De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
03-04-2016
Vrouwelijke Naïviteit
Een magazine op Nederlandse tv over oplichters en fraudeurs, en hun trucjes.
Ik probeer de uitzending samen te vatten.
Een onverbeterlijke oplichter - geen intenties om zijn leven te beteren - een hele rij gedupeerden - de ene klacht na de andere - gevangenis in, gevangenis uit - gewoon doorgaan met mensen op te lichten, met liegen en bedriegen, misleiden en manipuleren ...
En zo ging dat maar door... Aan het eind van de uitzending vraagt de presentatrice aan een panellid: "Moet deze man begeleid worden?"...
Mijn dag zag er vandaag niet zo fraai uit. Om te beginnen zag ik onderweg naar Hasselt nen hoop bruin mannen samenhokken in een bushokje - samenhokken in een bushokje - en toen een bus van De Lijn aan kwam rijden stapten ze allemaal tegelijk in het busje. Ik vroeg me af hoe die allemaal in 1 bus konden passen...
Eigen volk zie ik niet meer aan de halte van de Helchterense kazerne, die brave Vlamingen zitten allemaal op hun werk om centjes te verdienen voor het levensonderhoud van luiwammesen die tot hier zijn komen zwemmen om ons tot hun slaafjes te maken. Onze maatschappelijke infrastructuur waaraan WIJ decennialang gewerkt hebben, is er nu voor vreemdelingen die in een kant-en-klare entourage hun toekomst gaan invullen met te niksen en te feesten. ZIJ hebben niets uitgevonden, niets opgebouwd, niets hersteld, zij profiteren alleen maar gratis van al onze diensten en voorzieningen.
Het bushoktafereeltje had ik nog maar net verwerkt of 'k zag een stoet vreemde wandelaars over het fietspad slenteren. Voor die bruin mannen is het elke dag vakantie, elke dag feest. Op onze kosten.
En als kers op de taart - 'k viel bijna van m'n stoel - werd ik bediend door een negerinnetje dat m'n koffie kwam brengen. Als ze geen witte tanden had zou het meiske onzichtbaar geweest zijn. 't Was helemaal zwart. De donkerte zelve. Regelrecht van de hete evenaar is da meiske gekomen als missiezuster om blanken te helpen met koffiedrinken.
Ik begon te wriemelen op m'n stoel, een onbehaaglijk gevoel bekroop me. Dat was echt niet weg te werken dat akelige gevoel. Dat ik nu niemand hoor roepen over 'gelijkheid van rassen' en zo van die lulkoek!... Die zeveraar moet maar eens gaan lezen op 31 augustus 2014 op m'n blog: Intelligentie en Ras.
En toen kwam ik thuis en heb mezelf weer teruggevonden, mijn gevoel van eigenwaarde en zelfgevoel weer herontdekt na het bekijken van de dvd 'De Witte', en dat hielp warempel. De Vlaamse klassieker 'De Witte' als een verfilming uit 1938 van het boek van Ernest Claes. De intro van de film is het ontroerende lied 'Vlaand'ren, mijn land', waarvan de tekst hier links in de marge van mijn blog staat. De Witte van Zichem laat je op meesterlijke wijze proeven van de landelijke sfeer van het Vlaanderen van 1900. Vlaamser kan het niet. Het zijn Kunstenaars geweest die toen in 1934 het boek van Ernest Claes verfilmden. Vlaamse Nostalgie druipt er van af.
Ik ben pardoes uitgegleden over een uitspraak van Lieven Boeve, topman Katholiek Onderwijs Vlaanderen. Hij neemt het op voor het welzijn van schoolgaande asielzoekers. Ik vind 'schoolgaan' en 'asielzoeken' niet samen kunnen gaan.
Lieven Boeve wil stabiliteit voor jonge asielzoekers, hij wil voor hen een stabiele leeromgeving: "Jongeren uit opvangcentra verdienen het om langere tijd in dezelfde school opgevangen te worden... Bij sluiting van asielcentra worden gezinnen midden in het schooljaar naar andere delen van het land verplaatst, en dat is zeer pijnlijk want het gaat om zeer kwetsbare jongeren... Het komt al te vaak voor dat schoolgaande asielzoekers noodgedwongen moeten verhuizen naar een andere regio... Ze werken hard om het Nederlands onder de knie te hebben, en dan moeten ze weer van voren af aan beginnen..."
Er klopt iets niet in dit ontroerend betoog. Asielzoekertjes 'verdienen' niks. Zero. Ze zijn pas hier en meegesleurd door hun onverantwoordelijke ouders, en dan zouden er ook nog eens voorwaarden aan hun onderwijs gesteld moeten worden? Ze mogen al blij zijn dat ze onderwijs kunnen volgen, eender waar, morgen in Knokke, overmorgen in Peer, en volgende week in Zelzate... Het is een pure luxe voor jonge asielzoekers om les te kúnnen volgen, want veelal hebben ze geen onderwijs genoten vanwaar ze komen, daar werden ze dom gehouden. En nu worden er fortuinen gestoken in hun onderwijs om hen slim te maken, en dan worden ze zó slim gemaakt dat ze ons kunnen overmeesteren en hier de baas over ons spelen.
En kwetsbaar zijn ze evenmin, puberale flexibiliteit maakt hen sterk en bestand tegen elke wijziging in hun bestaan. We mogen geen watjes van hen maken, heer Boeve. Zij moeten toch weerbaar gemaakt worden volgens u? Laat hen dan tegenslagen en onrust incasseren, het zal hen sterken.
