Foto
Foto

Chantal DEBOEL
Verantwoordelijke
vrijwilligers

Inhoud blog
  • AUDIT 14 - 15 - 16 mei !!
  • NIEUWSBRIEF APRIL 2024
  • OPROEP VOOR VRIJWILLIGERS
  • NIEUWSBRIEF FEBRUARI 2024
  • WEEK VAN DE VRIJWILLIGER
  • WAFELBAKKERS GEZOCHT!!!
  • DAG VAN DE ZORG
  • 4 maart: Vorming verbindend communiceren kun je leren, inschrijvingen nu open
  • WAFELBAKKERS GEZOCHT!!!
  • NIEUWSBRIEF JANUARI 2024
  • Nieuwsbrief DECEMBER 2023
  • UITNODIGING Pop-Up koor DE WARMSTE WEEK
  • NIEUWJAARSFEEST 12 JANUARI 2024
  • INTERNATIONALE DAG VAN HET VRIJWILLIGERSWERK
  • Uitnodiging Afhalen CADEAUBON
  • DE WARMSTE WEEK
  • Nieuwsbrief NOVEMBER 2023
  • DRINGEND HULP GEVRAAGD!!!
  • SINTERKLAASFEEST
  • HERINNERING!! 27 oktober 2023
  • Wintermarkt 2023: oproep vrijwilligers
  • Nieuwsbrief SEPTEMBER 2023
  • Nieuwsbrief SEPTEMBER 2023
  • UITNODIGING VACCINATIE GRIEP-COVID
  • OVERLIJDENSBERICHT
  • VRIJWILLIGERSFEEST!
  • ESCAPE GAME
  • OVERLIJDENSBERICHT
  • UITNODIGING escapegame : 'De trein van Edgard...'
  • VERPLICHTE VORMING
  • NIEUWSBRIEF JULI EN AUGUSTUS
  • VRIJWILLIGERSFEEST
  • Overlijdensbericht Zr. EmmanuĂ«l
  • Tevredenheidsmeting personeelsresto, broodjeszaak en bistro
  • NIEUWSBRIEF JUNI 2023
  • NIEUWE WERKKLEDIJ...OPMERKING
  • HELPENDE HANDEN VOOR DE ZOMERBAR...
  • NIEUWE WERKKLEDIJ
  • ZOMERBAR 22 JUNI
  • NIEUWSBRIEF MEI 2023
  • FW: Dag van de medewerker 2023: afhalen attenties - CORRECTIE!
  • DAG VAN DE MEDEWERKER
  • NIEUWSBRIEF APRIL 2023
  • NIEUWSBRIEF MAART 2023
  • NIEUWSBRIEF Februari
  • VRIJWILLIGERSWEEK
  • Maaltijdbudget vrijwilligers az sint lucas
    Zoeken in blog

    'T PIKUURTJE
    VRIJWILLIGERSNIEUWS AZ St-Lucas Gent
    11-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GRIEPVACCIN 2022
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

      



     Beste vrijwilligers,

     

    Bescherm jezelf, je omgeving en onze patiënten tegen respiratoire virussen. Inschrijven voor de griepvaccinatie kan tot uiterlijk 28 oktober via mail aan henk.maes@azstlucas.be .

     

    Sommige experts vrezen een mogelijke “twindemie” van COVID én griep samen, maar het is moeilijk te voorspellen of beiden ook effectief zullen samenvallen of deels overlappen. Dus hoewel de booster vaccinatiecampagne tegen COVID-19 nog maar net achter de rug is in ons ziekenhuis, bereiden we ons alweer voor op nieuwe priksessies, nu tegen influenza.

     

    Mogelijk slaat de vaccinatie-moeheid ook bij jou toe? We zetten de feiten rond griepvaccinatie nog even op een rij:

    •  Een griepvaccin krijg je best elk jaar opnieuw. De bescherming van het griepvaccin is vaak na een half jaar tot een jaar uitgewerkt. Bovendien veranderen griepvirussen heel snel en circuleren vaak andere griepvirussen dan het jaar voordien. Dus ook als je vorig jaar griep gehad hebt, ben je dit jaar wellicht onvoldoende beschermd.
    •  Het vaccin wordt afgestemd op de virussen die het komend seizoen naar verwachting veel zullen voorkomen. Hierdoor werkt het griepvaccin het ene jaar beter dan het andere.
    •  Door de griepprik heb je 40% tot 70% minder kans op griep. Vaccinatie blijft de beste manier om jezelf, maar ook je omgeving te beschermen tegen griep. Denk ook aan de patiënten voor wie je zorg draagt; zij zijn vaak kwetsbaarder voor griep. Door je te vaccineren, kan je vermijden dat je hen ziek maakt.
    •  Vorig jaar haalden we ziekenhuisbreed een mooie vaccinatiegraad van 70%, met zelfs meer dan 80% bij zorgmedewerkers! Door jullie opnieuw massaal te laten vaccineren, zorgen jullie er samen voor dat griep je team niet saboteert.

     

    Inschrijven kan vanaf nu tot uiterlijk 28 oktober via mail aan henk.maes@azstlucas.be .

