De eerste reactie en houding van de politie en de districtsvoorzitter aangaande de beschadigingen van de fietsen aan het station van Ekeren, doet me denken aan volgend voorval van een 10-tal jaren geleden. Wel iets totaal anders, maar toch...xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
- Wegenwerken Van As, gevestigd in de driehoek gevormd door de spoorlijn Antwerpen-Essen-Roosendaal en twee goederensporen vanuit de haven, begon in de zomer reeds om 6 uur (in de winter om 7 uur) met het laden van kamions met zand, grind, kiezel en stenen. Daarbij gebruikte men een ijzeren voorhamer waarmee op de laadtrechters geklopt werd om alles wat vlotter te laten schuiven, wat uiteraard gepaard ging met enorm veel lawaai. Voor de rest van de dag bleef het er meestal stil.
Het kon niet uitblijven dat de omwonenden begonnen te reclameren op deze geluidsoverlast zo vroeg in de morgen.
Na herhaalde klachten werd er dan uiteindelijk toch een controle op lawaaihinder uitgevoerd, maar er werd geen overlast geconstateerd:
Þ de controle werd nl. gehouden in het bouwverlof!
Wat later werd een aanvraag ingediend om een bijkomende en grotere steenbreekmachine dan de reeds bestaande te mogen plaatsen. Die is er uiteindelijk nooit gekomen.
Anderzijds bouwt men steeds dichter rond zulke bedrijven waarvan men weet dat ze lawaaihinder met zich meebrengen en dan gaat men achteraf hierover protesteren. Dat vind ik ook niet fair.
Wegenwerken Van As, welk nog een echt familiebedrijf was, is intussen failliet gegaan doordat het wegens de zware concurrentie in de sector niet meer opkon tegen de groten.
----------------------------
Ik kende indertijd een meisje die ging met de zoon van Van As. Ze dachten al aan trouwen want als huwelijksgeschenk zouden ze van hem thuis een villa krijgen. Maar toen de zaak falliet ging, moest ze hem ineens niet meer hebben.
|