Inhoud blog
  • een ander kleurtje
  • Hymer Free Blue Evlution
  • Zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Hobby heeft een nieuwe MAXIA
  • Hij wil niet naar school
  • De nieuwe I Trend
  • Aan de rivier
  • De nieuwste Niesmann-Bisschoff
  • Dor hout
  • Hobby caravans in de kijker
  • Idstein heeft een kasteel
  • Een speciale Chausson
  • een ander kleurtje
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    29-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus 2020 Kennis making

    I Live reeks

    Twee nieuwelingen maken de “Live I” maken het Knaus gamma compleet. Het zijn 2 ideale type om van een halve integrale over te stappen naar een integrale kampeerauto. Bijzonder de prijs valt zeer gunstig uit voor deze wagens. Het nieuw ontwikkelde voorfront met zijn panoramische voorruit oogt met de ietwat hoekige vormen van bumper en lichten zeer modern, standaard zijn ze met een LED systeem uitgerust. Achteraan zorgen de schuin gemonteerde katogenlichten om gezien te worden. De Live I is gebouwd op een Fiat Ducato basis voertuig met de nieuwe Fiat motoren. Voorlopig zijn er twee types de 650 MEG en de 700 MEG. Beide kampeerauto’s zijn met talrijk doordachte details uitgevoerd. Zo heeft de deur aan de chauffeurskant centrale vergrendeling, een bergvak en zelfs een bakje om parkeergeld in te bewaren. Het interieur oogt zeer ruim, daar zijn de panoramische voorruit en de zijvensters niet vreemd aan. Men heeft er rekening mee gehouden dat de reizigers groter worden en de stahoogte en een van de bedden op 2 m gebracht, evenmin is er gebrek aan bergvakken. Standaard zijn er vier van veiligheidsgordels voorzien plaatsen in de rijrichting, indien nodig zijn er zes slaapplaatsen. Achterin zijn enkele bedden boven op de garage. In de zitgroep is voldoende plaats rond de tafel om met heel het gezin te genieten van een hapje en een drankje. Zelfs een uitgebreid culinair aanbod is niet uitgesloten. Naar wens kan men in plaats van de midden zitgroep een L zitgroep bekomen met een in de hoogte verstelbare tafel. Dwars geplaats houtdecor maken het hoofdthema uit voor wanden en meubelen. Witte kasdeuren met verchroomde handgrepen geven het interieur dat huidig modern uitzicht. Overal zijn zuinige LED’s geplaatst. Waar nodig is zoals boven de tafel en de keuken geven ze veel licht, voor gezellige avonden zijn er de onrechtstreekse lichten verdeeld over heel het interieur. Automatisch sluitende kastdeuren en laden, een grote kleerkast, super comfortabele matrassen een 142 l Thetford koelkast met automatische energiekeuze 230 V, 120V en gas behoren tot de standaard uitrusting van de Live integrale. Wil je meer koelruimte kan men voor de 700 MEG een 177 l koelkast bestellen. Beide zwerfauto’s hebben een Alde koelvloeistof verwarming, langs buiten een slee voor 2 gasflessen op te zetten en eenvoudig in en uit de speciaal daarvoor gemaakte koffer te glijden. Zoals men mag verwachten hebben de bewoners een afzonderlijke douchecel en een goed uitgerust sanitair.

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig   Fiat Ducato

    Motor   2,3 ml diesel 120 pk

    LXBXH   7,53 x 2,32 x 2,79 m

    Stahoogte 2,0 m

    Bedden Hefbed 1,95 x 1,5 m

           Zitgroep 2,1 x 1,18 m

           Achter 1.95 x 0,81 m   2,0 x 0,81 m

    Gewicht rijklaar 3.086 kg

    MTM 3.500 kg

    Inlichtingen www.knaus.com

     


















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    27-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg 2020 kennis making

    Weinsberg CH 700 DG

    Hoewel er toch nog redelijk vraag naar is hebben alkoof modellen een deel van hun populariteit ingeleverd. Er zijn nog voldoende gezinnen die hem voor hun de ideale kampeerauto vinden. Het aantal samengestelde gezinnen gaat in stijgende lijn, voor de meeste ouders was dit niet gepland. Om een zwerfauto voor een gezin met 4 of 5 kinderen te vinden kom je al vlug bij wagens van meer dan 3.5 ton terecht. Wat betreft het aantal slaapplaatsen is een alkooftype de oplossing. Zijn de kinderen nog niet te groot kunnen er gemakkelijk 3 of 4 hun bedje spreiden in de alkoof. Nog een voordeel van een alkooftype is dat je in de winter de stuurcabine snel en goed kan afsluiten van de woonkamer. Een stuurcabine is en blijft een bron van koude bruggen. Het vastbed is voor de ouders en meestal kan de zitgroep nog tot een bed worden omgebouwd. Zitten met 6 in de rijrichting met veiligheidsgordels aangesnoerd is niet zo voor de hand liggend.

    De Weinsberg CH 700 DG heeft als basisvoertuig een Peugeot, hij is best vergelijkbaar met een Fiat Ducato. Ze komen trouwens uit het zelfde constructiehuis. Alleen de motor is wat verschillend hij levert bijna hetzelfde vermogen en rijdt even vlot als zijn broer Fiat

    De CH 700 DG heeft een ruime zitgroep met 2 volwaardige zitbanken en een tafel in verhouding. Als je wat in de koffers onder de zittingen wil leggen of er uit halen moet je eerst aan de slag met de kussens. Van de kussens gesproken waarschijnlijk is Weinsberg klant bij een fabrikant die comfortabele zit- en rug kussens fabriceert. Niet alleen rijden en slapen is belangrijk, de meeste uren tijdens de vakantie brengt men door aan tafel goede kussens zijn dus een plus punt. Brede ramen en het dakluik zorgen voor voldoende licht tijdens de dag. Meer naar achter is het wat donkerder, omwille van het hoog geplaatste bed boven de garage kon men slechts 2 kleine venster in de wanden monteren. Met 2 treden waarvan er 1 een bergvak is kom je in het bed. Wanden en bovenkasten zijn in houtdecor. Links en rechts zijn open schappen. In de leg- en kleerkast over de volle hoogte van het interieur geraakt je de kleren van het gezelschap gemakkelijk kwijt. De keuken met haar witte deuren en ladefronten brengt rijkelijk licht in huis. Ze heeft een zacht grijs aanrecht met drie kookvuren, een spoelbakje, bovenkast met schappen en 2 spotlampen. Met een slimme vondst kan men zich gemakkelijk bewegen in de sanitaire afdeling. Heeft men de wc nodig schuif je gewoon het wastafeltje naar links in de douche cel. Om je te wassen of te douchen schuif het weer over de wc. De douchecel sluit af met een acryl glazen deur. Spiegelkasten, kapstokken en al wat nodig is in een badkamer bevindt zich in het “droge “deel.Achteraan is een garage met 2 grote deuren, verankeringsogen, enkele open bergvakken en plaats voor 2 gasflessen.

