Over mijzelf
Ik ben Pierre Vanstipelen, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Priet.
Ik ben een man en woon in Bilzen (België) en mijn beroep is Gepensioneerd.
Ik ben geboren op 11/02/1951 en ben nu dus 73 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Schilderen en Tuinieren.
In tekenen en schilderen kan ik mijn passie voor al het mooie kwijt. Mijn kleinkinderen Pieter en Lena zijn mijn oogappels. Tevens ben ik voorzitter van de Kunstkring Alkanna. Mijn specialisatie inzake schilderen is portret, dierenportret & architectuur
Gastenboek
  • Fijne zaterdag
  • Lieve groetjes.mooie tekeningen.
  • Militaire begraafplaaats te Waregem
  • Leg de puzzel zelf in elkaar.
  • Muziek Box Joe Cocker

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • Inhoud blog
  • Pastelportret: Britney en Sandey fase 2 deel 1
  • Pastelportret: zusjes Goffin: Britney en Sandey Fase 1 deel 5
  • Pastelportret van Sandy en Britney: fase 1 / deel 4
  • Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • Pastelportret: Zusjes Goffin: Sandy en Britney / Fase 1: deel 1
  • Pastelportret:Zusjes goffin
  • Nieuwjaarswensen en voornemens voor 2012
  • Kerstkaarten 2011
  • Pastelportret: Voorontwerpen voor het portret van Sandy en Britney
  • Pastelportret zusjes Goffin: de voorontwerpen
  • Pastel Portret: Zusjes Goffin: Voorontwerp 1 & 2
  • Pastel Zusjes Goffin
  • Pastelportret: Zusjes Goffin
  • Pastel portret Eliona: Eindafwerking
  • Pastelportret Eleonora: Fase 2 / deel 6
  • Pastelportret Eleonora: Fase 2 / deel 5
  • Pastelportret: Eleneora: fase 2 / deel 4
  • Terug Online???
  • Opnieuw opstarten
  • Pechdag of rotdag
  • Pastel portret Eliona: Fase 2 / deel 3
  • Pastel: Portret van Ileona: fase II /deel 2
  • Pastel: Portret van Ileona: fase II /deel 1
  • Pastel: Portret van Ileona: fase I /deel6
  • Fijne Feestdagen
  • Pastel portret Eliona: Fase 1 / deel 5
  • Pastel portret Eliona: Fase 1 / deel 4
  • Ontwerp: Pastel portret van Eliona: Fase 1/deel 3 opzet van het gezicht
  • Hernia
  • Pastel portret Eliona: fase 1 / deel 2
  • Pastel: Ontwerp: Portret van Eliona
  • Pastel: Portrt van Eliona: Fase 2/ Voorontwerp 2
  • Pastel: Portrt van Eliona: Fase 2/ Voorontwerp 2
  • Pastel: Portret van Ileona: fase Voorontwerp II
    Toplijst TopSiteGuide.bestblogs.blogs.seniorennet.be/pierre1951
    TopSiteGuide.bestblogs pierre1951
    Zoeken in blog

    Foto
    Welkom op mijn blog!
    Mijn favorieten
  • Maaike's creatief blogje
  • Weerspreuken
  • Laathi
  • Viva & Dreke
  • Bomi
  • Klaproosje 1
  • Casawivi
  • lana
  • Altijd welkom bij fritske3- hoe leer ik tekenen
  • Joeltje/route 66
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    Zoeken met Google


