Tot nu toe weinig enthousiastelingen voor de week van de mobiliteit…
Volgende vrijwilligers hebben zich geëngageerd:
DINSDAG 21 SEPTEMBER
TIJDSBLOK/FIETSENSTALLING
MOLENAARSTRAAT
Ondergrondse parking
ONDER PARKEERTORENS
Via Blaisantvest
GROENEBRIEL
Aan de tuin
07.00u-10.00u (3u)
?
Sonja Claeys
?
10.00u-12.30u (2,5u)
Luc Van den Borre
Freddy De Neve
12.30u- 15.00u (2,5)
Walter Bollaert
Hilde De Moortel
We zoeken nog 2 vroege vogels, 1 voor de Molenaarstraat en 1 voor aan de Groenebriel…
Wie O wie helpt ons uit de nood a.u.b?
Onze stafmedewerkers Sorgeloos Kris (Parkeertorens/Blaisantvest), Karin Carlier (Groenebriel/Tuin)) en “nog te bepalen” (Molenaarstraat) zullen jullie verwelkomen op de locatie zelf en jullie instrueren.
Bij voorbaat dank!
Vriendelijke groeten
Chantal
16-09-2021 om 09:31
geschreven door Pikuurtje
09-09-2021
GRIEPVACCIN
Onderwerp:GRIEPVACCIN
Beste vrijwilligers,
Jullie zagen op di 07/09 – 10.07u de mail “PB 21/24 – Griepvaccinatie” van afzender Sorgeloos Kris passeren.
Dit personeelsbericht is niet helemaal toepasbaar op onze vrijwilligers daar jullie geen toegang hebben tot intranet en dus niet via het fotoboek kunnen inschrijven.
De vaccinatiesessies vinden plaats van 11u tot 14u30 in straat 18 op volgende data:
Maandag 8 november
Woensdag 10 november
Dinsdag 16 november
Donderdag 18 november
Woensdag 24 november
Vrijdag 26 november
Nieuw: Bij de inschrijving vragen we nu ook je akkoord om een registratie aan te maken in je medisch dossier, zodat we de terugbetaling via het RIZIV kunnen aanvragen. Op die manier hoef je je niet meer in te schrijven via de kiosk zoals vorig jaar.
Jullie kunnen registreren voor de GRATIS griepprik tot en met 22 oktober per kerende mail met vermelding “Ik ga akkoord dat er een registratie wordt aangemaakt in mijn medisch dossier, zodat de terugbetaling via het RIZIV kan worden aangevraagd”.
Vriendelijke groeten
Chantal
09-09-2021 om 16:14
geschreven door Pikuurtje
UITNODIGING
We are made of stories…
Beste vrijwilligers,
Samen met de zon bleef ook dit jaar de “save the date” voor ons jaarlijks vrijwilligersfeest uit in de maand augustus.
We bleven wachten en hopen op de nodige versoepelingen om terug allemaal samen te kunnen vieren en ja, ze zijn er gekomen de versoepelingen, maar tegelijkertijd gaan de coronacijfers niet echt de goede kant uit…
Alle maatschappelijke versoepelingen ten spijt kiest onze directie ervoor om op save te spelen, dit om de kans op een eventuele annulatie in oktober te minimaliseren.
We herhalen onze formule die we vorig jaar zinnens waren en kiezen voor gespreide bedankingsmomenten. Noteer alvast in jullie agenda’s volgende data:
Vrijdag 22 oktober – start 16u – catering 17u-17.30u
Donderdag 28 oktober – start 16u – catering 17u-17.30u
Zaterdag 6 november - start 14u – catering 15u-15.30u
Maandag 8 november – start 16u – catering 17u-17.30u
LOCATIE: az sint lucas – Gent - Baudelozalen – straat 31
De plaatsen zijn beperkt, maximaal 20 personen per moment!
Snel inschrijven per kerende mail is de boodschap! Zorg dat je erbij bent , het wordt een gezellig moment.
Vriendelijke groeten
Chantal
09-09-2021 om 11:48
geschreven door Pikuurtje
06-09-2021
WEEK VAN DE MOBILITEIT
GEZOCHT medewerkers DI 21/09 - Week Mobiliteit
Best vrijwilligers,
In het kader van de week van de mobiliteit zal onze directie alle medewerkers, ook de vrijwilligers J , die te voet, met openbaar vervoer of met de fiets naar het werk komen op een attentie verrassen.
