Inhoud blog
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen kosten geld
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Veel plezier
  • De nieuwe Sport bij Knaus
  • Veel pret met de nieuwe Malibu 4x4
  • Draag lichte kleren bui duisternis!!!!
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • pas op met winterbanden Duitsland
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    14-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op de rotsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een reuze zitgroep bij Pilote

    Pilote P 696  u

    Een extra grote zitgroep kenmerkt de nieuwe Pilote.

    We dachten dat u-zitgroepen achterin kampeerauto’s tot het verleden behoorden niets is echter minder waar.

    De Franse fabrikant Pilote bracht met zijn nieuw type P 696 U een kampeerauto op de markt met een gigantische U-zitgroep achterin.  In plaats van bedden hetzij enkele of een eilandbed te timmeren benutte men de ruimte voor tafel en zitbanken. De zitbank langs de kant van de buitendeur  is zo maar eventjes 2,02 m breed, de sofa aan de overzijde is 1,4 m breed, ruim genoeg om eens een volleybalploeg uit te nodigen.je kunt er gedurende de dag je benen eens uitstrekken om een dutje te doen.  Het ontbrekende bed geeft  je een gevoel van ruimte zeker van op de achterste zitbank  hebt je een fantastisch zicht naar voor door het interieur van de 7 m lange halfintegrale P 696 U. Aansluitend bij de korte zitbank is de knappe rechte  keuken, daarnaast de wc en het wastafeltje.  Wie dacht dat er geen bed aan boord is vergist zich. Boven de U-zitgroep is een hefbed van 2,05 x 1,6 m. maak je van de U-zitgroep een bed, dat meet 2,0 x 1,6 m. Grote zwervers hoeven geen angst te hebben dat hun voeten buiten het bed zullen bengelen. Wie een halfintegrale zoekt met een maximaal, een beetje ongewoon, comfort zal de P 696 U zeker eens wat aandachtiger moeten bekijken.Voor zijn nieuwe integralen gebruikt Pilote de Fiat Ducato met zijn origineel verlaagd chassis als basisvoertuig. De opbouw is stevig en vakkundig uitgevoerd. Naast wanden en dak is ook de bodemplaat beschermt met een hagelbestendige polyester plaat. Voor de isolatie heeft men XPS schuim gebruikt. De vensters passen best in het fijn afgewerkte koetswerk .De deurtjes voor de bagagekoffer sluiten perfect en de buitendeur met dubbele vergrendeling laat niets te wensen over.

    Interieur

    De architecten en de decor ontwerpers hebben er een smaakvol interieur van gemaakt. Een chique houtdecor voor de meubelen afgewisseld met vlakke lichte kastdeuren en de onderkant van het hefbed met zijn panden in houtdecor en witte panden aangevuld met een reeks geïntegreerde lichten maakt de ruimtelijke indruk nog groter. Door de brede vensters heeft men schitterend  panoramisch uitzicht wat het aangenaam maakt om er te verblijven. De vloer in een licht laminaat ondersteunt dit ook nog een beetje.

    Keuken

    De keuken heeft een praktisch ingerichte uitvoering. Twee kookvuren in het aanrecht hebben een elektrische ontsteking. Buiten het spoelbakje blijft er nog genoeg werkbladoppervlakte over. Onderaan zijn laden met verdelingen voor flessen. In de hoge koelkast met een links en rechts opendraaiende deur is zeker plaats genoeg  om bederfbare eetwaren te stokkeren.

    Net achter de chauffeurszetel is een flinke kleerkast die aan de douchecabine paalt. Het voordeel is dat er geen storende wielkast de bodembak kleiner maakt, de stahoogte reikt tot 2 m. aan de overkant staat een draaibaar wc en het wastafeltje. Met de twee deuren kan men dit sanitair gedeelte van zowel de stuurcabine als  van de woonkamer afsluiten.

    Als we netjes gewassen en eventueel geschoren zijn komen we na een paar stappen door de brede gang aan de zitgroep. Daar staat een 0.9 m lange tafel je toe te lachen. Vindt je ze wat te breed kan ze in twee worden geklapt en is ze toch nog 0,4 m breed. Soms beter voor het ontbijt. Zit- en rugkussens zijn comfortabel spijtig echter dat er geen kussens in de hoeken voorzien zijn dat geeft een betere rugsteun als je een dutje wil doen. Voor de nachtrust laat men het elektrisch bediend hefbed boven de zitgroep omlaag zakken. Een Bultex matras op een lattenbodem zorgen voor een zalig slaapcomfort. Van het 2,0 x 1,6 m groot bed hoef je, je geen zorgen te maken om tijdens een vrolijke droom uit het bed te tuimelen. Van de zitgroep zelf kan men ofwel een bed maken of 2 zitbanken met veiligheidsgordels in de rijrichting.

    Om het ruimtelijk effect van het interieur tot zijn recht te laten komen zijn er geen hoge kasten aanwezig. Bagage moet in de bovenkasten, in een kleine kast of in de zitbanken. Ja, iedere zwerfauto heeft zo zijn compromissen,  zelfs een knappe  Pilote 696 U. Voor de bagage die wat stofferig mag worden is er een lade aan de buitenkant van de wagen.

    Samengevat

    De pilote 696 U is een soliede constructie en smaakvol ingericht. Daarbij een enorme zitgroep die het sfeervol wooncomfort op een hoog niveau tilt. Niet mooi maar enkele fietsen achteraan op een fietsrek zal kleine verplaatsingen hier en daar eenvoudiger maken.

    %%%FOTO7%%%

    Technische gegevens

    Basisvoertuig       Fiat Ducato verlaagd chassis

                                    Turbo diesel 140 pk

    L x B X H       6,99 x 2,3 x 2,88 m

    Stahoogte     2,14 m

    MTM              3.500 kg

    Hefbed          2,05 x 1,6 m

    Zitgroep         2,0 x 1,6 m

    Prijs vanaf      79.975 euro afhankelijk van de opties

    Meer info        Alpha Motorhomes

                              Temse


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    13-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet parkeren tijdens de nacht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    11-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niesmann+bischoff valt in de prijzen

    Niesmann+Bischoff: Buitengewoon innovatief

     Flair en iSmove behalen talrijke belangrijke brancheonderscheidingen.

     Voor Niesmann+Bischoff begint het jaar 2022 met een onderscheiding. Voor de zevende keer op rij hebben de lezers van Promobil de Flair uitgeroepen tot de populairste liner van het jaar. Het voertuig maakte vooral indruk met uitstekend comfort, tijdloze elegantie en een buitengewoon ruimtegevoel en versterkt zo de positionering van Niesmann+Bischoff als de meest innovatieve premiumfabrikant van campers.

