Inhoud blog
  • een ander kleurtje
  • Hymer Free Blue Evlution
  • Zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Hobby heeft een nieuwe MAXIA
  • Hij wil niet naar school
  • De nieuwe I Trend
  • Aan de rivier
  • De nieuwste Niesmann-Bisschoff
  • Dor hout
  • Hobby caravans in de kijker
  • Idstein heeft een kasteel
  • Een speciale Chausson
  • een ander kleurtje
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    31-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar het restaurant met de zwerfauto

    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met de kampeerauto op restaurant.

    Sinds we niet meer op restaurant kunnen en zelfs niet naar het buitenland staat de kampeerauto daar stilletjes in de garage, misschien ergens op een parking of langs de straat.

    Door de Corona pandemie zijn veel restaurants gesloten. Bij een aantal kan je echter een kant en klare maaltijd afhalen. Voor zwerfautomobilisten kan het nog beter. In plaats van een maaltijd af te halen kan je het ter plaatse op smullen. Mits afspraak mag je op de restaurant parking komen staan. De maaltijd wordt dan kant en klaar aan uw deur afgegeven. Het wordt een leuke avond, niets is gezelliger dan in je eigen woonkamer op wielen te genieten van lekker eten en een drankje.

    Hoe beginnen?

    Surf naar campermeal.be

    Reserveer bij het deelnemend restaurant en meld dat je met een kampeerauto komt. Schrik niet er is een ruime keuze.

    Parkeer op de parking van het restaurant of in de buurt. Bestel je maaltijd.

    Smakelijk. Het een wordt gebracht aan je kampeerauto. 

    Achteraf heeft de kampeerauto nog eens wat kunnen rijden, een noodzaak om batterijen bij te laden en de motor eens warm te laten draaien.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    29-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOB Campagne
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOB Campagne
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    BOB - campagne

    BOB-campagne: ondanks corona 110.000 bestuurders gecontroleerd op alcohol achter het stuur
    2,2% van de bestuurders blies positief


    Ondanks de coronamaatregelen heeft de politie tijdens de BOB-campagne deze winter bijna 110.000 bestuurders een blaastest laten ondergaan. Hoewel de overgrote meerderheid van de bestuurders goed beseft dat drinken en rijden absoluut niet kan, blies 2,2 % van alle bestuurders toch nog positief. Het overgrote deel van de controles gebeurde overdag, aangezien er een avondklok van kracht was in heel het land. Toch bliezen nog 779 bestuurders positief tijdens de nacht, ofwel gemiddeld 18 bestuurders per nacht tijdens deze campagne. Deze resultaten tonen aan dat het nodig is en blijft om onder alle omstandigheden te controleren op alcohol achter het stuur.


    Algemene resultaten
    Ondanks alle gezondheidsmaatregelen en het feit dat al die coronamaatregelen moeten gehandhaafd worden, heeft de federale en de lokale politie de voorbije 6 weken tijdens de BOB-campagne toch bijna 110.000 bestuurders gecontroleerd op alcohol achter het stuur. Dat zijn ruim 2600 controles die elke dag gebeurden. Het is door de bijzondere omstandigheden van dit jaar onzinnig om dit cijfer te vergelijken met de situatie van de voorbije jaren.

    Op 109.932 uitgevoerde testen bleek een zeer kleine groep positief te blazen. 2458 bestuurders ofwel 2,2% van alle bestuurders blies positief. De overgrote meerderheid van die groep had wel meer dan 0,8 ‰ in zijn bloed.

    Aantal uitgevoerde testen Aantal positieve testen (tussen 0,5 en 0,8 ‰) Aantal positieve testen
    (> 0,8 ‰) % Totaal aantal positieve testen %
    2020-2021   109.932     739  0,6     1719  1,6       2458   2,2

    Tijdens de nacht nog altijd meer bestuurders onder invloed
    90% van alle controles deze winter gebeurde overdag. Dat is logisch aangezien een avondklok van kracht was. Overdag op weekdagen liep 1,5 % van de bestuurders tegen de lamp. Op weekenddagen was dat 2%.

    Ondanks de avondklok waren er ook nog steeds bestuurders die ’s nachts onder invloed van alcohol op onze wegen rondreden. Het percentage positieve bestuurders tijdens de nachten, lag tijdens deze BOB-campagne nog altijd 3 à 4 keer hoger dan overdag. Op weeknachten gaat het over 8% van de gecontroleerde bestuurders die positief blees, tijdens weekendnachten over 7%. In totaal waren er 779 die ’s nachts gepakt werden met te veel alcohol achter het stuur. Dat zijn gemiddeld 18 chauffeurs tijdens elke nacht van de BOB-campagne.

