Inhoud blog
  • een ander kleurtje
  • Hymer Free Blue Evlution
  • Zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Hobby heeft een nieuwe MAXIA
  • Hij wil niet naar school
  • De nieuwe I Trend
  • Aan de rivier
  • De nieuwste Niesmann-Bisschoff
  • Dor hout
  • Hobby caravans in de kijker
  • Idstein heeft een kasteel
  • Een speciale Chausson
  • een ander kleurtje
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    27-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malibu heeft veel nieuws voor 2022

     Malibu in modeljaar 2022:

    de nieuwe alleskunner Malibu Van diversiteit met een opvallend gevoel voor ruimte, Malibu Van comfort geherinterpreteerd, Malibu Van compact opgewaardeerd, campers verder verfijnd

    → Nieuwe Malibu Van diversiteit: Allrounder met XL keukencomfort en opvallend gevoel voor ruimte

    → Malibu Van comfort en Van compact: uitgebreid opgewaardeerd, nieuwe varianten

    → Malibu Van 2022: het busje op maat – bij Malibu is het realiteit

    → Malibu motorhomes: Verder verfijnd en geoptimaliseerd met nieuwe details

     

    Malibu is het merk voor de veeleisende met topkwaliteit en vele praktische ideeën. Dat blijkt ook in modeljaar 2022. De Malibu Van is de camper onder de bestelwagens: innovatief, comfortabel en ongeëvenaard divers. Het huidige bewijs is de nieuwe Malibu Van-diversiteit: hij schittert als allrounder met zijn unieke combinatie van XL-keukencomfort met een opvallend gevoel voor ruimte. Malibu Van comfort en compact onderstrepen hun klasse in het modeljaar 2022 met uitgebreide upgrades. De jonge en succesvolle Generatie M van de geïntegreerde en semi-geïntegreerde Malibu kampeerauto’s begint het nieuwe reisjaar met fine-tuning.

    → Nieuwe Malibu Van diversiteit: Allrounder met XL keukencomfort en opvallend gevoel voor ruimte

    De lijst met innovaties van de Malibu Van is lang, nu wordt het nog langer met de Malibu Van-diversiteit: de kitchenette naast de schuifdeur is verbonden met een krachtige compressorkoelkast in de universele combikast. Dat betekent: grote koelkast en een vrije zichtlijn door de complete bestelwagen met een opvallend gevoel voor ruimte en veel bewegingsvrijheid. Daarnaast wordt er nuttige werk- en opslagruimte gecreëerd. De garderobe van de Malibu Van diversity 640 LE K is gemakkelijk toegankelijk vanaf de voorkant en van bovenaf onder het bed aan de passagierszijde via de liftfunctie. Het model 600 DB K heeft zelfs twee aparte kasten op een rij. Ruimte is ook het sleutelwoord voor de wasruimte van de Malibu Van diversity: de XL-Flexibad 1000 kenmerkt zich door een voorbeeldige ruimte-ergonomie.

    De nieuwe Malibu Van diversity is verkrijgbaar in twee uitvoeringen. Er is de handige 600 DB K met achteroverschuifbed en slechts 6,0 m lang. De grotere 640 LE K (lengte 6,36 m) biedt eenpersoonsbedden in de lengterichting aan de achterzijde. Beide hebben een woongroep voorin met een ruime tweezitsbank, draaibare voorstoelen en tafel.

    De veelzijdigheid van de Malibu Van-diversiteit komt tot uiting in de talrijke varianten: er zijn beide plattegronden met dakopbergbak boven de cabine, als coupé met verlengde interieurhoogte en als GT Skyview met panoramische dakkoepel. Beide plattegronden zijn ook verkrijgbaar als een familie-voor-4-model met het unieke Malibu hybride pop-up dak.

    → Malibu Van comfort en Van compact: uitgebreid opgewaardeerd, nieuwe varianten

    Ze doen hun naam eer aan: de twee Malibu Van comfort bieden meer dan anderen. De nieuwe XL-Flexibad 1000 is nog ruimer, nog praktischer en toegankelijk via de ruimtebesparende tweedelige schuifdeur. Een tweede kledingkast onder het bed aan de passagierszijde vergroot de opbergruimte. Daarnaast heeft de comfort 640 LE een apart wasvak onder het longitudinale eenpersoonsbed aan de bestuurderszijde en de universele kledingkast.

    De twee Malibu Van compact 540 DB en 600 LE zijn de handige bestelwagens voor alle dagen. Beide zijn nu verkrijgbaar als family-for-4 met het exclusieve hybride pop-up dak uit eigen productie. Achter de term zit een uitgebreide sandwichconstructie met robuuste GVK dakbedekking, een hoogwaardige isolerende kern van RTM hardschuim en een binnenkant van aluminium met kunstlederen bekleding.

    → Malibu Van 2022: het busje op maat – bij Malibu is het realiteit

    Diversiteit is het programma van de Malibu Van. De drie modelvarianten Malibu Van compact, comfort en diversiteit zijn verkrijgbaar in elk twee lengtes, naast de eerste klasse - twee kamers, wat al resulteert in zeven basismodellen. Vijf van deze basismodellen zijn verkrijgbaar als gezins-voor-4 met het unieke hybride pop-up dak. Daarnaast zijn er ook vijf modellen leverbaar als charmante coupé of charmante GT Skyview. Als je dit vermenigvuldigt met de twee of zelfs drie stijlwerelden, kom je tot een fascinerende verscheidenheid van meer dan een halfhonderd modelvarianten.

    → Malibu kampeeraut‘s: Verder verfijnd en geoptimaliseerd met nieuwe details

    Met de volledig nieuw ontwikkelde "Generation M" heeft Malibu de hogere middenklasse van de semi-geïntegreerde en geïntegreerde kampeerauto’s technisch en visueel naar een topniveau gebracht voor het reisseizoen 2021. Verander nooit een winnend team: aangezien de nieuwe generatie M zich zeer goed heeft bewezen, richt Malibu zich op continuïteit voor het modeljaar 2022. Met subtiele verfijningen.