    Samengevat

    Weinsberg is sterk verbeterd, de interieurs zijn keurig afgewerkt en meestal gezellig ingericht. Een alkoofmodel is voor kinderen als ze nog niet te groot zijn een lust om in te wonen. Ze trekken zich terug in de alkoof en hebben een overzicht wat er beneden gebeurt.

    Informatie: www.weinsberg.com

     
















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sprite nieuws voor 2020

     

     Sprite krijgt 3 nieuwe indelingen!

     Sprite caravans worden al jaren gebouwd bij Swift Group Limited in Cottingham en is het merk voor export caravans van deze fabriek. Vorig seizoen is zeer succesvol geweest. Naast het topmodel Cruzer, hebben de geheel vernieuwde Alpine Sport- en Mondial series enorm bijgedragen aan het vergrote marktaandeel.

    Komend seizoen worden de reeksen uitgebreid met nieuwe indelingen en er zijn kleine detailwijzigingen.

    De modellijn van Sprite bestaat ook in het seizoen 2020 uit 3 modelseries en de sportieve Basecamp.

    De Basecamp heeft volgend jaar een vloer die geheel van kunststof is (dus geen houten toplaag meer). De Basecamp was al voorzien van polyester wanden en dak (met kunststof constructie) en is met deze vloer de eerste Sprite op de markt met een 100% houtvrije opbouw.

    De Alpine Sport serie krijgt een nieuwe uitvoering in de 450 CF. En caravan met een vast tweepersoonsbed voorin met daarnaast een toiletruimte, een midden keuken en een ruime rondzit achterin. Deze caravan wordt de vervanger van de Mondial 450 SE, echter de Alpine Sport versie is met zijn lengte van 4,69 meter aanzienlijk korter. Wat weer resulteert in minder gewicht.

    De Mondial SE serie wordt aan de bovenkant uitgebreid met de Mondial 495 SE. Een indeling met een ruime zit aan de voorzijde onder het panoramisch dakraam, een middenkeuken met daar tegenover een tv-meubel. Loopt men verder naar achteren langs het twee persoons bed dan ontdekt men het verrassende ruime toiletgedeelte. De caravan is afgeleid van de Cruzer 495 SR. Door het weglaten van de douchecabine ontstaat tevens een mooie ruime caravan met veel doorkijk. Ook is deze caravan circa 30 cm. korter. En u raadt het al: ook lichter.

    De Cruzer SR serie krijgt een nieuw topmodel. Nu eens niet korter, smaller of lichter, maar gewoon een caravan waar men U tegen zegt.De nieuwe Cruzer 635 SR is een grote tandemasser! Met een binnenlengte van 6,27 meter en een binnenbreedte van 2,33 meter een caravan voor de kampeerder die van ruimte houdt.Een ruime zit en keuken voorin, een midden badkamer en een grote slaapkamer met een bed van 1,50 meter breed en 2 meter lang. Ook aan de koelkastafmeting is gedacht: een hoog model met 133 liter inhoud.De standaarduitrusting is omvangrijk met onder andere een luxe ovencombinatie, een magnetron, een Truma Combi-unit voor warm water en verwarming, een radio met bluetooth en het Swift Command systeem. Met dit laatste kunt u bijna alle apparatuur in uw caravan bedienen via de Swift Command App op uw mobiele telefoon.Buiten de nieuwe indelingen zijn er nog de detailwijzigingen. Zo worden de midi Heki dakluiken vervangen door een nieuw type. De Mondial en Cruzer series krijgen een nieuwe RVS wasbak en de keuken in de Mondial heeft komend jaar uittrekbare draadmanden. De Cruzer serie heeft komend jaar in alle modellen de Truma Combi 4 unit.

    Sprite biedt tot 10 jaar garantie op vochtinwerking.

    De prijzen van de Sprite caravans liggen ongeveer tussen de 19.000 en de 23.500 euro.

    Informatie: www.spritecaravans.com

     


















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    25-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt Kennis making model 2020

    Fendt Bianca Activ 515 SD

    Fendt biedt 7 reeksen aan in stijgende lijn wat betreft prijs,luxe, comfort en uitrusting. Saphir met 12 indelingen komt vooraan, Bianca met 14, Tendenza meestal zo een beetje het proefkonijn bij grondige veranderingen, Opal en de Diamant als “grand luxe” sluit het gamma van Fendt af. Al die types vertonen aan de buitenkant weinig verschil. Getinte ruiten en enkele decorstrepen, sinds vorig jaar hebben ze allen donkere velgen. Het voorfront is licht gebogen met geïntegreerde disselkoffer, achteraan in glad materiaal een front dat tot een van de mooiste in de caravanwereld behoort. Voor de zijwanden houdt de fabrikant het meestal nog tot aluminium plaat met hamerslagprofiel. Voor 2020 hebben alle caravans een verbeterde buitendeur. Uit de 4 totaal nieuwe indelingen kozen we de Bianco Activ 515 SD. Een ruime caravan voor een paar dat zich graag laat vertroetelen door comfort en degelijkheid zonder tierlantijntjes. Veel bewegingsvrijheid staat eveneens op hun verlanglijstje, daar zullen ze zeker geen te kort aan hebben in de Bianco Activ 515 SD. Hij mag wat groter zijn want hun auto heeft genoeg pk’s onder de motorkap. Deze uitvoering beantwoord zeker aan hun vraag.

    Keurig afgewerkt.

    Bij het binnen komen valt al zeker de van donkere kussens voorziene en comfortabel zittende U-zitgroep op. De tafel is ruim bemeten om met veel smaak te genieten van de uitgebreide culinaire kunsten van de kok. Wil je echter wat uit de koffers halen of er in leggen moet je eerst met de kussens aan de slag. Waar het kan zijn bovenkasten met mat witte deuren er tussen een bruine boord en verchroomde handgrepen. Onderaan een open legvak voor de kleine dingen die men graag vlug bij de hand heeft. De keuken echter maakt een uitzondering. De bovenkastdeuren zijn in houttekening met een witmatte boord. Nu we toch bij de keuken staan zien we een grijs aanrecht met geïntegreerde kookvuren en een spoelbakje. Vooraan is het werkblad. Onderaan zijn 3 automatisch sluitende laden plus een apothekerskast. Daar tegenover staat de nieuw Slim Tower koelkast met een deur die zowel links als rechts kan open draaien. Handig als je van buiten uit iets uit de koelkast wil nemen. Het reeds lang bekende Fransbed blijft bij de kampeerders nog steeds een gevraagd meubelstuk. Onderaan is een grote koffer, heel dikwijls langs buiten bereikbaar. Wel oppassen want zo veel plaats is verleidelijk om te veel mee te nemen. Voor de veiligheid heeft de fabrikant een rookmelder boven het bed geïnstalleerd. Op het eerste zicht blijkt er geen kleerkast voor jassen en andere lange kleren aanwezig te zijn. In de hoge kast echter kan men de schapjes er eenvoudig uitnemen en is het een hangkast. Goed bedacht want tijdens de wintermaanden kunnen er de winterjassen in hangen, die neemt men niet mee in de zomer, schapjes er terug in en je hebt een legkast. De grote nieuwigheid voor 2020 bij Bianco is de badkamer over de volle breedte van het interieur. Er is voldoende plaats om je met zwier te wassen en te kleden. De wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld, er zijn bergvakken voor toiletgerief en nog veel andere zaken. Het witte wastafeltje zorgt voor afwisseling tussen de warme houten wanden en de onmisbare douchecel heeft een deur uit één geheel. Keren we terug naar de woonruimte waar dakluiken voor licht en ventilatie zorgen. Bij avond kan je kiezen tussen veel licht op de tafel of de zachte aangename sfeerverlichting.

