Inhoud blog
  • een ander kleurtje
  • Hymer Free Blue Evlution
  • Zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Hobby heeft een nieuwe MAXIA
  • Hij wil niet naar school
  • De nieuwe I Trend
  • Aan de rivier
  • De nieuwste Niesmann-Bisschoff
  • Dor hout
  • Hobby caravans in de kijker
  • Idstein heeft een kasteel
  • Een speciale Chausson
  • een ander kleurtje
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    27-02-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Flair heeft een nieuwe versie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe versie van de Flair uitgeroepen tot "Camper van het jaar".

    Van klein tot groot – ze springen er alle drie uit: de modellen iSmove, Arto en Flair van Niesmann+Bischoff wisten opnieuw indruk te maken in de traditionele jaarlijkse promobil-lezerskeuze en behaalden allemaal topposities. Dat de lezers van Europa's grootste vakblad onze campers van het enorme deelnemersveld naar het erepodium hebben gebracht, is een groot succes dat we graag met u willen delen. Want ook u - onze klanten, partners en fans - bent betrokken bij het succes. Het was des te leuker om onlangs de drie prijzen te hebben ontvangen, die werden gesteund door het lezerspubliek.

    Wat vooral opvalt, is de toppositie van onze Flair – die voor de achtste keer op rij is uitgeroepen tot “Camper van het jaar” in de categorie liner. Met een sprong in het aantal stemmen van 38,5 procent vorig jaar naar 43,7 procent nu, breidt de Flair zijn voorsprong nog verder uit - en dat met een volledig nieuw interieurontwerp, dat we pas vorig jaar hebben gepresenteerd. De German Design Award in de categorie "Excellent Product Design Conceptional Transportation" eind 2022 liet al zien hoe effectief de volledig nieuwe editie van onze Flair met een helder en puristisch interieur wordt geaccepteerd. De Flair overtuigt en wint de beste plaats in de categorieën "Interieurontwerp" en "Veiligheid".

    Maar er is meer. Ook de iSmove en Arto wisten dit jaar goed te scoren in de lezerskeuze van promobil en sleepten twee medailles in de wacht in de grote categorie integrale voertuigen boven de 95.000 euro. Terwijl de Arto brons claimt, miste de iSmove goud met slechts 0,5 procentpunt, waarmee hij een sterke tweede plaats veiligstelde.

    De vele prijzen zijn een grote eer voor ons en we willen alle lezers van promobil bedanken voor hun vertrouwen en hun stem.

    Smaak gekregen? Met onze online configurator stelt u uw eigen "camper van het jaar" samen.

     Meer info www.niesmann-bischoff.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onder een dubbele brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    12-02-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chartago Chic-Line op Mercedes-Benz

    Chartago Chic C-Line T 4,9 LE

    De fabrikant kan nu de Chic C-Line als halfintegrale op Mercedes-Benz Leveren.

    Als eerste is Carthago begonnen met de 7,5 m lange T 4,9 LE met enkele bedden boven de garage. Hij is natuurlijk duurder dan dezelfde uitvoering  met een Fiat Ducato basisvoertuig. Met een Mercedes Benz komen er meestal nog pakketten bij die de prijs opdrijven. Wie voor Mercedes Benz kiest betaalt graag wat meer voor de 170 pk dieselmotor en de automatisch 9 versnellingsbak.

     Carthago heeft naam gemaakt als bouwer van degelijke koetswerken. Met eenzelfde kwalitatief uitstekende  opbouw is ook de Chic-Line bedacht. Met nog een AL-KO verlaagd chassis kan de pret niet op. De onderste 33 mm dikke geïsoleerde kunststof bodemplaat belet dat koude lucht in de dubbele bodem dringt. De vloer van het woongedeelte bestaat uit een dikke plaat multiplex. Bewoners kunnen de dubbele bodem zowel langs buiten als langs binnen bereiken. De 38 mm dikke wanden met een aluminium buitenplaat gaan met een ronding over in het dak dat een hagelbestendige buitenplaat heeft. Alle hout voor de constructie van het koetswerk werd vervangen door kunststof.

