Inhoud blog
  • een ander kleurtje
  • Hymer Free Blue Evlution
  • Zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Hobby heeft een nieuwe MAXIA
  • Hij wil niet naar school
  • De nieuwe I Trend
  • Aan de rivier
  • De nieuwste Niesmann-Bisschoff
  • Dor hout
  • Hobby caravans in de kijker
  • Idstein heeft een kasteel
  • Een speciale Chausson
  • een ander kleurtje
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    27-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby produceert terug vakantie voertuigen

    Bij Hobby wordt ook weer gewerkt

    Na een "sluiting" van vier weken start de hobbycaravanfabriek geleidelijk aan met de productie. Vanaf 20 april gaan de eerste ruimtes weer in bedrijf onder strikte hygiënevoorschriften. Productiebeheer, operationeel gezondheidsbeheer en beheer stellen een uitgebreide catalogus van maatregelen vast om het besmettingsrisico voor de werknemers zo laag mogelijk te houden. De ondernemingsraad, het gezondheidsbureau en de nationale gezondheids- en veiligheidsinstantie zijn aan boord.

    Vanaf volgende week start de Noord-Duitse fabrikant weer met de productie in belangrijke delen van de productie. Het bedrijf gebruikte de tijd van de productiestop om strikte veiligheidsmaatregelen te nemen om het personeel zo goed mogelijk te beschermen tegen infectie. In elke productiehal zijn zogenaamde hygiënische hotspots ingericht, die onder meer zijn uitgerust met gezichtsmaskers, veiligheidsbrillen en desinfectiemiddelen. Productieplannen en -processen zijn gereorganiseerd om naleving van de veiligheidsafstanden mogelijk te maken. Veel veiligheidsvoorzieningen in kritieke gebieden, nieuw aangelegde looppaden en pauzetijden, verdeeld naar gebieden, zorgen ervoor dat de vele werknemers van het bedrijf aan de vereisten kunnen voldoen. Waar dit niet mogelijk is, moeten gezichtsmaskers worden gedragen.

    “Gezichtsmaskers moeten bijvoorbeeld worden gedragen in de toiletten en in de gangen, voor de tijdklok en vooral in krappe werkplekken. De gedragsregels zijn overal in het bedrijf zichtbaar en we zullen er goed op toezien dat alle medewerkers zich aan de richtlijnen houden. We hebben onze maatregelen gecoördineerd met de gezondheidsafdeling en de nationale gezondheids- en veiligheidsinstantie was al in onze fabriek ”, zegt Christian Pahl, die verantwoordelijk is voor de afdeling arbeidsveiligheid.

    De gezichtsmaskers voor de bijna 1.200 medewerkers zijn de afgelopen dagen geproduceerd door Hobby's eigen naaiatelier. Iedere medewerker is voor aanvang van de werkzaamheden uitgerust met 5 hygiënisch verpakte maskers. De productie wordt uitgevoerd volgens deskundige informatie, de maskers zijn wasbaar op 60 graden.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    26-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog vakantie dit jaar?

    Hoop doet leven.

    Onze vakanties zijn nog niet verloren.

    Corona heeft ons kampeer- en zwerversleven een brutale halt toegeroepen.

    Blijf in uw kot zijn de algemene voorschriften die we tientallen keren per dag horen waar wij omwille van onze veiligheid ons best aan houden. Daarbij komt nog dat een groot aantal zwervers en kampeerders een respectabele ouderdom hebben en extra voorzichtig moeten zijn met de Coroma.

    Toch is er goede hoop dat we ons vakantievoertuig van onder het stof kunnen halen. Of we daarom naar het buitenland zouden kunnen reizen zal nog van veel factoren afhangen. In Duitsland hebben al zeker twee grote fabrikanten, Dethleffs en Carthago de productie opgestart. Bijzonder in Duitsland willen de fabrikanten en campinguitbaters de sector zo snel mogelijk opstarten. Het is mee één van de belangrijkste werkgevers in ons buurland. Vorig jaar noteerde men er een omzet van ongeveer 27.7 miljard euro. Bovendien is het land groot genoeg om voor de inwoners binnen de landgrenzen een vakantie door te brengen.

    Reizen met caravan of zwerfauto.

