Inhoud blog
  • taalbad voor di Rupo
  • twee publieke opinies
  • verontwaardiging
  • verkiezingsshows
  • taalbewustzijn
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    boek onder lava
    verzwegen berichten
    11-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zang van de veerman
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    zang van de veerman

     






    neem het de dichter niet kwalijk,

    duid hem zijn liedjes niet euvel:

    zijn geraas is ongevaarlijk,

    hij fluit als een dwaas op zijn heuvel

     

    ach, over de oevers van vroeger

    waar de veerman roeit en een reiger

    waadt door netels en nevel:

    het zwijgen waar de lisdodde groeit

     

    duid het de dichter niet euvel:

    hij vaart als een veerman van vroeger

    naar de oever van toen, de steiger

    waar  een stoet van doden verzamelt

     

    hoor de bedevaarders smeken

    om een plaats in zijn boot

    hij moet in hun naam nu spreken

    hun heimwee is mateloos groot

     

    neem het de dichter niet kwalijk

    zoals hij tolt in de draaikolk

    zijn gedaas is ongevaarlijk

    hij is voor de doden een tolk

     

    zwaar ligt zijn boot in het water,

    de stroom  slaat over de dijk,

    het dorp verdwijnt, geen huis meer

    staat er boven nevel en slijk

     

    duid het dit liedje niet euvel:

    het praat een dromen na,

    het hoort de doden hun gekeuvel,

    het verstaat ze volkomen, bijna

    11-07-2009 om 11:46 geschreven door staf de wilde

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weg met Vandenbroucke?

    een andere VDB, een andere schandpaal?

     

    Het is duidelijk dat een bepaalde pers zich verkneukelt in de geruchten over een nakende defenestratie van aftredend minister Frank Vandenbroucke.

    De aanleiding is al langer bekend: de man is een koppige eigenzinnigaard en daarin gelijkt hij op Karel de Gucht die eveneens irritatie opwekt binnen zijn eigen partij. Maar voor de Gucht heeft men een elegante uitweg gevonden: hij wordt weggepromoveerd naar de Europese commissie.

    Als je echter dieper op ‘het geval VDB’ ingaat dan begin je toch vragen te stellen bij de bezwaren die tegen hem worden geopperd. Vaak zeggen partijgenoten die anoniem wensen te blijven wat op zichzelf al niet erg moedig is: ‘Frank heeft inhoudelijk meestal gelijk maar daarom moet hij nog niet altijd gelijk krijgen.’

    VDB wordt naar het schijnt verweten zich te sterk communautair te profileren, maar zijn oproep om een assertieve Vlaamse houding aan te nemen wordt opgenomen in het nieuwe regeerakkoord. Wat is er dan mis mee?

    Tevens neemt men het VDB kwalijk dat hij in een televisiedebat heeft gezegd: ‘Als ik de laatste weken naar Bart De Wever luister, dan hoor ik mezelf bezig.’

    Mag een politicus dan niet meer ruiterlijk toegeven dat er overeenstemming bestaat met de argumentatie van een concurrent?

    Afgezien van zijn persoonlijke eigenaardigheden– die inderdaad ergernis kunnen opwekken - wordt VDB door vriend en vijand geprezen om zijn intelligentie, visie en werkkracht: hij is een ware workaholic. En hij is bereid voor zijn principes te vechten, plat opportunisme is hem vreemd.

    Dat karakters botsen hoeft niet te verwonderen, daarom is politiek ook mensenwerk.

    Maar talent over boord kieperen doe je alleen als je er te veel van hebt. En of dat het geval is bij de huidige SP.a waag ik te betwijfelen.

    de haan 10 jul. 09

    10-07-2009 om 17:39 geschreven door staf de wilde

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cooking in the danger zone

    Cooking in the Danger Zone

     

    Men zal het al hebben gemerkt dat ik uiterst kritisch sta tegenover de programmering en het journalistieke niveau van de VRT. De reden is simpel: ik verwacht van een openbare omroep zeer veel omdat hij de enige is die een tegengif zou kunnen zijn tegen al de commerciële rotzooi die op ons afkomt.

