Een uurtje op de “rollen” gefietst. Niet ideaal om nu op den buiten met de koersfiets de straatjes onder de modder te verkennen. Op de rollen fietsen vind ik saai, maar wel eens het moment om de afgelopen week te overschouwen. Toegegeven: een beetje sporten in niet ideale omstandigheden is een luxeprobleem in vergelijking met de omstandigheden waarin wij allen, artsen en medewerkers, hoog of laag op de ladder, de afgelopen weken, maanden, bijna twee jaar hebben gewerkt.
Vroeger verwees ik reeds naar de polariteiten. Ja, het is lastig. Keuzes moeten worden gemaakt: wat kan doorgaan, wat niet … jullie behandelende artsen mogen deze onaangename boodschap overbrengen aan onze patiënten, mijn grootste respect hiervoor.
Het is druk in het ziekenhuis, vooral het werk op intensieve zorgen is zeer intensief. Meer dan gewoonlijk worden onze mensen ziek. Dit staat nog los van de vele zorgen die heel wat jullie hebben om het thuis allemaal geregeld te krijgen ivm opvang en quarantaineregels.
Ja, en: heel wat zaken stemmen mij ook gelukkig. Wij hebben een mooi team door alle lagen van de organisatie heen. Heel veel mensen maken het bijna onmogelijke mogelijk. Kijk maar naar de puzzel om maximaal ingrepen te laten doorgaan, om zoveel mogelijk patiënten te verzorgen op onze intensieve. Dit staat nog los van de dagdagelijkse inzet van al onze medewerkers op hun afdeling in deze winterperiode.We slagen erin om grosso modo een consequent beleid aan te houden dankzij ons directieteam, onze kaderleden, staf, experten, onze medische diensthoofden en medische raad. Mijn grootste respect en dankbaarheid hiervoor.
Inmiddels is er ook heel wat gedoe in de Wetstraat rond kernuitstap en gascentrales. Op andere plaatsen komt vermoedelijk de nacht van de lange messen rond een schepenambt.
Na deze golf kunnen wij aan onze politici een masterclass aanbieden rond standvastigheid. Een nieuwe spin-off van ons ziekenhuis is geboren. Onze boot zit in zwaar weer en dat zal vermoedelijk nog paar weken aanhouden. In zo’n momenten hebben wij mekaar nodig om stand te houden. Spanning in de huidige context is normaal. Soms valt er wel eens een woord, soms een scherpe uitspraak, ik betrap mezelf er ook op en mijn excuses hiervoor.
Schouder aan schouder moeten wij hier terug door en dat zal ons lukken. Ik zal onze boot niet laten kapseizen. Inmiddels hebben wij zo goed als allemaal onze boosterprik gehad. Een dikke proficiat aan iedereen hiervoor. Ik ben niet zo voor het gebruik van Engelse woorden maar ik kan het niet beter verwoorden in het Nederlands: YOU ARE DOING A GREAT JOB!
De zon begint te schijnen. Deze namiddag doen wij onze sinterklaasronde bij onze kleinkindjes. Annabel - bijna twee jaar - en Adriaan - de jongste Maes van zes maanden - hebben de pre-COVID periode niet gekend. Als ik hun ontwapenende lach zie , krijg ik terug positieve energie voor de volgende week.
De tijd vliegt. Het is bijna terug Kerstmis, het feest van de vrede. De kortste dagen zijn in aantocht. Ik blijf dromen van het noorderlicht. Ik hoop dat ik er volgend jaar naartoe kan.
Onze hoop op betere tijden mogen wij nooit laten varen.
Hou jullie goed, geef mekaar een schouderklopje,
Dirk
Ps: ik ben de catalogus reeds aan het doornemen voor tomatenzaden.
14-12-2021 om 10:53
geschreven door Pikuurtje
09-12-2021
LOGISIEK PROBLEEM!!
Beste vrijwilligers,
Wij dienen de verdere verdeling van de Sinterklaas attenties on hold te zetten.
Voorlopig kunnen jullie dus niet langskomen om jullie attentie af te halen!!!
Een deel van de levering is zoek geraakt, wellicht zit die deugniet van een Piet daar voor iets tussen, we zullen het achterhalen…
Van zodra er opnieuw attenties ter beschikking zijn worden jullie op de hoogte gebracht en organiseren we nieuwe afhaalsessies.
Alvast bedankt voor jullie begrip!