Onderwijs aan Vluchtelingen?... Het is niét vanzelfsprekend dat jonge asielzoekers onderwijs volgen, dat ze samen met lotgenoten geconfronteerd worden met hun zielige situatie. Neen, lesvolgen samen met collega-vluchtgenoten in één klaslokaal, ik geloof nooit dat hun nieuwe leven structuur krijgt.
Katholiek Onderwijs wil stabiliteit voor jonge asielzoekers
Lieven Boeve roept op om jongeren uit opvangcentra een stabiele leeromgeving te bieden, in het belang van de jongeren zelf.
Vele jongeren uit de asielcentra volgen vandaag les in onze scholen. We stellen echter vast dat opvangcentra sluiten en gezinnen in het midden van het schooljaar verplaatst worden naar andere centra en een andere regio, stelt Lieven Boeve, sinds 2014 directeur-generaal van het Katholiek Onderwijs Vlaanderen, vast.
Scholen uit Oostende, Nieuwpoort en Veurne melden de koepel bijvoorbeeld dat de vluchtelingen uit opvangcentra van Bredene en Lombardsijde blijkbaar al voor het einde van de maand terug weg moeten. Voor Oostende betekent dit dat 65 jongeren die pas op 18 januari werden ingeschreven, binnenkort de school opnieuw verlaten.
Hun welzijn centraal
Deze jongeren hadden zich een beetje gesetteld. Ze werken hard om het Nederlands onder de knie te hebben. Zij moeten nu het weer van voren af aan beginnen, stelt Boeve. De emotionele mokerslag die deze jongeren er bovenop te verwerken krijgen, wordt ernstig onderschat. Qua traumaverwerking is het telkens weer terug naar af. Mensen met schoolgaande kinderen die toch een (tijdelijke) verblijfsvergunning hebben, zouden de garantie moeten krijgen om voor langere tijd in hetzelfde centrum en op dezelfde school opgevangen te worden.
Lieven Boeve: In het belang van deze kwetsbare jongeren, hebben wij vanuit ons project van de katholieke dialoogschool de ethische en maatschappelijke plicht om voor deze jongeren een stabiele schoolomgeving met een aangepast leertraject te zorgen. Hun welzijn, zoals ook voor onze schoolgaande jeugd, staat centraal. Dankzij OKAN (Onthaalonderwijs Anderstalige Nieuwkomers) kan dit worden gerealiseerd. Met OKAN nemen onze scholen een groot engagement op, op langere termijn en met verregaande consequenties voor onze maatschappij.
Scholen weinig tijd om zich te organiseren
OKAN-scholen hebben de expertise om deze jongeren passend op te vangen, te vormen en te begeleiden naar een normale schoolloopbaan. Lieven Boeve stelt echter vast dat alle investeringen in een degelijke OKAN-werking snel weer ongedaan worden gemaakt.
De school geeft hen structuur, een zekerheid en een bezigheid. De jongeren komen tot rust, het ritme van de schooldag brengt ook gemoedsrust, zegt Boeve. Voor onze leraars die met heel veel engagement hun taak hebben opgenomen is het vertrek van ‘hun’ jongeren ontmoedigend.
Ook ondervindt de koepel dat Fedasil en het Rode Kruis zeer kort op de bal spelen om jongeren op school te krijgen. De scholen krijgen amper de tijd om zich te organiseren. Dit is niet ernstig, noch vanuit het standpunt van de onderwijsverstrekker, noch vanuit het standpunt van de jongeren zelf.
- See more at: https://www.kerknet.be/kerknet-redactie/nieuws/katholiek-onderwijs-wil-stabiliteit-voor-jonge-asielzoekers#sthash.bcdqxXEa.dpuf
Katholiek Onderwijs wil stabiliteit voor jonge asielzoekers
Lieven Boeve roept op om jongeren uit opvangcentra een stabiele leeromgeving te bieden, in het belang van de jongeren zelf.
Vele jongeren uit de asielcentra volgen vandaag les in onze scholen. We stellen echter vast dat opvangcentra sluiten en gezinnen in het midden van het schooljaar verplaatst worden naar andere centra en een andere regio, stelt Lieven Boeve, sinds 2014 directeur-generaal van het Katholiek Onderwijs Vlaanderen, vast.
Scholen uit Oostende, Nieuwpoort en Veurne melden de koepel bijvoorbeeld dat de vluchtelingen uit opvangcentra van Bredene en Lombardsijde blijkbaar al voor het einde van de maand terug weg moeten. Voor Oostende betekent dit dat 65 jongeren die pas op 18 januari werden ingeschreven, binnenkort de school opnieuw verlaten.
Hun welzijn centraal
Deze jongeren hadden zich een beetje gesetteld. Ze werken hard om het Nederlands onder de knie te hebben. Zij moeten nu het weer van voren af aan beginnen, stelt Boeve. De emotionele mokerslag die deze jongeren er bovenop te verwerken krijgen, wordt ernstig onderschat. Qua traumaverwerking is het telkens weer terug naar af. Mensen met schoolgaande kinderen die toch een (tijdelijke) verblijfsvergunning hebben, zouden de garantie moeten krijgen om voor langere tijd in hetzelfde centrum en op dezelfde school opgevangen te worden.