    Reizen met eigen (of gehuurde) caravan of kampeerauto is deze tijd op zich zelf veiliger dan met gelijk welk openbaar vervoer. Men reist enkel met eigen gezin in een eigen of gehuurd voertuig, geen hotels of openbaar vervoer. Blijft nog de vraag mogen personen van 70 jaar of meer al hun huis verlaten?

    Zouden campings met de nodige veiligheidsnormen hun deuren mogen openen zou dat al een stap in de goede richting zijn. Het is echter de plicht van de bezoekers de veiligheidsnormen zoals mondmaskers, handen wassen en vooral afstand houden zorgzaam op te volgen. Die normen zullen we nog vele maanden in acht moeten nemen, want het gaat om ons aller gezondheid.

    Bij een rondvraag bij enkele grote Duitse campings waren verschillende eigenaars en dat zal zo wel ongeveer het zelfde zijn in onze buurlanden (in België is er nog geen spraak van, waarschijnlijk weten ze in Brussel niet dat er zo iets als campings bestaan) de mening dat kamperen en zwerven zich snel zou kunnen herstellen na de Corona crisis. Caravans, tenten en zwerfauto’s staan klaar en wie nog geen heeft kan terecht bij huurbedrijven. De mensen hebben in zekere zin lang opgesloten geweest en willen, al is het nog met beperkingen op vakantie. Wie geluk had om te kunnen, mogen of willen blijven werken zal nog over het niet gebruikt vakantiebudget beschikken.

    Het is niet allemaal kommer en kwel.

    Van het goede lente weer kunnen we gebruik maken om vele huishoudelijke klusjes op te knappen. Vergeten we daarbij niet ons rollend vakantiehuisje. Grondig schoonmaken zowel van binnen als van buiten. Alle kasten doorzoeken en zaken die er al jaren ongebruikt inliggen er uit halen. Handige Harry’s kunnen allicht hier en daar wat kleine herstellingen uitvoeren of wat verbeteringen aanbrengen.

    Zo gauw we de gelegenheid krijgen om veilig met vakantie te kunnen gaan is het vrijetijdsvoertuig kant en klaar.

    Wees voorzichtig houdt u aan de veiligheid voorschriften en blijf gezond.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    25-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterckeman kennis making met de Alizé

    Sterckman Alizé Connect 560 CP

    We kennen Sterckeman caravans meestal als instapmodellen en vooral voor hun licht gewicht. Met de Alizé Connect 650 CP doet de Franse fabrikant een greep naar een hogere klasse.

    Opbouw

    De opbouw is volledig met polyester buitenbeplating gemaakt. Overal wordt voor de opbouw van het koetswerk kunststof aangewend slechts hier een daar is nog een spaander hout te vinden. Vooraan boven het venster is een extra venster in gebogen vorm die tot boven op het dak loopt. Dure vlakke ramen zitten in de zijwanden geïntegreerd in de spectaculaire decorstukken. De handgrepen vallen op in hun zwarte achtergrond.

    Schitterend Interieur.

    Voor het interieur hebben de ontwerpers een succesvolle indeling gekozen met achterin een eilandbed, aanpalend een afzonderlijke douchecel en sanitair zoals men soms vindt in grote kampeerauto’s. Vooraan is een comfortabele u-zitgroep. Het meubilair is in lichte kleuren uitgevoerd en komt schitterend tot zijn recht met de donkere doorlopende handgrepen aan de kastdeuren plus hier en daar voor afbakeningen van kasten of wanden. De bovenkastdeuren voorzien van degelijke scharnieren en sloten zijn licht gebogen. Aan het hoofdeinde van het eilandbed zijn sierlijk gevormde kleerkastenen onder het voeteinde is een praktische en verlichte bergruimte. Het deelbaar tafelblad in de u-zitgroep staat op één vaste poot, kan in alle richtingen verschuiven om gemakkelijk bij de bovenkasten en koffer onder de zittingen te geraken. De ergonomisch gevormde rugkussen met hoofdsteun geven een comfortabele rugsteun. Kijken we even naar de goed uitgeruste keuken met haar wit aanrecht en fijne zwarte boorden. De 3 kookvuren staan op een rij achteraan en kunnen met een in twee gedeelde plaat worden afgedekt. Ernaast is een ronde spoelbak. Onderaan 3 brede laden, oven en nog een bergvak. Een afzuigkap zorgt dat de kookgeurtjes snel verdwijnen. Zoals het past in een moderne luxe caravan overal LED verlichting zowel voor een gezellige sfeer verlichting bij avond als voor een goede verlichting boven de tafel van de zitgroep of boven de keuken. Verspreid over het interieur zijn er stopcontacten en USB aansluitingen. Voor de verwarming gedurende frisse of koude dagen zorgt een Truma C 6 met een 10 l boiler. Leidingen voor water, gas en elektriciteit zijn keurig ofwel verdoken of degelijk verankerd. Iets wat vroeger een zwak punt was bij Sterckeman. De 50 l verswatertank en de 30 l afvalwatertank zijn vorstvrij geïnstalleerd.

