Over mijzelf
Ik ben Pierre Vanstipelen, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Priet.
Ik ben een man en woon in Bilzen (België) en mijn beroep is Gepensioneerd.
Ik ben geboren op 11/02/1951 en ben nu dus 73 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Schilderen en Tuinieren.
In tekenen en schilderen kan ik mijn passie voor al het mooie kwijt. Mijn kleinkinderen Pieter en Lena zijn mijn oogappels. Tevens ben ik voorzitter van de Kunstkring Alkanna. Mijn specialisatie inzake schilderen is portret, dierenportret & architectuur
Gastenboek
  • Fijne zaterdag
  • Lieve groetjes.mooie tekeningen.
  • Militaire begraafplaaats te Waregem
  • Leg de puzzel zelf in elkaar.
  • Muziek Box Joe Cocker

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • Inhoud blog
  • Pastelportret: Britney en Sandey fase 2 deel 1
  • Pastelportret: zusjes Goffin: Britney en Sandey Fase 1 deel 5
  • Pastelportret van Sandy en Britney: fase 1 / deel 4
  • Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • Pastelportret: Zusjes Goffin: Sandy en Britney / Fase 1: deel 1
  • Pastelportret:Zusjes goffin
  • Nieuwjaarswensen en voornemens voor 2012
  • Kerstkaarten 2011
  • Pastelportret: Voorontwerpen voor het portret van Sandy en Britney
  • Pastelportret zusjes Goffin: de voorontwerpen
  • Pastel Portret: Zusjes Goffin: Voorontwerp 1 & 2
  • Pastel Zusjes Goffin
  • Pastelportret: Zusjes Goffin
  • Pastel portret Eliona: Eindafwerking
  • Pastelportret Eleonora: Fase 2 / deel 6
  • Pastelportret Eleonora: Fase 2 / deel 5
  • Pastelportret: Eleneora: fase 2 / deel 4
  • Terug Online???
  • Opnieuw opstarten
  • Pechdag of rotdag
  • Pastel portret Eliona: Fase 2 / deel 3
  • Pastel: Portret van Ileona: fase II /deel 2
  • Pastel: Portret van Ileona: fase II /deel 1
  • Pastel: Portret van Ileona: fase I /deel6
  • Fijne Feestdagen
  • Pastel portret Eliona: Fase 1 / deel 5
  • Pastel portret Eliona: Fase 1 / deel 4
  • Ontwerp: Pastel portret van Eliona: Fase 1/deel 3 opzet van het gezicht
  • Hernia
  • Pastel portret Eliona: fase 1 / deel 2
  • Pastel: Ontwerp: Portret van Eliona
  • Pastel: Portrt van Eliona: Fase 2/ Voorontwerp 2
  • Pastel: Portrt van Eliona: Fase 2/ Voorontwerp 2
  • Pastel: Portret van Ileona: fase Voorontwerp II
    Toplijst TopSiteGuide.bestblogs.blogs.seniorennet.be/pierre1951
    TopSiteGuide.bestblogs pierre1951
    Zoeken in blog

    Foto
    Welkom op mijn blog!
    Mijn favorieten
  • Maaike's creatief blogje
  • Weerspreuken
  • Laathi
  • Viva & Dreke
  • Bomi
  • Klaproosje 1
  • Casawivi
  • lana
  • Altijd welkom bij fritske3- hoe leer ik tekenen
  • Joeltje/route 66
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    Zoeken met Google