    De lichtgewicht maar zeer stabiele Malibu-campers hebben opnieuw meer dan 20 kg verloren voor het modeljaar 2022 dankzij intelligente lichtgewichttechnologie - zonder verlies van kwaliteit en stabiliteit. Alle Malibu campers zijn licentievriendelijk als standaarduitrusting als 3,5-tonners. De nieuwe standaard XL carrosseriedeur "premium two 2.0" heeft een dubbel veiligheidsslot, een aantrekkelijke interieurafwerking, een groot deurraam en bovenal een comfortabele vrije doorgangsbreedte van 63 cm.

    De Generatie M van Malibu campers gaat het modeljaar 2022 in met een breed scala aan producten: van de acht geïntegreerde en zeven semi-geïntegreerde campers met een lengte tussen 6,66 en 7,50 m vindt iedereen zijn favoriet.

    → basisvoertuig: nieuwe emissienorm, state-of-the-art technologie en werking

    Er is een aanzienlijke sprong naar het modeljaar 2022 met het Malibu-basisvoertuig, de Fiat Ducato. Hij profiteert van de nieuwe Multijet 3-motorgeneratie met een cilinderinhoud van 2,2 l. Het voldoet aan de Euro 6d- of Euro VI-E-emissienormen. Daarnaast is er elektrische stuurbekrachtiging, een uitgebreid vernieuwd dashboard, extra assistentiesystemen en optionele LED-koplampen en keyless access Keyless Entry & Go voor bestelwagens. Elke Malibu wordt nu standaard geleverd met handbediende airconditioning, passagiersairbag, cruise control en start-stopsysteem. Malibu heeft aantrekkelijke extra's zoals een digitaal instrumentenpaneel, een multifunctioneel lederen stuurwiel en een multimediasysteem inclusief navigatie en camperroutebegeleiding en de Van Keyless Entry & Go gecombineerd in een infotainmentpakket.

    Over Malibu GmbH & Co. KG
    Malibu is een onafhankelijk dochtermerk van de Carthago Group. Opgericht in 2013 voor de productie en verkoop van comfortcampers van de Malibu Van-modelserie, omvat het portfolio sinds het modeljaar 2016 ook semi-geïntegreerde en geïntegreerde campers vanaf ongeveer 60.000 euro. Het bedrijf Carthago werd in 1979 opgericht door Karl-Heinz Schuler en heeft in Europa al jaren een marktleidende positie in premium kampeerauto’s vanaf 80.000 euro. Vandaag de dag heeft de door de eigenaar geleide groep van bedrijven meer dan 1.400 mensen in dienst. Het hoofdkantoor is gevestigd in Carthago-City in Aulendorf, Opper-Zwaben. De selectie van de Malibu Van als camper van het jaar 2020 in zijn categorie bevestigt de populariteit van het jonge merk.

    Meer info www.malibu.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    20-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Broeders
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    19-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veranderingen bij Weinsberg

    Weinsberg  CaraCompact Suite MEG MB

    Grondige veranderingen bij Weinsberg.

    De huidige trend volgend heeft de fabrikant voor enkele types overgeschakeld naar Mercedes Sprinter als basisvoertuigen voor zijn kampeerauto’s. Van de gelegenheid werd gebruik gemaakt om ook het interieur in een nieuw kleedje te steken.

    De Weinsberg Pepper is een populaire wagen tussen de smalle halfintegrale zwerfauto’s. Met wat geluk zal hij kortelings te leveren zijn.

    De Sprinter Pepper is te bekomen met of zonder hefbed boven de zitgroep. Met een hefbed krijgt hij de naam “Suite” en is langs buiten herkenbaar aan de elegante verhoging van een deel van het dak. Ook de totale lengte is 8 cm langer. In uitvoering van Suite 640 MEG MB Edition Pepper is hij 6,98 m lang. De indeling met enkele bedden achterin boven de garage is identiek gehouden. Als basisvoertuig heeft hij een Mercedes Sprinter met standaard chassis en voorwielaandrijving. De 2,0 l turbodiesel stuurt 150 paardjes via een 6 gang versnellingsbak naar de voorwielen. Wie graag wat sneller over de wegen snort kan een 170 pk turbo diesel bekomen met de succesvolle 9 gang Tronic automaat.

    Om wat meer ruimte in het interieur te krijgen heeft men de opbouw van de nieuweling 2,3 m breed gemaakt, dat is 10 cm breder dan de types op Fiat Ducato. Bij het binnen stappen is het snel te merken dat hij wat breder is vooral de gang tussen de zitgroep en de keuken. Die bredere gang wordt nog duidelijker door de een weinig schuin uitgevoerde zitgroep. Het is wat afgekeken van zijn Knaus familie. Het met de hand bediende hefbed nestelt zich netjes in de dak verhoging zodat er nog 1,87 m stahoogte overblijft. Samen met het hefbed  en de 2 enkele bedden beschikt de 640 MEG MB over 4 volwaardige slaapplaatsen. Laten inschrijven voor 4,2 ton is een aanrader.

    Aan de zijkant van de keuken is een klapblad om het werkoppervlak wat te vergroten. Op het aanrecht met 3 kookvuren en spoelbak blijft weinig plaats over om de plaatselijke culinaire producten tot een smakelijk eetbaar genoegen om te vormen. Onderaan zijn 3 laden met grijze fronten. Om plaats te maken voor de elektronica en bedieningspaneel is er slechts plaats voor een halve bovenkast.

    Zoals in de meeste zwerfauto’s met enkele bedden achterin, zijn er grote kasten onder de voeteinden. Tussen de matrassen kan men een lattenbodem uit trekken en opvullen met het bij geleverd smal matrasje. Zo bekomt men een breed comfortabel tweepersoonsbed. De garage met 2 deuren onder de bedden is hoog genoeg om normale fietsen te vervoeren. Kijken we nog even in het sanitair met afzonderlijke douchecel en een weg schuifbaar waskommetje boven de draaibare wc.

    Ja, zoals te verwachten was kost de kampeerauto op Merdes Sprinter ongeveer 11.000 euro meer dan die op Fiat Ducato.

