De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
03-04-2016
Wachten op de Muze
Even zwijmelen, en wachten op inspiratie voor een nieuw berichtje. Geef je ondertussen over aan Jennifer Rush.
Een magazine op Nederlandse tv over oplichters en fraudeurs, en hun trucjes.
Ik probeer de uitzending samen te vatten.
Een onverbeterlijke oplichter - geen intenties om zijn leven te beteren - een hele rij gedupeerden - de ene klacht na de andere - gevangenis in, gevangenis uit - gewoon doorgaan met mensen op te lichten, met liegen en bedriegen, misleiden en manipuleren ...
En zo ging dat maar door... Aan het eind van de uitzending vraagt de presentatrice aan een panellid: "Moet deze man begeleid worden?"...
Mijn dag zag er vandaag niet zo fraai uit. Om te beginnen zag ik onderweg naar Hasselt nen hoop bruin mannen samenhokken in een bushokje - samenhokken in een bushokje - en toen een bus van De Lijn aan kwam rijden stapten ze allemaal tegelijk in het busje. Ik vroeg me af hoe die allemaal in 1 bus konden passen...
Eigen volk zie ik niet meer aan de halte van de Helchterense kazerne, die brave Vlamingen zitten allemaal op hun werk om centjes te verdienen voor het levensonderhoud van luiwammesen die tot hier zijn komen zwemmen om ons tot hun slaafjes te maken. Onze maatschappelijke infrastructuur waaraan WIJ decennialang gewerkt hebben, is er nu voor vreemdelingen die in een kant-en-klare entourage hun toekomst gaan invullen met te niksen en te feesten. ZIJ hebben niets uitgevonden, niets opgebouwd, niets hersteld, zij profiteren alleen maar gratis van al onze diensten en voorzieningen.
Het bushoktafereeltje had ik nog maar net verwerkt of 'k zag een stoet vreemde wandelaars over het fietspad slenteren. Voor die bruin mannen is het elke dag vakantie, elke dag feest. Op onze kosten.
En als kers op de taart - 'k viel bijna van m'n stoel - werd ik bediend door een negerinnetje dat m'n koffie kwam brengen. Als ze geen witte tanden had zou het meiske onzichtbaar geweest zijn. 't Was helemaal zwart. De donkerte zelve. Regelrecht van de hete evenaar is da meiske gekomen als missiezuster om blanken te helpen met koffiedrinken.
Ik begon te wriemelen op m'n stoel, een onbehaaglijk gevoel bekroop me. Dat was echt niet weg te werken dat akelige gevoel. Dat ik nu niemand hoor roepen over 'gelijkheid van rassen' en zo van die lulkoek!... Die zeveraar moet maar eens gaan lezen op 31 augustus 2014 op m'n blog: Intelligentie en Ras.
En toen kwam ik thuis en heb mezelf weer teruggevonden, mijn gevoel van eigenwaarde en zelfgevoel weer herontdekt na het bekijken van de dvd 'De Witte', en dat hielp warempel. De Vlaamse klassieker 'De Witte' als een verfilming uit 1938 van het boek van Ernest Claes. De intro van de film is het ontroerende lied 'Vlaand'ren, mijn land', waarvan de tekst hier links in de marge van mijn blog staat. De Witte van Zichem laat je op meesterlijke wijze proeven van de landelijke sfeer van het Vlaanderen van 1900. Vlaamser kan het niet. Het zijn Kunstenaars geweest die toen in 1934 het boek van Ernest Claes verfilmden. Vlaamse Nostalgie druipt er van af.
Ik ben pardoes uitgegleden over een uitspraak van Lieven Boeve, topman Katholiek Onderwijs Vlaanderen. Hij neemt het op voor het welzijn van schoolgaande asielzoekers. Ik vind 'schoolgaan' en 'asielzoeken' niet samen kunnen gaan.
Lieven Boeve wil stabiliteit voor jonge asielzoekers, hij wil voor hen een stabiele leeromgeving: "Jongeren uit opvangcentra verdienen het om langere tijd in dezelfde school opgevangen te worden... Bij sluiting van asielcentra worden gezinnen midden in het schooljaar naar andere delen van het land verplaatst, en dat is zeer pijnlijk want het gaat om zeer kwetsbare jongeren... Het komt al te vaak voor dat schoolgaande asielzoekers noodgedwongen moeten verhuizen naar een andere regio... Ze werken hard om het Nederlands onder de knie te hebben, en dan moeten ze weer van voren af aan beginnen..."