    Gisterenavond heeft Canvas dit bewezen met opeenvolgend de Canvascrack, In de Schaduw van het Kruis, Cooking in the Danger Zone en The Story of India. Voor het babbelprogramma over de Tour in Barcelona ben ik overgeschakeld naar Nederland 1, al was het maar om dat liedje van Dalida nog eens te horen, de setting in de crypte van de Sagrada Familia was mooi meegenomen evenals de aanwezigheid van allesweter en orakel Johan Cruyf.

    In elk geval was deze Canvasavond tegelijk ontspannend en leerzaam. The Story of India is een uitnodiging om het land eens zelf te gaan bezoeken want er zijn ervaringen die niet in beelden zijn vast te leggen, je moet ze met al je zintuigen – dus ook je geurzin – kunnen waarnemen.

    Cooking in the Danger Zone bracht ons naar Zuid-Korea waar hondenvlees wordt geserveerd als nationale delicatesse. De Engelse kok en reporter wou er niet van eten uit persoonlijke weerzin en ook omdat hij – politiek correct -  een einde wou maken aan het fokken en slachten van honden voor de vleesconsumptie.

    Je zit er als hondenliefhebber ook met gemengde gevoelens naar te kijken: waarom roept het eten van hondenvlees weerzin – misschien zelfs verontwaardiging – bij ons op en niet het eten van konijnen, geiten of kalveren wat toch net zo goed lieve dieren zijn. En in tegenstelling tot de Amerikanen eten wij Europeanen zelfs paardenvlees zonder aan dit intelligente en gevoelige dier te denken. Waarom?

    Wellicht heeft het te maken met emotionele binding: honden en katten zijn bij ons huisdieren, we gaan er een emotionele relatie mee aan en we kennen deze dieren een intelligentie toe.

    De emotionele binding kan twee richtingen uitgaan: die van genegenheid en die van walging.

    Zo zijn de meesten van ons niet geneigd om rattenvlees te eten al wordt de muskusrat in Klein-Brabant en Antwerpen opgediend als een delicatesse, weliswaar dan vermomd als ‘waterkonijn’. Evenmin zullen wij spontaan insecten en wormen naar binnen spelen al schijnen deze bijzonder voedzaam en zelfs lekker te zijn.

    Toen de presentator al te opdringerig werd met zijn morele bedenkingen riep een Koreaan uit: ‘laat ons toch met rust.’ Deze uitbarsting kan ons wat leren over de termen ‘normen en waarden’ of ‘zeden en gewoonten’: mogen wij er altijd van uit gaan dat onze normen en gewoonten superieur zijn aan die van andere volkeren? Hoeveel is afhankelijk van lokale traditie en gewenning en kun je daar een waarde op kleven?

    Welke drempel moet worden overschreden alvorens je de noodzaak voelt om in te grijpen: we hebben tenslotte toch een einde gemaakt aan het koppensnellen en het kannibalisme.

    De drempel zal zijn alles wat aan de mensen raakt en wat dieren aangaat zal er een grens worden ervaren bij het opzettelijk toebrengen van onnodig leed: wij doden ook dieren om ze te consumeren, maar we zijn al zo ver gevorderd in onze waardebeleving dat het kweken en slachten ‘diervriendelijk’ moet gebeuren – al kun je vragen stellen bij deze vorm van vriendelijkheid. Principieel zouden we misschien allemaal vegetariër moeten worden en afzien van het doden van  wezens die gevoelig zijn voor pijn. Ons enige excuus is precies de traditie: we hebben het altijd gedaan, dus waarom zouden we er mee stoppen. Erg bevredigend is dit excuus niet in morele zin: de mens heeft ook sedert de oertijd gevochten, dat maakt de oorlog daarom nog niet moreel aanvaardbaar.

    Kortom, een ethische benadering zal altijd een element van willekeur bevatten: we hebben geen voldoende grond om onze eetgewoonte te rechtvaardigen. We jagen, slachten en vissen omdat vlees en vis voedzaam zijn en lekker, en het lijden van de dieren nemen we er maar bij uit gewoonte. En van uit een ingebeelde of reële superioriteit van onze soort: onze superieure intelligentie en verbeelding geeft ons het recht om lagere soorten te doden, denken wij.

    Terwijl we gewoon doen wat deze lagere soorten doen: de grote of sterkere vreten de kleinere of zwakkere op. We zijn dus zoogdieren onder de zoogdieren wat dat betreft.

