Een vraag die men steld warom in de oude films met vliegtuigen met een open cockpit de Piloten steeds met een waperend SJAALTJE vliegen.
Origineel diende dit SJAALTJE als vod voor het afkuisen van de oliespatten op de vliegbril, en werdt deze originele vod vervangen door een SJAALTJE dat de Piloot kreeg van zijn geliefde !!!
Zie ook mijn verhaal op:
FORUM SENIORENNETCAFE DE TIJD van TOEN -70PLUSSERS SDW
Een vraag die herhaalde malen terug komt of men als piloot leert VALSCHERMSPRINGEN ??
Als BURGER PILOOT behoort dat niet tot de opleiding
Als MILITAIR PILOOT krijgt men een deel van de grondopleiding maar in mijn tijd was dat meer een opleiding om u te overtuigen dat het beter was om te trachten een NOODLANDING uit te voeren en het toestel maar enkel te verlaten indien het onbestuurbaar was geworden.
Mijn ervaring zal ik toelichten in een artikeltje in /
Het hiervoor vermelde ongeval mij medegedeeld door een journalist gebeurde schijnbaar reeds in 2007
Maar uit de officiele informatie zijn er echter wel twee recente dodelijke ongevallen gebeurt te SAMEDAN op 28 JUNI en 04 JULI. Meerinformatie na het onderzoek te bekomen
Krijg heden enkele vragen over de veiligheid bij het ZWEEFVLIEGEN in functie van een Dodelijk( 2 personnen) ongeval in ZWITSERLAND op ZATERDAG 05 JULI in de streek van SAMADAN
Het betreft hier een MIDAIR COLLISION tussen twee zwevers boven de ZWITSERSE ALPEN
Een onderzoek is ingesteld.
Zulke vluchtengeschieden in VFR ttz op zicht en het zijn de piloten welk visueel hun veiligheid in vlucht verzekeren door naar buiten te kijken en aanvaring vermijden door de voorrangregels tussen luchtvaartuigen toe te passen.
Zie kursus PPL:
Heden zijn een aantal zwevers uitgerust met eenelektronisch hulpmiddel om verwitigd te worden van elkaars nabijheid zijne FLARM. WWW.FLARM.COM
Met moet zulk een ongeval wel plaatsen in de DUIZENDE ZWEVERS welk er op een goede zweefvliegdag in de lucht zijn en zulk een aanvaringen zijn zeer zeldzaam
I received a number of request on the aplication of FRACTIONAL OWNERSHIP in the EU . presently their are no EU REGULATION on this subject similar to the FAR part 91K in the USA
I ame also intrested in your comments, recommendation on this service witch has been developed under the guidance of ROLAND BAUMAN a very close friend on the GENERAL AVIATION & AERIAL WORK since many years and a very attentif listener on our requirements in function of his function of HEAD PLANNING & AIM development.
In functie van mijn verhalen die ik geplaatst heb hier op SENIORENNET bij ALGEMEEN onder SENIOREN CAFE bij het onderwerp DE TIJD VAN TOEN --70 PLUSSERS krijg ik een aantal vragen over deze periode en ook of ik over foto's beschik van toen.
Ik heb geen foto's die ik zelf gemaakt heb hoor een fotoaparaat was verboden hoor.
Er bestaan echter enkele zeer intresante boekjes geschreven door JEAN DILLEN & ANDRE VANDEWYNCKEL over die periode :
N°1 BRUSSEL 1940 N°2 ANTWERPEN 1940 N°3 ANTWERPEN 1941 -44 deel A N°4 ANTWEPEN 1941 -44 deel B N°5 ANTWERPEN 1944 N°6 ANTWERPEN 1944 -1946