    Laatste commentaren
  • Lieve groetjes (annelien)
        op Pastelportret van Sandy en Britney: fase 1 / deel 4
  • Lieve groetjes (annelien)
        op Pastelportret: Britney en Sandey fase 2 deel 1
  • Zonnige groetjes (annelien)
        op Pastelportret: zusjes Goffin: Britney en Sandey Fase 1 deel 5
  • Lentegroetjes (annelien)
        op Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Goedemorgen blogmaatje (annelien)
        op Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • Dag blogmaatje (annelien)
        op Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • zondaggroetjes (annelien)
        op Pastelportret van Sandy en Britney: fase 1 / deel 4
  • Lieve weekendgroetjes (annelien)
        op Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Lieve groetjes (annelien)
        op Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • Bijna weekend (annelien)
        op Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Blog als favoriet !
    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • Pastel- en andere tekeningen
    Genieten en laten genieten van Kunst
    Mensen laten genieten van Kunst en iets mogen meegeven over mezelf, mijn hobby en mijn passie is het mooiste dat er bestaat.
    02-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fase 1 detail gezicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De verschillende onderdelen van het gezicht zijn in deze eerste fase reeds goed te onderscheiden. 
    1) ogen: je kan zien dat de ogen reeds redelijk ver uitgewerkt zijn: er zijn wel nog geen wenkbrauwen of wimpers aangegeven maar de kleur nuances zijn in dit eerste stadium reeds aanwezig. Wel kan je zien dat de oogleden door enkele donkere lijnen een eerste aanzet hebben gekre-gen waardoor het oog iets meer zijn beslotenheid (oogkas)krijgt.
    2) de neus: de neusbrug ontstaat door de zijkanten van de neus aan te geven, eveneens is het belangrijk om in deze eerste fase reeds goed te letten op de vorm en lengte (wipneus, dikke neus, brede neusvleugels enz.) van dit zintuig.
    3) de mond: is samen met de ogen en de neus natuurlijk zeer belangrijk. De lippen zijn ongeveer van dezelfde kleurintensiteit maar toch zie je reeds dat op de onderste lip meer licht valt dan op de bovenste. Ook het stuk tussen neus en mond (de snotgeul noem ik het nog al eens oneerbiedig) dient de nodige aandacht te krijgen in deze eerste fase.
    4) de oren:  zijn enkel door het kleur verschil tussen licht en schaduw aangegeven.
    5) voor het haar: zijn er enkel wat donkere streepjes gezet om toch een bepaalde vorm van het schedeldak te verkrijgen ( typisch en kenmerkend voor iedere persoon verschillend en ook nog verschillend bij kinderen, adolecenten, of volwassenen).
    Tot slot wil ik nog iets zeggen over de kleur op het gezicht zelf (ik ga niet vertellen welke kleuren ik hiervoor gebruik), maar wel het verschil tussen de linker en rechterkant van het gezicht. Zoals je kan zien is de linkerkant reeds heel wat donkerder aangezet dan de rechter (lichtkant) met als gevolg dat het gezicht nu reeds een drie-dimentionele vorm verkrijgt. Ook is het van belang om dit licht- donkercontrast over de hele tekening (schilderij) te bewaren omdat hierdoor het geheel zeer veel aan expressie wint.
    Tot slot zie je dat de achtergrond zeer licht is aangezet (met lichte pasteltinten) met een kleur verloop van onder naar links boven en vandaar verder naar rechts. Die kleuren zijn met een draaiende beweging in het papiergewerkt, hier komt de sterkte van dit zwaardere aqua-papier op de voorgrond.
    In de volgende detail bespreking wil ik me richten tot ogen neus, mond en oren..

    02-09-2005 om 13:37 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    01-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste fase: Kleinzoon Loyens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nadat de schets is gemaakt, ben ik begonnen met een eerste keer de achtergrond op te zetten. Ik heb gekozen voor een heel zachte kleurschakering die de achtergrond voor een groot deel zal bedekken. Op dit moment kun je reeds goed zien dat de kleur het meest intens zal worden aan de linkerzijde en dat aan de rechterzijde, dit is de kant vanwaar het licht komt er minder kleur is aangebracht. In de latere fases zal ik deze kleur nog intenser maken maar in deze eerste fase lijkt me dit meer dan genoeg.
    Voor het gezicht heb ik gekozen voor een redelijke donkere aarde tint,waarbij ik op de lichtste plaatsen geen kleur heb aangebracht. Het voordeel hiervan is dat men dan de donkere tint kan uitwrijven over deze onbeschilderde plekken waardoor er een mooie lichte tint ontstaat. Het nadeel is natuurlijk dat dit een arbeids intensieve handeling is die men verschillende keren dient te herhalen voor alleer men een bevredigend resultaat bereikt.
    Zoals je kan zien zijn de ogen, neus, en mond evenals de oren reeds redelijk uitgewerkt en van kleur voorzien.
    Het haar is zeer summier opgezet gezien het zeer korte kapsel van de geportretteerde.
    Voor de kleding is gekozen voor een fel karmijnrood en de witte banden op de bloes heb ik reeds van een lichte blauw-grijze kleur voorzien, ook zijn de verschillende plooien in de kleding reeds aangebracht maar die moeten in de volgende fases verder uitgewerkt worden.
    In de volgende bespreking wil ik het hebben overde opzet van het gezicht in deze fase.

