Op 26 januari starten de opnames van het tweede seizoen van Helden van Hier: de MUG waarbij een unieke inkijk wordt gegeven in het werk van hulpverleners.
Productiehuis Geronimo realiseert deze docu-realityreeks waar een unieke inkijk wordt gegeven in het werk van hulpverleners. Het doel is om het werk van de hulpverleners op een authentieke en positieve manier in beeld te brengen.
De reeks zal aan de kijker tonen hoe de interventies verlopen van de MUG, de ambulance van de brandweer en de Pit, en de verdere zorgen die worden toegediend op de spoedafdeling in het AZ Sint-Lucas. Soms kan het echter nuttig zijn om ook op andere afdelingen van het ziekenhuis te filmen als dit voortvloeit uit de opname op de spoedafdeling. Dit kan het geval zijn voor het verloskwartier, medische beeldvorming, IZ (non-COVID) en het hart-en vaatcentrum.
Kom je de cameraploeg tegen maar wens je niet in beeld te komen? Laat het hen dan zeker weten. Dit kan ook achteraf via ruben@geronimo.be
De opnames zullen minstens 5 maanden duren tot aan de zomer.
Geronimo hecht veel belang aan de bescherming van de persoonsgegevens van de personen die betrokken zijn bij de interventies van de hulpverleners waarvan opnames worden gemaakt. Er wordt steeds uitdrukkelijke toestemming gevraagd, voor of na de interventie. Zonder toestemming van de patiënt en de hulpverleners zullen de opnames op geen enkel moment gebruikt of uitgezonden worden. Alle gemonteerde beelden zullen steeds op voorhand bekeken worden door een visiecomité bestaande uit o.a. directie, artsen, communicatie en de gezondheidsinspecteur van Oost-Vlaanderen
Nieuwe parkeertarieven
Sinds 31 januari gelden nieuwe tarieven op de parking. We maken voortaan een onderscheid tussen bezoekers en patiënten. Patiënten scannen hun parkeerticket aan de inschrijfbalie, waardoor ze een lager tarief toegekend krijgen. Ook de prijzen van een weekabonnement en meerbeurtenkaart zijn gewijzigd.
Aandachtspunten:
Deze tarieven zijn van toepassing op onze parkeertoren. Op straat (bv. Groenebriel) gelden de stadstarieven.
Patiënten moeten hun parkeerticket scannen aan de inschrijfkiosk om te genieten van het lager tarief.
Vergeet de patiënt het parkeerticket te scannen bij inschrijving? Verwijs hem/haar naar het onthaal in straat 60. De onthaalmedewerkers kunnen het ticket alsnog scannen.
Bij het verlaten van het ziekenhuis moet de patiënt altijd nog langs de betaalautomaat. De aanrekening gebeurt dus niet via de factuur. Parkeren is ook niet gratis.
Heb je nog prints van het autorisatiedocument voor een meerbeurtenkaart? Gooi die dan in de vuilbak, want daar staan foutieve tarieven op. Print de meest recente versie van eNora: Autorisatiedocument meerbeurtenkaart parking (versie 4)
De 10 parkeertickets die de patiënt ontvangt bij de aankoop van een meerbeurtenkaart, moeten niet gescand worden. Het zijn gratis uitrijtickets die je gewoon aan de slagboom moet inbrengen.
Heb je nog vragen over de tarieven, neem dan contact op met Ann Olyslaegers, dienstverantwoordelijke opname en onthaal (dect 5120).
Nieuwe algemeen directeur gestart
Op 1 februari is Thierry Freyn (zie foto bovenaan) gestart als nieuwe algemeen directeur. Voordien was hij algemeen directeur van AZ Jan Portaels in Vilvoorde. We wensen hem van harte welkom!
Tot 2018 was Thierry Freyne als magistraat actief binnen Justitie. Van 2014 tot 2018 was hij Procureur des Konings van Halle-Vilvoorde. Sinds 2018 is hij algemeen directeur van AZ Jan Portaels in Vilvoorde.
