Mijn andere blogs
  • etienne willems
  • historicmotorraces
  • oudecrossmotoren
  • oudecrossmotoren3
  • klik ook even op deze blogs en website's
  • bultaco
  • www.katesretropage.be
  • www.deoudegarde.be
  • historicrally
  • crossertje
  • classic motorcycle racing
  • musea
  • mikkola site jw van essen
  • mikkola site guy jamar
    wip ook eens binnen bij mijn andere blogs en mijn favorieten
    Inhoud blog
  • oudecrossmotoren 3
  • the end
  • St Anthonis 1954
  • Xavier Put
  • Jan Johansson
  • GP Engeland 1963
  • Jyrki Storm
  • GP Norg (Ned.) 1959
  • Yves Courouble
  • Frans Sigmans (Ned)
  • Stan en Jules Feyaerts
  • sidecars
  • GP Houlpaix
  • Bengt Aberg (Zweden)
  • Jaromir Cizek
  • Olle Pettersson
  • François Goffings
  • Smith/Rietman
  • Roger Maene
  • Ronny Poelmans
  • jan Clynck
  • Leon Martens
  • Ray McCarty
  • Joël Robert
  • Etienne Braekevelt
  • Frans Baudoin (Ned)
  • Jo Heyboer (Ned)
  • André Sevens
  • Jan Rombouts
  • Georges Devadder
  • Jan Johansson
  • Ferdinand Theuwissen story
  • Ariel crossmotor
  • oproep
  • Henri Vromans
  • Albert Bervoets de 2de
  • Willy Van De Walle
  • Albert Bervoets
  • Albert Bervoets
  • Albert Bervoets
  • Grand Prix 1953 Nederland
  • ooggetuige
  • Rolf Tiblin
  • Rolf Tiblin
  • Xavier Put
  • Namen 1967
  • Jef Teuwissen
  • Motocross des Nations (1)
  • Motocross des Nations(2)
  • Jean Van Tongelen
  • Chris Horsfield
  • Marcel Verhaegen
  • Louis Geboers
  • Joël Robert
  • Raphaël Uyttendaele
  • Jan Clynk
  • Pierre Karsmakers (Ned)
  • Arthur Nuyts (overleden)
  • Jos Vermeeren
  • Roger Vanlerberghe
  • gebroeders Rickman
  • Don Rickman
  • Aloïs De Kort
  • Fifi
  • Yvan Van Den Broeck
  • Alex Jennes
  • Torsten Hallman
  • Olle Petterson
  • Jan Rombouts
  • Hennie Rietman (Ned)
  • Marcel Dupont
  • Heikki Mikkola
  • Heikki Mikkola
  • Sylvain Geboers
  • Leon Liekens/Pierre van Hoof
  • Leon Liekens
  • Leon Liekens/Jos Verpoorten
  • Leon Liekens/???
  • Leon Liekens/Jean Van Tongelen
  • Leon Liekens/Jean Van Tongelen
  • Leon Liekens/Jean Van Tongelen
  • Don en Derek Rickman
  • Werner Casteleyns
  • ooggetuige(2)
  • Hammergren/Hallman
  • Chris Hammergren
  • Pol Biscop
  • Robert Dhondt
  • Paul Friedrichs
  • Valére Pirotte
  • het H1 mysterie
  • Etienne Braekevelt
  • BLB boekjes
  • Etienne Braekevelt
  • onbekend
  • Joep Jansen (Ned)
  • onbekend
  • Wilbert Baeke
  • Greeves Hawkstone 250 cc 1960-61
  • kampioenen
  • Basil Hall
  • Kathy Michielsen
  • Jos Vermeeren
  • Marcel Wiertz
  • John Smeyers
  • Sarolea Monotube
  • Brian Stonebridge
  • Sarolea Monotube 500cc 1950
  • Matchless Metisse
  • Van Oerle/Van der Heyden/ Schouteden
  • vrouwen
  • Dave Bickers
  • Dave Bickers
  • Dave Bickers
  • Dave Bickers
  • Dave Bickers
  • Raymond Van Obbergen
  • John Banks
  • Alex jennes
  • Jan Clynk
  • zijspancross
  • Leon Keteleer
  • Johnny Moonen
  • Diseré Geboers
  • Herman Desoete
  • Dave Curtiss
  • Xavier Put
  • Dirk Verhaeghen
  • Noël Versluys
  • de gouden jaren 60
  • Marcel Kerckx
  • Zwarte berg Ieper
  • John Banks (England)
  • Albert Dirkx
  • Jacky deschamps
  • werkzaamheden
  • oldtimer koop / verkoopsite
  • Leloup - Mingels
  • Bultaco Metisse
  • Vic Eastwood
  • Geboers
  • Matchless 1953
  • Namen 1968
  • Jean Berkmans
  • Jan Boonen
  • Albert Bervoets
  • Albert Bervoets
  • Freddy Taillieu
  • Fernand Biscop
  • Sten lundin
  • Vanderheyden
  • Hedlund 500 cc
  • Victor Leloup
  • Freddy Taillieu
  • Zündapp 250 cc 1956
  • Villa 250 cc
  • BSA B50 500cc
  • Greeves 1960
  • Jawa Metisse 1965
  • TriBsa 500 1957
  • Hawkstone Park 1956
  • Albert Van Vlierberghe
  • Eddy Ramon
  • Eric Geboers
  • Grote prijs der Natie's
  • Herman Desoete
  • boek en tentoonstelling Leon Liekens
  • boek en tentoonstelling Leon Liekens
  • Jos Vermeeren
  • André Vandecasteele
  • Maurice Lauwaert
  • Karel Dom (sidecars)
  • André Vanheuverswijn
  • Benita Moonen
  • Benita Moonen
  • AJS 500 cc
  • Rik Smeyers
  • Felix Verhoeven
  • Les Archer
  • Les Archer
  • Adler twin 2 takt
  • Johnny Moonen
  • Johnny Moonen
  • FN Crossmotor 1949 500cc
  • AMC Bolderberg
  • Roger Vanlerberghe
  • Gineger en Vervroegen
  • Leon Liekens
  • Pierre Frenay
  • Roger Vanlerberghe
  • BSA C15S 250 cc 1963
  • Roger Vanlerberghe
  • Roger Vanlerberghe
  • Roger Vanlerberghe (Klerken)
  • Sarolea 500 cc crossmotor
  • Hubert Scaillet
  • Hubert Scaillet
  • Torsten Hallman
  • intro
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    luckruisstraat
    blog.seniorennet.be/luckrui
    Foto
    Foto
    Sylvain Geboers
    Foto
    Foto
    Pierre van Hoof / Leon Liekens
    Foto
    Foto
    Wilbert Baeke
    Foto
    Foto
    Jos Vermeeren
    Foto
    Foto
    Ferdinand Theuwissen
    Foto
    Foto
    oudecrossmotoren2
    etienne willems
    11-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rolf Tiblin
    Rolf Tiblin met de Husqvarna waar hij 2 maal wereldkampioen mee werd.