     

    Samengevat

    Zonder overdrijven heeft de Suite 640 MEG  MB een mooie opbouw met de typische Weinsberg kleuren. Dat kunnen we ook zeggen van het keurig afgewerkt interieur in houdecor met afwisselende grijze vlakken voor vlakke bladen en cabinezetels. De vloer in jachtbouw tekening past er wondermooi bij.

    Meer info www.weinsberg.com

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig Mercedes Benz   Sprinter 315 CD1

    Motor 2 l turbo Diesel 150 pk

    MTM 3.500 kg

    L X B X H  6,98 x 2,3 x 2,84 m

    Bedden 1,98 x 0,8m    2,04 x 0,8 m

    Hefbed 1,84 x 1,27/1,13 m












    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op de rotsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    14-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe directeur bij Knaus

    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     Persbericht

     

     Stephan Petschow is het nieuwe Hoofd Marketing

      Stephan Petschow is sinds april het nieuwe hoofd marketing bij Knaus Tabbert AG. Hij volgt Christoph Bauer op, die na vijf jaar in deze functie opnieuw een beslissende positie in het bedrijf op zich zal nemen. Het vorige interim-hoofd marketing, Maximilian Recke, blijft bij het bedrijf in zijn functie als plaatsvervangend hoofd marketing en zal Stephan Petschow op een bewezen manier ondersteunen.

    Stephan Petschow kan terugkijken op meer dan 25 jaar ervaring in de communicatiebranche. Voordat hij bij Knaus Tabbert kwam, werkte hij als Managing Director en Client Service Director van bekende communicatiebureaus zoals Scholz & Friends, Jung von Matt en Serviceplan. De mobiliteitsindustrie en het werken voor merken zijn daar altijd een essentieel onderdeel van geweest.

    De 53-jarige inwoner van Hamburg woont al jaren gelukkig met zijn vrouw en 16-jarige dochter in München.

    "We zijn verheugd dat we een ervaren marketingexpert hebben in Stephan Petschow. Ik wens hem een goede start en veel succes in zijn nieuwe rol", zegt BESTUURSLID/CSO Gerd Adamietzki. "Ik wil Christoph Bauer hartelijk bedanken voor zijn buitengewone inzet, evenals Maximilian Recke, die de functie de afgelopen maanden met succes op interim-basis heeft overgenomen."

     

     Over Knaus Tabbert

    Knaus Tabbert AG is een toonaangevende fabrikant van vrijetijdsvoertuigen in Europa met hoofdkantoor in Jandelsbrunn, Neder-Beieren. Andere locaties in Duitsland zijn Mottgers en Schlüsselfeld en Nagyoroszi in Hongarije. Het bedrijf is sinds september 2020 genoteerd in het Prime Standard-segment van de Frankfurt Stock Exchange (ISIN: DE000A2YN504) en realiseerde in 2021 een omzet van bijna 850 miljoen euro met zijn merken KNAUS, TABBERT, T@B, WEINSBERG, MORELO en de verhuurdienst RENT AND TRAVEL en produceerde meer dan 25.000 recreatievoertuigen met ongeveer 3.500 werknemers. Meer informatie: www.knaustabbert.de

     

    Perscontacten

    Stefan V. Diehl Nicole Schindler

    Knaus Tabbert AG Knaus Tabbert AG


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    11-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs c’joy 480 FSH voor 2

    Dethleffs c’joy 480 FSH

    De ontwerpers en architecten van Dethleffs hebben geen angst om eens een ongewone indeling voor te stellen. De c’joy 480 FSH is bedoeld voor twee personen, die hun oog hebben laten vallen op het extra groot bed.

    De c’joy kent zijn startjaar in 2017 als een lichte en sober uitgeruste caravan. begonnen met vier indelingen heeft men er nu de 480 FSH aan toe gevoegd. Slechts 2,12 m breed en 1.200 kg op de weegschaal laat hij zich vlot door veel auto’s trekken.

    Zoals we veel caravans kennen met een Fransbed is hier een bed van 1,6 x 2,0 m geplaatst, breder dus. Naast het bed is nog net een hoekje voor een kleerkast. Keuken en badkamer zijn naar achter verhuisd. De treinzit is tussen buitendeur en bed. Een indeling die we niet gewoon zijn maar het proberen waard. Om het wooncomfort met wat luxe op te drijven zijn er enkele pakketten aan te raden het maakt de c’joy 480 FSH natuurlijk wat duurder.

    De 480 FSH is smal uitgevoerd, slechts 2,12 m breed, wie echter veel reist  ziet er wel de voordelen van. Voor de zijwanden heeft men hamerslag aluminium buitenplaat gebruikt. Dak, voor- en achterwand zijn in hagelbestendig polyester. Met een muggenhordeur  panoramisch dakluik en degelijke vensters ziet de buitenkant er goed uit. Wel even opletten want dakluik, sanitair- en voorste venster zijn opties. Achterlichten zijn in een robuuste bumper geïntegreerd. Een service deksel geeft toegang tot de grote koffer onder het bed. De hoeksteunen zijn goed bereikbaar.

    Het heeft natuurlijk met de prijs te maken want met de verlichting is men niet gul geweest. Net genoeg op de strategische plaatsen, meer geen onrechtstreekse verlichting die tijdens de avonduren het gezellig maken. Stopcontacten zijn er enkel waar het noodzakelijk is. Een Truma 3004 gekoppeld aan een Trumavent  zorgt voor de verdeling van de warme lucht. Het meubilair in houtdecor is vlak gehouden doch vakkundig geïnstalleerd en keurig afgewerkt. De deuren van de bovenkasten zijn 2 kleurig wat leven in het houtdecor brengt. Wanden zijn licht grijs wat best past bij het meubilair. Sloten en scharnier zijn van een stevige kwaliteit. De tafel van de treinzit heeft één poot en hangt met een verschuifbaar profiel aan de wand. Indien nodig kan men van de zitgroep een bed maken door de tafel tussen de 2 zitbanken te laten zakken.

    Als je bij het binnenkomen naar voor kijkt valt het niet eens op dat de 480 FSH wat smaller is. Ontbrekende hoge kasten, de zitgroep en bed accentueren de indruk van veel ruimte. Een andere oorzaak is dat badkamer en kleerkast meer achter  zijn gegroepeerd. Dat is nog niet alles want in plaats van bovenkasten links en rechts in de slaapkamer zijn er open schappen wat een bredere indruk geeft. Wat aan kleren niet in de bovenkasten kan wordt probleemloos opgevangen door de legkast in de hoek naast het bed.