Lieven Boeve: In het belang van deze kwetsbare jongeren, hebben wij vanuit ons project van de katholieke dialoogschool de ethische en maatschappelijke plicht om voor deze jongeren een stabiele schoolomgeving met een aangepast leertraject te zorgen. Hun welzijn, zoals ook voor onze schoolgaande jeugd, staat centraal. Dankzij OKAN (Onthaalonderwijs Anderstalige Nieuwkomers) kan dit worden gerealiseerd. Met OKAN nemen onze scholen een groot engagement op, op langere termijn en met verregaande consequenties voor onze maatschappij.
Scholen weinig tijd om zich te organiseren
OKAN-scholen hebben de expertise om deze jongeren passend op te vangen, te vormen en te begeleiden naar een normale schoolloopbaan. Lieven Boeve stelt echter vast dat alle investeringen in een degelijke OKAN-werking snel weer ongedaan worden gemaakt.
De school geeft hen structuur, een zekerheid en een bezigheid. De jongeren komen tot rust, het ritme van de schooldag brengt ook gemoedsrust, zegt Boeve. Voor onze leraars die met heel veel engagement hun taak hebben opgenomen is het vertrek van ‘hun’ jongeren ontmoedigend.
Ook ondervindt de koepel dat Fedasil en het Rode Kruis zeer kort op de bal spelen om jongeren op school te krijgen. De scholen krijgen amper de tijd om zich te organiseren. Dit is niet ernstig, noch vanuit het standpunt van de onderwijsverstrekker, noch vanuit het standpunt van de jongeren zelf.
- See more at: https://www.kerknet.be/kerknet-redactie/nieuws/katholiek-onderwijs-wil-stabiliteit-voor-jonge-asielzoekers#sthash.bcdqxXEa.dpuf
Een arts van een ziekenhuis in München aan het woord:
-De autoriteiten verzwijgen dat moslimmigranten tal van besmettelijke ziektes met zich meebrengen. De ziekenhuizen zijn niet voorbereid op zoveel patiënten met die enge ziektes. Veel asielzoekers hebben AIDS, syfilis, TBC en vele andere ‘exotische’ ziektes die in Europa niet voorkomen. Binnenkort zal het ziekenhuispersoneel ook besmet raken.
-Duitse ziekenhuizen en apotheken moeten bewaakt worden door de politie tegen agressieve migranten.
-Moslims weigeren behandeling door vrouwelijke artsen en verpleegsters die als uitschot behandeld worden.
-Migranten vallen een arts en twee verpleegsters aan met messen, gooien hun besmette urine in hun gezicht. De arts en verpleegsters raakten tijdens de aanval ernstig verwond. De daders werden niet gearresteerd. Er gebeurt niets met agressieve migranten.
-Moslimmigranten hebben een hautaine houding, ze denken dat ze alles gratis moeten krijgen. Jonge mannen houden hun handen op om alles gratis te krijgen, en als dat niet gebeurt worden ze boos.
-"Iemand die nog geen contact met hen gehad heeft, heeft geen idee wat voor een beesten het zijn, vooral die uit Afrika."
-Al die mensen die voor de tv-camera's met spandoeken migranten welkom heten, zouden allemaal opgepakt moeten worden en hen in één gebouw samenzetten met migranten, zonder politie erbij, zodat ze zelf kunnen ervaren hoe achterlijk migranten zich gedragen.
-Er zijn 2,2 miljoen werklozen in Duitsland, en door de massa-immigratie komen er nog eens 1,3 miljoen erbij. De meesten van hen deugen voor geen enkel werk, en slechts weinigen hebben onderwijs genoten.
Waarom staat dit niet in onze kranten? Waarom zwijgt onze tv hierover?
Wat zegt de koran over vrouwen? De koran schrijft lovend over vrouwen. Auteur Mohammed was in een verliefde bui toen hij zijn bedenkingen over 'de vrouw' neerpende. Zo komt het dat de koran uitpuilt van vleierijen over vrouwen. De koran als een ode aan de vrouw! In dichterlijke taal wordt de vrouw afgeschilderd als een lieftallig wezen dat in al haar blakende naaktheid mannen verovert en hen bevelen uitdeelt. Zij mag hen behandelen als slaven, want zij is de baas. Zij mag een verzameling mannen aanleggen zoveel ze zelf wilt, en hen indelen volgens libido en potentie.
Ik zal het nooit te weten komen. Of islamleraars in hun lessen over vrouwen vertelden zoals het in de koran staat.Wie dat wél zou kunnen weten, zijn de migrantenwerksters die alle schoolpoorten platliepen op zoek naar hun lievelingen, hun moslimmigrantjes. Ook maatschappelijk werksters en andere dolle mina's die zich in de scholen ledig hielden met 'begeleiding' van migrantenleerlingen, die kunnen weten of islamleraars zich hielden aan de voorschriften van de koran.
Zeg eens Martine, Katleen, Natasja, Gülnür, Trinette Treuzelmans en Mieke Blundermans, laat mij eens weten waarover het ging tijdens de islamlessen. Ik wacht op jullie commentaren, maar beleefd blijven hé. En dan is er ook nog directrice An Serpent van de Turkenschool die mij kan inlichten over: wat zegt de islamleraar tegen zijn moslimleerlingen over 'de vrouw'? An Serpent moet dat zeker weten, want die kende de schoenmaat van al haar moslimpjes.