    Laatste commentaren
  • Lieve groetjes (annelien)
        op Pastelportret van Sandy en Britney: fase 1 / deel 4
  • Lieve groetjes (annelien)
        op Pastelportret: Britney en Sandey fase 2 deel 1
  • Zonnige groetjes (annelien)
        op Pastelportret: zusjes Goffin: Britney en Sandey Fase 1 deel 5
  • Lentegroetjes (annelien)
        op Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Goedemorgen blogmaatje (annelien)
        op Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • Dag blogmaatje (annelien)
        op Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • zondaggroetjes (annelien)
        op Pastelportret van Sandy en Britney: fase 1 / deel 4
  • Lieve weekendgroetjes (annelien)
        op Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Lieve groetjes (annelien)
        op Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • Bijna weekend (annelien)
        op Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Blog als favoriet !
    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • Pastel- en andere tekeningen
    Genieten en laten genieten van Kunst
    Mensen laten genieten van Kunst en iets mogen meegeven over mezelf, mijn hobby en mijn passie is het mooiste dat er bestaat.
    30-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij:Kleed en stoel:fase7 Eindfase /deel 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag ga ik beginnen met de uitleg over het versterken van de schaduwpartijen dmv slagschaduw. Op de foto kan je duidelijk zien wat ik bedoel met het versterken van de schaduwen (slagschaduw)en ik neem nu de slagschaduwen van het kleed als voorbeeld.
    In de eerste plaats wil ik starten met te zeggen dat de regel "licht en schaduw bepalen hoe objecten eruitzien" van kapitaal belang is. Om licht en schaduw goed weer te geven moet je objecten leren bekijken door de ogen van een "kunstenaar". Dit wil eigenlijk eenvoudig weg zeggen je moet kijken naar de objecten en weergeven wat je ziet en niet wat je denkt dat je ziet. Licht en schaduw bestaat uit een aantal waarden die liggen tussen wit en zwart, en om de juiste waarden te kunnen tekenen moet je een aantal dingen kunnen zien zoals:
    - de lichtbron of de plaats waarvandaan het dominante licht komt. Het is deze lichtbron die elk aspect van je tekening bepaalt.
    - de schaduwen zijn de vlakken op een object die minder of geen licht vangen (deze schaduwen ga je beter terug vinden in het kleed en zullen nog uitgebreider aan bod komen).
    - de slagschaduw is het donkere gebied op een aangrenzend oppervlak waar het licht tegengehouden wordt door een solide object( dwz. ondoorschijnend bv de achtergrond of planken muu bekleding in het schilderij) 
    Nu dit laatste, de slagschaduw wil ik vandaag benadrukken.
    Ook is het van belang dat je gebruik maakt van de mogelijkheden die je kan verkrijgen door contrast in je tekening of schilderij te brengen. Het is namelijk dat contrast (ik heb er reeds dikwijls op gewezen) die je schilderij een grotere driedimensionaliteit geven. Het is dan ook evident dat je door de waarden extremer te maken (licht- en donkerwaarden inplaats van middenwaarden) een hoogconstraterende tekening of schilderij afleverd.
    Met andere woorden als je een krachtige en dynamische tekening of schilderij wilt maken, moet je heel donkere schakeringen naast lichte vlakken aanbrengen.
    De essentie van het tekenen en schilderen bestaat er uit dat wanneer je te weinig contrast in waarden aanbrengt je tekeningen en of schilderijen er plat in plaats van driedimensionaal gaan uitzien. En indien je een speciale sfeer wilt creëren of een onderwerp er niet plat wil laten uitzien je best gebruik maakt van een hele reeks waarden. En geloof me al de rest en wetenschappelijke uitleg is larie en apekool. 
    Tot slot als je nu goed naar de foto kijkt zul je zien dat ik een aantal slagschaduwen versterkt en uitgebreid heb met als gevolg dat op die plaats de tekening reeds veel meer spreekt dan op de plaatsen waar ik dit nog niet heb toegepast (zie hiervoor de slagschaduw van het kleed tov de slagschaduw van de stoel die nog niet aangepakt is). 
    Morgen wil ik verdergaan met de deur die een drastische wijziging ondergaat.

    30-04-2006 om 14:06 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    29-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij: Kleed en stoel; Fase 7/ Eindfase
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanaf vandaag start ik met de eindfase van het schilderij. Het wordt nu stilaan tijd om over te gaan tot de definitieve keuzes voor de objecten zodat zij een afgewerkt  geheel gaan vormen.
    Zoals steeds ga ik in verschillende delen het schilderij overlopen en de verschillende keuzes maken die er nog nodig zijn om tot een sluitend geheel te komen. Zo kan het zijn dat er nogal wat drastische keuzes zullen moeten gemaakt worden. Keuzes die misschien wel enkele drastische wijzigingen inhoueden en die ik ik nu reeds voor ogen heb maar die ik zal bespreken op het moment dat ik er voor kies om ze door te voeren en als ik er aan bezig ben.
    Op de foto kan je zien dat ik start met een schilderij dat voor 3/4 af is maar waar nu de eindbewerking moet plaatsvinden. De verschillende delen die ik nog wil bespreken gaan de volgende zijn:
    - deel 1: versterken van schaduw en achtergrond
    - deel 2: uitwerken van deur, schilderijtje en kapstok
    - deel 3: afwerken hoed en schoenen
    - deel 4: uitwerken van kleed met plooien en structuur
    - deel 5: afwerken stoel
    - deel 6: alles nog eens overlopen.
    Tot slot wil ik dan nog enkele woorden uitleg geven over het kiezen en snijden van de passepartoutes en lijst. En als laatste beeld een foto van het afgewerkte schilderij
    Aan de hand van dit overzicht kan je zien dat er nog enkel dagen hard gewerkt moet worden maar dan kunnen we al dan niet tevreden terugblikken op een afgewerkt stukje "kunst?".