     Maar de nieuwste toevoeging aan de productfamilie van Niesmann+Bischoff doet op het gebied van onderscheidingen zeker niet onder voor zijn grote broer.

    Met zijn buitengewone design en royale ruimte overtreedt de iSmove sinds zijn lancering in de herfst van 2020 alle regels die voorheen golden voor campers in de compacte klasse. En nu breekt hij alle records. De iSmove ontving in 2021 zeven onderscheidingen van internationale vakjury's en behaalde daarmee bijna alle belangrijke prijzen in de branche.

     Premium award voor premium liners

     Een bijzonder hoogtepunt: de German Design Award voor de iSmove. In de categorie Excellent Product Design op het gebied van Conceptional Transportation versloeg de compacte liner van Niesmann+Bischoff de concurrentie en kreeg een 'Special Mention' van de internationale jury. De prijsuitreiking volgt in februari 2022. De German Design Award is een van de meest gerenommeerde designprijzen ter wereld. Het wordt toegekend door de German Design Council, een van 's werelds toonaangevende competentiecentra voor communicatie en merkbeheer op het gebied van design.

    “De German Brand Award is een uitstekende onderscheiding. We hebben veel regels en conventies voor de iSmove overtreden en zijn blij dat deze moed nu wordt beloond”, zegt Hubert Brandl, algemeen directeur van Niesmann+Bischoff.

    De German Design Award is er één uit een reeks prijzen die de iSmove 2021 voor zichzelf won. Deze omvatten een European Innovation Award in de categorie Interior Design, een Red Dot Award voor uitstekend productontwerp, een Plus X Award voor kwaliteit, design, functionaliteit en gebruiksgemak, en een ABC Award in de categorie Best of Best '21. Ook het Nederlandse camperblad NKC riep de iSmove Motorhome van het jaar 2021 uit, net als het Britse magazine What Motorhome. Begin 2022 riepen de lezers van promobil de iSmove, die in het najaar van 2020 nieuw op de markt kwam, uit tot nummer 3 van de populairste campers in zijn categorie. De iSmove heeft zich al gevestigd met zijn twee interieurs.

     Over Niesmann+Bischoff

    Niesmann+Bischoff GmbH is een Duitse fabrikant van exclusieve kampeerauto’s. Het hoofdkantoor en de productielocatie van het bedrijf bevinden zich in Polch in Rijnland-Palts. Er worden luxe stacaravans uit de series iSmove, Arto en Flair geproduceerd. Elke stacaravan ervaart individuele meerwaarde van planning tot eindinspectie. Niesmann+Bischoff GmbH is sinds 1996 een dochteronderneming van de Erwin Hymer Group.

     Erwin Hymer Groep

    De Erwin Hymer Group is een 100% dochteronderneming van Thor Industries, 's werelds grootste fabrikant van recreatieve voertuigen met meer dan 25.000 medewerkers. De Erwin Hymer Group verenigt fabrikanten van kampeerauto’s en caravans, accessoiresspecialisten en verhuur- en financieringsdiensten onder één dak. De Erwin Hymer Group omvat de camper- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Compass, Dethleffs, Elddis, Eriba, Etrusco, Hymer, Laika, LMC, Niesmann+Bischoff, Sunlight en Xplore, de camperverhuurbedrijven McRent en rent easy , der Ophangingsspecialist Goldschmitt, de accessoiresspecialist Movera en het reisportaal freeontour.

    Meer informatie www.erwinhymergroup.com.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    06-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig landschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    05-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs heeft nu ook camperbussen

    Dethleffs introduceert Globetrail: de eerste camperbus van Dethleffs

     

     

    Dethleffs, de uitvinder van de “woonauto”, presenteert in zijn 90-jarige bedrijfsgeschiedenis de eerste camperbus van het merk Dethleffs: de Globetrail. Voor de nieuwe camperbus op basis van de Fiat Ducato maakte Dethleffs gebruik van zijn jarenlange ervaring met de ontwikkeling en produceren van meer dan 50.000 camperbussen in opdracht. Redenen om in het jubileumjaar een eigen camperbus van het merk Dethleffs op de markt te brengen, waren er te over. Zo bestond in 2020 zo’n 32 procent van de hele markt voor recreatievoertuigen in Europa uit camperbussen. Tegelijkertijd zijn camperbussen in Duitsland op Urban Campers na het snelst groeide segment met een groei van 47 procent in 2020 in vergelijking met een jaar eerder. 

    Indelingen
    Dethleffs presenteert de camperbus Globetrail in twee indelingen: Globetrail 600 DB en Globetrail 640 EB. Groot onderscheidend kenmerk: terwijl de 6,0 meter lange Globetrail 600 DB is uitgerust met een dwars tweepersoonsbed achterin, zijn in de 36 cm langere Globetrail 640 EB de bedden in lengterichting geplaatst, die niet alleen als eenpersoonsbedden, maar ook als één grote ligweide kunnen worden gebruikt. Het exterieurdesign past perfect bij het Dethleffs-familiedesign met effen vlakken rond de ramen en de dynamische rode welving eronder.

    Interieur
    Voor het interieur grijpt Dethleffs terug op een geliefde indeling die al jaren zijn waarde heeft bewezen in camperbussen: de zitgroep tegenover de schuifdeur biedt twee stoelen in rijrichting en een grote tafel met uitdraaibare verlenging. De bestuurders- en passagiersstoel kunnen op draaiconsoles tot de eettafel worden gezwenkt en zijn zo te gebruiken als deel van de zitgroep. Achter de zitgroep is aan de bestuurderskant een ruime badkamer met grote douche te vinden. Een ruim keukenblok met tweepitsfornuis, gootsteen en groot werkvlak beschikt over meer dan voldoende opslagruimte met de drie greeploze lades en de bovenkasten. De grote koelkast met een inhoud van 84 liter aan de voorkant van het keukenblok is vanbinnen en vanbuiten even goed bereikbaar.

    Achterin zijn de bedden te vinden, met grote opbergkasten eronder. Door het slimme opklapmechanisme van de lattenbodem kunnen de bedden in een handomdraai tot een handige garage worden omgebouwd. Een opbergkast met uittreklade achterin biedt ruimte voor alle spullen die bij aankomst op het vakantieadres nodig zijn, zoals wielkeggen, zaklamp of kabels.