    Technische gegevens

    LXBXH 7,53 x 2,32 x 2.57 m

    Leeg gewicht 1.360 kg

    MTM 1.800 kg

    Informatie: www.ideal-caravans.be

     


















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    24-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago nieuws 2020

     Carthago 2020: de nieuwe generatie chique e-line / s-plus, de Mercedes-Benz Sprinter als nieuw basisvoertuig.

         Carthago lanceert het 2020-modeljaar met een hele reeks innovaties, waarbij de 'nieuwe generatie' van de dubbele Carthago chic e-line / s-plus-serie centraal staat.In het modelbereik breidt de nieuwe Mercedes-Benz Sprinter het assortiment uit als basisvoertuig. Exclusief      ontwikkelde koplampen in full-LED-technologie en ingebouwde batterijen in lithium-ion-technologie worden gebruikt door innovatieve high-tech componenten. Van de facelift van de slanke en superlichte Carthago c-compactline tot het uitrustingspakket Office & TV als extra leefruimte in de cockpit van de voering-voor-twee verfijnt Carthago zijn modelserie

    Carthago chic e-line / s-plus: helemaal nieuw.

    De Carthago chique e-line / s-plus-serie herdefinieert de luxeklasse voor zwerfauto’s. Ze zijn zowel het uiterlijk en de structuur als het luxueuze interieur.  Fijn verschil: De Carthago chic e-line is gebaseerd op de Ducato met AL-KO laag chassis en nieuw optioneel op de Mercedes-Benz Sprinter, de chique s-plus op de Iveco Daily. Voor het modeljaar 2020 krijgen beide andere schijnwerpers in full-LED-technologie.  Helemaal nieuw is het nieuwe koetswerk. Zodra u de chique e-line / s-plus binnengaat, springt het veranderde interieur in het oog: ontwerp is duidelijk merkbaar, van de cockpit, via de woonkamer, keuken en badkamer naar de slaapkamer. De meubelarchitectuur en de ontwerpstijl zijn verkrijgbaar in twee varianten.

    Carthago c-compactline / c-tourer: , er is meer wooncomfort. .Slanke taille en het laagste gewicht in zijn klasse. Het biedt volledig reiscomfort in bestelbusformaat en het legendarische Carthago-DNA.  De nieuwe vintage is herkenbaar aan de buitenkant met een fris gezicht en weegt een paar kg lichter. Dit geldt ook voor de Carthago c-tourer. Hij doet ook zijn naam "Lichtgewicht" eer aan. .De focus van de innovaties voor het modeljaar 2020 zijn echter tal van verfijningen van wooncomfort. .Er zijn grotere TFT-schermen zijn, massief houten schuifdeuren of de unieke uittrekbare tv-wand met individuele scheidingsfunctie voor de slaapkamer van de modellen T / I 150 QB.

    •  Carthago chic c-line: nieuwe basis.
    • .Als een extra basisvoertuig breidt de Mercedes-Benz Sprinter het gamma geïntegreerde chique c-lijn I-kampeerauto’s uit. Krachtige full-led-koplampen. Op verzoek zijn er, net als alle Carthago 2020-modellen,lithium-ion-boordbatterijen.
    • Carthago liner-for-two:  Uitrustingspakket Kantoor & tv voor de cockpit     

     De Carthago voering voor twee met zijn tweepersoons plattegrond is de op maat gemaakte luxe camper voor paren. Met de nieuwe vintage opent het apparatuur pakket Office & TV in de cockpit volledig nieuwe toepassingen: werk vooraan en lees achter. Dankzij de hoogteaanpassing wordt een TFT-scherm op ooghoogte geplaatst met extra verlichting.

    Hightech: LED-Lichttechnik,  LED-verlichtingstechnologie, lithium-ion batterijen.

    Lange levensduur, hoge lichtopbrengst en dus meer veiligheid - LED-koplampen hebben de overhand gekregen vanwege hun goede eigenschappen. Carthago maakt de krachtige koplampen exclusief in de nieuwste en bijzonder heldere full-led-technologie. .Net zo nieuw zijn de lithium-ion-boordbatterijen inclusief batterijcomputer en app-functie voor een constante controle van de laadtoestand. Ze zijn optioneel verkrijgbaar voor het volledige modellengamma, uiterst duurzaam en verminderen het gewicht. capaciteit is beter bruikbaar dan de standaard gelbatterijen en verhoogt dus de onafhankelijkheid van het lichtnet. Voor zijn topreeks heeft Carthago ook een zelfvoorzieningspakket samen met een zonnestelsel samengesteld.

    Het is nu ook verkrijgbaar met een camerasysteem met een bovenaanzicht. Vier camera's tegelijk op een monitor in de cockpit, een 360-graden vogelperspectief - resulterend in een perfecte ondersteuning voor parkeren en manoeuvreren.

    Op verzoek worden geselecteerde modellen van de chique c-line I en chique e-line geleverd door Carthago op basis van de nieuwe Mercedes-Benz Sprinter. Carthago gebruikt de Sprinter voorwielaandrijving en een AL-KO licht gewicht chassis voor de modellen. Gesamtgewicht.Voor de indrukwekkende XL-modellen maakt Carthago gebruik van de variant met tandem-achteras met een maximaal toelaatbaar totaalgewicht van 5,5 t. Of het nu gaat om een ​​automatische transmissie met negen versnellingen, het multimediasysteem MBUX of nieuwe assistentiesystemen: de nieuwe Sprinter introduceert tegelijkertijd nieuwe technologie.