Vriendelijke groeten
Chantal
09-12-2021 om 09:59
geschreven door Pikuurtje
06-12-2021
ATTENTIE VAN DE SINT!!
Beste vrijwilligers,
In tegenstelling tot vorig jaar heeft de Sint dit jaar zijn verjaardag wel mooi op tijd gehaald J
Ik nodig jullie bij deze graag uit om jullie welverdiende attentie op te halen vanaf morgen dinsdag 07/12 t.e.m. vrijdag 10/12/2021 telkens tussen 11u en 14u.
Een collega vrijwilliger zal in mijn plaats hiervoor ter beschikking zijn in STRAAT 18 in het voormalig lokaal van Dr. De Wandel:
UUR/DAG
DINSDAG 07/12
WOENSDAG 08/12
DONDERDAG 09/12
VRIJDAG 10/12
11u – 14u
GASTVROUW
Sonja De Vuyst
Sonja De Vuyst
Sonja De Vuyst
Sonja De Vuyst
Alvast van harte dank aan iedereen die z’n attentie komt ophalen.
Vriendelijke groeten
Chantal
06-12-2021 om 14:09
geschreven door Pikuurtje
18-11-2021
ER EVEN TUSSEN UIT...
Beste vrijwilligers,
Volgende week ga ik een weekje van het, hopelijk niet al te natte, herfstweer genieten… J
Bij leven en welzijn terug op post op maandag 29/11.
Vriendelijke groeten
Chantal
18-11-2021 om 12:02
geschreven door Pikuurtje
3DE BOOSTERPRIK
3de boosterprik COVID-19
Beste vrijwilligers,
In tegenstelling tot wat ik jullie op 27/10 liet weten zal ons ziekenhuis nu toch in de mogelijkheid zijn u een boosterprik COVID-19 aan te bieden.
Wie al een uitnodiging kreeg van het vaccinatiecentrum heeft de keuze om zich daar te laten vaccineren of via het ziekenhuis. Als je beslist om je in het ziekenhuis te laten vaccineren, moet je de prik in het vaccinatiecentrum annuleren. We hebben nog geen exacte leverdatum van het vaccin., indien u dit wenst wordt u gecontacteerd wanneer de priksessies kunnen doorgaan.
CONCREET
Wenst u een boostervaccin in sint lucas te krijgen, stuur dan een mail naar kris.sorgeloos@azstlucas.be (tel 09/224 58 10) met DUIDELIJKE VERMELDING van uw mailadres en telefoonnummer waarop u DAGELIJKS bereikbaar bent.
LET OP! Hou rekening met uw 1ste vaccin(s)
Kreeg je eerder AstraZeneca of Johnson & Johnson dan moet dit 4 maanden geleden zijn.
Kreeg u eerder het Pfizer of Moderna vaccin dan moet dit 6 maanden geleden zijn.
U bent zelf verantwoordelijk voor het respecteren van deze termijnen, het ziekenhuis zal dit NIET voor jou controleren.
Vriendelijke groeten
Chantal
18-11-2021 om 11:59
geschreven door Pikuurtje
15-11-2021
NIEUW BERICHT VAN DE ALGEMEEN DIRECTEUR
Bericht van de algemeen directeur - az sint lucas - Gent
Beste vrijwilligers,
Jullie kunnen het allemaal volgen via journaal en andere media, het gaat niet goed met de coronacijfers.
Hieronder een overzicht van de situatie en bijsturingen binnen sint lucas die jullie mogelijks aanbelangen. Jullie vinden ook het bericht van onze algemene directeur die het anker van zijn boot heeft gelicht…
Cijfers van 09/11/2021:
aantal opgenomen patiënten met COVID-19: 23
aantal opgenomen IZ: 5
aantal nieuwe opnames: 0
Preopnamebalie
sluit vanaf 15/11
deze medewerkers zullen de spoedgevallendienst ondersteunen
Personeelsrestaurant
Het personeelsrestaurant zal vanaf 15/11 gereduceerd worden in capaciteit zodat meer afstand kan gehouden worden. Op die manier willen we maximaal hoogrisico contacten in eigen huis vermijden.
Activiteiten en vormingen
Teamactiviteiten kunnen tot nader order niet doorgaan
Bij vormingen moeten de afstandsregels gerespecteerd worden. Indien nodig moet het aantal deelnemers aangepast worden.
De geschenkenbeurs in december wordt geannuleerd
Hou het veilig!