    Met de Alizé Connect 560 CP zet Sterckeman een geweldige stap voorwaarts met zijn zeer mooi interieur, goed afgewerkt en ruim plaats voor een koppel dat graag wat meer levensruimte in de caravan heeft. Op beurzen en salons zal hij zeker opvallen tussen vergelijkbare caravans.

    Technische gegevens

    L X B X H: 7,8 X 2,3 X 2,58 m

    Opbouw 5.8 m

    Leeg gewicht 1.566 kg

    MTM 1.900 kg

    Eilandbed
    2,0 X 1,5 m

    Inlichtingen; www.caravantradingeurope.nl
















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    21-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago start na 4 weken de productie op
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    • Carthago start opnieuw met de fabriaktie van Kampeerauto's

    • Carthago verhoogt de productie weer tot volledige capaciteit met uitgebreide corona beschermingsmaatregelen voor werknemers.

    • • Productie in Aulendorf weer op volle toeren
      • Gelijke banen, verschillende hygiënemaatregelen
      • Factory outlet in Carthago City is ook heropend

    • Kampeerauto fabrikant Carthago draait weer op volle toeren: vier weken geleden had het bedrijf als gevolg van de coronapandemie als voorzorgsmaatregel de productie van de belangrijkste fabriek in Carthago City in Aulendorf in Opper-Schwaben stopgezet. Sinds maandag van deze week heeft Carthago de productie weer op volle capaciteit kunnen brengen. Het gaat om uitgebreide beschermingsmaatregelen voor werknemers.
      Gelijke banen, een verscheidenheid aan hygiënemaatregelen.
      De Carthago bedrijvengroep heeft de afgelopen weken gebruik gemaakt en een groot aantal hygiëne- en veiligheidsmaatregelen ontwikkeld en geïntroduceerd. "Om onze werknemers zo goed mogelijk tegen infecties te beschermen, hebben we de productie en dus de werkplekken aanzienlijk gelijk gemaakt", legt Anton Fetscher, technisch directeur van Carthago Reisemobilbau GmbH, uit. In detail heeft het bedrijf de afstand tussen voertuigen op de assemblagelijn vergroot. Waar nodig zorgen extra schotten voor de nodige afstand tussen de werkplekken.
      Johannes Stumpp, Managing Director Human Resources, Finance en Accounting: “Afgelopen maandag hadden alle medewerkers in het kader van de zorgplicht een preventieve meting van de lichaamstemperatuur voordat ze de fabriek binnengingen. We hebben alle medewerkers grondig geïnformeerd over de naleving van de hygiënevoorschriften, hebben ze ook een folder gegeven en hebben ze voorzien van herbruikbare mond- en neusbescherming. ”
      Daarnaast heeft Carthago het aantal desinfectiestations in de fabriek uitgebreid en de medewerkers hygiënetools gegeven voor het bedienen van deurkrukken, deuropeners of kranen. Daarnaast informeren informatieborden op het fabrieksterrein over de hygiënevoorschriften. Afstandsmarkeringen beveiligen de afstand, bijvoorbeeld bij drankautomaten of in het bedrijfsrestaurant. Carthago heeft Corona officieren aangesteld voor alle gebieden. Ze besteden aandacht aan de naleving van de hygiënevoorschriften.
      Net als in voorgaande weken blijven medewerkers op kantoor zoveel mogelijk gebruik maken van het thuiskantoor. De werkplekken in de kantoren zijn verholpen door de reorganisatie van vergaderruimtes in kantoorruimte.
      Factory outlet in Carthago City is ook heropend
      Net als de Duitse handelspartners van de groep is de factory outlet in Carthago City sinds maandag (maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur) heropend. De tentoonstellingshal met de huidige kampeerauto’s en bestelwagens van Carthago en Malibu is nu weer vrij toegankelijk, uiteraard met inachtneming van alle noodzakelijke beschermingsmaatregelen voor bezoekers en medewerkers. De populaire fabrieksparkeerplaats moet momenteel echter worden gesloten voor overnachtingen. Evenzo zijn momenteel geen fabrieksrondleidingen mogelijk.

