Herhaalde malen krijg ik de klacht dat ik vooral intresante informatie in het ENGELS vermeld en dat ik
verwijs naar ENGELSE of AMERIKAANSE tijdschriften of documenten
In BELGIE is er AOPA-BELGIE die vroeger informatie in NEDERLANDS en FRANS beschikbaar maakte maar heden dit blijkbaar niet meer kan verwezlijken, en schijnbaar zeer pasief is geworden...??
Er is echter AOPA-NEDERLAND met zijn tijdschrift PILOTS &PLANES dat zeer intresante içnformatie in het NEDERLANDS heeft en welk te koop is op een aantal krantenwinkels
Men kan ook lid worden van de zeer aktieve AOPA-NEDERLAN waarbij men 10 maal per jaar dit tijdschrift in de bus thuis bekomt
Er is ook een mogelijkheid op GRATIS LID te worden voor een jaar FIRST SOLO is ook van toepassing voor BELGISCHE PILOTEN welk hun EERSTE SOLO doen ( neem contact ASAP) zie formulier op AOPA-NL website.
Een aantal SENIOREN bezoeken soms DE ANTWERPSE LUCHTHAVEN en bevonden dat het BELAIR TERRAS gesloten was
BELAIR terras is open in de WEEKDAGEN vanaf 1100 uur en WE en FEESTDAGEN vanaf 1000 uur
Tevens kan het okasioneel vroeg of zelfs in de dag gesloten zijn in functie van de WEERSOMSTANDIGHEDEN en ook wegens gebrek aan beschikbaar PERSONEEL,
TOELICHTING: in een onderhoud met het BELAIR MANAGEMENT komt het naar voor dat op bepaalde periodes het is geheel niet rendabel om het personeel beschikbaar te maken voor het TERRAS open te houden
SORRY maar we moeten trachten het CAFETARIA, RESTAURANT en TERRAS rendabel te houden om de huidige BELAIR UITBATER te houden, gezien volgens mijn bekomen informatie men ZEER TEVREDEN is van de huidige DIENSTVERLENING
Presently I notice thad there are a number of persons involved in the EASA development who are SELF DECLARED EXPERTS in a number of projects to develop REGULATION based on the aspect SAFETY, but in reality developing a systeme witch is for the FINANCIAL benefit of their own TRADE.
The information submitted by the AVIATION ORGANISATIONS and statistical information on ACCIDENTS who proof thad at GLOBAL level their are no confirmation of the need to have the costly en burdsom regulation are neglected!!
This increases the COST and the acces for the YOUNG and MOTIVATED YOUNGSTERS to variuos AVIATION ACTIVITY
WHE need urgently in vieuw to MAINTAIN and INCREASE the power of the EUROPEAN UNION AERONAUTICAL INDUSTRY because whe need urgently motivated persons in the 92 AVIATION JOBS
Een der grote problemen in de LUCHTVAART is de huidige instelling
-Het eerste doel van vele in DE LUCHTVAART is de COMMERCIELE intrest.
Vroeger als er een gesprek was tussen piloten dan was het onderwerp het VLIEGEN zelf, op welke toestellen men vloog en welk yoestellen men nog hoopte te vliegen.
Een beroepspiloot veranderde van compagnie om op een nieuw TYPE van vliegtuig te kunnen vliegen.
Nu verandert men van kompanie om meer te verdienen en minder te moeten vliegen
Op verschillende levels hebben we nu mensen in verschillende diensten welk maar een doel voor ogen hebben bijkomende regels invoeren die hun inkomsten doen toenemen met het argument dat de nieuwe regels voor de vliegveiligheid alhoewel dat bij vele regels die worden ingevoerd niet van nut zijn voor de veiligheid.
Vroeger werden de PILOTEN, ATCO en MECHANIEKERS vooral gevonden in gemotiveerde jongeren welk de luchtvaart benaderden via SPTTING, MODELBOUW,ZWEEFVLIEGEN, VLIEGEN op LICHTE VLIEGTUIGEN of via hun initieele luchtvaart ervaring opdeten in DE MILITAIRE LUCHTVAART
Nu is de STUDENT PILOOT degene welk zijn ouders 100.000 beschikbaar maken om bij een COMMERCIEEL georienteerde FTO een opleiding kunnen volgen zonder dat zij enig belangstelling hebben in het VLIEGEN zelf
De jongeren welk via hun LUCHTVAART ENTHOUSIASME de LUCHTVAART beroepsmatig wensen te benaderen en niet beschikken over de 100.000 komen niet meer aanbot, ook de weg via de MILITAIRE LUCHTVAART is aan het opdrogen wegens de beperkingen in de militaire budgeten.
HEDEN hoor ik BEROEPSPILOTEN zeggen ik MOET WEERAL VLIEGEN waar wij vroeger GELUKKIG waren dat we konden VLIEGEN, hoe meer hoe liever en de inkomsten waren voor ons bijzaak
Een aantal persone'n zenden mij mpailtjes met het voorstel het gevaarlijk sportvliegen met ULM, ZWEVERS en LICHTE VLIEGTUIGEN als SPORT te verbieden in EUROPA....????
Het vliegen als SPORT heeft volgens mij evenveel recht als vele andere SPORTEN Waarom zou ik moeten voorstellen dat te verbieden in de EU ??
Het VLIEGEN als sport is niet gevaarlijker dan vele andere SPORTEN waar ook DODEN vallen maar dat komt niet of zelden in DE MEDIA !!
Vliegen met ULM is NIET GEVAARLIJK men moet echter een degelijke OPLEIDING VOLGEN en zich houden een DE BEPERKINGEN van het gebruikte ULM en de ERVARING van DE PILOOT
Ongevallen met ZWEEFVLIEGTUIGEN en LICHTE VLIEGTUIGEN komen ook voor maar in zeer beperkte maten, vooral de beginperiode van het VLIEGSEIZOEN gebeuren er ongevallen door het gebrek aan recente ervaring na de winterperiode