De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
20-03-2016
Over Islamkanker
"Ongelovigen moet je haten, verachten en vermoorden"
Deze ophitsende taal staat te lezen in de koran, een bundeltje dat gretig verslonden wordt tijdens koranlessen en islamlessen op school.
Toen Mohammed inspiratie had en zijn 'openbaringen' neerpende in zijn dagboek, een soort koran, overpeinsde hij het lot en het wezen van de 'ongelovige'. De ongelovige! Al van bij de eerste druk was het boekje direct uitverkocht en er volgden nog ontelbare andere korans. Toen raakte de hele wereld besmet met de islamkanker, zoals E.J. Bron hieronder schrijft.
Om te vermijden dat islamkanker zich uitzaait zouden alle sympathisanten en volgelingen van Mohammed achter slot en grendel afgezonderd moeten worden, ver weg van 'ongelovigen'.
Vraag aan alle islamleraars
Hoe gaan jullie om met haatzaaiende teksten in de koran? Waarom was er niemand in school op de hoogte van de inhoud van islamlessen? Welke geheimen werden er onthuld tijdens de islamlessen?
Islamleraren als vermeende korankenners, gaven hun eigen draai en interpretatie aan de openbaringen van hun profeet. Dat was te merken aan de reacties van euforische moslimleerlingen na een islamles. Wat vertelde de islamleraar in hemelsnaam aan zijn leerlingen?
Lezer, kijk eens naar de foto: islamleraar Bahattin Koçak in het gezelschap van Johan Leman. Er waren connecties tussen het CGKR en islamonderricht. Heeft het CGKR dan geen inzage gekregen van de inhoud van islamlessen, of stopte het CGKR de haatzaaierij in de doofpot? Wat is er tussen beiden gekonkelfoest? Het kan toch niet zijn dat het Centrum de inhoud van de islamlessen goedkeurde? Vraagtekens.
Lezer, vergeet vooral niet naar de video van E.J. Bron te kijken.
Staat letterlijk in de koran, het handboek van soldaat Mohammed de roofmoordenaar die zijn ‘openbaringen’ maar net ontving wanneer het hem uitkwam. Hij maakte daar een boekje van en sindsdien is de wereld besmet met islamkanker.
Er staat bijvoorbeeld in dat ongelovigen gevangen en vermoord moeten worden (2:191, 4:98), dat wij lager zijn dan vee en dieren (8:55, 25:44), neergestoken moeten worden (9:5, 2:191), ons de keel doorgesneden moet worden (8:12), dat we leugenaars zijn (29:12) en naar de hel zullen gaan (9:73, 98:6). 1400 jaar koran reciteren heeft de harten van moslims vervuld van haat.
Een interviewer vraagt aan ‘moderne’ en ‘gematigde’ moslims in de straten van Istanboel: “Hoe denk jij over ongelovigen?”. De antwoorden heb je net gelezen.
Molenbeek, het getto van een achterlijke bevolkingsgroep, het getto van terreur, gespuis, moslimfanaten en criminelen. En dan wonen er ook nog medeplichtigen aan misdaden omdat ze niet willen verklappen dat hun krankzinnige soortgenoot Abdes al die tijd in hun midden ondergedoken leefde.
Vorige nacht bekeek ik even het VRT-journaal. Is het voor nieuwslezers niet een zware klus om de hele nacht alles opnieuw te moeten vertellen?...
Twee dingen heb ik onthouden uit het journaal. Om te beginnen de uitspraak van een schooldirecteur met Marokkaanse roots: "Er loopt hier nóg ongedierte rond."... Waarom wordt die man niet aan de tand gevoeld door de politie?... En vervolgens kwam er een soort groenteboer in beeld met de dwaze mededeling: "Er is nog werk aan de winkel. Het probleem moet bij de wortel aangepakt worden, het onderwijs moet het nodige doen"...
Het onderwijs? Ja, dat is het stokpaardje van allochtonen. Zij zijn ervan overtuigd dat de opvoeding van hun kinderen in handen van de scholen ligt. Zelf schuiven ze hun pedagogische verantwoordelijkheden van zich af. Zo heb ik ze vroeger gekend.
In het verleden gebeurde het meermaals dat ons onderwijs aangevallen werd, dat er wat schortte aan het migrantenonderwijs, en dat migrantenouders buiten schot bleven. Ik herinner me nog de gekleurde Wouter Van Bellingen van het Minderhedenforum die het onderwijs beschuldigde van allochtone uitschuivertjes. Die man wist echt niet hoe het onderwijs zich uit de naad werkte om het de migrantjes naar hun zin te maken, hoe het onderwijs zich uitsloofde om sociaal achtergestelden, minderheidsgroepen, kansarmen, risicoleerlingen... om hen allemaal een reikende hand toe te steken.
Kleine Mohammed vraagt aan zijn moeder: "Mama, wat is dat, democratie waar hier zoveel over gesproken wordt ?" "Wel, Mohammedje, dat is wanneer iedere Vlaming iedere dag naar het werk moet, enorm hard moet werken en veel belastingen betaalt. Zo kunnen wij van alle voorzieningen blijven profiteren zonder er iets voor terug te moeten doen, zoals gratis wonen, verpleging, gratis medicijnen, voedselbank, uitkering, veel kinderbijslag, gratis bus, extra geld voor jouw sportclub en nog veel meer, zodat papa Ali met zijn dure auto kan blijven rijden."