    Een ding lijkt me zeker: onze superieure vermogens zijn juist een reden om ons moreel superieur te gedragen, wat minstens moet inhouden het vermijden van onnodige pijn.

    In concreto betekent dit: dieren fatsoenlijk behandelen en – indien mogelijk - eerst verdoven alvorens ze te doden.

    Het had een perfecte televisieavond kunnen zijn was daar niet die voortdurend herhaalde trailer geweest van ‘Top Gear’, het meest idiote en weerzinwekkende dat Canvas de laatste jaren heeft uitgezonden. Niet enkel is dit machoprogramma in deze tijden van milieudreigingen bijzonder politiek incorrect, mij stuit het tegen de borst dat sommige gozers hun stoerheid moeten bewijzen via een patserige machine: als je prestaties wil leveren doe het dan met je eigen lichaam of met je eigen  hersenen, daar heb je geen lawaaimakend en vervuilend voertuig voor nodig.

    de haan 10 jul. 09

    10-07-2009 om 10:13 geschreven door staf de wilde

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voetjes van ivoor
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    voetjes van ivoor

     

    zou je haar gezicht omschrijven:

    een omzichtige glimlach, het neusje

    met de spitse vleugels, de lippen

    bewegend van listig naar verlegen

     

    meest van al is jou bijgebleven

    de kleine schoentjes in oudroze,

    voetjes om te zoenen, dacht je

    met de pathos van een Rus,

    een prins en idioot

     

    ze kon onder je oksel door,

    een onderdeurtje, reebruin

    haar ogen alsof er barnsteen

    gehecht was aan ivoor

     

    zo’n beeldje wil je van haar

    maken, een kleinood uit

    een wisseling van eeuwen

    toen een meisje op een jongen

    leek en een jongen op een engel

     

    alleen de vleugels ontbraken

    om haar op te laten als een postduif

    naar een onbestemd adres:

    ze zou het zelf wel vinden,

    ze had er het bekje voor, de ogen

    om meer te vermoeden dan men

    roekeloos kan zoeken

     

    haar kleine voeten, wil je onthouden,

    in dat tedere oudroze, je voelde jou

    een dronken Rus, diep gebogen

    om de grond te eren met een kus,

    de grond waarover ze heen zou gaan

    maar nooit verdwenen uit je ogen

    09-07-2009 om 16:12 geschreven door staf de wilde

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dehaene als Kuifje in Congo?

    Dehaene lobbyt bij Kabila

     

    Oud-premier Dehaene heeft ervoor gezorgd dat het Belgische bedrijf Talent &Vision  de Congolese staatszender RTNC mag moderniseren. Mochten de bemoeienissen van lobbyist Dehaene zich daartoe beperken dan  was er nog niet zoveel aan de hand.

    Maar  het Vilvoordse trekpaard wil ook minister Michel van ontwikkelingssamenwerking bewerken net als zijn vader die voorlopig nog Europees commissaris is met dezelfde bevoegdheid en dan gaat het om de besteding van overheidsgeld.

    Congo is door minister van buitenlandse zaken, Karel de Gucht, als meer dan eens aangeklaagd als ‘a failed state’: de regering Kabila kan niet instaan voor de veiligheid van haar burgers, soldaten en politieagenten worden ofwel te weinig of helemaal niet betaald zodat ze de neiging vertonen hun burgers af te persen en te terroriseren in plaats van ze te beschermen. Ook het onderwijs en de gezondheidzorg zijn in eenzelfde bedje ziek: onderbetaald en  chaotisch werkend en verkommerd qua uitrusting. Is de modernisering van een  staatszender dan wel de eerste prioriteit voor onze ontwikkelingssamenwerking?

    De publieke omroep heeft nu de reputatie een propagandamachine te zijn: welke garanties kan de overeenkomst met  Talent & Vision bieden dat de staatsomroep in de toekomst onafhankelijk zou kunnen werken en een noodzakelijke informatieve en pedagogische rol kan vervullen als aanvulling op een gebrekkig functionerend onderwijs en een even belabberde medische voorlichting? Een privéonderneming kan zoiets onmogelijk afdwingen, zullen Europa en België dit wel kunnen? Het lijkt me al verdacht dat volgens de Belgische ondernemer president Kabila ‘meer dan warm’ loopt voor dit dossier: zou Kabila dan zo’n overtuigd democraat zijn?

