De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
Maandenlang bestookte de tv ons met steeds dezelfde ontroerende foto van twee Syrische kindjes uit Aleppo. De tv op de smartlappentoer. Twee zielige kindjes en hun ouders zouden vastzitten in Aleppo en in levensgevaar verkeren. Wanhopig verlangde het Syrische gezin naar een humanitair visum in België. Maar Theo Francken van Asiel en Migratie hield voet bij stuk uit vrees voor nieuwe migratiegolven. Het hartverscheurende verhaal werd door de media uitgesmeerd met Theo Francken als hardvochtig mens in de hoofdrol. Een ontroerende soap die als stationsromannetje in alle wachtkamers gretig verslonden zou worden.
Maar waarover we niets vernamen op tv was de relatie van de Belgische Emilie met vader Mohammed van het Syrische gezin. En dat de ouders van Emilie in hun woning in Namen al een gastenverblijf ingericht hadden voor het Syrisch gezin. De gastendoekjes lagen ook al klaar... Het hele Visumverhaal werd aan het wankelen gebracht toen bekend raakte dat vader Mohammed op 26 november 2016 van Aleppo naar Libanon reisde. Hij kon vlot Syrië in en uit reizen terwijl zijn gezin alleen achterbleef in Aleppo. Dit gegeven klopte niet met het beeld dat de advocaten op tv ophingen van het Syrisch gezin dat vastzat en in levensgevaar verkeerde... Hierover niets op tv, alleen de twee zielige kindjes in het gevaarlijke Aleppo.
Nu heeft het Europees Hof van Justitie onlangs bepaald dat een land niet verplicht is om een humanitaire visum te geven aan vluchtelingen, een visum dat een gunst is en geen recht. Oef! We zijn ontsnapt aan een verse lading asielzoekers. En Theo Francken haalde opgelucht adem.
God schiep Eva zonder sluier, zonder habijt, zonder enig textiel. Zo liep Eva vrolijk rond in het aards paradijs. Adam zag haar graag zo rondhuppelen in zijn oord van zinnelijke lusten en geneugten.
Moslimmeisjes lijken echter geschapen te zijn inclusief hoofddoeken en lakens die tot op de grond reiken. Zo wou Allah het... En bij de volgende waggelstap komen er logge sloefen tevoorschijn. Moeten deze wezens 'vrouwen' voorstellen?! Is dit echt de wil van Allah? 'Dingen' die in vodden voortbewegen en voortkruipen, zijn een regelrechte belediging voor het vrouwelijk geslacht!
Lieve lezeressen, contesteer tegen deze onterende verwording van het vrouw-zijn. Laat je zien zoals Eva, begenadigd met alle vrouwelijke sierlijkheid, zoals Eva in het aards paradijs, in al haar pracht en praal. Zoals Adam zijn Eva in volle naakte glorie mocht aanschouwen. Durf pronken met je mooie bolle borsten, durf uitdagend wiegen met je verleidelijke heupen, geef aan je kapsel een frivole kronkel, tover met make-up een geile blik op je gelaat. Dompel je in zwoele parfum. En wees vooral zuinig met textiel, dan kan het zonnetje heter schijnen op de adembenemende welvingen van je lichaam. Zie in elke man een mogelijke minnaar. Laat de mannen zwijmelen en hijgen van goesting. Wees fier op je lichaam, koester het en verwen het, de tijd dringt voor Woeste Westerse Trots!
Met vrouwen maak je de gekste dingen mee, vooral als ze hun moeilijke maandelijkse periode doormaken. Ze zijn dan labiel en prikkelbaar, humeurig en niet te genieten. En toch willen alle mannen er zo eentje, op enkele uitzonderingen na, maar die zijn dan ook niet normaal.
Italië is een vrouwvriendelijk land. Binnenkort zullen vrouwelijke werknemers er kunnen genieten van een 'menstruele vakantie' tijdens hun pijnlijke maandstonden. Zij hebben dan maandelijks recht op drie betaalde vrije dagen wanneer ze menstrueren. Het parlement bekijkt momenteel of het wetsvoorstel haalbaar is.