    Bij het binnen komen herkend men al snel de Carthago stijl met veel vlakken in hoogglans wit dat een mooi contrast geeft met het keurig afgewerkt meubilair met houtdecor. Het werkblad van de keuken bestaat uit Corian imitatie, vooraan is het echte Corian. Naast de uitgebreide LED slierten voor een sfeervolle verlichting en de spots voor fel licht hebben de ontwerpers nog enkele spitsvondigheden laten maken. Dat zijn de schoenlade onder de zitbank en de verschuifbare trap aan de bedden. Bij het samen brengen van de enkele bedden kan men de trap naar voor schuiven.  Aan het sanitair werden nog enkele deuren geplaatst, dat lijkt echter een beetje te veel van het goede.

     Zitten en slapen.

    Als indeling van de zitgroep is niet nieuw. Wel straalt hij comfort en gezelligheid uit. Langs de zijde van de chauffeur is een L-zitbank met chique  comfortabele rug- en zitkussens. De zijzit is van dezelfde allure. Het min of meer ovale tafelblad op één poot kan men samen vouwen en in vier richtingen schuiven. Wil men TV kijken, het klepje openen achter de rug van de zijzit en de TV komt omhoog. Voor de techniekers van Carthago is hier toch nog een klein karweitje. DE USB en 230 Volt stopcontacten zijn op een moeilijk bereikbare plaats gemonteerd, daar is wel een ander plaatsje voor te vinden.

    %%%FOTO

    Sanitair en keuken.

    Aan de keuken werd veel aandacht en knap vakmanschap besteed. Bijna heel de keuken is in wit uitgevoerd, alleen onderaan en boven is een brede band over de volle breedte van de keuken. Onderaan is er een afval emmer in verwerkt. Links zijn open schappen, de bovenkast met brede handgreep heeft voldoende inhout. Onderaan zijn laden genoeg voor grote potten en uitgebreid keukengerief. De waterkraan kan men uittrekken wat handig is om grote potten af te spoelen. Drie kookvuren met elektrische ontsteking is de keuken rijk. Tegenover de keuken is een 153 l absorptie koelkast.

    De rijkelijk van deuren voorziene badkamer  is mooi en vakkundig ingericht. Buiten de witte afzonderlijke douchecel is het overige deel in warm houtdecor gemaakt. Alleen mag men niet vergeten het licht aan te steken als je binnen gaat want de lichtschakelaar bevindt zich in de keuken.

    De Carthago Chic C-Line T 4,9 LE kan een koude winterperiode zonder zorgen gemakkelijk aan. Een Truma C 6 met warme lucht uitmondingen op de juiste plaatsen zorgt voor een goede warmte verdeling in het interieur. Ook de dubbele bodem waar leidingen en de 170 l verswatertank liggen is vorstvrij ingericht. Natuurlijk als de Truma 6 C in actie is. Zelfs de garage kan mee genieten van een zuchtje warme lucht.

    Samen gevat.

    De Carthago Chic C-Line is een goed gebouwde kampeerauto met een mooi en keurig afgewerkt interieur met hier en daar slimme vondsten. Wie voor de versie op Mercedes-Benz kiest moet zich verwachten aan een hogere prijs. De basisprijs zal rond de 116.000 euro liggen.

    Info www.Carthago.reisemobilbau GmbH.de

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig: Mercedes Benz Sprinter 417 CDI met verlaagd AL-KO chassis.

    Motor: Turbo Diesel 170 pk

    Automaat met 9 versnellingen

    L X B X H  7,0 x 2,27 x 2,89 m

    MTM 4,5 ton

    Rijklaar 3.385 kg (afhankelijk van de opties)

    Bedden 2,01 x 0,82 m  


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    05-02-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Programma voor 2023

    Beste Zwervers,

     In deze folder vinden jullie ons programma voor

     2023

     Enkele mooie weekends vormen alweer de basis van een ontspannend programma!

    Noteer de datums vlug in je agenda en aarzel niet om in te schrijven!

    28 april – 1 mei 2023:

    Weekendje Annevoie

    Met bezoek aan de prachtige tuinen.

