Onder deze hoofding werd een kleine affiche verspreid met volgende tekst : Sint - Martinuskerk Meise Beiaardconcert Eddy Mariën opgedragen aan de Bond van de Grote en Jonge Gezinnen, de bonden van gepensioneerden, oud - strijders, diaclub, heemkundige kring Berla en VTB-VAB ter gelegenheid van de Beiaarddag 18 juni 1989 Op de flyer staan 7 gestileerde torens in zwart - wit. Op deze manier werd een poging ondernemen om de belangstelling voor de recitals op zondag nieuw leven in te blazen en te zorgen voor meer toehoorders. NU, in 2007, is de toeloop quasi nihil. Er wordt nog enkel publiciteit gemaakt in het parochieblad. Gisteren was er bovendien een nieuw initiatief, dat slechts bekend werd via de ter plaatse rondgedeelde programmablaadjes. Na het beiaardconcert, om 19 uur, was er een tweede concert, maar in de muziekacademie met tenor Teun Michiels en pianist Eddy Mariën. En wij dachten dat het één concert was in combinatie met beiaard en zang. Zo werd het opgenomen in de seizoensbrochure van de Muze van Meise. Verwarring troef!?
1988 was het jaar van de beiaard. Vlaanderens bronzen stem klonk dan ook meer uitgesproken dan anders. Heel wat initiatieven werden opgezet. Walter Capiau had in 1986 een interview met Aimé Lombaert, de Brugse stadsbeiaardier. Dat werkte inspirerend en hij wou iets blijvends over beiaardmuziek maken. Er waren toen 80 beiaarden, waarvan 50 goed bespeelbaar en 30 beiaardiers in dienst. Het werden cassetten met ieder 5 langspeelplaten : vier zingende torens in Limburg, zes in West - Vlaanderen, zes in Oost - Vlaanderen en ook zes in Brabant. Deinze vernieuwde zijn beiaard en was de eerste in de wereld met grote tertsklokken. Dat was een serieuze promotie voor de beiaarden in Vlaanderen. Volgende beiaardrecitals in Meise 's zondags om 18 uur : 12.8 Eddy Mariën en Teun Michiels (tenor) met lyrische beiaardmuziek (beiaard solo) en Italiaanse aria's (pano en zong) 19.8 Koen Cossaert uit Roeselaere : barokmuziek 26.8 E.Mariën met authentieke beiaardmuziek uit de 20ste eeuw
Op deze datum schreef het Beiaardcomité naar Dr. De Meuter, toenmalig voorzitter van de Kerkfabriek van Meise, om een beiaardmuseum in te richten onder de klokkenzaal van de toren. Dit werd besproken en op 13.1.1987 antwoordde de kerkfabriek dat ze de vraag doorspeelden aan de gemeente met 4 vragen :veilgheid (trap), toegang kerkgewelven en schietgat afsluiten, de ruimte is erg klein... Hierop volgde een vergadering met het schepenkollege, een afvaardiging van het beiaardcomité en de kerkfabriek op 24.3.1987, waarvan een uitvoerig verslag van de ambtenaar M. Schockaert opgesteld werd. Daarop werd opnieuw gevraagd aan de kerkfabriek voor een formele toelating tot uitvoering. Op 10.4.1987 antwoordde die, dat er eerst duidelijkheid moest geschapen worden over de uit te voeren werken. Daar bleef het dan bij, uitgenomen dat onder impuls van schepen Noël Catry de trap gemaakt werd door de heer Moerenhout (Sjoeter) uit Westrode. Hierbij bleef het echter. Ik blijf heden nog aandringen om dit plan uit te voeren. Er was een mogelijkheid beneden, naast de oude beiaard in de achterbouw van het huis tegen de bib. Maar hier werd voorrang gegeven aan Gros, die er permanent een lokaal kreeg om slechts enkele keren per jaar te vergaderen en de dossiers op te bergen. Tussen de bib en de oude beiaard (monument genoemd!?) is er plaats voor een dringend noodzakelijke leeszaal voor de bib en zou een plaats kunnen gereserveerd worden achter glas voor een beperkt museum met plaats voor de beiaardier voor het historisch waardevol klavier en het automatisch klokkenspel van onze oude beiaard, die nog steeds staan te verkommeren in een loods van de gemeente.