    Erg breed is de keuken niet. Tenslotte is de 480 FSH bedoeld voor een koppel, misschien met een kindje, de potten kunnen dus wat kleiner zijn, ze nemen minder plaats in. Het overige keuken en eetgerief is minder uitgebreid. Dus met de kasten boven- en onderaan is er voldoende bergplaats. Het open vak aan de linker kant is handig voor zaken die men snel bij de hand wil hebben. In het aanrecht zijn 3 afdekbare kookvuren en een spoelbak geïntegreerd. Werkoppervlak is, het kan niet anders zeer krap. Om een uitgebreide menu voor te bereiden zal men de tafel van de zitgroep moeten inschakelen.

    Badkamer

    In de badkamer ontdekt men dat de 480 FSH toch wat smaller is. Wat niet belet dat er voldoende plaats is om en rond  de draaibare wc. Aan het wastafeltje met ovaal waskommetjes kan men zich voldoende wassen. Een douche is niet voorzien en doet men best in het sanitair van de camping. Daar is plaats en water genoeg. Men hoeft het niet aan te sleuren en nadien weer terug af te voeren. Daarbij blijft de badkamer nog droog.

    De zitgroep is voor een koppel best geschikt. Met meer aan tafel komen de voeten en benen in het gedrang want de noodzakelijke wielkast neemt redelijk wat plaats in onder de tafel.

    De Dethleffs c’joy 480 FSH is als instap model goed geconstrueerd voor een zeer aantrekkelijke prijs. Om echter toch iets meer comfort te hebben zijn een paar pakketten aanschaffen een aanrader, dat drijft natuurlijk de prijs een beetje op. Hou er rekening mee dat de 480 FSH ontworpen is voor een paar dat voorkeur geeft aan een smalle caravan en een ruim bemeten comfortabel bed.

    Technische gegevens.

    L X B X H     7,07 x 2,12 x 2,61 m

    Geknikte AL-KO as

    Zelf afstellende remmen

    Leeg gewicht 1.034 kg

    MTM  1.500 kg

    Opbouw Dak en wanden 28 mm dik

                  Bodem 38 mm dik

    Openklappende vensters 6

    Dakluiken 2

    Bed 2,0 x 1,6 m

    Keuken H X B X D   0,95 x 1,18 x 0,62 m.

    Kookvuren 3

    Koelkast  Thetford 142 l

    Verwarming  Trumatic 3004

    Meer info www.dethleffs.com

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    09-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carado verbetert

    Carado 1338 Edition 15

    Fabrikanten trachten voortdurend hun kampeerauto’s te optimaliseren. Zo heeft Carado zijn integrale een nieuw voorfront aangemeten. Als je hem als Edition 15 aanschaft is een uitgebreide uitrusting in de prijs begrepen.

    Integralen waren lang het summum bij de kampeerauto’s, de prijs was in verhouding. Doch door meer technische kennis om ze te bouwen en andere materialen hebben ze geen torenhoge prijzen meer. Carado stilaan goed bekent voor zijn prijsgunstige zwerfauto’s heeft er veel toe bij gedragen.

    De Carado 1338.

    We kregen de gelegenheid de Carado 1338 eens te bekijken. Met het nieuwe voorfront beginnend zien we de naam in metalen letters op motorgrille pronken. Als basisvoertuig koos de fabrikant voor de nieuwste Fiat Ducato. Voor het interieur hield men zich aan de succesvolle klassieke indeling met 2 enkele bedden achteraan boven de garage, een natte cel met geïntegreerde douche, een min of meer L-vormige keuken en vooraan de zitgroep met inbegrepen de zetels van de stuurcabine, niet vergeten het hefbed boven de cabinezetels.

    Met zijn 3,8 m korte wielbasis is de 1338 een handige wagen. Het elektrisch bediend stuurwiel draagt er veel toe bij om vlot door de bochten te komen en om te parkeren. Weinig motorgeluiden dringen in de stuurcabine en de meubelen laten zich niet horen tijdens het rijden. Enkel het hefbed durfde nu en dan eens wat knarsen. In de garage met twee deuren is plaats genoeg om twee fietsen te bergen

    De buitendeur heeft een venster, verder heeft men ze eenvoudig gehouden met een enkel slot en geen centrale vergrendeling. Onder de zitbank aan de rechterkant is een vak gemaakt voor schoenen, zeer handig. Kenmerkend voor integrale kampeerauto’s  dus ook voor de Carado 1338 is het ruimtelijk effect. De brede stuurcabine en de reuze grote voorruit zijn daar niet vreemd aan. Vanaf de cabinezetels heeft men een mooi zicht over de zitgroep, de keuken, verder over de bedden tot de mooi afgewerkte achterwand. De stahoogte reikt tot 2,1 m wat het ruimtelijk gevoel nog benadrukt. Cabinezetels, kastdeuren zijn in wit wat een schitterend effect heeft tussen het donkerder houtdecor voor de meubelen. Het meubilair is eenvoudig gehouden wel keurig afgewerkt. Hang en sluitwerk plus de handgrepen zijn van goede kwaliteit. Dat kam men eveneens zeggen van de kussens in de zitgroep. De tafel staat op één poot en is met een schuifprofiel aan de wand bevestigd. Voor heel het interieur is voldoende licht al heeft men het eenvoudig gehouden, het heeft wel iets met de prijs van wagen te maken.

    De keuken met boven- en onderaan kasten kunnen genoeg keukengerief bevatten. Slim gevonden is een opvouwbare en uittrekbare bak om allerlei voorraad in te leggen en bij thuiskomst eenvoudig uit te trekken, of bij het vertrek vol te laden en terug in de voorziene plaats van de keuken te schuiven. In het aanrecht zijn drie afdekbare kookvuren en een ronde spoelbak. Tegenover de keuken staat de 167 l grote koelkast. Naast de keuken is een half hoge kleerkast.Helemaal achterin, boven de garage, zijn twee enkele bedden met 12 cm dikke matrassen ondersteunt door lattenbodems. Comfortabel slapen is dus gewaarborgd. Wie ’s avonds nog graag wat leest heeft beschikking over een leeslamp op een zwanenhals, in een USB stopcontact kan je de GSM aansluiten. Boven de hoofdeinden zijn kasten over de volle breedte van de wagen.