    Je kan je laten vaccineren tijdens één van de vaccinatiemomenten in de huisartsenwachtpost:

    • Donderdag 10 november van 11u tot 14u30
    • Woensdag 16 november van 11u tot 14u30
    • Woensdag 16 november van 19u tot 21u in het lab, straat 38
    • Maandag 21 november 11u tot 14u30
    • Donderdag 24 november van 19u tot 21 in het lab, straat 38
    • Dinsdag 29 november van 11u tot 14u30

    LET OP:

    Net zoals vorig jaar vragen we nu ook bij inschrijving je akkoord om een registratie aan te maken in je medisch dossier, zodat we de terugbetaling via het RIZIV kunnen aanvragen. Op die manier hoef je je niet meer in te schrijven via de kiosk.

    Jullie kunnen registreren voor de GRATIS griepprik tot en met 28 oktober per kerende mail aan henk.maes@azstlucas.be met vermelding “Ik ga akkoord dat er een registratie wordt aangemaakt in mijn medisch dossier, zodat de terugbetaling via het RIZIV kan worden aangevraagd”.

     

    Vriendelijke groeten

    Chantal

    11-10-2022 om 12:31 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UITNODIGING VRIJWILLIGERSBEDANKINGSFEEST 2022



    Onderstaande TER HERINNERING…

    Voor diegene die nog niet inschreven, vrijdag 14/10 is de allerlaatste dag…

     

    Groetjes

    Chantal

      

    11-10-2022 om 10:38 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEZOCHT VRIJWILLIGERS VOOR DE GESCHENKENBEURS 2022

    Beste vrijwilligers,

     

    Graag jullie aandacht voor onderstaande…

    Ik ben er van overtuigd dat jullie die gaatjes kunnen vullen.

     Alvast bedankt daarvoor!

    Groeten

    Chantal

     

    Dag Chantal,

     

    Zou je wederom een oproep willen doen naar de vrijwilligers om de laatste plaatsen voor de Geschenkenbeurs in te vullen aub?

    Ik ben nog op zoek naar mensen die willen helpen bij:

    -                 Donderdag 24/11:

    • Shift tussen 10h-12h of 13h-18h
    • Opbouw met uitpakken en uitstallen van de standen

    -                 Vrijdag 25/11 of zaterdag 26/11

    • Cafetaria met bediening van bezoekers, klaarzetten van drank, bereidingen zoals taart opdienen, afwas, …

    -                 Maandag 28/11:

    • Shift tussen 09h – 12h: afbraak standen
    • Shift tussen 10h – 14h: verkoop laatste spullen aan het onthaal

    Alvast heel erg bedankt!

     

    Groeten,

    Leentje

     

    11-10-2022 om 10:36 geschreven door Pikuurtje


    06-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BERICHT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


     

    Beste,

     

    Wegens overlijden van mijn moeder ben ik momenteel afwezig.

    Uw berichten worden voorlopig niet gelezen. Voor dringende vragen kan u bij een collega terecht op 09/224 58 01.

    De uitvaart zal doorgaan in strikte intimiteit.

     

    Alvast bedankt voor uw begrip.

    Chantal

    06-10-2022 om 10:27 geschreven door Pikuurtje


    22-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Personeelsbericht 21/09/2022

        

    PB 22/16 - bericht voor alle medewerkers, ARTSEN, ASO’ers en ZELFSTANDIGEN

     

    Fietsenstalling - diefstalpreventie

     

     

    Beste medewerker,

    Beste arts,

    Beste zelfstandige,

    Beste ASO’er,

     

    Fietsdiefstallen zijn in Gent een ware plaag, en maandelijks nemen het aantal feiten sterk toe. Ook ons ziekenhuis blijft hiervan niet gespaard en de laatste maanden stellen we vast dat meerdere medewerkers of bezoekers slachtoffer geworden zijn van deze criminele feiten.

    ð  In de laatste 2 maanden ging het over 7 diefstallen en 3 pogingen tot diefstal

     

    Wat heeft het ziekenhuis al gedaan?

    •  Er zijn voldoende afgesloten fietsenstallingen voor medewerkers beschikbaar

     

    •  Om te vermijden dat kinderen tussen de platen van de fietsenstalling kunnen kruipen (bvb in de fietsenstalling onder de parkeertoren Oost), werd een extra beveiligingsnet gespannen.

    Ook in de (ver-)nieuwe fietsenstalling van parking West en aan de Z-blok werd hiermee, bij de aanleg en uitbreiding ervan, reeds rekening gehouden

     

    •  Om te vermijden dat men een fiets over de fietsenstalling kan heffen, werd waar mogelijk deze verhoogd (Z-blok) of bovenaan afgesloten (parkeertorens).

     

    •  Er is camerabewaking voorzien.

     

    •  Binnenkort zal ook de tijd dat de elektrische poorten van de fietsenstalling open blijven, sterk ingekort worden – zodat het veel moeilijker wordt om, ongezien, nog vlug binnen te glippen.

     

    ð  De politie bevestigt dat we op vlak van infrastructuur al heel veel preventiemaatregelen
        ondernomen hebben.