"Mama, worden de mensen hier dan niet kwaad op ons ?” "Natuurlijk jongen, maar wij noemen dat dan racisme, en dan zijn ze weer stil."
Uniformscholen: de Toekomst voor de Sterke Vlaamse Leerling
Gentse uniformscholen kampen met leerlingentekort, ze trekken minder leerlingen aan dan andere scholen in de stad, hun inschrijvingscijfers blijven dalen. Het Sint-Pietersinstituut, de Sint-Bavohumaniora en humaniora Nieuwen Bosch: dat deze scholen moeten vechten om hun leerlingenaantal op peil te houden is helemaal geen vreemde situatie. De 'nieuwe' Gentenaren trekken immers massaal naar de gewone scholen, het volkse onderwijs, voor Jan en Mustafa.
Het spoor van vernieling dat anderstaligen achterlaten in het onderwijs, is nog niet groot genoeg. We moeten wachten tot de Vlaamse leerling écht geraakt wordt, wanneer hij niet meer kan doorstromen naar hoger onderwijs, of wanneer hij onderpresteert onder invloed van de vreemde gasten in zijn klas.
Er zullen in de toekomst nog meer buitenlanders komen die de leerstof niet aankunnen, en dan raken onze Vlaamse leerlingen meer en meer in de verdrukking. Dan hebben hun ouders de keuze: hun kinderen laten verkommeren tussen allochtonen en ander raar volk, ofwel hun kinderen naar een kwaliteitsschool sturen. Vlaamse ouders met geweten kiezen voor een traditionele school die eisen stelt, die de lat hoog legt, die een consequent en rechtlijnig pedagogisch beleid voert. Daar zullen Vlaamse ouders behoefte aan gaan hebben, want wie ziet er nu graag zijn kinderen verstikken in een multicultureel moeras dat steeds maar drassiger wordt?
Daarom is een beloftevolle toekomst weggelegd voor traditionele uniformscholen. Niet alleen in Gent, overal in Vlaanderen zal het traditionele onderwijs aantrekkelijker worden, ze zullen gegeerd worden. Die tijd gaat komen. Nog even geduld. Het verwoestende werk van anderstaligen, allochtonen, vluchtelingen... in onze onderwijsmiddens is nog niet voltooid.
Wat lees ik nu weer: "VRT-televisie bracht meer vrouwen en nieuwe Vlamingen in beeld".
Toch zie ik op tv liever blanke mannen van eigen bodem, blanke mannen waarvan het Vlaming-gevoel afdruipt. Bruin crapuul en hoofddoekengestoorden bezoedelen mijn tv-scherm.
Ik struikelde dwarselings over de linkse uitdrukking 'nieuwe Vlamingen'... Linksen houden van 'nieuwe' Vlamingen en willen dat wij ons Vlaming-zijn delen met nieuwkomers. 'Nieuwe' Vlamingen? Vlamingen kunnen niet nieuw zijn, ze zijn zo geboren en getogen. Het Vlaming-gevoel zit geworteld in de diepste vezels van hun wezen. Nieuwelingen kunnen nooit Vlaming wórden, zij kunnen zich nooit voelen als rasechte Vlamingen.
Op mijn vertrouwde tv-scherm wil ik vertrouwde dingen zien. Eigen mensen, eigen gewoonten, eigen kerktorens en geen diversiteit. Diversiteit betekent teloorgang, doet bestaande samenlevingen afbrokkelen en tradities en waarden worden vernietigd.
De Europese Belastingbetaler in dienst van De Vluchteling
Bij E.J. Bron las ik over de discriminatie van de Europeaan t.o.v. de Vluchteling. Over de privileges en gunsten bij vluchtelingen, betaald door de Europese belastingbetaler. In 't kort samengevat:
-In talrijke steden worden asielzoekers niet meer vervolgd voor delicten.
-De vluchtelingenpolitiek bekritiseren op sociale media kan je je baan kosten.
-Asielzoekers worden ondergebracht in vakantiewoningen, in huizen, in luxe hotels en luxe cruiseschepen... Werkloze Europeanen moeten vechten om te overleven.
-Asielzoekers hoeven het openbaar vervoer niet te betalen. Europeanen krijgen boete als ze geen kaartje hebben.
-In ziekenhuizen worden vluchtelingen voorgetrokken...
Ik heb deze onrechtvaardige toestanden vroeger op kleine schaal gezien in de multiculturele scholen, waar Turken en Marokkanen meer aandacht kregen en meer mochten mispeuteren dan hun Vlaamse klasgenoten. Allochtone leerlingen stonden boven het schoolreglement en kregen een voorkeursbehandeling.
-Allochtone leerlingen met strafstudie, kregen geld van het OCMW om gratis het Autosalon in Brussel te bezoeken, terwijl Vlaamse leerlingen de volle pot moesten betalen.
