In bijlage de nieuwsbrief voor JUNI. (klikken op de PDF)
Ontvangt u deze nieuwsbrief toch nog nadat uw engagement werd stopgezet, gelieve mij per kerende mail te laten weten zodat we onze mailgroep kunnen aanpassen.
In bijlage de nieuwsbrief voor mei (klik op de pdf onderaan)
Ontvangt u deze nieuwsbrief toch nog nadat uw engagement werd stopgezet, gelieve mij per kerende mail te laten weten zodat we onze mailgroep kunnen aanpassen.
Net zoals vorig jaar kan de organisatie van de zomerbar op 20 juni helpende handen gebruiken.
Kom jij graag een uurtje helpen om aansluitend te genieten van het feestje?
Wij zijn nog op zoek naar enthousiaste mensen die volgende taken willen opnemen:
Ingang: controle van de badge aan de ingang – 2 personen per tijdsblok.
Opruimen en aanvullen: vuil weg doen, flesjes, bekers weg nemen en hapjes op de tafel aanvullen – 2 personen per tijdsblok.
Tijdsblokken van 1 uur
14u-15u
15u-16u
16u-17u
17u-18u
18u-19u
19u-20u
Kom jij ons team versterken? Laat dan snel weten welk tijdsblok en welke taak je voor jouw rekening neemt via mail, rechtstreeks aan Jade Leenjade.leen@azstlucas.be
Alvast een DIKKE MERCI voor de medewerking!
Vriendelijke groeten
Chantal
27-05-2024 om 13:40
geschreven door Pikuurtje
UITNODIGING Zomerbar 20/06 - 14u-20u
UITNODIGING Zomerbar 20/06 - 14u-20u
Beste vrijwilligers,
Kom op 20 juni tussen 14u & 20u gezellig iets drinken met collega’s.
Directie trakteert! Hongertje? Aan de foodtruck kun je een snelle hap bestellen.
Droom ook al even weg naar je favoriete vakantiebestemming aan de verschillende standjes waar je kunt kennismaken met de culinaire tradities van diverse culturen.
Laat je verrassen en inspireren door de smaken van de
wereld! Kortom: wij zorgen voor een hapje, een drankje en fijne muziek.
Sfeer gegarandeerd.
Praktisch:
Datum: 20 juni 2024
Uur: 14-20u
Locatie: Tuin Villa Voortman
INSCHRIJVEN is NOODZAKELIJK tegen uiterlijk vrijdag 14 juni via kerende mail aan chantal.deboel@azstlucas.be
Iedereen van harte welkom!
Groeten
Chantal
27-05-2024 om 13:36
geschreven door Pikuurtje
08-05-2024
AUDIT 14 - 15 - 16 mei !!
Beste Vrijwilligers,
Om ons Qmentum kwaliteitslabel van qualicor Europe te kunnen behouden dienen we op regelmatige basis een audit te ondergaan.
Volgende week di-woe & do 14-15 & 16 mei is het weer zo ver.
Op die dagen kan het zijn dat er controle komt op de regels van o.a. infectiepreventie/handhygiëne, wees dus extra alert!
De regels van de handhygiëne dienen tijdens elke shift strikt toegepast te worden.
Onderarmen vrij
Kortgeknipte nagels
Geen uurwerk en juwelen
Dek eventuele wondjes af
Ontsmet regelmatig
Om jullie geheugen op te frissen en een backup te hebben rond de items die ook de vrijwilligers aanbelangen hebben we voor elke medewerker een nieuw zakboekje voorzien.
Het zakboekje vind je terug aan de aanwezigheidsregistratiepost in het lokaal achter het ziekenhuiswinkeltje. Gelieve bij uw eerstvolgende aanwezigheidsregistratie uw exemplaar mee te nemen en er voor te zorgen dat je het tijdens elke shift ook letterlijk op zak hebt.
De vrijwilligers palliatieve zorg zullen hun zakboekje via de afdeling zelf ontvangen, zij hoeven dus geen exemplaar mee te nemen aan de registratiepost.
Hieronder de items die van belang zijn voor de vrijwilligers:
Het zakboekje
•Missie, visie & waarden/ Ethiek?
