Foto
Foto

Chantal DEBOEL
Verantwoordelijke
vrijwilligers

Inhoud blog
  • AUDIT 14 - 15 - 16 mei !!
  • NIEUWSBRIEF APRIL 2024
  • OPROEP VOOR VRIJWILLIGERS
  • NIEUWSBRIEF FEBRUARI 2024
  • WEEK VAN DE VRIJWILLIGER
  • WAFELBAKKERS GEZOCHT!!!
  • DAG VAN DE ZORG
  • 4 maart: Vorming verbindend communiceren kun je leren, inschrijvingen nu open
  • WAFELBAKKERS GEZOCHT!!!
  • NIEUWSBRIEF JANUARI 2024
  • Nieuwsbrief DECEMBER 2023
  • UITNODIGING Pop-Up koor DE WARMSTE WEEK
  • NIEUWJAARSFEEST 12 JANUARI 2024
  • INTERNATIONALE DAG VAN HET VRIJWILLIGERSWERK
  • Uitnodiging Afhalen CADEAUBON
  • DE WARMSTE WEEK
  • Nieuwsbrief NOVEMBER 2023
  • DRINGEND HULP GEVRAAGD!!!
  • SINTERKLAASFEEST
  • HERINNERING!! 27 oktober 2023
  • Wintermarkt 2023: oproep vrijwilligers
  • Nieuwsbrief SEPTEMBER 2023
  • Nieuwsbrief SEPTEMBER 2023
  • UITNODIGING VACCINATIE GRIEP-COVID
  • OVERLIJDENSBERICHT
  • VRIJWILLIGERSFEEST!
  • ESCAPE GAME
  • OVERLIJDENSBERICHT
  • UITNODIGING escapegame : 'De trein van Edgard...'
  • VERPLICHTE VORMING
  • NIEUWSBRIEF JULI EN AUGUSTUS
  • VRIJWILLIGERSFEEST
  • Overlijdensbericht Zr. EmmanuĂ«l
  • Tevredenheidsmeting personeelsresto, broodjeszaak en bistro
  • NIEUWSBRIEF JUNI 2023
  • NIEUWE WERKKLEDIJ...OPMERKING
  • HELPENDE HANDEN VOOR DE ZOMERBAR...
  • NIEUWE WERKKLEDIJ
  • ZOMERBAR 22 JUNI
  • NIEUWSBRIEF MEI 2023
  • FW: Dag van de medewerker 2023: afhalen attenties - CORRECTIE!
  • DAG VAN DE MEDEWERKER
  • NIEUWSBRIEF APRIL 2023
  • NIEUWSBRIEF MAART 2023
  • NIEUWSBRIEF Februari
  • VRIJWILLIGERSWEEK
  • Maaltijdbudget vrijwilligers az sint lucas
    Zoeken in blog

    'T PIKUURTJE
    VRIJWILLIGERSNIEUWS AZ St-Lucas Gent
    02-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WIJZIGING PLAATS VACCINATIEMOMENTEN

     

    Beste vrijwilligers,

     

     

    ​Vanaf morgen kan je je centraal laten vaccineren. De centrale priksessies vinden plaats in de gang van de Baudelozalen (straat 31) en niet in straat 43 zoals eerder vermeld.

    Belangrijk: schrijf je vóór je vaccinatie in aan de kiosk met je identiteitskaart!

     


     

     

    Ik zal van de priksessies voor het griepvaccin gebruik maken om jullie de attenties te bezorgen. Elke vrijwilliger die op een van de volgende momenten zijn/haar vaccin komt halen zal mij aantreffen op straat 31 en kan dan meteen zijn/haar cadeau in ontvangst nemen.

     

    Priksessie – STR 31

    Uren Chantal aanwezig

    Di 03/11/2020

    11.15u – 12.15u

    Di 10/11/2020

    10.00u – 14.00u

    Do 12/11/2020

    11.30u – 15.30u

    Di 17/11/2020

    10.00u -  12.00u

     

    Alvast bedankt voor jullie aandacht!

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

     





    02-11-2020 om 14:03 geschreven door Pikuurtje


    27-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEDANKINGSMOMENT VRIJWILLIGERS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Onderwerp: Bedankingsmoment vrijwilligers az Sint Lucas - Gent

    Beste vrijwilligers,

     

    Onze agenda’s waren geboekt, alle plaatsen waren gereserveerd, het aftellen was begonnen en we hadden er vooral heel veel goesting in!

    Jammer, maar helaas moeten we gezien de stijgende coronacijfers prioriteit geven aan de veiligheid van onszelf en onze medemensen. Met tegenzin dienen we al onze bedankingsmomenten te annuleren.

     

    Onze directie en verantwoordelijken konden gezien de beperkingen sowieso niet op onze momenten aanwezig zijn en daarom hebben zij hun dankwoord via een videoboodschap aan jullie gericht. Volg de link hieronder om hun appreciatie te beluisteren:

    https://youtu.be/1LOos2ZH_O4

     

    Aangezien ikzelf wel life aanwezig zou zijn werd mijn dankwoord niet op beeld vastgelegd, maar het is daarom niet minder gemeend!

    Ik sluit mij zeker aan bij onze verantwoordelijke Sofie Goderis en wil haar woorden oprecht aanvullen met mijn persoonlijke waardering voor jullie geduld en gedrevenheid die ik sinds de start in mijn functie als jullie verantwoordelijke mocht ervaren.

    Bovenop de “vaste” taken die jullie op regelmatige basis in ons ziekenhuis komen vervullen zijn jullie met velen telkens opnieuw bereid te helpen bij acute oproepen. Als ik een bericht uitstuur “GEZOCHT”, dan kan ik er op rekenen dat ik de gepaste hulp bij jullie zal vinden en dat is een heel fijne ervaring!