    29-04-2006 om 12:00 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    27-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij:Kleed en stoel:fase 6/deel 6
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag ga ik het schilderij laten zien in het stadium waarin het nu verkeerd. Door omstandigheden ben ik enkel dagen achterop geraakt (ziekenhuis opname met ingreep) maar vanaf vandaag kan ik toch weer enkele zaken schrijven.
    Als je op de foto kijkt dan zie je dat alles steeds meer en meer op elkaar afgesteld raakt. Het is natuurlijk niet meer dan normaal zul je denken maar het is mij ook al gebeurd dat ik met een bepaalde handeling een minder goed resultaat verkreeg dan het vorige stadium.
    Wat ga ik nu nog doen:
    - het kleed gaat in de volgende fase naar zijn afwerking gaan dat wil zeggen definitieve kleur en plooien val
    - de stoel moet nog enkel aanpassingen krijgen om zijn driedimensionaliteit nog iets meer te benadrukken.
    - de schoenen en het hoedje moeten ook verder afgewerkt wroden zodat zij iets meer gaan aanspreken.
    - en tot slot zal er gekeken worden of alles werkelijk een geheel vormt.
    Zoals je ziet, er is nog wat werk aan de winkel maar ik ga proberen dit nu snel af te werken want ik verlang ernaar om iets nieuws uit te proberen. En het gaat werkelijk iets nieuws zijn . Want ik ga pastelleren op doek iets wat ik tot nu toe nog nooit gedaan heb.

    27-04-2006 om 15:54 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    24-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij:Kleed en stoel:fase 6/deel 5
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag ga ik iets meer uitwijden over de schoenen. Ook hier wil ik door een samenvoeging van foto's duidelijk maken dat er wel degelijk een vooruitgang is in dit object.
    Op de eerste foto zie je hoe de foto eruitzag waar ik mee begonnen ben. Wat hier van belang is dat dit object tesamen met de hoed niet voorkwamen op de foto die ik had. Ik heb dit gedeelte er dus bijgemaakt rekening houdende met het geheel. Dit is niet zo eenvoudig gezien je ook de werkelijke grootte van je object dient aan te passen op de overige objecten op het schilderij. Herrinner je dat ik de hoed heb moeten aanpassen omdat deze mij te klein leek ten opzichte van al de andere atributen die op het doek aanwezig waren.
    Op de volgende foto die genomen is in ffase één van het schilderij zie je weer hoe de schoenen ingetekend waren bij het begin van het schilderij. Ook bij dit object is het duidelijk te zien dat ik tot in de details aangeef waar wat moet komen zoals bv de schaduw die ik moest verzinnen. Maar die weol een juiste vorm moest krijgen om alles achteraf geloofwaardig te maken.
    Op de volgende foto zie je hoe er reeds een eerste basiskleur gezet is op de schoenen. Ik heb in deze fase ervoor gezorgt dat de grote kleurvlakken aanwezig zijn. Maar ook heb ik er naar gestreefd om de vorm en de juiste positie van dit object zo juist mogelijk weer te geven. Ook de schaduwpartijen zijn hier duidelijk aangegeven.
    Als laatste foto zie je de schoenen zoals ze nu zijn op het schilderij. Je kan hier ook weer duidelijk zien dat er meer kleur aanwezig is . Deze kleuren zijn intenser en warmer van gloed.als de vorgaande fase. Ook hier is er nog het een en ander te verbeteren maar dat beschrijven we een volgende maal.
    Morgen kom ik met het kleed en de vooruitgang die er geboekt is van af het begin tot nu.

