Het toerisme naar Egypte ontwikkelt zich zeer positief!
De bezoekersaantallen zijn gestegen van iets meer dan 5 miljoen aankomsten in 2002 tot 12,8 miljoen aankomsten in 2008.
16 miljoen bezoekers in 2014 Met bijna 13 miljoen toeristische bezoeken nam Egypte in 2008 de 23e plaats wereldwijd in en zelfs de 1e plaats in Afrika en het Midden Oosten. Ruim 70% van het aantal bezoekers was afkomstig uit Europa, waarvan ruim 280.000 uit Nederland. Het Ministerie van Toerisme in Egypte heeft zichzelf tot doel gesteld om 16 miljoen bezoekers te trekken in 2014. Ondanks de positieve cijfers is deze doelstelling ambitieus gezien de huidige wereldwijde toeristische trends.
Stimuleren van het toerisme Deze groei kan alleen gerealiseerd worden als er voldoende vlieg- en beddencapaciteit gerealiseerd kan worden. Zonder een geordende, duurzame ontwikkeling hiervan zal het een uitdaging zijn om deze groei te realiseren. De Egyptian Tourist Authority (ETA) doet er dan ook alles aan om het internationale toerisme te stimuleren. Niet alleen door het opzetten van internationale promotiecampagnes, maar ook door binnenlandse zaken op te pakken die het toerisme beïnvloeden.
Bewaking en verbetering van de kwaliteit Marketing en promotie is daarbij noodzakelijk, maar niet voldoende om de gewenste bezoekersaantallen te realiseren. De ETA zal zich daarom niet alleen richten op de bestaande internationale markt, maar ook op nieuwe markten en de binnenlandse markt. Daarnaast worden er diverse trainingen, incentives en bewustwording programmas opgesteld die gericht zijn op de bewaking en verbetering van de kwaliteit om bezoekers ook weer te laten terugkeren.
Nieuwe campagne Egypt, where it all begins is de nieuwe slogan van de geïntegreerde reclamecampagne van de ETA voor 2010. Deze campagne wordt zowel voor print, tv als online ingezet in de 26 belangrijkste internationale markten voor Egypte, waaronder Nederland. De huidige website zal volledig worden vernieuwd en aangepast aan de campagne. Eén van de belangrijkste doelstellingen wordt het inspireren van bezoekers. Daarnaast wil de ETA bezoekers graag aansporen om ervaringen met elkaar te delen, onder meer onder het inzetten van sociale media netwerken zoals Facebook en Twitter.
Nieuw logo Het nieuwe logo, als onderdeel van de campagne, is zorgvuldig ontworpen. Het bestaat uit het woord Egypte in een handgeschreven kalligrafie stijl, gecombineerd met het symbool van de Ankh, een van de bekendste oude Egyptische symbolen dat in de Egyptische mythologie het eeuwige leven vertegenwoordigt. Samen met de slogan laat het logo zien dat Egypte niet alleen een oude en grote beschaving is, maar eveneens een bron van nieuwe ervaringen en inspiratie voor bezoekers
|