    Bedankt voor de extra’s, het naaiatelier, het vullen van de goodiebags, Pietje precies, de dag tegen kanker, het nieuwe wachtzaalproject en de vele zaken die ik wellicht nog vergeet. Dankzij jullie medewerking wordt alles altijd tot een goed einde gebracht.

     

    Geen blij weerzien en geen gezellig samen zijn dit jaar, MAAR WEL een welverdiende ATTENTIE!

    Ik zal van de priksessies voor het griepvaccin gebruik maken om jullie de attenties te bezorgen. Elke vrijwilliger die op een van de volgende momenten zijn/haar vaccin komt halen zal mij aantreffen op straat 43 (ergozaal) en kan dan meteen zijn/haar cadeau in ontvangst nemen.

     

    Priksessie – STR 43

    Uren Chantal aanwezig

    Di 03/11/2020

    11.15u – 12.15u

    Di 10/11/2020

    10.00u – 14.00u

    Do 12/11/2020

    11.30u – 15.30u

    Di 17/11/2020

    10.00u -  12.00u

     

    Voorlopig verandert er verder aan de vrijwilligerswerking niets, de mensen die aan het werk zijn kunnen aan het werk blijven, de mensen die nog niet konden herstarten, blijven uiteraard nog altijd in hun kot.

    Elk van jullie is uiteraard vrij om zelf de beslissing te nemen zijn/haar activiteit on hold te zetten wanneer je dit nodig acht, wij hebben hiervoor alle begrip.

     

    Ik start deze week opnieuw met een 14 daagse feedback betreffende de coronasituatie binnen onze instelling.

     

    Alvast bedankt voor jullie begrip.

    Draag zorg voor jezelf en elkaar!

     

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    27-10-2020 om 10:33 geschreven door Pikuurtje


    19-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STIJGENDE CORONACIJFERS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste vrijwilligers,

     

    Naar aanleiding van de stijgende coronacijfers en de laatste nieuwsberichten van onze nieuwe regering krijg ik terecht vragen van onze vrijwilligers rond jullie werking.

    Onze directie volgt de richtlijnen van de overheid nauwgezet op, i.v.m. het vrijwilligerswerk zijn er tot vandaag geen wijzigingen gekend. Ik hou jullie op de hoogte van zodra hier verandering in zou komen.

    Dat we de veiligheidsmaatregelen strikt dienen na te leven is evident!
    Hieronder het bericht van onze algemeen directeur Dr. Dirk Maes.

     

    Draag zorg voor jezelf en elkaar!

      Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    19-10-2020 om 12:00 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BERICHT VAN MARC MAES - CORONA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Beste allen,

     

    Een paar maanden geleden kregen jullie een berichtje waarin ik de vrees uitsprak dat wij ons mentaal moesten voorbereiden om opnieuw van wal te steken.

     

    Deze week hebben wij het anker van onze COVID-boot gelicht en zoals jullie allemaal gisteren hebben kunnen horen van onze kersverse regering zetten wij koers richting volle zee. De opgedane ervaring uit de eerste golf zal zeker een bijkomende hulp zijn om te bepalen hoe wij de nieuwe golf aanpakken. Ons noodplan kreeg mede dankzij jullie input een update. Onze strategische stocks zijn zoveel mogelijk aangevuld.

     

    Momenteel hebben wij 18 COVID-patiënten opgenomen in ons ziekenhuis. Dit aantal zal de komende dagen en weken zonder enige twijfel toenemen. Volgens de strategie van de overheid zal de belasting van de ziekenhuizen gespreid worden. Het is onze morele plicht als groot ziekenhuis om onze evenredige bijdrage te leveren.

     

    Jullie hebben in de eerste periode heel mooi werk geleverd en het beste van jullie zelf gegeven. Ik besef heel goed dat deze nieuwe golf ons voor nieuwe uitdagingen gaat plaatsen: de combinatie met de griepperiode, zullen er voldoende beschermingsmiddelen voorradig blijven, hoe zorgen wij ervoor dat we de noodzakelijke non-COVID-zorg kunnen blijven geven maar bovenal hoe komen wij hier goed gezond en mentaal door en hoe houden wij voldoende draagkracht. Onze bubbels worden verkleind. Belangrijk is wel dat we ons sociaal contact - op afstand weliswaar - maximaal onderhouden. Of zoals gisteren verwoord: we mogen elkaar niet loslaten.

     

    Vanaf 26 oktober dienen de ziekenhuizen ook naar een versnelling hoger te schakelen. Volgende week bereiden wij dit voor. Ik reken erop dat elkeen zijn solidaire bijdrage levert.

     

    Een ding is zeker: dit COVID-virus is onder ons maar het heeft veel onbekenden. Contact tracing helpt maar deels. Waar lopen wij het meest kans om besmet te geraken? Hoever staat de ontwikkeling van het vaccin? Heeft Trump de goede medicatie gekregen? Wat werkt, is afstand houden, een mondmasker dragen en het toepassen van de hygiënevoorschriften. Laat ons dit allen doen en ook de collega’s die dit soms vergeten, aanspreken in het belang van onszelf en onze medemensen.

     

    Het is duidelijk dat dit virus ons leven beïnvloedt maar schouder aan schouder zal dit virus ons niet klein krijgen. Opgeven zit niet in mijn natuur. Laat ons samen de hoop bewaren op betere tijden. Ik ben meer dan 35 jaar afgestudeerd als arts en in de loop de jaren ben ik me er meer en meer van bewust geworden dat wie in de gezondheidszorg werkt dit doet uit sociale bewogenheid om de patiënt te helpen. Laat ons nu samen vanuit onze sociale insteek deze nieuwe crisis aanpakken. Ja, we zullen discussies hebben en af en toe zullen er terechte opmerkingen zijn en zal iets fout lopen. Laat ons ervan uitgaan dat ieder vanuit zijn job er het beste probeert van te maken en laten we vooral respect hebben voor elkaar.