Thierry Freyne: “Ik kijk uit naar deze nieuwe uitdaging in het mooie Sint-Lucasziekenhuis waarvan ik de waarden deel. Ik zal alles doen om bij te dragen aan de realisatie van zijn missie, namelijk het leveren van kwaliteitsvolle en betaalbare geneeskunde. Ik ben ervan overtuigd dat Sint-Lucas - met zijn ruim aanbod van specialismen - een onmisbare plaats heeft die verder kan worden ontwikkeld door in te spelen op innovatie, persoonsgerichte dienstverlening en samenwerking."
Tramlijn 1 onderbroken
Door onderhoudswerken in de omgeving van de Kortrijksepoortstraat rijdt lijn 1 van maandag 20 februari tot en met zondag 5 maart niet naar het station. Wie tussen het station en het centrum pendelt, kan gebruik maken van lijn 2.
22/2 Aswoensdagviering
Woensdag 22 februari om 18 uur: Aswoensdagviering-begin van de veertigdagentijd. We zenden deze viering voor de patiënten uit via het tv-kanaal van het ziekenhuis: kanaal 13.
Na de viering kunnen de patiënten op hun kamer een askruisje ontvangen.
25/02 – 03/03/2023 WEEK VAN DE VRIJWILIGER
Bovenop de interessante vorming op maandagnamiddag en donderdagnamiddag verwent Present alle vrijwilligers met een leuk cadeau naar aanleiding van hun 60ste verjaardag.
Geschenk af te halen in het lokaaltje achter het ziekenhuiswinkeltje op volgende momenten:
Maandag 27/02
Dinsdag 28/02
Woensdag 01/03
Donderdag 02/03
10u – 12u
10u – 12u
10u – 12u
10u – 12u
13u – 15u
13u – 15u
13u – 15u
13u – 15u
LET WEL! De mensen die zijn ingeschreven voor de vorming ‘Eenzaamheid herkennen en ermee omgaan’ zowel op maandag als donderdag,zullen hun geschenk aansluitend op de vorming ontvangen, zij hoeven het dus niet af te halen.
Vriendelijke groeten
Chantal
21-02-2023 om 10:23
geschreven door Pikuurtje
20-02-2023
VRIJWILLIGERSWEEK
Beste vrijwilligers,
We kunnen beginnen aftellen, zaterdag 25/02 start “ONZE WEEK” en het belooft een gezellige week te worden…
Bovenop de interessante vorming op maandagnamiddag en donderdagnamiddag verwent Present alle vrijwilligers met een leuk cadeau naar aanleiding van hun 60ste verjaardag.
Jullie kunnen het geschenk afhalen in het lokaaltje achter het ziekenhuiswinkeltje op volgende momenten:
Maandag 27/02
Dinsdag 28/02
Woensdag 01/03
Donderdag 02/03
10u – 12u
10u – 12u
10u – 12u
10u – 12u
13u – 15u
13u – 15u
13u – 15u
13u – 15u
LET WEL! De mensen die zijn ingeschreven voor de vorming ‘Eenzaamheid herkennen en ermee omgaan’ zowel op maandag als donderdag,zullen hun geschenk aansluitend op de vorming ontvangen, zij hoeven het dus niet af te halen.
Vriendelijke groeten
Chantal
20-02-2023 om 12:48
geschreven door Pikuurtje
14-02-2023
FW: Week van de vrijwilliger 25/02 - 03/03/2023 - HERINNERING
Ter herinnering, morgen 15/02 worden de inschrijvingen op onderstaande uitnodiging afgesloten…
Groeten
Chantal
Week van de vrijwilliger 25/02 - 03/03/2023
UITNODIGING – Vorming ‘Eenzaamheid herkennen en ermee omgaan’
Beste vrijwilligers,
In je contacten als vrijwilliger, kom je wellicht al eens in aanraking met eenzaamheid. Een bezoeker geeft het zelf aan of je hebt een vermoeden…
Maar die eenzaamheid, wat is dat eigenlijk?
Hoe kun je daarop reageren?
Vraag je daarnaar of bespreek je dat beter niet? Wat kan je doen en waar ligt de grens?
Naar aanleiding van de week van de vrijwilliger biedt de dienst Regie Gezondheid en Zorg van de stad Gent een interactieve vorming aan, ‘Eenzaamheid herkennen en ermee omgaan’.