    Natte cel

    In de natte cel kan men een wand 90 graden draaien over de wc en vormt zo een bruikbare douchecel. De wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld, in de andere hoek is het wastafeltje met een ovaal kommetje.  De prijs in aanmerking genomen biedt de integrale Carado 1338 veel plaats, er is genoeg ruimte voor bagage, houdt echter de gewichten van de lading in het oog. Koetswerk en interieur zijn op een paar kleinigheden na vakkundig en keurig afgewerkt. Als Edition 15 uitvoering is er een uitgebreide uitrusting aan boord voor een aannemelijke prijs.

    Voor meer informatie www.carado.com

    Technische gegevens,

    Basisvoertuig  Fiat Ducato met verlaagd chassis

    Motor 2,2 l turbo diesel  140 pk         Rijklaar 3.026 kg                            MTM 3.500 kg

    L X B X H  6,98 x 2,32 x 3,06 m

    Stahoogte 2,1 m

    Bedden 1,98 x 0,8 m

           1,89 x 0,8 m

    Hefbed 1,95 x 1,5 m

    Verwarming Truma C 6 E


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    03-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Basecamp in Emmen

    Basecamp Emmen

     Campfire Group opent nieuwe productielocatie ‘Basecamp Emmen’, thuisbasis van Holtkamper en Easy Caravanning tenttrailers.  

    Woensdag 6 april opent Eric van Oosterhout, burgemeester van Emmen, ten overstaande van personeel en pers officieel het nieuwe ‘Tent Trailer Center Basecamp’. Op de nieuwe locatie aan Paganelstraat 12 in Emmen zijn voortaan vrijwel alle activiteiten van Holtkamper en Easy Caravanning gecentraliseerd. Op de begane grond vindt de productie van het innovatieve cross-over kampeerconcept ‘TakeOff’ plaats. Verder bevinden zich hier alle ondersteunende disciplines zoals marketing, sales, service, inkoop en het centrale magazijn, engineering, administratie en o.a. het eigen tentenatelier. Alle modellen van beide ‘made in the Netherlands’ premium vouwwagenmerken zijn op afspraak te bewonderen in de riante showroom op de 1e verdieping van waaruit de assemblage met eigen ogen kan worden aanschouwd.

    “De centralisatie van onze activiteiten in Noord-Nederland is de volgende stap in het uitrollen van onze groeistrategie in binnen- en buitenland”, aldus Maarten de Roos, algemeen directeur van de Campfire Group. “Nu start-up Easy Caravanning zich inmiddels in de scale-up fase bevindt, was het een logische vervolgstap om de 3 locaties voor de assemblage van onze 2 eigen merken en van de showroom en servicewerkplaats samen te brengen. Op deze wijze kunnen wij maximale synergie realiseren in zowel front als backoffice werkzaamheden. De assemblagelijn van Holtkamper (in nauwe samenwerking met manufacturing partner Technologies Added) bevindt zich nu op loopafstand aan de Kapitein Grantstraat. Zo kunnen we geïnteresseerden na telefonische aanmelding of via onze websites laten zien hoe we onze tenttrailers - gewoon in eigen land – maken”.

    Niels Gerrits, manager Operations vervolgt: “De populariteit voor kamperen is de afgelopen paar jaar - mede onder invloed van de coronapandemie - verder toegenomen. Lichte compacte kampeerconcepten winnen aan populariteit omdat hedendaagse trekauto’s meer en meer uitgerust zijn met kleinere energiezuinige motoren en/of volledig elektrische aandrijving. Als Campfire Group hebben we met het introduceren van ons 2e eigen merk Easy Caravanning eind 2019 onze groei verder zien toenemen. Ook voor de komende jaren staan diverse nieuwe projecten op stapel die deze strategie verder kracht bij moeten zetten. Het was daarom ook vanuit capaciteitsoogpunt de hoogste tijd om te verhuizen naar een andere, grotere productielocatie”.

    In de nieuwe fabriek in Emmen bevindt zich een productielijn met 8 werkstations met daarnaast aparte cellen voor de subassemblage, prototypebouw en o.a. houtbewerking. Na binnenkomst lopen bezoekers via een corridor door de fabriek naar de showroom. In de corridor wordt met een kleine expositie ‘history unfold’ teruggeblikt op de ontwikkeling van beide vouwwagenmerken. In een tijd waar in de kampeerindustrie juist sprake is van steeds verdere consolidatie van producenten door Europese of mondiale fabrikantengroepen, is Nederland met deze nieuwe fabriek een unieke onafhankelijke producent van tenttrailers uit het topsegment rijker.

    Kijk voor meer informatie op www.holtkamper.nl en www.easycaravanning.com.  














    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    01-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel nieuws bij Weinsberg en Knaus-Tabbert

    Veel nieuws bij Knaus-Tabbert en Weinsberg

    WEINSBERG voegt Mercedes-Benz Sprinter toe aan zijn gamma

    • Nieuwe versies van de succesvolle bestseller
    • Mercedes-Benz Sprinter biedt premium kwaliteit
    • Breder scala aan basisvoertuigen in de toekomst
    • Nu configureerbaar en bestelbaar

     [PEPPER] is de naam van de meest succesvolle en best verkochte speciale modelserie in de industrie. Al vele jaren staat het bovenaan de lijst in het voordeel van zowel kosten- als kwaliteitsbewuste kopers. Reden genoeg voor WEINSBERG om zijn bestaande portfolio strategisch uit te breiden: vanaf nu vullen twee varianten op Mercedes-Benz Sprinter de populairste modellen in het assortiment van het traditionele merk WEINSBERG aan.

