Een mijner colegas stelde dat nadat hij de film had bekeken hij niet meer in een vliegtuig durfde stappen, zijn auto wilde verkopen en.........!!!!!!!!
STOP en waar zijn de bewijzen en wat doen die MILIEU PROFETEN zelf ??
Een der heersende misverstanden bij vele bezoekers van mijn blog is dat zij denken dat er in VLAANDEREN geen LUCHTVAARTINDUSTRIE is en dat deze enkel in WALONIE bestaat.
We maken hier geen eigen grote lijnvliegtuigen maar vlaanderen is toch wel aktief in het bouwen van lichte vliegtuigen en veel ondedrdelen welk zelf in de AIRBUS 380 worden gebruikt
Ik ga hier nu geen opsoming geven maar verwijs u naar:
M 17 SEPT FLAG, J&L, EBAW T 18 SEPT DAY 28 W 19 SEPT CFMU USER DAY T 20 SEPT CFMU USER DAY F 21 SEPT GUEST at LT/AVN EBLG S 22 SEPT FLAG, EBAW, RAAC S 23 SEPT EBAW, RAAC W 26 SEPT EUROCONTROL, J& L , FLAG S 29 SEPT FLAG, EBAW;RAAC S 30 SEPT EBAW, RAAC
Ik stel belang om copies te bekomen van foto's ,en artikels van de DAG 27 die doorging op 18 SEPTEMBER 2007 op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN voor de ongeveer 1400 minder valide kinderen.
Heden om 1700 uur locale tijd steen dood terug thuis na een ganse dag sedert 0700 uur aktief te zijn geweest op ANTWERP-AIRPORT met een hondertal vrijwiliger van JEUGD en LUCHTVAART om het draaiboek opgebout door de drie nieuwe jonge tenoren van DE DAG DER MINDER VALIDEN welk de fakkel van de overleden FRANK SANDERS met kennis van zaken hebben overgenomen.
Heb vele gelukkige gezichten gezien van de vele minder validen kinderen ( grote en kleine) nederlandse en frans talige alsook Nederlanders na het uitvoeren van een vlucht, het bekomen van wat snuitesrijen ,snoep en ijsjes via de deelname der sponsers en de medwerking van het personeel van de ANTWERPSE LUCHTHAVEN, DE ANTWERPSE POLITIE, DE DOUANE , de ATCO's van BELGOCONTROL , ASA, de RAAC ,de PILOTEN van VLM,SN, de LUCHTCOMPONENT v/d KRIJGSMACHT,ABELAG.
Ik hoop dat ik niemand heb vergeten en heb een PRESS-DOSSIER beschikbaar op aanvraag .
Wat betreft dag 27 doe ik maar enkel mee door advies te geven aan de drie organiserende jongeren.
De dag zelf ben ik enkel begeleider van het STADSTRAMMETJE dat een aantal kinderen ven en naar Berchem statie brengt oner politiebegeleiding met TWEE MOTARS van de ANTWERPSE POLITIE
Bien que par mes activites aux niveau politique, administratif et technique dans les institutions de L'UNION EUROPEAN a Bruxelles jai tres peut de temps de tenir contact avec les AEROCLUBS.
Mais en venant de recevior "INFO-PILOTE de la FFA de Septembre 2007 je lit avec interet le mot du president Mr JEAN CLAUDE ROUSSEL concernant ces contacts avz-ec les president des AEROCLUBS:
Leur tache a change beaucoup et ont peut le resume en:
- Rassembler des detenteur de license
- etre aviateur
- Etre un LEADER
- AMBASADEUR enverreles riverains
- ANIMATEUR
- MANAGER
- GESTIONAIR
- FEDERATEUR car aucun AEROCLUB sait survivre dans la nouvelle EU seule
I have regular contact with a number of EXAMINORS , personnel of the various EU adminstrations and ATCO and have what whe call of the record conversations about the various aspect of AVIATION SAFETY/
In vieuw of this I like to circulate the following advise to the FI in context of my ABI involvement!!
- There is a urgent need to increase the knowledge of the present PPL VFR operators in the following area:
_ THe FLIGHTPREPARATION
- use of AERONAUTICAL INFORMATION
- Aplication of the ICAO R/T procedure
- Respect of the SSR procedures
- Caution on NON aproved AIRSPACE PENETRATION
- Aplication of NOISE PROCEDURES
- Safety during SELF REFUELING
- Introduction of the ICAO FLIGHT PLAN
- Closing of FLIGHT PLAN
- Interpretation of the recent NOTAMS
- interpretation of updated weather information
Brenging the above comments toward some collegas FI, they reacted with the claim thad it only concern PPL's, I must strongly react to this thad this PPL when he has his JAR/FCL PPL he can travel ALL over the world and mix with the CAT-IFR operators at major airports !!!
He also is allowed to fly with anny passenger including your OWN family !!!!
THere is no place for tolerating any unaccepted procedures any more.
Impose a hich level of QUALITY
Dont forget this !!!!
REACTION,COMMENTS or ADVISE is ALWAYS WELCOM!!
I wile use the obtained information in a confidential way to inform the FI population in vieuw to increase FLYING SAFETY.
Een der schijnbare problemen is het verloren gaan van E-MAITJES.
Ik heb de gewoonte om op elk naar mij toegezonden E-mail te reageren en toch krijg ik klachten van personen dat zij mij een e-mail hebben gezonden en ik hen niet beantwoord heb.
Ikzelf heb ook een aantal verzonden e-mailtjes waarop ik geen antwoord bekom.
Schijnbaar heeft men geen zekerheid van de berichtgeving via E-MAILTJES !!!!
Ik stel vast dat er kandidaat piloten zijn welk een opleiding tot het BEROEP van piloot wensen te volgen zich inschrijven in firma's welk geheel niet erkend zijn of bevoegd zijn om een JAA-JAR/FCL opleiding te geven.
Heb daarom terug aangedrongen om over de volledige lijst der ERKENDE FTO te bekomen via de LO-JAAT.
Enkele senioren vinden dat er de laatste tijd veel te veel ingewikelde zaken op mijn blog staan, dat is het gevolg van mijn betrokenheid bij de Internationale luchtvaart en de EU activiteiten.
Als je een bepaald onderwerp wil bekijken type dan een woord in onder "Zoeken in deze blog" en anders stuur mij een e-mailtje
Op Donderdag 11 OKTOBER is er in de VUB-campus te Etterbeek om 20:00 uur in Auditorium 007 een voordracht in het Engels door YVES MORIER van de EASA.
GRATIS maar inschrijvingverplicht
Yves is zelf piloot en een vlotte spreker welk zelfs nadien in het frans en zelf nederlands altijd te vinden is voor bijkomende toelichting en nota te nemen van de geintreseerde personen.