Heden verneem ik dat VTM bezig is een reportage te maken over VLIEANGST
Heb de juiste gegevens nog niet maar de uitzending schijnt voorzien te zijn einde OCTOBER 2007
Heb geen contact gehad met de makers
Zoalik reeds vroeger vermelde in deze BLOG hadden we in de jaren 60 bij de SOTRAMAT FLYING SCHOOL op de luchthaven te DEURNE( ANTWERPEN) met documentatie van AOPA-USA met succes een cursus ingericht voor mensen welk last hadden van VLIEGANGST
Wij zijn op zoek naar de verslagen en de foto's van de volgende evenementen welk plaats vonden op en rond de ANTWERPSE LUCHTHAVEN in het verleden:
-1930 SEPTEMBER 13 speciale editie GVA -1946 xx yy HEROPENING LUCHTHAVEN -1951 JUNI xx GROTE VLIEGMEETING -1952 JUNI 08 VLIEGMEETING -1953 MEI 14 Inhuldiging monument JAN OLIESLAGERS -1967 NOVEMBER 03 40 JAAR RAAC -1969 MEI 17-18 VLIEGMEETING -1976 JUNI 19-20 VLIEGMEETING te ANTWERPEN-DEURNE -1984 SEPTEMBER 01 VLIEGTUIGPARADE over de SCHELDE -1992 SEPTEMBER 19-20 DEVILS DAY I -2002 MEI 9-10 DEVILS DAY 2 -2007 SEPTEMBER 18 WINGS for CHILDEREN (DAG 27)
Als men zegt dat men piloot is denken de meeste mensen steeds aan SABENA .
Er zijn in DE LUCHTVAART veel verschillende soorten PILOTEN hoor:
Militaire piloten -Jachtvliegers -transport -helicopters Burgerpiloten -Regelmatige lijvluchten zoals SABENA was -Charter vluchten -luchttaxi -zakenvluchten -luchtarbeid -opleiding -medische vluchten -waarnemings vluchten -luchtfotografie -luchtreclame -vervoer van organen -paradrop -weerkundige observatievluchten -luchtdopen -iniatievluchten -landbouwvliegen -milieuwaarnemingen -visserij toezicht -toezicht op olielozingen -metingen luchtvervuiling -meting op radioactiviteit -verkeerstoezicht -politieopdrachten -hulp bij bouwwerken
Tevens hebt ge dan vluchten door niet beroepsmensen; -vliegtuig -helicopter -zweefvliegtuigen -MLA -VLA -VLJ -luchtballon -DPM -luchtschip -gyrocopter -zelfbouwers
Ik hoop dat dit een klein beeld geeft van wat er allemaal in de lucht plaats vindt
Ben steeds bereid om op bijkomende vragen toelichting te geven hoor
Heden avond om 18;00 uur B terug thuis na een zeer intresante dag bij DE WING HELI te LIEGE-BIERSET .
DE KOLONEL VLIEGER BEM Olivier COLMANT de Commandant van de HELI WING te LIEGE-BIERSET met de samenwerking van zijn ganse eenheid boor de ANCIENS van LT/AVN een zeer geslaagt banket aan onder een heerlijk stralende zon.
Dit gebeurde in samenwerking met Raymond COLLARD voorzitter van de vriendenkring van het LICHTE VLIEGWEZEN
Bent u nog geen lid contacteer dan dringend: P.J.ROOVERS@SKYNET.BE welk het secretariaat verzorgt.
I receive a number of reactions of pilots thad there are problems with the printed answers mentioned after completing the GENERAL AVIATION SURVEY of WWW.CIS.BG/GA
It is intresting to note thad all this reactions are from ENGLISH native pilots and no other nationality seems to be reacting to the SURVEY
Een mijner colegas stelde dat nadat hij de film had bekeken hij niet meer in een vliegtuig durfde stappen, zijn auto wilde verkopen en.........!!!!!!!!
STOP en waar zijn de bewijzen en wat doen die MILIEU PROFETEN zelf ??
Een der heersende misverstanden bij vele bezoekers van mijn blog is dat zij denken dat er in VLAANDEREN geen LUCHTVAARTINDUSTRIE is en dat deze enkel in WALONIE bestaat.
