De 7 dagen van de week zijn: zondag, zondag, zondag, zondag, zondag, zondag en zondag In deze dagen is dit blog aan het evolueren van een humoristische naar een sarcastische confrontatie met wat ons overkomt door deschuld van domme onverlaten die de regels niet kunnen respecteren tegen corona.Ze zijn seriemoordenaars!
31-08-2011
Minuutje stilte a.u.b.!
Minuutje stilte, a.u.b.
Minister Pascal Smet (hij alweer!) vraagt op alle scholen 1 minuut stilte te respecteren ter nagedachtenis van de 5 slachtoffers van Pukkelpop.
EEN NOBEL GEBAAR !
(afgezien van de vraag of men kinderen een minuut stil kan houden )
MAAR:
In Libië telt men 50 000 doden. ZIJN DIE MENSEN OOK EEN MINUUT STILTE WAARD ?
Blijkbaar niet, want anders zou men het 10 000 keer moeten doen, die minuut stilte !
Dat zou resulteren in 166 uur stilte, of net geen 7 volle dagen Goed idee, voor sommigen...
Er was een tijd dat Di Rupo een LEESWONDER was: Na AMPER een halfuur had hij de nota van Bart De Wever geopend, gelezen, overwogen, beoordeeld en genadeloos verworpen.
Nu is hij al 14 dagen bezig met 8 helpers om zijn eigen tekst te LEZEN ALLEEN.
Bij het lezen van dit bericht, vreesde ik eerst dat men van de bestaande moskeeën gewoon de onderste helft zou slopen en de rest laten staan tegen de regen.
Maar neen, ze zouden volgens het voorstel vervangen worden door modernere gebouwen met vloerverwarming, voltapijt, airco, vergulde schoenrekken bij de ingang en gebedslezingen die voortaan ondertiteld worden op reusachtige Barcoschermen.
Enfin, met gemeenschapsgeld dus ofwel met de vrijgemaakte tegoeden van Saddam Hoessein en Moeammar Kadhaffi, ofwel met Saoudi-Arabische oliedollars. Aartsbisschop Léonard zal alleszins een oecumenische omhaling organiseren op een nog nader vast te stellen datum.
Hoera voor de suikeroogst We mogen niet zeggen dat alles mislukt op het veld: de suikerbietenoogst bereikt bijna een recordhoogte ! Suikergoed wordt gratis in 2012 !
Arme fruitboerkes
Hun beurt om te klagen. Terwijl ik dit jaar mijn eigen fruit niet verwerkt krijg tot appelmoes, cider, fruitsap en boerenjongens, klagen zij over een gaatje of een wespje in een peer (gelukkig, dan is hun fruit insecticidevrij! ). Of over een flauwgevallen fruitboom door een hagelvlaag. Hebben ze die boomkes dan niet vastgebonden, een parapluuke gegeven of onder een afdakske gezet?
Tssss.
Ik ga hier maar stoppen. Moet dringend schillen.
En vind geen werk in de fruitpluk: ze plukken dit jaar eindelijk nog eens zelf.
Sorry voor de fruitboeren die ECHT veel schade geleden hebben.
Dat is GOED nieuws, maar bij ons wordt het negatieve aspect steeds benadrukt... In Oost- Afrika zijn er een veelvoud van dat getal HONGERENDEN, stervenden, OVERLEDENEN...
In de Filipijnen sterven 10 personen door een tyfoon... nauwelijks een vermelding waard.
Onze favoriete onderwijsminister vindt niet dat het niveau van ons onderwijs daalt, zoals de meerderheid van leraars zelf van mening is.
Niet verwonderlijk, want zijn eigen niveau kan nauwelijks nog dalen, gezien de kwaliteit die hij zelf gehaald heeft met spieken en politiek gekonkel . Om een niveau te kunnen beoordelen, moet je namelijk zelf niveau hebben.
Hijzelf en zijn rijke vriendjes, zoals de broertjes Lippens, hebben onlangs vast hun miljoenenwinstjes van het failliete Fortis e.d. in buitenlandse of andere verdachte veiligheid gebracht.
Als het ogenblik ooit zou komen dat hun 'inkomen' belast wordt, zal dat waarschijnlijk dat van een 'hygiënisch technicus' (bediende bij de vuilophaaldienst) niet overtreffen.
Zo noemden wij in onze jeugd de Nederlandstalige radiouitzendingen . Di Rupo stevent wel af op een 'Waals' Brussel !
Elio di Rupo onderhandelt met 100% van de Walen en amper 50% van de Vlamingen.
Eens te meer worden de Vlamingen in de luren gelegd !
BHV is geen probleem, het moet gesplitst worden zonder toegevingen aan de Franstaligen. Waarom mag men in gans Brabant stemmen op Franstalige kandidaten, terwijl dat in waals Brabant niet kan voor Vlaamse kandidaten? Vele Franstalige politici zijn verkozen door geografische Vlamingen.
Dit blog krijgt het moeilijk om nog iets te vinden waarmee gelachen kan worden.