•Kwaliteitssysteem
•Patiëntveiligheid
•Veilige omgeving
•Medewerkers
•Betrokkenheid patiënt
TIPS & TRICKS bij een audit
IEDEREEN is ambassadeur!
Werk zo goed mogelijk mee, er zijn geen strikvragen.
Begrijp je de vraag niet, vraag verduidelijking.
Weet je het antwoord niet, verwijs door naar de juiste persoon.
Vertel hoe het in de praktijk loopt.
Spreek je alleen uit over je eigen taken.
Niemand wordt als individu beoordeeld.
Hou je werkplek schoon en ordelijk. Zorg dat onbevoegden geen toegang krijgen tot niet-openbare ruimtes.
Van harte bedankt voor jullie medewerking.
Vriendelijke groeten
Chantal
08-05-2024 om 09:59
geschreven door Pikuurtje
01-05-2024
NIEUWSBRIEF APRIL 2024
Nieuwsbrief April 2024
Beste vrijwilligers,
In bijlage de nieuwsbrief voor april (klik op de link, PDF,onderaan het bericht).
Ontvangt u deze nieuwsbrief toch nog nadat uw engagement werd stopgezet, gelieve mij per kerende mail te laten weten zodat we onze mailgroep kunnen aanpassen.
Ik ben de vrijwilligersmanager voor het 27ste Brussels Short Film Festival, dat doorgaat van 24 april tot 04 mei 2024, en ik ben op zoek naar vrijwilligers om ons team te versterken.
Zou het aub mogelijk zijn om onderstaande oproep voor vrijwilligers te spreiden?
Het Brussels Short Film Festival (24 april tot 04 mei 2024) is op zoek naar vrijwilligers!
Dit is een internationaal kortfilmfestival met 3 competities (nationaal, internationaal en studenten), maar ook tal van previews, bijeenkomsten en workshops.
Wil je deel uitmaken van een geweldige ploeg, wil je zien hoe het er op een filmfestival aan toe gaat en kijk je ernaar uit om nieuwe mensen te ontmoeten, aarzel dan niet om je aan te melden! Naast het feit dat je deel uitmaakt van een warm en vriendelijk menselijk avontuur, krijg je een accreditatie die je toegang geeft tot alle festivalvertoningen en andere voordelen.
Als je geïnteresseerd bent, vul dan het formulier in en we nemen contact met je op!
Als je vragen hebt voordat je je inschrijft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via het volgende e-mailadres: benevole@bsff.be
Tot snel!
Het BSFF team
11-03-2024 om 10:05
geschreven door Pikuurtje
01-03-2024
NIEUWSBRIEF FEBRUARI 2024
Nieuwsbrief FEBRUARI 2024
Beste vrijwilligers,
In bijlage de nieuwsbrief voor februari (klik op de link PDF)
We hebben onze database en mailgroepen vrijwilligers opgeschoond, normaal gezien zouden nu enkel nog de actieve vrijwilligers onze nieuwsbrief ontvangen.
Ontvangt u deze nieuwsbrief toch nog nadat uw engagement werd stopgezet, gelieve mij per kerende mail te laten weten zodat we onze mailgroep kunnen aanpassen.
Naar aanleiding van de week van de vrijwilliger 02/03 – 10/03/2024 verwelkom ik jullie graag persoonlijk in ons vrijwilligers café voor een gezellige babbel bij een warme drank met een heerlijke versnapering.
Wanneer?
Donderdag 7 maart doorlopend tussen 14.30u en 17.30u
Waar?
Resto zaal (aan het personeelsrestaurant) – straat 46
Om er voor te kunnen zorgen dat er voldoende drank en lekkers aanwezig is, is het noodzakelijk uw aanwezigheid per kerende mail te bevestigen tegen uiterlijk donderdag 29 februari 12u.
Van harte welkom!
Chantal
23-02-2024 om 11:57
geschreven door Pikuurtje
08-02-2024
WAFELBAKKERS GEZOCHT!!!
Beste vrijwilligers,
Aan zij die zich reeds engageerden voor de 2-daagse wafelbak een dikke MERCI!