    Wat bij dit soort deals voorop moet staan is het belang van de bevolking en niet de groeikansen van een privébedrijf wat zou kunnen doen denken aan neokolonialisme.

    Het is niet uit te sluiten dat een degelijke openbare omroep de democratie in Congo kan bevorderen, alleen blijft het een open vraag of deze investering de meest dringende prioriteit is in een land waar nog dagelijks wordt gemoord en verkracht. De rebellen en soldaten gaan hun gedrag niet veranderen door naar andere beelden te kijken: een einde maken aan de straffeloosheid lijkt me een veel urgenter opdracht, samen met Kabila als het kan of desnoods afgedwongen door een internationale ordehandhaving onder de vleugels van de UNO.

    Je kan je trouwens afvragen hoeveel  televisie- en radiotoestellen er beschikbaar zijn in de Kivu en in het binnenland van Congo: is er wel een elektriciteitsnet om deze apparaten te laten werken?

     de haan 8 jul. 09

     

     

    09-07-2009 om 10:25 geschreven door staf de wilde

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fair Trade

    Fair Trade

     

    laat je niet misleiden,

    alles heeft zijn echte prijs:

    de kogel in de doden,

    de doden onder het ingestorte

    huis, de terloopse schade

     

    we worden dagelijks in de maling

    genomen terwijl er anderen worden

    vermalen: er is een ronkende

    mallemolen die zijn prijs

    bepaalt volgens een stijging

    op een beurs, de voorkennis

    van  uitbuiters en beulen

     

    de bedragen van de schande,

    wie betaalt ze uit:  heeft niet

    alles met alles te maken,

    zijn we niet zelf op koopjes uit

     

    de ware prijs wordt altijd betaald:

    door een klant of door de krom

    gebogenen aan een lopende band,

    door een dode zee of verziekte bodem
     

    laat je niet verleiden, haal

    geen kind in huis dat je aankijkt

    met lege ogen, een geest die

    nooit zal lezen waarom het water

    schaarser wordt en grote vissen

    nog steeds de kleinere vreten

     

    is er vraag naar zijn aanbod,

    zijn bedelblik, zijn ogenblik

    op aarde en daarna zand erover

    ter bevruchting van het land

     

    alles heeft zijn ware prijs,

    de enige die over waarde spreekt:

    we ruilen dagelijks weelde

    voor ontbering, kogels voor

    een droom van vrede

     

    heeft niet alles met alles

    te maken:  de spelen om de macht,

    de tedere spelen van vrede, wie zou

    de nachten vrezen wanneer de dagen

    hun ware handel  hebben volbracht

    08-07-2009 om 11:59 geschreven door staf de wilde

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hommelles

    hommelles

     

    gons je boven deze woorden

    zoals een hommel bladert

    door een boek van korenbloemen

     

    of schuw je de waarheid niet,

    haar ogen die doden als

    pistolen, ook als ze naderen

    over de wegen van een droom?

     

    zeker, wie lang wil leven

    zal een vracht van leugens

    op de schouder nemen,

    waggelen zoals een dronken

    hommel  weerkeert van zijn jacht

     

    gons maar in verdwazing

    je hebt het zoete lief, de waan

    van ontkomen, de verleiding die

    om alle tuinen leidt waar de wereld

    sloom en sluw wordt buiten gesloten

     

    zeker, wie zou van deze wereld

    houden wanneer het open oog

    de walging door je aders jaagt

    zodat je waggelt als een volgepropte

    hommel die zijn brommend toontje

    gonst van ‘we gaan nu gauw naar huis’

     

    de waarheid waarschuwt niet,

    ze vuurt haar kogels af zonder

    mededogen, geen huurmoordenaar

    is zo trefzeker, zo genadeloos

     

    wil je alles weten, het dodelijke

    inbegrepen, of gons je suffend

    puffend naar een zoete dwaasheid

    om alle ogen te vergeten?