    24-04-2006 om 12:55 geschreven door priet  


    >> Reageer (1)
    23-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij:Kleed en stoel:fase6/deel 4
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag wil ik aan de hand van een drietal foto's de eveolutie laten zien die de stoel nu reeds ondergaan heeft in het schilderen over deze 6 fases.
    Op de eerste foto zie je de stoel toen hij in de eerste fase getekend was. Hierin kan je goed de vorm en de verschillende onderdelen herkennen maar ook had ik toen reeds de schaduw getekend waardoor je zag dat de stoel voor de wand stond. Je kan zeggen dat dit normaal is maar ik kan je verzekeren dat wannneer je de schaduw partij niet goed opzet je niet die driedimensionalitiet zou verkrijgen die je nu reeds in deze eerste fase hebt.
    Op de tweede foto zie je de stoel in fase drie waar hij voorzien is van kleur. Maar de kleur is nog maar in een eerste laag aangebracht en geeft een doodse indruk. Natuurlijk als je deze fase vergelijkt met de voorgaande dan zie je dat het geschilderde object toch aan plasticiteit gewonnen heeft. Dit komt natuurlijk omdat nu het gebruik van kleur er toe bijdraagt dat je visueel een ander idee krijgt over deze stoel. Je ziet nu door de kleur dat deze stoel redelijk oud en doorleefd is. Door de verschillende kleuren ga je denken dat er op de stoel verschillende kleurlagen aanwezig zijn. Dus houden je hersenen je volgend beeld voor: dit kan geen nieuwe stoel zijn neen dit is een oude stoel.
    Op de laatste foto zie je hoe de stoel er uitziet in de zesd fase en hier zie je nog beter dat deze stoel inderdaad al het een en ander meegemaakt heeft. Je kan op de leuning zien dat de verf begint af te bladeren en dat hij ook geen zit meer heeft.
    Wat zeer voornaam is in deze samenstelling is dat je goed kan zien dat de stoel:
    - door de schaduw reeds van in het begin te tekenen de stoel voor de muur staat en een redelijke driedimensionaliteit bezit
    -door de kleuren langzaam op te bouwen je steeds beter de ware toestand van de stoel kunt afbeelden 
    - je door de kleuren te intensiveren een nog duidelijker en plastisch geheel kan bereiken.
    Morgen wil ik iets meer van de schoenen laten zien.

    23-04-2006 om 13:09 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    22-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij:Kleed en stoel:fase6/deel3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met een klein intermezzo over de invloed van licht op een schilderij wil ik vandaag weer verder gaan met de uitleg over de vorderingen van mijn Pastelschilderij"Kleed en stoel". Ik ga vandaag laten zien wat er gebeurd is met de stoel.. Ik kan je zeggen dat je vandaag goed kan zien wat het betekend met licht en schaduw werken.
    Op de foto kan je zien dat ik terug begonnen ben met de stoel iets meer in kleur te zetten. Ik heb daarvoor het bovenste gedeelte van de leuning onderhanden genomen dit om te zien of de kleuren nog passen in het geheel.
    Je kan duidelijk zien dat ik de zijkanten van de leuning redelijk donker gemaakt heb om het contrast te bevorderen tussen de stoel en de achtergrond maar ook om goed aan te geven van waar het licht komt. Je kan dan ook duidelijk zien vanwaar het licht komt door de schaduw die de stoel werpt op de achtergrond.
    Het is in dit geval belangrijk dat je de schaduwkleuren goed aangeeft omdat dan ook de stoel zelf goed op het schilderij tot uiting komt. het is daarom van zeer groot belang dat je werkt met de juiste schaduwvormen maar ook de juiste kleur gebruikt in deze schaduwen.
    Tevens heb ik de kleuren zelf iets meer en intenser aangebracht waardoor de driedimensionaliteit van dit voorwerp beter tot uiting komt.
    Morgen wil ik iets beter het verschil laten zien tussen deze stoel en degene waar ik mee begonnen ben en welke kleuren ik gebruikt heb om de schaduwpartij geloofwaardig in te tekenen.