We zijn op zoek naar vrijwilligers die op DINSDAG 21 SEPTEMBER tussen 07u en 15u max 3u willen postvatten aan een van onze fietsenstallingen om de attenties aan de medewerkers te overhandigen.
We hebben 3 locaties, we hebben dus 3 vrijwilligers per tijdsblok nodig, 9 vrijwilligers voor de ganse dag. Zie onderstaand schema.
DINSDAG 21 SEPTEMBER
TIJDSBLOK/FIETSENSTALLING
MOLENAARSTRAAT
Ondergrondse parking
ONDER PARKEERTORENS
Via Blaisantvest
GROENEBRIEL
Aan de tuin
07.00u-10.00u (3u)
10.00u-12.30u (2,5u)
12.30u- 15.00u (2,5)
Laat maar weten wie, wanneer kan helpen.
Alvast van harte bedankt!
Groeten
Chantal
06-09-2021 om 12:48
geschreven door Pikuurtje
29-07-2021
TIME OUT!
Beste vrijwilligers,
Hopende op een klein beetje zon, tel ik af naar mijn vakantie…
Ik ben afwezig van 02/08 t.e.m. 17/08/2021.
Mijn telefoon zal doorgeschakeld staan zodat jullie voor dringende zaken wel terecht kunnen met jullie vraag en/of opmerking.
Bij leven en welzijn terug op post woensdag 18 augustus.
Zorg goed voor elkaar!
Groeten
Chantal
29-07-2021 om 10:28
geschreven door Pikuurtje
27-07-2021
UITNODIGING
Uitnodiging vorming pastorale dienst 09/11/2021
Beste vrijwilligers,
De uitnodiging in bijlage werd reeds door de vrijwilligers van de pastorale dienst per post ontvangen.
Het onderwerp “Presentie” of “Hoe kun je zinvol aanwezig zijn voor de patiënt” kan echter evengoed interessant zijn voor elke vrijwilliger die met patiënten werkt.
Neem je graag deel, schrijf je dan in vóór 1 oktober 2021. Alle praktische informatie vind je eveneens in de bijlage. (klik onderaan op de ingevoegde bijlage PDF)
Driewerf hoera, na 473 dagen zijn we eindelijk COVID-vrij. Wat een opluchting! En hoe leuk om de zomer zo in te zetten.
Dank aan werkelijk iedereen in het ziekenhuis voor de volgehouden inzet!
Dr. Dirk Maes, algemeen directeur:
'Ik ben bijzonder fier op iedereen in AZ Sint-Lucas voor het prachtige werk dat ze geleverd hebben de afgelopen 15 maanden in vaak zeer moeilijke omstandigheden.
Dat gaat niet alleen om onze artsen en verpleegkundigen maar ook schoonmaak, logistiek, onthaal, administratie … Iedereen heeft zijn steentje bijgedragen om onze patiënten de best mogelijk zorg te bieden.’
Hopelijk kunnen we dit nu aanhouden en gaan we een rustige zomer tegemoet.'
We blijven uiteraard voorzichtig en passen de geldende regels toe.
Ter info een aantal cijfers:
In totaal werden in AZ Sint-Lucas Gent 1415 besmette patiënten opgenomen
Aantal patiënten op piekmomenten
Golf 1: 130 COVID-patiënten per dag (april)
Golf 2: 98 COVID-patiënten per dag (november)
Golf 3: 70 COVID-patiënten per dag (maart)
Op de afdeling intensieve zorgen werden op piekmomenten 20 COVID-patiënten verzorgd
Opnieuw naar 'normale' bezoekregeling
Vanaf maandag 5 juli gaan we terug naar de pre-COVID bezoekregeling, met één verschil:
het bezoekuur zal starten om 14u30 ipv om 14u.
Ook in de dagziekenhuizen, op de spoed en op de consultaties is opnieuw begeleiding toegestaan zoals voorheen.
05-07-2021 om 11:51
geschreven door Pikuurtje
WOORD VAN DE DIRECTEUR
Beste allemaal, Epiloog of nawoord of welke definitie wij ook willen geven. Sinds gisteren zijn wij na 473 dagen voor het eerst een dag zonder COVID-patiënten. Toen ik op 20 maart vorig jaar voor het eerst schreef over onze Sint-Lucasboot had ik er ook geen enkel benul van dat deze pandemie zolang zou aanslepen en wat de impact op ons allemaal zou zijn. We kunnen nu aan wal gaan maar ik vrees dat wij onze boot nog niet mogen ontmantelen als wij de berichten over de varianten horen. Ik hoor net op de radio dat het aantal positieve testen weer toeneemt voornamelijk met de zogenaamde Deltavariant.