    Informatie: www.carthago.com

     
















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    23-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt nieuws 2020

    Fendt nieuws 2020

    Hoewel er de laatste jaren geen sensationele veranderingen waren slagen de fabrikanten er in om ieder jaar kleine verfraaiingen en verbeteringen door te voeren om het leven van de vakantiegangers aangenamer te maken. Bij Fendt kreeg de Opal een nieuw interieur en in bijna alle caravans is een nieuw type koelkast geplaatst. Enkele nieuwelingen vullen het gamma aan. Fendt heeft op het ogenblik 5 reeksen in productie, goed voor 44 verschillende typen. Bij de Saphir reeks met zijn 12 populaire indelingen komt de 495 SKM bij. Met het oog naar meer gezinscaravans heeft hij een echte kinderkamer achterin. Bij de Bianco Activ is er zowel de korte handige toercaravan 390 FHS bij gekomen als de meer dan 5 m lange 515 SD met achterin een badkamer over de volle breedte van de caravan. Heel de Opal reeks is opgewaardeerd en van de gelegenheid heeft men gebruik gemaakt om 2 nieuwe indelingen te lanceren. De 465 SFH met een Fransbed en de 515 SKF met een kinderkamer. Wie wat dieper in zijn geldbeugel kan tasten heeft keuze tussen 4 indelingen in het hoger segment in Diamant uitvoering. De 560 SF heeft als enige in deze reeks een Fransbed. De Opal een succes nummer van Fendt kreeg een volledig nieuw interieur, alle andere caravans werden voorzien van een betere uitrusting waarbij een aantal niet zo direct zichtbare zaken, hier en daar wat verfraaiing. Zo zijn de wielkasten beter geïsoleerd, de buitendeuren hebben sterkere scharnieren en een andere handgreep, de stroomaansluiting van de waterpomp is beter bereikbaar, slijtvastere PVC voor de vloer bedekking. Goed nieuws voor de winterkampeerders de warme lucht wordt beter verdeeld en mogelijk zijn er afzonderlijke afsluitingen. Afhankelijk van de indeling hebben ze de smalle koelkast van Dometic Slim Tower aan de buitendeur geplaatst. Door middel van langs beide deurzijden scharnieren te monteren kan ze zowel links als rechts opendraaien. In de Tendenza 650 SFD en de 650 SFDW staat een eilandbed en heeft deze laatste een vloeistofverwarming plus vloerverwarming. In de 650 SFD heeft men een Truma verwarming C4 of C6 geïnstalleerd met bediening door het iNet Box systeem, ook een TFT aanraakscherm in glasoptiek is geplaatst. Voor het komende modellenjaar heeft men een heel ander houtdecor en andere kussens gebruikt. Twee nieuwe indelingen de 465 SFH en de kindvriendelijke 515 SKF vullen de reeks aan. Bij al die veranderingen bij de toch al goed uitgeruste Fendt caravans heeft de fabrikant nog 2 pakketten in petto. Een "Safety Pakket" dat bevat een ATC Trailer Controle OEM met plaatsing, gasdrukregelaar Duo Controle CS met Truma gasfilter, een mechanisch anti diefstalslot Fullstop. Het tweede pakket "Lifestyle Paket" is nog veel uitgebreider, het bevat buiten bovenstaande uitrusting nog 11 mogelijke zaken om de caravan te verbeteren of comfortabeler te maken. We denken aan een hagelbestendig dak, luchtkoeler, 24 duim vlakscherm tv om er slechts enkele te vernoemen. Om u een idee te geven schommelen de prijzen zo ongeveer tussen de 19.000 en de 38.000 euro

    Voor meer informatie www.ideal-caravans.be

     














    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    22-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te warm?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Te warm?

    Dit jaar heeft het weer al gekke sprongen gemaakt, de opwarming van de aarde zou er mee te maken hebben. Als je op een dag in de auto stapt kan het zijn dat je de verwarming moet aanzetten. De volgende dag is het weer omgeslagen en is het gloeiend heet in de wagen. Om het interieur een beetje af te schermen tegen de hevige zonnestralen kan je de voorruit of misschien de achterruit, het hangt af waar de zon staat, een isolatiematje dat je ook in de winter gebruikt tegen het aanvriezen van de ruiten voor het glas hangen. Een doek op het dak en zeker over de ruiten hangen helpt ook, het schermt de zonnestralen af. Het beste resultaat bekom je met gelijk welk afschermmiddel langs buiten aan de vensters te brengen. Kan je die voorzorgen om de een of andere reden niet nemen zet vóór je instapt de deuren open. Terwijl het buiten misschien 30°C is kan de temperatuur in de wagen oplopen tot 70-80°C in de wagen. Laat de vensters nog open staan tijdens de eerste paar honderd meter dat je rijdt. Pas dan is het de moment om de luchtkoeler of de airco zoals de Vlamingen hem graag noemen aan te zetten. Sluit de voorste vensters en laat de achterste nog met een grote kier open staan. Zo werkt de airco veel beter omdat hij de warme lucht kan buiten blazen. Nog beter is als je een schuifdak hebt dat wat open te schuiven. Zet de bovenste ventilatieroosters open, de frisse lucht komt zo gemakkelijker in heel het interieur stromen. Laat de koude lucht niet rechtstreek tegen de voorruit blazen. Jaren geleden is zo mijn voorruit gebarsten. Verminder geleidelijk aan de aanvoer van ijskoude lucht. De motor heeft minder vermogen nodig en het verbruik zal dalen. Let op, een luchtkoeler vraagt redelijk wat energie van de motor. Als je met een caravan op stap bent in de bergen wordt de motor soms tot op het uiterste van zijn kunnen belast. Zet de airco af, de motor wint voelbaar aan vermogen. Bij de meeste kampeerauto’s gaat de eerste afkoeling iets moeilijker wegens de grote woonruimte. Meubelen en al wat er zich in het interieur bevind is verwarmd. Hier ook eerst de buitendeur en de cabinedeuren open zetten, de dakluiken openen vóór het vertrek. Als het type dakluik het toelaat kan het blijven open staan tijdens het rijden. Pas na een paar honderd meter rijden de airco aan zetten. Niet alle zwerfauto’s hebben een overschot aan paardenkracht. Sommige hebben een motor die het wel goed presteert op de vlakke wegen, eens de hellingen voor de boeg komen krijgt hij het moeilijk. Om wat pk’s te winnen aan motorvermogen zet hier ook de airco af.

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    21-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thetford heeft geconcentreerde producten

    Thetford biedt geconcentreerde vloeistof aan.

    Zoals de afgelopen jaren is gebleken bij huishoudelijke was- en schoonmaakmiddelen, worden verpakkingen en doseringen kleiner. Want deze geconcentreerde producten zijn niet alleen kleiner verpakt ze wegen ook minder, voor de zwerver en kampeerder zeker een plus punt.

    Thetford blijft niet achter.

    De onderzoek afdeling van Thetford is al even bezig om hun producten te concentreren. Na veel testen en onderzoek is daar een geconcentreerd product uitgekomen, namelijk de Aqua Kem Blue Concentrated. lnmiddels zijn er meerdere geconcentreerde producten van Thetford, zoals Aqua Kem Blue Lavender Concentrated, Aqua Kem Green Concentrated en Aqua Rinse Concentrated. Al deze producten zijn geschikt voor het gebruik in een septische tank en ze zijn milieuvriendelijk. Bovendien ruikt het prima en werkt het gewoon goed daar waar het gaat om het afbreken van toiletafval en geur.

