Inhoud blog
  • Veel pret met de nieuwe Malibu 4x4
  • Draag lichte kleren bui duisternis!!!!
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • pas op met winterbanden Duitsland
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
  • Huisje aan zee
  • De nieuwe modellen van Carthago
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    27-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veen nieuws bij Weinsberg

    WEINSBERG

    Kampeerauto’s

    WEINSBERG biedt nieuwe opties voor de campers voor het nieuwe modeljaar 2022: CaraCompact en CaraCompact EDITION [PEPPER] zijn op aanvraag leverbaar met centrale vergrendeling voor de garagedeuren. Optioneel zijn de Thule Lift V16 achterwieldrager (in hoogte verstelbaar) of Thule G2, het e.hit transportsysteem met een verhoogd laadvermogen tot 150 kg (in plaats van 120 kg) en het Truma iNet X-systeem voor alle campers te bestellen. Het iNet X Panel met intuïtieve smartphone app bediening via Bluetooth maakt het mogelijk om zowel Truma- als Alde-apparaten en een Dometic Freshjet-airconditioningsysteem te bedienen. Het gekleurde 4,3‟touch display geeft duidelijk de buiten- en binnentemperatuur, accu, water- en gasniveaus weer. Door de integratie van schakelaars kunnen via het bedieningspaneel ook diverse voertuigfuncties worden aangestuurd, zoals waterpomp, radio en tv, verlichting en vloerverwarming.

    Innovaties standaard: SUPERLIGHT

    Maximale gewichtsbesparing, geen stress tijdens het laden – dankzij de revolutionaire SUPERLIGHT-technologie: SUPERLIGHT is meer dan alleen iets weglaten. Dankzij de innovatieve technologie kan er meer worden meegenomen op reis zonder apparatuur. Daarom heeft WEINSBERG zijn grootste modellen SUPERLIGHT gemaakt – de CaraCore 700 MEG en de nieuwe CaraHome 650 DG. En hoe werkt het? Dankzij de nieuwe, nog stabielere stoelconstructie in lichtgewicht technologie en meubels met fronten gemaakt van zeer sterke lisocore® lichtgewicht panelen, wordt veel gewicht bespaard. De golvende kernstructuur geeft de lichtgewicht panelen een hoge stabiliteit en bespaart tegelijkertijd gewicht (holtes). De SUPERLIGHT-voertuigen zijn ook voorzien van een 52 mm dikke bodemplaat in XPS-schuimtechnologie met verbeterde stabiliteit en isolatie. Plastic in plaats van staal: Verdere gewichtsreducties brengen veranderingen in het chassis met zich mee – nieuwe lichtere bladveren van hightech kunststof verbeteren de bruikbaarheid van de campers. Een enorme extra gewichtsbesparing kan worden bereikt met de optionele zeer krachtige lithium-ion batterij.

    Wat betekent dit concreet? Het leeggewicht en de massa in rijklare toestand van de SUPERLIGHT-voertuigen zijn aanzienlijk lager, zodat tot 30% meer laadvermogen mogelijk is dankzij deze enorme gewichtsbesparing. Tegelijkertijd biedt de nieuwe CaraCore 700 MEG SUPERLIGHT plaats aan vijf personen in de rijmodus. De nieuwe CaraHome 650 DG SUPERLIGHT met Frans bed achterin en ruim alkoofbed vervangt de 700 DG. Hij is niet alleen compacter en wendbaarder, maar ook aanzienlijk lichter ondanks de goedkeuring van 6 personen - zelfs als hij is uitgerust met tal van opties, zoals.B. Smart, Media- en tv-pakket, garagedeur, extra ramen, bedconversie met uittrekbare, comfortabele douche, airconditioning, luifel en fietsendrager achter. Compacte buitenafmetingen plus veel ruimte plus uitgebreide uitrusting plus weinig gewicht - met deze functies scoort de CaraHome 650 DG SUPERLIGHT als een ideaal voertuig, niet alleen voor gezinnen, maar ook voor verhuurbedrijven.

    CaraCore

    Stijlbewuste trendsetter die handig gebruik combineert met design – de betere semi-geïntegreerde, zeg maar dankzij het standaard hefbed: dit is de volledig geïntegreerde CaraCore. En voor het nieuwe modeljaar wordt het nog beter: voortaan is de gasbox standaard in de lengterichting geplaatst. Hierdoor passen beide gasflessen naast elkaar en kunnen ze gemakkelijk en gemakkelijk worden vervangen. Geïntegreerde luifelverlichting is als optie leverbaar. De met gordel geïntegreerde Fiat-stoelen, waarin de veiligheidsgordel direct is geïnstalleerd, zijn nu ook optioneel te bestellen met een hoes in de stof van de levende wereld. Dit zorgt voor een uniforme uitstraling en dus een aanzienlijk opgewaardeerd interieur. Daarnaast zijn aguti premium-stoelen ook op aanvraag leverbaar – met geïntegreerde gordel, gordelspanner, veiligheidsgordel en stoelherkenning, draaiconsole, traploos verstelbare armleuning, hoogtekanteling, rugleuning en lengteverstelling (200 mm) en ventilatie voor de stoel en rugleuning – of AGUTI EXCLUSIVE-stoelen, die ook stoelverwarming, luchtvering, kantelverstelling en lendensteun met twee kamers hebben.

    CaraHome

    Ruimte voor maximaal zes personen, twee aparte slaapgedeeltes, uitstekende ruimte, exclusief WEINSBERG-design: de nieuwe CaraHome maakt indruk met zijn nieuwe interieur en een uitgebreid vloerplanportfolio. Naast de nieuwe 650 DG SUPERLIGHT is de 650 MEG volledig nieuw als een populaire plattegrond van een eenpersoonsbed: met een eethoek met draaibare tafelbladverlenging, een extra zijstoel waardoor een vijfde persoon aan tafel kan zitten, keuken met driepits fornuis, ruime badkamer, alkoofbed en twee eenpersoonsbedden langs de achterkant, waaronder zich een kledingkast bevindt, het is de perfecte metgezel voor vakanties met familie of vrienden. Het nieuwe exterieur van de CaraHome overtuigt met geavanceerde technologie: de optimaal isolerende 52 mm dikke XPS-vloerstructuur (in plaats van 42 mm zoals voorheen), kunststof bladveren en de hoogwaardige hagelbestendige GVK-dakhuid maken de CaraHome stabiel en toch licht en geschikt voor alle weersomstandigheden. In de in de lengterichting geplaatste gasbox kunnen beide gasflessen naast elkaar worden geplaatst en kunnen ze eenvoudig worden vervangen (niet bij 550 MG). In het nieuwe interieur maakt de CaraHome indruk met een moderne uitstraling: lichtgewicht meubels met dwars gelamineerd decor en rechte fronten zonder handgrepen (met pushlock-functie), ruime keuken met kasten en een lade en een grote koelkast (afhankelijk van de plattegrond 107, 142 of 177 liter), douche-uitbreiding met gordijn (optionele doucheruimte Deluxe met zijwanden en scheidingsdeuren is ook mogelijk), Thetford toilet, temperatuur en vochtigheid reguleren EvoPore HRC lichte matrassen voor een hoog slaapcomfort, deur om de slaapkamer aan de achterzijde te scheiden, optionele Smart TV - WEINSBERG's ontwerp en kwaliteitsnormen zijn op het eerste gezicht herkenbaar in de CaraHome. Als geen ander combineert hij functionaliteit en stijl. De alkoofmobiel gaat het nieuwe modeljaar in met de plattegronden 550 MG, 600 DKG, 650 DG SUPERLIGHT en 650 MEG.

