Blog FIETSMAKKERS
WIELERTOERISME : Mens Sana in Corpore Sano

Foto
Weersverwachting
Bilzen
Meer weer in Bilzen
Inhoud blog
  • Schinnen
  • Nieuwjaar 2018
  • Vrolijk Kerstfeest
  • Ter Dolen rit
  • MTB rit op de Teut
  • Flemalle
  • Naar Budel Jandorie..
  • T T L Schoonbeek
  • Drieslinter
  • Aubel
  • Postel
  • dagtrip naar de Rurhsee
  • 2 daagse Blankenberge
  • Kornelimunster in Duitsland
  • Banneux
  • Neuville En Condroz
  • Ubach Palenberg in Duitsland
  • Froidthier naar Aubel
  • Qbike bij Ivanov
  • Bloesemtocht classic 2017
    Zoeken in blog

    Nieuws Sporza
  • "De perfectie": Kevin De Bruyne zorgt voor straffe statistiek met knalprestatie, bondscoach doet lofzang
  • "Trump zal niet willen dat je dit ziet": Amerikaanse president, die voor uitstel zorgde, uitgejouwd op US Open
  • Hans Vanwijn strandt op zucht van stukje EK-geschiedenis: "Mooi, maar ik had wel liever de match gewonnen"
  • Bondscoach Dario Gjergja is ondanks nederlaag trots op zijn Belgian Lions: "We hebben Israël laten panikeren"
  • Comeback van Belgian Lions komt te laat, Sloveense zege betekent genadestoot en EK-uitschakeling
  • Topsprintster Shelly-Ann Fraser-Pryce op de Memorial Van Damme: “Goede race lopen met het oog op Tokio”
  • VIDEO - Isaac Kimeli stunt tegen wereldtop op 5.000 meter in Lausanne
  • VIDEO – Nafi Thiam wil morgen vooral genieten: “Krijgen niet elke dag kans om ons te tonen voor eigen publiek”
  • Zeven Belgen krijgen goed nieuws voor WK atletiek dankzij World Ranking
  • Dit keer zonder een wereldrecord: Duplantis wint Diamond League in Zürich met sprong over "bescheiden" 6 meter
    Nieuws HBVL
    25-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aubel afgelast !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hallo fietsmakkers,
    Ondanks het slechte weer van deze morgen bij het vertrek naar Aubel,stonden er toch 4 dappere “die- hards”( Antonio, Franco,Fulvio,en Emidio) aan de C-mine.

    De rit werd dan ook wijselijk afgelast en vervangen door een heerlijke cappuccino bij Piceno.


    Voor morgen zondag, zijn de weersverwachtingen dan weer zomers, dus allen op post voor een clubritje tussen Jeker en Maas “de St”- Pietersberg” of ook de Zonneberg genaamd.



    25-06-2011, 13:47 geschreven door Gino
    Reacties (3)
    20-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Brandweerlus 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

     

    Jullie blogmaster gaf gisteren voor de brandweerlus forfait, ik had geen zin om nog eens goed nat te worden. Trouwens, het regende hier in Beverst-city.

    Maar geen nood, Franco kroop voor het blog in de digitale pen, waarvoor mijn dank!

    verslag 19de clubrit
    Vandaag reden we in clubverband de brandweerlus. Na de fikse regenbui die we gisteren op het einde van de 8van munster te verwerken kregen, hoopten we vandaag droog binnen te komen wat ook gebeurde. Er stond wel een 5 beaufort op het menu die het ons niet gemakkelijk maakte. Ik schat dat we met een 250 a 300 fietsfanaten waren. Van bij de start werd er duchtig doorgefietst .Voor mij was het even wennen om weer in het wiel te rijden.
    Palm had de rit van gisteren blijkbaar goed verteerd want hij kwam weer aandraven op zijn
    mountainbike. We hielden een pauze in de brandweerkazerne van Hoeselt waar we een frisdrank en een wafel aangeboden kregen. Na de pauze hadden we meestal de wind mee wat automatisch de snelheid omhoog joeg. De finale was zoals bij de echte grote jongens, heel nerveus. Iedereen probeert vooraan te zitten om de laatste 3 km voluit te gaan. Buiten een paar lichte valpartijen mogen we gerust zeggen dat het een geslaagde rit was die zeker voor
    herhaling vatbaar is.

    ritgegevens
    13 man ....
    bedankt Franco voor het verslag, je doet het goed!


    na de rit werden we weer verwend door Piceno, pasta à volonté!
    bedankt Franco van eetcafé Piceno



    20-06-2011, 10:05 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    18-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de 8 van Munster
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

     

    Vandaag zaterdag stond de Acht van Munsterbilzen op het programma. Ik ben rechtstreeks naar de start gereden in Munsterbilzen om zo de Azzurri al op voorhand in te schrijven, zoals afgesproken. Om 8uur belde Pino mij om het aantal leden door te geven.  Dat de opkomst maar povertjes was,was goed te begrijpen met zulks weerstoestanden. Net voor het vertrek nog een fikse bui en dan niet te vergeten bij momenten stormwind!