    Kleinere flessen

    Een geconcentreerder product kan in een kleinere fles. De iconische hoekige flessen van Thetford zijn voor iedereen herkenbaar. De nieuwe flessen zijn nog steeds wit, met dezelfde gekleurde dop en de gemakkelijke doseerstreep op de zijkant als bij de hoekige flessen. Weegt de oude fles ruim 2 kg, de nieuwe fles nog geen 800 gram. De fles is dus kleiner en lichter, maar je kunt er net zo lang mee doen als met de grote fles. Er zitten evenveel doseringen in een kleine fles Concentrated als in de reguliere fles. Je kunt uiteraard zelf de dosering aanpassen afhankelijk van de temperatuur van je verblijfplaats, bij tropische dagen simpelweg wat meer doseren. Een vuistregel kan zijn: bij een temperatuur boven de 30°C een dosering van 70 ml op 2-3 liter water. En bij een temperatuur beneden de l5°C een dosering van 50 ml, ook op 2-3 liter water. Normaal is één dosering genoeg voor 5 dagen. De dop van de afvaltank zoals we die al lang kennen is een maatbeker. Ook hier zitten doseerstreepjes en getallen op zowel de binnen- als de buitenkant.

     










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    20-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus 2020 kennismaking

    Knaus Südwind 650 PXW

    De Knaus Südwind 650 PXW met zijn 6,6 m lange en 2,5 m brede opbouw is niet de ideale caravan om langs de witte wegeltjes van de Michelinkaart te snorren. Met een stevige trekauto, want de Südwind weegt 2.000 kg, komt men langs snelwegen en brede banen gemakkelijk op zijn gereserveerde vaste camping stek. Eens aangekomen is het luxe en comfort om er in te wonen. Voor de bewoners is er een dwars opgesteld eilandbed voorzien. De matras gedragen door een flexibel veersysteem is een droom om op te slapen. Aan het voeteinde kan je gemakkelijk voorbij naar de badkamer. De wand aan het hoofdeinde is mooi afgewerkt met voorgevormde kunststof panelen, open vakjes en leeslampjes met eigen schakelaar, er boven zijn witte kasten. Het grootste deel van het interieur is in licht houtdecor terwijl de bovenkasten in een zachte witte kleur uitgevoerd zijn. Aan tv’s is geen gebrek, we zien er één in de zitgroep en één in de slaapkamer. Helemaal achterin is het sanitair over de volle breedte van de Südwind. Afzonderlijk douchecel, kunststof wastafeltje, enkele ondiepe spiegelkasten en een gebruiksvriendelijk Thetford wc maken het meubilair uit. Helemaal vooraan is de keuken eveneens over de volle breedte van het interieur. In het aanrecht zijn 3 kookvuren geïntegreerd plus het spoelbakje. Werkoppervlakte is er ruim voldoende. Onderaan is een oven, bergvakken voor het keukengerief voor een voetbalploeg. Zoals men mag verwachten is er een grote koelkast met afzonderlijk vriesvak. De U vormige zitgroep met zijn comfortabele kussens biedt plaats om enkele vrienden te ontvangen, de tafel is er groot genoeg voor de kleine snoepjes. Om het gezellig te houden bij de culinaire kunsten van de kok houden we het op 3 personen, met een beetje goed wil kan er nog een tafelgenoot bij. Tegenover de zitgroep is een brede kast. Het zal oppassen geblazen zijn om al die kasten niet vol te laden want zulke grote caravan kan men net zo goed overladen. Om het tijdens de winter behaaglijk warm te houden is een Alde vloeistofverwarming ingebouwd. We verlaten de Südwind 650 PXW via de 70 cm brede buitendeur. We lopen even rond deze mooie Knaus met zijn gladde aluminium buitenplaten en dubbele as om dit gevaarte te dragen. In het achterfront pronken de katogen achterlichten, vooraan zijn in het front doorlopende vensters tot in het dak.

    Technische gegevens

    LXBXH (opbouw) 6,6 x 2,5 x 2,57 m

    Stahoogte 1,96 m

    Bed 2 x 1,44 m

    Bed zitgroep 2 x 1,2 m

    Gewicht rijklaar 1.690 kg

    MTM 2.000 kg

    Informatie; www.knaus tabbert.de

     


















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    19-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malibu 2020 Kennis making

    Malibu Van Charming 600 DB Coupé.

    Carthago had al een bekendheid verworven met zijn grote kampeerauto's. De fabrikant echter wou een graantje meepikken in het segment van compacte zwerfauto's. Architecten staken de koppen bij elkaar en de "Malibu" als omgebouwde bestelwagen verscheen wat later op het toneel. Jaarlijks werd hij verbeterd, mooier ingericht, met een uitgebreider aanbod tot zwerfauto's van 6,35 m lang groeide hij tot een volwaardig product uit het huis Carthago.

     

    De Van Charming Coupé 600 DB valt onmiddellijk op door zijn ronde patrijs poorten in de flanken en vooraan door zijn zwart omkaderde ramen. Net zoals hij van buiten een knap verschijningsbeeld heeft is het interieur mooi uitgevoerd en aangenaam om in te wonen. Al is de Coupé 6,00 m lang is hij om comfortabel te wonen slechts geschikt voor een koppel. Alle kampeervoertuigen hebben hun compromissen. Bij compacte wagens ligt het accent meer op verplaatsingen dan op comfortabel wonen wat jonge gezinnen meer aanspreekt. Grote wagens van 7 m of meer bieden meer wooncomfort en een vlot rijgedrag over smalle kronkelende wegentjes komt niet in aanmerking.

    Uit het groot aanbod van Malibu Vans kozen we voor de 5,99 m lange Van Charming 600 DB Coupé. Een traditionele indeling met dwarsbed achterin. Van de 10 aangeboden types zijn er 6 met dergelijke bedden de 4 overige hebben enkele bedden. Het is trouwens de opstelling van de bedden dat het duidelijk verschil maakt tussen de Malibu‘s. In de 600 DB kunnen de bedden naar links en rechts omhoog klappen en komt er ruimte vrij om fietsen of een moto te bergen. In dit type heeft men een uitneembaar schap geplaatst om meer kleinere zaken te kunnen vervoeren. Het sanitair zou men multifunctioneel kunnen noemen. De wc staat gebruiksvriendelijk op gesteld. Om je te wassen aan het witte kunststof wastafeltje of om een stortbad te nemen draai je de wc door een opening in de wand onder het bed. Dat vergroot een heel stuk de sta oppervlakte in het sanitair. Aan tafel is voldoende plaats voor twee, het zou kunnen met drie dat is echter wat behelpen. Waar het kan zijn bovenkasten met licht gebogen deurtjes en men is er in geslaagd om zelfs hier en daar een baldakijn met verlichting te plaatsen. Vooraan volgt een smal van licht voorzien baldakijn met een strook LED's de bovenkasten tot in het schap boven de stuurcabine. s'Avonds geeft het een bijzondere sfeervolle verlichting en een ruimere indruk in de zitgroep. Onderaan zijn de bovenkasten wit wat meer licht reflecteert in het interieur.