    CaraLoft en CaraSuite

    Voor het modeljaar 2022 zijn er enkele wijzigingen voor de twee semi-geïntegreerde CaraLoft en CaraSuite, die zeer succesvol zijn in de markt: Zowel in de CaraLoft 650 ME en 650 MF als in de CaraSuite 650 MF en 700 ME is de gasbox nu zo ontworpen dat twee gasflessen van elf kg naast elkaar kunnen worden ondergebracht. Voor de andere caraLoft 600 MF en CaraSuite 650 MG plattegronden is op aanvraag een gasfles uittrekbare uittrekbare beschikbaar, waardoor het ook gemakkelijk is om de flessen achter elkaar te verwisselen. Om de ruime badkamer nog comfortabeler te maken, zijn in de CaraLoft 600 MF de volgende aanpassingen gedaan: Het Franse bed aan de achterzijde, dat zich naast de T-kamer bevindt, behoudt zijn aangename hoogte. Tussen het bed en de kledingkast, die ook grenst aan de badkamer, is een kleine trede van ongeveer tien cm hoog geplaatst. Vanaf dit punt is de vloer in de hele T-ruimte vlak. Er kon dus veel hoofdruimte gecreëerd worden voor de douche. In de CaraLoft en CaraSuite 650 MF is er daarentegen geen instap in het achterste gedeelte en is de hoogte van het Franse bed iets verlaagd om het gemakkelijker te maken om in te stappen. Op deze manier is er ook veel stahoogte in de douche gecreëerd.

    Caravans

    Nieuw modeljaar, nieuwe opties – dat geldt ook voor weinsberg caravans. Op verzoek kan voor alle caravans een afdekking voor de spoelbak worden besteld, die ook als snijplank kan worden gebruikt. Daarnaast is er een optioneel zelfvoorzienend pakket met een sterke lithiumbatterij beschikbaar, waardoor het mogelijk is om onafhankelijk van walstroom van elektrische energie te worden voorzien. In de CaraOne zijn er drie zijruiten op aanvraag als u kiest voor het driepersoons stapelbed. Met de CaraOne 550 QDK – en ook in de CaraCito 470 QDK en 500 QDK – zijn op aanvraag een garagedeur en een multifunctioneel tweepersoons stapelbed beschikbaar, dat eenvoudig kan worden opgeklapt voor het laden. Optioneel is er ook het multifunctionele driepersoons stapelbed: de vouwfunctie van het middelste bed verandert het ligvlak in een rugleuning, waardoor een kinderbank ontstaat, of creëert grote opbergruimte die van binnen en van buiten toegankelijk is.

    CaraCito

    De CaraCito biedt nu een nieuwe grote compressor koelkast van Dometic met een volume van 83 liter (in plaats van 65 liter). Daarnaast heeft hij standaard een inductiekookplaat (in elektrische uitvoering). Als meerdere elektrische apparaten tegelijkertijd worden bediend, zorgt een intelligent elektrisch regelsysteem voor de juiste lastverdeling of prioritering van de verbruikers en past het de energieverdeling in het voertuig optimaal aan.

    %

    Innovatie – ontworpen door Knaus Tabbert: Dyonic chassis

    Lichter, veerkrachtiger, duurzamer – het innovatieve Dyonic-chassis demonstreert de decennialange caravanexpertise van Knaus Tabbert. Het nieuwe chassis is ontwikkeld voor optimaal klantvoordeel: het gebruik van hoogsterkte staal is niet alleen duurzaam, maar zorgt ook voor een hoge stabiliteit met een laag gewicht met de uitsparingen in de balken. Extra dempingscomponenten in het assengamma maken het Dyonic-chassis extreem duurzaam. De componenten worden vervaardigd door het bekende bedrijf Knott in de industrie. Het nieuwe Dyonic-chassis biedt de hoogste kwaliteit en wordt geleverd met optionele veiligheidsuitrusting die voldoet aan de gebruikelijke eisen van de markt. Het wordt standaard gebruikt op CaraCito en CaraOne (niet op CaraOne UK)

    Compacte zwerfauto’s

    Er zijn ook nieuwe opties voor de WEINSBERG CUVs voor het nieuwe modeljaar: alle CUV's zijn optioneel verkrijgbaar met een elektrische softclose schuifdeur, een grijswatertank met elektrische afvoerklep en camerabewaking en een zonnesysteem met 110 Wp (niet voor voertuigen met pop-up daken). Om de ruimte voor voertuigen met hoogte H2 te vergroten, kan de Easy-Space-uitbreiding worden besteld - de panorama-uitbreiding zonder panoramisch venster. Hierdoor krijgt de cabine meer hoofdruimte en is de toegang tot de bestuurders- en voorpassagiersstoel ongehinderd zonder te hoeven bukken. Daarnaast zijn er nu grotere kozijnramen voor de achterdeur en de Dometic 2000 dakairconditioning met antraciet kap. De 630 MEG [OUTLAW] van CaraTour en CaraBus kan op aanvraag worden uitgerust met airconditioning en een Midi-Heki achterin.

    Het EasySlide bed van de 600 MQH plattegronden biedt nu standaard een nog comfortabeler, zachter Evo poriënmatras. De CaraBus gaat ook het modeljaar 2022 in met het nieuwe Tiberino-meubeldecor en de exclusieve WEINSBERG-meubelgreep. Op alle CUV's is het bedframe omgebouwd naar aluminium voor nog meer stabiliteit en heeft het ook bredere lamellen. Voor nog meer gebruiksgemak is de zoetwatertank voorzien van een nieuwe, soepel lopende afvoerklep. Dankzij het nieuwe gekleurde 4,3‟ Truma iNet X-paneel is het mogelijk om niet alleen Truma-apparaten, maar ook een Dometic-airconditioningsysteem intuïtief te bedienen, bijvoorbeeld .B. Het display toont ook de buiten- en binnentemperatuur. Naast wit en metallic zwart biedt het nieuwe exterieurkleurenpalet de keuze uit vijf edele grijstinten die perfect passen bij de elegant sportieve WEINSBERG CUV's.

    Meer info: www.knaustabbert.de


    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winter bij ons
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen
    25-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuw bij Hymer

    Mercedes campers van HYMER –
    Het beste van twee werelden

    Mercedes-kwaliteit ontmoet caravan-know-how van HYMER: Hier leert u acht van onze modellen en hun voordelen kennen.

    Het team van autopionier Mercedes moet bij de planning van de nieuwste Mercedes Sprinter gedacht hebben: "Hard werken en de beste camper bouwen". Als uitvinder van de automobiel heeft Mercedes altijd statements gemaakt op het gebied van innovatie en kwaliteit.Maar ook in de bedrijfswagensector heeft het merk naam gemaakt. Dat is ook het geval met de nieuwste Sprinter. Deze is perfect geschikt als basis voor onze Mercedes: Zowel de bedrijfswagen Sprinter als basis voor Mercedes buscampers als het pure chassis als basis voor halfintegrale kampeerauto’s. Zelfs alleen de motor kan met ons eigen chassis worden gecombineerd en zo het technische hart van onze integraalcampers worden. Wat hebben alle combinaties gemeen? Ze brengen de nieuwste Mercedes voertuigtechniek en elektronica in onze kampeerbelevingswereld.

    Hoogwaardig, comfortabel en veelzijdig - wat maakt Mercedes kampeerauto’s zo populair?

