Marketing
Heel het schandaal met de (zelden) besmette eieren is duidelijk de ultieme marketingstunt!
Het syndicaat van legkippen ijvert al jarenlang voor een verhoging van de eierprijs. Het is het meest ondergewaardeerde product in onze voedselvoorraad.
Een ei produceren vergt een volledige dag scharrelen, kakelen, pushen, aanmaken van dooier, eiwit, eigeel,vlies en luchtkamer, in een biologisch verantwoorde verhouding!
Dit allemaal voor een schamele 25 cent per dag!
Melk en vlees kwamen reeds eerder aan de beurt.
(remember: dioxinecrisis)
Aardappelen kennen regelmatig een zogezegd mislukte oogst, telkens een reden om de prijs van een pakje friet omhoog te laten gaan.
Nu hebben enkele pientere (natuurlijk Hollandse) eierboeren het fipibrolincident* uitgelokt om langs een zelf gecreëerde schaarste de eierprijs omhoog te krijgen.
Logisch: meer besmetting = minder goede eieren
minder goede eieren = meer vraag
meer vraag= prijsstijging
prijsstijging = meer inkomsten!
*fipronil
12-08-2017 om 00:00
geschreven door Frankie
Categorie:Gezondheid
|