Over mijzelf
Ik ben Fredje
Ik ben een man en woon in Hoeilaart (Belgie) en mijn beroep is Gepensioneerd.
Ik ben geboren op 04/06/1950 en ben nu dus 74 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: wandelen, digitale fotografie.
Ik ben reeds meer dan 40 jaar gehuwd met Annie
Inhoud blog
  • Het snelle leven
  • Rijexamen
  • Steak-en-blow-job-day
  • Lang geleden
  • Terug thuis
  • operatie
  • Doodmoe
  • Stress
  • Toeval
  • Energie in overvloed
  • Het einde is nabij
  • Gent
  • Toekomstige beroepen
  • Nog eens over vrouwen
  • Analyse
  • Afgeluisterd
  • Wat als....
  • Transgenders
  • Wraak
  • Drinken en werken
  • Sterke vrouwen
  • Beleggen
  • Tijd voor verandering
  • Waardig oud worden
  • File
  • 12-12
  • Wekkerradio
  • 'Close encounters' aan de Belgische kust
  • De excuus-allochtoon
  • Eet meer baarmoeders
  • Licht getinte internetkranten
  • Het monster van de parkvijver
  • Tripel hop
  • Besmettelijk virus treft gemeentepersoneel
  • Ruzie
  • Racisme,discriminatie en vooroordelen
  • Het babyboomer-syndroom
  • Vandaag...
  • Start to...
  • Kanker
  • De vredelievende islam
  • Fiscale spitstechnologie, zo werkt dat.
  • De trajectbegeleidster gepakt
  • Vechten voor god
  • Bierweetjes
  • Sneeuw
  • Tina
  • Waarschuwingen
  • Ribbedebie
  • Meester Jo
  • Verdikken
  • Kousen
  • Woorden
  • Vreemdgaan voor dummies
  • Kiekeboe
  • Kerstmis
  • Een vrije mening
  • Voeding
  • Hint
  • Herfst
  • Ontmaagding
  • Tolerant
  • Noorwegen
  • Kuifje
  • De morgen
  • Visser
  • Post
  • Voorbij
  • Dementie
  • Internet
  • Huwelijk
  • Sixties
  • Verslaafd?
  • Spelen
  • Prestaties
  • Femme
  • Leuven
  • Konijn
  • vrouwen
  • 21 juli
  • Liefdesverdriet
  • IQ
  • Lucifers
  • Lente
  • Ontmoeting
  • Onnozel
  • Dop
  • Onderwijs
  • Plafond
  • BH
  • Slipje
  • Gevangenen
  • Australië
  • Vrouwen & seks
  • Ed
  • Antiek
  • Aantrekkingskracht
  • Betasten
  • Geboorte
  • Kermis
  • Vrouw
  • Scheiden
  • Pijp
  • Halal
  • Gezond?
  • Zonder
  • Taal
  • Winden
  • Leven
  • Tet
  • Onhandelbaar
  • Prijzen
  • Begrafenis
  • Kleur
  • Café
  • Nieuwstraat
  • Probleem
  • Junkfood
  • Verbod
  • Bloeddruk
  • Verliefdheid
  • Relativeren
  • Sancties
  • Sheriff
  • Roulot
  • Kinderdorp
  • Alcohol
  • Papierwinkel
  • Postjes
  • Rampen
  • Ongeval
  • Verstopt
  • Toeval
  • Koning
  • Energie
  • Generatie Y
  • Ziek
  • Sporten
  • Stront
  • Schaarbeek
  • Dieetrobot
  • Vreemdgaan
  • Einde
  • Kabouch
  • Hawkin
  • Verschil
  • Zat geweest?
  • Belastingcontrole
  • Zorgen
  • Kerstmis
  • Evolutie
  • Staking
  • Gronemeyer
  • Droom
  • Gevangenis
  • Luckas
  • Condoom
  • Priesters
  • Naakt
  • Trabelsi
  • Regering
  • Oud
  • Indoctrinatie
  • School
  • Eten
  • Tegenstellingen
  • Printen
  • Weetjes
  • Rekeningen
  • Fait divers
  • Sint
  • Handoplegging
  • Rellen
  • Gips
  • Fluisteraar
  • Winter
  • Loopband
  • Professor
  • Bomen
  • Hersenen
  • Leven
  • Opvang
  • Satellieten
  • Feest
  • Wijn
  • Probleem
  • Toekomst
  • Vibrator
  • Testament
  • Kat en hond
  • Soilent
  • Griekenland
  • Daggering
  • Carwash
  • Penis
  • Ig Nobel
  • Studie
  • Nostalgie
  • Amerikaan
  • Monogamie?
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Wablieft
    Wondere wereld
    Niks wereldschokkend, niks belangrijks en alles met een dikke korrel zout te nemen
    04-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aalter
     