    • Expertise en innovatie door 130 jaar ervaring in voertuigbouw
    • Beschikbaarheid van alle Mercedes Sprinter motoren met hoge betrouwbaarheid en soepele rijeigenschappen
    • Diverse modellen met achterwiel-, voorwiel- en vierwielaandrijving
    • Uitgebreide, hoogwaardige standaarduitrusting en beschikbaarheid van de meeste recente assistentiesystemen van Mercedes-Benz
    • Perfectie op het gebied van comfort, multimediafuncties en connectiviteit volgens de Mercedes-Benz standaard.

    Slimme technologie in kampeerauto’s op basis van Mercedes

    Het mooie is dat als u kiest voor een Mercedes kampeerauto, u profiteert van dezelfde technische perfectie als wanneer u een Mercedes-auto koopt. Elke zwerfautor met een Mercedes-motor is verkrijgbaar met verschillende motoren en met vele andere functies: De assistentiesystemen zoals lane assist, afstands- of zijwindassistenten kunnen als optie worden gekozen. Net als bij de aankoop van een Mercedes auto kunnen zaken die nog niet tot de standaarduitrusting behoren, aan uw camper worden toegevoegd. Wilt u rijden zonder dat u tijdens lange ritten hoeft na te denken over handmatig schakelen? Bent u op zoek naar een kampeerauto met automatische transmissie van Mercedes? Ook dat is natuurlijk geen probleem. Hetzelfde geldt voor het interieur en de comfortfuncties. Met keyless start en het Mercedes-Benz User Experience multimediasysteem met touchscreen (kortweg MBUX) zijn er nog veel meer highlights in de zwerfauto beschikbaar die het rijcomfort verhogen. Op het gebied van multimedia en connectiviteit zet Mercedes Sprinter campers dan ook nieuwe maatstaven: spraakbediening met leerfunctie, smartphone-integratie en snelle navigatie op harde schijf met 3D-kaartweergave en hotspotfunctie in het hele voertuig. Dit alles krijgt u bij de aankoop van een camper van Mercedes.

    9G-TRONIC automaat met hold-functie

    De verbruik geoptimaliseerde automaat 9G-TRONIC ontlast de bestuurder van handmatig schakelen en overtuigt met soepele schakelmanoeuvres. De transmissie houdt het toerental en het brandstofverbruik zo laag mogelijk met zijn 9 fijn gesorteerde versnellingen. De grote spreiding van de versnellingen optimaliseert de wendbaarheid en de koppeling van het voertuig. Dit zorgt voor maximaal rijcomfort in alle omstandigheden. De bediening gebeurt met de DYNAMIC SELECT-hendel aan het stuurwiel. Handmatig schakelen is ook mogelijk met de schakelpaddles achter het stuurwiel. Indien nodig voorkomt de HOLD-functie van het systeem door het indrukken van het rempedaal dat de auto onbedoeld wegrolt bij een stoplicht of in stop-and-go-verkeer.

    Permanente vierwielaandrijving

    Dankzij permanente vierwielaandrijving (Mercedes-Benz 4MATIC), een volledig variabele, elektronisch geregelde en vraagafhankelijke koppelverdeling (torque-on-demand) worden een duidelijk hogere tractie en een betere rijstabiliteit voor meer rijcomfort bereikt. Veiligheidssystemen zoals ADAPTIVE ESP® of 4ETS® helpen om grote uitdagingen het hoofd te bieden, zelfs bij ongunstige weers- en wegomstandigheden. De 4MATIC vierwielaandrijving voert krachtig uit wat de krachtige motoren dicteren. Het systeem is altijd actief en verbetert de tractie en de rijstabiliteit, vooral in moeilijke wegomstandigheden. Een echte plus voor de veiligheid op nat wegdek, in de sneeuw en op ijs, en een betrouwbare basis voor sportief rijplezier.

    MBUX multimediasysteem met hoge-resolutie touchscreen

    Het MBUX multimediasysteem met een 26 cm (10,25 inch) touchscreen is een systeem met een breed scala aan talenten. Het laat niets te wensen over op het gebied van infotainment, navigatie en communicatie in de kampeerauto. Het kan worden bediend via het hoge-resolutie touchscreen, de touch control toetsen op het multifunctionele stuurwiel en via intelligente spraakbesturing. De snelle navigatie op harde schijf met hoogwaardige topografische 3D-kaartweergave houdt rekening met realtime verkeersinformatie, waardoor files kunnen worden vermeden en reistijden kunnen worden verkort. Andere hoogtepunten zijn smartphone-integratie via Apple® CarPlay® en Android Auto® of Mirrorlink, evenals de Bluetooth®-interface met handsfree-functie om tijdens het rijden te telefoneren met zo min mogelijk afleiding.

    Meer informatie www.hymer.de


    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen
    21-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Challenger met 2 deuren

    Challenger 240 Open Edition

    Een kampeerauto met twee deuren.

    Regelmatig brengt Challenger ongewone indelingen op de markt. De laatste vonst is een kampeerauto met twee buitendeuren.  

     De nieuwste vinding is de 7 m lange Challenger 240 op Ford Transit, te bekomen als speciaal model “Open Edition”. Eigen aan deze wagen is de buitendeur aan de linker zijde. Wie langs daar naar binnen stapt komt eerst terecht in een bagage ruimte met wegklappend schap, laden en enkele vaste schappen. Om de volle breedte van de ruimte te gebruiken dient men het schap weg te klappen en komt er plaats vrij voor een fiets. Er kunnen twee fietsen een plaats vinden, maar dan kan men niet meer langs hier naar het interieur. In dit geval neemt men beter de buitendeur aan de rechterkant. De keuken met een aanrecht van 1,0 x 0,57 m aangevuld met een werkblad op de compressor koelkast sluit aan bij het bagagevak. Twee kookvuren en spoelbakje zijn in  het aanrecht geïntegreerd terwijl onderaan laden zijn voorzien. Boven de keuken is een grote kast met donkere opendraaiende deuren. Om een brede doorgang aan de zitgroep over te houden bouwt Challenger het sanitair net achter de buitendeur. Om te douchen draait  men de wand met het wastafeltje voor de wc. Dat vertaalt zich in een redelijk grote douchecabine. Damp voert men via het dakluik of het venster af. In het voorste deel houdt de Franse fabrikant zich aan het bedsysteem dat al meer toegepast is in zijn zwerfauto’s. In plaats van een vastbed hangt Challenger een  hefbed boven de zitgroep. Elektrisch bediend kan het zakken tot op de zitbanken. Een luxe voor oudere reizigers ze moeten niet via een smal wankelend laddertje in of uit het bed zien te geraken. Het hefbed glijdt in verticale profielen op en af zodat het zich muurvast laat beslapen. De dikke matras op de lattenbodem waarborgt een zalig slaapcomfort. Voor sommige is het niet noodzakelijk het hefbed helemaal omlaag te laten zakken. Men kan het ergens halfweg laten stoppen en nog gebruik maken van de zitgroep eronder. Dat is zeker geen probleem want de stahoogte in de wagen is 2,1 m. De zitgroep is een knap stukje vakmanschap.  De zitbank heeft twee veiligheidsgordels. Men kan de zitbank uitbreiden met losse delen en dezelfde dikke kussens en dezelfde zithoogte als de vaste zitbank. Met een slim systeem kunnen ze vast geklikt worden zodat ze tijdens het rijden op hun plaats blijven staan. De tafel op een dikke stevige poot kan open of dicht geklapt worden en men kan ze zelfs elektrisch op een gewenste hoogte instellen.

