Ik ben Eddy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam edsbev.
Ik ben een man en woon in Beveren-Waas () en mijn beroep is onderhoudstechnieker (invaliditeit).
Ik ben geboren op 19/12/1957 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fotografie, light room,politiek, wandelen en fietsen, vooral om in beweging te blijven.
Sinds juni 2011 heb ik vernomen dat ik een hersentumor heb. Na verschillende behandelingen zonder resultaat krijg ik nu Avastin. Ik hoop dat dit aanslaat.
over-leven met een glioblastoom (hersentumor) en CVS zolang ik blog, ben ik er nog.
31-01-2008
de 'snelweg'
Gisteren moest uik naar het UZ in Antwerpen voor een evenwichtsonderzoek. Om 10.40 moest ik er zijn. Om zeker goed op tijd te zijn, vertrokken we thuis om 9u15. Alles loopt vlot tot ik de 'snelweg' oprij. alles gaat met een slakkengang. Om de 5 km op de 'snelweg' te overbruggen heb ik maar liefst 55' nodig. Gemiddeld haalden we een duizelingwekkende snelheid van 5.5 km/uur. Gang de weg zat vol met vrachtwagens, gemiddeld zo'n 8 op 10. De meeste dan nog afstandse net geen wrakken uit de 'nieuwe' Europese staten de zwarte wolken uitbraken, op kale banden bollen en van de CO2 uitstoot zullen we dan maar zwijgen. Dit is de prijs die we betalen voor het economisch goedgaan met de haven van Antwerpen. Wanneer je echter de goed-nieuws-ballon van de Antwerpse havenbaronnen doorprikt, en even rekening houd met al het leed dat de logistiek van deze haven meebrengt geeft dit een ander plaatje. Als je bvb de laatste realisatie beziet van de havenbons, het deurganckdok dat hele stukken natuur op de linkeroever en goede landbouw gronden heeft opgeslokt. En dan spreken we nog niet van het menselijk leed dat zelfs nu nog aanhoud met het spelletje dat met Doel gespeeld word, eens een van de welvarendste dorpen van vlaanderen, nu verkommerd en gesneuveld op de tekentafel van een paar geldhongerige wolven van de overkant. Als je dan ziet welke economische meerwaarde al deze investeringen echt hebben kan je je daarbij vragen stellen. Een grote zekerheid heb je wel, dat is dat elke dag alle verkeer in en om deze haven stilstaat, samen met alle mensen die de pech hebben om in de buurt van Antwerpen te moeten zijn. Is hiervan de kostprijs al eens berekend? Trek deze dan eens af van de 'opbrengst' van de haven, hou ook eens rekening met de kosten aan wegenwerken, nieuwe wegen en laat dit eens betalen door de heren havenbons, eens zien of het nog een goedweershow is. Een ander kwalijk fenomeen is dat bedrijven, die wel arbeidsintensief zijn steeds meer beginnen zoeken naar andere lokaties zonder verkeersinfarct. Dus eigenlijk slokt de haven alle gronden op met als resultaat een hééééél kleine arbeidsbezetting per ha grond, en dit ten koste van arbeidsintensievere ondernemingen en zeker ten koste van de gewone mens die er leefde en werkte. De vrije ruimte in Vlaanderen is al zo klein, en toch blijft deze grondvreter verder doen. Zou het niet beter zijn om havenuitbreidingsplannen degelijk te laten bestuderen door echt onafhankelijken en niet studies te laten maken met als doel te bewijzen dat het toch o zo goed is voor het land? Hou op zijn minst rekening met alle kosten die het meebrengt, op elk gebied, en maak dan een kosten-baten analyse. Misschien is het plaatje dan helemaal anders.
De dag na het autosalon is het misschien het tijdstip om eens nader in te gaan op de zogenaamde 'groene' auto's. Eerste misverstand is dat en GEEN milieuvriendelijke wagens bestaan, elke wagen stoot CO2 uit. Wel is het een feit dat hoe minder je verbruikt, hoe minder CO2. Nu geeft de regering premies op deze 'groene' auto's. Zo normaal vind ik dit niet. Hun argument is dat je het autopark moet vernieuwen om minder CO2 uit te stoten... DIKKE ZEVER is dat. Wanneer je je oude wagen wegdoet gebeuren er twee dingen mee, ofwel is hij nog goed genoeg en wordt doorverkocht al dan niet in een minder rijk land waar hij dus rustig verder CO2 uitstoot en dikwijls nog veel meer door slechter onderhoud, ofwel is hij klaar voor de sloop waarbij er een deel afval van wordt verbrand, een deel gerecycleerd en het metaal gesmolten, al deze 'milieuvriendelijke' oplossingen om de wagen te recycleren vergen echter enorm veel energie, vb om 1 ton staal te smelten is er maar liefst 470 liter diesel of het equivalent ervan nodig.(= meer dan 1200kg CO2 uitstoot) Om een nieuwe wagen te produceren, groen of niet, is er weer een enorme hoeveelheid energie om alles in elkaar te krijgen. Koop je dan een nieuw 'groene' wagen dan hangt de uitstoot sterk af van de rijstijl en het onderhoud. Agressievere rijstijl kan tot 20% meerverbruik opleveren en dus ook 20% meer vervuiling. Wat ik hiermee wil aanhalen is dat het beter is om je wagen die je hebt te verslijten tot hij echt opgebruikt is, mits je hem goed laat onderhouden ( en koop je dan een minder energieverbruikende auto)en dat je je RIJSTIJL AANPAST, dit kan door zo min mogelijk onnodig te versnellen en vertragen, lagere versnelling te rijden en vooral door je wagen af en toe te laten staan. De premies die de regering dus toekent hebben niets te meken met milieubeleid maar alles met economisch beleid, er MOETEN wagens verkocht worden, dat is goed voor de werkgelegenheid, en om de multinationals van de auto-industrie gunstig te stemmen. vergeet niet: HOE MINDER BRANDSTOF JE VERBRUIKT? HOE MINDER CO2 JE UITSTOOT.