Nu zijn er ook feeksen en krengen die élke dag van de maand last hebben van hun regels. Dat zijn gevallen apart, die komen helemaal niet in aanmerking voor de maandelijkse drie vrije dagen, omdat die door hun slecht karakter elke dag van de maand menstrueren.
"Discriminatie op basis van geslacht", hoor ik dolle mina's, feministen, lesbiennes en andere geëmancipeerde vrouwen al roepen. Zij zullen protesteren tegen deze discriminatie. Want, hoe zit dat met de MANNEN op de moeilijke maandelijkse dagen van hun vrouwen? Voor hen is er niks, met hun fysieke liefde weten ze geen raad en tasten in het ongewisse en dwalen met hun opgekropte lusten en goestingskes rond en zijn ten einde raad omdat hun vrouwen ontoegankelijk geworden zijn. Ik vind dat werkgevers ook aan mannen moeten denken die thuis met een menstruerende vrouw zitten waarmee niets aan te vangen is. Drie lange dagen zien die mannen het bordje 'Verboden Toegang' voor zich. Er moet ook een speciaal verlof van drie dagen komen voor mannen. Hun werkrendement daalt net zo goed als dat van menstruerende vrouwen. Daarom moet er voor mannen een 'scheve-schaats-verlof' komen.
Drie dagen voor de vrouw? Dan ook drie dagen voor de man. Wij zijn niet manvriendelijk genoeg.
'Islamitische Universiteit van Europa' is de deftige naam voor een hogeschool in Rotterdam waar imams opgeleid worden. De imamschool kwam vorig jaar in het nieuws omdat ze weigerde mee te werken aan een inspectie. Toen had onderwijsminister Jet Bussemaker plannen om de nep-universiteit te sluiten omdat er rare dingen aan de gang waren, zoals een moslimterrorist die in het bestuur zetelt, en rector Ahmet Akgündüz die pleit voor de doodstraf voor homoseksualiteit. De nep-universiteit zou ook niet voldoen aan kwaliteitsnormen.
Maar nu lees ik bij E.J. Bron dat er wapens en munitie gevonden zijn bij een bestuurslid van de imamschool die zich ook schuldig maakte aan een miljoenenfraude. Bovendien worden bestuursleden verdacht van mensensmokkel omdat een schoolmedewerker illegaal in het land verblijft.
Dus de nep-school zit daar propvol gangsters. En toch mag ze blijven bestaan? De onderwijsminister vond het moeilijk om de school aan te pakken omdat "het ondermijnen van de Nederlandse samenleving en haar normen en waarden via het onderwijs" niet in een wet zit en dus niet gestraft kan worden... ??? Dat betekent dat het islamitisch gesjoemel en ondermaats onderwijs, de naam 'universiteit' niet waardig, gewoon kan blijven voortbestaan?
Ons land werkte vandaag mee aan een machtsuitbreiding van Erdogan, de Turkse kwal die onlangs doodsbedreigingen uitte aan alle Europeanen: "Nergens ter wereld zullen Europeanen nog veilig zijn."
Turken die in ons land wonen mochten zich vandaag uitspreken over een grondwetswijziging in Turkije via een Turks referendum. Eerder al stuurde Erdogan zijn bendeleden naar verschillende Europese landen om ja-stemmen te ronselen.
Onvoorstelbaar dat Turken in ONS land kunnen stemmen over een Turkse aangelegenheid. De media spreken van 'Belgische Turken', 'Turkse Belgen', 'Belgen van Turkse origine'... Niet verwonderlijk dat er af en toe ene doortrapt en de trappers verliest, ze balanceren immers tussen twee identiteiten, tussen twee landen, tussen twee culturen, en dat maakt hen psychisch onevenwichtig. Met ambivalente gevoelens gaan ze door het leven, enerzijds hun liefde voor Vlaamse centjes en Vlaamse voorzieningen, anderzijds hun liefde voor de gek Erdogan en hun Turkse heimatland. Hun bipolaire stoornis belet hen om als een normaal mens met één stevige identiteit door het leven te gaan. En hun gebarsten zielsleven maakt van hen psychische wrakken, vatbaar voor allerlei afwijkingen, stoornissen en ongeregeldheden in hun persoonlijke leven.