    Koetswerk

    De Challenger 240 is opgebouwd uit 64 en 55 mm dikke sandwichpanelen voor bodem en dak.  Hagel bestendige polyester platen beschermen de buitenkant. Voor alle zekerheid heeft met waterafstotend styrophoam gebruikt als isolatie materiaal.  Overal heeft men openklappende vensters. Centrale vergrendeling met dubbele sloten, venster zijn standaard voor de rechter buitendeur. De 0,6 m brede linker buitendeur vergrendelt zelfs drievoudig. Hij is gebouwd op Ford Transit met een 170 pk sterke turbo diesel en 6 gang automaat. Tijdens koude verplaatsingen kan de Webasto dieselverwarming de hele wagen op een aangename temperatuur houden.

    Samengevat

    Alles samen schittert de Challenger 240 Open Edition als een wat ongewoonlijke kampeerauto. Het loont zeker de moeite om hem eens wat beter te bekijken als er een nieuwe kampeerauto op de verlanglijst staat.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig:    Ford Transit met verlaagd chassis 2.0 l turbo                

                                    diesel van 170 pk    zes gang automaat.

    L X B X H                      6,99 x 2,35 x 2,92 m

    Rijklaar gewicht        3.115 kg

      MTM                            3.500 kg

    Bedden   hefbed         1,9 x 1,6 m

                  Zitgroep          1,95 x 1,25 m

    Meer info. www.challenger.fr


















    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen
    19-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lachende gezichten bij Truma

    Truma zeer tevreden.

    “Promobil”-poll 2022 Truma behaalt opnieuw vier podiumplaatsen bij de verkiezing van de populairste toebehoren merken Voor de kampeergemeenschap is Truma een merk van het vertrouwen. Dat blijkt uit de polls van de vaktijdschriften "Promobil" en "Caravaning" die zich in het begin van het jaar als trendbarometer voor het imago van de populairste merken op het vlak van kampeerauto’s, caravans en toebehoren hebben gevestigd. In totaal telden de twee tijdschriften, die door Motor Presse Stuttgart worden uitgegeven, 20.488 deelnemers (“Promobil”: 14.037, “Caravaning”: 6.451) die hun favoriete merken in alle belangrijke productsegmenten van de markt hebben gekozen. De lezers stemden Truma in drie productcategorieën op het podium. Dankzij zijn compressorkoelboxen Cooler behaalde Truma de 3e plaats in de categorie “Koelkasten en koelboxen”.

    In de categorie “Airconditioningsystemen” werd Truma door de lezers naar de tweede plaats gestemd, waarbij de kloof met de toppositie ten opzichte van vorig jaar aanzienlijk kleiner is geworden.

    In de categorie “Verwarmingen” vertrouwen de lezers van Promobil en Caravaning duidelijk op Truma. Met een verpletterende 81,2 % nemen de Truma verwarmingen de koppositie in.

    Als favoriete merk in de categorie “Manoeuvreersystemen” hebben de kampeerders de Truma Mover voor de 7e keer op een rij naar de 2e plaats gestemd. “We zijn ontzettend blij dat de kampeerders de producten van Truma zo waarderen en dat we de resultaten nog hebben kunnen verbeteren door de Open Innovation die vorig jaar in het leven is geroepen. We willen het in ons gestelde vertrouwen rechtvaardigen door oplossingen te ontwikkelen die de reis nog comfortabeler en geconnecteerder maken", aldus Martin Eichelbrönner, commercieel directeur van de Truma-groep.

    Truma luchtkoelers

    Zelfs op warme dagen altijd een aangename koelte in de caravan en kampeerauto! We hebben het juiste airconditioningsysteem ontwikkeld voor elke behoefte en voertuig  zowel dakairconditioningssystemen als opbergboxairconditioners.

    De Aventa dakairconditioners van Truma worden op uw caravan, paneelwagen of kampeerauto geïnstalleerd om ruimte te besparen. Al onze apparaten zijn bijzonder stil, lichtgewicht en eenvoudig achteraf in te bouwen.

     Wat de Aventa compact plus kan doen.

    De Aventa compact plus dakairco is simpelweg onze beste als het gaat om koelgedrag, geluid en gewicht. Het overtuigt met maximaal vermogen in een minimum aan ruimte en kan universeel worden gebruikt. De airco is zo compact dat hij de ruimte op het dak gemakkelijk deelt met transportbox, zonnepaneel en schotelantenne. In het interieur maakt de Aventa compact plus indruk met zijn gepatenteerde luchtverdeler, waar je de luchtstroom gericht en tochtvrij kunt aanpassen. De luchtverdeler is zo vlak ontworpen dat de doorgangshoogte bijna behouden blijft.

    Dit maakt de Aventa compact plus speciaal

    • Ruimtebesparende buitenafmetingen: Ideaal voor bestelwagens
    • Luchtverdeler met individuele instelmogelijkheden
    • Handige afstandsbediening
    • Airconditioning en automatische klimaatregeling bedienen via app (optioneel met Truma iNet Box)

    Met zijn aanzienlijke koelvermogen is de dakairconditioning niet alleen geschikt voor paneelwagens. De Aventa compact plus is ook geschikt voor voeringen  bijvoorbeeld als je er meerdere zones in wilt koelen.Bij koeling wordt tegelijkertijd vocht uit de lucht verwijderd, wat bijdraagt aan een aangenaam binnenklimaat.

    Klein maar krachtig: de Aventa compact

    Deze dakairco is een echte allrounder: hij scoort als lichtgewicht, waarbij tegelijkertijd veel vermogen onder de behuizing zit. Ondanks zijn enorme koelvermogen is de Aventa compact fluisterstil. Het compressorgeluid kon door de ontwerpers tot een minimum worden beperkt. Het gebruikte materiaal EPP doet de rest. Trillingen worden gedempt, het gewicht kan laag worden gehouden.

    Dit maakt de Aventa compact bijzonder

    • Ruimtebesparende buitenafmetingen: Ideaal voor bestelwagens
    • Luchtverdeler met individuele instelmogelijkheden
    • Handige afstandsbediening
    • Airconditioning en automatische klimaatregeling bedienen via app (optioneel met Truma iNet Box)

    Compact aan de buiten- en binnenkant: De airconditioning past nog steeds op het dak, zelfs als het zonnepaneel, de schotelantenne en de dakkoffer daar al zijn gemonteerd. En dankzij de vlakke binnen luchtverdeler hoef je je hoofd niet in de caravan te trekken. Want de doorgangsvrijheid is bijna behouden.Tijdens bedrijf droogt het dakairconditioneringssysteem de gecirculeerde lucht en draagt zo bij aan een aangenaam binnenklimaat, zelfs bij kleine temperatuurverschillen.

    De Aventa comfort koelt snel af

    De Aventa comfort is een echte allrounder: hij koelt de caravan/kampeerauto in recordtijd tot een aangename temperatuur. Het duurt slechts iets meer dan een uur om een aangenaam klimaat te bereiken. Want dat is precies hoe lang de dakairconditioning erover doet totdat de temperatuur in de caravan is gedaald van 35 naar 25 graden. Bovendien kan het koelcircuit worden omgekeerd, zodat de Aventa comfot met 1700 watt kan verwarmen. Je hebt dus een extra warmtebron bij je, zeker tijdens de overgangsperiode.Of je nu graag de koele bries direct in je gezicht laat waaien of niet: Alles is mogelijk! De vier uitgangen op de binnen luchtverdeler wachten op u om de luchtstroom correct te sturen - doelbewust en toch tochtvrij.