    Voor geïnteresseerden biedt dit voordelen op verschillende niveaus. De technologische finesse van de Stuttgarter Stern tilt het aanbod in deze klasse naar een nieuw niveau. De krachtige en efficiënte OM654 viercilinder diesel zorgt voor een zelfverzekerde start van de voertuigen, die WEINSBERG naar wens aanbiedt in uitvoeringen met een bruto voertuiggewicht van 3,5 en 4,2 ton. Daarnaast zijn er uitgebreide veiligheids- en assistentiesystemen, zoals De actieve zijwindassistent, en comfortfuncties zoals het MBUX-multimediasysteem (Mercedes-Benz User Experience). Bij de marktintroductie biedt WEINSBERG de nieuwe modellen op Mercedes-Benz Sprinter aan in twee uitbreidingsvarianten. Prijzen beginnen bij 72.990 euro. Als slank, wendbaar semi-geïntegreerd model biedt de CaraCompact 640 MEG MB EDITION [PEPPER] een royale plattegrond met één bed voor maximaal drie personen, terwijl in de SUITE-versie een hefbed het aantal slaapplaatsen uitbreidt tot maximaal vijf. Bijzonder vernieuwend is een eenvoudig, maar zeer effectief detail van de zitgroep in de praktijk: WEINSBERG installeert de bank vijf graden gedraaid in een rechte hoek – dat klinkt niet als veel, maar verrast met positieve effecten. Niet alleen is het gemakkelijker om plaats te nemen en op te staan, maar ook het gevoel van ruimte profiteert duurzaam van de veranderde visuele assen.

    De nieuwe strategie van WEINSBERG vormt een samenwerking met Mercedes-Benz, die in de toekomst een groot aantal andere opties mogelijk moet maken. Het bouwt ook voort op een bewezen traditie - de samenwerking tussen de merken is immers niet nieuw: Knaus Tabbert had het terrein eind jaren 1970 al met succes uitgezet met de WEINSBERG ORBIS- en WEINSBERG ORBITER-modellen, die beide waren gebaseerd op Mercedes-Benz bestelwagens. In die tijd bood TABBERT ook comfortabele campers aan op basis van Mercedes-Benz voertuigen.

    Verdere hoogtepunten van de EDITION [PEPPER] op Mercedes-Benz Sprinter

    Opties/Pakketten

    Naast de uitgebreide [PEPPER] uitrusting zijn er op aanvraag opties beschikbaar, zoals.B een fietsendrager voor maximaal vier wielen, de PREMIUM of EXCLUSIVE carrosseriedeur (inclusief raam- en thuiskomstfunctie), Seitz kozijnramen, ISOFIX, elektrische vloerverwarming, de Velocate GPS tracker of een lithium-ion accu aan boord.
    Het Light & Vision pakket met LED high-performance koplampen van de Sprinter, evenals de grootlichtassistent en regensensor zorgen voor een goede zichtbaarheid en zichtbaarheid. Dankzij het WET WIPER SYSTEM wordt de reinigingsvloeistof direct voor de ruitenwisserbladen gespoten en direct weggeveegd. Dit verbetert niet alleen het zicht voor de bestuurder tijdens het vegen, maar vermindert ook het waterverbruik en voorkomt onbedoeld sproeien van achtervolgende voertuigen of voetgangers in de buurt zoveel mogelijk.

    Het Hot [PEPPER]-pakket bevat nog meer Mercedes-Benz veiligheidsvoorzieningen (elektrische parkeerrem, Afstandsassistent, Verkeersbordassistent) en het MBUX-multimediasysteem.

    MBUX: Mercedes-Benz User Experience: intelligent multimediasysteem

    Het intelligente, intuïtief bedienbare MBUX-multimediasysteem integreert het voertuig direct in het digitale leven en staat voor comfort op hoog niveau. MBUX heeft een scherm van maximaal 10,25 inch met HD-resolutie. Het kan worden bediend via het touchscreen, de touch-compatibele stuurwielbediening of met spraakbesturing ("Hey Mercedes"). Het systeem beantwoordt de uitspraak "De tank is leeg" met suggesties van de nabijgelegen tankstations in de buurt of langs de opgegeven route. Berichten kunnen ook worden gedicteerd en betrouwbaar worden herkend. Een in het voertuig geïntegreerde snelle internetverbinding (LTE-compatibel) kan uitsluitend worden gebruikt voor de netwerkdiensten van Mercedes me connect of dienen als hotspot voor inbellen met afzonderlijke mobiele apparaten.
    Het combi-instrument met kleurendisplay is gerangschikt tussen de snelheidsmeter en de toerenteller. In het gezichtsveld van de bestuurder maakt het gemakkelijk afleesbare displays en duidelijke menunavigatie mogelijk. Zo toont het display.B, een reiscomputer met ECO-verbruiksgegevens, gemiddeld brandstofverbruik, AdBlue-niveau en geselecteerde voertuiggegevens.
    Een Bluetooth-interface met handsfree-functie zorgt ervoor dat gesprekken zo afleidingsvrij en veilig mogelijk zijn tijdens het rijden.

    Verdere Mercedes hoogtepunten in de [PEPPER]

    In vier bekerhouders in de cockpit zijn drinkflessen en bekers gemakkelijk en gemakkelijk toegankelijk, zowel voor de bestuurder als voorpassagier. Ook de twee praktische opbergvakken in het midden van het instrumentenpaneel zijn te allen tijde goed bereikbaar. Aan de passagierszijde, onder het instrumentenpaneel, bevindt zich een breed, open opbergvak met een inhoud van ca. 8,5 liter. Persoonlijke bezittingen of documenten kunnen daar worden opgeborgen.B. Ventilatiesproeiers, waarvan de richting individueel kan worden aangepast, zorgen voor meer comfort in de cabine.
    Andere mercedes-benz highlights: keyless start, elektromechanische servobesturing, zijwindassistentie, hill start assist, ECO start stop functie, adaptief elektronisch stabiliteitsprogramma ESP (kan de bestuurder ondersteunen door richtingsstabiliserende remkrachten in te stellen in kritieke rijdynamische situaties) en adaptief remlicht (kan de reactietijd van de bestuurders van volgende voertuigen aanzienlijk verminderen vanwege het opvallende knipperen en zo kop-staartbotsingen voorkomen).

