De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
20-03-2016
Over Islamkanker
"Ongelovigen moet je haten, verachten en vermoorden"
Deze ophitsende taal staat te lezen in de koran, een bundeltje dat gretig verslonden wordt tijdens koranlessen en islamlessen op school.
Toen Mohammed inspiratie had en zijn 'openbaringen' neerpende in zijn dagboek, een soort koran, overpeinsde hij het lot en het wezen van de 'ongelovige'. De ongelovige! Al van bij de eerste druk was het boekje direct uitverkocht en er volgden nog ontelbare andere korans. Toen raakte de hele wereld besmet met de islamkanker, zoals E.J. Bron hieronder schrijft.
Om te vermijden dat islamkanker zich uitzaait zouden alle sympathisanten en volgelingen van Mohammed achter slot en grendel afgezonderd moeten worden, ver weg van 'ongelovigen'.
Vraag aan alle islamleraars
Hoe gaan jullie om met haatzaaiende teksten in de koran? Waarom was er niemand in school op de hoogte van de inhoud van islamlessen? Welke geheimen werden er onthuld tijdens de islamlessen?
Islamleraren als vermeende korankenners, gaven hun eigen draai en interpretatie aan de openbaringen van hun profeet. Dat was te merken aan de reacties van euforische moslimleerlingen na een islamles. Wat vertelde de islamleraar in hemelsnaam aan zijn leerlingen?
Lezer, kijk eens naar de foto: islamleraar Bahattin Koçak in het gezelschap van Johan Leman. Er waren connecties tussen het CGKR en islamonderricht. Heeft het CGKR dan geen inzage gekregen van de inhoud van islamlessen, of stopte het CGKR de haatzaaierij in de doofpot? Wat is er tussen beiden gekonkelfoest? Het kan toch niet zijn dat het Centrum de inhoud van de islamlessen goedkeurde? Vraagtekens.
Lezer, vergeet vooral niet naar de video van E.J. Bron te kijken.
Staat letterlijk in de koran, het handboek van soldaat Mohammed de roofmoordenaar die zijn ‘openbaringen’ maar net ontving wanneer het hem uitkwam. Hij maakte daar een boekje van en sindsdien is de wereld besmet met islamkanker.
Er staat bijvoorbeeld in dat ongelovigen gevangen en vermoord moeten worden (2:191, 4:98), dat wij lager zijn dan vee en dieren (8:55, 25:44), neergestoken moeten worden (9:5, 2:191), ons de keel doorgesneden moet worden (8:12), dat we leugenaars zijn (29:12) en naar de hel zullen gaan (9:73, 98:6). 1400 jaar koran reciteren heeft de harten van moslims vervuld van haat.
Een interviewer vraagt aan ‘moderne’ en ‘gematigde’ moslims in de straten van Istanboel: “Hoe denk jij over ongelovigen?”. De antwoorden heb je net gelezen.
Molenbeek, het getto van een achterlijke bevolkingsgroep, het getto van terreur, gespuis, moslimfanaten en criminelen. En dan wonen er ook nog medeplichtigen aan misdaden omdat ze niet willen verklappen dat hun krankzinnige soortgenoot Abdes al die tijd in hun midden ondergedoken leefde.
Vorige nacht bekeek ik even het VRT-journaal. Is het voor nieuwslezers niet een zware klus om de hele nacht alles opnieuw te moeten vertellen?...
Twee dingen heb ik onthouden uit het journaal. Om te beginnen de uitspraak van een schooldirecteur met Marokkaanse roots: "Er loopt hier nóg ongedierte rond."... Waarom wordt die man niet aan de tand gevoeld door de politie?... En vervolgens kwam er een soort groenteboer in beeld met de dwaze mededeling: "Er is nog werk aan de winkel. Het probleem moet bij de wortel aangepakt worden, het onderwijs moet het nodige doen"...
Het onderwijs? Ja, dat is het stokpaardje van allochtonen. Zij zijn ervan overtuigd dat de opvoeding van hun kinderen in handen van de scholen ligt. Zelf schuiven ze hun pedagogische verantwoordelijkheden van zich af. Zo heb ik ze vroeger gekend.