    Inlichtingen:www.carthago. de

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    20-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Licht optimisme in Duitsland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De corona-pandemie stort de wereldeconomie in een diepe crisis. Ook de caravaning-industrie blijft niet gespaard: de productie van recreatievoertuigen moest tijdelijk grotendeels worden stopgezet, toeleveringsketens stagneerden en vraag en verkoop daalden abrupt.


    Bijna alle Duitse fabrikanten net als hun Europese concurrenten hebben de productie tijdelijk stopgezet. Dit werd voornamelijk gedaan om de werknemers te beschermen tegen infectie met het coronavirus of om de beschikbaarheid van personeel te verminderen, omdat ze bijvoorbeeld voor hun kinderen moeten zorgen.
    Ook komen de toelevering bedrijven steeds meer tot stilstand doordat ook de leveranciers hun productie hebben stilgelegd of gestopt. Logistiek is ook een probleem, zelfs binnen de EU, het grensoverschrijdende goederenverkeer verloopt niet zo soepel als normaal. Na grote opstartproblemen is verbetering in zicht door middel van diverse, welkome maatregelen. Er moet echter worden opgemerkt dat elke individuele toeleveringsketen zeer individueel zal worden beïnvloed.


    Hoelang gaan de individuele fabriekssluitingen onder meer mee?

    Afhankelijk van de maatregelen van de EU, de Europese regeringen en de federale en deelstaatregeringen en is op dit moment moeilijk in te schatten. Individuele fabrikanten beginnen tegenwoordig weer met de productie, maar voor eind april zou een terugkeer naar normaal bedrijf in de meeste gevallen niet mogelijk zijn.


    Voortbouwend op het momentum van de afgelopen jaren, begon het lopende kalenderjaar ook met een nieuwe recordvraag. Bevestigd door een milde winter en de merkbaar hoge vraag van klanten op de voorjaarsbeurzen, genoten verkopers tot maart van een goede orderpositie. Dit is veranderd door het coronavirus. Sommige klanten stellen hun aankoopplannen uit vanwege de huidige beperkingen. Vooral de annulering van de belangrijke seizoen opening evenementen bij dealers en fabrikanten is bijzonder belangrijk. Daarnaast is de verkoop van voertuigen momenteel verboden en zijn veel kentekenbureaus gesloten.

    We zullen dit jaar niet het gewenste recordresultaat behalen.

    Zodra de acute corona-situatie verbetert en de maatregelen tegen de verspreiding van het virus versoepeld worden, verwachten we een "inhaaleffect". We zien momenteel geen reden voor langdurig zwart schilderen en zijn voorzichtig optimistisch dat het grootste deel van de verschuivingen tegen het begin van het seizoen 2021 zou kunnen worden gecompenseerd.

     Worden er verkoopdalingen verwacht voor Duitse kampeerauto- en caravanfabrikanten?
    We kijken terug op sterke voorgaande maanden en gevulde orderboeken. De huidige Corona-crisis leidt tot aanzienlijke verkooptekorten omdat de caravaning-handel tijdelijk moet worden gesloten en klanten hun voertuigen niet of vaak niet kunnen ophalen. Kortom, wij verwachten dat individuele en tijdelijk zelfvoorzienende vormen van vakantie, zoals caravaning, beter en sneller uit de acute Corona-crisis zullen komen dan vormen van reizen die zijn gebaseerd op het gebruik van massatransport en die momenteel aanzienlijke imagoschade oplopen. We zijn daarom op de lange termijn relatief optimistisch.
    Veel van onze klanten vervullen hun levenslange dromen om een kampeerauto of caravan te kopen die ze al jaren plannen en bewaren. Er kan hier een vertraging optreden, maar zelfs gezien het gebrek aan alternatieve reisopties, gaan we er niet vanuit dat aankoopoverwegingen op lange termijn zullen worden beïnvloed door de acute corona-pandemie.