We maken hier geen eigen grote lijnvliegtuigen maar vlaanderen is toch wel aktief in het bouwen van lichte vliegtuigen en veel ondedrdelen welk zelf in de AIRBUS 380 worden gebruikt
Ik ga hier nu geen opsoming geven maar verwijs u naar:
M 17 SEPT FLAG, J&L, EBAW T 18 SEPT DAY 28 W 19 SEPT CFMU USER DAY T 20 SEPT CFMU USER DAY F 21 SEPT GUEST at LT/AVN EBLG S 22 SEPT FLAG, EBAW, RAAC S 23 SEPT EBAW, RAAC W 26 SEPT EUROCONTROL, J& L , FLAG S 29 SEPT FLAG, EBAW;RAAC S 30 SEPT EBAW, RAAC
Ik stel belang om copies te bekomen van foto's ,en artikels van de DAG 27 die doorging op 18 SEPTEMBER 2007 op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN voor de ongeveer 1400 minder valide kinderen.
Heden om 1700 uur locale tijd steen dood terug thuis na een ganse dag sedert 0700 uur aktief te zijn geweest op ANTWERP-AIRPORT met een hondertal vrijwiliger van JEUGD en LUCHTVAART om het draaiboek opgebout door de drie nieuwe jonge tenoren van DE DAG DER MINDER VALIDEN welk de fakkel van de overleden FRANK SANDERS met kennis van zaken hebben overgenomen.
Heb vele gelukkige gezichten gezien van de vele minder validen kinderen ( grote en kleine) nederlandse en frans talige alsook Nederlanders na het uitvoeren van een vlucht, het bekomen van wat snuitesrijen ,snoep en ijsjes via de deelname der sponsers en de medwerking van het personeel van de ANTWERPSE LUCHTHAVEN, DE ANTWERPSE POLITIE, DE DOUANE , de ATCO's van BELGOCONTROL , ASA, de RAAC ,de PILOTEN van VLM,SN, de LUCHTCOMPONENT v/d KRIJGSMACHT,ABELAG.
Ik hoop dat ik niemand heb vergeten en heb een PRESS-DOSSIER beschikbaar op aanvraag .
Wat betreft dag 27 doe ik maar enkel mee door advies te geven aan de drie organiserende jongeren.
De dag zelf ben ik enkel begeleider van het STADSTRAMMETJE dat een aantal kinderen ven en naar Berchem statie brengt oner politiebegeleiding met TWEE MOTARS van de ANTWERPSE POLITIE
Bien que par mes activites aux niveau politique, administratif et technique dans les institutions de L'UNION EUROPEAN a Bruxelles jai tres peut de temps de tenir contact avec les AEROCLUBS.
Mais en venant de recevior "INFO-PILOTE de la FFA de Septembre 2007 je lit avec interet le mot du president Mr JEAN CLAUDE ROUSSEL concernant ces contacts avz-ec les president des AEROCLUBS:
Leur tache a change beaucoup et ont peut le resume en:
- Rassembler des detenteur de license
- etre aviateur
- Etre un LEADER
- AMBASADEUR enverreles riverains
- ANIMATEUR
- MANAGER
- GESTIONAIR
- FEDERATEUR car aucun AEROCLUB sait survivre dans la nouvelle EU seule
I have regular contact with a number of EXAMINORS , personnel of the various EU adminstrations and ATCO and have what whe call of the record conversations about the various aspect of AVIATION SAFETY/
In vieuw of this I like to circulate the following advise to the FI in context of my ABI involvement!!
- There is a urgent need to increase the knowledge of the present PPL VFR operators in the following area:
_ THe FLIGHTPREPARATION
- use of AERONAUTICAL INFORMATION
- Aplication of the ICAO R/T procedure
- Respect of the SSR procedures
- Caution on NON aproved AIRSPACE PENETRATION
- Aplication of NOISE PROCEDURES
- Safety during SELF REFUELING
- Introduction of the ICAO FLIGHT PLAN
- Closing of FLIGHT PLAN
- Interpretation of the recent NOTAMS
- interpretation of updated weather information
Brenging the above comments toward some collegas FI, they reacted with the claim thad it only concern PPL's, I must strongly react to this thad this PPL when he has his JAR/FCL PPL he can travel ALL over the world and mix with the CAT-IFR operators at major airports !!!
He also is allowed to fly with anny passenger including your OWN family !!!!
THere is no place for tolerating any unaccepted procedures any more.
Impose a hich level of QUALITY
Dont forget this !!!!
REACTION,COMMENTS or ADVISE is ALWAYS WELCOM!!
I wile use the obtained information in a confidential way to inform the FI population in vieuw to increase FLYING SAFETY.