    Succesvolle samenwerking: KNAUS en MAN

    Nieuw: VAN WAVE 640 MEG VANSATION op MAN TGE

    MAN en KNAUS vormen een sterk team – dat bewijzen de succesvolle VAN TI PLUS en VAN TI 640 MEG VANSATION modellen. De vraag naar deze voertuigen blijft groot – campers op MAN TGE zijn dynamisch, sportief en uitgerust met state-of-the-art assistentiesystemen. En minstens zo populair is de uitgebreide VANSATION-apparatuur die van de VAN TI een KNAUS-bestseller heeft gemaakt. De nieuwe VAN WAVE 640 MEG VANSATION op basis van de MAN TGE bouwt voort op dit succes.Het
    semi-geïntegreerde model met een praktisch hefbed, verkrijgbaar vanaf € 71.999, is voorzien van de innovatieve FoldXPand-achterkant, die de lengte van het interieur vergroot met een compacte buitenlengte. En ook de schuine positie van het meubilair en het golvende dak dragen bij aan het perfecte gebruik van de ruimte. Bovendien bevinden alle bovenbouwen zich achter de as en hebben ze dus geen extra invloed op de hoogte van het voertuig. Dankzij de standaard tweekanaals luchtvering op de achteras met supercharger biedt de VAN WAVE het beste rijcomfort en maximale rijveiligheid.
    In de nieuwe VAN WAVE heeft KNAUS een stahoogte van 190 cm gecreëerd, zelfs onder het hefbed (196 cm in de rest van de leefruimte), en het voertuig heeft ook de grootste VAN-zitgroep, een zijstoel en comfortabele eenpersoonsbedden achterin met een lengte van 195 cm en 201 cm, die kan worden verlengd tot de ligweide. De uitrusting omvat ook: cruise control met snelheidsbegrenzer, slaperigheidsdetectie, Truma CP‐Plus, BluuWater-waterfiltersysteem, sfeerverlichting, verwarmde afvalwatertank isolerende kap, multifunctioneel stuurwiel, hordeur, 17" lichtmetalen velgen met originele MAN-banden en luifel en zijwanden in Campovolo-grijs. Op verzoek kan het voertuig worden besteld met Alde-kachel.

    Verdere hoogtepunten van de VAN WAVE VANSATION op MAN TGE

    Motorisering

    De VAN WAVE 640 MEG VANSATION met voorwielaandrijving140 pk en handgeschakelde 6-versnellingsbak is ook te bestellen met 177 pk en 8-traps automaat. De kleine overbrengingsverhoudingen van de automaat hebben een zeer positief effect op het brandstofverbruik en de rijdynamiek. Het technisch toelaatbare totaalgewicht van de VANSATION van 3.500 kg kan op aanvraag worden belast tot 3.850 kg of 4.000 kg. Door het aantal goedgekeurde stoelen in bedrijf te verminderen van vier naar drie of twee, is meer laadvermogen of meer extra uitrusting mogelijk.

    Opties/Pakketten

    De uitgebreide VANSATION-apparatuur kan op verzoek worden uitgebreid met opties zoals.B. met alarmsysteem, gassensor, de Velocate GPS-tracker, een lithium-ionbatterij, een batterijhoofdschakelaar die alle elektrische verbruikers van het voertuig zonder stroom kan schakelen en zo de ontlading van de voertuigaccu als gevolg van rustig stroomverbruik voorkomt, of de TVT-structuur (Top Value Technology), die het voertuig beschermt dankzij vochtbestendige polyurethaan plastic strips en een nog betere Structurele stabiliteit (zijwand, dak, achterwand en vloer zijn aan elkaar gelijmd) maakt het nog duurzamer en rotbestendiger - met behoud van hetzelfde gewicht en dezelfde isolatie-eigenschappen.
    Het winterpakket voorziet de VAN WAVE van de verwarmde voorruit in thermische isolatieramen, verwarmde ruitensproeiers aan de voorzijde, elektrische vloerverwarming en stoelverwarming voor de cabinestoelen, zelfs bij vorsttemperaturen.
    Dankzij grootlichtassistent, mistlampen incl. bochtverlichting, LED-koplampen met LED-dagrijverlichting en het ruitenwisserintervalcircuit met regensensor en automatische rijlichtschakeling (reageert automatisch in donker en regen) zorgt het Light & Vision-pakket ook bij slecht weer altijd voor de beste zichtbaarheid.
    Het Energy Basic-pakket omvat een aanraakbedieningspaneel met een intuïtief bedieningsconcept voor netwerkcomponenten, waaronder temperatuursensoren binnen en buiten (in plaats van een standaard bedieningspaneel) en een intelligente oplader met 25 A laadvermogen. Het Energy Plus-pakket bevat ook een extra ingebouwde batterij en een batterijsensor voor de opbouwbatterij.

    Andere MAN en VANSATION hoogtepunten

    Met de innovatieve MAN-assistentiesystemen speelt u altijd op veilig. Zo omvat de VAN WAVE VANSATION cruise control met snelheidsbegrenzer, hill start assistance, elektronische startonderbreker, slaperigheidsdetectie, ABS, noodremassistent, een start &stop systeem met remenergieterugwinning en elektromechanische stuurbekrachtiging. Het elektronisch geregelde ESP-rijhulpsysteem gaat het uitbreken van de auto tegen door individuele wielen gericht te remmen, en de multi-collision brake zorgt voor een automatische noodremming van het voertuig wanneer een botsing wordt gedetecteerd, waardoor latere ongevallen worden voorkomen.
    Andere MAN-assistentiesystemen kunnen op aanvraag worden besteld: afstandsgestuurde cruise control (ACC) met snelheidsbegrenzer, actieve rijstrookassistent en verkeersbordherkenning.

