De feestdagen zijn nog maar net gepasseerd en we denken al aan Valentijn. En bij de vzw palliatieve zorg betekent dat maar één ding…Wafelbak! Ook hier mogen we eindelijk na enkele jaren stilte weer eens invliegen.
Voor zo’n activiteit hebben wij uiteraard weer vele helpende handjes nodig, daarom deze warme oproep.
Medewerkers kunnen t.e.m. 6 februari hun hartwafeltjes bestellen. Deze worden dan gebakken en meegegeven op maandag 13 februari. Op dinsdag bakken we de wafeltjes opnieuw en worden deze aan het onthaal verkocht.
Het bakken en inpakken zal doorgaan in de Baudelozalen.
Voor deze activiteit zijn wij op zoek naar vrijwilligers die ons zouden kunnen helpen met onderstaande:
- Maken van de deeg
- Bakken
- Inpakken
- Verkopen
Kom jij graag helpen op maandag 13/02 en/of dinsdag 14/02? Bevestig dan je medewerking via mail aanleentje.slock@azstlucas.be .
Het werkschema zit in bijlage, geef in je mail jouw voorkeur van soort werk + welke shift mee.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Groetjes,
Leentje
NB: ik heb de affiche en het bestelformulier in bijlage toegevoegd. Stuur dit gerust door!
Leentje Slock – AZ Sint-Lucas
Coördinator vzw Palliatieve Zorg Sint-Vincentius
Ik werk enkel op maandag en dinsdag
Leentje Slock – AZ Sint-Lucas
Coördinator vzw Palliatieve Zorg Sint-Vincentius
Ik werk enkel op maandag en dinsdag
24-01-2023 om 13:23
geschreven door Pikuurtje
PARKEERTOREN
Parkeertoren
Beste,
Vanaf maandag 6 februari zullen een aantal extra veiligheidsmaatregelen genomen worden aan de parkeertoren. Deze kaderen in de preventie van overlast en vandalisme.
Toegang met de wagen
Op weekdagen is de parkeertoren met de wagen steeds toegankelijk tussen 5u en 23u.
Op weekdagen tussen 23u en 5u én in het weekend of op feestdagen (24/24) zal tussen de 4de en de 5de verdieping een rolpoort de toegang afsluiten. Concreet:
Wie na 23u nog geparkeerd staat op een hogere verdieping (vanaf de 5de verdieping) kan met de wagen de parking nog steeds verlaten. Zodra u aan een sensor passeert, zal de poort automatisch opengaan. Rij dus steeds voorzichtig en wacht tot de poort volledig open is – een lichtbalk zal u de juiste info verschaffen.
Wie tussen deze tijdstippen toekomt, kan niet langer naar de 5de verdieping rijden.
Toegang te voet
Op week- en weekenddagen (incl feestdagen) is de parkeertoren te voet steeds toegankelijk tussen 5u en 2
Op week- en weekenddagen (incl feestdagen) zal de toegang tot de parkeertoren te voet tussen 23u en 5u enkel mogelijk zijn met de badge
Er zal een badgelezer staan op de gelijkvloers (om toegang te krijgen tot de toren) en in de toren op het 5de, 6de, 7de of 8ste verdieping (om de trappen-/lift-hal te verlaten).
Bezoekers kunnen aanbellen aan de parlofoon naast de betaalautomaat en worden doorverbonden met een onthaalmedewerker:
Voor een wagen geparkeerd op het 1ste tem 4de verdieping kunnen ze vervolgens via de lift / trap tot op de juiste parkeerplaats.
Voor een wagen geparkeerd vanaf de 5de verdieping zal een medewerker van de dienst veiligheid ingeschakeld worden om de bezoeker te begeleiden tot zijn/ haar voertuig.
Het parkeerbeleid blijft ongewijzigd:
Artsen en ASO’ers kunnen parkeren op de 3de verdieping van Toren “West” (kleine toren) op voorbehouden plaatsen. Indien deze plaatsen volzet zijn, maken ze gebruik van de andere parkeerplaatsen vanaf de 3de verdieping.
Medewerkers, studenten, uitzendkrachten en vrijwilligers kunnen parkeren op beide torens vanaf de 3de verdieping.