Hallo, hier ben ik weer. Las daarnet op de site van VRT nieuws dat Bart Somers weer eens uitgehaald heeft naar de CD&V. Dat zijn we tegenwoordig wel gewoon van Bart buldog, hij is zooo arogant en denkt dat zijn visie de enig juiste is dat het zielig is om naar die vent te kijken, maar spijtig genoeg weet hij blijkbaar nog vele mensen in het zak te zetten. Hij verwijt CD&V te vakbond-achtig te zijn, m.a.w. hij verwijt ze dat ze willen regeren voor de gewone mens en niet alleen voor de elite die nu al 8 jaar lang cadeautjes krijgen van de regeringen Verhofstad, terwijl gepensioneerden, zieken, mensen die de pech hebben zonder werk te zitten,gehandicapten er in al die jaren sterk op achteruit gegaan zijn. Ook de gewone werkende mens is de dupe maar die houden ze zoet met de belofte van belastingvermindering. Deze vermindering is echter véééééééél meer voor de grootverdieners en kapitaalkrachtigen, terwijl de gewone werkmens als zijn voordeel al kwijt is aan stijgende prijzen, verdoken indirecte belastingen enz... Ook een sterk spel van de VLD van Bart is het beloven en alles door een roze bril voorstellen. bvb de vrijmakng van de energiemarkt zou op termijn de factuur doen dalen. NIETS VAN, elk jaar komt er wel een leuk berichtje dat dit of gene bijslag omhooggaat en zelfs al verbruik je minder, toch betaal je meer. Dus Bart, hoepel op en laat mensen die willen regeren voor de mensen aan het woord. Van welke partij ze zijn is van minder belang, als ze maar eerlijk de koek verdelen op basis van het aantal en niet op basis van wie het hards kan grabbelen.
Het was lang geleden dat we nog een wandeling maakten, ik en M. Daarom trokken we vanmorgen naar het Hof Ter Saksen in Beveren. Het kasteel is prachtig gerestaureerd vorig jaar, alle aan de buitenzijde, en met de mooie zonneschijn was dit het gedroomde moment om al die pracht op foto vast te leggen. De bedoeling is om zoveel mogelijk foto's van Beveren en omgeving op Google Earth te krijgen. Wat ook opviel is dat de natuur er dit jaar toch wel heel vroeg bij is, vele bomen krijgen al botjes, sommigen hebben al katjes en er staan zelfs al struiken in bloei, t'is toch nog steeds januari... Allé ik stop ermee, misschien tot morgen over wat anders...
t'was vandaag voetbaldag, ook al speelde M niet mee door zijn knie. Onze jongens gingen de strijd aan met KAV Deendermonde. Ze haalden het met 5-1 winst, meer kan je lezen op RSWaasland jeugd. Sinds enkele weken is er een actie van 'klasse voor ouders' om het gedrag van sommige ouders tegenover hun sportende kinderen,begeleiders, scheidsrechters enz in de kijker te stellen. Ik kan wel zeggen dat het niet altijd gemakkelijk is om rustig te blijven, zeker tegenover sommige scheidsrechters die blijkbaar komen fluiten om de gasten een beetje te pesten. Zolang de scheids niet partijdig is is er meestal geen vuiltje aan de lucht, maar als hij pertinent tegen een ploeg gaat arbiteren en het dan nog duidelijk laat merken dat hij dat expres doet, dan is het soms moeilijk om niet te reageren. Bovenstaand is echter nogal vaak het geval en daarom aan alle scheidsrechters, blijf onpartijdig, als je dan eens fout fluit wordt daar niet zo zwaar aan getild. Gelukkig hebben we een goede oudersploeg, die geregeld komt supporteren, de trainingen bijwoont en vooral goed met elkaar overweg kunnen, veel is ook de verdienste van de trainer en de begeleiders die zich elke week vol inzetten...bedankt mannen, zo kan voetbal een feest worden. Voel je er iets voor om de gedragscode van sportieve ouder te tekenen, klikdan hier.
Reeds lange tijd speel ik met het idee een blogje op te starten. Even voorstellen, ik ben Eddy, net de kaap van de 50 voorbij. Ik woon in Beveren-waas, ben op invaliditeit na een CVA in 2000, en in de naslleep hiervan werd CVS vastgesteld...maar hierover misschien meer op een later tijdstip Ik ben gehuwd met R. en heb twee geadopteerde kinderen, onze dochter D. en onze zoon M. Vooral de voetbalploeg van mijn zoon, RSWaasland, de school van onze kinderen KABeveren en alles wat er in en om Beveren is zullen de rode draad zijn in mijn blog. Van beide heb ik een fotowebsite gemaakt die je kan bezoeken op : rswaaslandjeugd en KABeveren-sportschool vh Waasland Morgen staat er weer een match op het programma, maar M kan niet spelen wegen knieblessuur, tot zijn groot ongenoegen....maar we zullen eens een kijkje gaan nemen.