    Zo scoort de Aventa comfort

    • Schakel de dakairconditioner gemakkelijk in en uit via de afstandsbediening
    • Hoge prestaties met een laag gewicht van slechts 33 kilo
    • Bijzonder stil in de slaapfunctie met verminderde blowersnelheid
    • Gebruik een timer om de gewenste bedrijfstijd te programmeren
    • Stel de kamertemperatuur in stappen van één graad in

    Meer info: www.truma.de


    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen
    16-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van Knaus

     Knaus heeft een elektrische kampeerauto

    Het eert innovatieve, toekomstgerichte oplossingen, concepten, strategieën en producten in de caravanindustrie: de "European Innovation Award". Een internationale jury – bestaande uit vertegenwoordigers van de gespecialiseerde redacties uit Europa's toonaangevende caravanlanden beoordeelt de inzendingen en bepaalt de winnaars. In opdracht van de internationale juryleden selecteert Dolde Medien Verlag de beste innovaties.
    En voor de vijfde keer op rij is Knaus Tabbert AG een van de trotse winnaars dit jaar met de KNAUS E.POWER DRIVE-studie, die de felbegeerde prijs kreeg in de categorie "Technology & Connectivity". Net als vorig jaar vond de prijsuitreiking vanwege de pandemie in digitale vorm plaats.

    De KNAUS E.POWER DRIVE-studie is de eerste volledig elektrische kampeerauto van Knaus Tabbert. In samenwerking met HWA AG een toonaangevende en ervaren ontwikkelingspartner in de autosport en engineering werd dit voertuig met elektrische aandrijving gecreëerd. Veel klanten willen moderne en schone mobiliteit van de toekomst de E.POWER DRIVE-studie is de logische en logische stap naar een elektrisch recreatievoertuig: complexe technologie in de cockpit, aandrijf elektrische motor met maximaal 180 kW vermogen, 90 km actieradius in puur elektrische werking. De elektromotor kan echter ook recupereren in de schuifmodus, d.w.z. elektrische energie opwekken en wordt aangedreven door de hoogspanningsbatterij die in de onderkant is geïnstalleerd.

    %%%FOTO3%%%

    Wanneer een batterijdrempel wordt bereikt, start de range extender, die stevig is gekoppeld aan een generator, automatisch op tijdens de rijmodus, waardoor ongemakkelijke en tijdrovende laadstops niet meer nodig zijn. Het heeft de primaire taak om de tractiebatterij op te laden, maar kan ook rechtstreeks elektriciteit leveren aan de aandrijfmotor. Tegelijkertijd voorziet de range extender ook de woonstructuur van het voertuig van energie.

     "Heel erg bedankt! De 'European Innovation Award' is een geweldige bevestiging en stimulans voor ons team om in de toekomst te blijven inspireren met nog veel meer innovaties", zegt CSO Gerd Adamietzki. "We zijn heel blij."

    Meer info www.knaustabbert.de

     

     




    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen
    14-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op de rotsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een reuze zitgroep bij Pilote

    Pilote P 696  u

    Een extra grote zitgroep kenmerkt de nieuwe Pilote.

    We dachten dat u-zitgroepen achterin kampeerauto’s tot het verleden behoorden niets is echter minder waar.

    De Franse fabrikant Pilote bracht met zijn nieuw type P 696 U een kampeerauto op de markt met een gigantische U-zitgroep achterin.  In plaats van bedden hetzij enkele of een eilandbed te timmeren benutte men de ruimte voor tafel en zitbanken. De zitbank langs de kant van de buitendeur  is zo maar eventjes 2,02 m breed, de sofa aan de overzijde is 1,4 m breed, ruim genoeg om eens een volleybalploeg uit te nodigen.je kunt er gedurende de dag je benen eens uitstrekken om een dutje te doen.  Het ontbrekende bed geeft  je een gevoel van ruimte zeker van op de achterste zitbank  hebt je een fantastisch zicht naar voor door het interieur van de 7 m lange halfintegrale P 696 U. Aansluitend bij de korte zitbank is de knappe rechte  keuken, daarnaast de wc en het wastafeltje.  Wie dacht dat er geen bed aan boord is vergist zich. Boven de U-zitgroep is een hefbed van 2,05 x 1,6 m. maak je van de U-zitgroep een bed, dat meet 2,0 x 1,6 m. Grote zwervers hoeven geen angst te hebben dat hun voeten buiten het bed zullen bengelen. Wie een halfintegrale zoekt met een maximaal, een beetje ongewoon, comfort zal de P 696 U zeker eens wat aandachtiger moeten bekijken.Voor zijn nieuwe integralen gebruikt Pilote de Fiat Ducato met zijn origineel verlaagd chassis als basisvoertuig. De opbouw is stevig en vakkundig uitgevoerd. Naast wanden en dak is ook de bodemplaat beschermt met een hagelbestendige polyester plaat. Voor de isolatie heeft men XPS schuim gebruikt. De vensters passen best in het fijn afgewerkte koetswerk .De deurtjes voor de bagagekoffer sluiten perfect en de buitendeur met dubbele vergrendeling laat niets te wensen over.

    Interieur

    De architecten en de decor ontwerpers hebben er een smaakvol interieur van gemaakt. Een chique houtdecor voor de meubelen afgewisseld met vlakke lichte kastdeuren en de onderkant van het hefbed met zijn panden in houtdecor en witte panden aangevuld met een reeks geïntegreerde lichten maakt de ruimtelijke indruk nog groter. Door de brede vensters heeft men schitterend  panoramisch uitzicht wat het aangenaam maakt om er te verblijven. De vloer in een licht laminaat ondersteunt dit ook nog een beetje.

    Keuken

    De keuken heeft een praktisch ingerichte uitvoering. Twee kookvuren in het aanrecht hebben een elektrische ontsteking. Buiten het spoelbakje blijft er nog genoeg werkbladoppervlakte over. Onderaan zijn laden met verdelingen voor flessen. In de hoge koelkast met een links en rechts opendraaiende deur is zeker plaats genoeg  om bederfbare eetwaren te stokkeren.

    Net achter de chauffeurszetel is een flinke kleerkast die aan de douchecabine paalt. Het voordeel is dat er geen storende wielkast de bodembak kleiner maakt, de stahoogte reikt tot 2 m. aan de overkant staat een draaibaar wc en het wastafeltje. Met de twee deuren kan men dit sanitair gedeelte van zowel de stuurcabine als  van de woonkamer afsluiten.

    Als we netjes gewassen en eventueel geschoren zijn komen we na een paar stappen door de brede gang aan de zitgroep. Daar staat een 0.9 m lange tafel je toe te lachen. Vindt je ze wat te breed kan ze in twee worden geklapt en is ze toch nog 0,4 m breed. Soms beter voor het ontbijt. Zit- en rugkussens zijn comfortabel spijtig echter dat er geen kussens in de hoeken voorzien zijn dat geeft een betere rugsteun als je een dutje wil doen. Voor de nachtrust laat men het elektrisch bediend hefbed boven de zitgroep omlaag zakken. Een Bultex matras op een lattenbodem zorgen voor een zalig slaapcomfort. Van het 2,0 x 1,6 m groot bed hoef je, je geen zorgen te maken om tijdens een vrolijke droom uit het bed te tuimelen. Van de zitgroep zelf kan men ofwel een bed maken of 2 zitbanken met veiligheidsgordels in de rijrichting.