    Als basisvoertuig voor de Dethleffs Globetrail dient de bestelwagen Fiat Ducato met uitzetdak van de nieuwste generatie met emissiearme Multijet-III-motor, handgeschakelde versnellingsbak met zes versnellingen, handmatige klimaatregeling, dashboard, bestuurders- en passagiersairbag en ESC-veiligheidssysteem met ESP, extra zijwindondersteuning en stabiliteitscontrole aanhangwagen. In de basisversie wordt de Globetrail aangedreven door een viercilindermotor met 120 pk (88 kW). Op verzoek is de Globetrail ook met een krachtigere motor met 140 pk (104 kW), 160 pk (117 kW) of 180 pk (130 kW) verkrijgbaar. 

    %%%FOTO7%%%

    De eerste Globetrail staat komende week bij de dealer.

    Informatie over Erwin Hymer Group
    Erwin Hymer Group is een 100 procent dochter van THOR Industries, een van 's werelds grootste fabrikanten van recreatieve voertuigen met meer dan 31.000 werknemers wereldwijd. Erwin Hymer Group verenigt aanbieders van campers, caravans en accessoires, alsmede verhuur- en financieringsmaatschappijen, onder één dak. Tot Erwin Hymer Group behoren de camper- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Compass, Dethleffs, Elddis, ERIBA, Etrusco, HYMER, Laika, LMC, Niesmann+Bischoff, Sunlight en Xplore, de camperverhuurders Crossrent, McRent en Rent Easy, chassisbouwer Goldschmitt, onderdelenleverancier Movera en het reisportaal FREEONTOUR. 

    Meer informatie is beschikbaar op www.erwinhymergroup.com.



     

     

     




    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op stap met een camperbus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    02-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Aero 410 Qs een toffe reiscaravan

    Dethleffs Aero 410 QS.

    Als het om reizen betreft gaat de Aero van Dethleffs met de bloemen lopen.

    De Aero 410 QS is met zijn 6,34 m lengte en 2,3 m breedte een klassieker voor een koppel.  Met zijn afmetingen en redelijk laag gewicht van 1.130 kg biedt hij de bewoners voldoende levensruimte en hij kan door veel auto’s worden getrokken.

    De kleinste van de reeks

    De Aero 410 QS  is de kleinste van zijn reeks en kost met de 90 jaar jubileum uitrusting rond de 21.000 euro. Het koetswerk heeft blinkend gladde aluminium buiten beplating wat hem een chique uiterlijk geeft. De disselafdekking en de 17 duim aluvelgen zorgen voor de afmaak. Zoals we al meer gezien hebben bij Dethleffs caravans heeft de Aero 410 QS een brede buitendeur met venster en hordeur.

    Interieur

    Binnen valt het grote dakluik op en de acrylglazenwand aan de keuken. Warm water is voorzien, de boiler zelf is echter niet direct zichtbaar.Onder het dubbelbed vooraan is de bekende grote koffer en ook hier oppassen met te zware spullen, zij verhogen de druk op de trekhaak van het trekkend voertuig. Normaal kan men in de koffer langs binnen, hier is ook een kofferdeksel langs buiten om voorwerpen langs de buitenkant in te laden of er uit te nemen. Het kofferdeksel van de geïntegreerde disselkoffer gaat verticaal omhoog een voordeel als er fietsen op de dissel staan.  Het deksel zou wat breder mogen zijn om gemakkelijker bij de inhoud aan de zijkanten te kunnen.

    Keren we terug naar binnen waar we bijna helemaal rondom bovenkasten met vlakke lichte deuren zien ze hebben een degelijk scharnier en sluitwerk. Aanpalend bij het bed is de badkamer met rechts het draaibaar wc, in de andere hoek is het wastafeltje geplaatst. Een douche inrichting is een niet erg aan te raden optie. De badkamer is er te klein voor. Trouwens gebruik de douche van de camping, het is veel comfortabeler, je moet geen water aanhalen, het verwarmen, daarna terug weg brengen tot slot de badkamer helemaal opdrogen. Er zijn enkele afsluitbare kastjes, de 4 open schappen moeten echter leeg gemaakt worden vóór het vertrek.

    Comfortabel zitten.

    De comfortabele treinzit met tafel aan de wand is ruim bemeten voor een koppel. Desnoods kan er nog een bed voor één persoon van worden gemaakt. We denken aan een (klein)kind of de bomma die voor een gelegenheid eens mee op uitstap gaan. Naast de achterste zitbank is een kleerkast om U tegen te zeggen. Nadeel zijn de legplanken zonder stootrand, de kleren reizen er zo af tijdens het rijden. Het aanrecht van de keuken wordt bijna helemaal ingenomen door de 3 kookvuren op een lijn en de spoelbak, een zwarte plaat dekt alles keurig af. Onderaan zijn laden. Helaas, het kan niet anders, neemt de wielkast een deel van de kastinhoud in beslag. Voor de koelkast blijft er nog genoeg plaats en in de bovenkast met schappen kan veel klein keukenmateriaal.

     Samengevat

    Voor een koppel is de Aero 410 QS van Dethleffs een comfortabele en goed ingerichte reiscaravan, zonder dat we van een compacte caravan zouden durven spreken, daar is hij 30 cm te breed voor. Dat vertaalt zich natuurlijk is wat meer bewegingsruimte. ’t Is hoe men het bekijkt. Afwerking en is keurig, er zijn eveneens goede materialen gebruikt.

    Technische gegevens

    L X B X H     6,34 x 2,3 x 2,61 m

    L opbouw    5,13 m

    Stahoogte 1,98 m

    Bed             2,1 x 1,35 m

    Rijklaar gewicht   1.087 kg

    MTM                         1.300 kg( optie  tot 1.700 kg)

    Meer info: www.dethleffs.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    01-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Programma voor dit jaar

    Beste vrienden,

    Als u graag aan een activiteit van de zwerfautoclub wil deelnemen, kom gerust eens kijken. U hoeft geen lid te zijn van de club. U kunt eens kennis maken met de leden van de ploeg en wij vertellen u al wat nodig is om eventueel aan een volgend weekeind deel te nemen.

    Beste Zwervers,

     In deze folder vinden jullie ons programma voor 2022

    Enkele mooie weekends vormen alweer de basis van een ontspannend programma!

    Noteer de datums vlug in je agenda en aarzel niet om in te schrijven!

    PROGRAMMA 2022

    8-10 april 2022:

    Weekendje Sluis (NL)

    Verrassende ontdekkingen net over de grens.