     

    Het is een speciaal jaar, eind oktober staan de bomen amper in herfstkeuren. Vlaanderens mooiste wordt morgen in de herfst gereden in plaats van in de lente. Deze namiddag zijn mijn echtgenote en ik uit de discussie geraakt wie van onze kinderen de eerste twee weken mag komen en wie de volgende twee weken.

     

    Ja, we zijn mogelijk vertrokken richting zware zee maar we laten elkaar niet los.

     

    En zoals vroeger: kop op, hou je taai, wees voorzichtig en zorg vooral voor elkaar!

     

    Dirk  

    19-10-2020 om 11:57 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERPLAATSING KASTJE REGISTRATIELIJSTEN/LAADPUNTEN BADGES
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

      

    Beste vrijwilligers,

     

    Dinsdag 20 oktober starten de renovatiewerken aan de bezoekerstoiletten (naast de postvakken en het winkeltje). De werken duren tot 18 december. 

    Tijdens de werken is er geen doorgang langs de personeelsingang achter het winkeltje. Er is een omleiding voorzien via de hoofdingang en de trap naar de kelder van blok Z. 
    Het kastje waarop de registratielijsten voor de aanwezigheid van de vrijwilligers te vinden zijn, de postvakken, het kopieerapparaat en de laadpunten voor de badges werden verplaatst. Je vindt ze tijdens de werken aan de personeelsingang/ ingang dialyse in straat 51.

    Er wordt een sanitaire container geplaatst naast de fietsenstalling, in de hoek van blok H en G. 

     

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    19-10-2020 om 09:55 geschreven door Pikuurtje


    13-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HELPENDE HANDEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     Beste vrijwilligers,

     

    Week 47
    16/11 -20/11/2020 wordt een helse week voor onze communicatiedienst.

    Zij zijn die week niet alleen belast met de organisatie van de veiligheidsdagen, maar lanceren dan ook een compleet nieuwe huisstijl met nieuw logo en nieuwe website….

    Hoe spannend kan het leven zijn…! 

    Vooral bij dat nieuwe logo komt héél wat kijken. Onze communicatiedienst kan hierbij extra hulp gebruiken en aan wie kunnen we dat beter vragen dan aan onze vrijwilligers…?

     

    WAT & WANNEER?

     

    Maandag 16 november

    -          Pakketjes maken voor de afdelingen met nieuwe fluohesjes.

    -          Pakketjes maken van een kleine attentie voor de afdelingen.

               4 vrijwilligers, volledige dag (tot taak afgerond is).

     

    Dinsdag 17 november

    -          Afhaalstandje voor fluohesjes bemannen tussen 9u en 17u.

               2 vrijwilligers, volledige dag.

     

    -          Uitdelen van attentie aan bezoekers en patiënten aan het onthaal

               2 vrijwilligers, volledige dag

     

    -          Helpen met het weghalen en ophangen van affiches

              1 vrijwilliger, volledige dag (best iemand die het ziekenhuis een kent). Viviane,
              vrijwilliger communicatie komt ook al in de voormiddag, maar een extra zou
              welkom zijn.

     

    Woensdag 18 november

    -          Helpen met het weghalen en ophangen van affiches

              1 vrijwilliger, volledige dag (best iemand die het ziekenhuis kent).  Viviane,
               vrijwilliger communicatie kan al zeker in de voormiddag.

     

    Donderdag 19 november

    -          Helpen met het weghalen en ophangen van affiches

               1 vrijwilliger, volledige dag (best iemand die het ziekenhuis een beetje kent)

     

    Voorlopig zou dit al een hele hulp zijn!

    Misschien hebben we de vrijdag ook nog iemand nodig, maar dat zullen we pas de week zelf kunnen inschatten.

     

    Alvast een DIKKE MERCI!

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    13-10-2020 om 13:04 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REGISTREREN GRIEPVACCIN

      

    Beste vrijwilligers,

     

    Zoals eerder gemeld is reserveren voor uw griepvaccin NIET NODIG.

    REGISTREREN met uw ID-kaart via de inschrijvingskiosken in straat 60 is wel NOODZAKELIJK!

    De registratie moet niet noodzakelijk op de dag van de inenting zelf gebeuren, dit mag ook al op voorhand.

    Er zal vanaf 13/10/2020 een aparte keuzeknop op de kiosk voorzien zijn :

     

    U heeft geen etiketten nodig.! Uit de kiosk komen voor deze inschrijving géén etiketten.

    Er zal volgende melding verschijnen op het scherm :

      

    Vriendelijke groeten

    Chantal

                                 

                                                                             

     

    13-10-2020 om 10:44 geschreven door Pikuurtje


    06-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOORBEREIDING SOCIALE VERKIEZINGEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

      

    Beste vrijwilligers, 

    Naar analogie met 4 jaar terug gaan we op donderdag 29/10 de voorbereiding van de sociale verkiezingen opstarten. Dit wil zeggen:

     

    • Alle stembrieven vouwen / afstempelen en tellen
    • Alle stemmen per brief aangetekend versturen (volgens een geijkte procedure van 2x stembrief in omslag met etiket en dit opnieuw in een andere omslag met etiket, etc)

     

    GEZOCHT: 4 administratieve medewerkers

     

    Start: Donderdag 29/10 vanaf 9u (in zaal Trefpunt – Campus Molenaarsstraat)

    Kris Sorgeloos hoopt tegen de middag klaar te zijn, maar het kan zijn dat we kort na de middag nog even werk hebben.