Medewerkers die opkomen tijdens een nachtshift kunnen hun wagen parkeren vanaf de 1ste verdieping.
Medewerkers die opkomen tijdens de wacht kunnen hun wagen parkeren vanaf de 1 ste verdieping of op de voorbehouden plaatsen voor kort parkeren aan de materniteit (P7), dit mits parkeerschijf (max 2u).
Voor meer informatie mbt de aanpassingen aan de parkeertoren kan u terecht bij de dienst veiligheid.
Vriendelijke groeten
Christine Van der Hoogerstraete
Directeur Personeel & Organisatie
24-01-2023 om 13:16
geschreven door Pikuurtje
19-01-2023
NIEUWSBRIEF Januari 2023
NIEUWSBRIEF Januari 2023
Kortingen bij Optiek en hoorcentrum Domino
Elke medewerker, arts en vrijwilliger kan genieten van onderstaande kortingen bij Optiek en hoorcentrum Domino (naast het personeelsrestaurant). Dit op vertoon van jouw badge.
Optiek: • 5% op optische monturen • 20% op glazen • 10% op zonnebrillen en allerlei (koordjes, brildozen, kuisproducten, …)
Gehoor: • 10% op opleg hoorapparaten • 10% op allerlei hoorapparaten (batterijen hoorapparaten, universele gehoorbescherming) en gehoorbescherming op maat (muziek-, werk- en slaapdoppen)
De griep is in het land. Liet je je nog niet vaccineren? Doe het dan nu nog. Je kan in de ziekenhuisapotheek (straat 70) nog steeds een griepvaccin afhalen.
Als zorgmedewerker loop je niet alleen zelf een groot risico om griep te krijgen, maar kan je ook anderen, waaronder verzwakte patiënten, besmetten. Daarom is het griepvaccin de best beschikbare manier om griep te beperken in ons ziekenhuis.
Aanpassing openingsuren ambulante bloedafname
Vanaf 9 januari 2023 wijzigen de openingsuren van de ambulante bloedafname in straat 38. Tijdens de week sluit de balie om 19u ipv 21u.
Wegens organisatorische wijzigingen worden de openingsuren van de bloedafname aangepast.
Tijdens de week sluit de bloedafname om 19u, in plaats van 21u.
Doorheen de jaren merken we dat er minder afnames gebeuren na 19u. Deze wijziging gaat in vanaf maandag 9 januari 2023.
De nieuwe openingsuren vanaf 9 januari 2023:
MA-VR: 7u45 – 19u
ZA: 7u45 – 13u
ZO en feestdagen: gesloten
God van de Slachting brengt 27.000€ op voor goede doelen
Vier artsen konden maar liefst 27.000€ uitreiken aan drie goede doelen. Dat was namelijk de volledige opbrengst van het toneelstuk 'God van de Slachting' dat ze in oktober 2022 achtmaal op de planken brachten.
Vriendelijke groeten
Chantal
19-01-2023 om 10:10
geschreven door Pikuurtje
20-12-2022
SAMEN FEESTEN!
Beste vrijwilligers,
Het kan weer! Het mag weer! Samen feestend het nieuwe jaar inzetten! We doen dit VRIJDAG 20 JANUARI 2023 op ons vertrouwde adres “de Vooruit”. Schrijf je nu in via mail aan mezelf, chantal.deboel@azstlucas.be !
Het programma ziet er dit jaar ietsje anders uit. Na de gezellige receptie kunnen we immers luidkeels meebrullen met de aanstekelijke hits van coverband Still Crazy. Om 23u barst dan de fuif los met onze huis DJ Rinus Moerman!
Om 3 uur sluiten we de deuren.
Wil je er graag bij zijn? Schrijf je in via mail aan mezelf, chantal.deboel@azstlucas.be met duidelijke vermelding van je voorkeur :
Enkel receptie (van 20u30 tot 21u30)
Enkel fuif (vanaf 21u30)
Receptie + fuif (all night long J)
Inschrijven is noodzakelijk en kan tot en met zondag 8 januari.
Alvast iedereen welkom!