    25-28 mei 2022:

    Weekendje Sint Amands

    Rond 20 juni 2022: Moezel - Duitsland

    Één datum ligt al vast: 20 juni zijn we te gast bij Rainer & Diane Albert, onze wijnboer in Lösnich!

    We werken nog aan een verder programma, juiste datums volgen zodra we meer weten.

     

    13-16 oktober 2022:

    Wildweekend in de Ardennen

     

    CORONA:

    Iedereen weet het intussen al: reizen is niet meer zo vanzelfsprekend als voorheen. We doen onze uiterste best om toch één en ander te organiseren in 2020, maar de onzekerheid blijft groot.

    Bovendien is het moeilijk om nu al te reserveren voor volgend jaar, mede door de steeds veranderende mogelijkheden. Het is dus altijd mogelijk dat een activiteit geheel of gedeeltelijk moet worden geannuleerd of aangepast naargelang de omstandigheden.

     

     

    Inschrijven voor een activiteit:

    Eén van onze activiteiten spreekt je aan, en je wil graag deelnemen:

    U kan voortaan enkel nog inschrijven bij:

    Heidi en Luc Reymen - Engels

    Schoonbroek 100

    2180 Ekeren

    0473 36 05 78 (NA 18 uur)

    reymenengels@skynet.be

     

    1. Neem ALTIJD eerst contact op per telefoon of per email.

     

    1. Bevestig dat je mee wil gaan.

     

    1. Schrijf het verschuldigde bedrag over op onze rekening.

         PAS DAN bent u definitief ingeschreven.

     

    Ons rekeningnummer:

    Voor betalingen bij deelname aan activiteiten:

    BE88 7755 9103 2741

     

    Annulering:

    Om één of andere reden kan u toch niet mee:

    • Contacteer zo snel mogelijk de verantwoordelijke.
    • Bevestig uw annulatie steeds schriftelijk (email)
    • Als u annuleert wordt geval per geval bekeken in hoeverre wij u nog kunnen terugbetalen. Wij houden daarbij rekening met reeds gemaakte kosten en reserveringen.

     

    Algemene Informatie:

    Hebt u vragen omtrent “de Zwervers”, onze werking, of vragen om en rond de motorhome, neem dan gerust contact op met:

    Robert Vermeulen

    0477-43 85 66

    vermeulenrobert59@gmail.com

    Heidi en Luc Reymen – Engels

    0473 36 05 78

    reymenengels@skynet.be

                                                   Oproep

     

    Onze vereniging steunt volledig op de medewerking van vrijwilligers. En het groepje werkers is de laatste jaren flink geslonken.

    Als wij dus in de toekomst verder mooie activiteiten willen blijven aanbieden, zouden een paar extra helpende handen zeker welkom zijn.

    • Wil je wat tijd vrij maken om samen met ons af en toe iets te organiseren?
    • Wil je wat tijd vrijmaken om ons administratief wat te ondersteunen?
    • Wil je wel eens de handen uit de mouwen steken op een weekend of tijdens een reis?
    • Kan je ons helpen aan leuke Bestem- mingen en/of overnachtingsplaatsen?

    Laat dan vlug iets van je horen bij één van de contactadressen.

    Iedereen welkom voor een vrijblijvend gesprekje over de mogelijkheden!

    Wil je op de hoogte blijven van alle activiteiten? Geef uw email adres door, en wij sturen u automatisch alle details van onze activiteiten!


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Rapido 855 F is iets kleiner

    Rapido 855 F

    Voor het seizoen 2022 heeft Rapido een iets kleiner model uit de reeks 8F de 855 F ontwikkeld.

     Kampeerauto’s met enkele bedden worden veel gevraagd, voor die zwervers heeft Rapido de 866 F in zijn programma. De nieuwe integrale 855 F is wat afgekeken van zijn grotere broer de 866 F. Hij is slechts 6,79 m lang tegenover de 7,49 m  van de 866 F. Gebouwd op het verlaagd chassis van Fiat Ducato heeft hij ook als standaard de 140 pk sterke diesel motor onder de motorkap. Door zijn kortere lengte moesten de ontwerpers van Rapido aan het interieur wat wijzigen. De ruime badkamer werd wat ingekrompen wat al redelijk wat winst geeft. In plaats van de twee zitbanken langs de zijwanden werd verkozen voor een L-zitbank en een enkele zit naast de buitendeur wat ook weer enkele centimeters bespaard. De keuken kreeg een plaats aan de andere zijde van de buitendeur. Op die manier kon men twee iets meer dan 2 m lange enkele bedden achterin bouwen. De Rapido 855 F is op een korter chassis gebouwd waardoor hij wendbaarder is dan zijn grotere broer. Daarbij is hij nog wat lichter wat de rijeigenschappen bevorderd.

     De Franse fabrikant maakt de opbouw uit sandwichpanelen voor dak, wanden en bodem geïsoleerd met water afstotend styrofoam, buitenbeplating is hagelbestendig polyester. In de bodemplaat zijn de houten latten vervangen door kunststof materiaal. Een paar deuren geven toegang tot de garage die zo maar eventjes 150 kg kan dragen. Tegen de voorwand van de garage is het elektronisch hart van de wagen geïnstalleerd.

    Via de kloeke maar niet zo brede buitendeur met venster en dubbel slot komt men in het licht sfeervol interieur.  Met z’n vieren kan men in de L-zitgroep rond de klapbare één potige tafel genieten van de plaatselijke lekkernijen. Door de tafel samen te vouwen kan men gemakkelijk van het woongedeelte naar de stuurcabine met haar draaiende zetels of omgekeerd. Het hefbed in de stuurcabine als men dat zo mag noemen is groot genoeg voor 2 personen en zou 200 kg mogen dragen.  Met de bijna 10 cm dikke matras op een lattenbodem is lekker slaap comfort gegarandeerd. Boven de garage vinden we bedden van iets meer dan 2 m lang. Zoals te verwachten voor kampeerauto’s in deze prijsklassen liggen er comfortabele Bultex matrassen op de lattenbodems. Aan het hoofdeinde van de bedden heeft men de bovenkasten nogal laag naar onder gemaakt. Dat vertaalt zich van meer inhoud maar je hoofd is niet ver van de bodem. Bij het omdraaien in bed of recht komen zou je wel eens onzacht met de onderkant van de bovenkast in aanraking kunnen komen. Zoals we in vele zwerfauto’s zien zijn hier afsluitbare kasten onder de voeteinden van de bedden. Een schuifdeur sluit de slaapkamer van het woongedeelte af. In de badkamer is het wastafeltje met spiegel aan de draaibare wand bevestigd. Draait men het geheel voor de wc heeft men een douche met voldoende plaats.