De heer Nuriël Milleville (Regisseur Eenzaamheid & Sociaal Isolement) staat tijdens deze vorming stil bij heel wat aspecten van eenzaamheid, we wisselen ervaringen uit, gaan in op jullie vragen.
We leren hoe je verbindend in gesprek kunt gaan en je als vrijwilliger sterker staat in wat je graag doet…
WANNEER?
In 1ste instantie donderdag 2 maart 13.30u – 15u vorming, aansluitend 15u – 17u praatcafé met koffie en gebak.
Alleen indien de maximale inschrijvingen van 25 personen worden overschreden komt er een 2de sessie.
2de sessie maandag 27 februari 13.30u – 15u vorming, aansluitend 15u – 17u praatcafé met koffie en gebak.
Inschrijven is noodzakelijk en kan door deze mail te beantwoorden met bevestiging van je deelname tot UITERLIJK woensdag 15 FEBRUARI.
De inschrijvingen worden chronologisch bijgehouden, de 1ste 25 volgen sowieso op do 03/03 en de volgende 25 op ma 27/02/2023.
In de week van 20 februari krijgen alle ingeschrevenen een bevestiging.
WAAR?
Straat 31 Baudelo 3 zaal
Alvast een warm welkom!
Vriendelijke groeten
Chantal
14-02-2023 om 14:26
geschreven door Pikuurtje
Maaltijdbudget vrijwilligers az sint lucas
Beste vrijwilligers,
Naar aanleiding van enkele opmerkingen rond het maaltijdbudget ben ik te rade gegaan bij mijn dienstverantwoordelijke Henk Maes en mevrouw Karin Carlier adjunct diensthoofd facilitaire diensten.
Het is zo dat de prijzen in het personeelsrestaurant enkel werden aangepast voor de ”grote” desserts.
De soep, dagschotels en drank bleven ongewijzigd.
Een volwaardige maaltijd binnen het bestaande budget van 6.45€ is dus nog altijd perfect mogelijk. Het budget blijft ongewijzigd, wees alleen aandachtig bij de keuze van uw dessert.
In bijlage de prijslijsten van het resto en de broodjeszaak. Klikken op de link.
Leentje Slock dankt jullie voor de verschillende responsen die ze reeds kreeg op onderstaande oproep in verband met de wafelbak.
Er is echter nog behoefte aan kandidaten specifiek voor het bakken van de wafels…
Wie graag met het wafelijzer aan de slag gaat, twijfel niet en Bevestig dan je medewerking via mail aanleentje.slock@azstlucas.be .
Alvast een dikke MERCI!
Groeten
Chantal
Beste vrijwilligers,
Eerst en vooral mijn beste wensen voor 2023!
De feestdagen zijn nog maar net gepasseerd en we denken al aan Valentijn. En bij de vzw palliatieve zorg betekent dat maar één ding… Wafelbak! Ook hier mogen we eindelijk na enkele jaren stilte weer eens invliegen.
Voor zo’n activiteit hebben wij uiteraard weer vele helpende handjes nodig, daarom deze warme oproep.
Medewerkers kunnen t.e.m. 6 februari hun hartwafeltjes bestellen. Deze worden dan gebakken en meegegeven op maandag 13 februari. Op dinsdag bakken we de wafeltjes opnieuw en worden deze aan het onthaal verkocht.
Het bakken en inpakken zal doorgaan in de Baudelozalen.
Voor deze activiteit zijn wij op zoek naar vrijwilligers die ons zouden kunnen helpen met onderstaande:
- Maken van de deeg
- Bakken
- Inpakken
- Verkopen
Kom jij graag helpen op maandag 13/02 en/of dinsdag 14/02? Bevestig dan je medewerking via mail aanleentje.slock@azstlucas.be .
Het werkschema zit in bijlage, geef in je mail jouw voorkeur van soort werk + welke shift mee.
Alvast bedankt voor jullie medewerking. Klik de link onderaan en je ziet het werkschema!
Groetjes,
Leentje
NB: ik heb de affiche en het bestelformulier in bijlage toegevoegd. Stuur dit gerust door!