     Hoe kunnen bedrijven zichzelf beschermen?
    Ieder bedrijf moet er alles aan doen om te voorkomen dat het virus zich verspreidt, al was het maar vanwege de zorgplicht jegens zijn medewerkers. Er zijn veel middelen en instrumenten, bijvoorbeeld strikte hygiëne- en gedragsregels, reisbeperkingen of mobiel werken. Daartoe heeft de CIVD voor haar leden een paper gepubliceerd met informatie over het arbeidsrecht. Daarnaast kan advies worden ingewonnen bij de experts van de gezondheidsautoriteiten en het Robert Koch Instituut.

     

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    19-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennis making met een Dethleffs

    Dethleffs Generation 515 QSK

    Voor een gezin met 2 kinderen komt de Dethleffs Generation 515 QSK in aanmerking. Met zijn 2,3 m breedte is hij best te gebruiken voor regelmatige uitstappen en de opbouwlengte van 6,20 m laat toe er een comfortabel interieur in te bouwen. De ontwerpers van Dethleffs hebben niet lang gezocht naar een gepast interieur voor een gezin met 2 kinderen, het is één van de klassiekers. Vooraan een dwars dubbelbed, achteraan een stapelbed en centraal is de treinzit opgebouwd met er tegenover de keuken. Achter de zitgroep is de natte cel geïnstalleerd.

    Bergvakken genoeg.

    Een moderne kampeerder neemt, niet tegenstaande het laadvermogen van caravans en trekauto’s beperkt is graag zijn halve huisraad mee. Deze indeling is daar zeer geschikt voor als men geen rekening moet houden met het laadvermogen. Onder het ouderlijk bed is een grote bagageruimte, evenwel oppassen er niet alle zware stukken inleggen want dat vertaalt zich in te veel kilogram op de kogel. Zij is langs buiten bereikbaar. Als tegengewicht is achterin onder het stapelbed een flink bergvak. Voor zware stukken zijn de koffer van de centraal gelegen zitgroep aangewezen. Voor het kleine materiaal of hetgeen men vlug bij de hand wil hebben zijn de bovenkasten geschikt. Het meubilair met lichtgrijze deuren afgewisseld met enkele houtelementen en keurig afgewerkt brengt een nieuwe en moderne stijl in het Dethleffs gamma. Rondom zijn ramen welke nog ondersteunt door de grote dakluiken voor voldoende licht en ventilatie zorgen. Bij avond is er voldoende licht alleen aan de stapelbedden zijn design lichten, mooi maar te weinig licht om te lezen. De bedden zijn groot genoeg voor de jongelui en de ouders mogen ook al niet klagen van de matras en de afmetingen van het bed.

    De keuken hoewel niet heel groot is goed uitgerust. Drie kookvuren, spoelbak en een klein werkblad. De vlak bij staande tafel kan de voorbereidingen van de culinaire genoegen gemakkelijk overnemen. Naast de keuken kan men de pintjes en andere mondvoorraden in de grote koelkast lekker fris houden. Bekijken we nog even de natte cel met draaibaar wc, wastafeltje en zelfs een douche.

    Dethleffs Generation 515 QSK met zijn totale lengte van 7.66 m getrokken door een pk rijke trekauto rijdt niet ongemerkt voorbij. Het koetswerk heeft met haar licht gebogen voor- en achterfront een modern uitzicht. Om het echt mooi te maken zijn er donker omkaderde ramen met getint glas in een brede licht grijze boord. Boven de wielkasten is een donkere sierlijn rondom het koetswerk.