    Blijft ons nog de keuken met een 1,35 m breed aanrecht. Groot genoeg voor 2 kookvuren op een lijn en een spoelbak, beide met afzonderlijke zwarte plaat af te dekken. Vooraan is een werkoppervlakte over de volle breedte van het aanrecht. Onderaan is de koelkast en andere kasten voor keukengerief, in de bovenkast is plaats voor het kleinere materiaal.

     Samengevat

    De nieuwe integrale Rapido 855 F is een leuke kampeerauto voor 4 personen. Zoals we gewoon zijn van het Franse merk keurig en degelijk afgewerkt. Met zijn korte wielbasis gemakkelijk te maneuvreren en het interieur brengt je al vlug in vakantiestemming.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig:  Fiat Ducato 140 pk

                    Verlaagd chassis

    L X B X H   6,79 x 2,35 x 2,89 m

    Rijklaar gewicht  3055 kg

    MTM               3500 kg

    Bedden achterin    2,04 x 1,88 m

                       2,02 x 0,84 m

    Hefbed vooraan     1,86 x 1,4 m

    Prijs vanaf        75.300 euro

    Info:             info@decuyper.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    26-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thetford is de beste
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Thetford winnaar ‘Beste Marken’ award 

    Het Duitse magazine voor recreatievoertuigen, Promobil, organiseert jaarlijks een lezersonderzoek. Dit leidt tot de selectie van de ‘Beste Marken’ (beste merken) awards. In de categorie Toiletsystemen is Thetford de traditionele winnaar.

     De stem van de klant

    In hun jaarlijkse lezersonderzoek laat Promobil de klanten aan het woord. Klanten laten zien loyaal te zijn aan hun merken, en met bijna 80% van de stemmen in de categorie Toiletsystemen is de overgrote meerderheid loyaal aan het merk Thetford. Thetford is al bijna 50 jaar actief op de Europese markt en wordt van oudsher gezien als dé sanitairspecialist in de kampeermarkt. Norbert van Noesel, Marketing Manager bij Thetford: “Zoals we uit de sportwereld weten, is het moeilijk om aan de top te komen, maar nog moeilijker om daar te blijven. We zijn er trots op dat we deze positie hebben weten vast te houden.”

     Naast de koppositie op het gebied van sanitaire systemen, claimt

    Thetford een zeer sterke positie in zowel koel- als kookapparatuur. Kooktoestellen vallen niet onder de ‘Beste Marken’ awards. Koeling wel, met de categorie ‘Koelkasten en Koelboxen’. Hoewel Thetford geen geschiedenis heeft met het aanbieden van koelboxen, scoort Thetford de tweede positie in deze categorie. Dankzij recente introducties van 12Vcompressorkoelkasten, tilt Thetford RV-koeling naar een hoger niveau. De laatste introductie was de T2000 Mark 2-serie in 2021.

     Voor meer informatie over Thetford kunt u terecht op onze website www.thetford.com. 


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    21-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europa Park
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europa Park

    Europa-Park-camping: meer staanplaatsen en meer ticketvoordelen


    Bij Europa-Park kun je al jaren kamperen naast de achtbanen. De camping van Europa-Park is recentelijk uitgebreid met extra plekken en beschikt nu over 300 staanplaatsen. Het ingevoerde reserveringssysteem biedt gasten naast de zekerheid van een staplek nu ook verschillende ticketvoordelen.

    Europa-Park-bezoekers die graag avontuurlijk overnachten in de eigen caravan, camper of tent kunnen terecht op het camping van Duitslands grootste attractiepark. Onlangs is een online reserveringssysteem ingevoerd waardoor gasten verzekerd zijn van een staanplaats.
    Op de site kan men staanplaatsen van verschillende groottes reserveren. Er zijn ook speciale tentplaatsen. Eveneens nieuw is de invoering van een in- en uitchecktijd. Tot voor kort kon men op ieder moment van de dag het terrein oprijden, maar om meer rust te creëren is deze regeling ingevoerd. Voor aankomst en vertrek buiten deze tijden is een apart terrein ingericht.


    Voordelen bij ticketreservering
    Bij reservering van een staplek kan men nu meteen ook de tickets voor het attractiepark en/of waterpark Rulantica reserveren. Daarmee is men altijd verzekerd van de meeste gunstige prijs. Voor Europa-Park heeft men dan tevens ticket-garantie. Voor Rulantica kan men de tickets eerder kopen dan via de ticketshop. Daar gaan ze pas 3 maanden voor de bezoekdatum in verkoop.


    Uitgebreide faciliteiten
    De Europa-Park-camping ligt op vijf wandelminuten van de ingang van Europa-Park. Het terrein beschikt over stroomaansluitingen (230V/5kWh), afwasruimtes en een waterinname- en loosstation. Evenals het warme water in de moderne sanitairgebouwen en wifi is het gebruik van deze faciliteiten helemaal gratis. Honden zijn toegestaan op de camping. Voor ontbijt is er een kiosk waar broodjes verkocht worden of men neemt deel aan de ontbijtbuffet.


    Alle informatie is ook terug te vinden op de nieuwe website die nu compleet in het Nederlands beschikbaar is. Bovendien is het terug te lezen in de nieuwe Nederlandstalige brochure welke aan te vragen is via www.europapark.de/aanvraag.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    19-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LMC brengt een nieuwe Tourer op de markt

    Een LICHTGEWICHT met GROTE MOGELIJKHEDEN

     LMC biedt: EEN TOURER OP DE WEG: DE TOURER LIFT indeling H 730 G.

    Het is een lichtgewicht: met een totaalgewicht van slechts 2.800 kilogram, wat een laadvermogen van maximaal 680 kilogram mogelijk maakt. Hij is vlak met een aangename lage ingang. Hij heeft genoeg comfort en voorzieningen aan boord om de mooiste weken van het jaar nog mooier te maken. De nieuwe Tourer van LMC is de prijsbewuste zwerfauto allrounder in het instapsegment. Met acht slim doordachte indelingen.