-Op de speelplaats zag ik eens een rij kleutertjes met vooraan een negertje en een Marokkaantje, de Vlaminkjes achteraan.
-Allochtone leerlingen hoefden woensdagnamiddag geen huiswerk te maken omdat ze naar de koranles moesten.
-Einde juni en begin september werden illegale afwezigheden van allochtone leerlingen getolereerd, omdat ze op vakantie waren in hun thuisland.
-Allochtone leerlingen waren kampioenen in het spijbelen, in het storen van de lessen en het op stelten zetten van de klas. Hun groepsgevoel was dan ook groter dan dat van de Vlamingen.
-De hobby van allochtone leerlingen: doktersbriefjes verzamelen. Een Vlaamse leerling werd daarop veel strenger gecontroleerd.
Deze uitwassen ontwikkelden zich vanuit een extreem tolerante aanpak van migrantenleerlingen. Een minderheid van kleine Turkjes maakte leerkrachten murw en sentimenteel: "Als we die Turkjes een beetje vooruit helpen zullen ze vlug geïntegreerd zijn en komt de maatschappij weer in zijn oude plooi." Het was precies deze ontroerende prietpraat die nefast was voor hun integratie.
Het begon allemaal met de opkomst van het Turks geweld in de scholen van de jaren 70 en 80. Toen leerkrachten op de barmhartige toer gingen en de nieuwkomertjes zoveel aandacht schonken dat dezen zich dieper nestelden in hun eigenheden, hetgeen hen belette om fatsoenlijk te integreren, hen belette om afstand te nemen van zichzelf, van hun cultuur en van hun thuisland.
Het onderwijs heeft meegeholpen aan het leggen van de fundamenten van een maatschappij die niet meer te redden is.
De nieuwe HEMA-folder zorgt voor consternatie. De oer-Hollandse Hema kwam onlangs met 'verstopeieren' in plaats van paaseieren, en nu wordt 'Pasen' helemaal in de ban geslagen. Op de folder staat namelijk ‘Vrolijk Voorjaar’ in plaats van ‘Vrolijk Pasen’. Zo wordt Pasen omgetoverd in een lentefeest. "Pasen is geschrapt omdat mensen het aanstootgevend vinden", zeggen ze bij de Hema.
Winkelketen Hema krijgt het verwijt dat het tegemoet komt aan de moslimgemeenschap. Ook steeds meer winkels worden angstig voor christelijke tradities. Hun politieke correctheid doet Pasen in de verdrukking komen.
In plaats van consequent vast te houden aan eigen tradities en waarden en het negeren van de moslimgemeenschap, geven ze zich over aan een barbaarse cultuur en stimuleren ze de islamisering van onze hele vertrouwde samenleving die op losse schroeven komt te staan... Wij zijn onszelf aan het uitroeien!
Er is niet alleen te weinig geld, er zijn ook te weinig leerkrachten om in te vallen voor een zieke collega. De lerarenopleidingen zitten in de problemen. De instroom van nieuwe studenten is niet voldoende voor het grote aantal vacatures dat gaat vrijkomen n de toekomst. 18-jarigen vinden het beroep van leraar echt niet aantrekkelijk. Hoe zou dát komen?... ("Wie wil er nog lesgeven aan dat tuig?")...
Hoe lerarenopleidingen weer nieuw leven inblazen? Lieve heeft de oplossing gevonden!
Scholen moeten veranderen, ze moeten de lerarenopleiding weer populair maken. Ik zal eens gaan tot óver de grens van overdrijving...
Verwijder alles wat vreemd is uit onze Vlaamse scholen. Anderstaligen, migranten, allochtonen en alles met een uitheems tintje en exotisch accentje, zij moeten allemaal wég uit onze Vlaamse klassen, en elders bijeengezet worden, ver weg van onze Vlaamse leerlingen die dan alvast geen hinder en schade meer ondervinden van anderstalige en andersoortige klasgenoten.
Nu ik toch bezig ben met te vertellen over de reorganisatie van ons onderwijs, kan ik evengoed nóg een stapje verdergaan.
Ongeletterden, moslims, imbecielen, zij moeten allemaal wég uit onze eens zo prestigieuze Vlaamse scholen. Vlaamse scholen verdienen het niet om hun waardigheid te verliezen door nieuwelingen die hier ongevraagd binnengekomen zijn, bij te werken en te onderwijzen. Nieuwkomers mochten ons onderwijs nooit binnendringen, ze hebben onze eigen jeugd meegesleurd naar een lager niveau. En de vluchtelingenexplosie is een nog grotere bedreiging voor onze Vlaamse jeugd.
Vlaanderen betuttelt zijn vreemde nieuwkomers veel meer dan elders in Europa, en door die extreme aandacht voor het 'vreemde', is de kloof tussen migrantenleerlingen en eigen leerlingen nergens zo groot als hier in Vlaanderen. Leg een zwakke bevolkingsgroep in de watten, dan zal die zich wentelen in zichzelf en zich nog meer gaan onderscheiden van de oorspronkelijke bewoners... Wij Vlamingen zijn kampioen in het achteruitstellen van onszelf en het bevoordelen van vreemdelingen.