    foto: Rudi Put


    copyright etienne willems



    handtekeningen uitdelen is soms een bijkomende job, maar Rolf deed dat blijkbaar met plezier voor groot en voor klein.

    11-01-2008 om 20:37 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    10-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rolf Tiblin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de Zweed Rolf Tiblin hier aan het werk aan zijn Lito met een eerder ongewone voorvork voor het solorijden.

    dergelijke voorvorken werden vooral gebruikt in de zijspancross.

    in 1962 en 63 werd hij wereldkampioen in de 500 cc klasse, niet met Lito, maar met Husqvarna 4 takt


    foto: Rudi Put



    copyright etienne willems

    10-01-2008 om 21:36 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    09-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Xavier Put
    Klik op de afbeelding om de link te volgen modderige toestanden, sommigen hebben graag wat modder en slijk, anderen zijn er allergisch voor, en toch moest er gereden worden, nat of droog, koud of warm.

    in 2de positie zien we Xavier Put (55) op de CZ in Vliermaalrood 1972 


    foto: Rudi Put



    copyright etienne willems

    09-01-2008 om 20:20 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    08-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Namen 1967
    Klik op de afbeelding om de link te volgen na lang zoeken en wikken en wegen is er eindelijk duidelijkheid in de "zaak" Namen 1968.

    de foto die je ziet is al een keer op de blog gekomen maar dan onder de naam "Namen 1968" en er was ook onzekerheid over het nummer 60, was dat nu Gaston Rahier of was het Frans Slechten.