Deze pandemie is voer voor talrijke publicaties zowel medisch, wetenschappelijk, sociologisch, psychologisch als economisch. Ieder zal zijn gading vinden. De vraag is of wij er als maatschappij veel lessen uit zullen trekken. Inmiddels is de aandacht ook verzwakt en hebben de media gelukkig PFOS en het Europees kampioenschap voetbal om zich op te focussen. Toch wil ik nog eventjes stilstaan bij het afgelopen jaar vooraleer wij het proberen definitief achter ons te laten. In totaal hebben jullie 1415 COVID-patiënten met je beste zorgen omringd. Het is best heftig geweest met drie grote golven met respectievelijk maximaal 130,98 en 70 opgenomen patiënten per dag. Voor de 186 patiënten van wie we afscheid hebben moeten nemen, waren jullie dikwijls de meest nabije medemens en toeverlaat. Dit heeft zwaar gewogen.
Naast de infrastructurele aanpassingen die hebben plaatsgevonden in het kader van de ombouw voor Corona, hebben wij ook de Volkskliniek verlaten en onze W-blok volledig in gebruik genomen gevolgd door de C-blok. Wij openden onze poli in Lochristi en de huisartsenwachtpost is geopend. Wist je dat wij vorig jaar 79 verhuisbewegingen hebben uitgevoerd? Een nieuwe CAO is afgesloten voor de volgende vier jaar.
Uiteraard heeft deze pandemie effect gehad op onze activiteit. Gelukkig herneemt de activiteit mede met dank aan de flexibele opstelling van velen. Ik kan hierover zeggen dat wij in vergelijking met 18 andere ziekenhuizen nu in het voorste derde van het peloton zitten om het in wielertermen uit te drukken.
Twee maanden geleden waren wij genoodzaakt om KompAZ in gebruik te nemen. Het nieuwe EPD waarnaar we met veel spanning hebben naar uit gekeken, lost maar een deel van de hoog gestelde verwachtingen in. Geloof me vrij: alles wordt in het werk gesteld om het systeem te verbeteren en beter te laten aansluiten bij onze vooropgestelde wensen. Vorige maandag was er traditioneel de laatste Raad van Bestuur en Algemene Vergadering voor het zomerreces. Op vraag van de voorzitter en de leden heb ik de aangename taak om jullie allemaal uitdrukkelijk te danken voor de geleverde inspanningen van de afgelopen vijftien maanden. Zoals onze slogan het stelt: jullie zijn goud waard! De vakantie komt eraan. Voor mezelf kan ik stellen: ik heb er nood aan. Geniet van je welverdiende rust, wees voorzichtig, maak je hoofd leeg, koester vrienden en familie. Probeer het afgelopen jaar een plaats te geven en laad jouw batterijen op. Ik hoop dat wij onze energie niet meer nodig hebben voor een nieuwe golf. Maar als die toch komt: we hebben ervaring. Nogmaals onze dank en een mooie vakantie gewenst
Dirk Ps: ik hoop dat de weergoden ons beter gezind worden, het is echt geen tomatenweer
05-07-2021 om 11:46
geschreven door Pikuurtje
VAKANTIE
Ga je deze zomer op vakantie in eigen land of wat verder?
Neem dan je zorgsokken mee op reis en maak een originele foto. In de bergen, op het strand, in een gezellige bar,…
Je kunt je foto doorsturen tot en met 3 september.
Succes!
Chantal
05-07-2021 om 11:42
geschreven door Pikuurtje
22-06-2021
EEN EXTRAATJE!
Een lekker extraatje hebben jullie wel verdiend! Sinds maandag 21 juni kun je een lekkere Finley afhalen in het restaurant tot en met vrijdag 25 juni.
Kom zelf en breng zeker je badge mee. Elke medewerker, arts vrijwilliger, student… kan op één van die dagen één keer een Finley afhalen tussen 8u en 16u.
Kom je enkel om iets lekkers af te halen en niet om te eten? Probeer dan de middagdrukte te vermijden.