Er klopt iets niet in dit ontroerend betoog. Asielzoekertjes 'verdienen' niks. Zero. Ze zijn pas hier en meegesleurd door hun onverantwoordelijke ouders, en dan zouden er ook nog eens voorwaarden aan hun onderwijs gesteld moeten worden? Ze mogen al blij zijn dat ze onderwijs kunnen volgen, eender waar, morgen in Knokke, overmorgen in Peer, en volgende week in Zelzate... Het is een pure luxe voor jonge asielzoekers om les te kúnnen volgen, want veelal hebben ze geen onderwijs genoten vanwaar ze komen, daar werden ze dom gehouden. En nu worden er fortuinen gestoken in hun onderwijs om hen slim te maken, en dan worden ze zó slim gemaakt dat ze ons kunnen overmeesteren en hier de baas over ons spelen.
En kwetsbaar zijn ze evenmin, puberale flexibiliteit maakt hen sterk en bestand tegen elke wijziging in hun bestaan. We mogen geen watjes van hen maken, heer Boeve. Zij moeten toch weerbaar gemaakt worden volgens u? Laat hen dan tegenslagen en onrust incasseren, het zal hen sterken.
Onderwijs aan Vluchtelingen?... Het is niét vanzelfsprekend dat jonge asielzoekers onderwijs volgen, dat ze samen met lotgenoten geconfronteerd worden met hun zielige situatie. Neen, lesvolgen samen met collega-vluchtgenoten in één klaslokaal, ik geloof nooit dat hun nieuwe leven structuur krijgt.
Katholiek Onderwijs wil stabiliteit voor jonge asielzoekers
Lieven Boeve roept op om jongeren uit opvangcentra een stabiele leeromgeving te bieden, in het belang van de jongeren zelf.
Vele jongeren uit de asielcentra volgen vandaag les in onze scholen. We stellen echter vast dat opvangcentra sluiten en gezinnen in het midden van het schooljaar verplaatst worden naar andere centra en een andere regio, stelt Lieven Boeve, sinds 2014 directeur-generaal van het Katholiek Onderwijs Vlaanderen, vast.
Scholen uit Oostende, Nieuwpoort en Veurne melden de koepel bijvoorbeeld dat de vluchtelingen uit opvangcentra van Bredene en Lombardsijde blijkbaar al voor het einde van de maand terug weg moeten. Voor Oostende betekent dit dat 65 jongeren die pas op 18 januari werden ingeschreven, binnenkort de school opnieuw verlaten.
Hun welzijn centraal
Deze jongeren hadden zich een beetje gesetteld. Ze werken hard om het Nederlands onder de knie te hebben. Zij moeten nu het weer van voren af aan beginnen, stelt Boeve. De emotionele mokerslag die deze jongeren er bovenop te verwerken krijgen, wordt ernstig onderschat. Qua traumaverwerking is het telkens weer terug naar af. Mensen met schoolgaande kinderen die toch een (tijdelijke) verblijfsvergunning hebben, zouden de garantie moeten krijgen om voor langere tijd in hetzelfde centrum en op dezelfde school opgevangen te worden.
Lieven Boeve: In het belang van deze kwetsbare jongeren, hebben wij vanuit ons project van de katholieke dialoogschool de ethische en maatschappelijke plicht om voor deze jongeren een stabiele schoolomgeving met een aangepast leertraject te zorgen. Hun welzijn, zoals ook voor onze schoolgaande jeugd, staat centraal. Dankzij OKAN (Onthaalonderwijs Anderstalige Nieuwkomers) kan dit worden gerealiseerd. Met OKAN nemen onze scholen een groot engagement op, op langere termijn en met verregaande consequenties voor onze maatschappij.
Scholen weinig tijd om zich te organiseren
OKAN-scholen hebben de expertise om deze jongeren passend op te vangen, te vormen en te begeleiden naar een normale schoolloopbaan. Lieven Boeve stelt echter vast dat alle investeringen in een degelijke OKAN-werking snel weer ongedaan worden gemaakt.
De school geeft hen structuur, een zekerheid en een bezigheid. De jongeren komen tot rust, het ritme van de schooldag brengt ook gemoedsrust, zegt Boeve. Voor onze leraars die met heel veel engagement hun taak hebben opgenomen is het vertrek van ‘hun’ jongeren ontmoedigend.