     

    Maar we hebben ook jullie hulp nodig!

    •  Leg je fiets steeds VAST met meerdere sloten (van verschillend type)– ook al heb je een oudere fiets, hoe minder onbeveiligde fietsen er staan, hoe minder kans dat dieven terugkeren. Kies bij voorkeur ook voor een slot van betere kwaliteit.

     

    •  Laat NIEMAND binnen in de fietsenstalling die je niet kent, twijfel je – vraag dan zeker hun badge ter controle – of bel de dienst veiligheid op het nummer 09/224.54.57

     

    •  WACHT tot de poort achter jou terug slotvast is, en er niemand naar binnen kan glippen.

     

    Ben je toch slachtoffer van een diefstal, doe zeker een aangifte bij de politie en breng onze veiligheidsdienst hiervan op de hoogte.

     

     

    Vriendelijke groeten

     

    Christine Van der Hoogerstraete

    Directeur Personeel & Organisatie

    Zie ook PDF hieronder, aanklikken

    Bijlagen:
    PB 2216 - Fietsenstalling - diefstalpreventie.pdf (310.3 KB)   

    22-09-2022 om 10:12 geschreven door Pikuurtje


    19-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BERICHT VAN DE DIRECTEUR
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

      

    Dag allen,
     

    We waren bijna vergeten dat het nog kon regenen in Vlaanderen na deze zeer zonnige zomer. 

    Het is een poosje geleden dat ik nog eens in mijn pen kroop zoals men dit zo plechtig noemt.

    Inmiddels hebben we vijf COVID-golven achter de rug. KompAZ is uitgerold met ups en downs en tal van bijsturingen van het programma. In een vorige brief had ik het over de spanning in Oekraïne en de stijgende energieprijzen. Spijtig genoeg is voor dit verhaal het einde van de tunnel nog niet in zicht. 

     

    Voor de zomer vond een enquête plaats rond medewerkerstevredenheid. Hoewel de globale tevredenheid en de teamwerking hoger scoren dan bij de vorige meting is het duidelijk dat de werkdruk ten gevolge van COVID en de introductie van KompAZ zijn tol heeft geëist. Het welzijn van onze medewerkers en artsen is een topprioriteit voor de komende jaren in ons ziekenhuisbeleid. De volgende weken vindt de terugkoppeling plaats van de resultaten op teamniveau maar hou de berichtgeving op intranet in de gaten. Er zal een oproep komen om in een aangenaam kader met zijn allen mee te denken aan realistische bottom-up acties rond welzijn en werkdruk.

    Een aantal maanden geleden voerde VOKA een scan uit in ons ziekenhuis. We kregen twee pluimen voor enerzijds onze opleidingen en anderzijds onze mobiliteitsaanpak. Wist je dat afgelopen jaar zes procent meer medewerkers met de fiets naar het ziekenhuis kwamen? En nog meer goed nieuws: ons fietsleaseproject is gestart. Infosessies volgen in november. De eerste geleasede fietsen zullen rijden in januari.

    De komende jaren gaan wij ons profileren als stadsziekenhuis. Hiervoor zetten wij een campagne op waar jullie ook actief aan zullen kunnen meewerken. Meer info binnenkort op intranet over hoe je je hiervoor kandidaat kan stellen. 

    Onze positie in de stadrand is ook belangrijk om de zorg dicht bij de mensen te brengen. Ook hier hebben we nieuws heet van de naald: deze week hebben we een verkoopsovereenkomst getekend voor een nieuw medisch centrum op een toplocatie. In de loop van volgende maand hoor je hier meer over maar ik kan nu reeds zeggen dat dit een baken wordt voor ons ziekenhuis in de stadsrand.

    COVID staat de laatste maanden iets minder op de voorgrond. De virologen verwachten evenwel nog een golf in de maand november. Het is cruciaal dat wij allemaal een boostervaccin laten zetten. Vermoedelijk is er quasi geen verschil naar bescherming tussen het zogenaamde oude vaccin en het adapted vaccin. Ik zou zeggen: met zijn allen om een prik. Als de vaccinatiegraad hoog genoeg is, zal de piek van een nieuwe golf gehalveerd worden.

    Onze countdown naar de externe audit loopt ten einde. Externe toetsing van onze kwaliteit is belangrijk voor onze geloofwaardigheid en wij dienen om de vier jaar te worden bezocht. Ik ben mij er heel goed van bewust dat deze audit aansluit op een lastige periode, maar ik kan jullie geruststellen. De auditoren zullen vooral kijken naar wat goed loopt. We hebben gelukkig na de vorige toets ons kwaliteitssysteem in stand gehouden. De regelmatige themascans, opleidingen en intern kwaliteitstoezicht zijn blijven doorlopen. De afgelopen weken hebben wij de meeste afdelingen bezocht en ik durf te stellen dat jullie zich goed hebben voorbereid. Wij gaan met trots tonen hoe wij voor onze patiënten zorgen.

    Bij de rondgang kreeg ik regelmatig de vraag naar mijn tomaten. Het is een mooi jaar geweest: sappige vruchten, geen ziektes. Ik heb dit jaar pas goed beseft dat de rust van een serretje goed is voor mijn eigen mentaal welzijn. Ik wens het jullie allen toe.