Smakelijk!
Chantal
22-06-2021 om 10:22
geschreven door Pikuurtje
27-05-2021
AFWEZIGHEID CHANTAL
Beste vrijwilligers,
Volgende week 31/05 t.e.m. 04/06 ben ik AFWEZIG.
Mijn telefoon zal doorgeschakeld staan zodat jullie voor dringende zaken wel terecht kunnen met jullie vraag en/of opmerking.
Bij leven en welzijn ben ik terug op post maandag 7 juni.
Vriendelijke groeten
Chantal
27-05-2021 om 12:08
geschreven door Pikuurtje
EXTRAATJE!
Een lekker extraatje hebben jullie wel verdiend! Vanaf maandag 31 mei kun je een lekker mattentaartje afhalen in het restaurant tot en met vrijdag 4 juni.
Kom zelf en breng zeker je badge mee. Elke medewerker, arts vrijwilliger, student… kan op één van die dagen één keer een mattentaartje afhalen tussen 8u en 16u.
Kom je enkel om iets lekkers af te halen en niet om te eten? Probeer dan de middagdrukte te vermijden.
Smakelijk!
Chantal
27-05-2021 om 12:06
geschreven door Pikuurtje
20-05-2021
HERINNERING!!!
Beste vrijwilligers,
De dag van de medewerker is een van de gelegenheden om jullie van harte te bedanken voor jullie inzet in onze instelling.
Onze directie voorziet een leuke attentie en wij zouden het ten zeerste appreciëren als jullie deze op één van volgende momenten komen ophalen:
Volgende week, maandag 17/05 t.e.m. vrijdag 21/05/2021 telkens tussen 10u en 12u of tussen 14u en 16u.
Een collega vrijwilliger zal in mijn plaats hiervoor ter beschikking zijn in straat 31 aan de Baudelozalen.
UUR/DAG
MAANDAG 17/05
DINSDAG 18/05
WOENSDAG 19/05
DONDERDAG 20/05
VRIJDAG 21/05
10u – 12u
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
14u - 16u
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Dank
u
wel
Chantal
20-05-2021 om 09:52
geschreven door Pikuurtje
11-05-2021
DAG VAN DE MEDEWERKER
11/05 Dag van de medewerker…
Beste vrijwilligers,
De dag van de medewerker is een van de gelegenheden om jullie van harte te bedanken voor jullie inzet in onze instelling.
Onze directie voorziet een leuke attentie en wij zouden het ten zeerste appreciëren als jullie deze op één van volgende momenten komen ophalen:
Volgende week, maandag 17/05 t.e.m. vrijdag 21/05/2021 telkens tussen 10u en 12u of tussen 14u en 16u.
Een collega vrijwilliger zal in mijn plaats hiervoor ter beschikking zijn in straat 31 aan de Baudelozalen.
UUR/DAG
MAANDAG 17/05
DINSDAG 18/05
WOENSDAG 19/05
DONDERDAG 20/05
VRIJDAG 21/05
10u – 12u
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
14u - 16u
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Dank u wel!
Chantal
11-05-2021 om 16:59
geschreven door Pikuurtje
06-05-2021
EEN LEKKER EXTRAATJE!
Een lekker extraatje hebben jullie wel verdiend! Deze week kun je een lekkere suikerwafel afhalen in het restaurant op donderdag 06/05, vrijdag 07/05, maandag 10/05, dinsdag 11/05 of woensdag 12/05.
Kom zelf en breng zeker je badge mee. Elke medewerker, arts vrijwilliger, student… kan op één van die dagen één keer een wafel afhalen tussen 8u en 16u.
Kom je enkel om iets lekkers af te halen en niet om te eten? Probeer dan de middagdrukte te vermijden.
Groeten
Chantal
06-05-2021 om 13:45
geschreven door Pikuurtje
12-04-2021
LAATSTE BERICHT VAN ALGEMEEN DIRECTEUR
Beste allemaal,
Schitterend weer vandaag, althans voor de tuin. Een ideale malse regen. We kunnen zeker nog heel wat water gebruiken.
COVID blijft de gehele maatschappij beroeren. De ziekenhuizen zijn deze week verder opgeschaald. Het goede nieuws is dat ons directieteam weer volledig is.
Op ons schip is het alle hens aan dek zowel voor de COVID-patiënten als voor de opvang op intensieve zorgen van niet-COVID patiënten.