Vriendelijke groeten
Chantal
15-11-2021 om 13:10
geschreven door Pikuurtje
05-11-2021
AFHALEN ATTENTIE BEDANKINGSMOMENT
Onderwerp:Afhalen attentie bedankingsmoment
Beste vrijwilligers,
Naar jaarlijkse traditie ontvangen jullie op het bedankingsmoment een attentie als dank voor jullie inzet van het voorbije jaar.
Voor de vrijwilligers die zich niet hebben ingeschreven op een van de 4 momenten en dus niet aanwezig zijn, zal ik op volgende grieppriksessies aanwezig zijn in straat 18 voor het overhandigen van jullie attenties.
ü Woensdag 10/11 – van 11u tot 14.30u
ü Dinsdag 16/11 – van 11u tot 12u
ü Donderdag 18/11 – van 11u tot 14.30u
LET OP!
Er gaan nog meer grieppriksessies door, maar ik kan helaas enkel op bovengenoemde momenten ter beschikking zijn.
Indien nodig plan ik in december een laatste afhaalmoment in.
Vriendelijke groeten
Chantal
05-11-2021 om 11:05
geschreven door Pikuurtje
27-10-2021
DERDE PRIK
Beste vrijwilligers,
De overheid is gestart met het aanbieden van een 3de prik tegen COVID-19 voor hoog risicopatiënten en aansluitend 65 plussers.
Verschillende vrijwilligers vragen zich af of zij hiervoor in sint lucas terecht kunnen, voorlopig is dit niet aan de orde. We adviseren iedereen die in aanmerking komt in te gaan op de uitnodiging van eigen stad of gemeente.
Vriendelijke groeten
Chantal
27-10-2021 om 11:22
geschreven door Pikuurtje
15-10-2021
SINTERKLAAS IN AZ LUCAS
Beste vrijwilligers,
Na vorig jaar zijn schimmel op stal te hebben moeten laten, staat de Sint momenteel al te popelen van ongeduld om naar aanleiding van zijn verjaardag 350 Sint Lucas kindjes te kunnen verwennen.
Gezien zijn gezegende leeftijd kan de Sint dit niet alleen aan natuurlijk en daarom is hij op zoek naar vlijtige vrijwilligers die hem en zijn Piet hierbij willen helpen.
Het sinterklaasfeest gaat door op zaterdag 4/12/2021 van 13u00 – 18u00, helpende handen nodig tussen 12.30u en 18.30u.
Voor die dag heeft de Sint volgende vacatures ter beschikking ( ZIE OOK BIJLAGE HIERONDER)
- Het onthaal van alle genodigden
- Het uitdelen van de cadeaus bij de Sint (als zwarte piet)
- Toezicht bij de workshops in het personeelsrestaurant en de Baudelozalen
- Het schminken van kinderen
- Plaatsen van glitter tattoos bij de kinderen
- Begeleiding van kindjes naar de workshops
- Afruimen van tafels
- Opruimen van de zalen met al hun versieringen na het grote feest
- …
Kan je op dit moment niet aanwezig zijn maar help je de Sint toch graag verder? Hij zoekt ook nog:
- Helpende handen om de zalen klaar te zetten op vrijdagnamiddag of zaterdagvoormiddag
- Versieringen, slingers, etc
- Leuke en eenvoudige knutselideeën voor de kindjes
Ben jij kandidaat, mail dan naar cel vorming vorming@azstlucas.be . Bij vragen, kan je terecht bij Sophie Vandepitte - T 09 224 51 05.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Vriendelijke groeten
Chantal
15-10-2021 om 11:20
geschreven door Pikuurtje
Oproep Vrijwilligers: GEZOCHT: Helpende handen op 4/12/2021
Beste vrijwilliger
Een geboren kinderanimator? Wil je een dag doorbrengen als knecht van Sinterklaas?
Dan verwelkomen wij je graag op 4 december om een handje toe te steken.
Naar jaarlijkse gewoonte organiseren we een groot sinterklaasfeest, en dit succes blijft groeien.
Maar liefst 350 kindjes worden verwacht!
Om deze dag in goede banen te leiden zijn we op zoek naar helpende handen die zich willen aanbieden op 4/12/2021 tussen 12u30 en 18u30.
Hoe is de dag georganiseerd?
Aan de ingang van het personeelsrestaurant verwelkomen we medewerkers, artsen en hun kinderen.