    De keuken met donker grijs aanrecht, twee kookvuren, een spoelbakje en witte fronten aan de laden is knap uitgewerkt, ze biedt veel bergruimte voor het keukengerief. Ontbreekt er wat werkoppervlakte, geen nood een schapje aan de zijkant van het aanrecht kan men opklappen om het werkoppervlak te vergroten. Aan de zijkant kantelt een vuilbakje uit de wand. Voor de vloer koos de fabrikant voor donker parket dat mooi past bij het hout decor van het interieur. De zitgroep heeft een dubbele bodem, geschikt voor schoenen en ander klein materiaal. Ja, voor de televisie kijkers is er plaats voor het kijkkastje boven de rugkussen van de zitgroep.

    Nadat we de cabinezetels netjes terug op hun plaats gedraaid hadden, zonder ons hoofd te stoten, konden we via de zacht sluitende schuifdeur en de al eveneens breed uittrekbaar opstapje de Malibu gemakkelijk verlaten.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig  Fiat Ducato 33 light

    Motor      diesel 2.3 l 130 pk

    LXBXH     5,99 x 2,05 x 2,59 m

    Stahoogte 1,9 m

    Rijklaar   2.735 kg

    MTM         3.300 kg

    Bed         1,93 x 1,58 m

    Stopcontacten 203 V/12 V/USB   3/1/1

    Inlichtingen www.malibu-carthago.com

     


















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    18-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malibu 2020 kennis making

    Malibu I 440 LE

    Met zijn donkere decorstukken en ramen in stijgende lijn is de integrale 440 LE Malibu beslist een mooi verschijning in het straatbeeld dat wordt nog ondersteunt door beide hangspiegels en de zwarte radiatorgrille. Een batterij LED's dient om te zien terwijl de verticaal geplaatste achter lichten om gezien te worden. De chauffeur heeft geluk want voor hem is een deur ingebouwd. In de zijwanden merken we verschillende service luiken plus een grote en kleine deur voor de garage. Voor het koetswerk is enkel kunststof gebruikt, het dak en onderkant van de bodem zijn hagelbestendig polyester. Hij is gebouwd op een Fiat Ducato onderstel met standaard een 2,3 l dieselmotor die 130 paardjes naar de voorwielen stuurt.

    Interieur.

    De eerste blik bij het binnen komen valt best mee. Het meubilair met een licht houtdecor, witte wanden en als stevig contrast de donker grijze zitgroep zorgen dat je vlug in thuis voelt. Op zich zorgen de ramen en de grote voorruit voor niet alleen een ruime indruk men krijgt er nog een panoramisch uitzicht bij. Gordijnen dragen bij voor de gezelligheid in het woongedeelte. Men kan de tafel draaien om gemakkelijker bij de stuurcabinezetels te geraken. Om ze naar de tafel te draaien is het passen, meten en wringen. De tafel is groot genoeg maar het vraagt wat goede wil om er met z'n vieren rond te zitten. De zijzitbank naast de buitendeur herbergt een Truma C 6. In het hefbed boven de stuurcabine (1,95 x 1,45 m) kunnen (klein) kinderen met plezier het nachtje doorbrengen. Bij avond is er voldoende licht op tafel om te lezen of te schrijven, wil men het gezellig maken doof al de LED's het licht in de knap gevormde baldakijnen geven dan een bijzonder sfeervol karakter aan het interieur. Kijken we nog even naar de buitendeur alvorens we naar de keuken en slaapafdeling wandelen. Langs binnen heeft ze een voorgevormd paneel met twee vakken, een venster met plissés gordijn en een lange verchroomde handgreep. We zien een brede handgreep aan de zijkant, verchroomde schakelaars en een schoenkast onderaan. Hoger is plaats voorzien voor een 24 duim vlakscherm tv. Als we door de smalle gang naar achter kijken zien we 2 hoog geplaatste bedden(2,0 x 0,85 en 1,95 x 0,85 m) bereikbaar met 2 treden die als bergvakken kunnen dienen. Ieder heeft een eigen zwanenhals leeslamp met schakelaar. Aan de linkerkant heeft men een vernuftig systeem toegepast om het bed te verlengen. In zijn normalen stand is het hoofdkussen gedeeltelijk omhoog gekanteld. Het voeteinde eindigt tegen de uittrekbare wand van de douche. De ontwerpers hebben gedacht ofwel staat men onder de douche ofwel ligt men in bed. Je trekt aan de wand die schuift gedeeltelijk in de douche cel, het hoofdeinde gaat plat en men heeft een 1,95 m lang bed. 's Morgens duw je tegen de wand het kussen kantelt weer omhoog en je hebt terug de normale douchecel. Heb je graag een breed bed de lattenbodem tussen in uitrekken, gelijktijdig komt de noodzakelijke ladder mee, kussen op leggen en klaar is kees. Het laddertje is een hulp om in het hoge bed te geraken. Slapen op de dikke comfortabele matrassen is een genot en 's morgens lukt het niet om zomaar dat warme bed te verlaten. Ver moet je niet gaan want het sanitair begint aan het voeteinde. Klederen liggen direct bij de hand in de grote kasten onder het voeteinde van het bed. Om en rond het witte wastafeltje zijn verschillende kastjes en spiegels. Als je het zilverkleurig rolluik dicht schuift is het toch wat eng binnen. Beter is de schuifdeur die de woonkamer afsluit dicht te doen. De douchecel voldoet aan de nodige eisen van de zwervers. In de vloer met zijn smalle latjes parket tekening zijn verschillende luiken voor toegang tot de koffers in de dubbele bodem. De keuken met een wat ongewone vorm en witte fronten aan de laden past mooi in het houtkleurig interieur. In het antraciet kleurig aanrecht zijn 3 breed uit elkaar staande kookvuren verdoken onder een tweedelige afdekplaat. Een deel van het deksel van de spoelbak kan men gebruiken als snijplank of als extra schapje aan de zijkant. De hoge bovenkasten met schapjes lopen door tot in de zitgroep. Onderaan zijn ze wit wat voor meer reflecterend licht zorgt. Rond het venster is een kunststof wand als bescherming tegen spatten en ander vuil. Pintjes, frisse dranken en voedingswaren blijven koud in de smalle 145 l Dometic koelkast.

    De Malibu I 440 LE is een fijne wagen rijdt aangenaam, is keurig afgewerkt en heeft veel bergruimte. Net zoals alle kampeervoertuigen moet men er enkele kleine compromis bijnemen. Hij is knap ingericht voor een koppel, zonder problemen kunnen 2 (klein) kinderen mee.