Aan iedereen die mij kan helpen: klik hieronder op de reageerknop ofwel hiernaast op 'e-mail mij' klikken. Niet bang zijn. Laat u allemaal maar eens goed gaan. Ik zal u dankbaar zijn en u allemaal nog eens goed in het zonnetje zetten op m'n blog, zoals ik altijd al gedaan heb. Ook zij die angstig wachten in het voorgeborchte van m'n blog, zij mogen mij ook vertellen hoe een islamleraar tegen een vrouw aankijkt.
Menstruerende vrouwen zijn onrein, en mannen moeten bij hen vandaan blijven (soera 2:222). Vrouwen zijn de “akkers” van de mannen en mannen kunnen seks met hen hebben wanneer ze willen (soera 2:223). Mannen zijn superieur aan vrouwen en hebben autoriteit over hen, omdat vrouwen mannen moeten gehoorzamen of het risico lopen geslagen te worden (soera 4:34). Een vrouw is slechts de helft waard van een man en mannen staan boven vrouwen (soera´s 4:11; 2:282; 2:228). Moslimmannen mogen met tot vier vrouwen trouwen, inclusief pre-puberale meisjes, en mogen seksslavinnen bezitten. (soera´s 4:3; 65:4; 4:24). Een moslim mag niet met een niet-moslim trouwen, tenzij de laatste zich bekeert tot de islam (soera 2:221). Vrouwen moeten zichzelf bedekken en mogen alleen gezien worden door familieleden, eunuchen, slaven en kinderen die nog geen seks met vrouwen hebben gehad (soera 24:31).
School schrapt paasoptocht op vraag van ouders met andere geloofsovertuigingen
'Andere geloofsovertuigingen' noemen ze dat. Het is de ISLAM, oenen! En het zijn de MOSLIMS die geen kruisen willen met Pasen!
'Rapenland' is de naam van een Rooms-katholieke en christelijke basisschool in Eindhoven. De school heeft een paasoptocht met versierde kruisen afgelast. Enkele ouders met andere geloofsovertuigingen stelden vragen bij het teken 'kruis'. Daarom werden de kruisen vervangen door paasstokken (!) die de kinderen mochten versieren. Weg met het christelijk symbool 'kruis'.
Wat zijn we toch weer voorzichtig met die moslims, nietwaar directeur Frans Verberne? Ge hebt de moskee in het midden gelaten en de eigen identiteit van uw school (Rooms-katholiek en christelijk) verloochend. Lafaard! Verrader!
Verberne: "Onze school zoekt naar wat ons bindt. Dat levert respect, begrip en tolerantie op. In onze school hebben we bij het vieren van feesten altijd als doel: het vergroten van de saamhorigheid en verbondenheid."... Blabla... zwets zwets...
Interessant detail: in het verleden stond de school van Verberne onder toezicht van de onderwijsinspectie vanwege 'zeer zwakke school'...
Dit is mijn wensdroom: weg met het koningshuis, weg met de hele regering, en Donald Trump als baas van alle Vlamingen. En Vlaamsbelangers als zijn adviseurs.
Donald Trump: “Martelen van Abdeslam had aanslagen Brussel mogelijk kunnen voorkomen”
Volgens Trump wist Abdeslam van de plannen van de terroristen die Brussel en Zaventem aanvielen: “Ik durf ervoor te wedden dat hij wist van de aanslagen. Hij zou veel sneller gepraat hebben door marteling. Als hij zou gepraat hebben, dan zouden de explosies misschien niet gebeurd zijn. Al die mensen zijn nu dood en al die mensen zijn nu gewond omdat hij er waarschijnlijk over wist... Onze wetten zorgen ervoor dat we nog niet eens kunnen waterboarden, terwijl zij hoofden afhakken. We moeten de mogelijkheid hebben om met gelijke wapens te kunnen vechten."
Trump heeft gelijk over het moslimgespuis: zij hakken hoofden af, verkrachten en moorden, en wij zouden hen geen meppen mogen verkopen?!...
Kijk eens hoe voorbeeldig deze meisjes zich geïntegreerd hebben in onze westerse samenleving. Vermomd als twee clowns. Ze gaan dadelijk in het water springen, of pootje baden, of gewoon op de rand van het zwembad wat zitten showen, dat kan ook, dan wordt hun snoetje niet nat... Moslimmeisjes die zich onzichtbaar willen maken, een voorbeeld van hoe de islam gestoorden en kierewieten voortbrengt!
Wel, deze meisjes zijn veel meer geëmancipeerd dan hun geloofsgenootjes van vroeger in het atheneum van directeur Blauwbaard. Moslimmeisjes van vroeger stonden een heel schooljaar lang te zwaaien met doktersbriefjes die hen vrijstelden van zwemlessen. De apotheose van het gefoefel kwam er aan het eind van het schooljaar tijdens de deliberatie toen diezelfde meisjes een A-attest kregen, en dus ook geslaagd waren voor het vak Lichamelijke Opvoeding...
Doet me denken aan een lerares Nederlands die alle tien Turkse meisjes liet slagen voor het vak Nederlands, terwijl die niet eens een fatsoenlijke Nederlandse zin konden uitkramen... Blauwbaard gaf instructies aan zijn leerkrachten om hun lesniveau wat te 'versoepelen', en wie weigerde werd op het matje geroepen...
Ik ga nog even voortborduren op de concentratiescholen waarover ik het eergisteren had. Waar ze nooit wisten van ophouden met het knuffelen van vreemde leerlingen.
Eerst de reactie van Gaius nog even belichten: "Concentratiescholen zijn een broeinest van onderontwikkelden met een papieren en dus compleet vervalst diploma. Maar ook een broeinest van een recruteringsreserve van massamoordende terroristen."