    volgende info kreeg ik van onze vriend Ralf Lorber uit Duitsland als reaktie op de foto van "Namen 1968"

    mail 1: dit gaat over de rijders die op de foto te zien zijn

    #56 S.Geboers,CZ - #54 R.De Coster,CZ - #70 J.Teuwissen,CZ - #60 F.Slechten,CZ - #66 H.DeSoete,CZ - #12 V-Eatwood,BSA - #2 P.Friedrichs,CZ

    In 1968 and 1969 Roger De Coster have got the plate #48 on his bike, Jozef Teuwissen the plate # 46 in both years.


    mail 2: dit gaat over het jaar waarin de foto is genomen 

    Hello Etienne,

    this picture is from 1967. This is "101 %" sure. I have looked in the Namur Grand Prix Programmes from 1967, 1968 and 1969.

    Here the important numbers in the Namur Grand Prix event of 1967:

    #2 Friedrichs, #8 J.Smith, #10 Bickers, #12 V.Eastwood, #14 J.Banks, #26 Tibblin, 26 B.Nilsson, #30 A.Jonsson, #32 Valek, # 44 P.Karsmakers, #50 Scaillet, #54 DeCoster, #56 S.Geboers, #58 Vermeeren, #60 Slechten, #66 DeSoete, #68 W.Baeten, #70 Teeuwissen

    Gaston Rahier started "only" in the Support Inter 250cc class with number #89 (CZ 250cc) in 1967.

    I found your picture in the book "Motocross Rich Mixture" on page 45. Paul Friedrichs won this event.

    Gaston Rahier started in the 500cc Grand Prix class at Namur for the first time in 1968. You can reed this in following books: "Motocross 69" on page 245 and "Adel in het Zadel - Part 3" on page 12. Gaston Rahier takes the 6. place overall this day.


    info: Ralf Lorber




    copyright etienne willems





    08-01-2008 om 20:01 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    07-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jef Teuwissen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Jef Teuwissen met de Goldstar BSA,  wil je nog meer foto's zien van Jef, klik dan op deze link  

     http://www.pbase.com/mxworld/jeft

     

     

    copyright etienne willems

    07-01-2008 om 20:30 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    05-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motocross des Nations (1)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nic Jansen, in 1949,  tijdens de Motocross des Nations in Engeland (Brand Hatch) met de Sarolea.

    het volledige verhaal kun je hieronder lezen, zie "Motocross des Nations (2)"

    foto: Peter Rietman



    copyright etienne willems

    05-01-2008 om 20:16 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motocross des Nations(2)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het was het jaar 1949, Hennie Rietman was voor de eerste keer Kampioen van Nederland geworden, dit deed hij op het merk Triumph.
    Maar deze Triumph nam hij niet mee naar de Motocross des Nations in Engeland.
    Deze wedstrijd werd gehouden op het uiterst snelle circuit Brands Hatch, en de KNMV had overwogen om geen team te sturen, omdat het materiaal van de Nederlanders voor deze wedstrijd gewoon te kort kwam.            
    Maar na lang aandringen van de rijders werd besloten om een team te sturen, dit team bestond uit Rietman, Baudoin, Koning, van Heukelom en Jonkers.
    Zoals gezegd Rietman had zijn Triumph niet mee genomen en melde  zich bij aankomst in Engeland direct bij de BSA fabrieken om te onderhandelen over een fabrieks BSA.
    Dit is niet gelukt , maar de sympathieke Engelse fabrieksrijder Bill Nichelsen stelde zijn tweede machine beschikbaar.
    Op zatermiddag tijdens de training reed Hennie Rietman top tijden op dit circuit en prees de machine voor zijn gemakkelijke besturing.
    De Nederlanders wisten dat ze met hun materaal niet ver zouden komen, maar nu Rietman een fabrieks BSA bereed waren de verwachtingen wat bijgesteld.
    Rietman startte samen met Jonker en Van Heukelom in de eerste serie ,hij begon goed op een derde plaats, maar kreeg in de derde ronde een lekke voorband.
    Maar nu demonstreerde Rietman zijn strijdlust  met nog 8 ronden voor de boeg bleef hij stug doorgaan, maar met nog 100 meter te gaan begaf het voorwiel het.
    Die laatste 100 meter sleepte hij zijn motor over de eindstreep en werd zevende .
    Een pracht prestatie, die werd beloond met een daverend applaus van het Engelse publiek.
    De eerste serie werde dus gewonnen door de Engelsman Hall, tweede werd de Belg Pairiot en Rietman zevende.
    In de tweede serie plaatste alleen Koning zich voor de finale de anderen waren door pech uitgevallen, de Belg Jansen op Sarolea werd winnaar van deze serie.
    Dertig man gingen in de finale van start, met twee Nederlanders te weten Rietman en Koning.
    In de eerste ronde kwam Rietman als vijfde door achter Thomas, Lines, Mingels en Hall, in de vijfde ronde was Rietman opgeklommen naar de derde plaats, Mingels en Thomas moesten plaats maken voor de snelle Nederlander die nu op een derde plaats schitterend achter de beide Engelsen reed.
    De Belg Jansen op zijn snelle Sarolea kwam nog langs Rietman en ging ook Hall voorbij en eindigde op de tweede plaats achter Lines, in de laatste ronde wist Rietman Hall nog te passeren en werd zodoende derde.
    Rietman had hiermee aangetoond dat op goed materiaal hij met de besten van Europa meekan...