    Aan het vertrek stond ook Funbiker Tony Cortinovis  die de uitnodiging om samen met ons graag de 85 km wilde trotseren.

    Franco(of wie dachten jullie)zette zich dadelijk op kop bijgestaan in eerste instantie door Giacomo.

    Niet meer richting Voerstreek maar Hageland zijn de mannen van WTC St’-Jozef Bilzen (voorheen Ford Genk)moeten uitwijken. Wij kozen door schuld van “Flandrien weer” voor de 85 km. Ook met de rit van morgen de Brandweerlus in gedachten die naar Hoeselt trekt en zo enkele Haspengouwse kuitenbijters zal aandoen.

    We waren nog maar net op Diepenbeeks grondgebied toen we(dachten we in eerste instantie)een pijltje hadden gemist. Aan zaal Terlocht werden we rechtdoor gestuurd tot in het centrum van Vliermaalroot. Daar kwamen we nog sakkerende Flandriens tegen die het ook niet meer zagen zitten. Gelukkig is dan op zo momenten een wegwijzer wel handig. In Kortessem zaten we terug ophet parcours. Het was zoeken om zo weinig mogelijk wind te vangen achter in het wiel van Franco en nu Tony. Palm dacht er een leuke trainingsritje van te maken
    en kwam op de MTB! Jongens, stoempen dat die deed! Mienkia!

    Het moet ergens in Alken geweest zijn dat we een groepke fietsers uit tegengestelde richting tegen kwamen. Dat voorspelde weer geen goeds! Die waren ook het spoor bijster geraakt door een gemiste pijl.

    Net nu dat de vaart er goed inzat rijd ik lek op die verdomde kasseien op enkele kms van de bevoorrading. Daar werd ons gezegd dat er pijlen op het parcours “weggenomen” waren en daardoor de verwarring.

    Na de verfrissing en cake trokken we met de wind in de rug huiswaarts. Het tempo ging de hoogte in en was het pitsen  en bijten om het wiel te houden. In Diepenbeek gingen ditmaal  de hemelsluizen wagenwijd open. Plots waren we Palm,Antonio,Nino en Giacomo kwijtgespeeld. We zijn dan onder de autostradebrug gaan schuilen en om de achterblijvers op te wachten. Toen het wat lang duurde heeft Tony nog naar Palm of Antonio gebeld, doch zonder antwoord.

    Wij zijn dan maar met ons drietjes door de gietende regen doorgereden.

    Franco is afgedraaid naar de grote baan Diepenbeek-Genk en Tony moest nog naar de Chirodroom want daar stond zijn wagen geparkeerd,en ik was nog maar op enkele kms van mijn warme douche verwijderd!

    Jammer dat de weergoden er anders over dachten, de “weggenomen”plaatjes en het kwijtspelen van de 4 Azzurri.

     

    Ritgegevens

    7 man

    Ik had 87 km – 28,4 km/uur

    1 x lek



    18-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    17-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag Brandweerlus 19de clubrit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

     

    11de Limburgse  Brandweerlus Genk 19 juni 2011

     

    Samenkomst aan de brandweerkazerne van Genk (achter C-Mine) en dit om 8u30

    De groepsstart onder begeleiding van politie en motards start in groep voor de 85 km stipt om 9uur.

    De rit gaat naar de brandweerkazerne van Hoeselt en terug. Het parcours is matig heuvelachtig (Haspengouw).

    In Hoeselt is er tevens een bevoorrading voorzien.

    Vergeet jullie VWB lidkaartje niet !!!

     

    Alle info vind je via de link

    http://www.brandweerlus.be/

     



    Categorie:Allerlei nieuws
    17-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    14-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met alle Chinezen maar....

    Hallo  fietsmakkers,


    Sinds geruime tijd waarschuwt Pinarello voor toenemende nep Pina’s frames uit het Verre Oosten.

