Inhoud blog
  • een ander kleurtje
  • Hymer Free Blue Evlution
  • Zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Hobby heeft een nieuwe MAXIA
  • Hij wil niet naar school
  • De nieuwe I Trend
  • Aan de rivier
  • De nieuwste Niesmann-Bisschoff
  • Dor hout
  • Hobby caravans in de kijker
  • Idstein heeft een kasteel
  • Een speciale Chausson
  • een ander kleurtje
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    20-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan salon in Düsseldorf

     Caravan salon Düsseldorf

    VRIJHEID, AVONTUUR en VEILIG en ONTSPANNEN REIZEN...

    Beste kampeerliefhebber,

    Van 28 augustus tot en met 5 september 2021 vind je op CARAVAN SALON alles wat je nodig hebt voor een mobiele vakantie. Meer dan 600 exposanten presenteren een wereldwijd ongeëvenaarde selectie vrijetijdsvoertuigen, de nieuwste assessoires en reisbestemmingen. Vooral de segmenten Campervans en Technology & Components zijn dusdanig gegroeid dat je deze nu in twee hallen kunt bezichtigen. De nieuwe segmenten Travel & Nature en Equipment & Outdoor, in hal 3, maken het assortiment compleet. Dit alles maakt van jouw bezoek aan de 60ste CARAVAN SALON in Düsseldorf een unieke en onvergetelijke ervaring.

    BESTEL NU JE TICKET!

    Tickets voor CARAVAN SALON 2021 zijn uitsluitend online te koop. Ter plekke kunnen geen tickets worden gekocht. Reserveer tijdig voor een specifieke dag want het aantal bezoekers per dag is ook dit jaar begrensd. Leden van de CARAVAN CLUB ontvangen vier euro korting! Meld je hiervoor gratis aan op caravan-salon.club.

    27 augustus is een vakbezoekersdag!

    UW VEILIGHEID STAAT VOOROP!

    De hygiëne- en infectiebeschermingsmaatregelen die zijn ontwikkeld voor alle bezoekers, standhouders en medewerkers, hebben zich vorig jaar al bewezen. 

    LET OP: om te worden toegelaten tot CARAVAN SALON 2021 geldt de bekende 3G-regel (getest, genezen of gevaccineerd). Bezoekers dienen hiervan een bewijs mee te brengen. Mondmaskers zijn verplicht in alle binnenruimtes op het gehele beursterrein. 


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.campeerbus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    18-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holtkamper en Easy Caravanning

      Holtkamper en Easy Caravanning

    Premium tent trailers, made in Holland

    Veel productnieuws van vouwwagenfabrikanten Holtkamper en Easy Caravanning op Caravan Salon in Düsseldorf

    De Nederlandse Campfire Group zal op de Caravan Salon in Düsseldorf (van 27 augustus tot en met 5 september) haar beide eigen premium segment tent trailer merken presenteren op een gezamenlijke stand. In de nieuw aan de beurs toegevoegde hal 3 wordt door de exposanten specifiek op de thema’s Travel & Nature en Equipment & Outdoor ingegaan. “In deze omgeving voelen wij ons als een vis in het water”, aldus Maarten de Roos, algemeen directeur van de Campfire Group.

    De Roos vervolgt: “We kunnen haast niet wachten tot de beurs van start gaat nu het weer  onder de geldende maatregelen  mag. Onze producten onderscheiden zich van kampeerauto’s en caravans door het ultieme vrijheidsgevoel. Een avontuurlijke manier van kamperen die alles heeft. Wakker worden met de geur van tentdoek, maar wél met het comfort van een compacte caravan. De tent trailers van Holtkamper en Easy Caravanning zijn licht en aerodynamisch, en kunnen daarom eenvoudig door zowel compacte als hybride én vol-elektrische auto’s getrokken worden met behoud van voldoende actieradius.

     Holtkamper

    Het Holtkamper tent trailer programma is onlangs op een aantal belangrijke punten gerestyled. De tent van instapmodel Cocoon en het topmodel Kyte hebben een geheel nieuw ontwerp gekregen. Wat gebleven is zijn unieke (en gepatenteerde) zaken zoals bijvoorbeeld het 1-booms opzetsysteem van de typische Holtkamper luifel en het WindForce systeem (standaard op de Aero en Kyte) waarmee het opzetten en afbreken voor het grootste deel automatisch gebeurt. Het exterieur van de trailer heeft een nieuw ontwerp van de achterzijde met een stootvaste off-road bumper met diffuser en LED-verkeersverlichting, bijbehorende spatborden en standaard grotere 15 inch grijze  lichtmetalen velgen. De Nano is een echte 2-persoons trailer waarbij de vaste deksel met imperiaal in uitgeklapte toestand dienstdoet als vaste vloer voor de tent. Alle Holtkampers worden geroemd om het opzetgemak en de eigenzinnige tentvorm.

