Het idee vindt geen bijval bij de meeste partijen. Ze denken meer aan een een vrijwillige of verplichte burgerdienst. Een dienst waarbij jongeren zich kunnen inzetten voor de maatschappij.
Dat er al langer over gepraat werd bewijst de herhaalde oproep van de Lubbeekse beleidsploeg aan de jongeren om op vrijwillige basis deel te nemen aan zulk een dienst.
Nu het in de media gekomen is wil Theo Francken nog verder gaan dan de vrijwillige inzet van de jongeren. HIJ PLEIT VOOR EEN VERPLCHTE BURGERDIENST. Zijn argument : "zo zorg je voor een samenleving die niet egoïstisch of individualistisch is".
Mooi meneer Francken maar uw pleidooi zou nog op meer bijval kunnen rekenen als je zelf het goede voorbeeld zou geven.
De overheid, het Lareb en andere instanties die onderzoek zouden moeten doen naar vaccinatieschade, negeren deze enorme olifant in de kamer compleet. Om die reden is het initiatief “De week van vaccinatieschade” gestart.
Niels Vanaken heeft een dossier samengesteld met informatie over vaccinatieschade waar geen enkel weldenkend rechter omheen kan. De initiatiefnemers hebben ervoor gekozen om via de nieuwe media aandacht te vragen voor deze problematiek, omdat de oude media, politiek en gezondheidszorg weigeren erover te berichten. Het VWS is uiteindelijk in gesprek gegaan met Niels van Aken, helaas bleek al snel dat er geen interesse was voor het dossier.. IDD hoe lang nog ???
DE GROEIFASE VAN WAT JE JE AANDACHT GEEFT DE KRACHT VAN JE GEEST EENVOUDIG UITGELEGD IN EEN GEZEGDE : OF JE NU GELOOFT DAT JE HET KUNT OF NIET KUNT, IN BEIDE GEVALLEN HEB JE GELIJK ! Positieve en negatieve overtuigingen hebben invloed op elk aspect van je leven ! Ook daarin schuilt de kracht van hypnose. Een klein voorbeeldje : je neemt deel aan een wandeling. De leider van de groep wandelaars merkt dat er velen moe worden van deze lange tocht en stelt voor om de weg te verkorten. Daarvoor moet er echter een grachtje overgesprongen worden. Je bekijkt de gracht en je zegt tegen jezelf "oei, dat gaat mij nooit lukken". Op dat moment programmeer je je zelf al. Maar om je niet te laten kennen aan de groep spring je toch. Je springt ... maar je komt terecht in de greppel, in het nat. Eddy Elyn
Een baantje na de politieke carrière, hoe flik je dat ?
Begin met het mede-zeggenschap van de burger: weg ermee! Naar meepraten wordt zogenaamd geluisterd maar laat dit a.u.b geen gezeur worden.
Burgers zijn immers alleen maar melkkoeien. En als het misgaat zijn ze zondebok en betalers dan het gelag.
Hoe verwerf je dan een goed betaald baantje na de politieke carrière? Heel gemakkelijk. Je helpt bestuurders van banken, pensioenfondsen, zorginstellingen, bedrijven e.a. Je doet veel aan outsourcen, je speculeert en je saneert: niet om de gewone burger te plezieren. Neen , je denkt uitsluitend aan je eigen toekomst … et voila, in the pocket !
Geen mondgevangenisssen voor onze kinderen / kleinkinderen : slecht voor geest en lichaam !!
Influencers uit het vaccincircuit pleiten nu voor invoeren mondkapjes. Met wob-documenten is op 17 april 2022 aangetoond dat het Rijk weet dat mondkapjes niet wetenschappelijk kunnen worden onderbouwd en dat ze geen effect hebben op gedragsverandering.
Wat ik enige dagen geleden schreef vond men niet relevant genoeg ... maar kijk nu : in HLN van 26/11/20 : Ruim de helft géén voorstander van algemeen zone 30 in steden. Dus , lees mijn artikel hieronder:
Lubbeek : de gemeenteraad van 27 oktober 2O2O :
En bij herhaling na zoveel jaren : de verkeersveiligheid rond de scholen en bij uitbreiding de dorpskernen -een oud zeer die blijkbaar niet opgelost kan worden.
De bedreiging van de verkeersveiligheid komt niet van ons. Dat ook de verkeersproblematiek in de dorpskernen toeneemt is enkel toe te schrijven aan de hardrijders en verkeersovertreders die lak hebben aan elke verkeersregel.
De oplossingen die door sommigen nu worden voorgedragen lossen niets op. De kilometergrens van 50 naar 30 brengen zal geen soelaas brengen. Straten afsluiten laat enkel toe dat het verkeer zich verplaatst naar een andere straat. Getuige daarvan de toestand in het centrum van Linden. Zwaar verkeer verbieden bij de aanvang en het einde van de schooltijd werd net zoals vroeger nu naar voor gebracht. Kan inderdaad helpen maar dan komt men zo terecht bij het intensiferen van de flitscontroles. Maar ook gericht en permanent flitsen -en zeker bij middel van ANPR camera's - heeft weinig tot geen draagvlak bij de bevolking en zorgt sowieso voor wrevel. Zeker zonder een tolerantiegrens. Iemand bestraffen die 1 km/uur te snel rijdt ... dan bereikt men de verkeerde doelgroep.