Vriendelijke groeten
Chantal
20-12-2022 om 22:59
geschreven door Pikuurtje
Beste vrijwilligers,
Ik ben afwezig van woensdag 21/12/2022 t.e.m. maandag 02/01/2023.
Mails worden in die periode niet gelezen. Enkel voor dringende zaken kan u bij een collega terecht via tel 09/224 58 01.
Geniet met z’n allen van een heel fijne en gezellige kerst en ga al dan niet feestend met goede moed het nieuwe jaar tegemoet.
Groeten
Chantal
20-12-2022 om 22:53
geschreven door Pikuurtje
02-12-2022
CADEAUTJES!!
Beste vrijwilligers,
Cadeautjes, iedereen krijgt ze graag, toch? Volgende verwennerijen wachten op jullie:
Waardebon bedankingsfeest: verschillende vrijwilligers waren niet in de mogelijkheid aanwezig te zijn op 25/11 voor het vrijwilligersfeest, zij kunnen nu hun bon afhalen.
Sinterklaas brengt lekkers voor alle vrijwilligers.
Ik nodig jullie bij deze graag uit om jullie welverdiende attentie(s) op te halen vanaf woensdag 07/12 t.e.m. vrijdag 09/12/2022 telkens tussen 10u en 12u en tussen 13u en 15u.
Een collega vrijwilliger zal in mijn plaats hiervoor ter beschikking zijn in STRAAT 44 (neem de lift in straat 30 naar de 5de verdieping)– links in de gang – oefenzaal kiné.
UUR/DAG
WOENSDAG 07/12
DONDERDAG 08/12
VRIJDAG 09/12
10u – 12u
13u – 15u
GASTVROUW
Sonja De Vuyst
Sonja De Vuyst
Sonja De Vuyst
Alvast bedankt om langs te komen!
Vriendelijke groeten
Chantal
02-12-2022 om 15:39
geschreven door Pikuurtje
15-11-2022
WE DID IT AGAIN!
Beste vrijwilligers,
Op dinsdag 29 november wordt ons harde werk voor de tweede keer bekroond met een accreditatiebewijs voor kwaliteitsvolle en veilige zorg.
Dat willen we samen met jullie vieren! Kom je naar ons feest? Vergeet niet in te schrijven!
We nodigen alle medewerkers en artsen op dinsdag 29 november uit voor een gezellig feestje in ons personeelsrestaurant. Wij zorgen dat er hapjes en drankjes zijn, zorgen jullie voor de sfeer?
Inschrijven is noodzakelijk en kan tot en met vrijdag 18 november door bij deze mail op beantwoorden te klikken en te noteren “ja, ik zal aanwezig zijn in tijdsblok …, mijn voorkeur is…. (vegetarisch/veganistisch)” Kies voor één van de tijdsblokken:
Tussen 11u00 en 15u00
Tussen 15u00 en 19u30
We verwachten een grote opkomst tijdens de middagpauze.
Ben je flexibel met je uren (bv. dagdiensten, glijtijd), kies dan voor het tweede tijdsblok. Zo kunnen we de opkomst wat beter spreiden.
Er is ook een volledig vegetarisch/veganistisch aanbod, geef je voorkeur door bij je inschrijving.
We kijken uit naar je komst!
Chantal Deboel | Vrijwilligersverantwoordelijke
15-11-2022 om 11:04
geschreven door Pikuurtje
10-11-2022
GEZOCHT medewerkers week van de oudere zorgvrager - ! HERINNERING !
Lieve vrijwilligers,
Een heel aantal patiënten dreigen op 24/11 niet tot bij “Wiewieneke, de chanteur op z’n bakfiets” te geraken bij gebrek aan kandidaten om hen er naartoe te brengen…
Helpen jullie mee om onze oudste patiënten een fijne namiddag te bezorgen a.u.b?
Er is nog nood aan een 6-tal vrijwilligers, zie oproep hieronder.
Alvast een dikke MERCI om onze redders in nood te zijn!
Groeten
Chantal
10-11-2022 om 09:38
geschreven door Pikuurtje
GEZOCHT medewerkers week van de oudere zorgvrager!!
