Dat ging weer vlotjes, tot
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Geen problemen op een overgevende Heros na. Al vrij vlug op de dag was Heros ziek en gaf over in de bench. We waren nog maar juist weg van het benzinestation in Poitiers toen het mis ging. We stopten dan ook zo snel mogelijk op de eerste parking en dat is deze vlak na het tolkantoor bij het oprijden van de A10 snelweg. Nu was die parking afgesloten door de gendarmerie. Omdat het baasje het uitlegde van dat zielige (?) arme(?) doodzieke(?) pupje, mocht het baasje toch het zaakje even opkuisen van die mijnheer en madam gendarm. Een dikke merci aan Mr. & Mme. Flic !
Op de snelweg ging het comme il faut kalm en weinig verkeer, maar alle aannemers hebben de lente weer in t bloed en moeten dan alle verkeersborden langs de snelwegkant plaatsen. Het is wel een eentonige tentoonstelling 130 ,110 , 90 , 70 , aflopend en in die volgorde, er staan dan nog wat borden tussen , speciaal voor de Limburgers, met een rood en een zwart autootje naast elkaar waar de rode autootjes dan niet mogen inhalen.
Parijs ging vlot, op een half uur waren we van luchthaven Orly tot aan Charles de Gaulle of de luchthaven van Roissy. Piekfijn gereden dus. Ook kalm verkeer op de A1 richting Lille, je merkt daar dat je België nadert aan de vele B-nummerplaten en het feit dat je er de BRT kan ontvangen op de radio.
En dan komt de snelweg in België nadat je dat verlaten douanekot gepasseerd bent. Voet van de gas baas want er ligt nog een bruin enveloppe met vensterke om te betalen in de bagage. 10 Km/h minder van 130 naar 120. Als je het kan rijden want vanaf Kruibeke tot afrit Berchem op de Antwerpse ring kan je zo gemiddeld 20 km/h rijden, en das goed doorgeschat zegt het baasje. Dat resulteert dat de pronostiek van t baasje, van thuis te zijn om half zeven vlotjes kwart over acht geworden is
En dan denk je toch wel eens vive les péages
Belle & co
|