Daar wordt uitleg gegeven over de activiteiten die er zijn. In het personeelsrestaurant kan een pannenkoek gegeten worden of iets genomen worden om te drinken.
Achteraan zit de Sint aan wie de kindjes een bezoek brengen om hun cadeau in ontvangst te nemen.
Tussendoor nemen de kinderen deel aan verschillende workshops die opgesteld worden in het personeelsrestaurant en de Baudelozalen:
- Kinderdisco
- Schminken
- Tattoos
- Knutsel- en tekenhoek
- “Levensgrote” speelhoek
Wat kan jij voor ons betekenen?
Onder het motto vele handen maken licht werk, zijn we nog op zoek naar personen die willen instaan voor:
- Het onthaal van alle genodigden
- Het uitdelen van de cadeaus bij de Sint (als zwarte piet)
- Toezicht bij de workshops in het personeelsrestaurant en de Baudelozalen
- Het schminken van kinderen
- Plaatsen van glitter tattoos bij de kinderen
- Begeleiding van kindjes naar de workshops
- Afruimen van tafels
- Opruimen van de zalen met al hun versieringen na het grote feest
- …
Kan je op dit moment niet aanwezig zijn maar help je ons toch graag verder? Wij zoeken ook nog:
- Helpende handen om de zalen klaar te zetten op vrijdagnamiddag of zaterdagvoormiddag
- Versieringen, slingers, etc
- Leuke en eenvoudige knutselideeën voor de kindjes
Ben jij op 4/12/2021 beschikbaar om te helpen? Een hele namiddag of een paar uurtjes?
Laat het ons weten via mail vorming@azstlucas.be , en samen bezorgen we de kindjes een onvergetelijke dag!
15-10-2021 om 11:17
geschreven door Pikuurtje
MUZIEKEVENEMENT
GEZOCHT medewerkers muziek evenement
Beste vrijwilligers,
Van maandag 15 tot en met vrijdag 19 november organiseert Ginette De Meyer van interne liaison dagelijks tussen 14u en 16u een muziek evenement in de kapel van het ziekenhuis voor onze oudste patiënten.
Hiervoor zijn we DRINGEND op zoek naar volgende medewerkers:
Een 3-tal personen die bereid zijn de patiënten (een 15-tal) met rolwagen af te halen op de kamer en naar de kapel te brengen. Na het evenement dienen de patiënten ook terug gebracht te worden.
Een welbespraakte presentator, iemand die graag in the picture staat.
Muzikanten: zang, instrumenten, gitaar, piano, accordeon, evt. een band…
Ben jij de kandidaat die we zoeken of ken je iemand die met ons wil meewerken? Meld je dan snel bij Ginette via mail aan GINETTE.DEMEYER@AZSTLUCAS.BE of telefonisch op het nummer 09/224 56 22.
Alvast bedankt voor jullie enthousiaste medewerking.
Vriendelijke groeten
Chantal
15-10-2021 om 11:07
geschreven door Pikuurtje
04-10-2021
GESCHENKENBEURS
Beste vrijwilligers,
Hieronder een oproep van Leentje Slock. Leentje is Coördinator voor vzw Palliatieve Zorg Sint-Vincentius hier in het ziekenhuis.
Zij is verantwoordelijk voor de organisatie van de gezelligste geschenkenbeurs van het land en komt momenteel hiervoor heel veel handen te kort… Bieden jullie Leentje een oplossing ;-)
Jullie aanwezigheid wordt vast en zeker het mooiste geschenk van deze beurs J
Alvast bedankt voor jullie enthousiaste medewerking!
Chantal
04-10-2021 om 10:19
geschreven door Pikuurtje
03-10-2021
GESCHENKENBEURS
Beste vrijwilligers,
Zoals velen onder jullie zullen weten, is het sinds jaar en dag traditie om de Geschenkenbeurs te organiseren ten voordele van de afdeling Palliatieve Zorg hier in het ziekenhuis. Vorig jaar is dit uiteraard niet kunnen doorgaan, maar dit jaar zouden we er graag terug in vliegen. Zoals steeds zou dit doorgaan tijdens het laatste weekend van november, nl. van vrijdag 26 tot zondag 28 november, steeds van 10h – 18h in de Baudelozalen hier in St. Lucas.