     

    Alvast bedankt voor de medewerking!

    Vriendelijke groeten

    Chantal

    06-10-2020 om 09:54 geschreven door Pikuurtje


    01-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAVE THE DATE! VRIJWILLIGERSFEEST
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

      

    Beste vrijwilligers,

     

    In normale omstandigheden ontvangen jullie in de maand augustus de “save the date” voor ons jaarlijks vrijwilligersfeest, een moment waar we allemaal samen zo verlangend naar uitkijken…

    Jammer, maar helaas is ook hier COVID-19 spelbreker. Geen groot feest zoals jullie gewoon zijn dit jaar, maar… Sint Lucas zou Sint Lucas niet zijn mocht er niet aan een coronaproof alternatief gewerkt worden….

     

    Een heus bedankingsmoment, een moment van waardering en kleine verwennerijen is in de maak… Noteer alvast in jullie agenda’s volgende data:

    •  Maandag 2 november – 16u
    •  Vrijdag 6 november – 16u
    •  Maandag 9 november 16u
    •  Zaterdag 14 november – 14u

     

    LOCATIE: az sint lucas – Gent - Baudelozalen – straat 31

    De plaatsen zijn beperkt, maximaal 20 personen per moment!

    Snel inschrijven per kerende mail is de boodschap! Zorg dat je erbij bent , het wordt vast de moeite.

     

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    01-10-2020 om 17:40 geschreven door Pikuurtje


    12-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GRIEPVACCIN

     

    Beste vrijwilliger,

     

     Als zorgmedewerker loop je niet alleen zelf een groot risico om griep te krijgen, maar kan je ook anderen, zoals verzwakte patiënten of kwetsbare familieleden, besmetten.

    Met het griepvaccin bescherm je dus niet alleen jezelf, maar ook iedereen in je omgeving.

    Net zoals vorige jaren bieden we alle artsen, medewerkers en vrijwilligers een gratis griepvaccin aan. Het vaccin kan toegediend worden tijdens één van de centrale priksessies.

    Nieuw: dit jaar moet iedereen die een griepprik wil ook een contact laten aanmaken aan de kiosk in straat 60. Dat kan tussen 12 oktober en 15 november. Dat hoeft niet op de dag van de vaccinatie te zijn. Meer instructies hierover volgen later.

    Studenten en vrijwilligers kunnen zich laten vaccineren tijdens een centrale priksessie en hoeven zich niet te registreren via het fotoboek, neem uw badge mee naar de priksessie. Ze moeten zich vooraf wel met hun eID aanmelden aan de kiosk.

    De vaccinatiesessies en data kan je vinden op de foto.

     

    Vriendelijke groeten

    Chantal

                                                                

    12-09-2020 om 15:57 geschreven door Pikuurtje


    04-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speciale mondmaskers maken: handleiding

    Klik op de link, die kan je downloaden, onderaan je scherm kan je die download ook openen.

    Bijlagen:
    venstermasker-latest.pd.pdf (1.2 MB)   

    04-09-2020 om 13:56 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MASKERS EN OPVOLGING VERVOER

     

    Onderwerp: maskers voor doven en slechthorenden <+ opvolging van nieuw project vervoer van bewoners van WZC Domino naar AZSL

    Beste vrijwilliger,

     

    1)  In het kader van het diversiteitsbeleid – extra steun voor wie het nodig heeft willen we specifieke mondmaskers voorzien voor hulpverleners die bezig zijn met doven en slechthorenden.

     

    Wie kan eventueel zo’n masker naaien?


    Kandidaten kunnen zich melden bij Chantal Deboel (cc Henk Maes)
    Indien het haalbaar is willen we 50 stuks maken.

    Dank voor jullie respons en bijdrage in warme zorg.

     

    2)   Wie nog interesse heeft om deel te nemen aan het project – vervoer door vrijwilligers
       van bewoners van WZC Domino kan zich nog steeds melden bij Henk Maes (cc Chantal
       Deboel)

    - er zijn reeds 6 kandidaten en we zoeken graag 10 tot 15 personen die ½ dag per week beschikbaar zijn voor een gepland zittend vervoer (de dag voordien wordt je verwittigd)
    - we willen starten op 1 oktober 2020

    We vragen ook geïnteresseerden via andere vrijwilligersorganisaties en bij de medewerkers.
    Je mag het dus ruim rondvertellen!

    Met vriendelijke groeten,

     

    Henk Maes
    Diensthoofd patiëntenbegeleiding

    04-09-2020 om 13:27 geschreven door Pikuurtje


    03-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PILOOTPROJECT PEDIATRIE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Beste vrijwilliger,

     

    Naar aanleiding van een pilootproject in de wachtzaal pediatrie – straat 61, zijn we op zoek naar 10 begeleiders, ma-vrij 2 pers/dag. 1 iemand in de voormiddag en 1 iemand in de namiddag.

     

    HET PROJECT:

    De consultatiedienst Pediatrie (straat 61) start als pilootproject met een wachtzaalbeheersysteem.

    Patiënten krijgen aan de inschrijfkiosk (of aan de balie) naast hun patiëntenklevers ook een route-etiket met een QR-code. Deze code dient gescand te worden op het moment dat de patiënt de wachtzaal pediatrie binnenkomt. Hierdoor weet de arts dat de patiënt aanwezig is.

    De patiënt mag dan in de wachtzaal plaatsnemen en moet zich niet aanmelden aan het secretariaat. De arts kan dan de patiënt oproepen.

    De patiënt ziet op de schermen in de wachtzaal wanneer zijn/haar volgnummer verschijnt en kan zich dan naar de juiste consultatieruimte begeven.