    Nog twee weetjes: deze zomer ben ik voor de zevende keer opa geworden en ik ben bezig aan mijn laatste rechte lijn, de eindstreep ligt op 31 december. Hierover later meer nieuws.
     
    Veel succes volgende week. Just do it!

    Rustig weekend gewenst
    Dirk  
     
    Ps: Je hebt toch ook al tickets voor het prachtige toneelstuk 'God Van De Slachting' van onze artsen?

    19-09-2022 om 10:57 geschreven door Pikuurtje


    15-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UITNODIGING VRIJWILLIGERSFEEST
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

      

    UITNODIGING

     

    Beste vrijwilligers,

     

    Het ziet er naar uit dat we dit jaar echt weer allemaal samen feest kunnen vieren!

    Het is mij dan ook een genoegen jullie te mogen uitnodigen op zaterdag 22 oktober 2022 voor volgend programma:

     

    •  14.30u – Misviering in de kapel straat 13
    •  15.30u – Onthaal in de baudelozalen straat 31
    •  16.00u – Boeiend, interactief infomoment rond…  gebracht door Mie Baert
    •  18.00u – Feestbuffet + huldiging jubilarissen in het Resto – straat 46

     

    Inschrijven per kerende mail is noodzakelijk, dit kan tot uiterlijk 14 oktober 2022.

     

    Alvast van harte WELKOM!

    Chantal

    15-09-2022 om 11:14 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OMLEIDINGEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste vrijwilligers,

     

    Jullie hebben het ongetwijfeld al gemerkt, sinds deze week (iets later dan oorspronkelijk voorzien) zijn de nodige omleidingen in kader van de sloopwerken in ons ziekenhuis een feit.

    Er werd gepaste signalisatie voorzien om medewerkers, patiënten en bezoekers op het juiste pad te helpen. Wanneer de oranje borden aan het plafond en lijnen op de grond gevolgd worden kan er eigenlijk niet fout gelopen worden.

     

    Hieronder gedetailleerde toelichting.

     

    Alvast bedankt voor jullie aandacht.

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    15-09-2022 om 09:42 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PROJECT HERA

      

    Update project HerA


    Binnenkort slopen we blok A om plaats te maken voor een nieuwbouw. Om dat veilig te laten verlopen, voorzien we omleidingen voor zowel medewerkers als bezoekers en patiënten. Als alles volgens plan verloopt, starten de omleidingen op vrijdag 9 september. Vanaf zaterdag 10 september worden de huidige doorgangen effectief afgesloten. 

    Een overzicht van de wijzigingen:

     

     

    Gelijkvloers (belangrijk voor patiënten en bezoekers)


    Alle verkeer richting straat 1 tot en met 7 wordt halverwege de verbindingsgang, straat 30, via de Baudelozalen omgeleid naar straat 1. Volgende diensten zijn voor bezoekers en patiënten dus alleen via de omleiding te bereiken:

    • Consultaties gynaecologie, straat 1
    • Dienst fertiliteit, straat 7
    • SP cardiopulmonair, straat 2 (via liften in straat 1)
    • Materniteit, straat 3 (via liften in straat 1)
    • Verloskwartier, straat 6 (via liften in straat 1)

    De omleiding loopt langs de Baudelozalen en via een containergang naar straat 1. Via oranje tape op de vloer kunnen bezoekers en patiënten de omleiding makkelijk volgen. De eerste dagen zetten vrijwilligers ter hoogte van de omleiding naar straat 1 tot 7 patiënten en bezoekers op goede weg.

     



    De omleiding loopt buiten via het pad naast de Baudelozalen en komt terug binnen ter hoogte van de toiletten. Via de buitendeur en een containergang op de Groenebriel kom je terug binnen in blok M via het wachtzaaltje tussen gynaecologie en fertiliteit. De omleiding loopt in beide richtingen.
    Om de Baudelozalen af te schermen van de omleiding wordt er een wand geplaatst ter hoogte van Baudelo 3. De zalen blijven beschikbaar, maar de gang zal niet meer volledig bruikbaar zijn voor bv. recepties. De toiletten bereik je via een deur die beveiligd is met een badgelezer.

    De dienst nucleaire geneeskunde in straat 19 blijft voor iedereen bereikbaar via een doorgang vanaf de liften op het einde van straat 30 (zie groene pijl op het plan).
     

     

    Eerste verdieping


    Op de eerste verdieping is er geen doorgang voorzien over de werf:

    • De afdeling SP cardiopulmonair in straat 2 is voor bezoekers en patiënten enkel bereikbaar via de liften in straat 1. Interne circulatie is mogelijk via de tweede of derde verdieping en de liften in blok M.
    • De loodkamer in straat 12 is enkel bereikbaar via de lift in de B-blok (neem de lift in straat 14).
    • Het dagziekenhuis van de PAAZ in straat 12 is bereikbaar via straat 14. Patiënten moeten zich ook daar aanmelden. Medewerkers kunnen gebruik maken van het liftje in de B-blok (via de tweede of derde verdieping).
    • De kapel in straat 13 blijft bereikbaar via de liften aan het einde van straat 30 of de liften aan de E-blok.