    01-09-2005 om 20:28 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    31-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inleiding portret kleinzoon Loyens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals ik gisteren meldde ga ik vandaag beginnen met een algemene beschrijving te geven van het portret.
    In de eerste plaats wil ik iet zeggen over het papier.
    Voor dit portret heb ik een aquarelle papier genomen met een redelijke zwaarte (280 gr) en met een fijne korrel (Schoëller-Hammer papier).
    Waarom aqua papier:?
    In de eerste plaats omdat dit papier vrij stevig is en tegen een stoot kan. Ten tweede een fijne korrel omdat ik in een gezicht niet graag een ruwe onder ligger heb.
    Ten derde aqua papier geeft een wollig effect als je het bewerkt met pastel en dat heb ik wel graag in een gezicht, dit omdat de huid van het gezicht nu eenmaal niet volledig glad is en een aantal oneffenheden heeft. Ook moet ik meegeven dat er ik een fantastisch gevoel krijg als ik met pastelkrijt over het zachte oppervlak van aquapapier werk. Dus daarom deze papiersoort.
    Zoals steeds is er vertrokken van een vrij stevige schets die nog wel kleine aanpassingen toelaat maar die toch reeds met die eerste aanzet een redelijk resultaat geeft. Iets wat zeer belangrijk is (voor mij in alle geval) , is dat ik dan reeds het witte vlak een kleurschakering heb gegeven.Ik heb het er nogal eens moeiljik mee om dat witte vlak te gebruiken, gekleurde ondergronden kunnen dit verschijnsel ondervangen maar deze ondergronden beïnvloeden natuurlijk de later aangebrachte kleur en aqua papier is nu eenmaal wit.
    De foto die bij dit artikel geplaatst is, is het afgewerkte portret waarop ik de verschillende fase zal aanduiden die van belang zijn. 
    De achtergrond is zeer summier ingevuld dat maakt dat het portret zeer goed naar voor springt (portret dient de blikvanger te zijn) achtergrond dient als achtergrond en omkadering te fungeren.
    De kleding is in een felle kleur uit gewerkt waar het door de zon gebruinde gezicht, goed mee samen gaat.
    Licht heb ik van rechts laten komen en het gezicht is zeer minitieus uitgewerkt.
    Waaraan kan je je verwachten de volgende dagen
    1) een aantal fases waarin de achtergrond en de kleding besproken worden. 
    2) een aantal fases waarin het gezicht duidelijk weergegeven wordt
    3) een aantal fases met details van het gezicht en de kleding met de nodige uitleg over hoe wat en waarom alles zo geschildert is.
    Morgen start de eerste fase met een algemene opzet. 

    31-08-2005 om 16:05 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    30-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bespreking van portret Kleinzoon Loyens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Door de verschillende bijkomende gebeurtenissen van de de voorbije dagen ben ik er niet toe gekomen om een volgende tekening te bespreken. Niet dat ik er rouwig om ben, want ik moet zeggen, dat ik enorm veel plezier heb gehad aan de reacties op het gedicht "Leven". Ik moet bekennen dat mij dat een fantastisch gevoel heeft gegeven en heel wat emoties heeft los gemaakt.
    Ook ben ik zeer blij met de vele blijken van sympatie die ik krijg  bij de opzet en uitwerking van mijn blog en deze steunbetuigingen geven mij nog extra energie om verder te werken aan mijn Blog.
    Het onderwerp dat ik de volgende dagen wil bespreken is het portret van een jongen. Na een tentoonstelling in Bilzen op de Markt (die wij met de kunstkring organiseerden zie foto) kreeg ik thuis het bezoek van een dame die me vroeg of ik het portret van haar kleinzoon wilde tekenen. Op zich niets speciaals, maar, zij had haar reeds al haar andere kleinkinderen laten portretteren door een lokale kunstenaar, maar door de indruk die zij gekregen had van mijn realisaties vroeg ze of ik haar kleinzoon wou schilderen.
    Je begrijpt dat dit toch wel enigzins anders is dan dat je als eerste een portret gaat maken.
    Na toezegging (dat ik het zou PROBEREN) ben ik met mijn gewone doen van werken gestart.
    Enkele sessies op atelier en enkele geheugensteuntjes (in de vorm van foto's) die ik meestal zelf neem (meer uitleg volgende dagen) ben ik begonnen.
    Iets wat ik wil bijvoegen in mijn portretbespreking is dat ik iets meer zal ingaan op hoe ik aan een gezicht werk en waarbij er aan de hand van een aantal detail foto's nog duidelijker hoop aan te tonen hoe zulk portret tot stand komt.  Ook de kledig (drapage, aanbrengen van plooien en schaduw) zal de revue passeren  Door middel van de  details van een gezicht extra  te belichten, de onderdelen maar ook de verschillen die er in een gezicht kunnen zijn,  aantonen welk belang zij hebben  een gelijkend protret.
    Zoals steeds bij het maken van een werk in opdracht zijn er een aantal bijkomende punten die je niet over het hoofd moogt zien zoals, - de gelijkenis bij een portret, de compositie van het model en in dit geval wilde ik ook het portret laten aansluiten op de reeds bestaande portretten van de andere kleinkinderen.
    Deze bijkomende oefening heb ik mezelf opgelegd, nadat ik de voorgaande protretten had gezien en hoe en waar zij hun plaatsje hadden gekregen.  Ik wilde dat mijn portret paste in de omgeving (grootte, omlijsting edm) zonder dat mijn eigenheid van tekenen, compositie, en kleurgebruik te verloochenen.
    Achteraf bekeken is dit allemaal zeer goed mee gevallen.
    Vanaf morgen wil ik dus starten met een uitgebreide kennismaking met het portret van Jurgen Loyens. 