    foto en tekst:  Peter Rietman



    copyright etienne willems  

    05-01-2008 om 20:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    04-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jean Van Tongelen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  de naam "Jean Van Tongelen" de vroegere bakkenist van Leon Liekens dreigde door een ongelukkig toeval verloren te gaan voor het nageslacht.
     Jean Van Tongelen was de man waarmee Liekens zijn meeste overwinningen en kampioenschappen won, toch staat hij niet vermeld in het naslagwerk der naslagwerken nml de trilogie van "Adel in het zadel"
    dit is geen vewijt naar de auteur van dit werk, we weten allemaal dat een verkeerde naam naast een foto of een andere naam bij een titel soms niet te vermijden is.
    in het boek over Leon Liekens komt Van Tongelen wel degelijk voor en voor diegene die het boek niet hebben gelezen maak ik hier een korte samenvatting van de verschillende bakkenisten waarmee Liekens ooit reed. (het kan zijn dat er hier terug iemand wordt vergeten, of dat de hieronder weergegeven data en namen niet helemaal kloppen, zowel, laat het me dan weten of plaats een reaktie op de blog)

    1952 - 53 - 54 - 55 - 56 met Jos Verpoorten
    in 1954, 1955 en 1956 werden ze kampioen van België 
    (volgens betrouwbare  bron zou in 1955 en 56 Jean Van Tongelen hier bakkenist zijn geweest)

    1957 - 58  met Leon Franck
    in 1958 werden ze kampioen van België
    (volgens betrouwbare bron zou in 1957 en 58 Jean Van Tongelen hier bakkenist zijn geweest)

    1959 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 met Jean Van Tongelen
    in 1959, 1961, 1962, 1963, 1964, 1965, werden ze kampioen van belgië.
    het seizoen 1967 waren ze tezamen gestart maar op 16 april 1967 sloeg het noodlot toe op de cross in Dilbeek Jean kwam onder het zijspan terecht  met als gevolg een zwaar rugletsel wat meteen het einde betekende van de zegereeks die statte in 1959 en in mineur eindigde in 1967

    door het ongeval nam Pierre Van Hoof de plaats van Jean Van Tongelen in en werd dat nieuwe duo kampioen van België in  1967 - 68  in 1969 werden ze 2de en in 1970 en 71 werden ze 3de.

    bij deze hoop ik Jean Van Tongelen, die spijtig genoeg overleden is in 2003, terug op zijn plaats te hebben gezet in de analen van de motorsport.

    (alle data hierboven komen uit het boek  " Leon Liekens de ongekroonde wereldkampioen" )


    op de foto: Jean Van Tongelen  in het zijspan van Joris Van Hoof in 1954 te Beveren-leie, want voor hij bij Liekens als bakkenist aan de slag ging had Jean al zijn ervaring opgedaan bij Joris van Hoof.
     
    foto: Marnix Vanslembrouck

    copyright etienne willems 

    04-01-2008 om 20:05 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    03-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chris Horsfield
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Chris Horsfield reed niet alleen met BSA maar ook met Greeves en AJS "two stroke" waarmee we hem hier zien in het rennerspark. (ik vermoed dat het een Challenger MX1 is, maar ben het niet zeker gezien het buizenframe, verbeter me als het niet juist is)

    het is inderdaad geen Greeves maar een AJS 2 takt machine "two stroke" zoals de Engelsen dat noemen, (dank  aan Albert leeten voor de correctie)

    en onze kleine vriend is ook weer van de partij, ik weet al ongeveer wie het is, meer kan ik niet zeggen.


    foto: Albert leeten



    copyright etienne willems

    03-01-2008 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    02-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marcel Verhaegen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Marcel Verhaegen (BSA) tijdens de Grote Prijs van België te Balen in 1956


    copyright etienne willems

    02-01-2008 om 19:43 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    01-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Louis Geboers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Louis Geboers, hier stijlvol met de BSA Goldstar, voelde zich pas in zijn element als hij op een zandomloop kon rijden.