     

    DE TAAK VAN DE VRIJWILLIGER:

    Na eerst zelf de nodige demonstraties gekregen te hebben,

    -          Tonen hoe het route-etiket dient gescand te worden

    -          Uitleg geven aan de patiënten hoe het systeem werkt (scannen – plaatsnemen wachtzaal – volgnummer verschijnt op scherm – naar consultatieruimte)

    UURROOSTER:

    MA-VRIJ

    Voormiddag: 9.00u – 12.00u

    Namiddag: 14.00u – 16.00u

     

    STARTDATUM:

    Voorziene start: Maandag 7 september 2020

     

    EINDDATUM:

    Voor de opstart van het pilootproject zouden we de vrijwilligers voorlopig dagelijks inplannen voor een periode van 6 weken.

    Concreet wil dat zeggen tot en met 18 oktober 2020.

     

    OPMERKING:

    Bij opstart andere consultatiediensten met het wachtzaalbeheersysteem kan de vraag volgen om ook daar vrijwilligers in te zetten.

     

    Bent u kandidaat om dit project uit de startblokken te helpen? Meld je dan snel aan per kerende mail.

     

    Alvast bedankt voor uw medewerking.

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    03-09-2020 om 10:40 geschreven door Pikuurtje


    28-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijwilligers die halve dag beschikbaar zijn.

    Beste vrijwilliger,

     

    Voor het najaar 2020 willen we een nieuwe service aanbieden aan personen met een sociale kwetsbaarheid.
    Als wij naar het ziekenhuis komen nemen we de wagen of het openbaar vervoer en hebben we hulp nodig dan vragen we dat aan familie of vrienden.
    Het is anders voor personen die geen familie hebben om chauffeur te zijn als ze zelf niet meer kunnen autorijden of over beperkte financiële middelen beschikken.

    Wij zoeken vrijwilligers die graag (oudere) personen helpen om naar het ziekenhuis te komen en met de wagen kunnen rijden!

     

    Concreet zetten we een project op met verschillende partners om minimaal de bejaarde bewoners van Domino voor geplande onderzoeken of voor een opname  in het ziekenhuis te vervoeren.

    •  We hebben reeds een wagen met een lift voor rolstoelgebruikers die klaar staat op de parking van het ziekenhuis
    •  We hebben een plan, ideeën en goesting om belevingsgerichte zorg verder uit te bouwen.
    •  Het gaat om ‘zittend’ vervoer zonder verpleegkundig toezicht
    •  Een glimlach, een arm en een vriendelijk contact doen wonderen

     

    Ben je geïnteresseerd: dan mag je mailen naar Henk.Maes@azstlucas.be

    Heb je vragen of twijfel je, neem contact want ook jij kan het verschil maken!

    Concreet:
    - we zoeken vrijwilligers die een halve dag per week willen beschikbaar zijn om een transport op zich te nemen
    - gepland, zittend vervoer tussen 08.00 en 17.00 uur
    - de vrijwilliger beschikt over rijbewijs B
    - begeleidt de persoon naar het zh en terug naar het WZC
    - ondersteuning door de vrijwilligersverantwoordelijke en het diensthoofd patiëntenbegeleiding
    - de wagen, verzekering, richtlijnen over (corona) hygiëneafspraken worden voorzien door AZ Sint-Lucas
    - een halve dag per week beschikbaar waarbij u de dag vooraf de afspraak met uur wordt gemeld door de coördinator in AZ Sint-Lucas
    - u maakt deel uit van het vrijwilligersteam van AZ Sint-Lucas en kan een maaltijd gebruiken als je in het ziekenhuis aanwezig bent

     

    Jouw vragen?

    Wanneer starten?

    Graag starten we eind september en uiterlijk tegen oktober 2020.

     

    Met vriendelijke groeten,

     

    Henk Maes

    28-08-2020 om 10:39 geschreven door Pikuurtje


    04-07-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FEEDBACK VORMING STANDAARDVOORZORGSMAATREGELEN


    Beste vrijwilligers,

     

    Naar aanleiding van de mail van Henk Maes rond de regels op de handhygiëne wil ik graag  als aanvulling de interessante bundel “Standaard voorzorgsmaatregelen” In bijlage met jullie delen.

    Deze bundel omvat:

     Basisvereisten

     Wassen versus ontsmetten

     Persoonlijke hygiëne

     Het mondmasker correct dragen

     Reinigen en desinfecteren van de zorgomgeving

     Bijkomende afspraken

     

    Niet alles zal letterlijk in jullie takenpakket van toepassing zijn, maar het is wel een heel interessante basis om onszelf en onze medemens te beschermen tegen het vervelende coronavirus waar we allemaal willen van gespaard blijven.

     

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    04-07-2020 om 15:29 geschreven door Pikuurtje


    30-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolging van hygiënische maatregelen tijdens heropstart vrijwilligerswerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste vrijwilliger,

    Wij zijn tevreden dat jullie stapsgewijs terug kunnen bijdragen aan onze warme en betrouwbare zorg. We kunnen weer beter zorg dragen voor alle aspekten in de zorg maar het coronavirus is nog niet verdwenen. We blijven dus alert door heel nauwkeurig te handelen. We zijn genoodzaakt strikt toe te zien op de naleving van de hygiënemaatregelen. Daarom wil ik via deze mail een oproep maken naar alle vrijwilligers!

    De vrijwilligers aan het onthaal zijn reeds gestart, op 5 juli verwelkomen we de vrijwilligers voor de communie te brengen en op 15 juli starten de meeste vrijwilligers op de afdelingen…. . We kunnen goed starten als iedereen onderstaande boodschap wil helpen herhalen.