Hun hart ligt in Turkije. Waarom wonen ze dan niet in Turkije?
Gisteren hebben moslima's een mensenketting gevormd over de Westminster Bridge in Londen. Een moslima-ketting om te protesteren tegen terreur... En waar zijn hun mannen? Ik denk dat die thuis aan het knutselen zijn aan bommen, of een nieuwe gesp aan hun bommengordel naaien, of oefenen met een vrachtwagen om die loodrecht te kunnen mikken op een mensenmassa. Wat ook nog mogelijk is, is dat ze hun nieuwe machete aan het slijpen zijn...
Zweedse ‘feministische’ regering in hoofddoek en zwart spookkleed naar Iran
Zweden wordt geteisterd door criminaliteit en verkrachtingen. Vreemdelingen en asielzoekers worden er dan ook hartelijk onthaald. Zweedse feministen kramen linkse onzin uit over open grenzen en vluchtelingeninvasie, zij worden geplaagd door een blinde verering voor alles wat vreemd is en lijden aan het syndroom van xenomanitis, xenofilitis en islamofilitis. Terminaal aangetast door links gedachtegoed... De linkse wijven hebben zich gegroepeerd in een een extreem-linkse minderheidsregering, die zichzelf als ‘feministisch’ heeft uitgeroepen. Als het over de islam gaat is het verstand zoek bij feministen.
Een dolle moslimgek raasde donderdag met zijn auto over de Meir in Antwerpen. Zijn vriendin getuigt: "Hij is geen terrorist, hij respecteert iedereen. Hij had zeker geen terroristische motieven."
Scholen zenden steeds meer noodkreten uit over gewelddadige kleuters. Ouderverenigingen en onderwijskoepels organiseren een studiedag om het probleem van een stijgend aantal agressieve kleuters aan te pakken. Ze willen ook meer begeleiding van kinderen met gedragsproblemen. Vergaderingen, begeleidingen...??? En dan is er ook nog een softe kinderpsychiater die de kleine crimineeltjes de hand boven het hoofd houdt: "De druk op jonge kinderen stijgt... ze vinden minder rust en structuur in onze huidige samenleving... ze hebben minder mogelijkheden om hun frustraties te uiten, om hun emoties onder controle te houden." Blabla...
Vroeger was er op school het kolenhok, het donkere kolenhok waarin stoute kinderen opgesloten werden. En als ze dan na enkele uurtjes d'r uit mochten, waren ze zo mak als een lammetje. Er waren vroeger ook de eindeloze strafregels om stoute kindjes tot inkeer te brengen. En de tikken met de lat op de vingers... Maar dat mag nu allemaal niet meer. Je mag hen niet meer aanraken, maar zij mogen anderen wél aanraken en kwetsen. Zij mogen juf en medekleutertjes fysiek aanvallen en verwonden. Zij mogen stampen, bijten en krabben. Leerkrachten staan hulpeloos toe te kijken omdat ze de ettertjes niet mogen aanraken. Het gezegde "wie niet horen wil, moet voelen" is aan 't uitsterven.
Het kereltje op de afbeelding zou je zo een pandoering willen geven. Of minstens toch een draai om de oren.
In vele gezinnen zijn kinderen thuis de baas en in de supermarkt bepalen zij wat er in het winkelwagentje moet liggen, bepalen zij wat ze op tv willen zien. Kinderen VRAGEN niet meer, ze WILLEN alleen maar. Ook op school denken ze dan dat ze de baas mogen spelen.
En dan zijn er ook nog de kinderen die alsmaar later gaan slapen, en dan met een slaaptekort in de klas verschijnen met een verhoogde prikkelbaarheid. Vermoeide kinderen zijn vatbaar voor gedragsproblemen.