In het verleden gebeurde het meermaals dat ons onderwijs aangevallen werd, dat er wat schortte aan het migrantenonderwijs, en dat migrantenouders buiten schot bleven. Ik herinner me nog de gekleurde Wouter Van Bellingen van het Minderhedenforum die het onderwijs beschuldigde van allochtone uitschuivertjes. Die man wist echt niet hoe het onderwijs zich uit de naad werkte om het de migrantjes naar hun zin te maken, hoe het onderwijs zich uitsloofde om sociaal achtergestelden, minderheidsgroepen, kansarmen, risicoleerlingen... om hen allemaal een reikende hand toe te steken.
Kleine Mohammed vraagt aan zijn moeder: "Mama, wat is dat, democratie waar hier zoveel over gesproken wordt ?" "Wel, Mohammedje, dat is wanneer iedere Vlaming iedere dag naar het werk moet, enorm hard moet werken en veel belastingen betaalt. Zo kunnen wij van alle voorzieningen blijven profiteren zonder er iets voor terug te moeten doen, zoals gratis wonen, verpleging, gratis medicijnen, voedselbank, uitkering, veel kinderbijslag, gratis bus, extra geld voor jouw sportclub en nog veel meer, zodat papa Ali met zijn dure auto kan blijven rijden."
"Mama, worden de mensen hier dan niet kwaad op ons ?” "Natuurlijk jongen, maar wij noemen dat dan racisme, en dan zijn ze weer stil."
Uniformscholen: de Toekomst voor de Sterke Vlaamse Leerling
Gentse uniformscholen kampen met leerlingentekort, ze trekken minder leerlingen aan dan andere scholen in de stad, hun inschrijvingscijfers blijven dalen. Het Sint-Pietersinstituut, de Sint-Bavohumaniora en humaniora Nieuwen Bosch: dat deze scholen moeten vechten om hun leerlingenaantal op peil te houden is helemaal geen vreemde situatie. De 'nieuwe' Gentenaren trekken immers massaal naar de gewone scholen, het volkse onderwijs, voor Jan en Mustafa.
Het spoor van vernieling dat anderstaligen achterlaten in het onderwijs, is nog niet groot genoeg. We moeten wachten tot de Vlaamse leerling écht geraakt wordt, wanneer hij niet meer kan doorstromen naar hoger onderwijs, of wanneer hij onderpresteert onder invloed van de vreemde gasten in zijn klas.
Er zullen in de toekomst nog meer buitenlanders komen die de leerstof niet aankunnen, en dan raken onze Vlaamse leerlingen meer en meer in de verdrukking. Dan hebben hun ouders de keuze: hun kinderen laten verkommeren tussen allochtonen en ander raar volk, ofwel hun kinderen naar een kwaliteitsschool sturen. Vlaamse ouders met geweten kiezen voor een traditionele school die eisen stelt, die de lat hoog legt, die een consequent en rechtlijnig pedagogisch beleid voert. Daar zullen Vlaamse ouders behoefte aan gaan hebben, want wie ziet er nu graag zijn kinderen verstikken in een multicultureel moeras dat steeds maar drassiger wordt?
Daarom is een beloftevolle toekomst weggelegd voor traditionele uniformscholen. Niet alleen in Gent, overal in Vlaanderen zal het traditionele onderwijs aantrekkelijker worden, ze zullen gegeerd worden. Die tijd gaat komen. Nog even geduld. Het verwoestende werk van anderstaligen, allochtonen, vluchtelingen... in onze onderwijsmiddens is nog niet voltooid.
Wat lees ik nu weer: "VRT-televisie bracht meer vrouwen en nieuwe Vlamingen in beeld".
Toch zie ik op tv liever blanke mannen van eigen bodem, blanke mannen waarvan het Vlaming-gevoel afdruipt. Bruin crapuul en hoofddoekengestoorden bezoedelen mijn tv-scherm.
Ik struikelde dwarselings over de linkse uitdrukking 'nieuwe Vlamingen'... Linksen houden van 'nieuwe' Vlamingen en willen dat wij ons Vlaming-zijn delen met nieuwkomers. 'Nieuwe' Vlamingen? Vlamingen kunnen niet nieuw zijn, ze zijn zo geboren en getogen. Het Vlaming-gevoel zit geworteld in de diepste vezels van hun wezen. Nieuwelingen kunnen nooit Vlaming wórden, zij kunnen zich nooit voelen als rasechte Vlamingen.