Ook ondervindt de koepel dat Fedasil en het Rode Kruis zeer kort op de bal spelen om jongeren op school te krijgen. De scholen krijgen amper de tijd om zich te organiseren. Dit is niet ernstig, noch vanuit het standpunt van de onderwijsverstrekker, noch vanuit het standpunt van de jongeren zelf.
- See more at: https://www.kerknet.be/kerknet-redactie/nieuws/katholiek-onderwijs-wil-stabiliteit-voor-jonge-asielzoekers#sthash.bcdqxXEa.dpuf
Katholiek Onderwijs wil stabiliteit voor jonge asielzoekers
Lieven Boeve roept op om jongeren uit opvangcentra een stabiele leeromgeving te bieden, in het belang van de jongeren zelf.
Vele jongeren uit de asielcentra volgen vandaag les in onze scholen. We stellen echter vast dat opvangcentra sluiten en gezinnen in het midden van het schooljaar verplaatst worden naar andere centra en een andere regio, stelt Lieven Boeve, sinds 2014 directeur-generaal van het Katholiek Onderwijs Vlaanderen, vast.
Scholen uit Oostende, Nieuwpoort en Veurne melden de koepel bijvoorbeeld dat de vluchtelingen uit opvangcentra van Bredene en Lombardsijde blijkbaar al voor het einde van de maand terug weg moeten. Voor Oostende betekent dit dat 65 jongeren die pas op 18 januari werden ingeschreven, binnenkort de school opnieuw verlaten.
Hun welzijn centraal
Deze jongeren hadden zich een beetje gesetteld. Ze werken hard om het Nederlands onder de knie te hebben. Zij moeten nu het weer van voren af aan beginnen, stelt Boeve. De emotionele mokerslag die deze jongeren er bovenop te verwerken krijgen, wordt ernstig onderschat. Qua traumaverwerking is het telkens weer terug naar af. Mensen met schoolgaande kinderen die toch een (tijdelijke) verblijfsvergunning hebben, zouden de garantie moeten krijgen om voor langere tijd in hetzelfde centrum en op dezelfde school opgevangen te worden.
Lieven Boeve: In het belang van deze kwetsbare jongeren, hebben wij vanuit ons project van de katholieke dialoogschool de ethische en maatschappelijke plicht om voor deze jongeren een stabiele schoolomgeving met een aangepast leertraject te zorgen. Hun welzijn, zoals ook voor onze schoolgaande jeugd, staat centraal. Dankzij OKAN (Onthaalonderwijs Anderstalige Nieuwkomers) kan dit worden gerealiseerd. Met OKAN nemen onze scholen een groot engagement op, op langere termijn en met verregaande consequenties voor onze maatschappij.
Scholen weinig tijd om zich te organiseren
OKAN-scholen hebben de expertise om deze jongeren passend op te vangen, te vormen en te begeleiden naar een normale schoolloopbaan. Lieven Boeve stelt echter vast dat alle investeringen in een degelijke OKAN-werking snel weer ongedaan worden gemaakt.
De school geeft hen structuur, een zekerheid en een bezigheid. De jongeren komen tot rust, het ritme van de schooldag brengt ook gemoedsrust, zegt Boeve. Voor onze leraars die met heel veel engagement hun taak hebben opgenomen is het vertrek van ‘hun’ jongeren ontmoedigend.
Ook ondervindt de koepel dat Fedasil en het Rode Kruis zeer kort op de bal spelen om jongeren op school te krijgen. De scholen krijgen amper de tijd om zich te organiseren. Dit is niet ernstig, noch vanuit het standpunt van de onderwijsverstrekker, noch vanuit het standpunt van de jongeren zelf.
- See more at: https://www.kerknet.be/kerknet-redactie/nieuws/katholiek-onderwijs-wil-stabiliteit-voor-jonge-asielzoekers#sthash.bcdqxXEa.dpuf
Een arts van een ziekenhuis in München aan het woord:
-De autoriteiten verzwijgen dat moslimmigranten tal van besmettelijke ziektes met zich meebrengen. De ziekenhuizen zijn niet voorbereid op zoveel patiënten met die enge ziektes. Veel asielzoekers hebben AIDS, syfilis, TBC en vele andere ‘exotische’ ziektes die in Europa niet voorkomen. Binnenkort zal het ziekenhuispersoneel ook besmet raken.