En tot slot is er de anderstaligheid van een kleuter die aanleiding kan geven tot agressief gedrag.Als het kind de taal van de juf niet begrijpt en zelf geen taal kan produceren, wordt het kregelig en gewelddadig in de omgang met juf en klasgenootjes. In ons multicultureel onderwijs zijn het de migrantenkinderen die taalarm en taalgehandicapt zijn, die zich eerder agressief opstellen dan kinderen die in staat zijn om normaal te kunnen communiceren met hun omgeving in de Nederlandse taal.
Ziezo, 'k heb een beetje zitten wroeten in mogelijke oorzaken van agressief gedrag bij kleuters. Da's iets anders dan studiedagen, werkgroepen, vergaderingen en begeleidingen, die eigenlijk de agressie binnen in het kind alleen maar bestendigen.
Twee jaar lang hebben onderzoekers gediscussieerd en gepalaverd over het logo van genderneutrale toiletten in Vlaamse overheidsgebouwen. Twee lange jaren hebben ze hun hersens gepijnigd om een toiletruimte uit te vinden voor hen die twijfelen aan hun seksuele geaardheid, voor hen die ook aan andere dingen twijfelen, en van niets meer zeker zijn. De eeuwige twijfelaars die álles in vraag stellen, zelfs hun eigen geslacht. Die de wanhoop nabij zijn omdat ze zich niet kunnen identificeren met een man of een vrouw. Als labiele onevenwichtigen zijn ze hopeloos op zoek naar geslachten X, Y, Z, en nog andere varianten die zich tussen M en V bewegen. Zij zijn verrukt over alles wat afwijkt van het normale M en V.
De genderneutrale onderzoekers hebben nu eindelijk de knoop doorgehakt en ze kozen voor de eenvoudige versie van een zwarte bol met "WC" in het midden... Nogal bescheiden voor aanstellerige sekstwijfelaars. En dit verbluffende resultaat van een groepje creatievelingen werd betaald met ons belastinggeld: een gewone zwarte bol, maar daarin de witte letters 'WC'. Over het simpele ontwerp hebben ze twee lange jaren nagedacht.
Genderneutrale toiletten mogen door zowel mannen als vrouwen gebruikt worden. En precies dit gegeven verontrust me. Het onderscheid M/V wordt zinloos want iederéén kan nu in alle genderneutraliteit zijn primaire behoeften bevredigen. We waren al op de goede weg naar verloedering, maar nu is het totale morele verval echt niet ver weg meer.
Precies twee jaar geleden liet Andreas Lubitz zijn vliegtuig neerstorten in de Alpen. Vader Günter heeft nu forse kritiek op het onderzoek naar het drama dat aan 150 mensen het leven kostte. Hij eist een nieuw onderzoek omdat zijn zoon niet depressief was op het moment van de crash, aldus de vader.
Maar papa Lubitz verzwijgt essentiële info, hij zegt niets over de vernietigende invloed van de islam op het leven van zijn zoon. Zoals nieuwsberichten ook zwegen over de bekering van Andreas tot de islam, over zijn moskeebezoeken, over zijn moslima-vriendin. Andreas bezocht de radicale moskee in Bremen. Mogelijk kreeg hij daar instructies om het vliegtuig te laten crashen? Instructies? Of zelf geïnspireerd door de koran, het kwade terreurboek, om op eigen houtje de massamoord te plegen?
Was Andreas Lubitz een islamgek of een depressieve geestelijk gestoorde?... Eenderwelke piste gevolgd wordt, die van de psychiatrie of die van het islamgevaar, psychisch gestoorden en moslims, ze zijn allemaal kierewiet.
Vlaamse leerkrachten, noteer vandaag zorgvuldig alle namen van leerlingen die juichenen duivels leedvermaak tonen bij de terreuraanslag in Londen.