     Easy Caravanning

    Na een uiterst succesvol eerste jaar, is zustermerk Easy Caravanning dit jaar  inspelend op de toenemende vraag vanuit het buitenland  verhuisd naar een grotere productielocatie. Bekijk ook de video op https://www.easycaravanning.com/en/downloads-2/videos/. Naast een aantal wijzigingen in het uitrustingsniveau van de 3 uitvoeringen van de TakeOff ‘Active/Sport/Xcite’ werkt de fabrikant aan een nieuw model met nog meer binnenruimte maar wel met dezelfde karakteristieke ‘Easy Caravanning’ eigenschappen. De Europese distributie van de TakeOff groeit gestaag. Na marktintroductie in Nederland, België, Engeland, Noorwegen, Duitsland, Zwitserland en Kroatië wordt gewerkt aan verdere uitbreiding van het dealernetwerk in Scandinavië en Zuid-Europa. “Het winnen van twee 1e plaatsen bij de European Innovation Award 2021 heeft zeker aan dit succes bijgedragen”, vult De Roos aan.

    De TakeOff van Easy Caravanning is een cross-over tussen een vouwwagen en een toercaravan en kan in minder dan 30 seconden worden opgezet en ingeklapt. Dit maakt het een ideaal kampeervoertuig voor mensen die graag snel onderweg zijn of gewoon in het weekend er even op uit willen trekken.

     

    Campfire Group

    De Campfire Group heeft grote plannen voor de toekomst. “Wij zijn ervan overtuigd dat met de huidige snelheid van klimaatverandering elektrificatie van het wagenpark de komende jaren een enorme vlucht zal nemen. Zo mogen er vanaf 2025 in Noorwegen alleen nog maar volledig elektrische nieuwe auto’s verkocht worden, logisch dus dat er daarom veel belangstelling voor onze producten is uit dit land. Net zo goed als personenauto’s in versneld tempo steeds compacter, efficiënter en schoner zullen worden, zal ook de kampeerindustrie hierop in moeten gaan spelen. Gewichten, afmetingen en/of emissies van mobiele recreatievoertuigen zullen de dans niet ontspringen. Op termijn overwegen we de ontwikkeling en productie van onze eigen merken te gaan centraliseren en zo onze krachten te bundelen. Een derde eigen merk zit ook in de pijplijn van onze toekomststrategie”.

    De producten van Holtkamper en Easy Caravanning zijn tijdens de Caravan Salon Düsseldorf te zien op standnummer 3E 60-01/02.

     Meer info: www.campfiregroup.nl


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    12-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuweling bij Knaus

    Een nieuwe Knaus zwerfauto

     Man  Vansation.

     Knaus biedt de ruim uitgeruste kampeerauto Ti Vanstation voor het nieuwe seizoen aan op een MAN Chassis als Van Ti 640 MEG

     Tot nu toe zijn er in het Knaus-modellengamma

     twee smalle, semi-geïntegreerde reeksen:

    de Van Ti op Fiat Ducato en de Van Ti

    Plus op MAN TGE. De Fiat-variant bestaat al langer.

    Sinds kort vindt men het Vansation edition model met volledige uitrusting. Beide Van Ti Plus verkopen op MAN en Van Ti Vansation op Fiat

    Het nieuwe model is tien centimeter

    korter dan degene die nog in het programma staat Van Ti Plus 650 MEG.

    Dit moet men in de grootte van het interieur merken verder werd niets veranderd.

    Ook aan de indeling met eenpersoonsbedden achterin ziet men weinig verschil.

    Meer info www.knaus-Tabbert.de








    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakwerkhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    10-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws bij Niesmann + Bischoff
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Niesmann + Bischoff

    Introductie van de iSmove 7.3 F

    Er zijn nog maar tien maanden verstreken sinds Niesmann + Bischoff zijn nieuwe modelreeks lanceerde in de 3.5 T. categorie, de iSmove.

    Tegen alle regels in, onder de 3,5 ton en boven alle verwachtingen.