Helaas komen we nog heel wat handen te kort, vooral om de wafelijzers te bedienen, het bakken zelf dus…
Het is nochtans geen job om schrik van te hebben, jij kiepert het deeg op het ijzer en het ijzer bakt de wafel, is er al eens een baksel niet helemaal zoals het hoort dan kan je dit lekker zelf opsmullen
Van: Deboel Chantal Verzonden: donderdag 1 februari 2024 11:33 CC: Slock Leentje <leentje.slock@azstlucas.be> Onderwerp: Wafelbakkers GEZOCHT!!! Urgentie: Hoog
Beste vrijwilligers,
Februari is gestart en dat wil bij vzw palliatieve zorg maar één ding zeggen: wafelbak!
Op maandag 12 februari en dinsdag 13 februari gaan wij alweer alles geven in de Baudelozalen tijdens ons jaarlijkse bak J
Het bakken en inpakken zal doorgaan in de Baudelozalen. Op maandag worden de bestellingen gebakken en afgehaald, terwijl op dinsdag de wafeltjes aan het onthaal zullen verkocht worden.
We zijn hiervoor op zoek naar vrijwilligers die ons zouden kunnen helpen met onderstaande:
Maken van de deeg
Bakken
Inpakken
Bestellingen afhandelen (enkel maandag)
Verkopen (enkel dinsdag)
Volgende shiften zijn beschikbaar:
Maandag 12/02 in Baudelozaal 1
09h – 12h
13h – 15h
15h – 17h
Dinsdag 13/02 in Baudelozaal 3
09h – 12h
13h – 15h
15h – 17h
Voor de verkoop op 13/02 voorzie ik twee shiften: van 10h tot 13h en van 13h tot 16h30
Graag een berichtje terug wie zich kan vrijmaken op maandag 12/02 en/of dinsdag 13/02, graag met vermelding van welke taak je graag wilt doen en welke shift.
Alvast bedankt voor jullie medewerking! Ik heb het bestelformulier (klik op de pdf) in bijlage toegevoegd. Stuur dit gerust door naar geïnteresseerden
Op zondag 17 maart is het feest! Dan gooien we onze deuren open voor de Dag van de Zorg en kan iedereen een kijkje komen nemen achter de schermen.
We verwachten meer dan 2.000 bezoekers en willen dat iedereen zich welkom voelt. Daarom doen we een beroep op jullie enthousiasme en energie.
Wat we zoeken:
Ontvangst Helden: uitdelen van de brochure en bonnetjes
Routewijzers: op het parcours mensen de juiste weg wijzen
Lift- en traphelpers: begeleid bezoekers soepel door het gebouw
Restohelpers: drankjes uitdelen, afruimen,...
Uitzwaaibrigade: wedstrijdformulier in ontvangst nemen
Flexkrachten: medewerkers die multi-inzetbaar zijn om bij te springen bij grote drukte of taken over te nemen van andere medewerkers tijdens hun pauze
De shiften zijn van:
9u30 tot 13u30
13u30 tot 17u30
Voor alle medewerkers zijn er die dag broodjes en drank voorzien. En elke medewerker ontvangt voor een shift (4u) een cadeaubon Gent t.w.v. € 40.
Voor een volledige dag (8u) ontvang je twee cadeaubonnen t.w.v. € 80
Kunnen we op jouw enthousiasme rekenen? Laat het ons weten via joke.gabriels@azstlucas.be of op dect 6123:
Welke taak je wil vervullen (of indien je geen specifieke voorkeur hebt)
Welke shift (of volledige dag)
Laten we er samen een onvergetelijke dag van maken!
Laat maar weten indien er nog vragen zijn!
Groetjes
Joke
Chantal Deboel | Vrijwilligersverantwoordelijke AZ Sint-Lucas & Volkskliniek
08-02-2024 om 09:59
geschreven door Pikuurtje
4 maart: Vorming verbindend communiceren kun je leren, inschrijvingen nu open
Beste vrijwilligers,
Roos Munk is de nieuwe projectmedewerker bij Present! Roos is degene die vanaf nu de ploeg van Oost-Vlaanderen opvolgt. Ze kijkt er naar uit ons allemaal beter te leren kennen!
Het is dan ook direct met een Oost-Vlaams tintje dat Roos ons mailt: op 4 maart gaat de eerste vorming van dit kalenderjaar door in Dendermonde. Deze gaat over verbindend communiceren. Deze techniek van communiceren is gebaseerd op het gedachtegoed van Marshall Rosenberg. Het leert ons effectiever communiceren waarbij we onszelf en de ander beter proberen te kennen. We leren uitdrukking geven aan ons gevoel en wat we nodig hebben. Meer info over de vorming vind je hier.