    22-04-2006 om 15:02 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    21-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Licht inval en schaduw bepaalt dit je schilderij?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb in mijn gastenboek een vraag gekregen hoe het zit met de beïnvloeding van een schilderij door zonlicht en welk licht het beste is om goed te kunnen schilderen. Bedankt Redpoppy voor die interessante vraag. Ik wil beginnen met het laatste namelijk welk licht geeft het beste resultaat bij het schilderen. Algemeen wordt aangenomen dat het noorderlicht het beste licht is om bij te schilderen. De redenen daarvoor zijn verschillend maar er zijn er een paar die bepalend zijn .
    In de eerste plaats wannneer je atelier op het noorden ligt ga je nooit last hebben van de zon.
    Ten tweede blijft het binnenvallend licht daardoor van een constant niveau. Je gaat dus ook geen last hebben van verschillende schaduwen die ontstaan door de beweging die de zon maakt.Je kan zodoende ook niet afgeleid worden door deze verschillende schaduwen en vormen.
    Ten derde je atelier zal nooit oververhit raken in de zomer iets wat tegenwoordig op een meer technische manier kan opgelost worden. Vroeger daarentegen was dit een belangrijke reden omdat men toen nog niet de technische middelen van vandaag kenden. om het atelier luchtig en koel te houden.
    Ik heb voor mijn atelier gekozen om de grootste lichtinval te krijgen via een venster op het noorden en ook een via klein venster dat uitgeeft op de westkant. Gezien mijn atelier uit twee delen bestaat schilder ik aan de noordkant en mijn administratiehoek en bibliotheek staan aan de westkant met de late avondzon als gevolg. Iets wat zeer prettig is om te lezen of iets te bestuderen..
    Dus door je lichtinval op dergelijke manier te bepalen ga je zeer weinig last hebben van de zon en kan je als schilder genieten van een prachtig en constant licht.
    Het is natuurlijk anders als je buiten gaat schilderen daar ben je natuurlijk onderhevig en afhankelijk van het zonlicht. Het enige wat ik daarover op dit moment wil zeggen is dat je zeer goed moet opletten als je buiten gaat schilderen. Omdat de schaduwen die de zon op je object en zijn omgeving werpt zeer snel wijzigen. Ook kan je zien dat schilderijen die gemaakt worden op dagen van veel zon of in streken waar de zon (dus ook het licht) prominent aanwezig is dikwijls veel kleuriger zijn dan schilderijen die gemaakt zijn in of op plaatsen met weinig zon of licht. Dit heeft niet alleen met de zon te maken maar natuurlijk ook met de ingesteldheid van de schilder.
    Op de foto zie je het beeld en vergezicht  dat ik heb als ik uit mijn beide dakvensters van mijn atelier kijk (4mx1,5m).
    Ik wil dit item nu niet verder bespreken maar zal in  een van de volgende sessies tegelijkertijd het geheel van schaduw, licht  en reflecties  behandelen.

    21-04-2006 om 18:51 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    20-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij:Kleed en stoel: fase 6/deel 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag ga ik iets meer schrijven over het kleed zelf. Zoals je op de foto kan zien is er een nieuwe laag geplaatst over de voorgaande lagen. Nu ik in de afwerkingsfase ben begin ik het geheel warmer van kleur te maken.
    Op welke manier doe ik dit aanbrengen van pastel. Ik ga en dat kun je op de foto zien verschillende stroken kleur aan brengen met de zijkant van een krijtje. Je ziet goed op de foto de stroken staan . Ik doe dit nu nog met een schuine streek omdat op deze manier nog alle mogelijkheden open blijven. Later ga ik de streken pastel aan brengen in de richtig dat ik het kleed of onderwerp wil zien evolueren. Als deze streken aangebracht zijn ga ik ze verder uitwerken en door elkaar wrijven. Op de foto zie je nu nog zeer goed hoe de streken aangebracht zijn bv links (met de donkere kleur) op het kleed. Hoe ik de plooien en kleurnuances verder uitwerk en aanbreng ga ik een volgende keer aan de hand van enkele foto's tonen.
    Morgen iets meer uitleg over de stoel.

