Heden kreeg ik enkele e-mailtjes met de vraag waarom vliegtuigen ZIGZAGEND VLIEGEN ??
Volgens mij vliegen vliegtuigen meestal horizontaal in rechte lijn behalve bij het uitvoeren van kunstvluchten met lichte daarvoor speciaaal gebouwde vliegtuigen !!
Het heeft me steeds grote voldoening gegeven om een persoon zijn droom waar te maken tot het slagen van examens nadat ik de opleiding had gegeven op : ZWEEFVLIEGTUIG, VLIEGTUIG,HELICOPTER,VLIEGTUIG of SIMULATOR
Heden ben ik niet meer aktief als PILOOT-INSTRUCTEUR maar toch nog steeds nauw betrokken bij advies en begeleiding van JONGEREN en ook OUDERE in hun droom tot PILOOT waar te maken.
Heden vernam ik weer een SUCCES.
Heden doe ik deze taak geheel gratis en vrijblijvend met als reden de hulp die ik kreeg van anderen toen ik trachte mijn droom van PILOOT waar te maken in de jaren 50
Gelukkig kan ik via de nog steeds sterke steun van mijn lieve echtgente veel van mojn tijd besteden aan de LUCHTVAART als HOBBY
MULTI PILOT LICENSE ( MPL) witch has been introduced by ICAO seems to give the idee of the AIRLINE MANAGERS and also ERAA and ELFAA are of the opinion thad this is the solution for the lack of PILOTS on the AVIATION MARKET to be solved
Some experts are now evaluating the posiiblity of the CBT,DLS,VPT and the new generation of SIMULATORS to introduce the MPL training.
Heden krijg ik bevestiging dat de PRIVE nog steeds bereid tot investeren in
LUCHTHAVEN ANTWERPEN
Het CONCERTIUM van bedrijven rond FLYING GROUP,VLM AIRLINES,AIM,EXMAR en
BOSAL staat nog steeds klaat om te investeren in de LUCHTHAVEN van ANTWERPEN .
Deze bedrijven plannensamen 8 a 11 miljoen euro in de PPS te investeren, het feit dat AWDC zijn
investering in de PPS herbekijkt of zelfs zou terugtrekken verandert daar niets aan , zo luidt het
(bron: DVO de vlaamse ondernemer 01 JUNI 2008
Toelichting: 1)- Het is nog steeds wachten op de VLAAMSE REGERING
2)- Wat ik begrijp tracht de VLAAMSE OVERHEID de huidige aanwezige class van luchthaven te behouden met de huidige personeelsbezetting welk ze heden nog aan het uitbreiden is
3)- Ook de overeenkomst met BELGOCONTROL over de VERKEERSLEIDING welk het gevolg is van de overdracht van RLW is ook nog een mogelijke hinderpaal
Participated on the 04 of JUNE 2008 at HQ EUROCONTROL at the WORKSHOP, this subject is very complex on the echange of information between ; AIRPORTS, ATSU,EUROCONTROL/CFMU and the AIRSPACE USERS are not involved , acording my evaluation does it also concern te ATC FLIGHT PLAN circulation for IFR, VFR and CVFR. in vieuw of SESAR ??
I have introduced a written request on what will be te efect on GENERAL AVIATION & AERIAL WORK operations to the Chairman .
They are also speeking about the aplication of RWY SLOTS for TAKE-OFF and LANDING at CONTROLLED AERODROME .in vieuw to heve the maximum RWY capacity to be used via a reservation system !!!
I ame not going to reply any more to the many request concerning the MANDATORY instalation of the SSR mode "S" for VFR operations in the EU region or ECAC region.
CONSULT the NATIONAL UPDATED AIP's ; and NOTAMS and AIC's
There in NO commen requirement via the EU-EASA UFN !!!!
In functie van mijn uitleg die ik gaf in het BABELHOEKJE in het FORUM krijg ik hier een E-mail van een persoon die schijnbaar betrokken is bij het KMI te UKKEL en de door mij gebruikte cijfers over de zekerheid der voorspellingen ten sterkste betwist.
Ik gebruik als algemene regenl voor de juistheid der voorspellingen de volgende cijfers:
24u = 70% 48u = 50% 72u = 30% 96u = 10%
Ik weet ook dat er bepaalde weerkundige situaties zijn dat er soms lmogelijkheden zijn om een redelijk stabiele toestand te hebben dat men tot 96u vooraf redelijk met zekerheid een voorspelling kan doen.
Tijdens mijn verblijf in Frankrijk en mijn aktiviteiten in het ZWEEFVLIEGEN voor prestaties en wedstrijden had ik de eer samen te werken met enkele top weerkundige voorspellers en een dezer wees mij er op in de jaren 60 dat er 90 elementen welk een rol spelen voor een lokale waarsvoorspelling en dat we in de toen gebruikte weersvoorspelling maar gebruik maken van 6 redelijk goed gekende weerselementen
Ik ben geen professor nog een expert in de weerkunde maar heb deze cijfers uit mijn praktische ervaringen als piloot aktief met ZWEEFVLIEGTUIGEN, LICHTE VLIEGTUIGEN en HELICPTERS in VFR ttz bij goed vliegzicht en een redelijke hoogte van het wolkendek omstandigheden naargezlang de soort aktiviteit waar ik dagelijks betrokken was.
Steeds geintreseerd in andere zienswijzen te bekijken.
Une indication tres important dans PILOT ( UK) du mois de juin 2008 a la page 23 par Mr Peter KEMBER qui confirme une communication telephonique du moid de Fevrier.
CHECK AIP ,NOTAMS and AIC on this subject in the various country ASAP ??
I will request some clarification at the EUROCONTROL experts but the requirements for VFR operations are a NATIONAL APLICATION and NOT a agreed aplication via EUROCONTROL
I receive somme information thad in some locations the owners of a airplane with a THIELERT DIESEL ENGINE are ioperating on what whe cal RED DIESEL or MAZOUT ??
I wonder what the efect is on the THIELERT ENGINE and what about the SAFETY aspect ??
Anny comments, information or experiences are welcom and will be theatet confidentiel .
The TARGET is to maintain SAFETY for the AIRSPACE USERS activity ........?????