Inhoud blog
  • Kronach poort
  • Uitbreiding bij Weinsberg
  • Gaanderij
  • Onveilig banden stel
  • Een Carado voor zwervers
  • Een oude brug
  • hulpdiensten
  • Op avontuur
  • Het loont de CMT Stuttgart te bezoeken
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Frankia
  • opvouwbaar
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 12-2025
  • 11-2025
  • 10-2025
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 12-2025
  • 11-2025
  • 10-2025
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    22-12-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kronach poort
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitbreiding bij Weinsberg

    Weinsberg vergroot zijn aanbod

    De ontwerpers van de fabrikant hebben in de loop van 2025 flink hun best gedaan om de CaraSuite met 2 nieuwe knappe interieurs uit te breiden.

    Halfintegrale kampeerauto’s zijn nu eenmaal sterk in trek daarom vond men het bij Weinsberg nodig om nog 2 ontbrekende indelingen bij de CaraSuite reeks bij te voegen.

             

    De CaraSuite 650 MCG en de 700 DX komen de lijst aanvullen. In de 6,99 m lange 650 MEG zijn één persoonsbedden geïnstalleerd. Zoals in de meeste zwerfauto’s kan er één groot bed van worden gemaakt. Een halfdinette voor de gezellige avonden, een knap uitgerust sanitair en de brede keuken nodigt uit tot lustig kokkerellen. Als er nu en dan eens een gelegenheid zwerver mee op stap wil kan men als optie een hefbed bekomen.

                                 

    De CaraSuite 700 DX hebben de architecten bedacht met een comfortabel eilandbed achterin en vooraan een gezellige zitgroep met zijzitbanken. Het vario sanitair heeft een afzonderlijke douchecabine. Zo bleef er nog juist genoeg plaats over om een L-keuken te installeren.

    Als basisvoertuig werd de veel gebruikte Fiat Ducato onder het koetswerk gezet. Hij heeft een turbo diesel motor die 120 paardjes naar de voorwielen stuurt.

    Meer info: www.weinsberg.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    20-12-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gaanderij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onveilig banden stel

    Alarmerende 14,8% onveilige bandencombinaties op Belgische wegen

    Positief: minder overmatige slijtage en schade

    Uit de veldstudie ‘Rolling Wheel’ van TRAXIO tijdens de voorbije zomer blijkt dat de algemene staat van de autobanden op onze Belgische wegen is verbeterd. Tegelijk waarschuwt de sector dat een gevaarlijke toename van niet-homogene bandenmontages op de assen is vastgesteld bij bijna 15% van de voertuigen. Dat betekent een gevaarlijke situatie voor meer dan 900.000 wagens op de Belgische wegen.

    Daarom roept TRAXIO alle bestuurders op om altijd voorrang te geven aan veiligheid en zich bij de bandenkeuze te laten bijstaan door een echte specialist.


    Alarmerend gebrek aan homogeniteit op dezelfde as

    Het Rolling Wheel-onderzoek, dat werd uitgevoerd door de secties Federtyre (de Belgische federatie van bandenspecialisten) en Pneuband (de technische commissie van de bandenfabrikanten) toont een verontrustend resultaat omdat de homogeniteit van de banden op dezelfde as sterk achteruitgaat.


    Bij niet minder dan 14,8% van de gecontroleerde voertuigen werden immers afwijkingen op dezelfde as geconstateerd. Dat komt overeen met maar liefst 908.720 Belgische bestuurders die een direct veiligheidsrisico lopen.

    Wat is homogeniteit op dezelfde as precies

    Het advies is dat banden op dezelfde as homogeen moeten zijn. Dat wil zeggen dat de banden links en rechts op een as dezelfde karakteristieken hebben: maat, merk, type, seizoencategorie, belastingindex, snelheidssymbool, profieldiepte.


    Uit het Rolling Wheel-onderzoek blijkt dus dat dit bij bijna 15% van de gecontroleerde wagens niet het geval is.

    Hierbij de meest kritieke en vaak verboden afwijkingen die werden vastgesteld:

    • Verschillen in seizoencategorie (op dezelfde as en tussen assen):
      • verschil in seizoencategorie (dus een combinatie van een zomerband – winterband – all-seasonband op dezelfde as) werd vastgesteld bij 3,5% van de voertuigen – dit betekent circa 214.900 wagens in België. Deze combinatie is niet alleen zeer onveilig maar ook wettelijk verboden;
      • combinatie van winterbanden op de vooras en zomerbanden op de achteras (of omgekeerd); dit is absoluut te vermijden vanwege de grote risico's op verlies van controle.
    • Verschillen in technische specificaties: hebben een negatieve impact op de voertuigelektronica zoals ABS en ESP, wat resulteert in onvoorspelbaar en gevaarlijk stuurgedrag.
      • profieldiepte (≥3 mm): 24.560 bestuurders,
      • load index: 147.360 bestuurders
      • speed index: 300.860 bestuurders

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO: "Banden met grote onderlinge verschillen ondermijnen de goede werking van elektronische veiligheidssystemen. Ook een ‘mix’ van banden is een directe bedreiging voor de verkeersveiligheid."