Zoek moslimleerlingen op, hou hen flink in de gaten en observeer hun gedrag en lichaamstaal. Verlies hen geen seconde uit het oog en hou uw notities minutieus bij. Let op hun emoties, hun gebaren en gelaatsuitdrukkingen. Mogelijk vereenzelvigen ze zich met de dader die in hun ogen een held is, en wensen ze dat er nog meer mensen sterven.
Vlaamse leerkrachten, ondervraag de islamleraar en stel hem de dwingende vraag: "Wat vertelt u vandaag tegen uw leerlingen over de aanslag in Londen?". Woon islamlessen bij, praat met moslimleerlingen, maak er informele gesprekjes van, dan komt u het meest te weten over wat er vandaag in hun hoofden spookt.
Vlaamse leerkrachten, bundel uw krachten en kom op straat, roep luidkeels uw ongenoegen uit bij dit ziekelijke gedrag van moslimleerlingen. Verafschuw en veroordeel het walgelijke gejuich om het leed van medemensen. Eis krachtig dat juichende moslimleerlingen én hun oudersmeteen ons land uitgezet worden.
Bij RechtsActueel las ik dat de uitspraak van Joël de Ceulaer "Rot toch op met je Vlaamse identiteit" door Unia geklasseerd werd onder 'het recht op vrije meningsuiting'. Bezorgde burgers legden een klacht neer bij Unia omdat ze de uitspraak een belediging vonden voor alle Vlamingen. Een aanzetten tot Vlaamse haat. Maar Unia oordeelde dat "Rot toch op met je Vlaamse identiteit" behoort tot de vrijheid van meningsuiting.
Ik heb het al eens verteld: als Vlamingen klagen bij Unia/CGKR krijgen ze geen gehoor. Mijn ervaring is dat het Centrum enkel klachten van allochtonen behandelt. En dat eenrichtingsverkeer is al meer dan 20 jaar aan de gang.
Als Joël de Ceulaer met zijn denigrerende uitspraak zijn mening vrij mag uiten, dan mag Lieve ook haar mening de vrije loop laten gaan, en daarom volgt hier een eerder verschenen stukje dat door Unia als een xenofobe haatboodschap werd bestempeld.
Europese Bevolking wordt dommer
Vroeger heb ik allochtoontjes zien binnensijpelen in de scholen, en naarmate hun aantal toenam daalde het intelligentieniveau van de klas. De gemiddelde IQ's daalden jaar na jaar.
Iets gelijkaardigs is nu aan de gang in Europa waar meer en meer zwarten deel uitmaken van de bevolking. Als half Afrika zich in karavanen naar Europa verplaatst, wordt Europa ondermijnd en bedreigd door minderwaardigheid, door halfwassen intellect.
Vorige eeuw spraken wetenschappers ongehinderd over superieure en inferieure rassen. Ongestoord onderzochten ze het verband tussen ras en intelligentie. Intelligentieverschillen tussen volkeren en rassen werden vastgesteld en er werd volop over gepubliceerd. De rassentheorie dat zwarten van nature minder intelligent zijn dan blanken, stak de kop op, ook later in de jaren 90 toen de onderzoekers beticht werden van 'wetenschappelijk racisme'. Toch bleven wetenschappers als Richard Lynn rustig voortdiscussiëren in vakbladen over ras en IQ.
Intelligentieverschillen tussen volkeren en rassen ZIJN er, ze kunnen niet ontkend worden. Hoewel de politiek correcten graag zouden willen dat zwarten even slim zijn als blanken. Het liefst zouden ze alle research over de superioriteit van de blanke op de zwarte wissen en ontkennen.
Richard Lynn: "Domme mensen overleven niet als ze van Afrika vertrekken om andere werelddelen te gaan bevolken, omdat ingewikkelde overlevingsstrategieën pas ontplooid kunnen worden als je intelligent bent. Ook de aanpassing aan een ander klimaat vergt schranderheid. Daarom kunnen domme mensen er niet overleven en worden blanken of Aziaten als ras gemiddeld slimmer dan hun broers of zusters die al die tijd in Afrika woonden."