Op mijn vertrouwde tv-scherm wil ik vertrouwde dingen zien. Eigen mensen, eigen gewoonten, eigen kerktorens en geen diversiteit. Diversiteit betekent teloorgang, doet bestaande samenlevingen afbrokkelen en tradities en waarden worden vernietigd.
De Europese Belastingbetaler in dienst van De Vluchteling
Bij E.J. Bron las ik over de discriminatie van de Europeaan t.o.v. de Vluchteling. Over de privileges en gunsten bij vluchtelingen, betaald door de Europese belastingbetaler. In 't kort samengevat:
-In talrijke steden worden asielzoekers niet meer vervolgd voor delicten.
-De vluchtelingenpolitiek bekritiseren op sociale media kan je je baan kosten.
-Asielzoekers worden ondergebracht in vakantiewoningen, in huizen, in luxe hotels en luxe cruiseschepen... Werkloze Europeanen moeten vechten om te overleven.
-Asielzoekers hoeven het openbaar vervoer niet te betalen. Europeanen krijgen boete als ze geen kaartje hebben.
-In ziekenhuizen worden vluchtelingen voorgetrokken...
Ik heb deze onrechtvaardige toestanden vroeger op kleine schaal gezien in de multiculturele scholen, waar Turken en Marokkanen meer aandacht kregen en meer mochten mispeuteren dan hun Vlaamse klasgenoten. Allochtone leerlingen stonden boven het schoolreglement en kregen een voorkeursbehandeling.
-Allochtone leerlingen met strafstudie, kregen geld van het OCMW om gratis het Autosalon in Brussel te bezoeken, terwijl Vlaamse leerlingen de volle pot moesten betalen.
-Op de speelplaats zag ik eens een rij kleutertjes met vooraan een negertje en een Marokkaantje, de Vlaminkjes achteraan.
-Allochtone leerlingen hoefden woensdagnamiddag geen huiswerk te maken omdat ze naar de koranles moesten.
-Einde juni en begin september werden illegale afwezigheden van allochtone leerlingen getolereerd, omdat ze op vakantie waren in hun thuisland.
-Allochtone leerlingen waren kampioenen in het spijbelen, in het storen van de lessen en het op stelten zetten van de klas. Hun groepsgevoel was dan ook groter dan dat van de Vlamingen.
-De hobby van allochtone leerlingen: doktersbriefjes verzamelen. Een Vlaamse leerling werd daarop veel strenger gecontroleerd.
Deze uitwassen ontwikkelden zich vanuit een extreem tolerante aanpak van migrantenleerlingen. Een minderheid van kleine Turkjes maakte leerkrachten murw en sentimenteel: "Als we die Turkjes een beetje vooruit helpen zullen ze vlug geïntegreerd zijn en komt de maatschappij weer in zijn oude plooi." Het was precies deze ontroerende prietpraat die nefast was voor hun integratie.
Het begon allemaal met de opkomst van het Turks geweld in de scholen van de jaren 70 en 80. Toen leerkrachten op de barmhartige toer gingen en de nieuwkomertjes zoveel aandacht schonken dat dezen zich dieper nestelden in hun eigenheden, hetgeen hen belette om fatsoenlijk te integreren, hen belette om afstand te nemen van zichzelf, van hun cultuur en van hun thuisland.
Het onderwijs heeft meegeholpen aan het leggen van de fundamenten van een maatschappij die niet meer te redden is.
De nieuwe HEMA-folder zorgt voor consternatie. De oer-Hollandse Hema kwam onlangs met 'verstopeieren' in plaats van paaseieren, en nu wordt 'Pasen' helemaal in de ban geslagen. Op de folder staat namelijk ‘Vrolijk Voorjaar’ in plaats van ‘Vrolijk Pasen’. Zo wordt Pasen omgetoverd in een lentefeest. "Pasen is geschrapt omdat mensen het aanstootgevend vinden", zeggen ze bij de Hema.
Winkelketen Hema krijgt het verwijt dat het tegemoet komt aan de moslimgemeenschap. Ook steeds meer winkels worden angstig voor christelijke tradities. Hun politieke correctheid doet Pasen in de verdrukking komen.
In plaats van consequent vast te houden aan eigen tradities en waarden en het negeren van de moslimgemeenschap, geven ze zich over aan een barbaarse cultuur en stimuleren ze de islamisering van onze hele vertrouwde samenleving die op losse schroeven komt te staan... Wij zijn onszelf aan het uitroeien!