Om dit allemaal in goede banen te leiden, zoeken wij momenteel een 20-tal vrijwilligers die op één of meerdere van onderstaande momenten een handje willen toesteken, zodat de beurs weer een succes wordt:
- Donderdag 25/11:
o Shift tussen 10h-12h of 13h-18h
o Opbouw met uitpakken en uitstallen van de standen
- Vrijdag 26/11, zaterdag 27/11 of zondag 28/11:
o Shift tussen 09h30 – 14h30 of 14h – 18h30
o Standhouders voor de verkoop van kerstgerief, kaarsen, bloemen, kindergerief, …
o Cafetaria met bediening van bezoekers, klaarzetten van drank, bereidingen zoals soep & boterhammen klaarmaken, wafels bakken, afwas, …
- Maandag 29/11:
o Shift tussen 09h – 12h
o Afbraak standen
Voor alle helpers wordt steeds het volgende voorzien op de beurs: koffie, thee, water, soep & boterhammen, lekker tussendoortje. Momenten van pauze worden op voorhand afgesproken.
Op dinsdag 9 november zal er tussen 14h – 15h een infomoment georganiseerd worden in het ziekenhuis om alle vrijwilligers in te lichten over de praktische kant van de beurs.
Indien u interesse zou hebben om hierbij te helpen of u kent personen die ik zou mogen contacteren hierover, stuur me gerust een mailtje: leentje.slock@azstlucas.be
Ik hoop alvast op een positief antwoord!
Fijne dag,
Leentje Slock
03-10-2021 om 00:00
geschreven door Pikuurtje
24-09-2021
HERINNERING 2
Goede namiddag lieve vrijwilligers,
Hier ben ik weer…
Jullie hebben heel enthousiast gereageerd op mijn herinnering, maar…
Velen hebben dezelfde voorkeur.
Ik wil niet super streng zijn, 22 pers i.p.v. 20 pers vind ik wel kunnen, maar 28 i.p.v. 20, krijg ik echt niet uitgelegd aan mijn directeur.
Het schema werd ingevuld in chronologische volgorde, mag ik vragen dat de mensen die laatst zijn bijgekomen een efforke willen doen om naar een andere datum te schuiven a.u.b.
VRIJ 22/10 – 16U
DO 28/10 – 16U
ZA 06/11 – 14U
MA 08/11 – 16U
De Wilde Magda
Coppens Ilse
Van Wassenhove Roos
Cheyns Geert
De Baets Eddy
Loosvelt Bea
Normandie Marion
Ysebaert Linda
De Meyer Anne
Van de Velde Marc
Landsman Linda
Van den Abeele Christine
Venneman Vivianne
Walgraeve Bart
Willemans Freddy
Christiaens Magda
Van Caeneghem Nicole
Beekman Koos
Bogaert Lisette
Van Laere Chris
Huys Mireille
De Witte Mireille
Bollaert Walter
Beaucourt Lea
Engelen Michèle
Keghels Chris
Claus Martine
Claeys Soja
Vleeshouwers Mia
Rogge Hilde
Dierickx Lutgart
Bundervoet Ria
Trioen Lieve
Borst Huguette(tel)
Wille Marie Jean
Baeyens Gilberte
Vermeulen Luk
Eggerickx Sonja
Delbruyère Luc
Bogaert Hugo
Geers Rony
Buisset Elisabeth
Wattenberge Jean
De Beer Beatrice
De Wilde Marijke
De Lathouwer Ghisèle
Van Damme Jacqueline
Sergeys Vera
Van Ongevalle Christiane
De Neve Freddy
Praet Paul
Debbaut Miet
Vincke Ignace
Heirman Annie
Maertens Paula
Verschraegen Lucien
De Craemer Annie (tel)
Maertens Gilberte
Troffaes Chantal
Demeyer Bernadette(tel)
Schepens Frieda
Van den Oudenhove Delfien
Oosterlinck Jozef
Van Hijfte Richard
Lenoir Wies
Willockx Goedele
Matthys Imelda
Van de Velde Kristien
Pauwels Hilde
Nijns Bruno
Ruttens Jose
Claeys Toon
Mallems Ingrid
Thoonen Andre
De Craene Marie Christine
Zr. Beata
Willems Gilberte
Van Beneden Ghisèle
BEZET: 22
BEZET: 17
BEZET: 11
BEZET: 28
VRIJ: 0 – 2 te veel
VRIJ: 3
VRIJ: 9
VRIJ: 0 – 8 te veel
TER INFO: volgende week, 27/09 – 01/10/2021 ben ik afwezig.
