sinds kort is er een nieuwe gratis oldtimer koop en verkoop site, ik heb hem meteen bij mijn "favoriete blogs en website's" geplaatst. ( in de linkerkolom bovenaan deze blog) , maar als je op de onderstaande URL klikt geraak je er ook binnen, geef er eens een klikje op:
motorcross staat soms gelijk met veel werk aan de motor, tijdens de week tussen 2 crossen door valt dat nog mee, maar tussen 2 reeksen op zondag werd dat soms een probleem.
hier een foto van de werken aan de versnellingsbak van een BSA Goldstar. en zoals dat meestal het geval was, een paar die het werk deden en de anderen die toekeken en commentaar gaven.
PS: het zou hier gaan om de motor van Jan Rombouts, normaal reed Jan met het nr 10, de negen op de nummerplaat blijkt over een ander nr te zijn gekleefd. wie weet er het fijne van en weet er misschien iemand waar deze foto zou genomen zijn in 1961.
John Banks met de BSA GP 441, Banks was een van de laatste BSA fabrieksrijders en de BSA GP 441 was een van de laatste crossmotoren die BSA produceerde.
foto: Albert Leeten
PS: onlangs werd via de blog een vraag gesteld ivm "ELEKTRION" olie. zijn er oliespecialisten die deze vraag kunnen beantwoorden ?
Titel: Elektrion/eion additieven Reactie: Het blijkt dat Elektrion nog altijd bestaat! Was vroeger "De Cavel & Roegiers" oliën, naar de naam van de stichters Leopold De Cavel en zijn collega Roegiers. Waren actief begin 20ste eeuw in Gent. Produceren nu nog maar niet meer heel veel. Weet niet echt meer waarom deze olie dient. Wie weet hierover meer. (White Star zou in Gent een van hun laatste concurenten zijn heeft men mij gezegd).
(aan de rechterkant van de blog zie je afbeelding van een blik "ELEKTRION" van rond de jaren 60 )