    07-07-2009 om 14:13 geschreven door staf de wilde

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.seks onder een boerka

    de man op maandag

     

    Oscar van den Boogaard lardeert zijn opiniestuk in De Standaard van 6 juli met allerlei Arabische termen die de indruk moeten wekken dat hij een deskundige is in de Arabische cultuur. We kennen de etymologie niet van woorden zoals ‘kijasai’(‘onderhandelen’?) en moeten dus op zijn gezag aannemen  dat zijn verklaring de juiste is.

    Wel kunnen we zijn hypotheses en stellingen evalueren. Zo vraagt hij zich af of de boerka niet juist voor meer vrijheid zorgt dan onthullende kledij: de vrouw in boerka kan immers haar lichamelijke onvolkomenheden wegstoppen. Word je vrijer door iets weg te moffelen dat jijzelf als een gebrek ervaart of vooronderstelt de vrijheid niet in tegendeel dat men zichzelf aanvaardt met al z’n imperfecties? Voor één keer ben ik het eens met een rechtse populist als JM Dedecker: de boerka is een draagbare gevangenis die de vrouw isoleert van haar omgeving.

    Van den Boogaard haalt een sociologe uit Rabat aan, Fatima Mernissi, winnares van de Erasmusprijs, die betoogt dat de West-Europese cultuur een vervalst beeld van de seksualiteit in de Arabische wereld, in het bijzonder van de harems, heeft gecultiveerd. Dat zal wel kloppen, maar Mernissi en haar boodschapper van den Boogaard komen tot een merkwaardige conclusie:

    ‘Het Westen heeft haar (de Oosterse vrouw) het krachtigste erotische wapen ontnomen: haar noetk, het vermogen om in woorden te denken en het brein van een man te penetreren met zorgvuldig gekozen termen.’ De sociologe en de schrijver vragen zich vertwijfeld af wat er over blijft van het orgasme als de intelligentie van de vrouw wordt genegeerd.

    Hoe kan men de intelligentie zien als een voorwaarde om tot seksuele ontlading te komen?

    Is het niet een wezenlijk kenmerk van de intelligentie dat ze onderzoekend afstand neemt, terwijl de roes van het genot juist overgave veronderstelt?

    Intelligente seks zou ons in de waan kunnen brengen dat grote denkers de grootste minnaars zijn, daar vinden we in de geschiedenis van de wetenschap en de filosofie geen bewijzen van – wel integendeel: geniale mannen sukkelen meestal met hun potentie, juist omdat zij teveel nadenken.

    Wel zijn er ‘ars amatoria’ (handleidingen van liefdeskunst) en  technieken van lichaamsbeheersing zoals Tantra die het genot helpen verhogen door het uit te stellen: de erotiek is wel degelijk een kunstvorm als men zijn directe impulsen weet te onderwerpen aan de geest, maar dan niet zo zeer aan de zelfkritische  reflectie als wel aan een verhoogd lichaamsbesef. In die zin gelijkt vrijen op dansen, en goeie dansers zijn veel betere minnaars als vernuftige denkers. Het komt erop aan door training meester te worden van het eigen lichaam en zijn kennis van het lichaam van de partner te verfijnen: daarin hebben Mernissi en van den Boogaard gelijk, erotiek is wel degelijk een taal, een vorm van communicatie. Een seksueel geslaagd koppel is een koppel dat over een gemeenschappelijke erotische taal beschikt. Men kan hierin spiritualiteit zien, maar  zeker niet de intelligentie die ons in staat stelt tot filosofische beschouwingen en wetenschappelijk onderzoek.

    Oscar van den Boogaard zegt dat hij niet weet of gesluierde of totaal verhulde vrouwen zich vrij voelen: ‘Zolang ze zwijgen zullen we dat in ieder geval niet weten.’

    Is het wel waar dat deze vrouwen zwijgen of ligt het aan ons die weigeren te luisteren?

    Eén ding lijkt me zeker: een vrouw die haar lichaam verbergt om op die manier te zware heupen of afzakkende borsten aan het oordeel van (mannelijke) toeschouwers te onttrekken, zo een vrouw heeft een kritische toeschouwer in haar eigen hoofd en die negatief oordelende instantie zal haar beletten om van zichzelf te genieten. Een genietende mens verdraagt het licht, die heeft geen verduisterde kamer nodig, en  alleszins geen donkere kamer die men overal met zich meedraagt.

    de haan 6 jul. 09

    06-07-2009 om 10:39 geschreven door staf de wilde

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!