    Om het ruimtelijk effect van het interieur tot zijn recht te laten komen zijn er geen hoge kasten aanwezig. Bagage moet in de bovenkasten, in een kleine kast of in de zitbanken. Ja, iedere zwerfauto heeft zo zijn compromissen,  zelfs een knappe  Pilote 696 U. Voor de bagage die wat stofferig mag worden is er een lade aan de buitenkant van de wagen.

    Samengevat

    De pilote 696 U is een soliede constructie en smaakvol ingericht. Daarbij een enorme zitgroep die het sfeervol wooncomfort op een hoog niveau tilt. Niet mooi maar enkele fietsen achteraan op een fietsrek zal kleine verplaatsingen hier en daar eenvoudiger maken.

    %%%FOTO7%%%

    Technische gegevens

    Basisvoertuig       Fiat Ducato verlaagd chassis

                                    Turbo diesel 140 pk

    L x B X H       6,99 x 2,3 x 2,88 m

    Stahoogte     2,14 m

    MTM              3.500 kg

    Hefbed          2,05 x 1,6 m

    Zitgroep         2,0 x 1,6 m

    Prijs vanaf      79.975 euro afhankelijk van de opties

    Meer info        Alpha Motorhomes

                              Temse


    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen
    13-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet parkeren tijdens de nacht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen
    11-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niesmann+bischoff valt in de prijzen

    Niesmann+Bischoff: Buitengewoon innovatief

     Flair en iSmove behalen talrijke belangrijke brancheonderscheidingen.

     Voor Niesmann+Bischoff begint het jaar 2022 met een onderscheiding. Voor de zevende keer op rij hebben de lezers van Promobil de Flair uitgeroepen tot de populairste liner van het jaar. Het voertuig maakte vooral indruk met uitstekend comfort, tijdloze elegantie en een buitengewoon ruimtegevoel en versterkt zo de positionering van Niesmann+Bischoff als de meest innovatieve premiumfabrikant van campers.

     Maar de nieuwste toevoeging aan de productfamilie van Niesmann+Bischoff doet op het gebied van onderscheidingen zeker niet onder voor zijn grote broer.

    Met zijn buitengewone design en royale ruimte overtreedt de iSmove sinds zijn lancering in de herfst van 2020 alle regels die voorheen golden voor campers in de compacte klasse. En nu breekt hij alle records. De iSmove ontving in 2021 zeven onderscheidingen van internationale vakjury's en behaalde daarmee bijna alle belangrijke prijzen in de branche.

     Premium award voor premium liners

     Een bijzonder hoogtepunt: de German Design Award voor de iSmove. In de categorie Excellent Product Design op het gebied van Conceptional Transportation versloeg de compacte liner van Niesmann+Bischoff de concurrentie en kreeg een 'Special Mention' van de internationale jury. De prijsuitreiking volgt in februari 2022. De German Design Award is een van de meest gerenommeerde designprijzen ter wereld. Het wordt toegekend door de German Design Council, een van 's werelds toonaangevende competentiecentra voor communicatie en merkbeheer op het gebied van design.

    “De German Brand Award is een uitstekende onderscheiding. We hebben veel regels en conventies voor de iSmove overtreden en zijn blij dat deze moed nu wordt beloond”, zegt Hubert Brandl, algemeen directeur van Niesmann+Bischoff.

    De German Design Award is er één uit een reeks prijzen die de iSmove 2021 voor zichzelf won. Deze omvatten een European Innovation Award in de categorie Interior Design, een Red Dot Award voor uitstekend productontwerp, een Plus X Award voor kwaliteit, design, functionaliteit en gebruiksgemak, en een ABC Award in de categorie Best of Best '21. Ook het Nederlandse camperblad NKC riep de iSmove Motorhome van het jaar 2021 uit, net als het Britse magazine What Motorhome. Begin 2022 riepen de lezers van promobil de iSmove, die in het najaar van 2020 nieuw op de markt kwam, uit tot nummer 3 van de populairste campers in zijn categorie. De iSmove heeft zich al gevestigd met zijn twee interieurs.

     Over Niesmann+Bischoff

    Niesmann+Bischoff GmbH is een Duitse fabrikant van exclusieve kampeerauto’s. Het hoofdkantoor en de productielocatie van het bedrijf bevinden zich in Polch in Rijnland-Palts. Er worden luxe stacaravans uit de series iSmove, Arto en Flair geproduceerd. Elke stacaravan ervaart individuele meerwaarde van planning tot eindinspectie. Niesmann+Bischoff GmbH is sinds 1996 een dochteronderneming van de Erwin Hymer Group.

     Erwin Hymer Groep

    De Erwin Hymer Group is een 100% dochteronderneming van Thor Industries, 's werelds grootste fabrikant van recreatieve voertuigen met meer dan 25.000 medewerkers. De Erwin Hymer Group verenigt fabrikanten van kampeerauto’s en caravans, accessoiresspecialisten en verhuur- en financieringsdiensten onder één dak. De Erwin Hymer Group omvat de camper- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Compass, Dethleffs, Elddis, Eriba, Etrusco, Hymer, Laika, LMC, Niesmann+Bischoff, Sunlight en Xplore, de camperverhuurbedrijven McRent en rent easy , der Ophangingsspecialist Goldschmitt, de accessoiresspecialist Movera en het reisportaal freeontour.

    Meer informatie www.erwinhymergroup.com.


    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen
    06-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig landschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen
    05-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs heeft nu ook camperbussen

    Dethleffs introduceert Globetrail: de eerste camperbus van Dethleffs

     

     

    Dethleffs, de uitvinder van de “woonauto”, presenteert in zijn 90-jarige bedrijfsgeschiedenis de eerste camperbus van het merk Dethleffs: de Globetrail. Voor de nieuwe camperbus op basis van de Fiat Ducato maakte Dethleffs gebruik van zijn jarenlange ervaring met de ontwikkeling en produceren van meer dan 50.000 camperbussen in opdracht. Redenen om in het jubileumjaar een eigen camperbus van het merk Dethleffs op de markt te brengen, waren er te over. Zo bestond in 2020 zo’n 32 procent van de hele markt voor recreatievoertuigen in Europa uit camperbussen. Tegelijkertijd zijn camperbussen in Duitsland op Urban Campers na het snelst groeide segment met een groei van 47 procent in 2020 in vergelijking met een jaar eerder. 

    Indelingen
    Dethleffs presenteert de camperbus Globetrail in twee indelingen: Globetrail 600 DB en Globetrail 640 EB. Groot onderscheidend kenmerk: terwijl de 6,0 meter lange Globetrail 600 DB is uitgerust met een dwars tweepersoonsbed achterin, zijn in de 36 cm langere Globetrail 640 EB de bedden in lengterichting geplaatst, die niet alleen als eenpersoonsbedden, maar ook als één grote ligweide kunnen worden gebruikt. Het exterieurdesign past perfect bij het Dethleffs-familiedesign met effen vlakken rond de ramen en de dynamische rode welving eronder.

    Interieur
    Voor het interieur grijpt Dethleffs terug op een geliefde indeling die al jaren zijn waarde heeft bewezen in camperbussen: de zitgroep tegenover de schuifdeur biedt twee stoelen in rijrichting en een grote tafel met uitdraaibare verlenging. De bestuurders- en passagiersstoel kunnen op draaiconsoles tot de eettafel worden gezwenkt en zijn zo te gebruiken als deel van de zitgroep. Achter de zitgroep is aan de bestuurderskant een ruime badkamer met grote douche te vinden. Een ruim keukenblok met tweepitsfornuis, gootsteen en groot werkvlak beschikt over meer dan voldoende opslagruimte met de drie greeploze lades en de bovenkasten. De grote koelkast met een inhoud van 84 liter aan de voorkant van het keukenblok is vanbinnen en vanbuiten even goed bereikbaar.