    18 – 21 mei 2023:

    Weekendje Heuvelland

    Verblijf op camping Ypra. Fietsen en wandelschoenen meebrengen!

    15 – 17 september 2023:

    Weekendje Tongerlo

    13-16 oktober 2022:

    Slotweekend in Dentergem,

    Breng je fiets en wandelschoenen mee.

    En natuurlijk een interessant bezoek en… een gezellig etentje!

    U kan voortaan enkel nog inschrijven bij:

     

    Heidi en Luc Reymen - Engels

     Schoonbroek 100

    2180 Ekeren

    0473 36 05 78 (NA 18 uur)

    reymenengels@skynet.be

     

    Wil je op de hoogte blijven van alle activiteiten? Geef uw email adres door, en wij sturen u automatisch alle details van onze activiteiten!

    Ook niet leden zijn welkom

     

    Inschrijven voor een activiteit:

     Eén van onze activiteiten spreekt je aan, en je wil graag deelnemen:

    U kan voortaan enkel nog inschrijven bij:

    Heidi en Luc Reymen - Engels

    Schoonbroek 100

    2180 Ekeren

    0473 36 05 78 (NA 18 uur)

    reymenengels@skynet.be

     

    1. Neem ALTIJD eerst contact op per telefoon of per email.

     

    1. Bevestig dat je mee wil gaan.

     

    1. Schrijf het verschuldigde bedrag over op onze rekening.

         PAS DAN bent u definitief ingeschreven.

    Ons rekeningnummer:

    Voor betalingen bij deelname aan activiteiten:

    BE88 7755 9103 2741

    Annulering:

     

    Om één of andere reden kan u toch niet mee:

    • Contacteer zo snel mogelijk de verantwoordelijke.
    • Bevestig uw annulatie steeds schriftelijk (email)
    • Als u annuleert wordt geval per geval bekeken in hoeverre wij u nog kunnen terugbetalen. Wij houden daarbij rekening met reeds gemaakte kosten en reserveringen.

     

    Algemene Informatie:

    Hebt u vragen omtrent “de Zwervers”, onze werking, of vragen om en rond de motorhome, neem dan gerust contact op met:

    Robert Vermeulen

    0477-43 85 66

    vermeulenrobert59@gmail.com

    Heidi en Luc Reymen – Engels

    0473 36 05 78

    reymenengels@skynet.be

    Oproep

    Onze vereniging steunt volledig op de medewerking van vrijwilligers. En het groepje werkers is de laatste jaren flink geslonken.

    Als wij dus in de toekomst verder mooie activiteiten willen blijven aanbieden, zouden een paar extra helpende handen zeker welkom zijn.

    • Wil je wat tijd vrij maken om samen met ons af en toe iets te organiseren?
    • Wil je wat tijd vrijmaken om ons administratief wat te ondersteunen?
    • Wil je wel eens de handen uit de mouwen steken op een weekend of tijdens een reis?
    • Kan je ons helpen aan leuke Bestem- mingen en/of overnachtingsplaatsen?

     

    Laat dan vlug iets van je horen bij één van de contactadressen.

    Iedereen welkom voor een vrijblijvend gesprekje over de mogelijkheden


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    03-02-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw batterij systeem bij Hymer

    HYMER Smart Battery System – Innovatieve energievoorziening

    Voor meer onafhankelijkheid op reis

    Het revolutionaire HYMER Smart Battery System combineert de uitstekende prestaties van lithiumbatterijen met de lage kosten van voorheen gangbare loodzuuraccu's. Het resultaat: veel meer prestaties, een aanzienlijke toename van de zelfvoorziening, een enorme verlenging van de levensduur van het totale systeem en lagere kosten van de totale bedrijfstijd.

    Met het HYMER Smart Battery System geniet u nu van de vrijheid van een zelfvoorzienend elektriciteitsnet aan boord. Er is dus geen reden om de perfecte plek zo snel te verlaten.

    Hoe werkt het HYMER Smart Battery System?