Oef! Wat ben ik blij da 'k 't niet zelf hoefde te zeggen.
Van concentratiescholen weten we dat er potentiële terroristen opgeleid worden, lees: 'onderwezen' worden. De allochtone jongetjes zijn nog klein en onschuldig, maar over 10 of 20 jaar zijn het forse islamitische volwassenen die gevaarlijk uit de hoek kunnen komen. Ze zijn gevaarlijk gemáákt door het betuttelende onderwijs dat ze kregen, door de overdreven aandacht die ze kregen waardoor ze zich almachtig gingen voelen, ver verheven boven hun blanke klasgenootjes. Ja, die macht heeft het onderwijs hen zélf gegeven.
Concentratiescholen werden slecht begeleid, op een foute wijze aangepakt. En toch werden hun deuren elke dag platgelopen door migrantenwerksters en maatschappelijk werksters, door school- en PMS-directies, door Turkse tolken, door leerlingenbegeleiders... Weten jullie nog, Horbert, An Serpent, Kabouterke en Blauwbaard, jullie waren spilfiguren in het verloochenen van ons Vlaams onderwijs! VERRADERS! LAFAARDS!... Tolken, logopedisten en taakleraars speelden ook mee, maar zij waren slechts de marionetjes van de corrupte schooldirecties in samenwerking met de corrupte Horbert.
In roomblanke Vlaamse scholen heb ik nooit zo'n hyperactieve activiteiten gezien om Vlaamse leerlingen slimmer te maken. Vlaamse leerlingen slimmer maken? Daar bestond geen enkel programma voor. Wél in concentratiescholen, waar ontelbare onderwijsprogramma's ineen geknutseld werden om allochtonen wijzer te maken... Hallo Unia! Weer eens discriminatie van Vlaamse leerlingen! Unia, CGKR, waarom werd de vreemde bevolkingsgroep in de scholen extra in de spotlights gezet? Vaak ten koste van onze eigen Vlaamse leerlingen?
Vanwaar die geforceerde drang om vreemdelingen in ons midden perse slimmer te maken? Waarom moet dat vreemd volk onderwezen worden? Waarom moeten moeten ze slimmer gemaakt worden?... Om ons later te kunnen overheersen?... In het land vanwaar ze komen worden ze dom gehouden, en nu ze hier zijn worden ze boven onze hoofden getild. Wat zijn we toch een volk van zelfopoffering, van nederigheid en van paraatheid om overweldigd te worden.
Het was vroeger de tijd van verwennerijen van allochtonen, om hen op een podium met schijnwerpers te zetten te zetten van waaruit ze neerbuigend konden kijken naar de blanke bevolking die zij ooit eens zouden verslaan en vernietigen. Ja, in die geest werd er onderhandeld in de concentratiescholen.
Wel, in die tijd, jaren 80 en 90, voelde ik me véél onbehaaglijker dan nu, ik had het onheil zien aankomen, het maakte me angstig, maar daar ben ik nu overheen, omdat alles is uitgekomen zoals ik het gevreesd had en zoals ik het me voorgesteld had, dankzij het geknuffel van alles wat vreemd was in ons onderwijs...
Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) meldt dat psychologische nazorg aangeboden wordt aan slachtoffers van de aanslagen, en ook aan iedereen die aanwezig was of die slachtoffers geholpen heeft.
Lieve heeft zo haar bedenkingen bij psychologische nazorg, psychologische bijstand, en nog zo van die begeleidingen die slachtoffers dieper doen wegzinken in hun diepe dal van treurnis, O ellende, droefenis en rampzaligheid! Verdriet wordt gekoesterd en levendig gehouden, de shock wordt gevoed door voortdurende confrontatie met de akelige gebeurtenissen die hen van streek blijven maken. Hun verdriet cumuleert zich, leed en warrig gemoed worden in stand gehouden door langdurige of intensieve psychologische nazorg. Slachtoffers wentelen zich in hun eigen verdriet, het duurt langer alvorens ze traumatische gebeurtenissen verwerken. Het rouwproces wordt versterkt en verlengd. En een shock in de toekomst zal veel harder aankomen omdat de immuniteit voor herval aangetast is door 'nazorg'... Op eigen houtje, op eigen krachten, uit een diepe put klauteren is de beste remedie om verdriet te verwerken, én om de weerbaarheid te versterken tegen stresserende gebeurtenissen die nog gaan komen.
Let op heer Bourgeois, ik ga stigmatiseren. En nog wel uw lievelingsbevolkingsgroep, de moslims! Ik ga hen stigmatiseren met de borstel en de bokshandschoen in de aanslag... In Molenbeek werd er niét gestigmatiseerd en het resultaat kennen we.
Alle allochtone leerlingen, moslimleerlingen, vluchtelingenleerlingen, het hele zootje moet voortaan streng geviseerd worden. Hen nooit uit het oog verliezen, hen afluisteren en constant in de gaten houden, dát moet er gaan gebeuren. Ook een permanente controle over de inhoud van islamlessen moet er komen. En schildwachten zijn er nodig om in alle scholen afwijkende en verdachte handelingen en uitspraken te detecteren, om dan onmiddellijk te kunnen ingrijpen, nog vóór de bom barst. Het klinkt rigoureus, maar als dat niet gebeurt staan er over 10 jaar nieuwe terroristen op... zij die ongestraft mochten juichen bij elke dodelijke aanslag.