    Zoals jullie zien is de lolbroek eigenaar van deze “Chinarello DogPoo” heel creatief geweest.

    Let op de bovenbuis “BS” (Bull shit) en op de vorken “Que Onda”.

    De nep Pina’s worden aan minder dan de helft van de prijs aangeboden.

    Ook nep Colnago’s duiken meer en meer op.


    Het is niet alleen een sticker dat een Pina of Colnago maakt, maar spijtig genoeg denken sommige mensen dat!

    nep


    Categorie:Allerlei nieuws
    14-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    12-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Azzurri in de Dolomiten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen verslag geschreven door Bertje

    Hallo fietsmakkers,

    Zondag kunnen wij ( Berke, Marino en Robby ) niet aanwezig zijn op ons zondaagselijke afspraak.

    We zitten momenteel in Italië waar we gezamelijk de Stelvio beklommen hebben.

    Samen hebben we de Stelvio binnen de drie uur beklommen.

    De afdaling was een hele belevenis temperatuur bij het dalen was - 7° C en smeltende sneeuw.

    PS: Zie hier een paar foto´s in de bijlage.


    Groetjes,

    Marino, Berke en Robby

    de "9 colli mannen" hebben het constant over de "Barbotto"
    ziehier de Stelvio ter vergelijking.

    De Passo dello Stelvio is een van de bekendste, zwaarste, beruchtste, hoogste passen in Europa, 2758 meter hoog, 48 haarspeldbochten.
    ruim 20 kilometer klimmen om bijna 2000 meter hoogteverschil te overwinnen (zo'n 7,7 % gemiddeld stijgingspercentage). De uitzichten zijn ongekend mooi, de berg is ongekend lang, steil en wisselend.


    klik op de foto's om te vergroten:


    3 Afi mannen nat wegdek stelvio


    Categorie:Allerlei nieuws
    12-06-2011, 23:11 geschreven door Gino
    Reacties (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag rit 17
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

    Met wat stramme spieren ben ik deze morgen richting Winterslag gefietst.

    De 17de clubrit stond weerom op naam van Franco, volgens mij heeft hij een jaar abonnement genomen om op kop rijden. Het golvend parcours was er eentje om “U” tegen te zeggen. Mooi rustige binnenwegen, niet veel verkeer. De hellingen vielen mee, zeker geen onbekenden voor ons, alhoewel ik er slechts maar eentje met naam ken nl. de Sibbegrubbe.

    De 25 leden die opgekomen waren konden er zeker van genieten. Alleen naar het einde van de rit toe, begon de vermoeidheid voor enkelen parten te spelen. De hellingen die we vandaag voor de wielen kregen waren natuurlijk klein bier vergeleken met wat de 3 Azzurri die momenteel de “echte”bergen in de Dolomieten voorgeschoteld krijgen! Later meer hierover.

    Na een hele resem kleine dorpjes te zijn gepasseerd,moeten we even door het druk verkeer in Valkenburg. De enkele verkeerslichten zorgden er dan ook voor dat de groep geregeld gesplitst kwam te zitten.

    Als laatste helling kwam de lange doch mooie Sibbegrubbe aan de beurt. Boven werd er netjes gewacht totdat iedereen terug aansluiting kreeg. Is het door de inspanning of angst…ik weet het niet, maar toch raar dat er geroepen werd voor een plaspauze!

    Na de afdaling van Bemelenberg fietsten we door centrum van Maastricht waar een loopwedstrijd net afgelopen was.

    Dat valsplat stuk naar St Barbara (Lanaken) was nog een laatste stuiptrekking. Hier kon je zien bij wie de jus op was!

    Gelukkig was het nu steeds in dalende lijn richting Vennestraat.


    Bedankt Franco en Roberto,goed gewerkt!

     

    Ritgegevens

    25 leden

    Volgens Franco’s pc-tje : 93 km - 26,1 km/uur – 561 Hms



    12-06-2011, 00:00 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    11-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Scherpenheuvel

    Hallo  fietsmakkers,

    Onder de dreigende donkere wolken vertrokken we vandaag met 8 man naar Scherpenheuvel.

    Met de rit van morgen zondag (Elsloo) weeral een ritje op naam van Franco,dacht ik er een rustig ontspannen ritje naar Scherpenheuvel van te maken. Gewoon de spieren van de nodige zuurstof te voorzien voor morgen als we over de zuid Hollandse hellingen fietsen.