    20-04-2006 om 12:08 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    18-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij: Kleed en stoel : fase 6/deel 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag start ik met de beschrijving van de laatste werken aan dit schilderij. Dit wil niet zeggen dat het schilderij reeds klaar is. De afwerking begint nu pas en dat is meestal het meeste werk.
    In de eerste plaats zijn er nu nog enkel aanpassingen nodig aan de achtergrond maar deze ga ik niet meer uitvoerig bespreken. Het zullen nu de verschillende objecten op de voorgrond zijn die de meeste aandacht krijgen. In de eerste plaats ga ik starten met even iets verder te werken aan de stoel dit om te zien hoe ik de kleuren kan afstemmen op het geheel. Daarna zal er een laag kleur bijkomen op het kleed. Vervolgens zullen ook het hoedje en de schoenen eindelijk afgewerkt worden. Aan de hand van deze objecten zal ik kunnen uitmaken of het schilderij af is ja dan nee.
    Wat er reeds gedaan is aan het schidlerij wil ik morgen uitvoerig bespreken maar je kan toch reeds zien dat de kleuren een warmere tint hebben gekregen. Ook wil ik proberen een mooie lichtinval op het kleed te krijgen omdat dit object eigenlijk de oogtrekker moet worden maar dat wil ik de volgende dagen verder "belichten". Ik start vandaag met het schilderij zoals het zich op dit moment op mijn ezel staat in mijn atelier.

    18-04-2006 om 12:50 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    17-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog van dit ongewone broedsel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb vandaag reeds een foto van Bomi (in mijn gastenboek) gekregen die een nest merels in een van haar hangpotten met bloemen heeft weten grootbrengen.
    Ik heb de foto van moeder eend nog wat uitvergroot, een moeder, die elke avond heb ik kunnen constateren, enkele uren verdwijnt en dan haar nest afdekt met afgevallen blad en pluimen. Ik ga proberen hier ook enkele foto's van te maken. Ik wil ook niet te veel gaan rondneuzen op deze plaats om haar niet te verjagen en om onze "dikke jager matrone Poes 2"  nog verder te alarmeren. Er is reeds iets wat zij niet normaal vindt, want we moeten 20 keren roepen en vroeger kwam ze reeds na 19 keren roepen naar binnen. Luisteren heeft onze poes altijd reeds goed gedaan.
    Eén zaak heeft onze poes nu reeds verdient we geven haar nog lekkerder eten zodat zij goed verzadigd buiten kan rond paraderen.
     

    17-04-2006 om 11:11 geschreven door priet  


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontdekking in mijn tuin.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb een ontdekking gedaan in mijn tuin. Tijdens mijn eerste werkzaamheden na de winter en tevens om de tuin een mooiere aanblik te geven voor de Pasen heb ik een fantastische ontdekking gedaan. Op nog geen vijf meter achter mijn huis heb ik een nest gevonden met 6 eieren. Je kan denken dat het misschien de klokken van Rome geweest zijn die zich van dag vergist hebben, maar dat is niet het geval. Ik dacht meteen aan een eendennest.
    Waarom?  Wel omdat mijn vrouw enige tijd geleden mij wist te vertellen dat er een eend op ons vijvertje zat. Ik vroeg toen al lachend wat voor een eend een fel gekleurde of een bruinachtige. Zij antwoorde een bruinachtige waarbij ik me de bedenking maakte dat het een wijfje van de wilden eenden moest geweest zijn .Gezien ik praktisch in het centrum van Bilzen woon zou je kunnen denken dat dit niet kan. Maar op ongeveer 50 a 70meter van bij mij vandaan loopt de Demer en op dit water zitten nogal eens wat wilden eenden. Ik heb het nest ongemoeid gelaten maar toch heb ik het in de gaten gehouden. En vanmorgen had ik geluk ik heb moeder eend kunnen betrappen op haar nest. Ik heb enkele foto's genomen en zij deed alsof ze me niet zag.
    Ik kan je verzekeren dat dit een heel appart gevoel geeft als je midden in de stad woont en dat moeder eend jouw tuintje met vijvertje uitzoekt om haar kroost te gaan groot brengen.
    Onze kleinzoon heeft er nog niets van gezien maar ik denk dat dit een feest gaat worden als hier jonge eendjes gaan uit komen. Alleen er is nog een punt waar we goed mee moeten oppassen dat is onze poes die misschien wel roet in het eten zou kunnen gooien. Maar daar zoeken we wel een oplossing voor.
    Hoe het verder afloopt met dit verhaal zal ik jullie zeker niet onthouden. Je mag aannemen dat wij alleszins alles zullen doen voor een Happy End.

    17-04-2006 om 00:00 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    15-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VROLIJK PASEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen IK WENS IEDERE BEZOEKER AAN BOMPA'S BLOG EEN ZALIG PASEN;
    EN NATUURLIJK HEEL VEEL PAASEITJES VAN DE KLOKKEN.
    EN VOOR ZIJ DIE ZO BRAAF ZIJN ALS IK, MISSCHIEN OOK WEL EEN MOOI SPEELGOEDJE VAN DE PAASHAAS.