UITNODIGING – Vorming ‘Eenzaamheid herkennen en ermee omgaan’
Beste vrijwilligers,
In je contacten als vrijwilliger, kom je wellicht al eens in aanraking met eenzaamheid. Een bezoeker geeft het zelf aan of je hebt een vermoeden…
Maar die eenzaamheid, wat is dat eigenlijk?
Hoe kun je daarop reageren?
Vraag je daarnaar of bespreek je dat beter niet? Wat kan je doen en waar ligt de grens?
Naar aanleiding van de week van de vrijwilliger biedt de dienst Regie Gezondheid en Zorg van de stad Gent een interactieve vorming aan, ‘Eenzaamheid herkennen en ermee omgaan’.
De heer Nuriël Milleville (Regisseur Eenzaamheid & Sociaal Isolement) staat tijdens deze vorming stil bij heel wat aspecten van eenzaamheid, we wisselen ervaringen uit, gaan in op jullie vragen.
We leren hoe je verbindend in gesprek kunt gaan en je als vrijwilliger sterker staat in wat je graag doet…
WANNEER?
In 1ste instantie donderdag 2 maart 13.30u – 15u vorming, aansluitend 15u – 17u praatcafé met koffie en gebak.
Alleen indien de maximale inschrijvingen van 25 personen worden overschreden komt er een 2de sessie.
2de sessie maandag 27 februari 13.30u – 15u vorming, aansluitend 15u – 17u praatcafé met koffie en gebak.
Inschrijven is noodzakelijk en kan door deze mail te beantwoorden met bevestiging van je deelname tot UITERLIJK woensdag 15 FEBRUARI.
De inschrijvingen worden chronologisch bijgehouden, de 1ste 25 volgen sowieso op do 03/03 en de volgende 25 op ma 27/02/2023.
In de week van 20 februari krijgen alle ingeschrevenen een bevestiging.
WAAR?
Straat 31 Baudelo 3 zaal
Alvast een warm welkom!
Vriendelijke groeten
Chantal
31-01-2023 om 08:42
geschreven door Pikuurtje
26-01-2023
26-01-2023 om 00:00
geschreven door Pikuurtje
24-01-2023
WAFELBAK
Beste vrijwilligers,
Eerst en vooral mijn beste wensen voor 2023!
De feestdagen zijn nog maar net gepasseerd en we denken al aan Valentijn. En bij de vzw palliatieve zorg betekent dat maar één ding…Wafelbak! Ook hier mogen we eindelijk na enkele jaren stilte weer eens invliegen.
Voor zo’n activiteit hebben wij uiteraard weer vele helpende handjes nodig, daarom deze warme oproep.
Medewerkers kunnen t.e.m. 6 februari hun hartwafeltjes bestellen. Deze worden dan gebakken en meegegeven op maandag 13 februari. Op dinsdag bakken we de wafeltjes opnieuw en worden deze aan het onthaal verkocht.
Het bakken en inpakken zal doorgaan in de Baudelozalen.
Voor deze activiteit zijn wij op zoek naar vrijwilligers die ons zouden kunnen helpen met onderstaande:
- Maken van de deeg
- Bakken
- Inpakken
- Verkopen
Kom jij graag helpen op maandag 13/02 en/of dinsdag 14/02? Bevestig dan je medewerking via mail aanleentje.slock@azstlucas.be .
Het werkschema zit in bijlage, geef in je mail jouw voorkeur van soort werk + welke shift mee.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Groetjes,
Leentje
NB: ik heb de affiche en het bestelformulier in bijlage toegevoegd. Stuur dit gerust door!
Leentje Slock – AZ Sint-Lucas
Coördinator vzw Palliatieve Zorg Sint-Vincentius
Ik werk enkel op maandag en dinsdag
Leentje Slock – AZ Sint-Lucas
Coördinator vzw Palliatieve Zorg Sint-Vincentius
Ik werk enkel op maandag en dinsdag
24-01-2023 om 13:23
geschreven door Pikuurtje
PARKEERTOREN
Parkeertoren
Beste,
Vanaf maandag 6 februari zullen een aantal extra veiligheidsmaatregelen genomen worden aan de parkeertoren. Deze kaderen in de preventie van overlast en vandalisme.