Dat vergt heel wat inspanning van allen die hierbij betrokken zijn, zowel fysiek als mentaal. Wij hebben in totaal ongeveer twintig patiënten moeten doorverwijzen.
Ook voor mij is het een zeer vreemde situatie. Deze morgen was ik aan het overleggen met de gezondheidsinspecteur voor het regelen van transport van een beademde patiënt terwijl op de radio gediscussieerd werd of de horeca al dan niet binnen drie weken dient te openen.
Soms vraag ik mij af over wat de media zullen berichten als de COVID- storm is gaan liggen.
Ook de soap rond vaccinatie blijft duren. Wie jonger is dan 56 krijgt in principe de komende vier weken geen prik met het AstraZeneca-vaccin. Er rijst nu ook onrust over het nieuwste vaccin van Johnson. Laat ons toch maar hopen dat we met zijn allen gevaccineerd zijn in de loop van de zomer. Pas dan zal het normale leven terug op gang komen. Wij hebben nog een overschot aan vaccins die we zullen geven aan onze risicopatiënten. De organisatie hiervan is in handen van enkele enthousiastelingen. Volgende week gaan we van start. Als ik hoor hoeveel mensen zich hebben ingeschreven op wachtlijsten van vaccinatiecentra, kan ik enkel voorspellen dat onze patiënten je dankbaar zullen zijn.
Voor alle duidelijkheid: ook als je gevaccineerd bent, moet je alle veiligheidsvoorschriften (masker, afstand en handhygiëne) blijven volgen, ook hierover wordt in de media twijfel gezaaid.
Exact over 4 weken gaan we live met KompAZ. Ook dit geeft veel stress en onzekerheid bij heel wat van ons. We staan ervoor en we moeten er door. Ik durf hier aan te dringen vooral de instructies naar opleiding, e-learning en activiteitsreductie maximaal te volgen. Het wordt een heftige periode voor ons allemaal maar je staat er niet alleen voor. Ons schip zal ook deze storm trotseren, met het volgen van de veiligheidsvoorschriften kunnen wij voorkomen dat mensen over boord worden geslagen. Ik zal er alles aan doen opdat we - bij manier van spreken - in dezelfde richting aan het zeel trekken. Mocht je toch overboord sukkelen dan zullen we alles in het werk stellen om je weer binnen te halen.
Het ganse KompAZ verhaal doet mij een beetje denken aan het Mont Ventoux avontuur dat wij een paar keer met een team van het ziekenhuis zijn aangegaan. Af en toe had ik bij de trainingsritten ook zin om mijn fiets aan de haak te hangen. Bij het vertrek aan de voet van deze berg is hij tegelijk imposant en angstaanjagend. Maar het is ons als team Sint-Lucas meter na meter gelukt. We zijn langs verschillende zijden aan de top geraakt. Wat ik eruit heb geleerd: een schouderklopje of een duwtje in de rug van een fietsmaatje doet wonderen en doet je letterlijk bergen klein krijgen.
Als het eventjes door COVID en KompAZ niet meer lukt, weet dan dat het Zorg voor Jou team nog steeds klaar staat.
Mijn echtgenote komt thuis met de wekelijkse boodschappen. Bovenaan de tas ligt een zakje snoepgommetjes. Voor zij die mij langs mijn zwakke zijde kennen: my guilty pleasure. Ik begin eraan.
Volgende keer misschien een vleugje familiegeschiedenis.
Hou jullie taai en draag zorg voor mekaar, we hebben het nodig.
Dirk
12-04-2021 om 12:00
geschreven door Pikuurtje
HERINNERING PAASATTENTIE
Beste vrijwilligers,
Tijdens mijn verlof is de Paashaas langs geweest, hij bracht lekkers voor elk van jullie…
Wij zouden het ten zeerste appreciëren als jullie op één van volgende momenten jullie Paasattentie komen ophalen:
Volgende week, 12/04 t.e.m. 16/04/2021 telkens tussen 10u en 12u of tussen 14u en 16u.
Een collega vrijwilliger zal in mijn plaats hiervoor ter beschikking zijn in straat 31 aan de Baudelozalen (op vrijdagnamiddag in het klein zaaltje Baudelo 1 aan de keuken))
UUR/DAG
MAANDAG 12/04
DINSDAG 13/04
WOENSDAG 14/04
DONDERDAG 15/04
VRIJDAG 16/04
10u – 12u
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
14u - 16u
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Alvast van harte dank aan iedereen die z’n attentie komt ophalen.