    Maar zo dacht Franco er blijkbaar niet over. Dadelijk en zonder pardon legde hij er de pees behoorlijk op. De wind was zeker niet in ons voordeel en dadelijk werd er beschutting gezocht in het wiel.

    Geen tijd om wat te verpozen en de kuiten even te ontspannen. Totdat de blogmaster ergens in Stokrooie lek reed. Terwijl er een nieuw bandje werd gestoken konden de anderen er gretig gebruik van maken door de zelfgebakken Feta koekjes die Georgios mee had te proeven, en die werden gesmaakt!

    Er werd afgesproken om geen koffiepauze te houden in Scherpenheuvel maar non stop huiswaarts te keren om dan bij Piceno een pauze te houden.

    Net voor Zichem komen we nog enkele bekende clubgenoten tegen die ook Scherpenheuvel als doel hadden.

    Aan een tempo tss 35 en 38 km raasden we richting Zwartberg waar uitbater Franco ons overdonderde met pizza, waarvoor onze smakelijke dank! Na die doorgespoeld te hebben met enkele Leffe’s was het tijd om de regenjassen toch aan te trekken.

    Alleen fiets ik richting Bilzen met nog een 16 km voor de boeg, terwijl mijn reisgezellen op een boogscheut wonen van eetcafé Piceno.

    Morgen op vaderdag fietsen we in het spoor van Franco den Hollander op en ondertussen moet iedereen al weten (tenzij je de laatste tijd op Mars vertoefde!)dat het niet vlak zal zijn.

     

    Ritgegevens

    8 man

    Op mijn tellerke, 125 km – 29,1 km/uur

    Een lekke band (Gino)



    colle delle Finestre



    11-06-2011, 22:53 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    05-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag 16de rit naar Slenaken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    klik op de foto voor album

    Hallo  fietsmakkers,

    Met wat licht gedruppel ben ik deze morgen naar de AFI vertrokken. Het was wel een aangename 19° C en de wind was te verwaarlozen.

    Niet veel volk vandaag voor de 16de clubrit naar Slenaken. Ik vermoed dat de afwezigen net voor het vertrek een blik op de buienrader hebben geworpen en die voorspelde niet veel goeds. Jammer want tijdens de rit hebben we geen druppel gehad en de zon scheen bij momenten uitbundig.

    Met 16 man vertrokken we richting Lanaken waar Nootje als 17de man zou aanpikken.

    Aan een strak tempo daveren we naar de Bemelerberg toe. Franco (met blitse helm en bril!)bijgestaan door Emidio namen het kopwerk voor eigen rekening en loodsten ons door de verschillende dorpjes naar Slenaken. Na de molshopen, komen we aan de Loorberg. Op een klein verzetje peddelen we naar boven tot in Heijenrath.

    Hier werd het wegdek volledig vernieuwd en was het een beetje uitkijken in de afdaling die daarop volgde voor olievorming.

    Telkens het tempo iets te hoog lag werd er wijselijk wat gas teruggenomen en zo kon iedereen goed mee. Het landschap is prachtig op de top van de Koning van Spanje en in het dal zien we Gulpen in de zon. Hier wacht ons de laatste helling de Ingberg. De laatste pijlen worden hier verschoten. In dalende lijn keren we nu huiswaarts terug naar de Bemelerberg door het centrum van Maastricht. Op het fietspad krijgen we het zowaar aan de stok met een woeste Hollander op een scooter. Volgens mij had hij enkele zekeringen in zijn koppeke doorgebrand of was het door de zon?

    Als de gemoederen bedaart waren, fietsen we verder richting Veldwezelt waar ik net op de kanaalbrug lek rijd.

    Ondertussen was onze 17de man met enkele uren slaaptekort, reeds afgeslagen richting Gellik.

    Ongelooflijk maar waar rijden in Zutendaal de 2 gebroeders Bartoli quasi gelijktijdig lek. Geen tekort aan binnenbandjes bij de Bartoli’s waar de bandjes als ‘Familypack’ worden aangeschaft.

    De vermoeidheid laat zich nu wel gevoelen en niet alleen bij de fietsers. De Wilier van Pino M. moet zelfs even uitrusten op een kar na al dat beulenwerk op Hollandse bodem.

    Iedereen ruikt de stal en het tempo gaat zelfs de hoogte in, maar niet hoog genoeg om Pino op de uitgeruste Wilier en Bertje op nog een frisse Colnago van een laatste demarrage te houden.