    15-04-2006 om 17:54 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    14-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij:Kleed en stoel: fase 5:deel10
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag wil ik deze 5 de fase afsluiten met een samenstelling van foto's. In deze samenstelling kan  je duidelijk zien waar er vooruitgang en mischien ook iets minder vooruitgang is gemaakt in het schilderij. Ook om de opbouw van het schilderij ite volgen kan dit een waardevol iets zijn. 
    De foto toont de fases 1, 2, 4, en 5, respectievelijk van bij het begin van fase 1 tot het voorlopige eindresultaat van fase 5. Wat opvalt is mijns inziens dat de achtergrond redelijk gewijzigd is. Ook kan je zien dat de objecten op de voorgrond een aanpassing hebben ondergaan maar dat die aanpassing niet zo drastisch is als de achtergrond. 
    Deze conclusie is natuurlijk voor de hand liggend omdat ik vooral getracht heb om de achtergrond in een stadium te brengen waarbij hij zo goed als klaar is op enkele kleine accenten na. Zelf denk ik dat ik redelijk goed gelukt ben in deze opzet en dat ik nu verder kan werken aan de objecten op de voorgrond.
     

    14-04-2006 om 15:08 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    12-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij; Kleed en stoel:fase5/deel9
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Alvorens het volledig gefixeerde schilderij te tonen wil ik vandaag nog iets meer uitleg geven over de achtergrond. Ik heb nog niet gezegd hoe ik eigenlijk de nerven van het hout probeer weer te geven. Ik heb op dit speciale pastelpapier een redelijk dikke onderlaag van pastel gezet. Deze onderste laag was vrij donker en daaroverheen ben ik gaan werken met steeds lichtere pastelkleuren. De onderste laag heb ik ook gefixeerd en daardoor vast gezet op het pastelpapier. Om nu de nerven van de planken te gaan weergeven heb ik met een tandenstoker in de bovenste pastellagen groeven getekend die de houtnerven volgen. Op de plaats waar ik teken kras ik de lichtere bovenlaag weg en kom ik met de punt van de tandenstoker tot in de onderste maar gefixeerde pastellaag. Gezien deze laag donkerder van kleur is, tekenen de nerven zich duidelijker af in de lichtere bovenlaag.
    Als bijkomend voordeel met deze werkwijze krijg je door dit krassen een driedimensionalitiet op de koop toe. Gezien de nerven duidelijk dieper liggen ten opzichte van de bovenkant van de planken heb je een perfect driedimensioneel beeld.
    Ik wil hiermee aantonen dat schilderen een natuurlijk en innerlijk proces moet zijn. Het moet vanuit jezelf (van uit de buik) komen (waar heb ik dat nog gelezen?) maar toch dien je  al je creativiteit en kennis aan te wenden om het schilderij een extra dimensie te geven. Sommigen noemen dat chirurgisch te werk gaan, ik noem dat goed nadenken op voorhand. Nadenken over dat  wat je wil weergeven. Door middel van een creatief proces iets scheppen dat zo goed mogelijk JOUW (van de kunstenaar) zicht op de dingen weergeeft.

    12-04-2006 om 13:55 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    11-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij: Kleed en stoel: fase 5/deel 8
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eindelijk ben ik nog eens bezig met hetgeen ik het liefst doe namelijk schilderen. Ik wil vandaag nog iets schrijven over de vorderingen die er gemaakt zijn in het schilderij. Ik ben nog bezig geweest met de achtergrond verder af te werken maar en dat is nu stilaan tijd aan het worden ik heb ook gewerkt aan het kleed zelf. Alvorens iets meer uitleg te geven over het kleed wil ik er op wijzen dat ik het schilderijtje dat tegen de muur hangt afgewerkt heb . Ik denk dat er nu niet zo heel veel moet gebeuren  aan dit object.  Verder heb ik geprobeerd de houtstruktuur aan de planken mee te geven maar daar kom ik morgen op terug. Ik wil deze fase afsluiten omdat het geheel nu volledig klaar is om met de eindfase te beginnen. Alvorens ik begin met de eindfase wordt het gehele schilderij gefixeerd waardoor het pastel iets verdonkert van kleur maar het grote voordeel is dat het nu aanweige pastel op het schilderij weiniger door elkaar gewreven kan worden . Waardoor dat alle kleuren die  je nu aanbrengt sprankelende kleuren lijken te zijn. Hierdoor krijgt het schilderij het specifieke en  typische pastel effect. 
    Morgen krijg je het met fixatief behandelde schilderij te zien en nog enkel woorden uitleg alvorens met de eindbewerking te beginnen.