    Louis zat echter met een klein probleempje, hij was nml een brildrager en een aangepaste "stofbril" voor brildragers had je in deze tijd nog niet.

    dus reed hij meestal met zijn gewone bril, wat niet echt aan te bevelen was op stofferige of modderige omlopen.

    hedentendage is daar een oplossing voor nml de speciale "PRO-VUE" bril, alle inlichtingen over deze bril kun je vinden op de site van Motorcrossadviseur Jan Müller.

    neem eens een kijkje op zijn site ( trek er maar een paar uur voor uit want er staat enorm veel op)

    hier klikken voor de site
    http://www.motocrossadvies.nl/

    hier klikken voor de "PRO-VUE bril: 
    http://www.motocrossadvies.nl/mx_pro-vue_brillen.htm


    copyright etienne willems 

    01-01-2008 om 19:40 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    31-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joël Robert
    Klik op de afbeelding om de link te volgen wat kan het leven toch mooi zijn als je op alle vlakken succesvol bent en nergens bang voor bent ! 

    proost....


    foto Rudi Put



    copyright etienne willems

    31-12-2007 om 19:17 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    30-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raphaël Uyttendaele
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de man op kop bij de sidecars is Raphaël Uyttendaele met zijn vrouw Julienne Goeman, als bakkenist, in het zijspan.

    in 1967 eindigden ze op 5 in de stand van het kampioenschap van België BMB, in  1968 stonden ze op het podium met een 3de plaats .

    dat waren toch mooie resultaten, men mag niet vergeten dat ze  reden tegen kleppers als Liekens, Nuyts Taillieu Van Tilt ......enz.

    verder op de foto zien we nog Freddy Taillieu met de V op de helm en zijn schoonbroer bakkenist Wilfried Goethals.

    wie is er nog te herkennen op die foto ?


    copyright etienne willems
      

    30-12-2007 om 18:59 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)
    29-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jan Clynk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
     
    In het jaar 1956 was het Jan Clynk die voor Nederland de eerste Grand Prix zege binnenhaalde.
    Het was in Schijndel en de hele Europese top was aanwezig.
    Rietman en Clynk reden in de training goede tijden, maar in een van de laatste trainings ronden  kon Jan zijn BSA tegen een boom zetten, de BSA was helemaal vastgelopen.
    Ook de FN van Hennie Rietman was zodanig kapot gelopen dat hij niet op tijd gerepareerd kon worden.
    De voltallige Engelse fabrieks BSA rijders zorgden er voor  dat bij Jan Clynk een reserve blok ingebouwd werd, en het resultaat was er dan ook naar.
    Jan Clynk ging direct van start naar de eerste plaats en stond die niet meer af.
    Hennie Rietman kreeg de reserve BSA van Sten Lundin en reed daarmee naar een mooie achtste plaats.
    Ja zo ging dat vroeger, daar hoef je tegenwoordig niet meer mee aan te komen.
    Men had nog iets voor elkaar over, helaas kan dat tegenwoordig niet met meer  met al die fabrieks/team belangen.

    Foto van de start in Schijndel, Jan Clynk nr 21 nam direct de kop.


    tekst en foto: Peter Rietman

    PS: er staan ook Belgische rijders op de foto, wie kent ze ? 
    met het nr 5 meen ik zou Jos van Pee te herkennen met Matchless.
    nr 9 is ook een Belg

    Lucy Poelmans schreef:
    Nr 5 is niet Van Pee maar René Baeten op FN en nr 9 is Janneke Rombouts op BSA


    copyright etienne willems

    29-12-2007 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (2)
    28-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pierre Karsmakers (Ned)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de jonge Pierre Karsmakers met de CZ poserend voor de foto.

    met CZ werd hij in 1967 en 69 Nederlands kampioen en in 1972 werd hij terug kampioen van Nederland maar dan met Husqvarna, en dat telkens in 500 cc klasse.