    Achterin zijn de bedden te vinden, met grote opbergkasten eronder. Door het slimme opklapmechanisme van de lattenbodem kunnen de bedden in een handomdraai tot een handige garage worden omgebouwd. Een opbergkast met uittreklade achterin biedt ruimte voor alle spullen die bij aankomst op het vakantieadres nodig zijn, zoals wielkeggen, zaklamp of kabels.

    Als basisvoertuig voor de Dethleffs Globetrail dient de bestelwagen Fiat Ducato met uitzetdak van de nieuwste generatie met emissiearme Multijet-III-motor, handgeschakelde versnellingsbak met zes versnellingen, handmatige klimaatregeling, dashboard, bestuurders- en passagiersairbag en ESC-veiligheidssysteem met ESP, extra zijwindondersteuning en stabiliteitscontrole aanhangwagen. In de basisversie wordt de Globetrail aangedreven door een viercilindermotor met 120 pk (88 kW). Op verzoek is de Globetrail ook met een krachtigere motor met 140 pk (104 kW), 160 pk (117 kW) of 180 pk (130 kW) verkrijgbaar. 

    %%%FOTO7%%%

    De eerste Globetrail staat komende week bij de dealer.

    Informatie over Erwin Hymer Group
    Erwin Hymer Group is een 100 procent dochter van THOR Industries, een van 's werelds grootste fabrikanten van recreatieve voertuigen met meer dan 31.000 werknemers wereldwijd. Erwin Hymer Group verenigt aanbieders van campers, caravans en accessoires, alsmede verhuur- en financieringsmaatschappijen, onder één dak. Tot Erwin Hymer Group behoren de camper- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Compass, Dethleffs, Elddis, ERIBA, Etrusco, HYMER, Laika, LMC, Niesmann+Bischoff, Sunlight en Xplore, de camperverhuurders Crossrent, McRent en Rent Easy, chassisbouwer Goldschmitt, onderdelenleverancier Movera en het reisportaal FREEONTOUR. 

    Meer informatie is beschikbaar op www.erwinhymergroup.com.



     

     

     




    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op stap met een camperbus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen
    02-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Aero 410 Qs een toffe reiscaravan

    Dethleffs Aero 410 QS.

    Als het om reizen betreft gaat de Aero van Dethleffs met de bloemen lopen.

    De Aero 410 QS is met zijn 6,34 m lengte en 2,3 m breedte een klassieker voor een koppel.  Met zijn afmetingen en redelijk laag gewicht van 1.130 kg biedt hij de bewoners voldoende levensruimte en hij kan door veel auto’s worden getrokken.

    De kleinste van de reeks

    De Aero 410 QS  is de kleinste van zijn reeks en kost met de 90 jaar jubileum uitrusting rond de 21.000 euro. Het koetswerk heeft blinkend gladde aluminium buiten beplating wat hem een chique uiterlijk geeft. De disselafdekking en de 17 duim aluvelgen zorgen voor de afmaak. Zoals we al meer gezien hebben bij Dethleffs caravans heeft de Aero 410 QS een brede buitendeur met venster en hordeur.

    Interieur

    Binnen valt het grote dakluik op en de acrylglazenwand aan de keuken. Warm water is voorzien, de boiler zelf is echter niet direct zichtbaar.Onder het dubbelbed vooraan is de bekende grote koffer en ook hier oppassen met te zware spullen, zij verhogen de druk op de trekhaak van het trekkend voertuig. Normaal kan men in de koffer langs binnen, hier is ook een kofferdeksel langs buiten om voorwerpen langs de buitenkant in te laden of er uit te nemen. Het kofferdeksel van de geïntegreerde disselkoffer gaat verticaal omhoog een voordeel als er fietsen op de dissel staan.  Het deksel zou wat breder mogen zijn om gemakkelijker bij de inhoud aan de zijkanten te kunnen.

    Keren we terug naar binnen waar we bijna helemaal rondom bovenkasten met vlakke lichte deuren zien ze hebben een degelijk scharnier en sluitwerk. Aanpalend bij het bed is de badkamer met rechts het draaibaar wc, in de andere hoek is het wastafeltje geplaatst. Een douche inrichting is een niet erg aan te raden optie. De badkamer is er te klein voor. Trouwens gebruik de douche van de camping, het is veel comfortabeler, je moet geen water aanhalen, het verwarmen, daarna terug weg brengen tot slot de badkamer helemaal opdrogen. Er zijn enkele afsluitbare kastjes, de 4 open schappen moeten echter leeg gemaakt worden vóór het vertrek.

    Comfortabel zitten.

    De comfortabele treinzit met tafel aan de wand is ruim bemeten voor een koppel. Desnoods kan er nog een bed voor één persoon van worden gemaakt. We denken aan een (klein)kind of de bomma die voor een gelegenheid eens mee op uitstap gaan. Naast de achterste zitbank is een kleerkast om U tegen te zeggen. Nadeel zijn de legplanken zonder stootrand, de kleren reizen er zo af tijdens het rijden. Het aanrecht van de keuken wordt bijna helemaal ingenomen door de 3 kookvuren op een lijn en de spoelbak, een zwarte plaat dekt alles keurig af. Onderaan zijn laden. Helaas, het kan niet anders, neemt de wielkast een deel van de kastinhoud in beslag. Voor de koelkast blijft er nog genoeg plaats en in de bovenkast met schappen kan veel klein keukenmateriaal.

     Samengevat

    Voor een koppel is de Aero 410 QS van Dethleffs een comfortabele en goed ingerichte reiscaravan, zonder dat we van een compacte caravan zouden durven spreken, daar is hij 30 cm te breed voor. Dat vertaalt zich natuurlijk is wat meer bewegingsruimte. ’t Is hoe men het bekijkt. Afwerking en is keurig, er zijn eveneens goede materialen gebruikt.

    Technische gegevens

    L X B X H     6,34 x 2,3 x 2,61 m

    L opbouw    5,13 m

    Stahoogte 1,98 m

    Bed             2,1 x 1,35 m

    Rijklaar gewicht   1.087 kg

    MTM                         1.300 kg( optie  tot 1.700 kg)

    Meer info: www.dethleffs.de


    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen
    01-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Programma voor dit jaar

    Beste vrienden,

    Als u graag aan een activiteit van de zwerfautoclub wil deelnemen, kom gerust eens kijken. U hoeft geen lid te zijn van de club. U kunt eens kennis maken met de leden van de ploeg en wij vertellen u al wat nodig is om eventueel aan een volgend weekeind deel te nemen.

    Beste Zwervers,

     In deze folder vinden jullie ons programma voor 2022

    Enkele mooie weekends vormen alweer de basis van een ontspannend programma!

    Noteer de datums vlug in je agenda en aarzel niet om in te schrijven!

    PROGRAMMA 2022

    8-10 april 2022:

    Weekendje Sluis (NL)

    Verrassende ontdekkingen net over de grens.

    25-28 mei 2022:

    Weekendje Sint Amands

    Rond 20 juni 2022: Moezel - Duitsland

    Één datum ligt al vast: 20 juni zijn we te gast bij Rainer & Diane Albert, onze wijnboer in Lösnich!

    We werken nog aan een verder programma, juiste datums volgen zodra we meer weten.