Er is niet alleen te weinig geld, er zijn ook te weinig leerkrachten om in te vallen voor een zieke collega. De lerarenopleidingen zitten in de problemen. De instroom van nieuwe studenten is niet voldoende voor het grote aantal vacatures dat gaat vrijkomen n de toekomst. 18-jarigen vinden het beroep van leraar echt niet aantrekkelijk. Hoe zou dát komen?... ("Wie wil er nog lesgeven aan dat tuig?")...
Hoe lerarenopleidingen weer nieuw leven inblazen? Lieve heeft de oplossing gevonden!
Scholen moeten veranderen, ze moeten de lerarenopleiding weer populair maken. Ik zal eens gaan tot óver de grens van overdrijving...
Verwijder alles wat vreemd is uit onze Vlaamse scholen. Anderstaligen, migranten, allochtonen en alles met een uitheems tintje en exotisch accentje, zij moeten allemaal wég uit onze Vlaamse klassen, en elders bijeengezet worden, ver weg van onze Vlaamse leerlingen die dan alvast geen hinder en schade meer ondervinden van anderstalige en andersoortige klasgenoten.
Nu ik toch bezig ben met te vertellen over de reorganisatie van ons onderwijs, kan ik evengoed nóg een stapje verdergaan.
Ongeletterden, moslims, imbecielen, zij moeten allemaal wég uit onze eens zo prestigieuze Vlaamse scholen. Vlaamse scholen verdienen het niet om hun waardigheid te verliezen door nieuwelingen die hier ongevraagd binnengekomen zijn, bij te werken en te onderwijzen. Nieuwkomers mochten ons onderwijs nooit binnendringen, ze hebben onze eigen jeugd meegesleurd naar een lager niveau. En de vluchtelingenexplosie is een nog grotere bedreiging voor onze Vlaamse jeugd.
Vlaanderen betuttelt zijn vreemde nieuwkomers veel meer dan elders in Europa, en door die extreme aandacht voor het 'vreemde', is de kloof tussen migrantenleerlingen en eigen leerlingen nergens zo groot als hier in Vlaanderen. Leg een zwakke bevolkingsgroep in de watten, dan zal die zich wentelen in zichzelf en zich nog meer gaan onderscheiden van de oorspronkelijke bewoners... Wij Vlamingen zijn kampioen in het achteruitstellen van onszelf en het bevoordelen van vreemdelingen.
Wanneer Vlaamse scholen, na een grondige schoonmaakbeurt, weer de kans krijgen om zichzelf te worden, fier en zelfbewust, los van alles wat er niet thuishoort, zal het Vlaamse onderwijs weer zijn aantrekkingskracht herwinnen en zullen velen zich geroepen voelen om een lerarenopleiding te volgen. Een nieuwe bloei van de lerarenopleiding!
Gratis werken? Gratis voor de klas staan? Het bestaat! Omdat er geen geld is!
Al het geld is opgemaakt aan het welzijn van asielertjes en allochtoontjes. Er blijft niets meer over voor ons.
Op 5 maart schreef ik over de vele miljoenen die de Vlaamse regering kwistig uitstrooit over scholen met een groeiend aantal anderstaligen. Vlaamse miljoenen voor vreemde kindjes... Nu is de inkt van dat blogbericht nog niet opgedroogd of we vernemen dat er geen geld meer is voor onze eigen Vlaamse leerkrachten.
Onderwijsminister Crevits (CD&V) besloot om twee weken voor vakantieperiodes geen onderwijspersoneel meer te vervangen. Die beslissing brengt scholen in de problemen. Schooldirecties houden hun hart vast, ze sidderen en beven bij de gedachte aan een leerkracht die ziek zou uitvallen. En er is geen geld meer voor vervangers. Wat nu?
De nieuwe maatregel haalt de schoolwerking overhoop, legt extra druk op leraars en zorgt ervoor dat leerlingen gewoon geen lessen krijgen, klagen scholen én onderwijsvakbonden.
In sommige scholen staan leerkrachten al noodgedwongen gratis voor de klas, of ze springen onbaatzuchtig in voor een zieke collega. Menslievende noodgrepen. Onaanvaardbaar. Hemeltergende toestanden. En ondertussen wentelen en zwijmelen anderstaligertjes in weelde en luxe... Ik voel ergernis en boosheid opborrelen bij mijn lezers.