Er moet een lijst komen van álle juichende leerlingen die plezier hadden in de aanslagen. Hun ouders moeten opgepakt en gestraft worden. Hen moet duidelijk gemaakt worden dat met hun perverse instelling zij een bedreiging vormen voor onze samenleving.
In alle concentratiescholen zitten potentiële terroristen. Zij die wat wankel in hun schoenen staan kunnen vatbaar zijn voor terroristisch gedachtegoed, kunnen bedwelmd raken door de heldendaden van radicale moslims. Scholen hebben de zware taak en plicht om alle radicale ideeën van moslimleerlingen om te buigen in westerse denkbeelden. Om hierin te slagen moeten ze eerst afstappen van hun pamperachtige aanpak van allochtone leerlingen. Het tijdperk van de betutteling moet voorgoed voorbij zijn.
Strenge nietsontziende sancties voor alle juichkreten die ongenadig in de kiem gesmoord moeten worden! Om onze eigen scholen te redden en te zuiveren van islamitisch gedachtegoed. Om het ongedierte te verdelgen.
School start tuchtprocedure tegen leerlingen die sympathiseren met de dodelijke aanslagen in Brussel:
Twee leerlingen van een atheneum in Laken hebben enkele uitspraken gedaan waaruit bleek dat ze de dodelijke aanslagen in Brussel en Zaventem goedkeuren. Daarna beweerden de twee dat het om een grap ging. De school is alvast een tuchtprocedure gestart en het parket is ingelicht.
De twee (geboren in 1998 en 2000) deden de uitspraken op de dag van de aanslagen zelf, afgelopen dinsdag. Het bestuur van de school - het atheneum Rive Gauche in Laken - riep hen daarna op het matje en startte een tuchtprocedure tegen de betrokken leerlingen.
Ook de politie en het parket werden ingelicht van de zaak en het parket voert een onderzoek.
"In de huidige zeer delicate en emotionele situatie ten gevolge van de aanslagen, moet er zeer voorzichtig worden omgegaan met het interpreteren van verdachte uitspraken of gedragingen. Indien het hier echter om een strafbare inbreuk gaat, zal het parket van de procureur des Konings van Brussel op een gepaste manier reageren", luidt de mededeling van het parket.
Het is zo stil geworden rond de asielzoekers die een tijdelijke noodopvang kregen in onze vakantiewoningen en campings. Ze zijn hier binnengeglipt door alle gastvrije poriën en mazen van onze samenleving, hebben een onderkomen en geld en kleding gekregen waarvoor een gewone burger moet werken en dan moet die burger ook nog eens betalen om die vreemdelingen in leven te houden. Wanneer komt er opstand?
In het Parelstrand in Lommel verblijven tijdelijk 750 asielzoekers. Nog 1 week en dan moeten ze allemaal opkrassen uit hun comfortabele vakantiehuisjes om plaats te maken voor onze eigen vakantiegangers.
Op 1 april 2016 begint de ontruiming van het asielcentrum in Lommel. Staatssecretaris Francken bevestigde tijdens zijn bezoek aan het asielcentrum in Lommel op 13/1/2016 nogmaals dat het hier gaat om tijdelijke opvang. Vanaf 1 april 2016 begint de afbouw van de capaciteit in Lommel zodat het centrum tegen eind april leeg is.
Nu vraag ik me af of die asielzoekers hun rotzooi en puin zouden opruimen bij hun vertrek? Hun knapzak hebben ze al volgestopt met lekkers voor onderweg naar hun volgende bestemming. En waar moeten die honderden asielers nu heen?
Vandaag op Witte Donderdag kuste paus Franciscus de voeten van 12 vluchtelingen, waaronder drie moslims. Hij heeft die voeten ook nog eens gewassen. Ik wist niet dat vluchtelingen hun eigen voeten niet konden wassen. Straks staan er aan zijn Vaticaan hele stromen vluchtelingen met vuile voeten. Tijdens het ritueel veroordeelde hij wapenfabrikanten als medeverantwoordelijk voor de aanslagen in Brussel... Zielig hoe een traditionele christelijke dag als Witte Donderdag door de paus misbruikt wordt om terroristen te verschonen en de schuld in de schoenen te schuiven van wapenfabrikanten.
15-jarige Sanne H., een Amsterdams meisje, weigert nog langer naar haar school te gaan waar klasgenoten gisteren juichten terwijl mensen stierven bij de gruwelijke aanslagen in Brussel. Juichen om het leed van medemensen, duivels leedvermaak!... Sanne hoorde haar klasgenoten alleen maar lachen over Brussel, ze waren helemaal niet verdrietig of geschokt, ze vonden het leuk en ze hoopten dat er zoveel mogelijk mensen zouden sterven.
Verwerpelijk! Walgelijk! Ziekelijk!
En dan berichten ze over 'Amsterdamse' scholieren. Zuivere Amsterdammers reageren toch niet duivels opmenselijk leed? Alleen moslims en ander riooltuig kunnen plezier hebben en lachen om zoveel doden en gewonden bij terreuraanslagen.
Verantwoordelijkheden van islamleerkrachten en schooldirecties
Moslims en niet-moslims horen niet samen in één school, passen niet samen in één klas, ze zijn onverenigbaar en toch zie je overal een onnatuurlijke mix van beiden. Het vecht en het wringt en het stoort. Mixen kan je niet ongestraft blijven volhouden. Conflicten en misverstanden zijn inherent aan kunstmatige mengingen van verschillende culturen.