    Maar het fluitje van een van de baancaps riep hen terug tot de orde.

    Moe maar voldaan ploffen we neer in een stoel op het terras van de AFI.

    De rits van de koerstrui gaat volledig open en kunnen de zonnestralen zich een weg banen tussen de enkele borstharen.

    Nu is het wachten op een verfrissende Grimbergen. Marc(o) zat rustig bij een drankje ons op te wachten.

    Ritgegevens

    17 man

    96 km – 854 Hms – 26,0 km/uur

    3 x lek gereden


     

    Afdaling van de Stelvio…zonder handen!

    http://www.youtube.com/watch?v=ZV4MJok1_2o



    05-06-2011, 22:22 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    02-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slenaken

    Hallo  fietsmakkers,

    Met 10 man hebben we op de oproep van Franco gereageerd om samen zijn ritje van as zondag te gaan verkennen. Onder de Azzurri ook Luc “Loupo”Wolfs van de Funbikers die ik de dag voordien met een sms-je uitnodigde.

    De rest van het peloton zat op de verschillende communiefeesten en zullen tot zondag moeten wachten om van deze prachtige rit te mogen genieten.

    Veel mag ik niet verklappen,alleen dat we een 93 km moeten afmalen en 854 Hms moeten overwinnen. Als je op den Hollander fietsen gaat weet je dat het landschap heuvelachtig is en bezaaid met korte en lange hellingen. Het is een supermenu die we voorgeschoteld krijgen, die toch goed verteerbaar is. Dat is net het voordeel van verkennen en parcourskennis opdoen. Je weet wat en waar je wat te wachten staat, maar ook waar en op welk punt het licht begint te flikkeren.

    Hopelijk blijft het mooie zomerweer nog wat langer aanhouden.

    Tot zondag 8 uur aan de AFI.

     

    Ritgegevens

    10 man

    100 km – 854 Hms – 25,0 km/uur



    02-06-2011, 22:59 geschreven door Gino
    Reacties (5)
    30-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitnodiging BBQ & TVL opnames
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste AFI Azzurri leden,

     

    We zijn nu halfweg 2011 en wat de deelname aan de ritten betreft, kunnen we niet anders dan tevreden zijn.  Daarom hebben we gedacht dat het nu een geschikt moment zou zijn om nog eens gezellig samen te zitten en te genieten van een heerlijke barbecue. (klik)

     

    Op  ZONDAG 3 juli  vertrekken we om 8 uur stipt voor onze fietsuitstap  “DE RONDE VAN NEDERLANDS LIMBURG” OM 17 uur is iedereen, samen met partner en kinderen welkom op de BBQ in Eetcafé Afi.  We hopen dat jullie talrijk aanwezig zullen zijn.

    Voor de goede gang van zaken is het noodzakelijk dat jullie inschrijven VÓÓR 17 JUNI.  Nadien worden geen inschrijvingen meer aanvaard!

    Klik beneden op de bijlage voor meer info!




    Ook op 3 juli tijdens onze rit in de voormiddag worden we gefilmd door een cameraploeg van TV LIMBURG.  Deze ploeg zal ook tijdens de BBQ aanwezig zijn.  Dus we hopen dat jullie zeker allemaal van de partij zullen zijn.

    Deze reportage zal nadien gedurende 1 week uitgezonden worden.

    Be There !!!

    Bijlagen:
    barbeque.docx (526 KB)   



    30-05-2011, 05:18 geschreven door Gino
    Reacties (1)
    29-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag 15de clubrit Bilzen cc.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo  fietsmakkers,

    Magere opkomst voor de 15de clubrit, 16 man schreven in. Het zaterdagwerk zal wel hier de reden voor zijn. Jammer, want de place to be was vandaag De Kimpel in Bilzen.

    Traditie getrouw een drukte van jewelste aan het vertrek. Vorig jaar met meer dan 5000 vertrekkers dit jaar met “iets minder” nl. 4446 ingeschrevenen.


    De meesten onder de aanwezige Azzurri met duidelijk nog de “Nove Colli” in de benen,beuken we tegen de wind in richting Bilzen. De volgwagen hebben we vandaag een verlofdag gegeven.

    Franco nam resoluut het commando over en liet zich bijstaan door nog een 6-tal gastbaancaps. die spontaan een beurtrol inlasten, ja niet iedereen kan de wind trotseren.