    30-08-2005 om 12:21 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    29-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tentoonstelling Kunstkring Alkanna Munsterbilzen 28/08/2005
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteren is het een vrij zware dag geweest gezien ik in laatste instantie besloten heb om mee te doen aan een tentoonstelling van onze kunstkring.
    Wanneer je reeds een tijdje niet meer zo "actief" bezig bent in het arbeidscircuit en je het laatste anderhalf jaar alles op je eigen tempo gedaan hebt valt zulke hectische dag niet mee.
    Toch blik ik met tevredenheid terug op deze dag. Ik heb heel veel goede reacties gehad en zelfs twee schilderijen kunnen verkopen. Doet zeer veel deugd dat je werk ook bij andere mensen in de smaak valt en dat die er zelfs redelijk wat geld voor over hebben om een werk in hun bezit te krijgen.. Maar het meeste deugd heeft het contact met oude bekende gedaan. Ik was een beetje bang dat ik die contacten niet meer zou aan kunnen maar het is bijzonder goed meegevallen. 
    Vandaag zou ik opnieuw starten met een bespreking over een portret maar wegens medische onderzoeken moet ik dit voorlopig uitstellen tot morgen.
    De foto die ik geplaatst heb is gisteren genomen op de tentoonstelling met de enkele leden van onze Kunstkring.

    29-08-2005 om 12:35 geschreven door priet  


    >> Reageer (1)
    27-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een prachtige dag!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De weerman heeft ons belooft dat er nog een mooi nazomertje kan aan komen. Laten we hopen dat hij het bij het rechte eind heeft.
    Gisteren begon voor mij niet als een feestdag omdat de specialist geen goede vooruitzichten had bij mijn aan de gang zijnde behandeling van reumatoides artrides. Een ziekte die bij mij de laatste maanden erg veel pijn veroorzaakt, maar zo zei zij, met de nieuwe en zwaardere behandeling zou binnen een zestal weken een redelijke vooruitgang niet onmogelijk .zijn. Achteraf werd deze dag toch een grote dag eerstens door de verjaardag van mijn eerste kleinkind maar ook dat het mij gelukt is om voor de eerste maal in mijn leven een gedicht te maken dat heel wat emoties bij mij en bij mijn omgeving heeft los gemaakt.
    Ik heb het gedicht gegeven aan mijn zoon als cadeau voor hem en zijn vrouwtje Anne en ook voor de feesteling van de dag Pieter. 
    Wel ik moet zeggen het gedicht is van hand tot hand gegaan nadat het werd voorgedragen door Maarten. Op dat moment wareren de emoties  voor mij enorm met zoals Paarten het verwoorde "deze enorme tears catcher" (ik hoop dat ik dit goed schrijf want mijn engels is nog slechter als mijn ......). Het gedicht heeft een prachtige plaats gekregen in hunb niewe huis en ik denk dat ik hiermee een van de meest donkere periodes in mijn leven vanaf nu voor altijd voorbij is.
    Deze morgen was ik vroeg uit de veren en heb me verder aan het schrijven gezet, ik moet zeggen dat ik heb de smaak te pakken heb en bij tijd en wijle zal er nog wel eens iets op mijn blog verschijnen.
    Wat mij gisteren avond zeer erg geraakt heeft is een commentaar op mijn blog waarin te lezen stond "dat mij dat niemand zou nadoen zo een gedicht te schrijven" zeker als je weet dat dit komt van iemand die met kennis van zaken de prachtigste gedichten schrijft over "De Zee en over Mensen met hun gevoelens en hun wereld." Nogmaals bedankt Fons.
    Morgen zondag 28 augustus 2005  hebben we een tentoonstelling met onze Kunstktring Alkanna in het zaal "Het Kabotske" in  Munsterbilzen en dit in het kader van "Alle Dertien Goed". Dit is een organisatie van de stad Bilzen en ik heb pas in de laatste ogenblikken besloten om mee te doen omdat ik mij nog niet klaar achtte om terug in de openbaarheid te verschijnen.en terug in contact te treden met verschillende mensen (lokale politici) uit mijn werkomgegeving.
    Deze tentoonstelling loopt van  14 uur tot 19 uur en we zijn met een zestal exposanten die een zestigtal pastels tentoonstellen. Door deze voor bereidingen heb ik vandaag iets later dan normaal mijn dagelijkse blog bezocht en ook vrij laat mijn dagelijkse interventie klaar gemaakt. Vanaf morgen begin ik terug met een bespreking van een schilderij en ditmaal weer een portret. 