Regelmatig komen de traditionele partijen af met te zeggen dat ze werken over de partijgrenzen heen. Men kan slechts grimlachen bij zoveel onzin rond te strooien. Als gewezen gemeenteraadslid kan ik daarover getuigen.
Een voorbeeld : Gedurende de Mobiliteitsraad , op de gemeentelijke begeleidingscommissie en de gemeenteraden stelde ik regelmatig vragen over de verkeersveiligheid in de omgeving van de scholen.
In een recent verleden had de Vlaamse regering een aanzienlijk bedrag uitgetrokken om verlichte borden "zone 30" aan de gewestwegen te plaatsen. Het was immers bewezen dat automobilisten terdege rekening hielden mt deze vorm van snelheidsbeperking. Vermits deze borden alleen oplichten wanneer de school werkelijk openging of sloot , gaven ze dus een realistisch beeld van het ogenblik waarop aangepaste snelheid werkelijk zin had. Dit kon de veiligheid van onze kinderen in duidelijke mate verhogen! De vraag was toen - en dat geldt evenzeer voor nu - wanneer zou het gemeentebestuur van Lubbeek meestappen in dit verhaal?
Als toenmalig gemeenteraadslid refereerde ik in dit verband ook aan de gemeente Hamme-Mille. In 2009 had men in deze Waals-Brabantse gemeente een soort "rekening-paal" voor snelheidsduivels geïnstalleerd. die gaf aan dat men te snel reed en hoeveel men moest betalen bij een overtreding. Het bleek een zeer goed afschrikkingsmiddel te zijn!
Alle beetjes helpen maar toch vond men het niet nodig mijn voorstellingen te bestuderen. Want ... o god, ze kwamen van het VB bestuurslid. Dat is wat men noemt van werken over de partijgrenzen heen. Goed voor de schoolkinderen ... hoe kan dat nu komen van iemand van die partij ?
Wat ik enige dagen geleden schreef vond men niet relevant genoeg ... maar kijk nu : in HLN van 26/11/20 : Ruim de helft géén voorstander van algemeen zone 30 in steden. Dus , lees mijn artikel hieronder:
Lubbeek : de gemeenteraad van 27 oktober 2O2O :
En bij herhaling na zoveel jaren : de verkeersveiligheid rond de scholen en bij uitbreiding de dorpskernen -een oud zeer die blijkbaar niet opgelost kan worden.
De bedreiging van de verkeersveiligheid komt niet van ons. Dat ook de verkeersproblematiek in de dorpskernen toeneemt is enkel toe te schrijven aan de hardrijders en verkeersovertreders die lak hebben aan elke verkeersregel.
De oplossingen die door sommigen nu worden voorgedragen lossen niets op. De kilometergrens van 50 naar 30 brengen zal geen soelaas brengen. Straten afsluiten laat enkel toe dat het verkeer zich verplaatst naar een andere straat. Getuige daarvan de toestand in het centrum van Linden. Zwaar verkeer verbieden bij de aanvang en het einde van de schooltijd werd net zoals vroeger nu naar voor gebracht. Kan inderdaad helpen maar dan komt men zo terecht bij het intensiferen van de flitscontroles. Maar ook gericht en permanent flitsen -en zeker bij middel van ANPR camera's - heeft weinig tot geen draagvlak bij de bevolking en zorgt sowieso voor wrevel. Zeker zonder een tolerantiegrens. Iemand bestraffen die 1 km/uur te snel rijdt ... dan bereikt men de verkeerde doelgroep.
Regelmatig komen de traditionele partijen af met te zeggen dat ze werken over de partijgrenzen heen. Men kan slechts grimlachen bij zoveel onzin rond te strooien. Als gewezen gemeenteraadslid kan ik daarover getuigen.
Een voorbeeld : Gedurende de Mobiliteitsraad , op de gemeentelijke begeleidingscommissie en de gemeenteraden stelde ik regelmatig vragen over de verkeersveiligheid in de omgeving van de scholen.
In een recent verleden had de Vlaamse regering een aanzienlijk bedrag uitgetrokken om verlichte borden "zone 30" aan de gewestwegen te plaatsen. Het was immers bewezen dat automobilisten terdege rekening hielden mt deze vorm van snelheidsbeperking. Vermits deze borden alleen oplichten wanneer de school werkelijk openging of sloot , gaven ze dus een realistisch beeld van het ogenblik waarop aangepaste snelheid werkelijk zin had. Dit kon de veiligheid van onze kinderen in duidelijke mate verhogen! De vraag was toen - en dat geldt evenzeer voor nu - wanneer zou het gemeentebestuur van Lubbeek meestappen in dit verhaal?
Als toenmalig gemeenteraadslid refereerde ik in dit verband ook aan de gemeente Hamme-Mille. In 2009 had men in deze Waals-Brabantse gemeente een soort "rekening-paal" voor snelheidsduivels geïnstalleerd. die gaf aan dat men te snel reed en hoeveel men moest betalen bij een overtreding. Het bleek een zeer goed afschrikkingsmiddel te zijn!
Alle beetjes helpen maar toch vond men het niet nodig mijn voorstellingen te bestuderen. Want ... o god, ze kwamen van het VB bestuurslid. Dat is wat men noemt van werken over de partijgrenzen heen. Goed voor de schoolkinderen ... hoe kan dat nu komen van iemand van die partij ?