    Wat in het begin een ongelooflijke uitdaging was voor de op zware voeringen gespecialiseerde fabrikant, werd een succesverhaal: nog voor de eerste verschenen modellen op de markt, veel kopers waren al op zoek naar dealers en Niesmann + Bischoff won twee belangrijke prijzen:

    de Red Dot 2021 en de European Innovation Award:

    Na de succesvolle introductie van de 6.9 E indeling wordt Niesmann + Bischoff kan men voor het eerst de versie met eilandbed aan het publiek presenteren: de iSmove 7.3 F.

    De indeling is 30 cm langer dan de eenpersoonsbedvariant en het royale bed van 2 meters in lengte zonder de gebruikelijke "sneden" in het voetgedeelte zullen talrijke kampeerauto bezitters waarderen.

    De iSmove 7.3 F biedt veel opbergruimte in de slaapkamer met 4 grote, centrale kasten met vergrendeling, laden onder het bed, een indirect verlichte kledingkast met aan de ene kant spiegel en aan de andere kant een lang dressoir. Bovendien verbergt elke trede op de vloer extra opslagruimte voor schoenen of diverse toebehoren.

    Er  kunnen zelfs gezinnen tot 5 personen reizen in de iSmove 7.3 F met optionele gordel geïntegreerde klapstoel, gemonteerd in de bank achter de voorpassagiersstoel. Net als bij de Arto-modellen is deze 5e veiligheidsgordel beschikbaar vanaf modeljaar 2022.

    Kleinkinderen willen genieten van een ISOFIX-bevestiging, voor kampeerautomobilisten die met kinderen reizen.

     Wilt u eerst een rondleiding krijgen door dit model voordat u naar uw dealer gaat?

    Klik gewoon op deze interactieve 360°-tour:

     https://my.matterport.com/show-mds?m=6kxj4hjF5sE

     Geen revolutionaire veranderingen aan de Arto- en Flair-reeksen, met uitzondering van de aantrekkelijke exterieurkleur "Eifelgrijs" (de Eifel is het vulkanische middelgebergte waarop het werk van Niesmann + Bischoff bevindt), die na het succes bij de iSmove-kopers worden nu ook uitgebreid naar deze modellen:

    Evenals een nieuw Fiat Fahr-Comfort-pakket, inclusief digitale cockpit, een lederen pookknop en lederen stuur met radiobediening, een draadloze telefoonoplader en een batterijschakelaar voor de startbatterij.

     Over Niesmann + Bischoff

    Niesmann + Bischoff GmbH is een Duitse fabrikant van exclusieve kampeerauto’s. Hoofdkantoor van een bedrijf en tegelijkertijd is de productielocatie Polch in Rijnland-Palts. Luxe campers worden geproduceerd door de ISmove, Arto en Flair-serie. Elke kampeerauto krijgt een individuele ervaring van planning tot definitieve oplevering.

     Niesmann + Bischoff GmbH is sinds 1996 een dochteronderneming van de Erwin Hymer Group.

     Over Erwin Hymer Groep

    De Erwin Hymer Group is een volledige dochteronderneming van Thor Industries, de wereldwijde toonaangevende fabrikant van vrijetijdsvoertuigen met meer dan 25.000 medewerkers. De Erwin Hymer Groep verenigt fabrikanten van kampeerauto’s en caravans, accessoirespecialisten en verhuur- en financieringsdiensten.

    De Erwin Hymer Group omvat de kampeerauto- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Kompas, Dethleffs, Elddis, Eriba, Etrusco, Hymer, Laika, LMC, Niesmann + Bischoff,

    Sunlight en Xplore, de kampeerauto verhuurders McRent en rent easy, de chassisspecialist Goldschmitt, de toebehoren specialist Movera en het reisportaal freeontour. Meer informatie is beschikbaar op

    www.erwinhymergroup.com..


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    09-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwigheden 2022 bij Dethleffs caravans

    Dethleffs Caravans

    Nomad, Beduin Scandinavië: nieuw design en extra indelingen voor de topcaravans van Dethleffs.