    27-08-2005 om 19:36 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    26-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verjaardag van Pieter
    Toen ik vanmorgen mijn blog opende zag ik de gouden raad die ik van Fons en Lea kreeg: "vandaag moet je niet werken maar genieten van je kleinzoon."
    Ik heb deze raad maar gedeeltelijk opgevolgd omdat ik iets speciaals wilde doen voor Pieter, iets wat ik nog nooit gedaan heb.
    Zie hier mijn eerste gedicht !

    Leven

     

    I

    Toen ik geboren ben lag thuis mijn hele wereld,

    later, toen ik groter werd was mijn wereld ons dorp.

    Toen ik vader werd ging er een mooie wereld voor mij open,

    later, toen ik grootvader werd kwam de hemel naar mij.

    II

    Mijn zoon is geboren in een donkere periode,

    hij bracht toen weer licht in mijn leven.

    Mijn kleinzoon is geboren in een donkere periode,

    hij bracht het zonlicht weer tot bij mij.

     

    III

    ’n Kind dient een prachtig leven te krijgen,

    kinderen krijgen dient een prachtige gebeurtenis te zijn.

    Kleinkinderen dienen een enorme stimulans aan je leven te geven,

    achterkleinkinderen zouden de bekroning van je lange leven moeten zijn.

     

    IV

    Geboren worden is als een explosie,

    geboren zijn brengt soms leed soms vreugd.

    Geboorte geven komt voort uit twee mensen hun liefdesleven,

    geboorte zien uit jouw geborene dient een explosie in jouw leven te zijn.

     

    V

    Bedenk dat je als kind, als een kind moest leren te leven,

    bedenk dat je als ouder dat geleerde moest beleven.

    Bedenk dat je als grootouder, moet genieten van een nieuw leven,

    bedenk dat je als overgrootouder nog een korte periode met nieuw leven kan leven.

     

    VI

    Geniet als kind van het leven,

    geniet als ouder van je kind en van het leven.

    Geniet als grootouder dubbel van je kind, kleinkind en van je leven,

    geniet  als overgrootouder van je kind, kleinkind en dubbel van het nieuwe leven.

     



    Hersenspinsel

     

    ... TOEN ...
    ... bij mijn KIND ...
    … mijn KLEINKIND werd geboren ...
    ...en ik zag…

     … hoe mijn kind genoot van dat nieuwe leven in zijn leven ...

    ...voelde ik ...

    …BEDENK  je niet… 

    … maar geniet en geniet …

    …GENIET…

     

     

    Geschreven door Bompa Pierre voor zijne Pieter 26 augustus 2005

    26-08-2005 om 12:18 geschreven door priet  


    >> Reageer (2)
    25-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verjaardag van mijn kleinzoon!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Morgen wordt mijn kleinzoon Pieter 1 jaar. Voor hem ga ik iets speciaals uit proberen op mijn blog.

    25-08-2005 om 16:26 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schilderij: Gevel met zwaluwen met passe-partout
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Afgewerkt schilderij

    25-08-2005 om 16:01 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afwerkings fase: gevel met zwaluwen
    Ook in deze fase wil ik wat meer uitleg verschaffen waarom ik voor een bepaalde passe-partout gekozen heb. In een vorige beschrijving over passe-partout heb ik reeds enkele van mijn gedachten rond het afwerken van een pastelschilderij weer gegeven. In dit specifiek geval koos ik voor een dubbele passe-partout om volgende redenen ten eerste wilde ik meer diepte creëren tussen schilderij en omgeving en ten tweede om het kunstwerk te beschermen tegen het vlak aandrukken tegen het glas dat steeds voor een pastelschilderij dient aangebracht te worden.
    Ik heb gekozen voor een bordeau passe-partout omdat deze een goede omkadering vormt voor de bakstenen maar ook een goed contrast bewerkt tegen de natuurstenen, als voornaamste reden geldt dat deze kleur terug komt in het rood van de zwaluwen. Door deze kleine omranding van de bordeau passe-partout wordt de kleur van de zwaluwen extra versterkt en geeft deze een meerwaarde aan het schilderij. De grote creme kleurige passe-partout zorgt dan weer voor die neutrale tint welke het kunstwerk dat ietje  extra 's  geeft.
     De afmetingen van de passe-partout zijn belangrijk omdat zij ook bepalen welke de uiteindelijke grootte het schilderij zal krijgen maar tevens redelijk de prijs zal beïnvloeden. Ook hier kies ik weer voor een verhoogde onderkant aan de passe-partout omdat dit een versterkende structuur aan het schilderij geeft.
    Tot slot wil ik nog vermelden dat ik al deze handelingen zelf uitvoer ( kiezen van kleur en snijden van de passe-partout) hierdoor bepaal ik welke de uiteindelijke uitstraling het schilderij zal krijgen. Ook kan ik vermelden dat ik geen enkele toegeving doe op het gebied van kaderkeuze. Ik vind nog steeds dat het schilderij (tekening, passe-partout en kader) een geheel moet zijn en dat daarbij de prijs moet ondergeschikt dient te zijn aan het resultaat die de kunstenaar nastreeft.