    Het multifunctionele display "Plus" met monochroom TFT-display geeft duidelijk actuele informatie weer, zoals buitentemperatuur, resterende actieradius, gemiddeld verbruik, assistentiesystemen en voertuigfuncties. De "MAN Media Van Business Navigation" is meer dan een navigatiesysteem: naast de navigatiefunctie (met een licentie van twee jaar) met live verkeer en regelmatige MAN-kaartupdates, heeft het 8" TFT-kleurendisplay met touchscreen en nabijheidssensoren twee extra luidsprekers, een AUX-IN-interface, een USB-poort, een Bluetooth-verbinding voor smartphones, de Wireless MAN SmartLink (voor het verbinden van een smartphone via WLAN) en spraakbesturing. De originele MAN-cabinestoelen met hoogwaardige stoelbekleding in KNAUS Wohnwelt-uitvoering zijn in hoogte verstelbaar en draaibaar. Met de CAB darkening EXCLUSIVE kunnen de voor- en zijruiten snel en eenvoudig verduisterd worden. De praktische KNAUS ServiceBox biedt centrale toegang tot alle belangrijke elementen van de toevoertechniek via een klep in de zijwand van het voertuig: afvoerkranen voor vers- en afvalwatertanks, vulopening van de zoetwatertank, waterfiltersysteem. De gasbox is net zo goed bereikbaar via een servicedeur in de zijwand. De gasflessen zijn in de lengterichting geplaatst - dus de verandering is eenvoudig en handig, een lege fles kan op elk moment worden vervangen zonder beide flessen te hoeven verwijderen.
    Verdere hoogtepunten: achteruitrijcamera, KNAUS CATEYE evolution-achterlicht met exclusieve nachtsignatuur en dynamische knipperlichten in LED-technologie, evenals comfortbadkamer met draaibare wastafelwand en hoogwaardig banktoilet.

    De nieuwe KNAUS SPORT

    Veelzijdig, uniek en nu een echte caravanklassieker: de KNAUS SPORT is de ideale metgezel voor een vakantie alleen, met z'n tweeën of met het hele gezin. Op de Caravan Salon vorig jaar maakte hij al indruk met zijn nieuwe exterieur- en interieurontwerp: zilvergrijze sticker met KNAUS-swingelement, FoldXPand-achterkant, intelligente lichtgewicht constructies, moderne kubusvormige meubelstijl met kruisnerfhout, lichte oppervlakken en nobele bekledingstoepassingen met achtergrondverlichting.
    Nieuw in het brede plattegrondenportfolio is de 650 FDK – een ruime familieplattegrond. Het heeft een Frans bed langs de boeg, ernaast is de badkamer - met aparte wastafel, dus er is geen file in de badkamer in de ochtend met het hele gezin. In het midden van het voertuig is er voldoende ruimte voor reiscatering in de grote 177-liter koelkast met praktische dubbele deurstop. In tal van opbergvakken en in de grote kledingkast kunnen vakantiekast en andere apparatuur worden ondergebracht. Tegenover de keuken is er een grote dinette. Een andere zithoek en een stapelbed bevinden zich in de lengterichting aan de achterzijde. Zo hebben de kinderen een eigen ruimte in het voertuig, die met een textiele scheidingswand van het voorste gedeelte kan worden gescheiden. Speciale uitrusting: het optionele multifunctionele driepersoons stapelbed. Door de opklapfunctie van het middelste bed wordt het ligvlak een rugleuning, waardoor een kinderzitje ontstaat. Door het onderste bed op te vouwen, krijg je een grote opbergruimte die van binnen en buiten toegankelijk is. Daarnaast is een grote garagedeur mogelijk als extra optie, zodat fietsen ook comfortabel vervoerd kunnen worden. Bij het kiezen van het driepersoons stapelbed zijn er drie zijramen.

    De nieuwe KNAUS SÜDWIND

    Het caravanicoon SÜDWIND – vooral populair in de uitgebreid uitgeruste 60 YEARS-versie – maakt ook indruk met zijn nieuwe exterieur en interieur: FoldXPand achter, sticker in zwart en zilvergrijs met KNAUS-veeg, donker omlijste zijwandramen met SÜDWIND-belettering, Pro.Tec-Frame in een nieuw, beknopter ontwerp, meubels gemaakt van dwars gelamineerd hout, warmwit hangkastfronten met grafisch patroon en nieuw ontworpen entreemeubilair met indirecte verlichting.
    Onder de 16 verschillende plattegronden is er voor elke camper de juiste. Nieuw en bijzonder geschikt voor gezinnen is de tandemas 650 FSK, die dankzij zijn doordachte ruimte-indeling veel ruimte biedt. In de boeg is het gebied voor de ouders: Frans bed in de lengterichting, ernaast ruime badkamer met aparte wastafel. In het midden van het voertuig vinden alle passagiers ruimte in de grote salonzitgroep, tegenover is de keuken met grote 177-liter koelkast met praktische dubbele deurstop. De achterzijde vormt de "kinderkamer" – met een stapelbed in de lengterichting en een eigen kinderzitje. In plaats van het tweepersoons stapelbed kan op aanvraag ook het multifunctionele driepersoonsbed besteld worden, waardoor door de opklapfunctie van het middelste en onderste bed een kinderzitje en grote opbergruimte ontstaat. Daarnaast is een grote garagedeur met kozijnraam incl. verduistering en insectenwerend middel mogelijk, zodat ook grotere objecten zoals e.B fietsen comfortabel vervoerd kunnen worden. Daarnaast zijn er drie zijramen op aanvraag bij het bestellen van het driepersoons stapelbed. De ruimtes van ouders en kinderen kunnen worden gescheiden door een textiele scheidingswand. In tal van opbergvakken en in de grote kledingkast is er voldoende ruimte voor de kledingkast van het hele gezin en andere vakantiegerei.

    Over Knaus Tabbert

    Knaus Tabbert AG is een toonaangevende fabrikant van vrijetijdsvoertuigen in Europa met hoofdkantoor in Jandelsbrunn, Neder-Beieren. Andere locaties in Duitsland zijn Mottgers en Schlüsselfeld en Nagyoroszi in Hongarije. Het bedrijf is sinds september 2020 genoteerd in het Prime Standard-segment van de Frankfurt Stock Exchange (ISIN: DE000A2YN504) en realiseerde in 2020 een omzet van bijna 800 miljoen euro met zijn merken KNAUS, TABBERT, T@B, WEINSBERG, MORELO en de caravanverhuurdienst RENT AND TRAVEL en produceerde meer dan 24.000 recreatievoertuigen met ongeveer 3.000 werknemers.
    Meer informatie: www.knaustabbert.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!