Wanneer Vlaamse scholen, na een grondige schoonmaakbeurt, weer de kans krijgen om zichzelf te worden, fier en zelfbewust, los van alles wat er niet thuishoort, zal het Vlaamse onderwijs weer zijn aantrekkingskracht herwinnen en zullen velen zich geroepen voelen om een lerarenopleiding te volgen. Een nieuwe bloei van de lerarenopleiding!
Gratis werken? Gratis voor de klas staan? Het bestaat! Omdat er geen geld is!
Al het geld is opgemaakt aan het welzijn van asielertjes en allochtoontjes. Er blijft niets meer over voor ons.
Op 5 maart schreef ik over de vele miljoenen die de Vlaamse regering kwistig uitstrooit over scholen met een groeiend aantal anderstaligen. Vlaamse miljoenen voor vreemde kindjes... Nu is de inkt van dat blogbericht nog niet opgedroogd of we vernemen dat er geen geld meer is voor onze eigen Vlaamse leerkrachten.
Onderwijsminister Crevits (CD&V) besloot om twee weken voor vakantieperiodes geen onderwijspersoneel meer te vervangen. Die beslissing brengt scholen in de problemen. Schooldirecties houden hun hart vast, ze sidderen en beven bij de gedachte aan een leerkracht die ziek zou uitvallen. En er is geen geld meer voor vervangers. Wat nu?
De nieuwe maatregel haalt de schoolwerking overhoop, legt extra druk op leraars en zorgt ervoor dat leerlingen gewoon geen lessen krijgen, klagen scholen én onderwijsvakbonden.
In sommige scholen staan leerkrachten al noodgedwongen gratis voor de klas, of ze springen onbaatzuchtig in voor een zieke collega. Menslievende noodgrepen. Onaanvaardbaar. Hemeltergende toestanden. En ondertussen wentelen en zwijmelen anderstaligertjes in weelde en luxe... Ik voel ergernis en boosheid opborrelen bij mijn lezers.
Horrorpiloot Andreas Lubitz, een islamgek of een geestelijk gestoorde?
Co-piloot Lubitz liet vorig jaar een passagiersvliegtuig van de Duitse maatschappij Germanwings neerstorten in de Alpen. De vliegtuigcrash eiste het leven van alle 144 passagiers en 6 bemanningsleden.
Nu verschijnt er een eindrapport van de Franse luchtvaartautoriteiten waarin gemeld wordt dat de co-piloot in een psychiatrisch ziekenhuis behandeld moest worden voor ernstige depressies. Twee weken voor de fatale vlucht kreeg Lubitz het advies om zich psychiatrisch te laten behandelen.
Lubitz maakte zich zorgen over zijn gezichtsvermogen en over zijn toekomst als co-piloot. Hij gebruikte een antidepressivum dat hem rusteloos maakte en waardoor hij veel slaap tekort kwam. Gedrogeerd door antidepressiva?
De Franse onderzoeksraad naar luchtvaartongevallen schrijft in het rapport dat Lubitz sinds december 2014 symptomen vertoonde van een psychotische depressie. Zijn artsen waarschuwden geen van allen de luchtvaartautoriteiten of Lubitz' werkgever.
Het recente rapport van de Franse luchtvaartautoriteiten doet daarom de aanbeveling dokters te verplichten om de autoriteiten in te lichten als de geestelijke gezondheidstoestand van een piloot de openbare veiligheid in gevaar brengt.
Net zoals vorig jaar zwijgen de nieuwsberichten over de bekering van Lubitz tot de islam, over zijn moskeebezoeken, over zijn moslima-vriendin. Lubitz bezocht de radicale moskee in Bremen. Is het niet mogelijk dat hij daar zijn instructies kreeg om het vliegtuig te laten crashen? Instructies? Of zelf geïnspireerd door de koran, het terreurboek, om op eigen houtje de massamoord te plegen?...
Eenderwelke piste we volgen, die van de psychiatrie of die van het islamgevaar, psychisch gestoorden en moslims, ze zijn allemaal kierewiet.
Vroeger in de PMS-centra waren ook dokters werkzaam, maar die zag je nooit. Ze maakten zich onzichtbaar om te ontsnappen aan persoonlijke contacten met hun collega-medewerkers. Zij bekwaamden zich in het afhaspelen van hun medische onderzoeken, om dan holderdebolder als een gek met gierende banden naar hun volgende afspraak te racen. Time is money en zo van die zever...
PMS/CLB-dokters staan op de personeelslijst, behoren bij de teamwerking, maar ze zijn er nooit, ze beperken zich tot de verplichte medische onderzoeken die ze aan de lopende band afwerken als een robot. Leerlingen voelen instinctief aan dat ze voor een praatje niet bij de dokter terecht kunnen. Geen discussies, geen vragen stellen, niets... O ja, voor allochtone leerlingen maken ze een uitzondering: op frommelbriefjes attesten schrijven om onwettige afwezigheden om te toveren in legale afwezigheden.
