Participated on the 04 of JUNE 2008 at HQ EUROCONTROL at the WORKSHOP, this subject is very complex on the echange of information between ; AIRPORTS, ATSU,EUROCONTROL/CFMU and the AIRSPACE USERS are not involved , acording my evaluation does it also concern te ATC FLIGHT PLAN circulation for IFR, VFR and CVFR. in vieuw of SESAR ??
I have introduced a written request on what will be te efect on GENERAL AVIATION & AERIAL WORK operations to the Chairman .
They are also speeking about the aplication of RWY SLOTS for TAKE-OFF and LANDING at CONTROLLED AERODROME .in vieuw to heve the maximum RWY capacity to be used via a reservation system !!!
I ame not going to reply any more to the many request concerning the MANDATORY instalation of the SSR mode "S" for VFR operations in the EU region or ECAC region.
CONSULT the NATIONAL UPDATED AIP's ; and NOTAMS and AIC's
There in NO commen requirement via the EU-EASA UFN !!!!
In functie van mijn uitleg die ik gaf in het BABELHOEKJE in het FORUM krijg ik hier een E-mail van een persoon die schijnbaar betrokken is bij het KMI te UKKEL en de door mij gebruikte cijfers over de zekerheid der voorspellingen ten sterkste betwist.
Ik gebruik als algemene regenl voor de juistheid der voorspellingen de volgende cijfers:
24u = 70% 48u = 50% 72u = 30% 96u = 10%
Ik weet ook dat er bepaalde weerkundige situaties zijn dat er soms lmogelijkheden zijn om een redelijk stabiele toestand te hebben dat men tot 96u vooraf redelijk met zekerheid een voorspelling kan doen.
Tijdens mijn verblijf in Frankrijk en mijn aktiviteiten in het ZWEEFVLIEGEN voor prestaties en wedstrijden had ik de eer samen te werken met enkele top weerkundige voorspellers en een dezer wees mij er op in de jaren 60 dat er 90 elementen welk een rol spelen voor een lokale waarsvoorspelling en dat we in de toen gebruikte weersvoorspelling maar gebruik maken van 6 redelijk goed gekende weerselementen
Ik ben geen professor nog een expert in de weerkunde maar heb deze cijfers uit mijn praktische ervaringen als piloot aktief met ZWEEFVLIEGTUIGEN, LICHTE VLIEGTUIGEN en HELICPTERS in VFR ttz bij goed vliegzicht en een redelijke hoogte van het wolkendek omstandigheden naargezlang de soort aktiviteit waar ik dagelijks betrokken was.
Steeds geintreseerd in andere zienswijzen te bekijken.
Une indication tres important dans PILOT ( UK) du mois de juin 2008 a la page 23 par Mr Peter KEMBER qui confirme une communication telephonique du moid de Fevrier.
CHECK AIP ,NOTAMS and AIC on this subject in the various country ASAP ??
I will request some clarification at the EUROCONTROL experts but the requirements for VFR operations are a NATIONAL APLICATION and NOT a agreed aplication via EUROCONTROL
I receive somme information thad in some locations the owners of a airplane with a THIELERT DIESEL ENGINE are ioperating on what whe cal RED DIESEL or MAZOUT ??
I wonder what the efect is on the THIELERT ENGINE and what about the SAFETY aspect ??
Anny comments, information or experiences are welcom and will be theatet confidentiel .
The TARGET is to maintain SAFETY for the AIRSPACE USERS activity ........?????
In function of some contacts yestoday in the EP and EC it was advised thad the NON COMMERCIAL AIR TRANSPORT AIRSPACE USERS schould request the possiblity to have a HAERING in the EP-TRA combinend with a EXPO in the EP in BRUSSELS and organised en coordinated by the different ORGANISATIONS actif to represent this AIRSPACE USERS at EU-level .
I mentioned initialy EBAA, IAOPA, ESA ,PPL/IR, EHA, but without excluding any other ORGANISATION in vieuw to advise, clarify the requtrements for their MEMBERS in the futher developments of AVIATION in EUROPE.
The present dividet iniatifs schould be avoidet !!!!!!!!
I ame avaible for any clarification , advise or support in such a project
Ik zie een aantal E-mails circuleren met zogezegde redenen van het ongeval dit zijn echter gissingen welk niet gebouwd zijn op officiele gegevens die schijnbaar de eerste maanden niet gaan beschikbaar zijn gezien een ICAO accident investigation slachts beschikbaar wordt tussen de 18 en 24 maand omdat alles de rechtstreekse en onrechtstreekse oorzaken moeten onderzocht worden onafgezien de beschikbaarheid van de zwarte dozen en de beschikbaarhied van de piloten en ook de van dienst zijnde verkeersleiders.
Wat betrefd de BAAN 20 te ZAVENTEM is deze niet tekort voor een B747.
Elke bemanning berekend in funktie van de beschikbaare TOD ( TAKE OFF DISTANCE) in functie van de wind, temperatuur, de lengte van de beschikbare baan en voor het geval EEN motot moest uitvallen het gewicht dat hij mag laden in functie van de nodige brandstof .
Het is dan dat men een bepaalde baan aanvaard en ook op veilig kunnen uit te klimmen, de ZWAAR geladen vliegtuigen klimmen minder snel dan de lichtere toestellen .
Meer uitleg later beschikbaar te maken na de officiele bevindingen beschikbaar zijn .
GA NU DE INDIVIDUELE e-MAILTJES niet allemaal beantwoorden over dit onderwerp want het zijn er bijna 900 !!!
Enkele SENIOREN benaderen mij met de gedachte dat ik een MEP ( MEMBER EUROPEAN PARLIAMENT) dat is geheel niet het geval hoor.
Ik ben sedert 1980 aktief als EU-LOBBYIST in de Instellingen in BRUSSEL ten behoeve van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK een onderdeel van de LUCHTVAART zoals beschreven( DEFINTION) bij ICAO WWW.ICAO.ORG
Door mijn regelmatige aanwezigheid heb ik natuurlijk veel kontakten met de MEP's en ook met de vele Ambtenaren der verschillende onderdelen van de EU alsook de Politieke partijen der 27 lidstaten , de EXPERTS, CONSULTANTEN ,LOBBYISTEN(15.000) en ORGANISATIES aktief in DE LUCHTVAART (125)
Dus ik ben GEEN politieker en doe ook niet aan politiek !!!
NOTA: Steeds welkom met vragen of advies ten persoonlijke titel hoor