1 September is een hoogdag in het onderwijs. Leerlingen maken kennis met de school, met de leerkrachten, met hun klasgenootjes en met het nieuwe lessenrooster. En dat ritueel voltrekt zich elke eerste schooldag van het nieuwe schooljaar.
Een vastgeroeste traditie op de eerste schooldag, de inwijding in het schoolgebeuren, wordt nu bedreigd door een islamitische aangelegenheid, het Offerfeest, dat op 1 september valt. Moslimouders die hun kinderen op 1 september niet naar school sturen, tonen een diepe minachting voor ons onderwijs en voor de inspanningen van alle leerkrachten. Moslimouders die het Offerfeest belangrijker vinden dan de eerste schooldag van hun kind, zeggen direct "neen" tegen integratie en willen zich liever wentelen in hun islamitische wereldje ver weg van onze gestructureerde samenleving waaraan ze alsmaar blijven knabbelen... tot er niets meer van overblijft. Zij verdienen het niet om nog Vlaams kindergeld te krijgen.
Het is betreurenswaardig dat een aantal scholen pleiten voor 4 september als eerste schooldag, omdat massale afwezigheden 1 september in de war zouden sturen, zeggen ze. Moslims lachen zich te pletter bij het vernemen van deze toegeving, hun zoveelste overwinning op slappe westerlingen die knielen en buigen voor islamitische kapsones, hielen likken en mouwvegen met de moslimgemeenschap.
Vroeger werden schoolafwezigheden van moslimleerlingen op islamitische feestdagen stilzwijgend door de vingers gezien. Ze spijbelden. Nu hebben ze al wettelijk verlof gekregen. Waar gaat dat allemaal eindigen?... In een totale islamisering van ons onderwijs!
Ik vraag nog eens: "Wat zijn WIJ waardals volk, als wij ons door islamaanhangers laten imponerenen? Welke waarde hebben wij als volk als wij onze tradities laten bepalen door moslims? Waar is ons zelfrespect gebleven?"...
Om een toale chaos en ontreddering in ons onderwijs te vermijden is het noodzakelijk om de islam niet meer als godsdienst te erkennen. Die erkenning is er helaas in 1974 gekomen door een Belgische regering in een toestand van zinsverbijstering. Als de islam niet meer erkend wordt als godsdienst, verliest het islamonderwijs alle reden van bestaan. De islam, de moslimschoolbevolking en de moslimgemeenschap moeten compleet genegeerd worden, als onbestaande nietigheid beschouwd worden. De hele islamkermis moet gebannen worden uit ons Vlaamse onderwijs, maar dat zal niet zonder brokken gebeuren, zoals Jos in zijn reactie schreef: "Moeten we daarvoor een mini-burgeroorlog riskeren; het zij zo !"
In Nederland wordt onderwijs in de moedertaal overwogen, naar Zweeds voorbeeld... Oei!
28 jaar geleden maakte men hier in Vlaanderen ook de denkfout dat onderwijs in eigen taal de integratie zou bevorderen. Maar die linkse redenering werkte averechts. Migrantenleerlingen kwijnden verder weg in hun vreemde thuistaal en vreemde cultuur en stonden meer dan ooit verwijderd van de hier heersende taal en tradities.
Onderwijs in de moedertaal is voor één ding goed: als migrantenleerlingen na hun schooltijd terug naar hun thuisland keren en integratie dus overbodig is. Laat ze dan maar kwelen en kwebbelen in hun thuistaaltje en in de klas luisteren naar de zoetgevooisde geluiden van een migrantenleerkracht die de vertrouwde heimattaal van de migranten uitkraamt.
‘Taalonderwijs asielkinderen ook in moedertaal’ want dat werkt in Zweden ook prima
Het ministerie van Onderwijs en de PO-raad adviseren om migrantenkinderen naast Nederlands, ook onderwijs te geven in de moedertaal, meldt de NOS. Behalve dat dit om tijd, geld en mankracht vraagt die er nu al nauwelijks is in het onderwijs, kunnen we ons afvragen of het niet ook didactisch beter is om alle ballen op Nederlands leren (en dus: integreren) te zetten. Zo’n advies met brochure vanuit het ministerie legt nogal wat gewicht in de schaal, immers.