Frauderende Schoolartsen
Corrupte schoolartsen en huisartsen die attesten schreven voor moslimmeisjes om hen vrij te stellen van turn- en zwemlessen op school... Mijn verhaal is tot op de draad versleten, maar toch begin ik er weer opnieuw over. Omdat die dokters zonder het zelf te beseffen heel wat deining, chaos en verwarring veroorzaakten tijdens klassenraden en deliberaties. Ze hoefden zelf nooit aanwezig te zijn en waanden zich ver verheven boven alles wat zich afspeelde buiten hun medische onderzoeken. Directies en leerkrachten zaten met hun handen in de haren omdat ze geen raad wisten met de moslimmeisjes die vaak voor een heel schooljaar vrijgesteld waren van turn- en zwemlessen.
Op de attestformuliertjes stond er in hanenpoten geschreven dat Jamina of Kadicha niet kon deelnemen aan de lessen lichamelijke opvoeding wegens gezondheidsredenen of religieuze redenen, ja de islam werd er ook bijgesleurd. Niet alleen de diagnoses zogen de artsen uit hun duim, maar ook bij de motivatie sloegen ze er met hun klak naar.
Controle-artsen, om de artsen van de moslimhuishoudens in de gaten te houden en te inspecteren, vond men nooit nodig. En de Orde van Geneesheren beschermde de frauderende artsen en liet hen hun gang gaan.
Moddervette moslima's
Moslimmeisjes werden later vette, logge, waggelende moslimmadammen, zonder figuur, zonder welvingen, zonder conditie, gewoon één lomp geval. En hiervoor waren de dokters verantwoordelijk. Tevens maakten die dokters schuldig aan een integratieboycot, door zonder scrupules frommelbriefjes te schrijven voor moslimmeisjes die niet samen met Vlaamse meisjes mochten genieten van rennen, zwemmen, klimmen, springen...
Artsen in migrantenwijken
Louette, Jansen, Claes, Kelchtermans en Demeer, dat zijn de dokters die meerder attesten verzonnen voor moslimmeisjes. Ik heb zelf eens kennis mogen maken met het slechte karakter van een schoolarts: dokter Kelchtermans, weet je nog hoe je me afblafte en afsnauwde? Herinner je me nog? Waarschijnlijk niet, die agressiev en onbeschofte omgangsvorm maakte deel uit van je rotkarakter! Bullebak!!!
Na Wilders' uitspraak over 'minder Marokkanen' hebben politieagenten en overheidsfunctionarissen meegewerkt aan een poging om zoveel mogelijk aangiften bijeen te verzamelen. Ze gingen met formulieren leuren in moskeeën o.a. in Tilburg en de Haagse Schilderswijk. Onwetenden, analfabeten en Nederlandsonkundigen hebben toen hun handtekening gezet zonder te beseffen dat ze aangifte deden tegen Wilders.
De verdediging van Wilders nam een steekproef onder de 6.400 meldingen, en uit die getuigenverklaringen blijkt dat er met een flink deel van de aangiften geknoeid is.
Aangevers aan het woord: "Toen ik het invulde, wist ik niet precies waar het om ging"... "Ik weet niet wat de politie op mijn formulier schreef, omdat ik niet kan lezen"... "Ik dacht dat er verkiezingen waren"... "Die handtekening is niet van mij"... "Politieagenten hielpen me bij het invullen van het formulier"... "Ik voelde me niet gediscrimineerd"...
Of de gronden voor vervolging onderuitgaan door de groots opgezette zwendel in de moskeeën, is nog niet duidelijk.
Het Merkelsyndroom heb ik al eens eerder geanalyseerd, maar het is mij gegund om in herhaling te vallen. Ik mag blijven plakken aan het verleden om alles weer eens opnieuw te vertellen. Zo werkt mijn geest. Traag en persevererend. Zelf heb ik er geen last van.
Toch functioneert het raderwerk in mijn hersenen nog altijd perfect en dat kunnen we van Angela Merkels hersenkronkels niet zeggen. Het mens wordt geplaagd door muizenissen die reusachtige en gevaarlijke vormen aangenomen hebben. Het verwonderlijke is dat niemand haar tegenhoudt in haar streven naar totale vernietiging van Europa en van de Duitse welvaart.
Het Geval Merkel
Merkels geestelijk leven staat op instorten. Naar de knoppen en naar de vaantjes. De losse vijzen en versleten schroeven stapelen zich op in haar gestoorde brein. Als een psychoticus isoleert ze zich van de wereld om zich heen en richt die wereld naar eigen goeddunken in, een wereld waarin zij almachtig is. Als een neuroticus ontwikkelt ze een star en irrationeel ideaal van Kracht dat haar opgewassen doet voelen tegen moeilijke situaties. Zij veracht iedereen die het niet met haar eens is en accepteert geen angst of remmingen bij zichzelf. Heldhaftig is ze bij Erdogan gaan aankloppen om zijn Turkije bij de EU te voegen. Als niemand haar tegenhoudt krijgt ze als extreme machtswellusteling haar zin.
Ik vind dat een vrouw die in haar functie gestoord wordt door maandelijkse perikelen of door menopauzale stoornissen niet aan de macht mag blijven. De bevolking wil een stabiel en evenwichtig beleid dat bruist van gezond verstand.