     

    Tweede verdieping (belangrijk voor logistiek transport en medewerkers)


    Via een tijdelijke doorgang over de werf is er circulatie mogelijk:

    • De PAAZ (onthaal, dagzalen, patiëntenkamers) in straat 14 is voor iedereen bereikbaar via de liften aan het einde van straat 30.
    • Interne circulatie van en naar de materniteit in straat 3 is mogelijk via de tijdelijke doorgang over de werf op de tweede verdieping. Patiënten en bezoekers volgen de omleiding op het gelijkvloers en nemen de lift in straat 1.

     

    Derde verdieping (belangrijk voor logistiek transport en medewerkers)


    Via een tijdelijke doorgang over de werf is er circulatie mogelijk:

    • Interne circulatie van en naar het verloskwartier in straat 6 is mogelijk via de tijdelijke doorgang over de werf op de derde verdieping. Patiënten en bezoekers volgen de omleiding op het gelijkvloers en nemen de lift in straat 1.
    • De PAAZ (patiëntenkamers) in straat 16 is voor dienstverkeer bereikbaar via de tijdelijke doorgang over de werf. Patiënten en bezoekers moeten zich altijd eerst aanmelden in straat 14.

    De dienst neonatologie verhuist op 8/09 naar de dienst kinderziekten, straat 63.

     





    15-09-2022 om 09:41 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VRIJWILLIGERS GEZOCHT!

      

    Beste vrijwilligers,

     

    Graag jullie aandacht voor onderstaande oproep van Leentje Slock van onze palliatieve afdeling…

     

    Alvast bedankt om hier met velen op in te gaan!

     

    Groeten

    Chantal

    15-09-2022 om 09:19 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPROEP GESCHENKENBEURS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

      

    Oproep vrijwilligers Geschenkenbeurs 2022

     

    Beste vrijwilligers,

     

    Zoals velen onder jullie zullen weten, is het sinds jaar en dag traditie om de Geschenkenbeurs te organiseren ten voordele van de afdeling Palliatieve Zorg hier in het ziekenhuis. Vorig jaar is deze op het laatste moment geannuleerd, maar zoals het er nu naar uitziet, kunnen we er vanaf dit jaar weer invliegen! De beurs gaat door tijdens het laatste weekend van november, nl. van vrijdag 25 tot zondag 27 november, steeds van 10h – 18h in de Baudelozalen hier in St. Lucas.

    Om dit allemaal in goede banen te leiden, zoeken wij momenteel een 20-tal vrijwilligers die op één of meerdere van onderstaande momenten een handje willen toesteken, zodat de beurs weer een succes wordt:

    -                 Donderdag 24/11:

    •  Shift tussen 10h-12h of 13h-18h
    •  Opbouw met uitpakken en uitstallen van de standen

    -                 Vrijdag 25/11, zaterdag 26/11 of zondag 27/11:

    •  Shift tussen 09h30 – 14h30 of 14h – 18h30
    •  Standhouders voor de verkoop van kerstgerief, kaarsen, bloemen, kindergerief, …
    •  Cafetaria met bediening van bezoekers, klaarzetten van drank, bereidingen zoals soep & boterhammen klaarmaken, wafels bakken, afwas, …

    -                 Maandag 28/11:

    •  Shift tussen 09h – 12h
    •  Afbraak standen

     

    Voor alle helpers wordt steeds het volgende voorzien op de beurs: koffie, thee, water, soep & boterhammen, lekker tussendoortje. Momenten van pauze worden op voorhand afgesproken.

    Indien u interesse zou hebben om hierbij te helpen of u kent personen die ik zou mogen contacteren hierover, stuur me gerust een mailtje: leentje.slock@azstlucas.be Zet daarbij uw voorkeur van dag en shift + wat u graag zou willen doen qua taak.

    Er waren vorig jaar al een heleboel enthousiastelingen, dus ik hoop dat we dit jaar opnieuw een mooie groep van vrijwilligers kunnen samenstellen…

     

     

    Fijne dag,

     

    Leentje Slock

     

    15-09-2022 om 09:17 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 SEPTEMBER UPDATE VACCINATIECAMPAGNE

     

    14 september: update vaccinatiecampagne


    De situatie in AZ Sint-Lucas is momenteel:

    • ​aantal opgenomen symptomatisch: 2
    • aantal opgenomen IZ: 0
    • aantal opgenomen asymptomatisch: ​2


    Nogmaals onze oprechte dank voor de massale inschrijvingen voor de 4de COVID-vaccinatie, we zijn trots op jullie!
     
    De levering van de geadapteerde vaccins loopt vermoedelijk vertraging op door logistieke problemen bij de transportfirma. We kunnen dan ook (op vandaag) niet beloven dat de geadapteerde vaccins vrijdag 16 september ter beschikking zullen zijn. Aan de medewerkers en artsen die een vaccinatieslot geboekt hebben op 16 september willen we de mogelijkheid bieden om uit te schrijven en te herboeken naar een later vaccinatieslot (in september).
     