    De HY-Tec Lithium Battery 150 (LiFePo4*) bestaat uit 6 individuele LE300 Lithium Extension Battery modules (LE300). Deze uitbreidbare oplossing verhoogt de capaciteit en prestaties van de loodzuuraccu's en verhoogt tegelijkertijd de efficiëntie en levensduur van het totale systeem. De lithiumbatterijen worden parallel aan de loodaccu's aangesloten. De lithiumbatterijen nemen de meeste laadcycli over, terwijl de loodaccu's fungeren als back-upopslag.

    * Lithium-ijzerfosfaat veilige en robuuste lithiumtechnologie

    Laadcyclus van het Smart Battery System

    1. Ten eerste zorgt het systeem voor het opladen van de loodaccu's.
    2. De overtollige energie wordt opgeslagen door de lithiumbatterijen.
    3. Omgekeerd, wanneer elektriciteit wordt gebruikt, worden de lithiumbatterijen eerst ontladen, zodat de levensduur van de loodbatterij aanzienlijk wordt verlengd.
    4. Dankzij geïntegreerd ontladingsbeheer detecteren de lithiumbatterijen de spanning van de loodaccu. Zo wordt de voeding aan boord bij voorkeur geleverd door de fietsbestendige lithiumbatterijen. Het verhoogde stroomverbruik wordt geleverd door de lood- en lithiumbatterijen parallel om de belasting van beide batterijen te verminderen.

    Het resultaat: een betrouwbare en stabiele energievoorziening op de weg. Zeker als er geen externe stroombron in de buurt is.

    Waarom kiezen voor het HYMER Smart Battery System?

    Met een houdbaarheid van 10 jaar bieden lithiumbatterijen over het algemeen een aanzienlijk langere levensduur dan standaard loodzuuraccu's (ca. 3 jaar). Het HYMER Smart Battery System verlengt ook de levensduur van uw loodzuuraccu bij optimaal gebruik.

    Bovendien wordt de batterij-efficiëntie verhoogd tot 80% (normaal 50%). In vergelijking met conventionele loodzuuraccusystemen leidt dit tot meer onafhankelijkheid met gelijktijdige gewichtsvermindering.

    Het HYMER Smart Battery System achteraf inbouwen

    Geniet van meer zelfvoorziening met het krachtige HYMER Smart Battery System voor het achteraf inbouwen van originele HYMER-onderdelen en accessoires. Geschikt voor HYMER campers en HYMER campers vanaf modeljaar 2015. Het HYMER Smart Battery System wordt aangeboden in twee retrofit-pakketten.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    02-02-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winst voor tweedehands wagens

    Tweedehandse wagens starten het jaar met een lichte winst, nieuwe wagens gaan door op sterk elan

    7 min

    Na een teleurstellend jaar 2022, toen een verlies van -9,4% werd opgetekend, kon de tweedehandsmarkt voor de eerste maand van het nieuwe jaar een lichte winst van +2,4% laten optekenen. Daardoor eindigt januari 2023 op 57.135 inschrijvingen tegenover 55.821 in januari vorig jaar. Er is zowel bij particulieren als bedrijven wel degelijk interesse voor occasiewagens, wat zich wellicht vertaalt in nog betere cijfers voor de komende maanden.

    Bij de nieuwe personenwagens zijn we getuige van de beste start sinds jaren: de inschrijvingen stegen met +17,4% tot 39.847 eenheden. Daarmee wordt een vervolg gebreid aan de positieve trend van de afgelopen maanden. Teleurstellend echter is het lager dan verwachte aantal showroombezoeken bij de merkverdelers, daar waar de sector had gehoopt op een gunstig effect van het Autosalon. De gunstige inschrijvingscijfers vloeien voort uit leveringen van eerder in 2022 bestelde wagens.