    25-08-2005 om 15:50 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    24-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste fase : Gevels met zwaluwen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals u kan zien is in deze laatste fase over de gehele tekening gewerkt .Alle onderdelen hebben hun aanpassingen gekregen zowel in vorm als in kleur. In de afwerking van de draad waar de vogels op zitten kan je dit het beste zien, je  kan nu mijns inziens beter het onderscheid maken tussen de stukken waar de draad geplastificeerd is en waar de draad kapot is. Op deze laatste plaatsen is deze draad reeds aan het roesten. Ook de haak waar de draad geknoopt is, is beter uit gewerkt en heeft ook een betere kleur gekregen. En in laatste instantie is er ook nog een laatste hand geweest aan onze gevederde vrienden waardoor deze iets beter in hun pluimen komen te zitten.

    24-08-2005 om 15:03 geschreven door priet  


    >> Reageer (1)
    23-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fase vier: gevel met zwaluwen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In deze fase begint het schilderij in zijn definitieve vorm te geraken. Zoals je kan zien is de rechter kant volledig afgewerkt met natuursteen. Het mooie is vind ik het contrast dat er ontstaat tussen de verweerde bakstenen(door de mens gemaakt, maar na een tijd redelijk aan het verweren en aan het afbrokkelen) en de ruwe natuursteen (ontstaan uit de natuur en blijft veel langer zijn ruwe maar mooie textuur behouden). De les die hieruit te trekken valt is dat de natuur mischien wel kan nageboots worden maar nooit in ziijn eenvoud en gloed kan geëvenaard worden. Dit wordt mijns inziens in dit schilderij aardig benaderd. Wat er nog meer opvalt is dat het aantal zwaluwen van vijf naar twee is gebracht. Hoe komt dat zul je je mischien afvragen? wel vrij eenvoudig er zijn er twee gaan vliegen!!!!!!!!!! of niet ????????
    Je kan ook zien dat er aan de onderkant van het schilderij nog degelijk wat werk dient te gebeuren en ook de rechter kant dient nog zijn afwerking te krijgen. Dit zal in de laatse fase duidelijk zijn. 

    23-08-2005 om 10:56 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    22-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fase drie: gevel met zwaluwen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In deze fase heb ik verder gewerkt aan het de verschillende soorten natuursteen die ik wilde weergeven.
    In de eerste plaats heb ik aan de rechterkant van het schilderij een lichtgrijs/blauwe steen ingetekend. Deze stenen vormen een hoek ten op zichte van de deur waardoor zij uiterst rechts meer licht vangen ,dan juist langs de deur(in dit specifiek geval). Dit heb ik gedaan om het schilderij lichter te laten overkomen. Onder de balk heb ik gekozen voor een gedeelte dezelfde steen maar ook voor een aantal gewone keien, dit om uit te zoeken welke het beste passen in deze tekening;  Het hoofdthema de zwaluwen heb ik verder uitgewerkt en ook heb ik iets meer van de draad waarop zij zitten weergegeven. Ik ben niet echt tevreden over de foto maar zoals een spreekwoord zegt "je moet roeien met de riemen die je hebt" heb ik ze toch maar weergegeven
    In de volgende fase worden een paar wijzigingen toegelicht en wordt het schilderij verder afgewerkt.

    22-08-2005 om 10:46 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    21-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fase twee: detail deur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ook van deze fase nog een extra detail van de deur waarop je alles nog beter kan bekijken.