    Tourer Lift met elektrisch hefbed dat volledig in de hemelbekleding verdwijnt en zo overdag ruimte creëert. In het modeljaar 2022 omvat dit ook de Tourer H 730 G als liftvariant."Met de nieuwe indeling bieden we kampeerliefhebbers nog meer variaties. DeTourer biedt kilometer na kilometer een aangenaam, ontspannen rijgedrag, omdat het in deLiftversie zoals de nieuwe H 730 G met een totale hoogte van 2,87 meter extreem vlak en dus ook voorkampeer debutanten eenvoudig te controleren", zegt Bodo Diller, brand manager van LMC Caravan

    GmbH & Co KG In de klassieke Tourer-versie zonder hefbed, bijvoorbeeld in de T 660 G,de totale hoogte zelfs maar 2,69 meter. Ook de andere belangrijke gegevens dragen bij aan het goede reisgevoel: De T 660 G heeft een lengte van bijna 7 meter, de H 730 G meet 0,38 meter langer beide hebben een breedte van 2,32 meter.

     De Tourer is ontworpen en gemaakt voor kleine en grotere gezinnen. Terwijl in de T 660 G, bijvoorbeeld, de

     Reisminnende koppels met of zonder kinderen vinden voldoende ruimte dankzij drie slaapmogelijkheden, de nieuwe H 730 G biedt zelfs comfortabel plaats aan zes personen dat maakt hem een ideale eisgenoot.

    Multi-generatie mobiel, waarbij de grootouders bijvoorbeeld ook mee op tournee kunnen gaan.  Reizigers kunnen zich verheugen op een licht interieur met een tijdloos chique houten decor in wit en grijs. Anti-vingerafdruk zorgt te allen tijde voor schoon en printvrije oppervlakken. Bodo Diller is overtuigd: Dankzij het eenvoudige, moderne ontwerp voelen reizigers zich onderweg net als thuis. Een trendy woonstijl die inspireert.  Ook  vanwege het uitnodigende sfeerverlichtingsconcept."  De extra brede garderobe is geschikt voor veel bewoners in elk seizoen. De eenpersoonsbedden hebbenhoogwaardige koudschuim matrassen op lattenbodemsevenals de combi rolgordijnen daar. In de badkamer scoort een profiel voor meer ruimte voor verzorging en hygiëne en eenvoudig gebruik van het verschuifbaar toilet. Een ander kenmerk is debrede buitendeur, die een comfortabele 70 centimeter meet. Op de weg zorgt de achteruitrijcamera voor rijveiligheid. De boeg, achtersteven, zijwanden en vloer zijn gemaakt van robuuste glasvezelversterkte kunststof.

    Meer info www.lmc-caravan.de

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    14-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterlandschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LMC lanceert de nieuwe Tandero

                                 CARAVAN ALLROUNDER IN DE NIEUWE MERKLOOK VAN LMC

     

    JAPANDI BIJ LMC: HET TANDERO DUO IS KLAAR OM TE GAAN

     

    De nieuwe caravanserie Tandero toont, evenals

     thuis wordt in de Japans-Scandinavische woontrend doorgevoerd. Twee slim doordachte plattegronden, veel ontwikkelingsmogelijkheden, een onmiskenbaar ontwerp: de Tandero is klaar voor de Europese wegenen staanplaatsen. Met de nieuwe reeks biedt LMC een betrouwbare en soevereine "one-for-all"Tours" caravan aan het begin van het seizoen met twee stapelbedden. Aan boord veel overtuigende innerlijke waarden. En van buitenaf: Voor het eerst in de caravanwereld van Sassenberg, de nieuw familiegezicht van LMC. Een nieuwe sticker, plus het nieuwe dynamische voorfront.De Tandero neemt daarmee een voortrekkersrol op zich het is de basis voor de aanpassing van het geheel.

     LMC caravan range van morgen.

     "Hoewel onze Tandero vooral caravanliefhebbers in de middenmoot aanspreekt, zal hij door de tijdloze, moderne inrichtingsstijl, maar ook alle andere doelgroepen veel plezier bezorgen. Als je graag een stukje mee van huis neemt op reis en een prijsbewust model met veel charisma en uitrusting zoekt is de Tandero geschikt voor korte en lange vakanties. Hij is de juiste keuze", zegt Bodo Diller, Brand Manager bij LMC. Het compacte duo Tandero 500 E en Tandero 510 E belooft een woonstijl die uitnodigt tot een sfeer zoals thuis, waarmee je graag onderweg bent. LMC blijft qua design trouw: het concept van ingetogen decoratieve kleuren is al met succes geïmplementeerd in de Camper Van Innovan en in de kampeerauto in de nieuwe Tourer-reeks. 

    In beide indelingen is er een modern interieur in Japandi design  een mix van Japanse en Scandinavische elementen, met hoekige, greeploze meubelconstructie, door enkele ronde elementen die een samenhangend totaalbeeld geven. Het interieur van de Tandero looks is  licht. Dit wordt mogelijk gemaakt door de open woonelementen, in combinatie met de onopvallende kleurnuances. De sfeerverlichting draagt bij aan de huiselijke sfeer en legt vooral in de vroege ochtend en 's avonds sfeervolle accenten. Kenmerken zoals hoogwaardige rolgordijnen van natuurlijke vezels en anti vingerafdruk op alle monochrome decors verhoogt het comfort. Dat niet alleen koppels aan boordde beproefde LMC "pop-up roof" optie zorgt ervoor dat beide plattegronden tot vier slaapplaatsen als optie bieden. Hoe verschillen de twee plattegronden aanzienlijk? In de opstelling van bedden. Deze bevinden zich aan de voorkant van de Tandero 500 E, in de 510 E zitten ze vooraan.Achterin geïntegreerd. De basisafmetingen van beide caravans: lengte 7,57 meter, breedte 2,32 meter en eenleeggewicht van 1.265 kilogram. Hiervoor is de Tandero op aanvraag volledig uitgerust met GVKuitgerust, van boeg tot achtersteven.

    Meer info www.lmc-caravan.de














    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe camperbus van LMC

    VEILIG ONDERWEG, SLIM DOORDACHT, TIJDLOOS DESIGN

     

    DE LMC INNOVAN – NU OOK OP FORD CHASSIS

     

    Dankzij het nieuwe camperbus productsegment praat LMC al sinds devorig jaar nieuwe doelgroepen aangetrokken en met hen meegezogen. Iedereen die maximale flexibiliteit en een sportief-dynamisch ontwerp waardeert tijdens het reizen en onderweg, evenals een duidelijk interieur en exterieurkan kiezen tussen drie slim doordachte indelingen.

    Nu is het kwartet compleet met de nieuwe LMC Innovan 590 op basis van Ford. De nieuwigheid scoort met een buitengewoon goed gevoel voor ruimte en overtuigt met een stahoogte van 2,08meter.