     

    13-16 oktober 2022:

    Wildweekend in de Ardennen

     

    CORONA:

    Iedereen weet het intussen al: reizen is niet meer zo vanzelfsprekend als voorheen. We doen onze uiterste best om toch één en ander te organiseren in 2020, maar de onzekerheid blijft groot.

    Bovendien is het moeilijk om nu al te reserveren voor volgend jaar, mede door de steeds veranderende mogelijkheden. Het is dus altijd mogelijk dat een activiteit geheel of gedeeltelijk moet worden geannuleerd of aangepast naargelang de omstandigheden.

     

     

    Inschrijven voor een activiteit:

    Eén van onze activiteiten spreekt je aan, en je wil graag deelnemen:

    U kan voortaan enkel nog inschrijven bij:

    Heidi en Luc Reymen - Engels

    Schoonbroek 100

    2180 Ekeren

    0473 36 05 78 (NA 18 uur)

    reymenengels@skynet.be

     

    1. Neem ALTIJD eerst contact op per telefoon of per email.

     

    1. Bevestig dat je mee wil gaan.

     

    1. Schrijf het verschuldigde bedrag over op onze rekening.

         PAS DAN bent u definitief ingeschreven.

     

    Ons rekeningnummer:

    Voor betalingen bij deelname aan activiteiten:

    BE88 7755 9103 2741

     

    Annulering:

    Om één of andere reden kan u toch niet mee:

    • Contacteer zo snel mogelijk de verantwoordelijke.
    • Bevestig uw annulatie steeds schriftelijk (email)
    • Als u annuleert wordt geval per geval bekeken in hoeverre wij u nog kunnen terugbetalen. Wij houden daarbij rekening met reeds gemaakte kosten en reserveringen.

     

    Algemene Informatie:

    Hebt u vragen omtrent “de Zwervers”, onze werking, of vragen om en rond de motorhome, neem dan gerust contact op met:

    Robert Vermeulen

    0477-43 85 66

    vermeulenrobert59@gmail.com

    Heidi en Luc Reymen – Engels

    0473 36 05 78

    reymenengels@skynet.be

                                                   Oproep

     

    Onze vereniging steunt volledig op de medewerking van vrijwilligers. En het groepje werkers is de laatste jaren flink geslonken.

    Als wij dus in de toekomst verder mooie activiteiten willen blijven aanbieden, zouden een paar extra helpende handen zeker welkom zijn.

    • Wil je wat tijd vrij maken om samen met ons af en toe iets te organiseren?
    • Wil je wat tijd vrijmaken om ons administratief wat te ondersteunen?
    • Wil je wel eens de handen uit de mouwen steken op een weekend of tijdens een reis?
    • Kan je ons helpen aan leuke Bestem- mingen en/of overnachtingsplaatsen?

    Laat dan vlug iets van je horen bij één van de contactadressen.

    Iedereen welkom voor een vrijblijvend gesprekje over de mogelijkheden!

    Wil je op de hoogte blijven van alle activiteiten? Geef uw email adres door, en wij sturen u automatisch alle details van onze activiteiten!


    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Rapido 855 F is iets kleiner

    Rapido 855 F

    Voor het seizoen 2022 heeft Rapido een iets kleiner model uit de reeks 8F de 855 F ontwikkeld.

     Kampeerauto’s met enkele bedden worden veel gevraagd, voor die zwervers heeft Rapido de 866 F in zijn programma. De nieuwe integrale 855 F is wat afgekeken van zijn grotere broer de 866 F. Hij is slechts 6,79 m lang tegenover de 7,49 m  van de 866 F. Gebouwd op het verlaagd chassis van Fiat Ducato heeft hij ook als standaard de 140 pk sterke diesel motor onder de motorkap. Door zijn kortere lengte moesten de ontwerpers van Rapido aan het interieur wat wijzigen. De ruime badkamer werd wat ingekrompen wat al redelijk wat winst geeft. In plaats van de twee zitbanken langs de zijwanden werd verkozen voor een L-zitbank en een enkele zit naast de buitendeur wat ook weer enkele centimeters bespaard. De keuken kreeg een plaats aan de andere zijde van de buitendeur. Op die manier kon men twee iets meer dan 2 m lange enkele bedden achterin bouwen. De Rapido 855 F is op een korter chassis gebouwd waardoor hij wendbaarder is dan zijn grotere broer. Daarbij is hij nog wat lichter wat de rijeigenschappen bevorderd.

     De Franse fabrikant maakt de opbouw uit sandwichpanelen voor dak, wanden en bodem geïsoleerd met water afstotend styrofoam, buitenbeplating is hagelbestendig polyester. In de bodemplaat zijn de houten latten vervangen door kunststof materiaal. Een paar deuren geven toegang tot de garage die zo maar eventjes 150 kg kan dragen. Tegen de voorwand van de garage is het elektronisch hart van de wagen geïnstalleerd.

    Via de kloeke maar niet zo brede buitendeur met venster en dubbel slot komt men in het licht sfeervol interieur.  Met z’n vieren kan men in de L-zitgroep rond de klapbare één potige tafel genieten van de plaatselijke lekkernijen. Door de tafel samen te vouwen kan men gemakkelijk van het woongedeelte naar de stuurcabine met haar draaiende zetels of omgekeerd. Het hefbed in de stuurcabine als men dat zo mag noemen is groot genoeg voor 2 personen en zou 200 kg mogen dragen.  Met de bijna 10 cm dikke matras op een lattenbodem is lekker slaap comfort gegarandeerd. Boven de garage vinden we bedden van iets meer dan 2 m lang. Zoals te verwachten voor kampeerauto’s in deze prijsklassen liggen er comfortabele Bultex matrassen op de lattenbodems. Aan het hoofdeinde van de bedden heeft men de bovenkasten nogal laag naar onder gemaakt. Dat vertaalt zich van meer inhoud maar je hoofd is niet ver van de bodem. Bij het omdraaien in bed of recht komen zou je wel eens onzacht met de onderkant van de bovenkast in aanraking kunnen komen. Zoals we in vele zwerfauto’s zien zijn hier afsluitbare kasten onder de voeteinden van de bedden. Een schuifdeur sluit de slaapkamer van het woongedeelte af. In de badkamer is het wastafeltje met spiegel aan de draaibare wand bevestigd. Draait men het geheel voor de wc heeft men een douche met voldoende plaats.

    Blijft ons nog de keuken met een 1,35 m breed aanrecht. Groot genoeg voor 2 kookvuren op een lijn en een spoelbak, beide met afzonderlijke zwarte plaat af te dekken. Vooraan is een werkoppervlakte over de volle breedte van het aanrecht. Onderaan is de koelkast en andere kasten voor keukengerief, in de bovenkast is plaats voor het kleinere materiaal.

     Samengevat

    De nieuwe integrale Rapido 855 F is een leuke kampeerauto voor 4 personen. Zoals we gewoon zijn van het Franse merk keurig en degelijk afgewerkt. Met zijn korte wielbasis gemakkelijk te maneuvreren en het interieur brengt je al vlug in vakantiestemming.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig:  Fiat Ducato 140 pk

                    Verlaagd chassis

    L X B X H   6,79 x 2,35 x 2,89 m

    Rijklaar gewicht  3055 kg

    MTM               3500 kg

    Bedden achterin    2,04 x 1,88 m

                       2,02 x 0,84 m

    Hefbed vooraan     1,86 x 1,4 m

    Prijs vanaf        75.300 euro

    Info:             info@decuyper.com


    Categorie:Met de zwerfauto Belgiƫ en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!