een selectieve kijk op de politiek en de actualiteit (en tussendoor ook eens iets anders)
28-07-2010
Sloggi
Ter gelegenheid van de Tour de France pakte het vrouwenlingeriemerk sloggi uit met een opmerkelijke reklamecampagne: onder de naam 'Tour de sloggi' verschenen er affiches langs onze Vlaamse wegen waarop fietsende vrouwen die slechts gekleed zijn in slipjes met de kleuren van de drie tourklassementen: een geel slipje, een groen en een wit met rode bolletjes.
Slipjes die niet eens verkocht worden; een pure imagocampagne.
Hoezo, niet te krijgen? En deze dame dan? Deze is zelfs in volledig aanpast outfit voor de Tour!
Maar na over de reklame-affiche van sloggizogezegd een paar klachtenbrieven van consumenten ontvangen te hebben, heeft de Jury voor Ethische Praktijken inzake Reklame (JEP) eind vorige week beslist dat deze "dubbelzinnige en onfatsoenlijke reklame" moet verdwijnen!
De manager van sloggi vindt het verbod wat wereldvreemd, maar kondigde aan dat men niet in beroep zou gaan tegen de beslissing. Dat zou trouwens geen zin hebben, want de campagne was maar voor twee weken gepland. "Wij maken nu eenmaal lingerie en geen kattevoer. Dus tonen wij in onze reklame die lingerie en hoe ze zit. We hebben er angstvallig zorg voor gedragen dat niets van de dames wordt getoond dat niet bij onze boodschap hoort. Dat bij de afgebeelde exemplaren ook een string staat, komt gewoon omdat 20% van de slipjes die wij in België verkopen, strings zijn. Voorts hebben wij alleen de actualiteit aangegrepen om de promotie iets extra's mee te geven. Meer niet."
"Maar we begrijpen niet dat er zo'n spel van wordt gemaakt", voegt de PR-verantwoordelijke er nog aan toe. "Sloggi heeft altijd al een speels en ietwat ondeugend imago gehad. Tot dusver leek niemand daar aanstoot aan te nemen."
29-07-2010 om 16:25
geschreven door nikki(brigitta)
saagje komt weer lezen
campagne geslaagd, het verbod heeft wereldwijd de pers gehaald, gratis!
live! groetjes
29-07-2010 om 11:31
geschreven door saagje
Aanvankelijk was ik van plan mijn Weblog gewoon onder mijn echte naam te starten. Maar als ik zo eens naar de andere reeds bestaande keek, viel het mij op dat de meeste ervan met een schuilnaam werken. Vandaar dat ik uiteindelijk beslist heb dat ook maar te doen.
.../raa. is het geworden. R.A.A. is in feite niet zo geheimzinnig als het op het eerste zicht lijkt. Het zijn namelijk de eerste letters van mijn voornamen.