    Weekdagen Weekend
    Dag Nacht Dag Nacht
    Aantal uitgevoerde testen 50462                            3099                  49233                    7138
    Aantal positieve testen       1,5%                                8%                     2%                         7%

    Conclusie
    In moeilijke omstandigheden heeft de politie deze winter toch in heel het land alcoholcontroles gedaan. Dat blijft absoluut noodzakelijk, want zelfs in deze vreemde tijden blijft een kleine groep bestuurders zeer hardleers als het gaat over de combinatie alcohol drinken en rijden.
    Opvallend is dat zelfs in een periode waarin een avondklok van kracht is, er elke nacht in ons land toch nog 18 bestuurders betrapt worden wanneer ze onder invloed van alcohol rondrijden. Dat is het beste bewijs dat het nodig is om op elk moment en onder alle omstandigheden te blijven controleren op alcohol achter het stuur.


    Meer info: Vias


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    21-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LMC Vivo 580 D Kennis making

    LMC Vivo 580 D

    De LMC Vivo 580 D vinden we in de middenklasse en heeft een opmerkelijke indeling.

    Een caravan met kopkeuken en achteraan een badkamer over  heel de breedte van  het interieur vinden we niet bij alle merken. Daar tussen zien we een Frans-bed en een knappe keuken. Met zijn panorama venster en de centrale zitgroep geeft hij een ruime indruk.

    Langs buiten.

    De Vivo 580 D heeft buitenbeplating in gladde aluminium al is het wel een optie. Vooraan heeft hij een groot getint venster dat tot in het dak doorloopt en zeker een blikvanger is. Het afgeronde voorfront met brede handgrepen in uit polyester. Achteraan zijn in de bumper moderne lichten geïntegreerd. Wegens de ongewone indeling staat de buitendeur ver naar voor. In de disselkoffer is  voldoende plaats voor 2 gasflessen en “allerlei”

    Interieur

    Het meubilair in licht houtdecor geeft een huislijk gevoel. Voor de opvallende bovenkasten heeft men gebogen witte deurtjes genomen met een houtdecor band plus bijpassende chroomprofielen. Kussens vormen een harmonisch geheel met het meubilair. Zoals we gewoon zijn van LMC zit het meubilair stevig in mekaar en is keurig afgewerkt. Om de inhoud van de zitbanken te bereiken hoeft men niet eerst een kussengevecht te leveren. Nu we ons bij de zitgroep bevinden ontdekken we dat we eens op de comfortabele zitbanken vertoeven het tafelblad niet verschuifbaar is. Niet zo leuk bij het eten. Ook van en op de zitbanken geraken zou beter kunnen met een verschuifbaar tafelblad. Aan de vlakbij staande keuken is het leuk werken voor de kok van dienst. Drie kookvuren en afwasbakje zijn afdekbaar met de bekende donkere platen. Link en rechts is voldoende werkblad voorzien en een koffiezet machine misstaat er niet. Onderaan zijn drie brede laden en een kast, een 142 l Thetford koelkast met fout draaiende deur vult het vak tussen keuken en zitgroep op.  Wandelen we naar achter komen we eerst bij het Frans-bed terecht dat voor de meeste reizigers lang genoeg is maar 1.36 m breed is nogal aan de smalle kant voor een bezadigd koppel. De opsmukkast aan de andere zijde is daar gedeeltelijk verantwoordelijk voor. Zo komen we helemaal achteraan in de badkamer waar we “u” tegen mogen zeggen. Direct bij de deur staat het wc, geen gebrek aan plaats links en rechts en zelfs lange benen hebben geen plaats te kort. In de sierlijk gebogen wastafel is een RVS waskommetje met onderaan kasten en boven hebben ze deurspiegels. Vervolgens is er een ruime douchecel.  Hier en daar vinden we stopcontacten en verschuifbare lichten als ook een rookmelder en slierten onrechtstreekse verlichting.

    De LMC Vivo 580 D is een keurig afgewerkte caravan. Een koppel kan genieten van de ruimte vooral badkamer en keuken scoren hoog. Voor de knap uitziende zitgroep zal de fabrikant uit Sassenberg iets anders moeten vinden voor het vaste tafelblad.