    21-08-2005 om 12:14 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fase twee: gevel met zwaluwen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In deze fase kan je zien dat er een aanzet is gemaakt van de verschillende steensoorten die gebruikt zijn in deze hooizolder. Ook de deur is voor een groot stuk uitgewerkt. Er zitten op dit moment nog een vijftal zwaluwen op een geplastificeerde draad te wachten op de grote trek. De deur is reeds voor een redelijk groot gedeelte afgewerkt en ook ben ik begonnen met een glimp mee te geven van het hooi op de zolder. Met de deur en de balk  onder de bakstenen heb ik heel wat moeite gehad om deze er verweerd te laten uitzien. Ook om de houtstructuur weer te geven heb ik een  mijn heel arsenaal aan tekenvaardigheden moeten bovenhalen om ditonderdeel tot een goed einde te brengen. Hier zijn ook weer enkele opvallende details aanwezig zoals de dikte van de houten deur. Ook de nagels en scharnieren die nogal roestig diende te zijn hebben wat moeite gekost om ze geloofwaardig te maken. Over de natuursteen die aan de rechterzijkant van de tekening aanwezig is vertel ik in een volgende fase meer . Tot slot hoop ik dat je kan zien dat de kleur van de deur praktisch totaal verweerd is en dat er enkel, nog enkele loshangende stukken verf aanwezig zijn.

    21-08-2005 om 12:01 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    20-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fase een: gevel met zwaluwen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om een nog beter zicht op de geschilderde bakstenen te geven heb ik een nieuwe foto gemaakt . Hierop zie je zeer goed de uitgevallen voegen en de onregelmatige structuur van de verweerde bakstenen zelf, en de grote kleurenvariëteit in de bakstenen. Als je goed kijkt zie je hier ook hoe de korrel van het papier meespeelt.

    20-08-2005 om 18:44 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fase een: gevel met zwaluwen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In deze eerste fase kan je zien dat de bakstenen getekent zijn en ook hun kleuren variatie hebben gekregen. In de algemene bespreking gaf ik reeds aan dat er verschillende onderdelen in dit schilderij zaten die de moeite waren om op zich te bekijken. Deze bakstenen zijn een eerste bespreking waard denk ik. Ik heb deze pastel gemaakt op een middelgrof aquarelle papier .
    Waarom dit middel grof papier ?
     In de eerste plaats omdat dit papier reeds een zekere structuur van zijn eigen heeft en daarom bij het bewerken en uittekenen van bepaalde materialen zeer goed van pas komt. Als je goed kijkt dan kun je zien dat de voegen van deze oude en ruwe stenen ook redelijk verweerd en zelfs gedeeltelijk uitgevallen zijn. Deze onderdelen boeien mij enorm omdat dit een werkelijke uitdaging vormt om dit op papier te krijgen. Ik weet dat sommige critici zullen zeggen als je dit zo graag ziet dan kun je beter een foto nemen dan heb je dit onderdeel zoals het werkelijk is, dit klopt natuurlijk, maar bij een foto is er voor mij niet die creatieve uitdaging zoals ze nu is door dit te tekenen. Wat ik wel ga proberen is , om met mijn digitaal fototoestel detail opnames te maken welke ik kan gebruiken als didactisch materiaal in mijn schilderijen. De kleuren van de bakstenen is een mengelmoes van verschillende kleuren maar zij geven mij volledige voldoening door hun uitzicht. Ook is er in deze fase reeds een aanzet gegeven van de de houten balken en deur maar daarover in de volgende bespreking meer.
    Ik kan wel nog zeggen dat dit beeld heel goed de werkelijke kleuren van het schilderij weergeeft waar dit bij enkele volgende fotos iets minder het geval is, als verzachtende omstandigheid hiervoor wil ik aanhalen dat ik toen nog niet over een digitaal foto apparaat beschikte. 

    20-08-2005 om 13:09 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    19-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wildlife: Zwaluwen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als voorlaatste in de rij "hoe komt een schilderij van PVs tot stand" wil ik een van mijn Wild Life schilderijen onder de loep nemen. Waarom het schilderij zwaluwen? In dit schilderij heb ik nogal wat verschillende materialen tot uitdrukking kunnen brengen. Ik heb dit reeds eerder gezegd denk ik, maar voor mij is het goed afwerken van elk onderdeel van een schilderij van kapitaal belang wil ik zelf 100% tevreden zijn over het totale schilderij. Het kan nogal egocentrisch klinken maar elk schilderij dat ik maak, moet in de eerste plaats mijzelf een gelukzalig gevoel geven. Wanneeer dit niet het geval is zal ik ofwel verder werken tot ik dit gevoel heb, of het schilderij zal  weggezet worden tot een latere datum om dan een nieuw leven te krijgen door middel van het hierboven beschreven proces.
    Welke materialen vormde een uitdaging? In de eerste plaats waren er de bakstenen die oud en verweerd diende over te komen. Op de tweede plaats waren er een aantal natuurstenen die een bepaalde textuur diende te hebben. Op de derde plaats was er een oude geverfde deur voor een hooizolder waarin de houtstructuur diende zichtbaaar te zijn maar ook de afbladderende verf en haar roestige nagels. Als laatste element maar niet onbelangrijkste element diende ook de vogels in dit geval een aantal zwaluwen goed weergegeven te zijn. Toen het schilderij zijn voltooing naderde dacht ik eigenlijk zitten hier verschillende kleine schilderijen vervat in een groter geheel. Hiermee wil ik ook aangeven dat wanneer men een schilderij bekijkt men even moet verder kijken dan het hoofd thema en meestal gaat men zien dat een aantal onderdelen een zeer belangrijke taak hebben om een goede of slechte indruk bij de toeschouwer na te laten.