Vriendelijke groeten
Chantal
________________________________________________
24-09-2021 om 10:17
geschreven door Pikuurtje
23-09-2021
HERINNERING !
Beste vrijwilligers,
De voorbereidingen voor onze bedankingsmomenten zijn volop aan de gang…
Nog 4 weken en het is zo ver J
Hieronder het schema met de inschrijvingen, zo hebben jullie een zicht op hoeveel plaatsen er op welke datum nog vrij zijn. En, … JA er kunnen er nog een aantal bij J Niet aarzelen en inschrijven is de boodschap!
Ik heb deze namiddag overleg gehad i.v.m. de catering voor onze momenten en het wordt SMULLEN! Behalve voor de mensen die absoluut geen vis lusten, gelieve mij te laten weten a.u.b. zodat we er ook voor jou kunnen voor zorgen dat je je duimen en vingers kunt aflikken.
Om praktische redenen dienen we de inschrijvingen op vrijdag 15 oktober af te sluiten.
VRIJ 22/10 – 16U
DO 28/10 – 16U
ZA 06/11 – 14U
MA 08/11 – 16U
De Wilde Magda
Coppens Ilse
Van Wassenhove Roos
Cheyns Geert
De Baets Eddy
Loosvelt Bea
Normandie Marion
Ysebaert Linda
De Meyer Anne
Van de Velde Marc
Landsman Linda
Van den Abeele Christine
Venneman Vivianne
Walgraeve Bart
Willemans Freddy
Christiaens Magda
Van Caeneghem Nicole
Beekman Koos
Wauters Lisette
Van Laere Chris
Huys Mireille
De Witte Mireille
Bollaert Walter
Beaucourt Lea
Engelen Michèle
Keghels Chris
Claus Martine
Claeys Soja
Vleeshouwers Mia
Rogge Hilde
Dierickx Lutgart
Bundervoet Ria
Trioen Lieve
Borst Huguette(tel)
Wille Marie Jean
Baeyens Gilberte
Vermeulen Luk
Delbruyère Luc
Bogaert Hugo
Geers Rony
Wattenberge Jean
De Beer Beatrice
De Wilde Marijke
Van Damme Jacqueline
Sergeys Vera
Van Ongevalle Christiane
De Neve Freddy
Praet Paul
Debbaut Miet
Vincke Ignace
Heirman Annie
Maertens Paula
Verschraegen Lucien
De Craemer Annie (tel)
Maertens Gilberte
Demeyer Bernadette(tel)
Schepens Frieda
BEZET: 17
BEZET: 17
BEZET: 8
BEZET: 15
VRIJ: 3
VRIJ: 3
VRIJ: 12
VRIJ: 5
Ik kijk er naar uit om jullie maximaal te kunnen begroeten.
Alvast WELKOM!
Chantal
23-09-2021 om 09:44
geschreven door Pikuurtje
16-09-2021
WEEK VAN DE MOBILITEIT
GEZOCHT medewerkers DI 21/09 - Week Mobiliteit
Beste vrijwilligers,
Tot nu toe weinig enthousiastelingen voor de week van de mobiliteit…
Volgende vrijwilligers hebben zich geëngageerd:
DINSDAG 21 SEPTEMBER
TIJDSBLOK/FIETSENSTALLING
MOLENAARSTRAAT
Ondergrondse parking
ONDER PARKEERTORENS
Via Blaisantvest
GROENEBRIEL
Aan de tuin
07.00u-10.00u (3u)
?
Sonja Claeys
?
10.00u-12.30u (2,5u)
Luc Van den Borre
Freddy De Neve
12.30u- 15.00u (2,5)
Walter Bollaert
Hilde De Moortel
We zoeken nog 2 vroege vogels, 1 voor de Molenaarstraat en 1 voor aan de Groenebriel…
Wie O wie helpt ons uit de nood a.u.b?
Onze stafmedewerkers Sorgeloos Kris (Parkeertorens/Blaisantvest), Karin Carlier (Groenebriel/Tuin)) en “nog te bepalen” (Molenaarstraat) zullen jullie verwelkomen op de locatie zelf en jullie instrueren.
Bij voorbaat dank!
Vriendelijke groeten
Chantal
16-09-2021 om 09:31
geschreven door Pikuurtje
09-09-2021
GRIEPVACCIN
Onderwerp:GRIEPVACCIN
Beste vrijwilligers,
Jullie zagen op di 07/09 – 10.07u de mail “PB 21/24 – Griepvaccinatie” van afzender Sorgeloos Kris passeren.