    We benadrukken nogmaals het belang van een vaccinatie in september ter bescherming tegen een nieuwe COVID-golf in de komende maanden. Het type vaccin is absoluut ondergeschikt aan het effectief krijgen van een vaccin! Nog niet ingeschreven voor een vaccinatie? Het kan nog altijd!

    15-09-2022 om 08:56 geschreven door Pikuurtje


    09-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UPDATE BETREFFENDE DE VACCINATIECAMPAGNE TEGEN COVID-19

      

     

    09-09-2022 om 00:00 geschreven door Pikuurtje


    08-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. E-brief 7 september COVID-19: update vaccinatiecampagne

      



    Beste vrijwilligers,

     Graag jullie aandacht voor onderstaande UPDATE betreffende de VACCINATIECAMPAGNE TEGEN COVID-19.

     

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    08-09-2022 om 16:14 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UPDATE COVID-19
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

      

    7 september: update COVID-19


    De situatie in AZ Sint-Lucas is momenteel:

    • ​aantal opgenomen symptomatisch: 4
    • aantal opgenomen IZ: 1
    • aantal opgenomen asymptomatisch: ​4


    In deze e-brief vind je meer info 


    Update vaccinatiecampagne 


    Alvast onze oprechte dank voor de massale inschrijvingen voor de vierde COVID-vaccinatie, we zijn trots op jullie!

    We kunnen niet genoeg benadrukken hoe belangrijk de vaccinatie in september is ter bescherming tegen een nieuwe COVID-golf in de komende maanden. Het type vaccin is absoluut ondergeschikt aan het effectief krijgen van een vaccin!
     
    De overheid stelt onverwacht snel de geadapteerde vaccins ter beschikking van de ziekenhuizen (dit in tegenstelling tot eerdere berichtgeving) en deze zullen geleverd worden tussen 12 en 16 september. We zullen vanaf levering nog enkel deze vaccins toedienen in het ziekenhuis. Vermoedelijk dus vanaf 16 september.

    Aan de medewerkers en artsen die een vaccinatieslot geboekt hebben op 9 september willen we de keuze aanbieden om de geplande vaccinatie te laten doorgaan of via het fotoboek uit te schrijven en te herboeken naar een later vaccinatieslot (in september).
     
    Bijkomende reservaties voor vaccinatie zijn sterk aan te bevelen! Medewerkers die reeds een vaccin gekregen hebben, kunnen met een tussenperiode van 3 maanden en indien gewenst een adapted vaccin krijgen. In de tussenperiode is het mogelijk dat opnieuw andere vaccins ter beschikking komen. We houden jullie zeker op de hoogte.

     

    Weekrapport


    Het Hospital & Transport Surge Capacity-comité (HTSC) volgt dagelijks de gegevens op die door de ziekenhuizen geregistreerd worden voor Sciensano. Het weekrapport voor de periode tot en met 6 september vind je hier terug.




    08-09-2022 om 16:11 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERPLICHTE VORMING 2022

      

    FW: Uitnodiging VERPLICHTE VORMING 2022 - BEVESTIGING INSCHRIJVINGEN

    Beste vrijwilligers,

     

    Hieronder een overzicht van wie zich voor welke sessie inschreef, gelieve te controleren a.u.b.

     Zoals jullie kunnen zien is voorlopig enkel maandag 26/09 volzet, op de andere data zijn nog mogelijkheden.

     

    Verplichte vorming 2022

    5 sessies max 25 personen per sessie

    Infectiepreventie (30’) - Veilig omgaan met agressie (60’) - Het zakboekje (60’)

     

        Ma 12/09

      14u-16.30u

     Baudelo 3 –       straat 31

          24

        Ma 26/09

      14u-16.30u

      Baudelo 3 –       straat 31

             25

       Woe 05/10

      10u-12.30u

      Baudelo 3 –
       straat 31

              22

       Ma 10/10

      14u-16.30u

       Alijn –   Rouwcentrum

              12

     

         Di 11/10

      10u-12.30u

       Baudelo 3 –
        straat 31

            14

    Baudewyn Lieve

    Bogaert Hugo

    Bollaert Walter

    Bundervoet Ria

    Cheyns Geert

    De Lange Mia

    De Neve Freddy

    De Wilde Magda

    Deferm Laura

    Dierickx Lutgart

    Dupont Anne

    Eggerickx Sonja

    Geers Rony

    Lenoir Wies

    Oosterlinck Jozef

    Praet Paul

    Prové Ellie

    Van de Velde Christiane

    Van Gotha Leen

    Van Hijfte Richard

    Van Ongevalle Christiane

    Walgraeve Bart

    Wille Marie-Jaenne

    Willockx Goedele

     

     

     