In de strijd tegen terreur hebben alle brave Vlamingen zich keurig laten registreren met hun gsm. Een maatregel om gewone burgers te plagen, om de identiteit van Jef, Louis en Marie te traceren, terwijl terroristen nog altijd lustig kunnen blijven bellen in alle anonimiteit, dankzij het omzeilen van registratie bij enkele operatoren.
Een gestoorde moslima ging klagen bij de rechter omdat ze op haar werk geen hoofddoek mocht dragen. Hand in hand met Unia spande ze een zaak aan tegen het bedrijf dat haar ontsloeg omdat ze verslaafd was aan haar kopvoddeke. Haar naam was Samira Achbita. Zij besloot om haar ontslag aan te vechten voor de rechtbank. De zaak belandde op het Europees Hof van Justitie, dat nu eindelijk geoordeeld heeft dat een bedrijf een hoofddoek mag verbieden. Eindelijk!... Nu zijn we ondertussen 10 jaar later en veel verprutste belastinggelden verder. Wat is er van gefrustreerde Samira geworden? Van de aanstellerige seut met een hoofddoek als provocatie? Wat is er met haar gebeurd? En waarom komt pas zoveel later de uitspraak van het Europees Hof? Misschien wil het Europees Hof nu aan Erdogan laten zien wie hier in Europa de baas is?...
En zo komen we bij mijn gedacht over vrouwen met een hoofddoek.
Vroeger heb ik gehoofddoekte moslimmeisjes op school gezien, het waren er niet zoveel, ze waren echt uitzonderingen. En daarom was iedereen op school ervan overtuigd dat die enkele afwijkende gevallen zich wel zouden aanpassen, ze hadden alleen maar wat tijd nodig. Ja, zo ging dat vroeger, verdraagzaam, geduldig en afwachtend gunden we migranten alle tijd om zich aan te passen, in de hoop dat we allen op gelijke westerse golflengte zouden kunnen samenleven. Het was de tijd van flower power en eindeloze naastenliefde. Begrip, geduld, tolerantie, empathie... met volle teugen, en waarvoor hebben deze deugden allemaal gediend? Om onze eigen ondergang te bewerkstelligen, om onszelf op de laatste rij te zetten en in tweedehandse loge. Dát hebben we bereikt met onze verdraagzaamheid!
Iedereen in school dacht dus aan een voorbijgaande rage toen een beperkt aantal moslimmeisjes met een doekje op hun koppeke naar school kwamen. En we hoopten dat alles weer in de oude plooi zou vallen. Dat was toch de bedoeling van de dure integratieprojecten? Maar de jaren gleden voorbij en er kwamen steeds meer moslimmeisjes met een kopvodje naar school. En de enige taal die ze spraken was Turks, of Marokkaans. Kwebbel, kwebbel... Onverstaanbaar gebral en getater.
Een hoofddoek is een symbool van arrogantie, van asociaal en respectloos vertoon tegenover leerkrachten en medeleerlingen.
Een hoofddoek straalt onwaardigheid uit, het is een ordinaire vermomming en het bewijst de onwil bij moslima's om zich aan te passen aan een omgeving waarin een hoofddoek ongebruikelijk is.
Een moslima met een hoofddoek maakt duidelijk dat ze niets met haar omgeving te maken wil hebben, dat ze geen deel wil uitmaken van onze samenleving, van onze cultuur, tradities en waarden... De hoofddoek als symbool van onwil om te integreren, van eigengereidheid, een teken van verhevenheid boven niet-moslims, om het moslimgevoel te versterken, om de moslimgemeenschap te ondersteunen...
Wat zijn wij waard als eigen volk als wij ons door islamaanhangers de les laten lezen? Welke waarde hebben wij als volk als wij ons laten overrompelen door vreemde entiteiten? Waar is ons zelfrespect gebleven?...