    Elke treinbestuurder krijgt jaarlijks een aantal dagen bijstudie. Dat gaat dan voornamelijk over veiligheid en informatie over de steeds veranderende reglementering. Als er nieuw materiaal komt is een opleiding aan de orde. Tijdens een week worden dan de technische plannen van het nieuwe materiaal uitvoerig bekeken en besproken. Zo ook in het jaar 1981. De nieuwe treinstellen MS80 kwamen in dienst. We hadden echter nogal wat vragen. Vooral dan over de remkraan. Die was volgens ons niet echt betrouwbaar. Op onze vragen zoals, wat als... kwam van de ingenieurs/bouwers/fabrikant steevast het antwoord; onmogelijk. Onze instructeurs moesten op bevel van de directie de mening van de ingenieurs bevestigen. Toen het nieuwe materiaal in dienst kwam kwamen er sporadisch verslagen binnen met vermeldingen dat de rem het gedurende enkele seconden had laten afweten. Op lage snelheid weliswaar maar toch een teken aan de wand. Uiteraard werd bij dergelijke voorvallen het hele boeltje onmiddellijk buiten dienst gezet en naar de werkplaats gezonden voor grondig nazicht. Helaas met steeds hetzelfde resultaat: niks aan de hand. Een zorgwekkende situatie volgens ons want wat als er eentje het liet afweten tegen 160km/h? Een gevaarte van 400 ton vol mensen en tegen dergelijke snelheid is niet niks. Maar volgens de ingenieurs was dat, weeral, onmogelijk. Tot onze ergste nachtmerrie werkelijkheid werd. Op 13 juli 1982 kwam Theo in Aalter aangeraast met de IC Brussel-Knokke. De stoptrein vóór hem was niet tijdig op een zijspoor geraakt. In normale omstandigheden niks aan de hand. Even afremmen, desnoods stoppen tot het spoor vrij was en verder naar Knokke. Maar Theo remde niet. Theo knalde tegen 120 km/h tegen de nog stilstaande stoptrein. Balans 5 doden, waaronder Theo, een dertigtal gekwetsten en miljoenen materiële schade. Een geluk bij een ongeluk; er waren bijzonder weinig reizigers op beide treinen. Toenmalig minister van verkeer Herman De Croo kwam enkele uren na het ongeval tot het besluit dat het een menselijke fout was. Theo was toch dood en kon zich niet meer verdedigen. We dreigden met een staking. De officiële versie bleef echter bij het feit van een menselijk falen. Zelf ga ik er mij niet over uitspreken. Ik zat niet in die stuurpost. Maar één feit wil ik nog meegeven: een jaar na het ongeval werden alle remkranen van dat type vervangen.




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    04-06-2011
    RTFM
    Fredje, lag het écht niet aan 'Read The Fucking Manual'? Willy.

    04-06-2011 om 16:35 geschreven door willy




    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.




    Archief per maand
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010

    Mijn favorieten
  • Vroeger
  • Bewust zijn

  • Laatste commentaren
  • Correctie (Myette)
        op Het snelle leven
  • Wel wel wel (Myette)
        op Steak-en-blow-job-day
  • HEY (Myette)
        op Terug thuis
  • Nachtmerrie (Myette)
        op Terug thuis
  • Hart (sim)
        op operatie

  • Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!