Toegang met de wagen
Op weekdagen is de parkeertoren met de wagen steeds toegankelijk tussen 5u en 23u.
Op weekdagen tussen 23u en 5u én in het weekend of op feestdagen (24/24) zal tussen de 4de en de 5de verdieping een rolpoort de toegang afsluiten. Concreet:
Wie na 23u nog geparkeerd staat op een hogere verdieping (vanaf de 5de verdieping) kan met de wagen de parking nog steeds verlaten. Zodra u aan een sensor passeert, zal de poort automatisch opengaan. Rij dus steeds voorzichtig en wacht tot de poort volledig open is – een lichtbalk zal u de juiste info verschaffen.
Wie tussen deze tijdstippen toekomt, kan niet langer naar de 5de verdieping rijden.
Toegang te voet
Op week- en weekenddagen (incl feestdagen) is de parkeertoren te voet steeds toegankelijk tussen 5u en 2
Op week- en weekenddagen (incl feestdagen) zal de toegang tot de parkeertoren te voet tussen 23u en 5u enkel mogelijk zijn met de badge
Er zal een badgelezer staan op de gelijkvloers (om toegang te krijgen tot de toren) en in de toren op het 5de, 6de, 7de of 8ste verdieping (om de trappen-/lift-hal te verlaten).
Bezoekers kunnen aanbellen aan de parlofoon naast de betaalautomaat en worden doorverbonden met een onthaalmedewerker:
Voor een wagen geparkeerd op het 1ste tem 4de verdieping kunnen ze vervolgens via de lift / trap tot op de juiste parkeerplaats.
Voor een wagen geparkeerd vanaf de 5de verdieping zal een medewerker van de dienst veiligheid ingeschakeld worden om de bezoeker te begeleiden tot zijn/ haar voertuig.
Het parkeerbeleid blijft ongewijzigd:
Artsen en ASO’ers kunnen parkeren op de 3de verdieping van Toren “West” (kleine toren) op voorbehouden plaatsen. Indien deze plaatsen volzet zijn, maken ze gebruik van de andere parkeerplaatsen vanaf de 3de verdieping.
Medewerkers, studenten, uitzendkrachten en vrijwilligers kunnen parkeren op beide torens vanaf de 3de verdieping.
Medewerkers die opkomen tijdens een nachtshift kunnen hun wagen parkeren vanaf de 1ste verdieping.
Medewerkers die opkomen tijdens de wacht kunnen hun wagen parkeren vanaf de 1 ste verdieping of op de voorbehouden plaatsen voor kort parkeren aan de materniteit (P7), dit mits parkeerschijf (max 2u).
Voor meer informatie mbt de aanpassingen aan de parkeertoren kan u terecht bij de dienst veiligheid.
Vriendelijke groeten
Christine Van der Hoogerstraete
Directeur Personeel & Organisatie
24-01-2023 om 13:16
geschreven door Pikuurtje
19-01-2023
NIEUWSBRIEF Januari 2023
NIEUWSBRIEF Januari 2023
Kortingen bij Optiek en hoorcentrum Domino
Elke medewerker, arts en vrijwilliger kan genieten van onderstaande kortingen bij Optiek en hoorcentrum Domino (naast het personeelsrestaurant). Dit op vertoon van jouw badge.
Optiek: • 5% op optische monturen • 20% op glazen • 10% op zonnebrillen en allerlei (koordjes, brildozen, kuisproducten, …)
Gehoor: • 10% op opleg hoorapparaten • 10% op allerlei hoorapparaten (batterijen hoorapparaten, universele gehoorbescherming) en gehoorbescherming op maat (muziek-, werk- en slaapdoppen)
De griep is in het land. Liet je je nog niet vaccineren? Doe het dan nu nog. Je kan in de ziekenhuisapotheek (straat 70) nog steeds een griepvaccin afhalen.
Als zorgmedewerker loop je niet alleen zelf een groot risico om griep te krijgen, maar kan je ook anderen, waaronder verzwakte patiënten, besmetten. Daarom is het griepvaccin de best beschikbare manier om griep te beperken in ons ziekenhuis.