    In het ziekenhuis draagt elke vrijwilliger een jasje met korte mouwen en JUWELENVRIJE HANDEN !!!!!

    Dwz: geen uurwerk, geen ringen, geen nagellak en kortgeknipte nagels
    We wassen regelmatig onze handen en ontsmetten na elk contact, na niezen, na aanraken van andere materialen….

    De dienst infectiepreventie en alle verantwoordelijken zien naast de verpleegkundigen erop toe dat we die veilige omgeving samen creëren.
    We hopen op jullie medewerking en geven elkaar feedback want de patiënt en de collega heeft recht op zo veilig mogelijke zorg.

     

    Dank voor jullie inzet en aandacht!

      

    Met vriendelijke groeten,

    Henk Maes
    Diensthoofd patiëntenbegeleiding

    AZ Sint-Lucas & Volkskliniek
    Groenebriel 1, 9000 Gent
    09/224.63.02 | dect 6302

    30-06-2020 om 15:24 geschreven door Pikuurtje


    19-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BROODJESZAAK, BISTRO EN PERSONEELSRESTAURANT

     

    Beste vrijwilligers,

     

    Er bestaan wat misverstanden rond het gebruik van onze broodjeszaak, Bistro en personeelsrestaurant, ter verduidelijking:

     

    Alle drie de gelegenheden zullen vanaf komende maandag 22/06 open zijn, MAAR gezien de coronamaatregelen die we nog altijd correct dienen na te leven is er een beperking aan capaciteit.

    Dit wil zeggen dat er enkel en alleen ruimte is voorzien voor medewerkers die effectief aan het werk zijn.

    Vrijwilligers kunnen dus een maaltijd genieten zoals dit vóór het coronatijdperk van toepassing was, MAAR enkel en ALLEEN wanneer ze die dag gewerkt hebben en ingeschreven staan op de aanwezigheidslijst.

     

    Komen eten op vrije dagen aan voordeeltarief is voorlopig niet meer mogelijk!

     

    Alvast bedankt voor jullie aandacht en begrip.

    Vriendelijke groeten

    Chantal

    19-06-2020 om 14:33 geschreven door Pikuurtje


    17-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STAPPENPLAN HEROPSTART VRIJWILLIGERSWERK

        

    Beste vrijwilliger,

     

    Zoals Henk Maes in zijn mail van woensdag 10/06 ll. al meldde hebben we overleg gehad met de mensen van infectiepreventie en er werd  volgend stappenplan uitgewerkt voor de verdere heropstart van de vrijwilligerswerking:

     

    Fase 1: reeds gestart 2 juni ll. vrijwilligers triagepunt, inschrijfkiosken en voorbereiding mondmaskers.

    Fase 2: start ten laatste 1 juli, vrijwilligers zonder patiëntencontact. vb: P&O, administratie, communicatie, linnenkamer…

    Fase 3 : start 15 juli, vrijwilligers met patiëntencontact op maximum één afdeling.

     

    Fase 4 en 5 is bepaald, maar blijft voorlopig on hold.

     

    Fase 4 : startdatum nog te bepalen, vrijwilligers met patiëntencontact op verschillende afdelingen, vb: patiëntenvervoer…

    Fase 5: startdatum nog te bepalen, vrijwilligers met intenser patiëntencontact, vb: patiënten viering, boekenronde BIB, …

     

    Alle betreffende vrijwilligers zullen per fase gecontacteerd worden via mail, per brief of telefonisch om te beluisteren of hij/zij klaar is voor de heropstart.

     

    Wie graag heropstart doet dit VOLLEDIG VRIJWILLIG en dient zich bewust te zijn van volgende afspraken en veiligheidsregels:

     

     U BENT FIT EN IN GOEDE GEZONDHEID!

     Bent u EX-COVID-19 patiënt, dan dient u dit te melden vóór u van start gaat.
     U doet enkel vrijwilligerswerk in az Sint Lucas.

     U registreert zich op de aanwezigheidslijst die voorzien is in het gekende vakje in het
     postlokaal achter het winkeltje.

     Bij uw eerste beurt dient u zich te melden bij de verantwoordelijke van uw afdeling.

     U kunt net zoals vroeger een middagmaal of een broodje kopen met uw badge.

     Arbeidskledij (indien van toepassing bij uw taak).

     Mondmasker.

     Waar mogelijk 1,5m afstand.

     Regelmatig handen ontsmetten.

     VERMIJDT absoluut fysiek contact.

     Van zodra u zich ziek voelt of koorts maakt blijft u 14 dagen thuis.

     

    In bijlage een laatste up date betreffende het verloop van de coronacrisis in de voorbije 4 weken zoals die ook per brief aan de mensen zonder e-mail adres wordt toegestuurd.

     

    De vrijwilligers die onder fase 2 en 3 vallen kunnen mij per kerende mail bevestigen of ze al dan niet klaar zijn voor een heropstart. Aan de hand van deze respons spreken we dan een concrete datum af.

     

    Wij kijken er in elk geval naar uit jullie opnieuw te mogen verwelkomen!

     

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    17-06-2020 om 13:03 geschreven door Pikuurtje


    11-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BERICHT VAN HENK MAES
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Beste vrijwilliger,

     

    We zien uit naar een periode na corona en volgende week is er overleg met infectiepreventie over een stappenplan van wat mogelijk wordt.

    Dank alvast aan de vrijwilligers die aan de kiosken  en de triage, zoveel mogelijk op afstand, met masker en frequente handhygiëne de patiënten begeleiden.
    Stapsgewijs worden de maatregelen in overleg met de overheid aangepast en gaan we naar een nieuw normaal.
    Na de bespreking zal Chantal Deboel jullie informeren wat er mogelijk wordt. We zullen steeds instaan voor een veilige zorgverlening – zowel voor de patiënt en zijn naaste als voor jezelf.
    Niet alles zal mogelijk zijn zoals vieringen in een ruimere groep.
    Bij het herstarten zullen we in kleinere groepen met social distancing informeren hoe het ziekenhuis werkt zodat we samen blijven gaan tegen corona.