Nu kan ik me voorstellen dat er hier in Vlaanderen in een aantal scholen ook hoera-kreten klonken toen moslimgekken onze stad Brussel overhoop gooiden en algehele chaos veroorzaakten. Werk aan de winkel voor alle verantwoordelijken. Voor alle schooldirecties en alle islamleerkrachten! Strenge sancties voor alle juichkreten die ongenadig in de kiem gesmoord moeten worden! Om onze eigen scholen te redden en te zuiveren van islamitisch gedachtegoed. Om het ongedierte te verdelgen.
Geert Bourgeois (N-VA) zie ik als een moslimsupporter en als een promotor van moskeeën in Vlaanderen. Hij zei naar aanleiding van de aanslagen in Brussel: "We mogen geen bevolkingsgroepen stigmatiseren."... Nee Geert, die achterlijke bosapen stigmatiseren zichzelf wel. En Walter voegt eraan toe: "We mogen geen bevolkingsgroepen stigmatiseren, maar zij mogen ons wel komen opblazen."
Chaos creëren. De moslims zijn er vandaag weer eens in geslaagd.
Wat zeg je tegen kinderen? Het Gemeenschapsonderwijs adviseert hoe om te gaan met kinderen die vragen stellen over de aanslagen. Het is belangrijk kleine kinderen af te schermen van info en beelden die hen bang zouden kunnen maken. Stel kinderen gerust. Vermijd te minimaliseren. Laat kinderen praten. Over wat ze voelen, wat ze willen weten. Het is belangrijk eerlijk te antwoorden op hun vragen.
Goede raad van tante Lieve aan ouders en leerkrachten die vandaag te maken hebben met verontruste en bange kinderen:
Laten we onze kinderen vandaag goed begeleiden.
Laten we hen vertellen dat moslims stoute mensen zijn, die andere mensen pijn doen, die andere mensen doodmaken.
Laten we hen vertellen dat het de schuld is van onze regering dat mensen sterven bij bomaanslagen. Dat de ministers ons land slecht besturen door alle grenzen open te laten voor iedereen, ook voor slechte mensen.
Laten we hen vertellen dat onze ministers te weinig verstand hebben om het volk te beschermen.
Laten we hen vertellen over de waarheid over de islam en over moslims. Dat de islam geen echte godsdienst is maar een groepering van ruziezoekers en baasspelers.
Laten we hen vertellen dat moslims de baas willen spelen in heel Europa en daarom geweld gebruiken.
Laten we hen vertellen dat moslims niemand kunnen verdragen die iets anders denkt dan zij.
Laten we hen vertellen dat hoe meer moslims ons land binnenkomen, hoe minder wij iets te zeggen gaan hebben.
Laten we hen vertellen dat moslims ons bang willen maken.
Laten we hen vertellen over moskeeën als oorden van verderf , waar Het Kwade gepredikt wordt.
Laten we hen aanraden om geen islamlessen meer te volgen,
En als ze moslimvriendjes hebben moeten ze die mijden.
Unia is de nieuwe naam van het CGKR, schreef ik op 24 februari. Unia start vandaag een sensibiliseringsactie op 21 maart, de Internationale Dag tegen Racisme en Discriminatie. Het nieuwe detectivebureau, onder leiding van volksverraders Els Keytsman en Patrick Charlier, deed een onderzoek bij 2.500 Belgen. De resultaten wijzen uit dat 20% van de bevolking het erg storend zou vinden moest hun kind thuiskomen met een gekleurde partner. Tussen de regels door lees ik dat mensen die geen schoonkind met een andere huidskleur willen, racisten zijn... Je moet maar durven, om een natuurlijke drang naar zelfbehoud te bestempelen als racisme! Els Keytsman: "Racistisch gedrag op basis van huidskleur bestaat nog altijd."
1 op 5 Belgen wil geen schoonkind met andere huidskleur
Propaganda voor Rassenmenging
Lezer, kijk eens goed naar het prentje hierboven. Het straalt iets tegennatuurlijks uit, iets dat indruist tegen onze natuurlijke visie op een gezonde relatie. Het wringt, het stoort. En als we onszelf dwingen om de afbeelding te accepteren, bedriegen we onszelf. De foto is een momentopname van gelukzaligheid, van een geslaagde relatie tussen blank en zwart, en toch is het een gemixte relatie die gedoemd is om te mislukken omdat verschillende culturen een relatie vernietigen.
Mijn eerste indruk bij het lezen van het artikel van Unia was: hier wordt rassenmenging gepropageerd! Welk addertje zit erin verstopt? Willen ze het zuivere blanke ras kapot?
Degeneratie van het Blanke Ras
Om te kunnen voortbestaan horen alle rassen, zowel van mensen, dieren, planten en bomen, gescheiden te blijven. Bij een vermenging gaan de unieke eigenschappen van een ras teloor. Het resultaat is een gepigmenteerd en zoutloos nakomelingschap. Nakomelingen met onrein bloed. Decadentie. Bij rasvermenging stevenen we af op degeneratie van het blanke ras, op een 'vernegering' met gepigmenteerde decadente nakomelingen. Het blanke ras platgewalst door rasvermenging.
Zou Els Keytsman zelf een negerke als schoonzoon willen? Wat is er mis met 'blank' pur sang? We moeten fier zijn op onze blanke huid die onbezoedeld doorgegeven moet worden, van generatie op generatie. Zonder negroïde inmengingen!