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO: “Uit TRAXIO-marktonderzoek van eind november 2022 bleek – eindelijk - een hogere aankoopintentie van de particuliere koper, zowel voor nieuwe als voor tweedehandse wagens. Toch bleef het in de Salonmaand januari kalm in de showrooms van de nieuwe wagens. Zowel de consumenten als de bedrijven lijken wat af te wachten. De particuliere klant verslikt zich wat in de prijzen van de nieuwe wagens en interesseert zich daarom meer in tweedehandse dan in nieuwe. Maar ook bedrijven gaan meer en meer op zoek naar occasiewagens. De tweedehandsmarkt boekte in januari een lichte winst van +2,4%, wat de teller voor dit jaar al meteen brengt op 57.135 eenheden. Dat is alvast een geruststellende start en mogelijk volgt in de komende maanden nog een verdere inhaalbeweging. Onder het gesternte van een ruime publieke belangstelling op het Autosalon zitten de inschrijvingen van de nieuwe wagens stevig in de lift: die gaan er met +17,4% op vooruit. We mogen ons niet blindstaren op deze cijfers want het gaat hier om uitleveringen van wagens die eerder – meestal maanden geleden - werden besteld. Een beter beeld van het aantal bestellingen in januari gaan we pas later in de cijfers kunnen zien maar het blijft wel zo dat er nog lange levertermijnen zijn bij de meeste merken. Een normalisering daarvan zien we eerder voor het einde van dit jaar en ondertussen zullen de cijfers van de nieuwe wagens eerder blijven fluctueren in functie van levertermijnen dan van bestellingen.”

    Bij de merkgarages hoorden we alvast dat de showroombezoeken in januari niet erg hoog lagen.

    Henri de Hemptinne, voorzitter GDA (Groepering van de concessiehouders en agenten): “Er was - ondanks het Salon - maar een beperkte showroom traffic bij de nieuwe wagens en de koopintentie van de particuliere bezoekers lag vrij laag. Bij de b2b-klanten zagen we in december nog een boost in de cijfers van PHEV en EV maar krijgen we nu veel praktische vragen over het rijden met een dergelijke elektrische of plug-in hybride wagen. Nu de echte adepten al grotendeels zijn overgeschakeld op PHEV/EV, zien we stilaan meer en meer mensen die bij wijze van spreken ‘verplicht’ moeten overschakelen op een PHEV of elektrische wagen maar die blijkbaar (nog) niet erg overtuigd zijn en allerlei praktische bezwaren zien. Dat merken we overigens ook bij de particuliere klant: die is duidelijk niet klaar voor de plug-in hybrides of de elektrische auto. Hij/zij gaat zich daarom nog steeds richten op een tweedehandswagen omwille van de lagere aankoopprijs, de onzekerheid rond de toekomstige fiscaliteit en dus ook omdat PHEV en EV te duur zijn.”  

    Van grote tweedehandsverkopers krijgen we enkele interessante inzichten mee.

    Ivo Willems, Cardoen: “In de occasiemarkt merken we dat steeds meer bedrijven tweedehandswagens beginnen te kopen en dat was vroeger niet of toch minder het geval. Anderzijds kopen ook particulieren in verhouding meer occasiewagens dan vroeger, ook indien nieuwe wagens snel beschikbaar zijn. Dat heeft te maken met de stijgende prijzen van nieuwe auto’s. Van klanten hoorden we dat ze verbaasd waren over het prijskaartje van op het Salon getoonde wagens: er stonden veel (dure) elektrische wagens maar amper budgetvriendelijke auto’s. De reflex van velen is dan om zich te richten tot de tweedehandsmarkt.” 

    Frédéric Vassamillet, Soco : “In al onze vestigingen hebben we een goede januarimarkt achter de rug. Tenminste toch bij de occasiewagens want bij de nieuwe auto’s blijft de vraag vrij laag. Ik hoorde dat de prijs van de mooie elektrische en hybride wagens op het salon vaak niet past binnen het budget van de particulier. Die blijft daarom naar ons komen voor een tweedehandswagen die vlot beschikbaar is en waardoor de klant ook de zekerheid heeft dat hij snel kan beschikken over zijn wagen.”

    Inschrijvingen tweedehands & nieuwe wagens – januari 2023

    Details tweedehandse personenwagens

    Volkswagen en BMW blijven ook in januari 2023 de meest verkochte merken tweedehandse personenwagens vóór Opel, Mercedes & Peugeot.  

    Ook qua meest populaire modellen verandert er niets bij de start van 2023 met een identieke top 5 als eind vorig jaar. Op kop staat nog steeds de VW Golf en VW Polo gevolgd door de Opel Corsa, de BMW 3-reeks en Ford Fiesta.

