Uit de Telegraaf, zie bijlage.
Die dag gingen we de boot uit het water halen, als alles volgens plan zou verlopen
want dat is niet zo evident op ons eiland. Het wisselstuk (reserveonderdeel) was eindelijk aangekomen uit Madrid. De 'escape' (uitlaat) die volledig verpoederd was moet vervangen worden.Vervolgens van de nood een deugd maken en tegelijkertijd de romp
afspuiten met een hogedrukreiniger en schilderen met anti-fouling en dan terug in het
water, ben nog zeker een weekje of langer zoet.
Je kunt het bijna niet geloven maar het is waar! We kwamen die bewuste dag
aangevaren (het is een beetje na drie uur) en varen in de beugelriemen van de
'grua' (bootlift) en juist op het moment dat de man met de afstandsbediening de boot uit het
water wilde halen "Ging het licht uit" op La Palma. Het was eb, het zeewater
daalde. De boot kwam boven water gevaarlijk scheef te hangen met de boeg
naar beneden. Met allerlei kunst en vliegwerk hebben we dan de boot toch terug recht gekregen maar hij hing daar wel boven water in de lucht. Er zat niets
anders op dan te wachten op luz (licht) of tot vloed rond 22 uur om met de boot terug te kunnen varen. Gelukkig kregen we even na 20 uur 'luz' en konden alsnog
de boot terug naar zijn plaats varen. Je moet maar in de lift zitten gedurende 5 uren! Amai, amai. Vrienden van mij vroegen,: "Je had zeker veel stress?" Nee hoor! Hoe kun je nu stress voelen op een eiland met zo'n mooie zonsondergangen Bijlagen: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21861990/__Stroomuitval_op_La_Palma__.html
|