    We vragen dus nog even om vol te houden op afstand om de heropstart in het ziekenhuis volgens afspraken te laten verlopen. Volgende week kunnen we heel praktische informatie verstrekken.

    Met vriendelijke groeten,

     

    Henk Maes
    Diensthoofd patiëntenbegeleiding

    AZ Sint-Lucas & Volkskliniek
    Groenebriel 1, 9000 Gent
    09/224.63.02 | dect 6302

     



    Dank alvast voor jullie hernieuwde interesse!

    11-06-2020 om 09:22 geschreven door Pikuurtje


    19-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UPDATE CORONACRISIS 19-05-2020

    Beste vrijwilliger,

    Mei is normaalgezien de maand waarin de datum geprikt wordt en de voorbereidingen starten voor het jaarlijkse vrijwilligersfeest. Jammer genoeg hebben we nog geen vooruitzicht op onze herstart en kunnen er dus ook nog geen plannen gesmeed worden voor ons jaarlijks feest.

    Wel zoals afgesproken een nieuwe update betreffende de coronacrisis de voorbije 14 dagen.

     

    DATUM

    SITUATIE

    07/05

    De situatie in AZ Sint-Lucas is momenteel:

    • aantal opgenomen patiënten met COVID-19: 31
    • aantal patiënten op IZ: 4
    • aantal ontslagen patiënten: 188
    • aantal overlijdens: 54

    Geen bezoek in algemene ziekenhuizen

    Op de werkgroep Hospital & Transport Surge Capacity Planning olv. Pedro Facon (directeur-generaal van de FOD Volksgezondheid) is deze middag beslist om het invoeren van een bezoekregeling in de algemene ziekenhuizen voor onbepaalde tijd uit te stellen.

    De meldingen dat dit op korte termijn moeilijk praktisch te organiseren zou zijn en de onzekerheid die er momenteel nog is omtrent de evolutie van de epidemie, zijn hierbij belangrijke argumenten geweest. Wel zal vanaf 11 mei een bezoekregeling gelden voor de psychiatrische ziekenhuizen.

     

    COVID-afdeling straat 40 gesloten

    Voortaan hebben we nog 2 cohorteafdelingen aangezien vandaag straat 40 de deuren sloot. Hartelijk dank aan het ganse team voor jullie inzet en teamspirit van de voorbije weken!

     

    12/05

    De situatie in AZ Sint-Lucas is momenteel:

    • aantal opgenomen patiënten met COVID-19: 18
    • aantal patiënten op IZ: 2
    • aantal ontslagen patiënten: 203
    • aantal overlijdens: 57

     DAG VAN DE MEDEWERKER

    De directie dankt iedereen voor de extra inzet van de voorbije maanden!

    Ook tijdens deze bizarre tijden vieren we traditiegetrouw op 12 mei de Dag van de Medewerker. De directie dankt iedereen voor de extra inzet van de voorbije maanden en voorziet daarom 2 attenties.

     - Iedereen krijgt een goodie bag bedeeld op de dienst met enkele eco-vriendelijke
       verrassingen. Ook zo benieuwd?

     - Daarnaast lanceren we een nieuw voordelenpakket met een ruimer aanbod met
       grotere kortingen.

    De bedeling aan de vrijwilligers wordt later ingepland.

    15/05

    De situatie in AZ Sint-Lucas is momenteel:

    • aantal opgenomen patiënten met COVID-19: 11
    • aantal patiënten op IZ: 3
    • aantal ontslagen patiënten: 206
    • aantal overlijdens: 58

    Situatie consultaties

    • Momenteel is 60% van de normale consultatie-activiteit toegestaan. Concreet gaat dat over ongeveer 5800 contacten per week. Dit maximum wordt in totaal niet overschreden (telling gemaakt van woensdag 06/05/2020 t.e.m. dinsdag 12/05/2020).
    • Een aantal disciplines gaan behoorlijk over het toegestane quotum, mogen we vragen in het algemeen belang en vooral om alles volgens de nog steeds door de overheid opgelegde richtlijnen te laten verlopen je per dienst aan het quotum te houden. (zie cijfers)
    • Vanaf 25 mei komt een opschaling naar 75%, zeker tem 30 juni, zie quotum in bijlage. We vragen nog steeds om maximaal te spreiden, indien je met meerdere disciplines een gang/wachtzaal deelt, gelieve onderlinge afspraken te maken
    • Telefonische triage vooraf blijft belangrijk, hiervoor blijven de eerder gemaakte afspraken van kracht
    • Enkele disciplines vroegen om extra wacht/consultatieruimten maar deze zijn niet beschikbaar
    • De opstart in Zelzate loopt vlot met prima verdeling en spreiding van de consultaties, daar kunnen we voorlopig niet verder opschalen 
    • Het medisch centrum in Aalter zal op 25 mei heropenen
    • Werking onthaal :
      • loopt nog steeds behoorlijk goed
      • Door de triage komen mensen 'met mondjesmaat' binnen waardoor er minder bottlenecks zijn aan de kiosken, gangen en toegang consultatiewachtzalen.
      • De laatste twee weken zijn er wel meer (korte !) wachtrijen buiten maar dit wordt niet als hinderlijk ervaren, patiënten begrijpen waarom dit zo is (= maatschappelijk gegeven momenteel)
      • Het heropenen van de ingang stad is in onderzoek en kan hopelijk volgende week operationeel zijn


    Afbouw COVID-afdelingen

    Straat 42 is niet langer een cohorte-afdeling en is vandaag terug gestart als geriatrie 1. Woensdag werden de laatste patiënten getransfereerd en na een grondige poetsbeurt kunnen ze er weer tegenaan. Bedankt aan het ganse team dat zich ingezet heeft voor de COVID-patiënten!