Men maakt ze verslaafd aan een drug, een tv-programma, een stamcafé, een wandeltocht met voldoende geursporen (waar hij/zij er de zijne/hare aan toevoegt) en dan laat je ze maar gewoon hun ding doen, ze vinden wat je zoekt.
Neen, eigenlijk snuffelen ze gewoon op zoek naar soortgenoten.
Maar wàt is nu het laatste nieuws?
Honden zouden in 71% van de gevallen longkanker kunnen detecteren ! Je laat ze aan je adem ruiken en de hond vult dan een medisch getuigschrift in, dat je via de ziekenbond moet bezorgen aan een chirurg die je longen tijdig amputeert.
Deze honden zijn er wel voor opgeleid !
Hoe gebeurt deze opleiding?
Onze reporter ontdekte dat deze honden gewoon 3 weken doorbrengen in de rookzaal van een groot Leuvens ziekenhuis.
Zodra ze nog maar de adem van een roker opsnuiven, raken ze van streek, dan weten we het: die mens heeft longkanker.
PS: in dit stukje is het meeste verzonnen, behalve dat de honden waarlijk sneller hun diagnose kunnen stellen dan specialisten. Ten slotte wensen we niemand onder onze lezers die ellendige (long)kanker toe!
Over een paar jaar rijden we per tram of bus met een chipkaart!
Joepie! Ik had er nog geen!
(Behalve die van mijn pensioenbank, mijn spaarbank, mijn 14 winkelketens, mijn ziekenkas, zonder te spreken van mijn identiteitskaart, tankkaart, parkeerkaart en mijn kredietkaart, de enige die ik dagelijks nodig heb)
Dus ben ik in 2014 de trotse bezitter van een portefeuille zonder geld, maar met 22(TWEEENTWINTIG ! ) chipkaarten.
Tenzij ik weiger het openbaar vervoer te gebruiken. Want al die kaarten mag ik niet meenemen op de tram
Australische onderzoekers stelden vast dat het roken van een sigaret het leven met 11 minuten verkort. Ook TV-kijken verkort het leven: als je elke dag 6 uur kijkt, sterf je 5 jaar vroeger !
Eén uur TV-kijken is even ongezond als één sigaret roken, dus 11 minuten minder levensverwachting.
Wij vragen ons af: Als iemand 6 uur tv kijkt en dan 6 sigaretten rookt, komt uiteindelijk 10 jaar eerder aan zijn einde... of niet?
Als iemand 6 uur lang auto rijdt, zijn I-phone aanzet en onderweg TV kijkt met twee sigaretjes om het uur... Leeft die dan 15 jaar minder lang?
Onze eigen onderzoekers zijn van oordeel dat er zelfs geen glaasje alcohol nodig is om aan te nemen dat deze autobestuurder druk bezig is met de onderzoeksresultaten te vervalsen:
De boeren klagen dus weer, ze zitten letterlijk in de patatten. Slecht weer? Neen, TE GOED WEER. Voor de aardappelen, althans. Die kregen zoveel water, dat ze dikker en talrijker zijn dan vorig jaar.
Remember 2010 ? Slechte aardappeloogst, aardappelschaarste, de prijzen verdriedubbelden, de frieten werden haast een luxeproduct, zo DUUR werden ze !
En nu er meer aardappelen zijn, is men weer niet tevreden!
Een pakje friet zal goedkoper worden! GELOOF MAAR VERDER IN SINTERKLAAS !
Aardappelen zijn goedkoper, dat wel. Maar dan ga je ze zelf moeten schillen, braden, pletten, frituren, bereiden, enzovoorten.
Onthoud dus maar: we gaan de boeren nooit horen juichen, en wij gaan altijd meer blijven betalen, of de oogst nu goed of slecht is.
En als ze de prijzen weer willen opvoeren, gaan ze ons patatten als dierenvoer recycleren of er biogas van fabriceren!
De Vlaamse regering wil gemeentes helpen in hun strijd tegen sluipverkeer op landelijke wegen. Daarom stelde ze een voorbeeldlijst op van locaties waar nu al hindernissen worden geplaatst om het verkeer weg te houden. Een bloemlezing van tien Vlaamse 'wegpesters'.
1. De carterrammer
Wat? Betonnen blokken die het oliecarter onderaan de auto beschadigen. Waar? In Wellen weert een carterrammer het verkeer van de verbindingsweg tussen het kasteel van Rullingen naar Herten. Burgemeester Eric Awouters (Open VLD) van Borgloon verkiest carterrammers boven zandbakken, waarin fietsers kunnen vallen. Hij heeft ook al een paar carterrammers laten installeren aan ruilverkavelingswegen.
2. De zandbak
Wat? Er wordt een plaat uit het wegdek gebroken en vervangen door een bak mul zand waarin auto's zich vastrijden. Waar? In de Groenstraat in Sint-Gillis-Waas ligt Vlaanderens eerste verkeerszandbak ooit. Maar burgemeester Remi Audenaert (CD&V) wil er geen tweede: 'Je moet het zand in de bakken zeker om de twee weken omploegen, want het wordt snel hard en dan lijkt het wel een asfaltweg. En ik heb het personeel niet om die onderhoudswerken uit te voeren.'