    Positieve evolutie: minder schade en slijtage

    Tijdens de zomerenquête werd ook een duidelijke positieve trend vastgesteld. Het aantal banden met schade en overmatige slijtage was gedaald ten opzichte van vorige jaren: -2,1% voertuigen met minstens één band in slechte staat, -4% wagens met onregelmatige versleten banden en -2% voertuigen met minstens één band met profieldiepte onder de wettelijke grens van 1,6 mm. Dit bewijst alvast dat de sensibiliseringscampagnes van de bandensector een positieve impact hebben. Minder slechte banden vertalen zich direct in een hogere verkeersveiligheid.

    "De Belgische bestuurder is zich meer bewust dan vroeger dat banden in goede staat belangrijk zijn. Toch hebben ruim 600.000 personenwagens nood aan een professionele bandencontrole nodig hebben. We moeten waakzaam blijven want de band is het enige contactpunt met de weg," verduidelijkt Filip Rylant.

    Methodologie

    Rolling Wheel is een veldonderzoek naar de staat van de banden, bij 1.000 voertuigen. De gehanteerde methodologie van de Rolling Wheel-enquête houdt rekening met een strikte verdeelsleutel op basis van het marktaandeel per automerk en het aantal voertuigen per provincie. Zo is dit onderzoek – reeds sinds 2012 - de onbetwiste referentie voor de staat van de banden van het Belgische wagenpark.

    Meer info TRAXIO


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    16-12-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Beste Zwervers,

           Aan onze kerstboom

              Hangt voor jullie

                 Heel stil tussen het groen

                   Naast een grote ster

                     Ook een lieve, mooie wens

                       We wensen jullie een Zalige Kerst

                         En een positief nieuwjaar !

                            De Zwervers Antwerpen


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Carado voor zwervers

    Carado iets appart

    Met de T328 brengt Carado een 6,78 m halfintegrale met zelfs 5 zitplaatsen plus veiligheidsgordels op het toneel. Om de 5 zwervers te herbergen hebben de ontwerpers eens gaan kijken bij zijn broertje de T 338.

    Op spitsvondige manier hebben ze het interieur zo ingericht dat er zelfs 5 zitplaatsen werden gecreëerd voor de bewoners. Dat vindt men zelden in de categorie halfintegralen.

    Als basisvoertuig werd de Citroen  Jumper met een 140 pk sterke turbo diesel motor genomen. Standaard heeft de T 338 een Truma C6, er zijn 230 Volt stekdozen en 4 USB aansluitingen.

             

    In de redelijk grote garage met een deur langs de rechterzijde kunnen kampeerstoelen, tafel, bagage, en twee 11 kg gasflessen worden vervoerd. In het woongedeelte zijn 2 enkele bedden, die men tot één groot bed kan ombouwen. Optioneel kan men een hefbed boven de zitgroep bestellen. Tenslotte kan de vijfde bewoner zijn donsdeken spreiden op de tot bed omgevormde zitgroep. Alles bij elkaar genomen een kompakte zwerfauto voor een gezin met 3 kinderen.

                             

    Voor de camperbussen modellen hebben de ontwerpers van Carado eens een spetialeke ontworpen. De 541 Pro op Fiat Ducato heeft geen klassieke doorgang van woongedeelte naar de stuurcabine. Een brede trap tegen de zijwand geeft de toegang naar het hefdak waar zich twee zwervers kunnen nestelen. Onder de trap is een bergvak. Voor een paar jonge zwervers is dit type de moeite om het eens te bekijken.

    Meer nieuws: www.carado.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    13-12-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een oude brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hulpdiensten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    In de helft van de gevallen komen de hulpdiensten binnen de 12 minuten aan op hun bestemming
    Afhankelijk van de locatie kan die tijd ook wel dubbel zo lang zijn
    In ons land komen de hulpdiensten in de helft van de gevallen aan op hun bestemming binnen de 12 minuten na het opnemen van de telefoon in de noodcentrale. Toch zijn er belangrijke verschillen tussen dicht- en dunbevolkte gebieden, maar ook tussen de verschillende gemeenten. Zo is de mediane interventietijd ongeveer 7,5 minuut in Beerse, ten opzichte van iets meer dan 17 minuten in Sint-Genesius-Rode. In het algemeen is de wachttijd in Brussel korter dan in Vlaanderen en Wallonië. Dit blijkt uit een nieuwe studie van Vias institute die vandaag gepubliceerd wordt.
    De snelheid waarmee hulpdiensten reageren, is van cruciaal belang voor de overlevingskansen van verkeersslachtoffers. Bij bloedingen telt elke minuut om de overlevingskans zo groot mogelijk te maken. Daarom heeft Vias institute in het kader van een Europees project de tijd geanalyseerd die verstrijkt tussen het aannemen van de noodoproep na een ongeval met letsel en de aankomst van de hulpdiensten op de plaats van het ongeval. De resultaten, gebaseerd op interventietijden uit de laatste 6 maanden van 2024, zijn uitgesplitst op basis van verschillende factoren, waaronder de plaats en het tijdstip van de interventie.
     