    Momenteel is enkel straat 48 nog een COVID-afdeling met 6 patiënten.

      

    Testing door Wit-Gele Kruis enkel binnen hun werkgebied

    Patiënten die buiten het werkgebied van het Wit-Gele Kruis wonen (= buiten Oost-Vlaanderen), worden door hen niet getest. Zij zullen deze patiënten wel contacteren met de vraag of ze zich elders willen laten testen. Indien je als arts merkt dat er geen test is gebeurd bij een bepaalde patiënt is het aangewezen om even te kijken of de patiënt buiten Oost-Vlaanderen woont en dus niet getest werd door het Wit-Gele Kruis. 

    Wat als patiënten net voordien reeds getest werden?

    Met de dienst infectiepreventie is afgesproken dat als reeds een test werd afgenomen binnen dezelfde week, niet moet hertest worden.


    Contactonderzoek start op grote schaal - hoe herken je valse oproepen?

    Om te vermijden dat COVID-19 zich na de versoepeling van de maatregelen opnieuw snel verspreidt onder de bevolking, voert de Vlaamse overheid contactonderzoek uit.  Wanneer iemand positief test op een COVID-19-test, start dit contactonderzoek. Aan de persoon die positief testte, wordt gevraagd met wie hij contact heeft gehad. Het is immers mogelijk dat die personen ook besmet zijn. Na een opstartfase staat het contactonderzoeken in Vlaanderen klaar om op grote schaal in heel Vlaanderen mensen op te bellen, contacten te bevragen en advies te verlenen om besmetting te voorkomen. Naast het telefonisch contactonderzoek staan medewerkers van verschillende ziekenfondsen paraat om de callcentra te versterken met advies en om de komende dagen huisbezoeken op te starten wanneer telefonisch contactonderzoek niet lukt. Zie ook dit filmpje.
     
    In deze coronatijden zijn fraudeurs heel creatief met hun pogingen tot oplichting. Hoe kan je echte oproepen onderscheiden van frauduleuze telefoontjes? Er zijn een aantal zaken waar je op kan letten.

    • De oproep komt altijd van het nummer 02 214 19 19 (of per sms: 8811).  Als je dus opgebeld wordt door een ander nummer, dan is dat niet het contactonderzoek. Het is ook heel moeilijk gemaakt om dit nummer te imiteren, een oproep met dit nummer is dus al een sterke zekerheid dat het een echte oproep is.
    • De persoonlijke gegevens van de patiënt zijn gekend.
    • Het telefoontje komt er na huisartscontact van de patiënt.
    • De vragen gaan over een beperkte periode: 2 dagen voor de symptomen tot het moment van isolatie van de patiënt  

    Richtlijn: voorlopig beantwoorden we geen vragen van contactonderzoekers, we verwachten info van Zorgnet over hoe we hiermee moeten omgaan


    Heropstart kamerbezoeken pastorale dienst

    De pastoraal werker komt graag op vraag van de patiënt langs voor een bezoekje, een gesprek, de communie, het zegengebed… Als zorgverlener kun je een bezoek van de pastor voorstellen en na akkoord van de patiënt het melden vai 09 224 52 15 of via pastorale_dienst@azstlucas.be. Zij streven ernaar dat niemand eenzaam moet zijn en geven graag voorrang aan de meest kwetsbare patiënten.

     

    Op maandag 18 mei gaat het personeelsrestaurant terug open voor eigen artsen en medewerkers. Alles wat verpakt is, kan je nog altijd aankopen: meeneemmaaltijden, soep, salades, desserts en drankjes. Het aanbod wordt uitgebreid met een gesloten buffet met bediening waar je soep, pap, spaghetti en dagschotels (vis, vlees vegetarisch) kan krijgen.

    Om het veilig te houden, hebben we een aantal afspraken:

    • Je kan eten in het personeelsrestaurant. De tafels staan verder van elkaar zodat we de social distance kunnen waarborgen. Tafels en stoelen mogen dus niet samen geschoven worden.
    • Geen plaats meer in het personeelsrestaurant? Ook in de bistro zijn plaatsen voorzien. Volg de pijltjes vanuit het personeelsrestaurant 'Extra eetplaatsen resto'.
    • Respecteer de minimumafstand van 1,5 meter. Lukt dat niet, dan zet je best je mondmasker op.
    • Tussen 12 en 13 uur is het vaak erg druk. Kom wat vroeger of later als je werk het toelaat.

      

    Openingsuren

    Het personeelsrestaurant is open:

    • op weekdagen: van 11u-16u
    • in het weekend en feestdagen: van 11u-14u

    De broodjeszaak is open van 10u-16u.

     

    Sp chronisch, het team van Evita Hellinck, is op donderdag 14 mei verhuisd van straat 121 in de Volkskliniek naar straat 86 op de vijfde verdieping van blok W. We heten hen van harte welkom op campus Sint-Lucas!

     

    Hou vol, hou moed, hou het veilig!

     

    Vriendelijke groeten

    Chantal

    19-05-2020 om 16:28 geschreven door Pikuurtje




    WELKOM OP DE BLOG VAN DE VRIJWILLIGERS VAN AZ ST-LUCAS GENT!


    Foto

       Blogmeester:
       Ed Bruyninckx


    Archief per week
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 18/12-24/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019

    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • FACEBOOKPAGINA AZ ST-LUCAS

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!