Dit personeelsbericht is niet helemaal toepasbaar op onze vrijwilligers daar jullie geen toegang hebben tot intranet en dus niet via het fotoboek kunnen inschrijven.
De vaccinatiesessies vinden plaats van 11u tot 14u30 in straat 18 op volgende data:
Maandag 8 november
Woensdag 10 november
Dinsdag 16 november
Donderdag 18 november
Woensdag 24 november
Vrijdag 26 november
Nieuw: Bij de inschrijving vragen we nu ook je akkoord om een registratie aan te maken in je medisch dossier, zodat we de terugbetaling via het RIZIV kunnen aanvragen. Op die manier hoef je je niet meer in te schrijven via de kiosk zoals vorig jaar.
Jullie kunnen registreren voor de GRATIS griepprik tot en met 22 oktober per kerende mail met vermelding “Ik ga akkoord dat er een registratie wordt aangemaakt in mijn medisch dossier, zodat de terugbetaling via het RIZIV kan worden aangevraagd”.
Vriendelijke groeten
Chantal
09-09-2021 om 16:14
geschreven door Pikuurtje
UITNODIGING
We are made of stories…
Beste vrijwilligers,
Samen met de zon bleef ook dit jaar de “save the date” voor ons jaarlijks vrijwilligersfeest uit in de maand augustus.
We bleven wachten en hopen op de nodige versoepelingen om terug allemaal samen te kunnen vieren en ja, ze zijn er gekomen de versoepelingen, maar tegelijkertijd gaan de coronacijfers niet echt de goede kant uit…
Alle maatschappelijke versoepelingen ten spijt kiest onze directie ervoor om op save te spelen, dit om de kans op een eventuele annulatie in oktober te minimaliseren.
We herhalen onze formule die we vorig jaar zinnens waren en kiezen voor gespreide bedankingsmomenten. Noteer alvast in jullie agenda’s volgende data:
Vrijdag 22 oktober – start 16u – catering 17u-17.30u
Donderdag 28 oktober – start 16u – catering 17u-17.30u
Zaterdag 6 november - start 14u – catering 15u-15.30u
Maandag 8 november – start 16u – catering 17u-17.30u
LOCATIE: az sint lucas – Gent - Baudelozalen – straat 31
De plaatsen zijn beperkt, maximaal 20 personen per moment!
Snel inschrijven per kerende mail is de boodschap! Zorg dat je erbij bent , het wordt een gezellig moment.
Vriendelijke groeten
Chantal
09-09-2021 om 11:48
geschreven door Pikuurtje
06-09-2021
WEEK VAN DE MOBILITEIT
GEZOCHT medewerkers DI 21/09 - Week Mobiliteit
Best vrijwilligers,
In het kader van de week van de mobiliteit zal onze directie alle medewerkers, ook de vrijwilligers J , die te voet, met openbaar vervoer of met de fiets naar het werk komen op een attentie verrassen.
We zijn op zoek naar vrijwilligers die op DINSDAG 21 SEPTEMBER tussen 07u en 15u max 3u willen postvatten aan een van onze fietsenstallingen om de attenties aan de medewerkers te overhandigen.
We hebben 3 locaties, we hebben dus 3 vrijwilligers per tijdsblok nodig, 9 vrijwilligers voor de ganse dag. Zie onderstaand schema.
DINSDAG 21 SEPTEMBER
TIJDSBLOK/FIETSENSTALLING
MOLENAARSTRAAT
Ondergrondse parking
ONDER PARKEERTORENS
Via Blaisantvest
GROENEBRIEL
Aan de tuin
07.00u-10.00u (3u)
10.00u-12.30u (2,5u)
12.30u- 15.00u (2,5)
Laat maar weten wie, wanneer kan helpen.
Alvast van harte bedankt!
Groeten
Chantal
06-09-2021 om 12:48
geschreven door Pikuurtje
29-07-2021
TIME OUT!
Beste vrijwilligers,
Hopende op een klein beetje zon, tel ik af naar mijn vakantie…
Ik ben afwezig van 02/08 t.e.m. 17/08/2021.
Mijn telefoon zal doorgeschakeld staan zodat jullie voor dringende zaken wel terecht kunnen met jullie vraag en/of opmerking.
Bij leven en welzijn terug op post woensdag 18 augustus.