    Het aandeel van de diesels blijft ook bij de tweedehandswagens verder dalen tot 35,6%, terwijl het aandeel benzinemotoren nu al stijgt tot 54,5%. Het aandeel van de andere brandstoffen groeit langzaam op de tweedehandsmarkt maar bereikt met 9,9% bijna de magische grens van 10%. Dit is voornamelijk te danken aan het stijgende aandeel van de hybride wagens (dit zijn alle types van geëlektrificeerde wagens met verbrandingsmotor en elektrische ondersteuning, dus zowel de gewone hybride wagens als de plug-ins en de mild hybrids) die nu 7,7% voor hun rekening nemen (zowel succesvol bij particulieren als bij bedrijven), terwijl er 1,7% full elektrische modellen werden ingeschreven op de tweedehandsmarkt.

    Dit zijn heel andere verhoudingen dan bij de inschrijvingen van nieuwe personenwagens waar geëlektrificeerde voertuigen inmiddels 51,9% (13,3% HEV incl. mild hybrids; 24,5% PHEV en 14,1% full EV) van de verkoop betekenen en diesels nog slechts 11,4% van de inschrijvingen vertegenwoordigen. Kanttekening hierbij is wel dat hybride en elektrische voertuigen vrij recent hun opmars maakten op de nieuwmarkt waardoor hun aandeel op de tweedehandsmarkt momenteel nog beperkt is, maar maand na maand zal groeien naarmate hun aantal zal stijgen op de totaalmarkt.

    De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen steeg het afgelopen jaar naar 7 jaar en 10 maanden.

    De tweedehandsmarkt blijft vooral een particuliere activiteit. Maar liefst 88% van de inschrijvingen waren gedaan door privépersonen terwijl het aandeel bedrijfswagens op de tweedehandsmarkt lichtjes stijgt tot 11%. De sector van de tweedehandsverkopers preciseert hierbij dat startende bedrijven vaker kiezen voor een tweedehandswagen en dat zij vaak interesse hebben in occasie hybride wagens.

    Traditioneel is Vlaanderen met 55% de grootste regio voor de inschrijving van tweedehandse personenwagens, een groei met 2% ten opzichte van vorig jaar, terwijl Wallonië (37%) en Brussel (8%) elk 1% moeten inboeten.

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    01-02-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pilote viert feest

    Pilote brengt een Jubieum reeks
    Naar aanleiding van zijn 60 jarig jubieum heeft de Franse fabrikant Pilot een nieuwe reeks zwerfauto's op de markt gebracht. Ze worden gebouwd op het basisvoertuig Ford-Transit-Trail en kregen de naam "Atlas"

    Zo begon het
    De eerste Pilot kampeervoertuigen zijn te vinden in het jaar 1960. Het was pas in 1962 dat Andre Padiou zijn eerste caravan in de schrijnwerkerij "La Limouziniérge" voorstelde. In 1978 volgde de eerste kampeerauto van de firma Philippe Padiou de broer van Andre en directeur van Pilote die een alkoofmodel op Ford basis in beeld bracht.

    Met de speciale reeks "Atlas" viert de fabrikant zijn aanvang in 1962. Het startmodel Atlas A603G werd als wereldpremiére in de CMT te Stuttgart op troon gezet. De camperbus verbind een moderne binnen- en buiten uitvoering met mogelijkeheid autark te reizen. Naast zijn aantrekkelijke figuur biedt de A603G een uitgebreide uitrusting met een 170 pk sterke dieselmotor, dieselverwarming en twee zonnepanelen. De Ford is speciaal uitgerust om op oneven terrein zijn mannetje te staan daarmee is ook het rijcomfort op gewone wegen uitstekend. Binnen geeft de A603G een uitstekend ruimte gevoel, het grote dwarsbed en de 2,08 m stahoogte zijn daar niet vreemd aan.
    Technische gegevens
    Lengte 5,98 m
    Breedte 2,47 m
    Hoogte 2,78 m
    MTM 3.500 kg
    Prijs ronde de 75.000 euro
    Info www.wohnmobil.Pilote.de










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan torentjes geen gebrek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!