    Inlichtingen: www.dethleffs.de

    Technische gegevens

    LXBXH 7.66 X 2,3 x 2,65 m

    Gewicht rijklaar 1.455 kg

    MTM 1.800 kg

    Bed vooraan 2,1 x 1,45 m

    Stapelbedden 2 – 2,1 x 0,78 m












    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    15-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg MEG Outlaw kennis making

    Weinsberg Carabus 630 MEG Outlaw

    Langs buiten bekeken is de Outlaw blijkbaar een doorsnee zwerfauto. Het extra verhoogd dak van de Fiat Ducato laat vermoeden dat er binnen een vast verhoogd bed is. Doe je echter achteraan de dubbele deur open sta je versteld van de ongelooflijke grote garage voor een omgebouwde bestelwagen. Met behulp van een mobile oprit krijg je er met gemak twee moto’s in, zelfs een quad behoort tot de mogelijkheden. De 2,20 diepe garage neemt wel een flinke hap uit het interieur van de 6,36 m lange Fiat Ducato. Dat merkt je pas als je in het woongedeelte op verkenning gaat. De garage bodem is bedekt met geriffelde aluminiumplaat. Er zijn voldoende verankeringspunten om de tweewielers of de vierwieler vast te zetten. Voor de boordtechniek zoals batterijen, watertanks, lader en de elektrische centrale hebben de ontwerpers een deel van de zijkant ingericht. Dank zij het super hoogdak kon men boven de 1,50 m hoge garage een vast dubbelbed installeren. Met zulk een garage moet men wel akkoord zijn en enkele onvermijdelijke compromissen. Zo valt de tafel in de zitgroep tamelijk smal uit. Gaat men slechts met z’n beidjes, voor deze wagen aan te raden, op reis lukt het wel om met een beetje goede wil aan de tafel van de culinaire genoegens te genieten. Voor twee is er plaats om borden tassen en bestekken uit te stallen. Door enkel de cabinezetels te gebruiken, de tafel wat breder maken en de ongemakkelijke zitbank weg te laten had men daar een kast kunnen plaatsen. Er komt dan wat meer plaats vrij voor de badkamer die nu tussen garage en zitgroep geperst is. De eigenaars zullen zich wat moeten beperken aan huisgerief kleren en andere bagage. Afhankelijk wat er mee moet op reis aan tweewielers kan men in de garage nog een koffer of een valies kwijt. Boven de stuurcabine is nog een bergruimte, maar doordat de woonruimte redelijk klein is geeft dat een min of meer eng gevoel. Gezien de mogelijkheid om een stel motoren of fietsen mee te nemen zal het toch een jong publiek zijn dat in dit type zwerfauto geïnteresseerd is, de kleine leefruimte speelt voor hen een mindere rol. Boven de keuken en zitgroep is een kast en we zien nog enkele open bergvakken. De keuken is voldoende uitgerust met twee branders, spoelbak en nog een klapblad aan de linkerkant om het werkoppervlak wat te vergroten. Drie laden en de koelkast zijn vooraan te bereiken. In de badkamer is een draaibaar wc, wasbakje en douche. Vóór de deur staat bij nacht een ladder om in het hooggeplaatste bed te geraken. Voor een bestelwagen hebben we hier een echt ruim bed van ongeveer 2 m lang en 1,94 m breed.

    Voor jongelui die meer aandacht hebben voor hun motoren of fietsen of andere sporten met groot materiaal zal de Weinsberg Carabus 630 MEG Outlaw in de smaak vallen. Wooncomfort komt bij hen meestal op de tweede plaats.

    Technische gegevens.

    LXBXH 6,36 x 2,05 x 2,82 m

    MTM   3.500 kg

    Gewicht rijklaar 2.980 kg

    Bed 2,07/1,94 x 1,59 m

    Inlichtingen: www.weinsberg.com
















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    09-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthaga viert 25 jarig jubileum

    Carthago viert feest

    Reaching for the stars: 25 jaar geleden presenteerde Carthago de Mondial, de eerste camper op Sprinter


    • Zilveren jubileum: 25 jaar Carthago in een Mercedes-Benz Sprinter
    • Gisteren: Carthago Mondial, pionier voor huidige campers
    • Vandaag: de fascinerende Carthago chic c-line I / chic e-line
    • Morgen: de reis van Carthago en Sprinter gaat verder
    Zijn naam was net zo veeleisend als zijn technologie en uitrusting: in 1995 presenteerde Carthago de Mondial, een kampeerauto die maatstaven zette in de luxeklasse. De compleet nieuwe Mercedes-Benz Sprinter presenteerde het juiste platform. De eerste Carthago- kampeerauto met ster vandaag heeft waardige opvolgers in chic c-line en chic e-line. Het zilveren jubileum is ook duidelijk: de reis gaat verder.