    Baeyens Gilbete

    Beaucourt Lea

    Beekman Koos

    Braem Rony

    Buisset Liesbeth

    Claeys Toon

    De Brabander Nora

    De Mild Monique

    De Wulf Elia

    D'Huyvetter Kyoko

    Hubene Beatrice

    Keghels Kris

    Landsman Linda

    Lombaert Andre

    Maes Marianne

    Terryn Magda

    Thoonen Andre

    Van de Voorde Hilde

    Van den Abeele Christine

    Van Heirzeele Johan

    Van Laere Chris

    Vergauwe Anna

    Vermeulen Luk

    Vincke Ignace

    Vleeshouwer Mia

    Willemans Freddy

    Achalhi Fatima

    Acoe Marc

    De Craene Marie Christine

    De Neve Cynthia

    De Vuyst Sonja

    Debbaut Miet

    El Aissati Najat

    Everaert Anne

    Heye – Ververs Lieve

    Ingelbinck Ingrid

    Loosvelt Bea

    Maertens Gilberte

    Maertens Paula

    Malfait Marleen

    Mallems Ingrid

    Reynvoet Sabine

    Troffaes Chantal

    Van den Oudenhove Delfien

    Van Gampelaere Renaat

    Van Hoye Leen

    Van Parys Kristine

    Verschraegen Lucien

     

    Bouré Brigitte

    Bruyninckx Ed

    Claeys Sonja

    Coppens Ilse

    De Jaegher Katrien

    De Vrieze Gilberte

    De Witte Mireille

    Lissens Ann

    Nijns Bruno

    Schuttyzer Patricia

    Van de Velde Kristien

    Wauters Lisette

     

    Danneels Nicoel

    De Baets Eddy

    De Craemer Annie

    Engelen Michèle

    Evers Beatrijs

    Huys Mireille

    Jonckheere Annie

    Mussche Tim

    Normandie Marionne

    Pauwels Hilde

    Salaets George

    Sergeys Vera

    Trioen Lieve

    Versnick Lieve

     

     

     

     

    Alvast bedankt voor jullie deelname!

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    08-09-2022 om 16:08 geschreven door Pikuurtje


    23-08-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Medewerkers vaccinatiesessies COVID-19- voldoende kandidaten gevonden


     

    Beste vrijwilligers,

     

    Voorlopig hebben we voldoende kandidaten.

     

    Van harte bedankt voor de vele en snelle reacties!

     

    Groeten

    Chantal

     

    23-08-2022 om 10:58 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOOSTERPRIK COVID UITNODIGING


     


    PERSONEELSBERICHT 19/08/2022

    PB 22/13 - BERICHT VOOR ALLE MEDEWERKERS, ARTSEN, ASO’ERS, VRIJWILLIGERS, ZELFSTANDIGEN EN UITZENDKRACHTEN

     

    BOOSTERPRIK COVID

     

     

    Beste vrijwilligers,

     

    Vanaf vrijdag 2/9/2022 starten we terug met het toedienen van een boosterprik (Moderna) voor Covid. Deze sessies gaan door op de 1ste verdieping van de huisartswachtpost (NIEUWE LOCATIE) op volgende data:

    • Vrijdag 2/9/2022          – tussen 7u00 en 15u30
    • Vrijdag 9/9/2022          – tussen 7u00 en 15u30
    • Vrijdag 16/9/2022        – tussen 9u00 en 15u30
    • Vrijdag 23/9/2022        – tussen 9u00 en 15u30
    • Donderdag 29/9/2022   – tussen 9u00 en 15u30

     

    Welk vaccin?


    Uit studies blijkt dat een boosterprik met de huidige vaccins zeker zinvol is. De vaccins die op dit moment gebruikt worden, beschermen goed tegen ernstige ziekte, hospitalisatie en overlijden.

    De aangepaste vaccins (= aangepast aan de huidige varianten) zijn nog niet goedgekeurd door het Europees Geneesmiddelenagentschap (EMA). De beslissing hierover wordt begin september verwacht. Er is nog geen absolute zekerheid over wanneer en hoeveel aangepaste vaccins beschikbaar zullen zijn na de goedkeuring, maar waarschijnlijk zijn ze beschikbaar vanaf half september.


    Twee keuzes


    Als medewerker/arts heb je twee mogelijkheden om je te laten vaccineren: 

    • Je laat je vaccineren met het huidig vaccin in het ziekenhuis (= een halve dosis van het Moderna-vaccin) zoals goedgekeurd door het Europees Geneesmiddelenagentschap (EMA). Dat heeft als voordeel dat je bescherming tegen besmetting opnieuw toeneemt wanneer de circulatie van het virus weer stijgt (naar verwachting vanaf september). In het latere najaar krijg je dan de kans om je te laten vaccineren met een aangepast vaccin. Er moet minstens drie maanden tussen de twee vaccinatiemomenten zitten.
    • Je laat je vaccineren in het vaccinatiecentrum. Welk vaccin (het huidige of het aangepaste vaccin) je in het vaccinatiecentrum zal krijgen, is afhankelijk van de beschikbaarheid op dat moment.

    De keuze tussen toediening van het vaccin in het ziekenhuis of vaccinatie in een vaccinatiecentrum afwachten om vermoedelijk een aangepast vaccin te krijgen, is een genuanceerd verhaal. De algemene doelstelling van de vaccinatiecampagne is om tegen eind september de kwetsbare populatie en het zorgpersoneel te boosteren, gelet op de te verwachten verhoogde viruscirculatie vanaf september die mogelijk kan pieken in de tweede helft van oktober. 