     

    Technische gegevens

    Basisvoertuig Fiat Ducato

    Motor                   Diesel 2,3 l   130 pk

    MTM                   3.500 kg

    Rijklaar gewicht 3.03O kg

    L X B X H           6,99 x 2,27 x 2,94 m

    Slaapplaatsen    4

    Zitplaatsen       4

    Stopcontacten   230 V/ 12 V/ USB       3/1/1

    Informatie: www.malibu-reisemobile.com




















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    17-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg nieuws voor 2020

    Weinsberg heeft een integraal

    Alle kampeerauto's van Weinsberg kregen voor volgend modellen jaar 17 duim velgen in antraciet kleur of mat zwart, het geeft de wagen een chiquer uitzicht. Voor de buitendeur en serviceluiken zijn moderne sleutels gemaakt. Andere decorstukken op de wanden maken de modellen 2020 herkenbaar. Achteraan zijn betere lichten die de zichtbaarheid van de wagen verhogen.

    Zoals het eens te verwachten was heeft Weinsberg nu ook zijn integrale zwerfauto de "CaroCore". Ervaring en voldoende kennis zorgde ervoor de CaroCore snel in productie kon. Gepaste decorstukken op de wanden en zijn knap voorfront zijn alvast de externe blikvangers. Van meet af kreeg hij een brede buitendeur, 17 duim aluminium velgen en LED lichten om te zien en gezien worden. Als optie kan men de wagen laten uitrusten met een slede in de zijwand. Er kunnen 2 gasflessen op, het is gemakkelijker om ze om te wisselen en men heeft een goed zicht op de aansluitingen. Hij is gebouwd op een Fiat Ducato basisvoertuig, is in 3 types de 650 MF, de 650 MEG en de 700 MEG te bekomen. Door de brede ramen krijgt het interieur een ruim uitzicht. Horizontaal getekend houtdecor afgewisseld met witte kastdeuren geven een moderne uitvoering aan het interieur. LED's zorgen bij avond voor zowel voldoende licht als voor een gezellige sfeerverlichting. Vier reizigers kunnen een veiligheidsgordel aansnoeren er is één plaatsje meer om te slapen. De ontwerpers van Weinsberg hebben er rekening mee gehouden dat de mensen groter worden en plaatsten 2 m lange bedden met hoogwaardige EvoPorelHRC matrassen. De laden van de kasten en keuken sluiten automatisch, er plaats voorzien voor een 24" LED-TV en binnen is de CaraCore 2,18 m breed. Als optie kan men een Alde vloeistof verwarming bestellen.

    CaraCompact en CaraCompact EDITION (Pepper)

    Beide kregen een nieuw interieur en exterieur. Al ziet men het niet zo direct een belangrijke verbetering is de snoet boven de stuurcabine. De licht gewijzigde vorm is in een ander materiaal de zogenaamde LFI-Technologie (Langfaserinjektion) gemaakt. Dat lichter en weerbestendig materiaal is aan de binnenkant geïsoleerd en laat zich nauwkeuriger bewerken. Achteraan zijn nieuwe lichtblokken met LED techniek. In het interieur hebben de meubelen een ander meubeldecor en witte deuren. Naar wens kan men een dakluik van 1,3 x 0,45 m laten monteren. Betere kussens zelfs met kunstleder overtrokken en andere kleine verfraaiingen geven het interieur, bijzonder bij de Pepper chiquer uitzicht. De 600 MG werd door de 600 MF vervangen, hij heeft een 2 m lang Fransbed en een goed uitgeruste badkamer, ook in de 600 MEG is nu een 2 m lang bed.

     










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg model 2020

    Kennis maken met de CaraOne 450 FU

    De CaraOne 450FU is een typische toercaravan voor een koppel. Niet te groot of te zwaar wat toelaat hem door lichte auto's te trekken. Tussen de vele caravans valt hij nauwelijks op. Zijn gebogen voorfront met geïntegreerde disselkoffer over de volle breedte geeft hem min of meer een aerodynamische vorm. Voor de buitenbeplating werd aluminium met hamerslag profiel gebruikt. Enkel service luiken en met zwart omkaderde vensters zijn in de flanken verwerkt. Binnen valt het interieur best mee. Ieder jaar zorgen de ontwerpers voor betere en mooiere interieurs, geen overdreven luxe uitvoering maar een sober en keurig afgewerkt interieur. Types met Fransbed zijn geliefd bij de kampeerders. Zo vinden we hier in de CaraOne 450 FU vooraan een Fransbed met onderin een grote koffer. Wel oppassen want de slangen van de verwarmingen liggen onbeschermd en schuivende bagage zou ze kunnen beschadigen. De diepe bovenkasten aan het hoofeinde van het bed kunnen veel lichte bagage herbergen, links en rechts zijn open bergvakken. Opvallend is dat op de bovenkasten boven het bed na ze allen schapjes hebben. Dat vertaalt zich in betere verdeling van de inhoud. Het fraaie en misschien wel nuttige aan de bovenkasten zijn de witte onderkanten. Dat weerkaatst het licht tussen het donker horizontaal getekend houtdecor en geeft dat een schitterend effect. Het kleinste kamertje herbergt een Thetford wc, om je te wassen is er naast het bed een zogenaamde open wasplaats met een in witte kunststof vervaardigd wasbakje omringd met enkele kasten. De kleerkast vormt de scheiding tussen slaap en woongedeelte. Voorin hebben we een ruime zitgroep met opvallend comfortabele kussens palend aan een redelijk grote tafel. Ze zijn niet te diep zodat je een goede rugsteun hebt. Wel moet je de kussens wegnemen als je in de koffer er onder moet zijn. Standaard zijn er afstandschotten voorzien. In winterse omstandigheden beletten ze dat de kussens aan de wand vriezen. Voor twee personen is hij ruim voldoende. Gaan er nog een paar kinderen mee kunnen ze in de omgebouwde zitgroep hun bedje spreiden. Vergeten we de knappe keuken niet ze is zowat de blikvanger in de 450 FU. Ze heeft een donker grijs aanrecht met 3 geïntegreerde kookvuren min of meer in driehoek opgesteld en een ronde spoelbak. Rond het venster is de wand afgeschermd met kunststofplaat. De drieladen met witte fronten en de bovenkast met een al even witte deur zorgen voor een gepast contrast in het interieur. Licht is er voldoende om bij avond de kleine lettertjes van kruiswoordraadsels te kunnen lezen.

    De Weinsberg CaraOne 450 FU is een ideale caravan voor een koppel, keurig afgewerkt en de prijs valt ook nog mee.

