Een aantal E-MAILS vragen mij verklaringen over het weder??
Als kandidaat PILOOT krijg je een basiscursus over het weder en vooral gericht op het gebruik van de weerkaarten en berichten en het gebruik van de voorspelingen!!
Met de jaren doe je natuurlijk een ervaring op met de beoordeling der voorspelingen.
Voor een VLUCHT vragen wij een ROUTE of FLIGHT FORECAST vooraf aan en gaan die ophalen een 60 a 90 minuten voor het voorziene uur van opstijgen, tevens bekijken we dan de METARS( waarnelingen op luchthavens) en ook de TAF( voorspellingen voor de luchthavens) en hieuit bepalen we of de vlucht kunnen uitvoeren. Er is een duidelijk verschil van mogelijke weersomstandigheden tussen een IFR vlucht of een VFR vlucht., tevens heeft de aard van het luchtvaartuig en zijn uitrusting een rol te spelen alsook de ervaring en vergunning en bevoegdheden van de PILOOT(of PILOTEN). Zo een voorspelling blijft maar geldig voor 120 minuten en soms 60 minuten van de voorziene opstijgtijd.
Voorspelingen zo we die op de TV zien zijn voor ons slechts een vage aanduiding en volgens onze ervaring praktisch onmogelijk om nauwkeurig te zijn.
Het is ook daarom dat grote industrien en evenementen beroep doen op een weerkundige om hen te begeleiden.
Een aantal VRAGEN en TOELICHTINGEN over de LUCHTVAART werden reeds sedert 28/04/2005 in mijn BLOG behandelt en kunt u terugvinden door in de linkerzijde een titel in te voeren onder #ZOEKEN IN BLOG.#
Als u het niet vind stuur me dan terug een E-MAILTJE
Enkele E-MAILTJES melden mij dat zij mijn E-MAAIL niet kunnen openen darom verwijs ik hier oon naar: WWW.SINT-NIKLAAS.BE waar het programma en informatie ook beschikbaar is.
EASA (vervolg) new NPA 14-2006 URGENT REACTION REQUIRED
A very important NPA is avaible for consultation for ALL the other AIRSPACE USERS than the CAT(COMMERCIAL AIR TRANSPORT) their future from the smallest to the largest AIRSPACE USER .
Wat betreft het ongeval welk gisteren in het nieuws melding werd gemaakt in UKRAINIAN werden de beide ZWARTE DOZEN gevonden welk de informatie van de vlucht en de radioverbindingen en gespreken in de cockpit registreren.
Het vraagt echter tijd om al de gegevens grondig te onderzoeken in uitvoering van ICAO ANNEXE 13 met als doet te trachten wat de oorzaak is en zodoende aanpassingen of voorschriften te voorzien om zulk een ongeval in de toekomst te vermijden.
Het bepalen van wie er verantwoordelijk kan worden gesteld is niet de taak van het ICAO onderzoek.
Gegevens kunnen maanden op zich doen wachten gezien alles grondig moet worden onderzocht.
Elk ongeval is er één te veel maar gelieve dit te plaatsen in de context dat er heden dagen zijn dat er 28.000 vluchten enkel in het EUROPESE LUCHTRUIM plaats vinden???
Ik weet niet wat de kansberekeningen geven ???, maar het gevaarlijkste deel van de vlucht is de rit met de wagen van en naar de LUCHTHAVEN
I was refered also the possiblity for LODGING in EBAW in the ANTWERP OLD CENTRUM thad the HILTON-ANTWERP is avaible and is also a member of ABACI and suporting the EBAW ANTWERP development.
Ik verneem zo juist dat NASA het groen licht heeft gegeven voor een SPACE SHUTTLE LAUNCH ATLANTIS de namiddag van 27 AUGUSTUS voor meer informatie zie WWW.NASA.GOV
Voor persoonlijk contact is het raadzaam steeds vooraf een afspraak te maken per E-MAIL:
Normaal ben ik aanwezig:
Maandag tot vrijdag in het lokaal van FLAG van 0800 tot 1200 uur Zaterdag van 10:00 tot 12:00 uur in cafetaria ANTWERP AIRPORT Zondag van 0900 tot 12:00 uur in cafetaria ANTWERP AIRPORT of in het lokaal van de RAAC op de 1e verdieping!!!!!!
Maar ik ben ook regelmatig afwezig op zending hoor
Also take note this is the situation on 20060101 and need to be updated via the NATIONAL AIP avaible via the www.EUROCONTROL.INT CFMU/EAD and is updated by information in the AOPA-NL NEWSLETTER