    Wanneer mag u de boosterprik krijgen:

    • Doelgroep: Alle medewerkers, artsen, ASO’ers, zelfstandigen en vrijwilligers werkzaam in AZ Sint-Lucas. Ook uitzendkrachten en studenten zijn welkom.
    • Voorwaarden:

    o    De boosterprik komt na de basisvaccinatie (eerste en tweede dosis) en wordt gezet minstens 3 maanden na het afronden van de basisvaccinatie.

    o    De boostervaccinatie bevat een halve dosis (= 0,25 ml) Moderna (Spikevax), die goedgekeurd is door het EMA.

    • Opgelet

    o    Het betreft een boosterprik en GEEN basisvaccinatie (dit kan enkel nog via het vaccinatiecentrum van uw gemeente)

    o    Het betreft een halve dosis (= boosterprik), indien u om medische redenen een volledige dosis nodig heeft, dient u zich te wenden tot het vaccinatiecentrum van uw gemeente.

     

    Hoe kan u dit doen:

    o    Kies een datum:

    • Vrijdag 2/9/2022          – tussen 7u00 en 15u30
    • Vrijdag 9/9/2022          – tussen 7u00 en 15u30
    • Vrijdag 16/9/2022        – tussen 9u00 en 15u30
    • Vrijdag 23/9/2022        – tussen 9u00 en 15u30
    • Donderdag 29/9/2022   – tussen 9u00 en 15u30

    o    Probeer, indien mogelijk, de blokken tussen 7u en 8u zoveel mogelijk voor te behouden voor nachtdiensten.

    o    Stuur een mailtje naar kris.sorgeloos@azstlucas.be met uw contactgegevens (naam, voornaam, gsm nr. dienst en functie), uw rijksregisternummer én het gewenste uur en datum voor de vaccinatie.

     

     

    • U komt op het gekozen tijdstip naar de 1ste verdieping van de huisartsenwachtpost. Breng zeker uw badge mee!

    Kom ook tijdig (om 15u30 sluit het vaccinatiecentrum)

     

                                                                     

    Vriendelijke groeten

     

     

    Christine Van der Hoogerstraete

    Directeur Personeel & Organisatie

     

     



    23-08-2022 om 10:53 geschreven door Pikuurtje


    17-08-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Medewerkers Vaccinatiesessies COVID-19



    Beste vrijwilligers,

     

    Jullie hebben het ongetwijfeld gehoord in de media, vanaf september worden er opnieuw vaccins voorzien tegen COVID-19.

    Sint Lucas is in volle voorbereiding om alle medewerkers en vrijwilligers een vaccin te kunnen aanbieden. Voor de organisatie hiervan zijn we op zoek naar vrijwilligers die graag hun steentje bijdragen.

    Per dag zoeken we 2 vrijwilligers, 1 persoon in de voormiddag en 1 persoon in de namiddag, wil er iemand de volledige sessie uitzitten dan kan dit ook.

     

    Wanneer?

    o   Vrijdag 2/9 tussen 7u en 15u30 (ten laatste  vanaf 8u)

    o   Vrijdag 9/9 tussen 7u en 15u30 (ten laatste  vanaf 8u)

    o   Vrijdag 16/9 tussen 9u en 15u30

    o   Vrijdag 23/9 tussen 9u en 15u30

    o   Donderdag 29/9 tussen 9u en 15u30

     

    Waar?

    1ste verdieping Huisartsenwachtpost (aan de spoed)

     

    Wat?

    o   We verwachten een 12-tal medewerkers per 10 minuten.

    o   Elke medewerker (arts, vrijwilliger, …) die komt voor een boosterprik, registreren in een digitale tool (adhv zijn/haar badge) of op papier (indien ze geen badge meehebben) => indien problemen melden bij Kris Sorgeloos daar aanwezig.

    o   De personen wegwijs maken naar de wachtrij.

    o   Indien er medewerkers na de vaccinatie even willen wachten (= minderheid) af en toe eens kijken in de ruimte of alles ok is (en zoniet er zijn artsen en verpleegkundigen aanwezig).

    o   Indien alles opstropt tijdig even bellen om ondersteuning te vragen.

     

    Kom jij graag ons vaccinatieteam versterken, laat het mij snel weten.

     

    Alvast bedankt voor de medewerking.

    Vriendelijke groeten

    Chantal

     

    17-08-2022 om 19:12 geschreven door Pikuurtje


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voldoende kandidaten gevonden - Vree Wijze Vrijwilligers

      


    Beste vrijwilligers, 

    Voorlopig hebben we voldoende kandidaten.

     Van harte bedankt voor de vele en snelle reacties!

     

    Groeten

    Chantal

    17-08-2022 om 19:10 geschreven door Pikuurtje




    WELKOM OP DE BLOG VAN DE VRIJWILLIGERS VAN AZ ST-LUCAS GENT!


    Foto

       Blogmeester:
       Ed Bruyninckx


    Archief per week
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 18/12-24/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019

    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • FACEBOOKPAGINA AZ ST-LUCAS

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!