Aanpassing openingsuren ambulante bloedafname
Vanaf 9 januari 2023 wijzigen de openingsuren van de ambulante bloedafname in straat 38. Tijdens de week sluit de balie om 19u ipv 21u.
Wegens organisatorische wijzigingen worden de openingsuren van de bloedafname aangepast.
Tijdens de week sluit de bloedafname om 19u, in plaats van 21u.
Doorheen de jaren merken we dat er minder afnames gebeuren na 19u. Deze wijziging gaat in vanaf maandag 9 januari 2023.
De nieuwe openingsuren vanaf 9 januari 2023:
MA-VR: 7u45 – 19u
ZA: 7u45 – 13u
ZO en feestdagen: gesloten
God van de Slachting brengt 27.000€ op voor goede doelen
Vier artsen konden maar liefst 27.000€ uitreiken aan drie goede doelen. Dat was namelijk de volledige opbrengst van het toneelstuk 'God van de Slachting' dat ze in oktober 2022 achtmaal op de planken brachten.
Vriendelijke groeten
Chantal
19-01-2023 om 10:10
geschreven door Pikuurtje
20-12-2022
SAMEN FEESTEN!
Beste vrijwilligers,
Het kan weer! Het mag weer! Samen feestend het nieuwe jaar inzetten! We doen dit VRIJDAG 20 JANUARI 2023 op ons vertrouwde adres “de Vooruit”. Schrijf je nu in via mail aan mezelf, chantal.deboel@azstlucas.be !
Het programma ziet er dit jaar ietsje anders uit. Na de gezellige receptie kunnen we immers luidkeels meebrullen met de aanstekelijke hits van coverband Still Crazy. Om 23u barst dan de fuif los met onze huis DJ Rinus Moerman!
Om 3 uur sluiten we de deuren.
Wil je er graag bij zijn? Schrijf je in via mail aan mezelf, chantal.deboel@azstlucas.be met duidelijke vermelding van je voorkeur :
Enkel receptie (van 20u30 tot 21u30)
Enkel fuif (vanaf 21u30)
Receptie + fuif (all night long J)
Inschrijven is noodzakelijk en kan tot en met zondag 8 januari.
Alvast iedereen welkom!
Vriendelijke groeten
Chantal
20-12-2022 om 22:59
geschreven door Pikuurtje
Beste vrijwilligers,
Ik ben afwezig van woensdag 21/12/2022 t.e.m. maandag 02/01/2023.
Mails worden in die periode niet gelezen. Enkel voor dringende zaken kan u bij een collega terecht via tel 09/224 58 01.
Geniet met z’n allen van een heel fijne en gezellige kerst en ga al dan niet feestend met goede moed het nieuwe jaar tegemoet.
Groeten
Chantal
20-12-2022 om 22:53
geschreven door Pikuurtje
02-12-2022
CADEAUTJES!!
Beste vrijwilligers,
Cadeautjes, iedereen krijgt ze graag, toch? Volgende verwennerijen wachten op jullie:
Waardebon bedankingsfeest: verschillende vrijwilligers waren niet in de mogelijkheid aanwezig te zijn op 25/11 voor het vrijwilligersfeest, zij kunnen nu hun bon afhalen.
Sinterklaas brengt lekkers voor alle vrijwilligers.
Ik nodig jullie bij deze graag uit om jullie welverdiende attentie(s) op te halen vanaf woensdag 07/12 t.e.m. vrijdag 09/12/2022 telkens tussen 10u en 12u en tussen 13u en 15u.
Een collega vrijwilliger zal in mijn plaats hiervoor ter beschikking zijn in STRAAT 44 (neem de lift in straat 30 naar de 5de verdieping)– links in de gang – oefenzaal kiné.
UUR/DAG
WOENSDAG 07/12
DONDERDAG 08/12
VRIJDAG 09/12
10u – 12u
13u – 15u
GASTVROUW
Sonja De Vuyst
Sonja De Vuyst
Sonja De Vuyst
Alvast bedankt om langs te komen!
Vriendelijke groeten
Chantal
02-12-2022 om 15:39
geschreven door Pikuurtje
15-11-2022
WE DID IT AGAIN!
Beste vrijwilligers,
Op dinsdag 29 november wordt ons harde werk voor de tweede keer bekroond met een accreditatiebewijs voor kwaliteitsvolle en veilige zorg.