In het kort:
Wat: Verbindend communiceren kun je leren door lesgever Jürgen Braeckevelt
Bereikbaarheid: het WZC is vlot bereikbaar vanaf het station Dendermonde, zowel te voet als met de fiets is dat een paar minuten (450 meter). Als je met de auto komt dan kun je die parkeren op het parkeerterrein tegenover Mariatroon, aan de Zuidlaan.
Via deze link kunnen we ons vlot inschrijven. Let wel dat de inschrijvingen op 25 februari gesloten worden.
Met warme groet en wie weet tot snel!
Roos Munk
Projectmedewerker Dromenvangers
0485 05 82 52 Present vzw
08-02-2024 om 09:57
geschreven door Pikuurtje
02-02-2024
WAFELBAKKERS GEZOCHT!!!
Beste vrijwilligers,
Februari is gestart en dat wil bij vzw palliatieve zorg maar één ding zeggen: wafelbak!
Op maandag 12 februari en dinsdag 13 februari gaan wij alweer alles geven in de Baudelozalen tijdens ons jaarlijkse bak J
Het bakken en inpakken zal doorgaan in de Baudelozalen. Op maandag worden de bestellingen gebakken en afgehaald, terwijl op dinsdag de wafeltjes aan het onthaal zullen verkocht worden.
We zijn hiervoor op zoek naar vrijwilligers die ons zouden kunnen helpen met onderstaande:
Maken van de deeg
Bakken
Inpakken
Bestellingen afhandelen (enkel maandag)
Verkopen (enkel dinsdag)
Volgende shiften zijn beschikbaar:
Maandag 12/02 in Baudelozaal 1
09h – 12h
13h – 15h
15h – 17h
Dinsdag 13/02 in Baudelozaal 3
09h – 12h
13h – 15h
15h – 17h
Voor de verkoop op 13/02 voorzie ik twee shiften: van 10h tot 13h en van 13h tot 16h30
Graag een berichtje terug wie zich kan vrijmaken op maandag 12/02 en/of dinsdag 13/02, graag met vermelding van welke taak je graag wilt doen en welke shift.
Alvast bedankt voor jullie medewerking! Ik heb de affiche en het bestelformulier (klik onderaan op pdf) in bijlage toegevoegd. Stuur dit gerust door naar geïnteresseerden
In bijlage de nieuwsbrief voor Januari. (klik op de link Pdf)
We hebben onze database en mailgroepen vrijwilligers opgeschoond, normaal gezien zouden nu enkel nog de actieve vrijwilligers onze nieuwsbrief ontvangen.
Ontvangt u deze nieuwsbrief toch nog nadat uw engagement werd stopgezet, gelieve mij per kerende mail te laten weten zodat we onze mailgroep kunnen aanpassen.
De Warmste Week is de solidariteitsactie van VRT, die jaarlijks wordt georganiseerd in de week voor kerst, dit jaar van 18 tem 24 december.
Voor 2023 is het thema opgroeien zonder zorgen.
Om de Warmste Week te steunen gaan we zingen met heel ons hart! Ons pop-up koor bestaat uit getalenteerde artsen, verpleegkundigen, logistieke en facilitaire medewerkers ... Dit initiatief toont de verbondenheid en samenhorigheid binnen ons ziekenhuis, waarbij mensen van verschillende afdelingen en functies samenkomen om een vreugdevolle en betekenisvolle bijdrage te leveren aan de Warmste Week. Het geld dat we inzamelen met onze actie gaat naar concrete projecten binnen het thema opgroeien zonder zorgen.
Het repertoire is meerstemmig klassiek en modern. Leuk én ontspannend.
Je kunt het koor aan het werk zien in ons personeelsrestaurant op:
woensdag 20 december om 16u en om 19u in ons personeelsrestaurant in straat 46 en
donderdag 21 december om 19u in onze inkomhal.
Je kunt de actie nu al steunen met een vrije gift via de QR-code hieronder.