SMAKELIJK!
Chantal
12-04-2021 om 11:57
geschreven door Pikuurtje
HERINNERING PAASATTENTIE
Beste vrijwilligers,
Tijdens mijn verlof is de Paashaas langs geweest, hij bracht lekkers voor elk van jullie… J
Wij zouden het ten zeerste appreciëren als jullie op één van volgende momenten jullie Paasattentie komen ophalen:
Volgende week, 12/04 t.e.m. 16/04/2021 telkens tussen 10u en 12u of tussen 14u en 16u.
Een collega vrijwilliger zal in mijn plaats hiervoor ter beschikking zijn in straat 31 aan de Baudelozalen (op vrijdagnamiddag in het klein zaaltje Baudelo 1 aan de keuken))
UUR/DAG
MAANDAG 12/04
DINSDAG 13/04
WOENSDAG 14/04
DONDERDAG 15/04
VRIJDAG 16/04
10u – 12u
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
Gastvrouw Sonja De Vuyst
14u - 16u
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Gastheer John Willemeyns
Alvast van harte dank aan iedereen die z’n attentie komt ophalen.
SMAKELIJK!
Chantal
12-04-2021 om 11:56
geschreven door Pikuurtje
07-04-2021
TOEGANGSCONTROLE
Beste vrijwilligers,
Vanaf vandaag, 07/04, start er een verstrengde toegangscontrole in ons ziekenhuis die zal uitgevoerd worden door het externe eventbureau ‘White Rabbit’ die hiervoor het personeel zal aanleveren.
Meer informatie hierover zie de mail van Ann Olyslaegers hieronder + de bijlage (klik onderaan op de cursieve bijlage, de PDF)
De directie vraagt de medewerkers: “Vermijd de centrale hal en gebruik andere ingangen. Als je toch langs de controle moet passeren, volg dan de juiste route in/uit en toon je badge.”
Aan de onthaalvrijwilligers wordt gevraagd om te focussen op ondersteuning aan de kiosken, eventueel begeleiding van patiënten en op het wachtzaalproject. Triage aan de draaideur is voorlopig niet nodig.
Alvast bedankt voor jullie aandacht en medewerking.
Vriendelijke groeten
Chantal
07-04-2021 om 11:20
geschreven door Pikuurtje
TOEGANGSCONTROLE B
Dag Chantal,
Wij zijn in het ziekenhuis opnieuw gestart met toegangscontrole.
Belangrijke weetjes :
- Er zijn twee controleposten in het ziekenhuis
o Eén net voorbij het winkeltje en de toiletten (controlepost 1)
o Eén aan het einde van onze wachtzaal ter hoogte van de BC automaat (controlepost 2)
- De posten zullen open zijn
o In de week tussen 06.30 en 20.00 u
o In het weekend tussen 14.00 u en 20.00 u
- De draaideuren blijven dus gewoon open, het onthaal, inschrijvingen én winkeltje blijven gewoon bereikbaar
- We werken samen met het eventbureau ‘White Rabbit’ die het personeel zal aanleveren
- Per post is er een coördinator
- Wij leveren de instructies aan voor de controleposten (wie wel en niet binnen mag)
- Voor de bezoekers : de controleposten zullen over patiëntenlijsten beschikken, eens ze een bezoeker voor een bepaalde patiënt hebben doorgelaten, zullen zij de patiënt ‘afvinken’ en geen bezoek meer doorlaten voor deze patiënt.
- Het kan zijn dat een patiënt niet op de patiëntenlijst staat, zij zullen dan contact opnemen met het onthaal om even na te kijken.
- Zij kunnen niet zien waar een patiënt ligt, dit blijft een taak voor het onthaal.
- Personeel kan ook door langs de posten, indien er een rij aanschuift is het aangewezen om een andere weg te volgen (verdiep, kelder, buiten)
- Externen die zich aanmelden krijgen aan het onthaal een kaartje mee dat zij toegang krijgen
Vraag aan de vrijwilligers om de patiënten / bezoekers wegwijs te maken met het systeem en de juiste ‘rij’ te volgen.
Toezicht aan de draaideur is momenteel niet meer nodig, ondersteuning aan de kiosken wel.