    Met modeljaar 2022 introduceert Dethleffs een nieuw familie ontwerp voor de midden- en hogere klasse caravans, Camper®, Nomad en Beduin Scandinavië. Tegelijkertijd vullen nieuwe indelingen met innovatieve woonoplossingen het assortiment in deze populaire caravan reeksen aan. Het nieuwe familieontwerp wordt gekenmerkt door dynamische lijnen gebaseerd op het huidige auto ontwerp en heldere vormen De opnieuw ontworpen achterkant met opvallende vormen en duidelijke randen is identiek voor alle drie de modelreeksen. De smalle, rechte achterlichthouder met contrasterende zwarte LED-verlichting benadrukt de breedte van het voertuig met zijn optische dwarsverbinding. Een opvallende zwarte diffuser sluit de achterkant aan de onderkant af. De zijwand van Camper®, Nomad en Beduin Scandinavië zien af van de massieve dubbele strepen. Een fijne donkere lijn scheidt nu het onderste derde deel van het raamniveau. De reeks belettering komt meer in beeld naar boven. De caravans zijn voorzien van extra dekoratie rond de voorste zijruiten.

    Dethleffs vult de gezinsvriendelijke Camper®-reeks aan met het eenpersoonsbedmodel Camper® 510 EL. De 2,30 meter brede reiscaravan heeft twee meter lange eenpersoonsbedden van 0,85 meter breedte achterin, evenals een comfortabele lounge zithoek voorin, een grote keuken met een koel-vriescombinatie van 142 liter.

    De Nomad reeks omvat nu een ruime tweepersoons caravan met een breedte van 2,50 meter: de Nomad 520 ELT heeft een ruime badkamer achterin, een weelderige ronde zitgroep in het midden van het voertuig, een groot keukenblok en eenpersoonsbedden voorin. De badkamer met aparte douche strekt zich uit over de gehele breedte van het voertuig achter en is daardoor buitengewoon ruim.

     Beduin Scandinavia 550 BET, 550 RD en 550 SE zijn elk 2,30 meter breed en hebben dezelfde lengte van 6,75 meter. De Beduin Scandinavia 550 BET presenteert zich met een perfect uitgeruste, enorme gastronomische voorkeuken over de gehele breedte van de caravan De weelderige L-vormige zithoek met de tegenoverliggende langsbank nodigt uit tot verpozen. Eenpersoonsbedden en een zeer ruime badkamer achter vervolledigen deze indeling. De Beduin Scandinavia 550 RD scoort met de innovatieve grote badkameroplossing, waarbij de badkamer en douche links en rechts van de gang samen één badkamer vormen. die de badkamerdeur visueel en akoestisch scheidt van het woongedeelte. In de slaapkamer achter biedt een royaal eilandbed een uitstekend slaapcomfort. De Beduin Scandinavia 550SE wordt gekenmerkt door zijn enorme L-vormige zitgroep voorin met tegenoverliggende zijplank. Die laatste biedt de ideale ruimte voor een optionele 32 duim televisie. De slaapkamer aan de achterzijde is voorzien van eenpersoonsbedden, die af fabriek kunnen worden omgebouwd tot een groot tweepersoonsbed.

    Meer info: www.dethleffs.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    08-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laat avond licht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    07-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zebra paden gebruiken

    Oversteek plaatsen

    Over2 op de 3 bestuurders geven een signaal wanneer ze aan een oversteekplaats voetgangers voorrang verlenen
    Communicatie is belangrijk want het aandeel ongevallen op een oversteekplaats voor voetgangers stijgt

    25 jaar geleden werd de regel ingevoerd dat bestuurders voorrang moeten verlenen aan voetgangers die zich op een oversteekplaats bevinden of op het punt staan zich erop te begeven. Uit een nieuwe enquête van Vias institute blijkt dat 7 op de 10 Belgen vindt dat deze regel de verkeersveiligheid verbetert. 2 op de 3 bestuurders geeft aan dat ze een klein teken geven aan de voetgangers wanneer ze voorrang geven. Dat zorgt ervoor dat de voetgangers zeker weten dat ze gezien zijn. Dat blijft belangrijk, want het percentage ongevallen aan een oversteekplaats is vorig jaar gestegen. ‘Samen de weg delen’ is een van de thema’s waarover de burgers in aanloop van de Staten-Generaal van de verkeersveiligheid hun mening kunnen geven via een bevraging op www.all-for-zero.be.  

    Veilig oversteken

    6 op de 10 voetgangers (57%) die vorig jaar betrokken waren in een ongeval terwijl ze overstaken, wandelden op een oversteekplaats zonder verkeerslichten. Dat is een stijging ten opzichte van 2019 (50%).

    Sinds 1996 verplicht de wegcode aan bestuurders om voorrang te verlenen aan voetgangers die zich op een oversteekplaats bevinden of op het punt staan zich erop te begeven. Voor de 25ste verjaardag van deze regel heeft Vias een representatieve steekproef van 1000 personen bevraagd om te weten hoe voetgangers en automobilisten naar deze regel kijken en hoe die in de praktijk wordt toegepast.

