Tijdens het gesprek met de Nederlandse MEP bleek deze kunnis te hebben van de termen
ICAO; NGLA en dat de ICAO A/37 bezig was ??
ULM PILOOT "A" Vertelde mij dat hij met zijn Eigen ULM welk hij zelf had uitgerust met een SSR/MODE-S, RADIO 8,33 KHZ, ELT405 MHZ,en GPS en met houder van een ULM VERGUNNING en een Englisch Language CAT 6 in Frankrijk bekomen door geconytrleerd luchtruim in BELGIE, FRANKRIJK ,NEDERLAND en FRANKRIJK vloog en zelfs op 3000 FT door de TMA/EBBR na het bekomen van een ATC-CLEARANCE uit het gesprek bleek dat hij dit via een vriend LIJNPILOOT had geleerd maar over geen vergunning PPL beschikte gezien hij niet aan de examens PPL bij het DGLV had deelgenomen ( VERY INTRESTING)
Gesprek met PILOOT "H" bleek een PILOOT en INSTRUCTEUR ULM te zijn welk er van uit ging dat ULM zich buiten GEKONTROLEERD LUCHTRUIM moeten evalueren zelf indien zij uitgerust zijn met GPS, R/T en SSR .
Voor zijn leerlingen moeten deze leeren vliegen met gebruik van een kaart 1/250.000 IGN en na bestudering van de AIP en de NOTAMS via de EAD bekomen op hun LAPTOP om geheel autonoom te vliegen zonder enig bijstand van ATC, dit is noodzakelijk om de VRIJHEDEN van het ULM VLIEGEN te behouden en ook om DE KOSTPRIJS laag te houden en niet onderworpen aan de voorschriften toepaselijk op het ICAO-GAT vliegen ??
Zelf een aantal betrokken zijnde bij LUCHTVAART STUDIES stelde ik vast dat bij bepaalde studies de bekomen bevindingen moeten in lijn liggen van vooraf opgelegde CONCLUSIES zoniet wordt ge uit het onderzoek verwijdert mits natuurlijk het gevolg dat de toegezegde vergoeding voor het opzoekwerk u niet wordt uitbetaald??
GELUKKIG heb ik me NOOIT naar mijn beste weeten tot zulke praktijken laten verleiden onafgezien het PERSOONLIJKE FINANCIEELE NADEEL