Beste vrijwilligers,
In de week van maandag 21 november tot en met zondag 27 november organiseert Ginette De Meyer van interne liaison verschillende evenementen om onze oudere zorgvragers eens extra in de bloemetjes te zetten.
Wij zoeken voor DONDERDAG 24 NOVEMBER tussen 13.45u en 16.00u:
Een 10-tal vrijwilligers die bereid zijn de patiënten met rolwagen af te halen op de kamer en naar de kapel in straat 13 te brengen. Na het evenement dienen de patiënten ook terug gebracht te worden. Arbeidskledij, een witte vest, wordt voorzien.
PRAKTISCH:
ü Samenkomst vrijwilligers aan het onthaal in straat 60 om 13.45u
ü Afhalen patiënten op de kamers 14u
ü Terugbrengen patiënten naar de kamers 15.30u
Breng jij graag de patiënten (een 40-tal?) tot bij “Wiewieneke, de chanteur op z’n bakfiets” (bekend van vele markten en o.a. de Gentse Feesten) om zelf ook van zijn zalige covers van o.a. Elvis te genieten?
Meld je dan snel bij Ginette via mail aan GINETTE.DEMEYER@AZSTLUCAS.BE of telefonisch op het nummer 09/224 56 22.
Alvast bedankt voor jullie enthousiaste medewerking.
Vriendelijke groeten
Chantal
10-11-2022 om 09:36
geschreven door Pikuurtje
08-11-2022
Sinterklaas zoekt medewerkers! 2022 - HERINNERING
Sinterklaas zoekt medewerkers! 2022 - HERINNERING
Beste vrijwilligers,
De Sint vraagt zich af of jullie zijn oproep goed hebben ontvangen?
In tegenstelling tot de voorbije jaren meldden er zich nog maar weinig kandidaten
Zijn verjaardagsfeest is al over 4 weken en hij mist nog heel wat helpende handen…
Helpen jullie de Heilige man uit de nood?
Alvast bedankt om uw kandidatuur te mailen naar vorming@azstlucas.be . Bij vragen, kan je terecht bij Sophie Vandepitte - T 09 224 51 05
Vriendelijke groeten
Chantal
08-11-2022 om 14:15
geschreven door Pikuurtje
25-10-2022
Klik het rooster aan, zo wordt het duidelijker.
Beste vrijwilligers,
Sinterklaas is in volle voorbereiding om naar aanleiding van zijn verjaardag 350 Sint Lucas kindjes te kunnen verwennen.
Gezien zijn gezegende leeftijd kan de Sint dit niet alleen aan natuurlijk en daarom is hij naar jaarlijkse gewoonte op zoek naar vlijtige vrijwilligers die hem en zijn Piet hierbij willen helpen.
Het sinterklaasfeest gaat door op zaterdag 3/12/2021 van 13u00 – 18u00, helpende handen nodig tussen 12.30u en 18.30u.
Alle beschikbare vacatures vind je terug in het overzicht in bijlage. De rode kruisjes “x” dienen ingevuld te worden.
Ben jij kandidaat, mail dan naar cel vorming vorming@azstlucas.be . Bij vragen, kan je terecht bij Sophie Vandepitte - T 09 224 51 05.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Vriendelijke groeten
Chantal
25-10-2022 om 13:31
geschreven door Pikuurtje
24-10-2022
BEDANKT VOOR UW BLIJK VAN MEDELEVEN
Beste vrijwilligers,
Van harte bedankt voor de vele mooi, warme woorden en inspirerende teksten die ik van jullie mocht ontvangen als blijk van medeleven bij het overlijden van mijn moeder.
18.00u – Feestbuffet + huldiging jubilarissen in het Resto – straat 46
OPNIEUW inschrijven per kerende mail is noodzakelijk, dit kan tot uiterlijk 15 november 2022.
Alvast van harte WELKOM!
Chantal
20-10-2022 om 10:42
geschreven door Pikuurtje
12-10-2022
ANNULATIE VRIJWILLIGERSFEEST zat 22-10-2022
Beste vrijwilliger,
Door ziekte en problemen met de catering zijn we genoodzaakt het VRIJWILLIGERSFEEST VAN ZATERDAG 22-10-20220 TE ANNULEREN.