Dat willen we samen met jullie vieren! Kom je naar ons feest? Vergeet niet in te schrijven!
We nodigen alle medewerkers en artsen op dinsdag 29 november uit voor een gezellig feestje in ons personeelsrestaurant. Wij zorgen dat er hapjes en drankjes zijn, zorgen jullie voor de sfeer?
Inschrijven is noodzakelijk en kan tot en met vrijdag 18 november door bij deze mail op beantwoorden te klikken en te noteren “ja, ik zal aanwezig zijn in tijdsblok …, mijn voorkeur is…. (vegetarisch/veganistisch)” Kies voor één van de tijdsblokken:
Tussen 11u00 en 15u00
Tussen 15u00 en 19u30
We verwachten een grote opkomst tijdens de middagpauze.
Ben je flexibel met je uren (bv. dagdiensten, glijtijd), kies dan voor het tweede tijdsblok. Zo kunnen we de opkomst wat beter spreiden.
Er is ook een volledig vegetarisch/veganistisch aanbod, geef je voorkeur door bij je inschrijving.
We kijken uit naar je komst!
Chantal Deboel | Vrijwilligersverantwoordelijke
15-11-2022 om 11:04
geschreven door Pikuurtje
10-11-2022
GEZOCHT medewerkers week van de oudere zorgvrager - ! HERINNERING !
Lieve vrijwilligers,
Een heel aantal patiënten dreigen op 24/11 niet tot bij “Wiewieneke, de chanteur op z’n bakfiets” te geraken bij gebrek aan kandidaten om hen er naartoe te brengen…
Helpen jullie mee om onze oudste patiënten een fijne namiddag te bezorgen a.u.b?
Er is nog nood aan een 6-tal vrijwilligers, zie oproep hieronder.
Alvast een dikke MERCI om onze redders in nood te zijn!
Groeten
Chantal
10-11-2022 om 09:38
geschreven door Pikuurtje
GEZOCHT medewerkers week van de oudere zorgvrager!!
Beste vrijwilligers,
In de week van maandag 21 november tot en met zondag 27 november organiseert Ginette De Meyer van interne liaison verschillende evenementen om onze oudere zorgvragers eens extra in de bloemetjes te zetten.
Wij zoeken voor DONDERDAG 24 NOVEMBER tussen 13.45u en 16.00u:
Een 10-tal vrijwilligers die bereid zijn de patiënten met rolwagen af te halen op de kamer en naar de kapel in straat 13 te brengen. Na het evenement dienen de patiënten ook terug gebracht te worden. Arbeidskledij, een witte vest, wordt voorzien.
PRAKTISCH:
ü Samenkomst vrijwilligers aan het onthaal in straat 60 om 13.45u
ü Afhalen patiënten op de kamers 14u
ü Terugbrengen patiënten naar de kamers 15.30u
Breng jij graag de patiënten (een 40-tal?) tot bij “Wiewieneke, de chanteur op z’n bakfiets” (bekend van vele markten en o.a. de Gentse Feesten) om zelf ook van zijn zalige covers van o.a. Elvis te genieten?
Meld je dan snel bij Ginette via mail aan GINETTE.DEMEYER@AZSTLUCAS.BE of telefonisch op het nummer 09/224 56 22.
Alvast bedankt voor jullie enthousiaste medewerking.
Vriendelijke groeten
Chantal
10-11-2022 om 09:36
geschreven door Pikuurtje
08-11-2022
Sinterklaas zoekt medewerkers! 2022 - HERINNERING
Sinterklaas zoekt medewerkers! 2022 - HERINNERING
Beste vrijwilligers,
De Sint vraagt zich af of jullie zijn oproep goed hebben ontvangen?
In tegenstelling tot de voorbije jaren meldden er zich nog maar weinig kandidaten
Zijn verjaardagsfeest is al over 4 weken en hij mist nog heel wat helpende handen…
Helpen jullie de Heilige man uit de nood?
Alvast bedankt om uw kandidatuur te mailen naar vorming@azstlucas.be . Bij vragen, kan je terecht bij Sophie Vandepitte - T 09 224 51 05