Merkel wil niets liever dan dat wij ons laten platwalsen door moslimlegers. Zij noemt ons terroristen als we betogen tegen de islam. En Pegida-betogers "dragen haat in hun hart."... De haat in haar eigen hart is veel groter, zij haat haar eigen bevolking, zij wil hen vernietigen en laten overmeesteren door de islam.
Merkel staat voor ongebreidelde grensopeningen en het royaal uitnodigen van alles wat moslim is om naar hier te komen. Een pathetische oproep deed ze aan alle vluchtelingen om naar Duitsland te komen, waar hen een riante vergoeding en uitkering wacht en een prachtig huis. Honderdduizenden Syriërs, Centraal-Afrikanen, Turken, Afghanen, Irakezen (met vals Syrisch paspoort) zijn toen snel het land binnengekomen. Merkel riep alle EU-landen op om mee te doen aan haar “Gutmensch”-actie en iedereen binnen te laten die binnen wilde: "het kan niet zijn dat er iets gesloten wordt".
De Angela's
Er lopen ook nog andere gestoorde troela's rond met een steekje los. De Angela's. Ze zijn dol op vluchtelingen en staan met spandoeken te zwaaien als er een paar nieuwelingen arriveren in een of ander asielcentrum. Die spandoekvrouwen moeten opgesloten worden. Ze zijn een gevaar voor hun naasten en kunnen anderen besmetten.
Dwepen met De Vluchteling en zwijmelen bij de aanblik van wilde, jonge, viriele mannen, doen me onwillekeurig denken aan Freud die in zijn psychoanalytische praktijk ook te maken had met patiënten die hun duistere instinctuele energie verplaatsten naar een waardevol sociaal doel. Ze sublimeren en zetten hun onbewuste seksuele drijfveren om in hogere sociale doelstellingen. Ook Nietzsche had het over "gesublimeerde geslachtsdrift".
Ja, ik denk dat we het in die richting moeten zoeken, de verklaring van de blinde verering van vreemdelingen door vrouwen. Het is ook het soort vrouwen dat valt voor losers, voor zwakke mannen, mannen-in-nood. Gevangenen met een rij aanbidsters zijn een mooi voorbeeld. Vrouwen die een normale relatie met een normale man niet aankunnen zoeken een uitweg voor hun driften bij marginale mannen die ze liefdevol willen opvangen, een sociaal gebaar met maatschappelijk aanzien. En zo verloochenen ze zichzelf en hun eigen verlangens en hartstochten.
De Vlaamse Scholierenkoepel wil ijveren voor schoolboeken waarin ook andere geaardheden en andere culturen een plaats vinden.Schoolboeken bevatten te veel stereotypen, zeggen ze.
Onze samenleving is oorspronkelijk blank, hetero, met stereotiepe rolpatronen. Het traditionele gezin, blanke vader, blanke moeder en blanke kindjes... Da's altijd al zo geweest. Dat moet zo blijven in schoolboeken, om kinderen niet in verwarring te brengen. Ze zien al genoeg rare dingen om zich heen.
Homo's, samengestelde gezinnen, gekleurde medemensen, feministen, perverse gay parades... ze zijn onze samenleving komen vervoegen zonder dat we er om vroegen. Het zijn schuinse uitschuivers die niet als voorbeelden in schoolboeken horen. Moeten we nu al onze waarden en standaarden overboord gooien en alle schoolboeken een alternatief accent geven? In de stijl van: hoe gekker hoe liever... als het maar donker getint is, als het om homo's gaat, scheidingen, stiefkinderen, adoptiekinderen... Of een moeder die achter een vuiniswagen holt om vuiniszakken op te halen. Da's ook vrouwenemancipatie waarover in schoolboeken geschreven mag worden.
Afschuwelijk wat voorzitster Lara Hasenbroekx van de Scholierenkoepel uitkraamt: "In schoolboeken zien we voorbeelden van traditionele families met mama, papa en 2 kindjes. En dat is toch spijtig?... Het traditionele gezin bestaat al lang niet meer...". Ik hoop dat dat mens teruggefloten wordt, en nooit meer weerkeert..
In schoolboeken horen standvastigheden en standaardwaarden waaraan kinderen houvast hebben. Zij mogen niet verward raken door randverschijnselen van de samenleving. Over diversiteit en andere afwijkingen leren ze vanzelf wel in hun latere leven.
Vanmiddag zat ik wat te mijmeren over vroeger toen moslimleerlingen als groep veel sterker en zelfbewuster waren in de islamles, dan wanneer ze bv wiskundeles volgden samen met Vlaamse leerlingen. Hun individueel besef is zwakker dan dat van Vlaamse leerlingen die als individu veel sterker staan.
In aanwezigheid van niet-moslims verbleken moslims en beschadigen zij hun zelfbeeld. In een multicultuur zien ze anderen, de niet-moslims, om zich heen. De confrontatie tussen zichzelf en de 'ongelovigen' in een nieuw geheel, de multicultuur, doet hen overhellen naar de extreme zijde van het moslim-zijn. En zo denk ik dat radicalen en extremisten geboren worden.