    11-04-2006 om 14:15 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    10-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1200 ste gast in mijn gastenboek: Swatje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb vandaag mijn 1200 ste gast mogen begroeten in mijn gastenboek. En wat ik zeer fijn vind is dat het Swatje de Weerman maar ook Swatje de wielerkenner is maar vooral Swatje de fijne mens. Ik heb het geluk gehad om Swatje iets beter te leren kennen via mail en ik moet zeggen dat het een kerel naar mijn hart is.
    Swatje ik heb nog geen prijs maar ik heb er een heel mooie in gedachten over .............. ja jij weet het wel he.

    10-04-2006 om 14:50 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    08-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fase 5/deel 6: samenvoeging verschillende fases
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hier zijn de verschillende fases en aangebrachte wijziging samengevoegd. Op het eerste gedeelte van de foto herken je het gewijzigde onderdeel. De tweede foto geeft het onderdeel weer in het schilderij in zijn huidige toestand.  De laatste foto is het schilderij in zijn vorige fase.

    08-04-2006 om 13:54 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pastelschilderij:kleed en stoel: fase 5/deel 6
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag ga ik aan de hand van enkele foto's proberen duidelijk te maken hoe sommige onderdelen van het schilderij wijzigen. Als voorbeeld wil ik het kleine schilderijtje dat tegen de muur hangt nemen. Je kan zien dat het schilderijtje iets meer kleur gekregen heeft en dat het nu beter in het geheel past. Er moeten mijns inziens nog een paar dingen aangepast worden maar en daar moet ik mijzelf voor behoeden het mag ook niet te fel uit gewerkt worden omdat het anders te veel naar de voorgrond wordt verschoven. Ik moet bekennen dat ik ook niet meer zo gedetaïlleerd kan werken. dit is een van de gevolgen van de reuma. Mijn vingers zijn door de reuma stijver geworden en willen minder goed mee. Dus alles gaat niet meer zoals ik het zou willen maar dat zou iets beter worden in de zomer heeft men mij verzekerd. Dus we houden de moed erin.
    Als je de drie foto's bekijkt zie je op de eerste foto hoe het was in de vorige fase, in het midden zie je een uitvergroting met de verbetering ,en als laatste zie je het resultaat in het gehele schilderij.
    Tot slot wil ik vragen aan de bezoekers van mijn blog of deze samenstelling iets bijbrengt aan het didactische van mijn uitleg. Of het duidelijker is met deze foto's  of ik het op een andere wijze misschien nog duidelijker kan maken (door andere schikking van de foto's bv). Ik kijk uit naar de reacties.

    08-04-2006 om 13:29 geschreven door priet  


    >> Reageer (1)
    07-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fase 5/deel6
    Klik op de afbeelding om de link te volgen aanklikbare foto

    07-04-2006 om 00:00 geschreven door priet  


    >> Reageer (1)
    05-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe foto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze foto is opnieuw aanklikbaar.

    05-04-2006 om 15:32 geschreven door priet  


    >> Reageer (0)

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • Fijne zaterdag
  • Lieve groetjes.mooie tekeningen.
  • Militaire begraafplaaats te Waregem
  • Leg de puzzel zelf in elkaar.
  • Muziek Box Joe Cocker

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)

  • Archief per week
  • 05/03-11/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005

    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Mijn favorieten in Kunstgroep
  • SeniorenNet.be
  • fonsmacharis

  • Willekeurig SeniorenNet Blogs
    kleintje
    blog.seniorennet.be/kleintj
    Startpagina !


    Welkom op mijn blog!
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    We zijn de 47de week van 2024
    Archief per week
  • 05/03-11/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Startpagina !

    Zoeken in blog


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    vakantie_thailand
    blog.seniorennet.be/vakanti
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    omaka
    blog.seniorennet.be/omaka


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!