    iets helemaal anders nu nml. opsporing verzocht

    alle crossliefhebbers kennen natuurlijk Pierre Karsmakers maar kennen ze ook nog de Nederlander Herman Versteeg uit Veenendaal, die begin de jaren 6o regelmatig in België reed (BLB) en spijtig genoeg in 1966 om het leven kwam tijdens een wedstrijd in het Nederlandse Oss.

    mochten er mensen zijn die nog gereden hebben met Herman Versteeg en die nog foto's of info over hem hebben dan zouden ze daar een paar mensen een groot plezier mee doen. 

    info kun je doorsturen naar de blog:  wiland@tele2allin.be

    foto: Albert Leeten


    copyright etienne willems

    28-12-2007 om 19:51 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arthur Nuyts (overleden)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ik kreeg zopas een berichtje dat oud zijspanpiloot Arthur Nuyts plots overleden is op zondag 23 december en morgen zaterdag 29 december wordt begraven in Grobbendonk.

    op de foto zien we Arthur Nuyts met bakkenist Theo Vanderlinden (denk ik ) op de Norton met het nummer 41.

    Rudi Swinnen vulde de ontbrekende namen aan

    op de foto is het nr 46 georges van tilt achter hem met 105 cox jean, een motorsport liefhebber in hart en nieren vooral voor de zijspannen, spijtig genoeg is jean al overleden.Achter jean meen ik te herkennen  frans smits. 
    volgens programma boekje 25juni 1967 beerzelberg. 
    groetjes rudi



    info: Marnix Vanslembrouck
    foto: Rudi Put


    copyright etienne willems

    28-12-2007 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)
    27-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jos Vermeeren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Jos Vermeeren in vogelvlucht met de Lindström.

    weet er iemand waar deze foto is genomen ?
    Ik vermoed in Lummen, de cross van de witte mannen.
    ( info: Etienne Neesen)


    foto: Nouwen/Vanslembrouck 

    copyright etienne willems

    27-12-2007 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    26-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roger Vanlerberghe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen in het boek over Leon Liekens "de Ongekroonde Wereldkampioen" noteerde auteur Frans Thijs een uitspraak van Leon Liekens, deze was de volgende: " Gij moet beneden gas geven om boven op die berg te geraken"
    dat had Roger Vanlerberghe duidelijk niet gedaan en had alle hulp van zijn supporters nodig om de top te bereiken.

    let op de man met het petje van "Electrion" olie, die niettegenstaande dat er een "Castrol" reklame op het zijspan van Vanlerberghe hing toch duchtig meehielp om de FN combinatie boven te krijgen.


    foto: Franky Buysse/Rik Claeys


    PS: het boek over Leon Liekens is een aanrader voor iedere crossfanaat, vlot lezend en met oog voor data, motormerken, anekdotes enz.. trouwens in het boek krijgt bakkenist Jean Van Tongelen, waarmee Liekens zijn meeste titels binnenhaalde, zijn verdiende plaats terug in de geschiedenis van de zijspancross, later meer daarover.
    nog even aanhalen dat er bijna een gelijkaardig boek uitgegeven werd over de loopbaan van "Zandkoning" Jef Teuwissen en daar zijn nog een paar exemplaren van te verkrijgen

     
    copyright etienne willems 

    26-12-2007 om 20:08 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (2)
    25-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gebroeders Rickman
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de Rickman brothers sleutelden na hun crossperiode rustig verder in het regenachtige Engeland en tot op de dag van vandaag kun je beroep doen op hun firma.

    kijk even op hun site

    http://www.rickman-motorcycles.com/

    op de foto,  Don en Derek Rickman een paar jaar geleden


    copyright etienne willems

    25-12-2007 om 20:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    24-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Don Rickman
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Don Rickman op de Metisse motor in typisch Engelse outfit


    foto: Peter Rietman



    copyright etienne willems 

    24-12-2007 om 19:52 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)


    Archief per week
  • 07/07-13/07 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    André Vanheuverswijn
    Foto

    Foto

    Herman Desoete
    Foto

    Foto

    Albert Bervoets 
    Foto

    Foto

    Noël Versluys
    Foto

    Foto

    Dave Bickers (1964)
    Foto

    Foto

    Marcel Wiertz
    Foto

    Foto

    Derek Rickman
    Foto

    Foto

    Jean Van Tongelen
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!