Afgezonderd van westerse gemeenschappen floreren moslims het beste, want dan zien ze geen westerlingen om zich heen, dan zien ze geen niet-moslims die ze niet kunnen verdragen, ze willen iedereen weg die geen moslim is. Moslims en westerlingen kunnen niet samenleven. Wie heeft dat toch ooit uitgevonden dat islamcultuur en westerse cultuur best verenigbaar zijn? Paula D'Hondt en Pater Leman om te beginnen...
Als moslims op zichzelf zouden blijven, in hun eigen gemeenschap, zien ze niks, zullen ze ook niet radicaliseren, blijven ze gewoon moslim, en trekken ze niet ten strijde, of doen ze geen gekke dingen, gaan ze zeker niet koppensnellen of de moordlustige kwiet uithangen. Syriëstrijders, radicalen en extremisten hebben teveel geproefd van de westerse beschaving.
Het is niet goed voor de islam als moslims massaal het westen overspoelen. De islam brokkelt af en vervalt in extremisme. Moslims zijn massaal Europa komen overweldigen. Zij zijn primitieven en hebben een vreemde levensstijl. Zij accepteren geen anderen dan moslims. En omdat onze leiders moslims in ons midden toegelaten hebben, zijn zij medeschuldig aan het moslimextremisme.
Ik feliciteer mijn seksegenoten met hun feestdag vandaag. Voor de mooie bloementuiltjes verwijs ik naar Houzee: http://blog.senioennet.be/rechts, blogbericht 'Vrouwendag'.
Een vrouw is een complex wezen dat voor mannen ondoorgrondelijk en mysterieus blijft. Toch willen alle mannen er zo eentje. En nog wel voor hun hele leven lang. Tot aan hun dood. Dat hebben ze aan het altaar in een helderziende bui beloofd aan de priester die hen voor eeuwig en altijd aan elkaar vastbond.
Schrijvers en filosofen hebben in de loop der tijden de vrouwelijke zwakheden en onhebbelijkheden bezongen met wijsgerige humor. De vrouw kwam als een beminnelijk schepsel uit de klauwen van haar filosoferende belagers.
Op de vraag of men moest trouwen of niet, antwoordde Socrates: "Trouw in ieder geval. Als ge een goede vrouw krijgt wordt ge gelukkig. Als ge een slechte vrouw krijgt, wordt ge een wijsgeer."
En Diogenes zag eens een paar vrouwen die zich opgehangen hadden aan een olijfboom en hij zei: "Ach, dat alle bomen zulke vruchten droegen!"
La Bruyère zei genadeloos: "Er zijn weinig zo volmaakte vrouwen, dat zij haar man niet minstens eenmaal per dag reden geeft zich te beklagen dat hij getrouwd is, en anderen te benijden die ongetrouwd zijn."
Freud: "De vrouw is het duistere cintinent."
Shopenhauer: "De natuur heeft de vrouw maar één middel gegeven om zich te verdedigen: de onoprechtheid. De onoprechtheid is haar aangeboren. Het is voor een vrouw even natuurlijk leugens te vertellen, als het voor een dier is zich van zijn natuurlijke wapens te bedienen. Daarom is het onmogelijk om een oprechte, waarheidslievende vrouw te vinden."
Seneca: "Vrouwen hebben iets kwaadaardigs op de tong, dat ze handig onder hun lieftalligheden weten te verbergen, ze huichelen vriendschap en weten hun haat te verstoppen onder een sluier van vleierij, hun vertoon van trouw is het grootst daar waar ze het minst trouw zijn."
Lieve lezeressen, ik zit er voor niks tussen hoor, ik heb de filosofen aan het woord gelaten.
Amerikaanse wetenschappers waarschuwen voor een 'superluis' die resistent is tegen alle luizenshampoos. En die superluis kruipt binnenkort ook rond op onze hoofden. Begin al maar te krabben...
De halve wereldbol wil hier in onze contreien komen wonen. Niemand kan op z'n eigen thuisplekje blijven. De overvallers komen onze geldpotten leegplunderen én brengen dan ook nog eens enge ziektes en vervelende kwalen met zich mee die wij in onze geciviliseerde samenleving allang overwonnen hadden.Onze beschaving heeft haar hoogtepunt bereikt. Nu donderen we naar beneden, naar het failliet van onze cultuur en beschaving.
'Luizen' zijn nu weer actueel. Lange tijd stak het luizenprobleem alleen maar de kop op na een schoolvakantie wanneer allochtoontjes terugkeerden vanuit hun verre thuisland. De kriebelbeestjes kwamen van de allochtone kopkes vanwaar ze op de Vlaamse kopkes kropen. Het luizenprobleem lag gevoelig in de scholen. Iedereen wist waarvan de jeukbeestjes kwamen maar er werd over gezwegen. Dat idiote 'racisme' weer. Na elke schoolvakantie onmiddellijk alle allochtoontjes op hoofdluis controleren, de luizenplaag is zó opgelost.Ongediertebestrijding aan de Schoolpoort!
Leerlingen uit Gambia niet meer uitgenodigd in Oostende
Leerlingen uit het Afrikaanse land Gambia mogen niet meer op uitwisseling gaan naar Oostende. Dat heeft het stadsbestuur van de kuststad beslist. Oostende en Banjul, hoofdstad van Gambia, bevriezen tijdelijk het uitwisselingsproject voor studenten.