Heb je geen Payconiq, dan kun je overschrijven op rekeningnummer:
BE25 7360 3127 4682
vermelding: De Warmste Week
BIC-code: KREDBEBB
19-12-2023 om 13:59
geschreven door Pikuurtje
18-12-2023
NIEUWJAARSFEEST 12 JANUARI 2024
Beste vrijwilligers,
Op vrijdag 12 januari 2024 zetten we samen het nieuwe jaar in!
We doen dit in de Vooruit met van 20u30 tot 22u een gezellige receptie, om daarna tot 03u de beentjes los te zwieren!
Vier je mee in de Vooruit? Schrijf je dan in uiterlijk op 31/12/2023 via mail rechtstreeks aan à jade.leen@azstlucas.be met de vermelding:
Ja, ik kom enkel naar de receptie of
Ja, ik kom enkel naar de fuif of
Ja, ik kom naar de receptie en de fuif
Vergeet zeker ook je badge niet mee te nemen op de avond zelf.
Tot dan?
Vriendelijke groeten
Chantal
18-12-2023 om 12:20
geschreven door Pikuurtje
05-12-2023
INTERNATIONALE DAG VAN HET VRIJWILLIGERSWERK
NTERNATIONALE DAG VAN HET VRIJWILLIGERSWERK
05-12-2023 om 12:08
geschreven door Pikuurtje
Uitnodiging Afhalen CADEAUBON
Uitnodiging Afhalen CADEAUBON
Beste vrijwilligers,
Ons vrijwilligersfeest “Sint Lucas binnenste buiten” was een groot succes. Helaas konden niet al onze actieve vrijwilligers aanwezig zijn.
Voor de vrijwilligers die er op 27 oktober niet konden bij zijn en die ook nadien nog geen bon ontvangen hebben voorzien wij volgende momenten waarop zij toch nog hun cadeaubon kunnen afhalen.
Maandag 11/12/2023
Dinsdag 12/12/2023
Woensdag 13/12/2023
Donderdag 14/12/2023
Vrijdag 15/12/2023
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Van 10u – 12.30u
Van 13.30u – 15u
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Van 10u – 12.30u
Van 13.30u – 15u
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Van 10u – 12.30u
Van 13.30u – 15u
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Van 10u – 12.30u
Van 13.30u – 15u
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Van 10u – 12.30u
Van 13.30u – 15u
WAAR?
Lokaal achter het ziekenhuiswinkeltje
Vergeet uw badge niet.
Alvast welkom!
Vriendelijke groeten
Chantal
05-12-2023 om 11:56
geschreven door Pikuurtje
04-12-2023
DE WARMSTE WEEK
Beste Vrijwilligers,
De Warmste Week is de solidariteitsactie van VRT, die jaarlijks wordt georganiseerd in de week voor kerst, dit jaar van 18 tem 24 december.
Voor 2023 is het thema opgroeien zonder zorgen.
Om de Warmste Week te steunen gaan we zingen met heel ons hart! Ons pop-up koor bestaat uit getalenteerde artsen, verpleegkundigen, logistieke en facilitaire medewerkers... Dit initiatief toont de verbondenheid en samenhorigheid binnen ons ziekenhuis, waarbij mensen van verschillende afdelingen en functies samenkomen om een vreugdevolle en betekenisvolle bijdrage te leveren aan de Warmste Week. Het geld dat we inzamelen met onze actie gaat naar concrete projecten binnen het thema opgroeien zonder zorgen.
Het repertoire is meerstemmig klassiek en modern. Leuk én ontspannend. Ons koor gaat aan het werk op woensdag 20 december om 16u of om 19u in ons personeelsrestaurant in straat 46 en donderdag 21 december om 19u in onze inkomhal.
Bij de namiddagsessie voorzien we in de inkomhal een stand met versgebakken wafels en warme dranken.
Bij de avondsessies voorzien we aan de stand enkel de warme dranken.
Voor de 3 sessies zijn we op zoek naar telkens 4 medewerkers:
1 persoon voor het onthaal en coördinatie.
1 persoon voor het uitdelen van de flyers/programmaboekje.
1 persoon die rondgaat met een collectemandje om de bijdragen in te zamelen.
1 persoon om de wafel- en warme dranken stand te bemannen
Werk jij graag mee om de warmste week nog warmer te maken? Beantwoord dan deze oproep en laat weten op welk moment jij beschikbaar bent.