    Met een lengte van 5,98 meter, op een totale breedte van compacte 2,06 meter, zet de nieuwe Innovan model 2.756 kilogram gewicht op de weegschaal. Vanwege het maximummet een laadvermogen van ongeveer 540 kilogram kunnen zwervers veel bagage herbergen,wat nodig is op langere tochten. Aan boord met een groot tweepersoonsbed achterin zorgen de intelligente rijhulpsystemen van Ford voor maximaal comfort en veiligheid; waar onder slaperigheidswaarschuwing, lane assist en adaptieve ACC cruise control. Ten allen tijde helder zicht, zelfs in ijzige omstandigheden worden aangevroren ruitendoor de geïntegreerde verwarmingsdraden ontdooid. Voor eersteklas informatie en entertainment kunt u uw eigen smartphone gebruiken met Apple CarPlay of Android,koppel eenvoudig uw auto om het laatste nieuws of uw favoriete afspeellijst te lezenom te spelen.

    "Modern design, sportief dynamisch, comfortabel, veilig en vertrouwd dat is het thema van de Innovan 590 op basis van Ford, die onze kampeerauto reeks voor het nieuwe modeljaar aanvult. Wij zijn overtuigd dat met de vierde in de competitie de fan community continu groeit en het productsegment zal een succesvolle start blijven maken", zegt Bodo Diller, Brand Manager van LMC Caravan GmbH. Qua prijs bevindt de nieuwe Innovan zich ook in het instapsegment ondanks de hoogwaardige standaarduitrusting. Hoogtepunten aan de buitenkant zijn de inbouwramen, Panoramadak, zonneluifel en brede opstap. Als het gaat om het interieur, de nieuwe Innovan indeling onder andere door het moderne greeploze design, anti vingerafdruk op alle oppervlakken, zelfsluitende functie in alle kasten, LED spots in de badkamer en ergonomische bekleding voor alle zitplaatsen.

    Meer info: www.lmc-caravan.de


















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van LMC

      ALLE LMC NIEUWE RELEASES NU BESCHIKBAAR ALS NIEUWE EDITIE

     

    NIEUW MERK NU IN ALLE PRODUCTSEGMENTEN

     LMC is goed gepositioneerd voor de toekomst. Op andere doelgroepen en hun behoeften worden goed aangepast. Dit blijkt ook uit de nieuwe externe presentatie van het in Sassenberg gevestigde bedrijf met een nieuw ontworpen, stillgebruiksvriendelijkere website en een onmiskenbaar fris logo als zichtbaar symbool metherkenningswaarde, die verantwoordelijk is voor de bekende merkwaarden kwaliteit, duurzaamheid, waarde enveiligheidsstandaards. De herlancering, die in 2021 werd gestart, komt nu naar alle drie de productsegmentenduidelijk uitgedrukt. Vanaf nu volgt ook het caravansegment in het nieuwe ontwerp, dat al is doorgevoerd in de hoogwaardige kampeerauto’s.

     "Ons uniforme, moderne familiegezicht staat voor een duidelijke designtaal en een moderne ontwerp dat consequent aansluit bij de wensen en verlangens van zowel het exterieur als het interieur.De eisen van onze geïnteresseerde partijen en klanten zijn gericht", zegt Bodo Diller, brand manager van LMC Caravan GmbH & Co. KG.In het caravangebied rolt de Tandero van de productielijn, met twee indelingen met één bed, nieuwe stickeren dynamisch voorfront. De slimme nieuwkomer is het eerste caravanmodel dat laat zien wat er is bereikt sinds devolgend modeljaar wordt achtereenvolgens in het hele segment geïmplementeerd als familiegezicht. 

    Met de Innovan 590 kan LMC al een nieuwe première aankondigen in het Camper Van-segment: Deze vierde indeling van het sportieve dynamische en veilige voertuig, dat een bovengemiddelde stahoogte in het interieur heeft, wordt geproduceerd op Ford-basis. 

    Campers: Met de Tourer Lift versie H 730 G met verborgen elektrisch hefbed komt de nieuwste plattegrond van de populaire serie op de markt, tijdloze, moderne interieurs, met vlakke mat witte kastdeuren en lichtgrijze accenten. Een hoogwaardige mix om je onderweg goed te voelen met een hoekige, greeploze meubelconstructie. 

    Merklook wordt al goed ontvangen door experts. Het bewijs hiervan is de recente verkiezing van de"Camper van het Jaar 2022", waaraan de Tourer H 730 G van de Nederlandse Kampeerauto Club NKC meewerkte.

     "Dit is een uitstekende prijs en laat zien dat we met onze herschikking het juiste bieden.

    Meer info: www.lmc-caravan.de










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    12-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago brengt een nieuwe Malibu op de markt

    Malibu Van Family-for 4 GT Skyvieuw 640 LEK

    De fabrikant uit Aulendorf brengt zijn Family-for 4 met hefdak op de markt.

    De woonruimte in een camperbus is onvermijdelijk beperkt zeker als er een gezin met 2 kinderen er mee een vakantie willen doormaken. Fabrikanten en ontwerpers bedenken alle mogelijke indelingen, echter meubelen, zitgroep, bedden moeten toch altijd in de beperkte ruimte van een camperbus geperst worden.

    Plaats aanbod.

    Om het plaats aanbod en zeker het ruimtegevoel te vergroten heeft Malibu er iets op gevonden.  In de nieuwe Diver-sity indelingen is de koelkast niet meer tussen de keuken en bed. Maar op dezelfde plaats dieper ingebouwd met een legplank er bovenop. De 640 LEK met panoramavenster en hefdak biedt 4 volwaardige slaapplaatsen. Niet mis voor een 6,36 m lange camperbus, meer kan echter niet. Bij een eerste indruk geeft de Malibu met zijn licht meubilair een ruimte gevoel. De diep geplaatste koelkast draagt er toe bij. De boven liggende legplank biedt de mogelijkheid om hier de culinaire voorbereidingen uit te voeren. Alles heeft zijn voor- en nadeel want nu is het bukken geblazen als je iets in of uit de koelkast wil nemen of zetten. Keuken met haar 3 kookvuren, spoelbakje en 3 laden is iets smaller, het biedt meer plaats aan het bed. Met een beetje inschikkelijkheid kan men genieten van de maaltijden of spelletjes met de kinderen rond de uittrekbare tafel van de zitgroep.