    Technische gegevens

    LXBXH 7,89 x 2,32 x 2,57 m

    Leeg gewicht 1.424 kg

    MTM 2.000 kg

    Meer informatie www. LMC CARAVAN GMBH & CO. Kg








    21-01-2021 om 17:01 geschreven door Flup


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    10-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wintervoortenten

    Wintervoortenten

    In normalen omstandigheden is winterkamperen in. De pionierstijd is voorbij en een wintervakantie is net zo comfortabel als een verblijf op een camping tijdens de zomer.

    Een wintervoortent vraagt wel iets meer aandacht.

    Met vooruit zichten op veel sneeuw zijn ze steviger gebouwd. Zowel het tentdoek als het frame moeten gemaakt zijn om een pak sneeuw te kunnen dragen. Ze zijn meestal kleiner dan de lengte van de caravan of zwerfauto, wat zich vertaalt in minder sneeuw op het dak. Sterk aflopende daken hebben het voordeel dat overtollige sneeuw er gemakkelijk afschuift zonder aan het dak te raken. Doorsnee tenten hebben rechte drukstokken met schuimkussens tegen de wand van de caravan. Duurdere wintertenten hebben licht gebogen tentpalen en speciaal gevormde schuimkussens die perfect aan de wand passen. Ritssluitingen moeten afgedicht zijn om dichtvriezen te voorkomen na een dooiperiode. Goede wintervoortenten hebben een hogere slijklap, die men gemakkelijk kan onderhouden. Het is niet altijd een wintervakantie met veel sneeuw! Het kan soms modderig zijn, de hoge slijklap beschermt dan beter het tentdoek onderaan. Een klein luifeltje aan de onderkant van het dak heeft het voordeel dan het dooiwater niet op het tentzeil van de wand druppelt. Een wintervoortent met 2 deuren heeft voordelen. Naar gelang van waar de wind of de sneeuw komt kan men aan de andere kant van de tent de deur gebruiken. Voor het frame worden doorgaans metalen tentpalen met een doormeter van 25 of 28 mm gebruikt. Wordt de caravan voor een langere tijd achter gelaten kan men best een paar extra tentstokken ongeveer in de midden van de tent als extra steun zetten. Stormriemen over de tent is zeker geen overdreven veiligheid. Om het wat droog te houden in de tent bestaan er vloertegels die men aan elkaar klikt en blijft rondplonsen in het slijk beperkt. Er bestaan ook binnenbekledingen die het condenswater van het plafond afdruipt opvangen.

     Goed om weten.

    Wintertenten zijn in verschillende maten te verkrijgen. Hou er rekening mee dat een kampeerauto hoger is dan een caravan.

    Let goed op dat de caravandeur niet pal tegen de zijwand van de tent staat. Hou rekening met kofferdeksels en ramen. Het wintertentzeil is meestal langs beide zijden gecoat stof of PVC. Deze materialen kunnen niet ademen en veroorzaken veel condenswater. Goed verluchten helpt een beetje.

    Tentharingen moeten soms door een steenharde bevroren grond kunnen. Ik neem een boormachine plus een grote steenboor mee om indien nodig eerst een gat in de grond te boren. Tentharingen laten zich gemakkelijker in de grond slaan. Zijn de tentharingen in de grondvast gevroren, geef eerst een stevige tik op hun kop ze komen dan los in de grond te staan. Daarom mag je in de winter de tentharingen nooit helemaal in de grond slaan. Probeer de slijklap altijd sneeuwvrij te houden. Bijzonder tijdens een dooiperiode. Als het de volgende uren terug begint te vriezen is de kans groot dat je zonder slijklap naar huis moet.

    Voor een korte vakantie zijn er opblaasbare tenten. Bij te veel sneeuw zakken ze in elkaar. Verwijder de sneeuw, ze richten zich terug op en meestal zonder schade.

    Als laatste puntje koop een wintervoortent met voldoende ventilatie openingen aan de bovenkant van de zijwanden.

    Voor een wintervakantie neem ik altijd een goede haardroger mee. Handig als er hier en daar iets vastgevroren of dichtgevroren is. Neem een grote waterdichte plastiek zak mee. Meestal hangt er nog wat ijs, water of sneeuw tussen de plooien van de tent. Steek ze in de zak want tijdens de huisrit zakt het water naar onder in de waterdichte zak en blijft daar tot thuis. Anders loopt waar men het niet graag heeft.  














    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!