Tijdens enkele scholenuitwisselingen zijn al verschillende keren Gambianen "verdwenen". Zo waren er in 2009 drie Gambianen spoorloos na het uitwisselingsproject. En vorig jaar namen twee leerlingen van een Gambiaanse school de benen tijdens hun verblijf in Oostende 'om hun kansen in Europa te zoeken'... En over de anonieme verdwenen Gambianen zullen we wel niets vernemen.
Het Europees Muziekfestival voor de Jeugd in Neerpelt
Deze verdwijningen doen me denken aan het jaarlijks terugkerende Europees Muziekfestival voor de Jeugd in Neerpelt. Ieder jaar werd het hele 1-meiweekend van het landelijke Neerpelt geteisterd door vreemde jeugd die niet thuishoorde in het dorpje. De jongeren manifesteerden zich luidruchtig en bandeloos in de anders zo rustige straten, tot zelfs in het stadspark waar ze wandelaars en joggers in verwarring brachten.
Toen het festival afgelopen was kon je dagenlang daarna nog vreemde rare types zien rondwaren langs de straten. Het straatbeeldloog er niet om. Die vreemde jonge snuiters zijn hier blijven hangen en waren zeker niet van plan om terug te keren naar hun thuisland.
Dat zijn dan de kwalijke gevolgen van Gastvrijheid. We zullen het nooit leren, we zullen gasten van allerlei pluimage blijven uitnodigen en hartelijk verwelkomen, met reverances en hielenlikkerijen. Tot we merken dat er van onszelf niets meer overbljift. En dan is het te laat.
Omdat minister Crevits nooit eens miljoenen euro's vrijmaakt voor de begeleiding van onze intelligente leerlingen, zet ik vandaag De Slimme Vlaamse Leerling extra in de schijnwerpers. Hij mag niet meegezogen worden naar onder, naar het saaie veld van gelijkheid en gelijkwaardigheid, naar het troosteloze eenheid waar hij zich niet kan onderscheiden van zijn zwakke evennaaste.
Aandacht voor onze begaafde en hoogbegaafde leerlingen
Nu er zoveel vluchtelingenkindjes onze scholen komen bezetten en er weeral zoveel miljoenen euro's verkwanseld gaan worden om aan taalachterstanden te werken, wil ik graag iets kwijt over onze eigen begaafde Vlaamse leerlingen. Zij zijn een verwaarloosde groep die altijd al in de schaduw leefde van minderheden en marginalen, nieuwkomers en anderstaligen.
Onze begaafde leerlingen hebben nood aan gedifferentieerd onderwijs, aangepast aan hun rijke capaciteiten. De begeleiding van intelligente leerlingen kost geld. Hun talenten mogen niet verkommeren, ze moeten gestimuleerd worden om tot volle bloei te komen in een midden van gelijkgestemden. Zij zijn een belofte voor onze toekomst van wetenschap, technologie en vooruitgang.
Al ooit gehoord over miljoenen euro's die vrijgemaakt worden om eigen Vlaamse bollebozen te begeleiden?... Die miljoenen zijn er in ons land alleen maar voor het uitschot en de gematigden, de onderlaag en fantasielozen, de kanslozen en kleurlozen, mispunten en klojo's.
Ik ben de beste! Ik ben de slimste! Ik ben de sterkste!
Deze kreten van zelfverheerlijking mis ik in het onderwijs. Wedijveren, elkaar overtreffen en overtroeven, met kop en schouders boven anderen uitsteken, zegevieren, triomferen... Competitiegeest en prestatiedrang, vroeger heel gewoon in ons traditionele Vlaamse onderwijs, nu is er plaats gemaakt voor eentonige gelijkheid van iedereen en de armsten worden 'bijgewerkt' door 'Parels voor de Zwijnen'. Nooit zullen ze het hoge niveau van onze Vlaamse supersterren evenaren.
De Exentra-School !
Een Exentra-School, als expertisecentrum rondom hoogbegaafdheid, leidt leerkrachten op om tijdig ontwikkelingsvoorsprongen bij kleuters te herkennen en deze kleuters gepaste begeleiding te kunnen geven, een aanpak die aansluit bij hun capaciteiten en rijpheid. Ook voor het lager onderwijs worden leerkrachten opgeleid om begaafde leerlingen te herkennen en hen uit te dagen met moeilijkere leerstof.
Wat houdt de Exentra-begeleiding in? Het Exentra-scholenproject zorgt ervoor dat niet elke school afzonderlijk op zoek moet naar een goede manier om haar sterke en (hoog)begaafde leerlingen te begeleiden, maar een beroep kan doen op een wetenschappelijk onderbouwde en door de praktijk beproefde methodologie. Exentra leert de school en haar leerkrachten de nodige kennis en vaardigheden en verschaft de didactische middelen die daarbij horen.
Elitaire scholen, Exentra-scholen, zij moeten de scholen van de toekomst worden, om ons Vlaamse onderwijs weer naar de wereldtop te voeren!