3. De tractorsluis
Wat? Is eigenlijk ook een carterrammer maar komt nog hoger en wordt specifiek gebruikt voor landbouwwegen. Een tractorsluis is een langwerpig betonblok waar alleen maar de tractoren op hun hoge wielen veilig overheen kunnen rijden. Waar? Aan de Goolderheideweg in Bocholt houdt een tractorsluis ongewenste auto's tegen.
4. Combinatie tractorsluis/zandbak
Wat? Haal links en rechts van de weg een langwerpig stuk uit het wegdek, graaf dat uit, vul het een beetje op met zand. Auto's rijden zich vast, tractoren niet.
Waar? In de Keukenstraat in Ninove ligt zo'n zandbak. 'Probleem is: burgers komen die zandbak zelf opvullen met steengruis, zodat ze er weer kunnen doorrijden', zegt burgemeester Michel Casteur (Open VLD).
5. De kasseistrook
Wat? Op een landelijke geasfalteerde weg wordt viermaal in het midden van de weg een langwerpige strook van een tiental meter uitgegraven en vervangen door hoog opstekende kasseien. Waar? In de Van Cailliedreef in Oostkamp. 'Landbouwvoertuigen kunnen rustig blijven doorrijden. Automobilisten zijn verplicht te vertragen en met één wiel op die kasseistrook te gaan rijden. Dat heeft een ontradend effect', zegt schepen van Mobiliteit Els Roelof (CD&V).
6. De tweesporenweg
Wat? Links en rechts van de rijbaan zijn smalle macadamstroken aangebracht waarop de auto's en de fietsen kunnen rijden. In het midden is gras. Zo'n weginrichting remt het verkeer af. Waar? In de Hooistraat in Blankenberge. 'Helaas kan het graszaad niet diep genoeg in de aarde dringen, waardoor het niet schiet. De kiezels komen daardoor weer te gemakkelijk op die twee rijstroken terecht, wat gevaar oplevert voor de fietsers', zegt schepen van Mobiliteit Patrick De Klerck (Open VLD). De tweesporenweg in de Koeistraat is ondertussen alweer opgebroken en er wordt gezocht naar een oplossing voor die in de Hooistraat.
7. De fietssluis
Wat? Paaltjes waar fietsers tussen kunnen maar auto's niet.
Waar? Op het Schipperspad in Eeklo. 'Fietssluis is een duur woord voor een simpele oplossing om de auto's tegen te houden', zegt schepen van Mobiliteit Dirk van de Velde (CD&V). 'Die paaltjes staan niet aan het begin van het Schipperspad, want in het eerste deel moeten de auto's nog door kunnen om tot aan de boten te geraken.'
8. De bussluis
Wat? Een kuil in de weg verhindert dat het gewone verkeer doorgang heeft. De spoorbreedte van een auto is immers te smal om erover te rijden. Bussen hebben meer ruimte tussen de banden. Die kunnen dus wel passeren. Voordeel van deze bussluis is dat het gewone verkeer met beperkte maatregelen kan worden tegengehouden. Waar? Op de Zagersweg in Brugge. Men wilde buslijn 4 (Brugge Station-Koolkerke) een woongebied laten bedienen, zonder dat er onnodige kilometers gereden worden én zonder dat de doorsteek een sluipweg zou worden voor het gewone verkeer.
9. Het slimme verkeerslicht
Wat? Een simpel systeem: een verkeerlicht springt op rood wanneer de auto's te snel komen aangereden. Dat slimme licht wordt aangekondigd met een bord '+50=rood'. Waar? In de Drongensesteenweg in Vinderhoute.
10. Het verkeersbord
Wat? Soms moet een simpel verkeersbord volstaan om het sluipverkeer van de landelijke wegen te houden. Waar? De Herderweg in Sint-Pieters-Leeuw.
Sommige diersoorten zijn bijzonder doeltreffend geconstrueerd om ze te beschermen tegen het impact van uitwendige gevaren:
De schildpad, de kever en de politicus hebben een UITWENDIG SKELET, dat hen beschermt tegen slagen, verwondingen en kritiek.
De gewone mens daarentegen wordt bedreigd van alle kanten, vooral van buitenaf: Tegen schrammen van doornstruiken bedacht hij de kledij, die door de eeuwen heen geëvolueerd is tot statussymbool. Kledij dient vooral om zichzelf een fictieve meerwaarde toe te kennen en zich te onderscheiden van de medemens.
Tegen de gevolgen van teveel haast, risico en roekeloosheid bedacht hij de AUTO, die hem van kwetsuren moet vrijwaren; dit blijkt niet altijd efficiënt.
Hierdoor verwaarlozen we ons innerlijk skelet, en vallen ten prooi aan OSTEOPOROSE. Vooral politici lijden hieronder, dit manifesteert zich meestal door een gebrek aan RUGGENGRAAT.