    19-08-2005 om 17:14 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    18-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.afwerking: schilderij Sintra
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals je op deze foto kan zien is de laatse fase van het schilderij aangebroken. In deze toestand laat ik het schilderij meestal een paar weken staan om telkens ik voorbij kom te kijken wat er eventueel nog aan verbeterd kan worden. Al de opmerkingen die mij bij dit soort overpeinzingen te binnen schieten schrijf ik op en na een drietal weken bekijk deze opmerkingen en indien het nodig is breng ik aanpassingen aan. Als beschrijving van deze fase kan ik zeggen dat de detaillering verder doorgezet is op de voorgrond. Je kan zien dat de dakbedekking zeer nauwkeurig uit getekend is waardoor je de indruk krijgt dat je op zeer korte afstand op dit gebouw neerkijkt. Door de bladeren van de boom die de linker zijde van het schilderij bedekt redelijk gedetaileerd weer te geven en hen ook een overlappend effect te geven op verschillende gebouwen krijg je de indruk dat deze nog korter bijstaat dan de verschillende gebouwen. Door een schilderij met deze structuur op te bouwen krijg je een schilderij dat bestaat uit verschillende lagen en waardoor een  grotere dieptewerking ontstaat. Zelf vind ik dat dit een geslaagde impressie is van een fantastische vakantie.
    Tot slot wil ik nnog iets over de Passe-partout kwijt: Ik heb hier gekozen voor een dubbele passe-partout waarvan de buitenste een neutrale creme kleur kreeg en de binnenste een donker bordeau tint heeft. Hij is tamelijk breed (12 cm zijdelings) en heeft ook een verhoogde onderkant (14 cm). Deze verhoogde onderkant geeft het schilderij meer steun waardoor het mijns inziens nog beter de dieptewerking ondersteund. De totale afmeting (passeparout en kader inbegrepen) is 125cm /90cm.

    18-08-2005 om 11:54 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    17-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fase vier:schilderij Sintra
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals je kan zien is er in deze fase werk gemaakt van de voorgrond. Hier heb ik alles wat er in de vorige fase besproken is "hoe kan je diepte krijgen in een schilderij" toegepast. In de eerste plaats is de achtergrond gebleven zoals hij was in de vorige fase, aan het middengedeelte is er nog een klein beetje verder gewerkt wat de kleur betreft en op de voorgrond ben ik begonnen  met alle details te tekenen die nodig waren om een goed onderscheid te maken tussen de drie onderdelen. Ik heb vooral dit gebouw op de voorgrond geplaatst omdat dit gebouw een zeer typische dakformatie had enerzijds door de dakkapellen die zeer ver naar voor kwamen en anderzijds door zijn diversieteit aan dakbedekking. Je kan dit gebouw in werkelijk heid ook van bovenaf bekijken en het leek me een interresant standpunt om dit al schilderend weer te geven. Wat opvalt is dat ik de linkerzijkant van het schilderij tot nu toe heb opengelaten, wel deze kant zal ingevuld worden door een gedeelte van een boom maar daar kom ik in de volgende fase op terug.

    17-08-2005 om 14:32 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • Fijne zaterdag
  • Lieve groetjes.mooie tekeningen.
  • Militaire begraafplaaats te Waregem
  • Leg de puzzel zelf in elkaar.
  • Muziek Box Joe Cocker

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)

  • Archief per week
  • 05/03-11/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005

    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Mijn favorieten in Kunstgroep
  • SeniorenNet.be
  • fonsmacharis

  • Willekeurig SeniorenNet Blogs
    discus
    blog.seniorennet.be/discus
    Startpagina !


    Welkom op mijn blog!
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    We zijn de 47de week van 2024
    Archief per week
  • 05/03-11/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Startpagina !

    Zoeken in blog


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    leopold33
    blog.seniorennet.be/leopold
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    mijneigengedichtenblogje
    blog.seniorennet.be/mijneig


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!