    Hefdak

    Het hefdak is een eigen constructie met sandwich panelen, hartschuim voor de isolatie en een hagelbestendig polyester dak, samen 105 kg. zwaar. Openen gaat met hulp van sterke gasveren die het sluiten ook gemakkelijker maken. Om in het bed te geraken is een tweedelige ladder voorzien. Meestal wordt het hefbed door de kinderen in beslag genomen, met een oppervlakte 2,0 x 1,32 m zullen ze zeker geen plaats gebrek hebben. Hoewel de matras nogal dun is, is hij van een goede kwaliteit zodat hij toch aangenaam aanvoelt. Enkele LED lampen zijn voorzien. Mama en papa kunnen achterin in de wagen hun 2 m lange bedjes spreiden. ’s Nachts laat de onder het bed geïnstalleerde verwarming zich wel eens horen.

    Voor de waterafvoer moet men een ommetje doen om het veiligheidsventiel te vinden en te bereiken. Zoals in meerdere zwerfauto’s van Malibu verdwijnt de wc onder het bed naast de badkamer. Op die manier creëert men plaats voor een met lamellen deur af gesloten douche. Onder het wastafeltje is een kast waar men redelijk wat toiletgerief kwijt kan.

    De Malibu Van Diversity indeling in zijn nieuw kleedje is beslist een leuke camperbus voor een gezin met 2 kinderen. Zijn buitenafmetingen laten toe om de witte wegeltjes van de Michelinkaart te berijden. Met zijn 160 pk heeft hij voldoende vermogen onder de motorkap om een flinke Alpencol te overwinnen.

    Technische gegevens

    L X B x H   6,36 x 2,1 x 2,66 m

    Leeg gewicht   3.285 kg

    MTM 3.500 kg

    Bedden achterin  2,02 x 0,9 m

                     1,89 x 1,02 m

    Bed hefdak       2,05 x 1,32 m

    Meer info www.malibu-carthago.com 

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    05-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Style 400 F van LMC

    LMC Style 400 F

    Het lijkt alsof de middenklasse caravans van hun populariteit verliezen. Grote luxe caravans zijn in opmars, voor wie echter graag op verplaatsing gaat zoekt een kleiner vakantie  voertuig. Fabrikanten spelen daar op in en brengen compacte comfortabele caravans op de markt.

    Een geschikte indeling vinden.

    Tussen het rijkelijk aanbod is het niet zo eenvoudig om eens een andere indeling te vinden. LMC heeft er iets op gevonden dat we al heel lang niet meer gezien hebben. Voor kampeerders die er niet van houden om dagelijks de zitgroep om te bouwen tot bed een mogelijke oplossing.

    De LMC Style 400 F heeft de traditionele indeling van een compacte caravan. Vooraan, soms achterin de keuken en sanitair, kleerkast en keuken volgen, als laatste volgen de zitgroep met zitbanken tegen de zijwanden. We treffen bij veel merken een hefbed boven de zitgroep. Plaats besparend maar toch een paar kleine nadelen. De ontwerpers van LMC plaatsten een vast dubbelbed tegen de achterwand. Bij avond hoeft men enkel het naar beneden te kantelen op de zitbanken. Twee springsloten vergrendelen het bed, ook als het recht staat wordt het stevig verankerd, vanzelf sprekend zijn de scharnieren van een prima kwaliteit. Tijdens de verplaatsingen dient men het bed plat te leggen en te verankeren met de bij geleverde spanriemen.

    Rondom de zitgroep zijn bovenkasten met vlakke witte deuren. Onderaan enkele ondiepe open bergvakken omdat het bed er voorbij moet. Vergeet niet de draai- en verschuifbare lichten  opzij te duwen.

    Het meubilair is vlak gehouden, doch goed afgewerkt. Deuren hebben metalen scharnieren en druksloten. Een van de voordelen van het bed tegen de achter wand is dat het in het interieur lichter is. Met een hefbed tegen het plafond wordt het grote dakluik tijdens de dag afgesloten dus minder invallend licht. Voor 2 personen is de zitgroep ruim genoeg, nog een koppel op bezoek geen probleem plaats genoeg aan tafel. Enkel slapen is voor twee reizigers voorzien. Aansluitend bij de zitgroep is een kast met 2 laden. Men had ze beter wat hoger gemaakt, zo kon er meer bagage in de kast. Nu is de verleiding groot om er van alles op te leggen dat er niet oord.

    Keuken

    Aan de andere zijde van de buitendeur tegen de voorwand is de keuken opgebouwd. In het aanrecht zijn 3 kookvuren, het spoelbakje beide afzonderlijk afdekbaar met een zwarte plaat geïntegreerd. Er blijft nog wat plaats als werkblad over. Hier zouden een paar stopcontacten wel handig geweest zijn, helaas ze ontbreken. Onderaan zijn 3 laden en een kast. Wel voorzichtig zijn met zware voorwerpen want een kopkeuken beïnvloed sterk het gewicht op de kogel. Boven het venster is nog een open schap. De grote 142 l koelkast is vlak bij de hand.

    Sanitair

    Traditioneel is de badkamer in de hoek naast de keuken. Al is er geen overschot aan plaats ze is slim en keuring ingericht en kan men de natte cel netjes gewassen verlaten. In de hoek staat de draaibare wc vlakbij een wit ovaal wasbakje op kast voor een grote spiegel. Enkele open schappen moeten wel leeg gemaakt worden vóór de verplaatsingen. Een stopcontact is men blijkbaar vergeten, het is dus scheren met zeep en Giletmesje. Douchen doet men best in het sanitair van de camping. Dat brengt heel wat minder werk aan de bak. Je moet het water niet aanhalen niet opwarmen nadien de afvaltank niet leeg maken en de badkamer opdrogen. Er zijn leuker dingen te doen. Bijna vergeten, tussen de koelkast en zitgroep is een kleerkast met aanvaardbare grootte voor een koppel.

     

    Samengevat

    De LMC Style 400 F zal niet ongemerkt blijven. Voor een koppel dat niet zo graag met een grote caravan op reis gaat en toch een vast dubbel bed wil is het een knap gevonden oplossing. Bij dag klapt het tegen de achterwand en voor de nacht eenvoudig omlaag laten zakken en het bed is kant en klaar om er zich in te nestelen, wat wil je nog meer? Bagage moet men nauwkeurig verdelen om niet te veel gewicht op de kogel te krijgen.

    %%%FOTO10%%%

    Technische gegevens

    L X B X H      5,83 x 2,33 x 2,6 m

    Leeg gewicht   1010 Kg

    MTM            1.300 kg

    Klapbed         1,9 x 1,5 m

    Info www.lmc.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!