-Duitse ziekenhuizen en apotheken moeten bewaakt worden door de politie tegen agressieve migranten.
-Moslims weigeren behandeling door vrouwelijke artsen en verpleegsters die als uitschot behandeld worden.
-Migranten vallen een arts en twee verpleegsters aan met messen, gooien hun besmette urine in hun gezicht. De arts en verpleegsters raakten tijdens de aanval ernstig verwond. De daders werden niet gearresteerd. Er gebeurt niets met agressieve migranten.
-Moslimmigranten hebben een hautaine houding, ze denken dat ze alles gratis moeten krijgen. Jonge mannen houden hun handen op om alles gratis te krijgen, en als dat niet gebeurt worden ze boos.
-"Iemand die nog geen contact met hen gehad heeft, heeft geen idee wat voor een beesten het zijn, vooral die uit Afrika."
-Al die mensen die voor de tv-camera's met spandoeken migranten welkom heten, zouden allemaal opgepakt moeten worden en hen in één gebouw samenzetten met migranten, zonder politie erbij, zodat ze zelf kunnen ervaren hoe achterlijk migranten zich gedragen.
-Er zijn 2,2 miljoen werklozen in Duitsland, en door de massa-immigratie komen er nog eens 1,3 miljoen erbij. De meesten van hen deugen voor geen enkel werk, en slechts weinigen hebben onderwijs genoten.
Waarom staat dit niet in onze kranten? Waarom zwijgt onze tv hierover?
Wat zegt de koran over vrouwen? De koran schrijft lovend over vrouwen. Auteur Mohammed was in een verliefde bui toen hij zijn bedenkingen over 'de vrouw' neerpende. Zo komt het dat de koran uitpuilt van vleierijen over vrouwen. De koran als een ode aan de vrouw! In dichterlijke taal wordt de vrouw afgeschilderd als een lieftallig wezen dat in al haar blakende naaktheid mannen verovert en hen bevelen uitdeelt. Zij mag hen behandelen als slaven, want zij is de baas. Zij mag een verzameling mannen aanleggen zoveel ze zelf wilt, en hen indelen volgens libido en potentie.
Ik zal het nooit te weten komen. Of islamleraars in hun lessen over vrouwen vertelden zoals het in de koran staat.Wie dat wél zou kunnen weten, zijn de migrantenwerksters die alle schoolpoorten platliepen op zoek naar hun lievelingen, hun moslimmigrantjes. Ook maatschappelijk werksters en andere dolle mina's die zich in de scholen ledig hielden met 'begeleiding' van migrantenleerlingen, die kunnen weten of islamleraars zich hielden aan de voorschriften van de koran.
Zeg eens Martine, Katleen, Natasja, Gülnür, Trinette Treuzelmans en Mieke Blundermans, laat mij eens weten waarover het ging tijdens de islamlessen. Ik wacht op jullie commentaren, maar beleefd blijven hé. En dan is er ook nog directrice An Serpent van de Turkenschool die mij kan inlichten over: wat zegt de islamleraar tegen zijn moslimleerlingen over 'de vrouw'? An Serpent moet dat zeker weten, want die kende de schoenmaat van al haar moslimpjes.
Aan iedereen die mij kan helpen: klik hieronder op de reageerknop ofwel hiernaast op 'e-mail mij' klikken. Niet bang zijn. Laat u allemaal maar eens goed gaan. Ik zal u dankbaar zijn en u allemaal nog eens goed in het zonnetje zetten op m'n blog, zoals ik altijd al gedaan heb. Ook zij die angstig wachten in het voorgeborchte van m'n blog, zij mogen mij ook vertellen hoe een islamleraar tegen een vrouw aankijkt.