    De helft van de interventies komt aan binnen de 12 minuten
    In de helft van de ongevallen komen de hulpdiensten op hun bestemming aan in minder dan 11'42" (dus meestal zelfs sneller dan deze tijd). In de andere helft van de gevallen arriveren de hulpdiensten later.
    Een andere indicator die in het kader van deze studie werd geanalyseerd, is de tijd waarbinnen 95 % van de interventies plaatsvindt. Over alle periodes en locaties heen bedraagt deze indicator 26'49''. Slechts 5% van de interventies heeft dus een interventietijd van meer dan 27 minuten. Tussen 2021 en 2024 is deze indicator met ongeveer 2'30'' gedaald, wat uiteraard positief is.
     
    1’21’’ langer wachten op aankomst hulpdiensten in Vlaanderen dan in Brussel
    In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden slachtoffers van verkeersongevallen het snelst geholpen: de mediane wachttijd bedraagt iets meer dan 10 minuten. In het Waals Gewest worden slachtoffers het traagst geholpen, met een mediane wachttijd van 12'40''. Het Vlaamse Gewest ligt tussen beide in, met een gemiddelde van 11'30''. Deze regionale verschillen kunnen worden verklaard door de bevolkingsdichtheid en de geografische spreiding van de posten van de hulpdiensten.
     
    Je hebt ‘beter’ een ongeval in Beerse dan in Sint-Genesius-Rode  
    De onderstaande tabel toont de tien best presterende en de tien slechtst presterende gemeenten, van de gemeenten die minstens 20 interventies hebben geregistreerd in het Vlaamse Gewest. De best geklasseerde gemeenten beschikken over het algemeen over een ziekenhuis of een brandweerkazerne op hun grondgebied of in de buurt, waardoor de ambulancediensten snel kunnen worden ingezet. Het is in een Vlaamse gemeente, namelijk Sint-Genesius-Rode, dat de mediane interventietijd in België het langst is, met iets meer dan 17 minuten.
     
    Mediaan van de 10 beste en slechts scorende gemeentes met minstens 20 interventies door ambulances in 2024 (2de semester)
     
    Gemeente Aantal interventies Mediaantijd interventies   Gemeente Aantal
    interventies
    Mediaantijd interventies
    Beerse 31 7’26”   Waasmunster 23 15’16’’
    Oostende 135 7’39’’   Beernem 29 15’30’’
    Malle 27 7’47’’   Aarschot 36 15’42’’
    Blankenberge 26 7’52’’   Tervuren 25 15’44’’
    Knokke-Heist 75 8’12’’   Ternat 27 15’51’’
    Torhout 38 8’13’’   Riemst 21 16’20’’
    Turnhout 86 8’13’’   Rotselaar 21 16’27’’
    Peer 23 8’20’’   Nazareth 33 16’31’’
    Roeselare 121 8’41’’   Deinze 59 16’37’’
    Ieper 62 8’45’’   Sint-Genesius-Rode 22 17’05’’

    De interventietijd ligt 60% hoger in dunbevolkte gebieden
    Analyses per regio, district en gemeente laten een consistent patroon zien: dichtbevolkte gebieden hebben kortere responstijden dan dunbevolkte gebieden. Zo bedraagt de mediaan in de dichtstbevolkte gebieden (≥ 5000 inwoners/km²) 10 minuten, wat zes minuten minder is dan in de meest landelijke gebieden (< 50 inwoners/km²). Met andere woorden, in de dunbevolkte gebieden is de mediaantijd voor de hulpdiensten om op hun bestemming aan te komen 60% langer dan in de dichtstbevolkte gebieden.
     
    Responstijden zijn 's nachts iets langer dan overdag

    De responstijden zijn ‘s nachts iets langer dan overdag. De mediane responstijd 's nachts bedraagt 12'30’', tegenover 11'40'' overdag. Dit verschil kan worden verklaard door de minder directe beschikbaarheid van hulpverleners tijdens de nacht.
     
    Conclusie
    Bij de helft van de ongevallen in 2024 waren de hulpdiensten binnen 12 minuten ter plaatse. 95 % van de interventies vond bovendien plaats binnen 27 minuten. Tussen 2021 en 2024 kende België echter een dalende trend in de responstijden van ongeveer 2'30'' minuten. Het is te hopen dat deze verbetering zich zal voortzetten.

    Bekijk via het online dashboard de responstijden van alle gemeenten (met meer dan 20 interventies)

    Jean-Luc Crucke, federaal minister van Mobiliteit: ‘Mijn eerste bezorgdheid is het voorkomen van verkeersongevallen. Als er toch een ongeval gebeurt, is het essentieel dat hulpdiensten snel en veilig ter plaatse kunnen komen, want elke seconde telt. Daarom moet worden herhaald dat weggebruikers prioritaire voertuigen altijd doorgang verlenen, zodat hulpverleners vlot en zonder extra risico’s hun werk kunnen doen.
     Meer info: Vias institute

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 12-2025
  • 11-2025
  • 10-2025
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 12-2025
  • 11-2025
  • 10-2025
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 12-2025
  • 11-2025
  • 10-2025
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!