    Hoffelijkheid zowel bij voetgangers als automobilisten
    Positief resultaat uit de enquête: de signalen van hoffelijkheid komen vaak voor, zowel langs de kant van de voetgangers als van de kant van de automobilisten. Zo bedankt de overgrote meerderheid van de voetgangers de automobilisten als die voorrang verlenen: meer dan 3 op de 4 voetgangers (77%) steekt zijn hand of duim op, 1 op de 3 voetgangers (37%) knikt met zijn hoofd. Zo’n geste is niet verplicht, maar draagt wel bij tot een betere relatie tussen de verschillende weggebruikers in het verkeer. Het zorgt ervoor dat meer weggebruikers zich hoffelijk gaan gedragen.

    De auto moet even wachten

    Hetzelfde geldt voor de automobilisten: bijna 6 op de 10 (57%) geeft een teken met de hand aan de voetgangers om hen duidelijk te maken dat ze veilig kunnen oversteken. Bijna 3 op de 10 automobilisten (28%) maakt oogcontact en knikt met zijn hoofd. Deze handelingen zijn belangrijk, want het maakt het duidelijk voor de voetganger dat hij gezien is en in alle veiligheid kan oversteken.

    96% van de bestuurders stopt meestal of altijd
    Iets meer dan de helft van de automobilisten (54%) stopt altijd wanneer ze een oversteekplaats naderen waarop een voetganger zich bevindt of er zich op wil begeven. 42% stopt meestal. De regels worden in het algemeen goed gerespecteerd. Als een automobilist vergeet te vertragen, al is het maar af en toe, brengt hij mogelijk wel de voetganger in gevaar. Dat geldt zeker in de bebouwde kom.
    Het is opvallend dat slechts 38% van de bestuurders onder 35 jaar altijd stopt. Bij de bestuurders ouders dan 55 jaar is dat 67%.

    Dat mag niet

    Voetgangers ervaren dat niet alle bestuurders systematisch stoppen. Meer dan 1 op de 4 (27%) moet wachten tot tenminste 3 à 4 voertuigen gepasseerd zijn vooraleer ze kunnen oversteken. Iets minder dan 1 op de 10 voetgangers (9%) moet zelfs de doorgang forceren om te kunnen oversteken. In Brussel is dat 13%. Het blijft belangrijk om mensen te blijven wijzen op het nut en de toepassing van de voorrangsregel. De perceptie is wel positief: 7 op de 10 weggebruikers menen dat het de verkeersveiligheid ten goede komt.  

    Verkeersregel is redelijk goed gekend
    8 op de bestuurders (84%) weten dat je voorrang moet geven op voetgangers die zich op de oversteekplaats bevinden of op het punt staan zich erop te begeven.  De regel is dus in het algemeen goed gekend door de meerderheid van de weggebruikers. 1 op de 3 respondenten weet niet (31%) dat de bestuurders elke oversteekplaats slechts met matige snelheid mogen naderen, ook als er geen voetgangers meteen zichtbaar in de buurt zijn. Door met matige snelheid te naderen, kan je reageren mocht er toch een voetganger onverwacht oversteken.
    Ook voetgangers moeten niet zomaar oversteken zonder uit te kijken. Ze mogen ‘zich slechts voorzichtig op de rijbaan begeven en met inachtneming van de naderende voertuigen’. Bijna 1 op de 4 voetgangers (23%) kent deze regel niet. Dat kan leiden tot gevaarlijke toestanden. Sommige voetgangers hebben zo bijvoorbeeld enkel aandacht voor hun gsm en letten niet voldoende op wanneer ze oversteken.

    Fietsers mogen er niet rijden

    Conclusie
    Om de veiligheid van voetgangers niet in het gedrang te brengen, is het belangrijk om de voorrangsregels aan oversteekplaatsen te respecteren. Hoffelijkheid naar elkaar en duidelijk maken dat je elkaar gezien hebt, helpt om misverstanden en ongevallen te voorkomen. 6 op de 10 bestuurders geeft zo een teken met zijn hand en 3 op de 10 knikt met zijn hoofd om aan voetgangers duidelijk te maken dat ze veilig kunnen oversteken.