Menstruerende vrouwen zijn onrein, en mannen moeten bij hen vandaan blijven (soera 2:222). Vrouwen zijn de “akkers” van de mannen en mannen kunnen seks met hen hebben wanneer ze willen (soera 2:223). Mannen zijn superieur aan vrouwen en hebben autoriteit over hen, omdat vrouwen mannen moeten gehoorzamen of het risico lopen geslagen te worden (soera 4:34). Een vrouw is slechts de helft waard van een man en mannen staan boven vrouwen (soera´s 4:11; 2:282; 2:228). Moslimmannen mogen met tot vier vrouwen trouwen, inclusief pre-puberale meisjes, en mogen seksslavinnen bezitten. (soera´s 4:3; 65:4; 4:24). Een moslim mag niet met een niet-moslim trouwen, tenzij de laatste zich bekeert tot de islam (soera 2:221). Vrouwen moeten zichzelf bedekken en mogen alleen gezien worden door familieleden, eunuchen, slaven en kinderen die nog geen seks met vrouwen hebben gehad (soera 24:31).
School schrapt paasoptocht op vraag van ouders met andere geloofsovertuigingen
'Andere geloofsovertuigingen' noemen ze dat. Het is de ISLAM, oenen! En het zijn de MOSLIMS die geen kruisen willen met Pasen!
'Rapenland' is de naam van een Rooms-katholieke en christelijke basisschool in Eindhoven. De school heeft een paasoptocht met versierde kruisen afgelast. Enkele ouders met andere geloofsovertuigingen stelden vragen bij het teken 'kruis'. Daarom werden de kruisen vervangen door paasstokken (!) die de kinderen mochten versieren. Weg met het christelijk symbool 'kruis'.
Wat zijn we toch weer voorzichtig met die moslims, nietwaar directeur Frans Verberne? Ge hebt de moskee in het midden gelaten en de eigen identiteit van uw school (Rooms-katholiek en christelijk) verloochend. Lafaard! Verrader!
Verberne: "Onze school zoekt naar wat ons bindt. Dat levert respect, begrip en tolerantie op. In onze school hebben we bij het vieren van feesten altijd als doel: het vergroten van de saamhorigheid en verbondenheid."... Blabla... zwets zwets...
Interessant detail: in het verleden stond de school van Verberne onder toezicht van de onderwijsinspectie vanwege 'zeer zwakke school'...
Dit is mijn wensdroom: weg met het koningshuis, weg met de hele regering, en Donald Trump als baas van alle Vlamingen. En Vlaamsbelangers als zijn adviseurs.
Donald Trump: “Martelen van Abdeslam had aanslagen Brussel mogelijk kunnen voorkomen”
Volgens Trump wist Abdeslam van de plannen van de terroristen die Brussel en Zaventem aanvielen: “Ik durf ervoor te wedden dat hij wist van de aanslagen. Hij zou veel sneller gepraat hebben door marteling. Als hij zou gepraat hebben, dan zouden de explosies misschien niet gebeurd zijn. Al die mensen zijn nu dood en al die mensen zijn nu gewond omdat hij er waarschijnlijk over wist... Onze wetten zorgen ervoor dat we nog niet eens kunnen waterboarden, terwijl zij hoofden afhakken. We moeten de mogelijkheid hebben om met gelijke wapens te kunnen vechten."
Trump heeft gelijk over het moslimgespuis: zij hakken hoofden af, verkrachten en moorden, en wij zouden hen geen meppen mogen verkopen?!...
Kijk eens hoe voorbeeldig deze meisjes zich geïntegreerd hebben in onze westerse samenleving. Vermomd als twee clowns. Ze gaan dadelijk in het water springen, of pootje baden, of gewoon op de rand van het zwembad wat zitten showen, dat kan ook, dan wordt hun snoetje niet nat... Moslimmeisjes die zich onzichtbaar willen maken, een voorbeeld van hoe de islam gestoorden en kierewieten voortbrengt!
Wel, deze meisjes zijn veel meer geëmancipeerd dan hun geloofsgenootjes van vroeger in het atheneum van directeur Blauwbaard. Moslimmeisjes van vroeger stonden een heel schooljaar lang te zwaaien met doktersbriefjes die hen vrijstelden van zwemlessen. De apotheose van het gefoefel kwam er aan het eind van het schooljaar tijdens de deliberatie toen diezelfde meisjes een A-attest kregen, en dus ook geslaagd waren voor het vak Lichamelijke Opvoeding...
Doet me denken aan een lerares Nederlands die alle tien Turkse meisjes liet slagen voor het vak Nederlands, terwijl die niet eens een fatsoenlijke Nederlandse zin konden uitkramen... Blauwbaard gaf instructies aan zijn leerkrachten om hun lesniveau wat te 'versoepelen', en wie weigerde werd op het matje geroepen...