U zal spoedig een nieuwe uitnodiging ontvangen voor een datum in november 2022. We verontschuldigen ons voor deze wijziging, maar willen jullie graag een fijne maaltijd aanbieden om jullie van harte te danken voor terug een jaar van extra warme zorg bieden in het ziekenhuis. Bij ons geldt: uitstel is geen afstel maar…. zoals in de vorming over kwaliteitszorg … we gaan steeds voor beter!
Tot binnenkort!
Vriendelijke groeten
Henk Maes
12-10-2022 om 10:06
geschreven door Pikuurtje
11-10-2022
GRIEPVACCIN 2022
Beste vrijwilligers,
Bescherm jezelf, je omgeving en onze patiënten tegen respiratoire virussen. Inschrijven voor de griepvaccinatie kan tot uiterlijk 28 oktober via mail aanhenk.maes@azstlucas.be .
Sommige experts vrezen een mogelijke “twindemie” van COVID én griep samen, maar het is moeilijk te voorspellen of beiden ook effectief zullen samenvallen of deels overlappen. Dus hoewel de booster vaccinatiecampagne tegen COVID-19 nog maar net achter de rug is in ons ziekenhuis, bereiden we ons alweer voor op nieuwe priksessies, nu tegen influenza.
Mogelijk slaat de vaccinatie-moeheid ook bij jou toe? We zetten de feiten rond griepvaccinatie nog even op een rij:
Een griepvaccin krijg je best elk jaar opnieuw. De bescherming van het griepvaccin is vaak na een half jaar tot een jaar uitgewerkt. Bovendien veranderen griepvirussen heel snel en circuleren vaak andere griepvirussen dan het jaar voordien. Dus ook als je vorig jaar griep gehad hebt, ben je dit jaar wellicht onvoldoende beschermd.
Het vaccin wordt afgestemd op de virussen die het komend seizoen naar verwachting veel zullen voorkomen. Hierdoor werkt het griepvaccin het ene jaar beter dan het andere.
Door de griepprik heb je 40% tot 70% minder kans op griep. Vaccinatie blijft de beste manier om jezelf, maar ook je omgeving te beschermen tegen griep. Denk ook aan de patiënten voor wie je zorg draagt; zij zijn vaak kwetsbaarder voor griep. Door je te vaccineren, kan je vermijden dat je hen ziek maakt.
Vorig jaar haalden we ziekenhuisbreed een mooie vaccinatiegraad van 70%, met zelfs meer dan 80% bij zorgmedewerkers! Door jullie opnieuw massaal te laten vaccineren, zorgen jullie er samen voor dat griep je team niet saboteert.
Je kan je laten vaccineren tijdens één van de vaccinatiemomenten in de huisartsenwachtpost:
Donderdag 10 november van 11u tot 14u30
Woensdag 16 november van 11u tot 14u30
Woensdag 16 november van 19u tot 21u in het lab, straat 38
Maandag 21 november 11u tot 14u30
Donderdag 24 november van 19u tot 21 in het lab, straat 38
Dinsdag 29 november van 11u tot 14u30
LET OP:
Net zoals vorig jaar vragen we nu ook bij inschrijving je akkoord om een registratie aan te maken in je medisch dossier, zodat we de terugbetaling via het RIZIV kunnen aanvragen. Op die manier hoef je je niet meer in te schrijven via de kiosk.
Jullie kunnen registreren voor de GRATIS griepprik tot en met 28 oktober per kerende mail aan henk.maes@azstlucas.bemet vermelding “Ik ga akkoord dat er een registratie wordt aangemaakt in mijn medisch dossier, zodat de terugbetaling via het RIZIV kan worden aangevraagd”.
Vriendelijke groeten
Chantal
11-10-2022 om 12:31
geschreven door Pikuurtje
UITNODIGING VRIJWILLIGERSBEDANKINGSFEEST 2022
Onderstaande TER HERINNERING…
Voor diegene die nog niet inschreven, vrijdag 14/10 is de allerlaatste dag…
Groetjes
Chantal
11-10-2022 om 10:38
geschreven door Pikuurtje
GEZOCHT VRIJWILLIGERS VOOR DE GESCHENKENBEURS 2022
Beste vrijwilligers,
Graag jullie aandacht voor onderstaande…
Ik ben er van overtuigd dat jullie die gaatjes kunnen vullen.