    Georges Gilkinet, vice-premier en minister van Mobiliteit: ‘Je veilig voelen op onze wegen is essentieel.  Vriendelijkheid en hoffelijkheid kunnen daarbij helpen en dat kan zelfs met heel simpele gebaren. Bedankt dus aan iedereen die glimlacht of zijn hand opsteekt tijdens het oversteken of bij het geven van voorrang. Dat is onmiddellijk veel aangenamer om je zo te voet, met de fiets of met de wagen te verplaatsen. Om het evenwicht tussen de verschillende weggebruikers verder te verbeteren, nodig ik iedereen uit om hun mening te geven via  www.all-for-zero.be. Vul de enquête in of neem deel aan een van de paneldiscussies. Samen helpen we de verkeersveiligheid vooruit! ‘

    Alle informatie over de enquête en het burgerpanel staat op www.all-for-zero.be.

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    05-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eenzame fiets
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Adora knap opgewaardeerd

    Adria Adora 572 UT

     De Sloveense fabrikant heeft moeite noch tijd gespaard om de Adora nog mooier te maken dan zijn voorganger.

    Het afgeronde voorfront heeft links en rechts schuin op gestelde windgeleiders voor een beter aerodynamisch effect. Tussen de geleiders is een groot raam dat gevolgd wordt door een al even groot dakvenster. In het vlakke verticale achterfront zijn nieuwe smalle lichtblokken met LED’s horizontaal in een donkere band geplaatst, wat een chique effect geeft. Zijwanden met rechthoekige vensters met donker kader en de brede buitendeur met venster geven hem een knap modern uitzicht.

    Dak en wanden hebben hagelbestendige buitenbeplating, de bodem is uit watervast multiplex gemaakt. Het brede disselkofferdeksel geeft toegang tot heel de ruime koffer. Het kofferdeksel in de zijwand geeft toegang tot de koffer onder het bed klapt omlaag. Een klein min puntje zijn de nogal moeilijk bereikbare hoeksteunen. De Adora 572 UT wordt gedragen door een AL-Ko chassis met geknikte as en 195 R 14 C grote banden op stalen velgen.

    Het interieur is rechtlijnig gehouden. Hebben de bovenkasten rondom vlakke deuren zo hebben de vooruitstekende bovenkasten van de keuken holstaande deuren uitgevoerd in witte kleur terwijl het overige meubilair in een licht houtdecor is.

    Net zoals de keuken is de tafel wit. Voor het keukenaanrecht kozen de ontwerpers voor een lichtgrijs steendecor. De TV kast naast de buitendeur is eveneens in wit uitgevoerd. Scharnieren en sluitwerk zijn van een stevige kwaliteit wat het rammelen tijdens het rijden voorkomt.

    In het aanrecht zijn 3 kookvuren en spoelbak geïntegreerd, na het koken sluit een donkere plaat de vuren af. Onderaan is ruimschoots plaats voor het kookgerief en bijhorend keuken materiaal. Naast de keuken staat een Thetford 142 l koelkast.

    De Adora 572 UT is voornamelijk ontworpen voor twee personen die kunnen genieten van een uitzonderlijke comfortabele U-zitgroep. Met de comfortabele kussens, een redelijk groot tafelblad en voor de avonden een variabele licht in stelling is het enkel maar genieten. Met een paar grote passen staan we tussen de 1,95 m lange enkele bedden. Lattenbodem en matras nodigen uit tot lekker slapen. Geholpen door gasveren kan je het bed gemakkelijk omhoog klappen om de grote koffer te laden. Boven de voeteinden van de bedden hangt een kleerkast.

    Achterin over de volle breedte van de caravan is een goed uitgeruste badkamer. Het wc staat aan de linkerzijde, daar tegenover is een douchecel centraal is het wastafeltje.

    De nieuwe Adora heeft zowel binnen als buiten een modern kleedje gekregen. Hier en daar is het koetswerk beter afgewerkt. Binnen krijg je een enorm ruimte gevoel door de brede plaats voor de keuken gevolgd door de gang tussen de bedden naar de badkamer. Het meubilair ziet er goed uit.Voor paren die op zoek zijn naar een ruime comfortabele caravan is de Adria Adora 572 UT zeker het bekijken waard. Om de bijna 2 ton wegende caravan aan een verantwoorde snelheid te trekken is wel nodig een wagen te hebben met voldoende pk’s onder de motorkap.

    Info: www.adria.caravan

    Technische gegevens.

    L X B X H    7,7 x 2,3 x  2,59 m

    Binnenlengte  5,85 m

    Stahoogte  1,96 m

    Verwarming  Truma S 3004

    Leeg gewicht  1.440 kg

    MTM  1.900 kg


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!