    Nog maar net vertrokken aan de Kimpel, krijgen we al dadelijk de eerste hellingske, De Brugstraat. Niet zo beestig steil of lang,maar het vernieuwde parcours lag er bezaaid van en die naar het einde toe toch pijn deden.

    Het tempo zat er goed in,we vertrokken met 16 man maar al snel was onze groep uitgegroeid tot een peloton van zo een 100 man. Iedereen kroop in het wiel van de witte Dogma lekker knus uit de wind, nu ja knus ,het was toch nog harken en stoempen om netjes uit de wind te zitten.


    Na de zoveelste dikke knobbel komen we aan Les Cahottes. Ik vind nog steeds dat de bevoorrading  net aan de voet toch een slecht gekozen plaats is, maar de burgemeester heeft daar blijkbaar anders over beslist.

    De felle wind begint toch in ons voordeel te draaien en de terugweg naar Winterslag moet nu toch gemakkelijker gaan. Er werd afgesproken om een koffiepauze in te lassen aan de eerste de beste cafeetje, we zijn er velen gepasseerd maar dit cafeetje in Sluizen trok de aandacht en zo ging iedereen in de remmen.

    Na de koffie trekken we ons terug op gang om de laatste km’s af te haspelen. Onderweg hebben we nog gezelschap gekregen van Cyriel en Maria.

    We duikelen Haspengouw binnen, hier is het parcours drastisch gewijzigd in de positieve zin dan.

    Na enkele veldwegen door Piringen en Hoeselt komen we terug in Bilzen waar de Azzurri koers zetten richting Winterslag en ik op Beverst.


    De toertocht was naar gewoonte zeer mooi, goed en op tijd aangegeven en de info aan de voet van de hellingen maakte deze editie van de  Bilzen Classic compleet af!


    Franco en de rest van de baancaps bedankt om ons uit de wind te houden, en die mensen in de buik van de groep met een fluitje om de pols(?) ook bedankt.


    Ritgegevens

    16 leden

    Ik had 149 km.


     

    http://www.saliceocchiali.it/eng/caschi_bike.php (klik)

    Let vooral op hoe de tricolore vlag via de helm subtiel doorloopt in de bril en zo mooi één geheel vormt. De helm is ook in het wit verkrijgbaar.

    Misschien krijgen de sponsors bij deze foto een  idee?



    tot...en de groeten 



    29-05-2011, 07:47 geschreven door Gino
    Reacties (2)
    24-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.San Marino
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    (klik)



    Hallo  fietsmakkers,


    De Azzurri Nove Colli gladiatoren zijn gezond en wel terug in Belgenland.

    In afwachting van de verhalen en ervaringen en niet te vergeten de mooie foto’s, lees hier nog een kort verslag van onze verslaggever ter plaatse Marc(o)

     

    San Marino                                                                21 mei  2011

     

    Zoals beslist werd als laatste training San Marino gekozen .

    Met een 20-koppige bemanning  startte de rit aan het hotel en werd richting Santarcangelo

    aangepeild onder leiding van ons aller maestro Franco .

    Aan een tempo van 32 km/u  zag ik , reeds aan de staart bengelend , mijn einde nader en nader komen en aan de voet van Torriana hield ik het voor bekeken : tekort aan herstelperioden en spieren  ; nog een fotootje van de dapperen die hun weg vervolgden rng Verucchio en San Marino . en ik rustig op de terugweg .

    Vanaf hier kan ik alleen  de bijgevoegde foto’s laten spreken en wat commentaren achteraf , gaande van miljard , ongelooflijk , kon dat niet andersom ?

    Toch bravo voor 71 km in 3u 3 m en een 1000 hm met bult van 16,1 % . en nu maar hopen dat het verteerd is voor de echte waardemeter , de Nove  Colli .

     

    Marc(o)



    24-05-2011, 16:21 geschreven door Gino
    Reacties (0)
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per week
  • 08/01-14/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
    Te Koop
  • IBood
  • Kapaza
  • 2de Hands
  • Dagelijkse koopjes
  • FIETS KALENDERS
  • Go Cycling
  • Fietspromo
  • GEZONDHEID & CONDITIE
  • Testen
  • Trainingsadvies
  • Blessurewijzer
  • Hoogtetraining & Voeding
  • SPEL
  • Redsquare
  • Quizplezier
  • Auto parkeren
  • Fietsvakantie
  • Blog als favoriet !
    Foto
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    spriet
    blog.seniorennet.be/spriet

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!