Alvast bedankt daarvoor!
Groeten
Chantal
Dag Chantal,
Zou je wederom een oproep willen doen naar de vrijwilligers om de laatste plaatsen voor de Geschenkenbeurs in te vullen aub?
Ik ben nog op zoek naar mensen die willen helpen bij:
- Donderdag 24/11:
Shift tussen 10h-12h of 13h-18h
Opbouw met uitpakken en uitstallen van de standen
- Vrijdag 25/11 of zaterdag 26/11
Cafetaria met bediening van bezoekers, klaarzetten van drank, bereidingen zoals taart opdienen, afwas, …
- Maandag 28/11:
Shift tussen 09h – 12h: afbraak standen
Shift tussen 10h – 14h: verkoop laatste spullen aan het onthaal
Alvast heel erg bedankt!
Groeten,
Leentje
11-10-2022 om 10:36
geschreven door Pikuurtje
06-10-2022
BERICHT
Beste,
Wegens overlijden van mijn moeder ben ik momenteel afwezig.
Uw berichten worden voorlopig niet gelezen. Voor dringende vragen kan u bij een collega terecht op 09/224 58 01.
De uitvaart zal doorgaan in strikte intimiteit.
Alvast bedankt voor uw begrip.
Chantal
06-10-2022 om 10:27
geschreven door Pikuurtje
22-09-2022
Personeelsbericht 21/09/2022
PB 22/16 - bericht voor alle medewerkers, ARTSEN, ASO’ers en ZELFSTANDIGEN
Fietsenstalling - diefstalpreventie
Beste medewerker,
Beste arts,
Beste zelfstandige,
Beste ASO’er,
Fietsdiefstallen zijn in Gent een ware plaag, en maandelijks nemen het aantal feiten sterk toe. Ook ons ziekenhuis blijft hiervan niet gespaard en de laatste maanden stellen we vast dat meerdere medewerkers of bezoekers slachtoffer geworden zijn van deze criminele feiten.
ð In de laatste 2 maanden ging het over 7 diefstallen en 3 pogingen tot diefstal
Wat heeft het ziekenhuis al gedaan?
Er zijn voldoende afgesloten fietsenstallingen voor medewerkers beschikbaar
Om te vermijden dat kinderen tussen de platen van de fietsenstalling kunnen kruipen (bvb in de fietsenstalling onder de parkeertoren Oost), werd een extra beveiligingsnet gespannen.
Ook in de (ver-)nieuwe fietsenstalling van parking West en aan de Z-blok werd hiermee, bij de aanleg en uitbreiding ervan, reeds rekening gehouden
Om te vermijden dat men een fiets over de fietsenstalling kan heffen, werd waar mogelijk deze verhoogd (Z-blok) of bovenaan afgesloten (parkeertorens).
Er is camerabewaking voorzien.
Binnenkort zal ook de tijd dat de elektrische poorten van de fietsenstalling open blijven, sterk ingekort worden – zodat het veel moeilijker wordt om, ongezien, nog vlug binnen te glippen.
ð De politie bevestigt dat we op vlak van infrastructuur al heel veel preventiemaatregelen ondernomen hebben.
Maar we hebben ook jullie hulp nodig!
Leg je fiets steeds VAST met meerdere sloten (van verschillend type)– ook al heb je een oudere fiets, hoe minder onbeveiligde fietsen er staan, hoe minder kans dat dieven terugkeren. Kies bij voorkeur ook voor een slot van betere kwaliteit.
Laat NIEMAND binnen in de fietsenstalling die je niet kent, twijfel je – vraag dan zeker hun badge ter controle – of bel de dienst veiligheid op het nummer 09/224.54.57
WACHT tot de poort achter jou terug slotvast is, en er niemand naar binnen kan glippen.
Ben je toch slachtoffer van een diefstal, doe zeker een aangifte bij de politie en breng onze veiligheidsdienst hiervan op de hoogte.