     Technische gegevens

    LxBxH 6,61 x 2,32 x 2,57 m

    Stahoogte 1,96

    Leeg gewicht 960 kg

    Rijklaar     1000 kg

    MTM 1200/1500 kg

    Bed voor 1,97 x 1,37 m

    Bed achter 1,99 x 1,57 m

    Informatie www.weinsberg.com

     














    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    16-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus nieuws voor 2020

    Knaus nieuw voor 2020

    Knaus Tabbert de fabrikant uit Jandelsbrunn kan terugblikken op een succesvol afgelopen modellenjaar. 23.600 caravans en kampeerauto's rolden uit de fabrieken te Jandelsbrunn, Mottgers, Schlüsselfeld en Nagyorosri. Grote sensationele veranderingen of verbeteringen mag men voorlopig nog niet verwachten. Vele kleine dingen die het leven in een zwerfauto aangenamer zijn het doel voor 2020. Zo krijgen alle vakantievoertuigen van Knaus Tabbert een watersysteem aan boord. Het zorgt voor een smakelijker drinkwater eveneens zullen koffie en thee beter smaken. Bovendien houdt de filter behoudens onzuiverheden ook de kalk tegen wat koffiezet apparaten zeker zullen waarderen. Buiten in de nieuwe vakantievoertuigen kan het filtersysteem "BWT" in oudere wagens gemonteerd worden. Voor de kampeerauto's werd een aan het chassis passende fiets drager ontworpen. Hij heeft een dubbele zwenkarm voor fietsen of een koffer en een verdwijn kogel. Met een druk op de knop komt de kogel automatisch van onder de bumper te voorschijn. De fietsdrager uitgerust met de verplichte verlichting kan maximaal 83 kg dragen. Gelijktijdig biedt men een 320 l grote transportkoffer uit weerbestendig kunststof materiaal aan.

    De modellen Van TI Plus, Sky TI, Sky Wave en L!VE zijn standaard uitgerust of als optie te bekomen een gasflessen slee in de zijkant van de wagen. Ze biedt plaats aan twee 11 kg gasflessen. Dank zij het uitschuifsysteem kan men de flessen gemakkelijker omwisselen en aan of afkoppelen. Naar wens kan men de garagedeuren met een centrale vergrendeling laten uitrusten. De LIVE reeks krijgt de kattenogen achterlichten wat het achterfront een ander uitzicht geeft. Op hun beurt krijgen de Sun I zwerfauto's andere schijnwerpers in LED techniek. Voor een aangenamer weggedrag krijgt de Van TI Plus op het MAN TGE basisvoertuig luchtveren op de achteras.

    Knaus heeft zijn gamma met de nieuwe integrale LIVE 650 MEG en 700 MEG vergroot. Beide gebouwd op een Fiat Ducato basisvoertuig rollen op enkele assen achteraan en hebben een MTM van 3.500 kg. Langs de kant van de chauffeur heeft de deur centrale vergrendeling. Met zijn grote voorruit heeft het interieur een ruim gevoel. Er is voldoende stahoogte, bergruimte en 6 volwaardige bedden, slechts 4 zitplaatsen met veiligheidsgordels. Horizontaal getekend houtdecor en kasten met witte deuren maken er een aangenaam verblijf van. Aan licht geen gebrek daar zorgen de vele LED's voor. Om het biertje en andere voeding koel te houden beschikken de bewoners over een 142 l Thetford koelkast. Voor de wintervakantie is de Alde vloeistof verwarming een aan te raden optie. Voor 2020 kregen de succesnummers Sky TI en de Sky TI Platinum Selection extra uitrustingen bij en hier en daar kan men wat wijzigingen aan het interieur laten uitvoeren. Om meer plaats te creëren in de 650 MEC werd een zijzit rechts van de zithoek geïnstalleerd. In de stuurcabine van de Platinum Selection zijn de zetels draaibaar, de bijrijderszetel is in de hoogte verstelbaar, is er een airbag en luchtkoeling. Verder behoren nog tot de extra uitrusting voor de 2020 modellen een elektrisch bediend opstapje, Truma iNet Systeem, navigatie systeem, elektrisch verwarmde en verstelbare buitenspiegels om er slechts enkele te vermelden.

    Meer informatie: www.knaustabbert.de








    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus Kennis making

    Knaus VW Crafter BD 680 ME Model 2020

    Tussen het uitgebreid aanbod aan "kastenwagens" zoals de Duitsers ze noemen maakten we kennis met de VW Crafter BD 680 ME. Met zijn meer dan 6 m lengte vragen we ons af of we zulke wagen nog een compacte zwerfauto mogen noemen. Dat betekent echter dat we veel binnenruimte hebben en we veel meer kunnen meenemen als het laadvermogen dat toelaat. Hij heeft de typische wat hoekige snoet van VW, de opvallende decorstukken op de flanken maken dat hij niet ongemerkt in het straatbeeld verschijnt. Het interieur heeft de overbekende indeling want het is niet zo eenvoudig iets anders te vinden voor omgebouwde bestelwagens. Achterin is een dubbelbed dat men geholpen door een stel veren omhoog kan duwen en onderaan fietsen of een motorfiets kan inladen. Links en rechts zijn nog enkele bergvakken. Veel plaats bleef er niet bovenaan, toch heeft men er kleine kastjes geplaatst want zwervers nemen genoeg spulletjes mee om ze te vullen. Aansluitend bij de keuken is de koelkast omgeven door enkele kasten want hoe groter de wagen hoe meer kasten men er kan in monteren. Alle bovenkasten hebben witte deuren wat een mooi contrast vormt met het donker houtdecor voor de meubelwanden. In de doorgang staat een douche want hoe weinig mensen douchen in de zwerfauto, ze zijn niet te verkopen zonder douche. Deze heeft 2 halfronde acrylglazen deuren en is niet te klein. Als de deuren dicht zijn heeft men toegang tot het sanitair en het wasgedeelte waar we een echt miniwasbakje vinden en een goed opgesteld wc. Een al even klein venstertje zorgt voor de afvoer van dampen en aanvoer van verse lucht. Op de traditionele plaats en aan de schuifdeur staat de keuken met 2 kookvuren, een spoelbak en een opklapbaar blad om de werkoppervlakte van het aanrecht wat te vergroten. Onderaan zijn brede laden met witte fronten waarin men veel keukengerief kan bergen. We zien er ook de afsluiters van het gas. Op de kop van de keuken heeft men een uit kantelend vuilbakje gemaakt. Hoewel men het tafelblad van de zitgroep kan uittrekken blijft het toch maar smal, de zitbank echter zit comfortabel. In de stuurcabine zijn comfortabele draaibare zetels, een overzichtelijk instrumentarium en boven de voorruit nog een open schap. Samengevat is deze Knaus BD 680 ME niettegenstaande zijn lengte toch maar geschikt voor een koppel zij genieten van een comfortabel bed en een keurig zoals we van Knaus mogen verwachten afgewerkt interieur.

    Meer informatie: www.knaustabbert.de

     

     














    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!