    Gisteren: Carthago Mondial, pionier voor huidige kampeerauto’s
    "Er zijn echte Sprinter-enthousiastelingen onder onze klanten", zegt Bernd Wuschack, Carthago Managing Director Sales, Marketing en Customer Service. Dat gold 25 jaar geleden toen de imposante Carthago Mondial werd gepresenteerd. Met zijn volledig aluminium sandwich, de continu verwarmde opbergruimte in de dubbele vloer, een verlaagde opbergruimte achterin en een ijzersterk interieur, bood het al veel kenmerken van het Carthago-DNA.
    Sinds de Mondial zijn er talloze legendarische Carthago kampeerauto’s op Mercedes-Benz gebouwd, bijvoorbeeld de M-Liner als eerste geïntegreerd van Europa's nummer één premiummerk, het onvergetelijke Opus en ook de Carthago-chic.


    Vandaag: Carthago chic c-line I / chic e-line - en de reis gaat verder.
    Voor het huidige seizoen hebben de Mondial en zijn collega's opnieuw fascinerende opvolgers gevonden met de nieuwe generatie Carthago chic e-line en de chic c-line I. Bernd Wuschack: “De doorbraak kwam met de nieuwe Sprinter met voorwielaandrijving. Samen met een AL-KO laag chassis maakt het nu de kampeerauto mogelijk met het complete premium Carthago-DNA.”
    Typische Carthago kenmerken van de nieuwe kampeerauto’s met een ster zijn exclusieve full-led-koplampen, het onmiskenbare design, de uitstekende carrosserietechnologie van Carthago en de comfortabele en praktische inrichting. De Sprinter biedt onder andere voordelen zoals een automatische transmissie met negen versnellingen, het MBUX-info systeem en de modernste assistentiesystemen. De combinatie van deze resultaten resulteert in kampeerauto’s van topklasse zoals de Mondial ooit deed.


    Morgen: de reis van Carthago en Sprinter gaat verder
    Niet genoeg. Carthago-directeur Bernd Wuschack kondigt op het zilveren jubileum aan: "De succesvolle reis van Carthago en de Mercedes-Benz Sprinter gaat door." In de toekomst kunnen nog meer Carthago klanten op vakantie gaan met een goede ster.

    Meer info: Carthago Reisemobilbau GmbH

    https://www.youtube.com/watch?v=BJw89n1boy8










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    03-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carado Kennis making

    Carado

    Twee nieuwe Europa Edition instap modellen kregen een ruim uitrustingspakket.

    Carado lanceert de halfintegrale V132 en de V337 als speciale modellen van de Europa Edition reeks. In tegenstelling het Fiat Ducato onderstel van de standaard types te gebruiken heeft de fabrikant het goedkopere Citroën Jumper met de 140 pk sterke dieselmotor als basisvoertuig gebruikt voor de nieuwe kampeerauto’s. De stuurcabine met zijn grafit-grijze kleur valt sterk op. Voor het interieur zijn mooie kussenovertrekken gebruikt en de bovenkastdeuren hebben een witte moderne uitvoering. Bij de standaard uitvoering behoren een aantal details waaronder licht metalen velgen, bumpers in de koetswerk kleur, verchroomde radiator grille en een aantal extra’s die het woonkomfort verhogen. Als dat nog niet volstaat beschikt de eigenaar nog over een luifel, fietsdrager, vlakscherm tv en een snelheidsregelaar. Voor de veiligheid zorgen een bijrijders airbag, LED dagrijlichten en een banden controle systeem. Men heeft voor een klassieke indeling gekozen. Zo heeft de 5.95 m lange V132 een dwarsbed, terwijl de 6.65 m lange V337 met 2 enkele bedden is uitgerust. De zitgroep met tafel aan de wand, 2 draaibare cabinezetels en een zitbank is gedeeltelijk in de stuurcabine geïntegreerd. Van de enkele bedden kan bij middel van een tussenstuk een groot bed worden gemaakt. Deze modellen met Citroën Jumper als basisvoertuig kosten ongeveer 9000 euro goedkoper dan die met een Fiat Ducato versie

    Meer inlichtingen www.carado.com










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!