"Ongelovigen moet je haten, verachten en vermoorden"
Deze ophitsende taal staat te lezen in de koran, een bundeltje dat gretig verslonden wordt tijdens koranlessen en islamlessen op school.
Toen Mohammed inspiratie had en zijn 'openbaringen' neerpende in zijn dagboek, een soort koran, overpeinsde hij het lot en het wezen van de 'ongelovige'. De ongelovige! Al van bij de eerste druk was het boekje direct uitverkocht en er volgden nog ontelbare andere korans. Toen raakte de hele wereld besmet met de islamkanker, zoals E.J. Bron hieronder schrijft.
Om te vermijden dat islamkanker zich uitzaait zouden alle sympathisanten en volgelingen van Mohammed achter slot en grendel afgezonderd moeten worden, ver weg van 'ongelovigen'.
Vraag aan alle islamleraars
Hoe gaan jullie om met haatzaaiende teksten in de koran? Waarom was er niemand in school op de hoogte van de inhoud van islamlessen? Welke geheimen werden er onthuld tijdens de islamlessen?
Islamleraren als vermeende korankenners, gaven hun eigen draai en interpretatie aan de openbaringen van hun profeet. Dat was te merken aan de reacties van euforische moslimleerlingen na een islamles. Wat vertelde de islamleraar in hemelsnaam aan zijn leerlingen?
Lezer, kijk eens naar de foto: islamleraar Bahattin Koçak in het gezelschap van Johan Leman. Er waren connecties tussen het CGKR en islamonderricht. Heeft het CGKR dan geen inzage gekregen van de inhoud van islamlessen, of stopte het CGKR de haatzaaierij in de doofpot? Wat is er tussen beiden gekonkelfoest? Het kan toch niet zijn dat het Centrum de inhoud van de islamlessen goedkeurde? Vraagtekens.
Lezer, vergeet vooral niet naar de video van E.J. Bron te kijken.
Staat letterlijk in de koran, het handboek van soldaat Mohammed de roofmoordenaar die zijn ‘openbaringen’ maar net ontving wanneer het hem uitkwam. Hij maakte daar een boekje van en sindsdien is de wereld besmet met islamkanker.
Er staat bijvoorbeeld in dat ongelovigen gevangen en vermoord moeten worden (2:191, 4:98), dat wij lager zijn dan vee en dieren (8:55, 25:44), neergestoken moeten worden (9:5, 2:191), ons de keel doorgesneden moet worden (8:12), dat we leugenaars zijn (29:12) en naar de hel zullen gaan (9:73, 98:6). 1400 jaar koran reciteren heeft de harten van moslims vervuld van haat.
Een interviewer vraagt aan ‘moderne’ en ‘gematigde’ moslims in de straten van Istanboel: “Hoe denk jij over ongelovigen?”. De antwoorden heb je net gelezen.
Molenbeek, het getto van een achterlijke bevolkingsgroep, het getto van terreur, gespuis, moslimfanaten en criminelen. En dan wonen er ook nog medeplichtigen aan misdaden omdat ze niet willen verklappen dat hun krankzinnige soortgenoot Abdes al die tijd in hun midden ondergedoken leefde.
Vorige nacht bekeek ik even het VRT-journaal. Is het voor nieuwslezers niet een zware klus om de hele nacht alles opnieuw te moeten vertellen?...
Twee dingen heb ik onthouden uit het journaal. Om te beginnen de uitspraak van een schooldirecteur met Marokkaanse roots: "Er loopt hier nóg ongedierte rond."... Waarom wordt die man niet aan de tand gevoeld door de politie?... En vervolgens kwam er een soort groenteboer in beeld met de dwaze mededeling: "Er is nog werk aan de winkel. Het probleem moet bij de wortel aangepakt worden, het onderwijs moet het nodige doen"...
Het onderwijs? Ja, dat is het stokpaardje van allochtonen. Zij zijn ervan overtuigd dat de opvoeding van hun kinderen in handen van de scholen ligt. Zelf schuiven ze hun pedagogische verantwoordelijkheden van zich af. Zo heb ik ze vroeger gekend.
In het verleden gebeurde het meermaals dat ons onderwijs aangevallen werd, dat er wat schortte aan het migrantenonderwijs, en dat migrantenouders buiten schot bleven. Ik herinner me nog de gekleurde Wouter Van Bellingen van het Minderhedenforum die het onderwijs beschuldigde van allochtone uitschuivertjes. Die man wist echt niet hoe het onderwijs zich uit de naad werkte om het de migrantjes naar hun zin te maken, hoe het onderwijs zich uitsloofde om sociaal achtergestelden, minderheidsgroepen, kansarmen, risicoleerlingen... om hen allemaal een reikende hand toe te steken.
Kleine Mohammed vraagt aan zijn moeder: "Mama, wat is dat, democratie waar hier zoveel over gesproken wordt ?" "Wel, Mohammedje, dat is wanneer iedere Vlaming iedere dag naar het werk moet, enorm hard moet werken en veel belastingen betaalt. Zo kunnen wij van alle voorzieningen blijven profiteren zonder er iets voor terug te moeten doen, zoals gratis wonen, verpleging, gratis medicijnen, voedselbank, uitkering, veel kinderbijslag, gratis bus, extra geld voor jouw sportclub en nog veel meer, zodat papa Ali met zijn dure auto kan blijven rijden."
"Mama, worden de mensen hier dan niet kwaad op ons ?” "Natuurlijk jongen, maar wij noemen dat dan racisme, en dan zijn ze weer stil."