Inhoud blog
  • een ander kleurtje
  • Hymer Free Blue Evlution
  • Zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Hobby heeft een nieuwe MAXIA
  • Hij wil niet naar school
  • De nieuwe I Trend
  • Aan de rivier
  • De nieuwste Niesmann-Bisschoff
  • Dor hout
  • Hobby caravans in de kijker
  • Idstein heeft een kasteel
  • Een speciale Chausson
  • een ander kleurtje
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    28-12-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Houdt meer afstand
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Houdt meer afstand
    Meer afstand houden

    6 op de 10 bestuurders houden niet voldoende afstand op de autosnelweg
    In de tweede helft van 2024 wordt er een pilootproject gelanceerd om controles mogelijk te maken

    Om te weten of bestuurders voldoende veiligheidsafstand houden ten opzichte van elkaar heeft Vias institute bijna 4 miljoen personenwagens en 400 000 bussen en vrachtwagens op de autosnelwegen geobserveerd. De resultaten zijn opvallend: bijna 6 op de 10 bestuurders houden minder dan 2 seconden afstand tussen zichzelf en het voertuig voor hen. De situatie is beter voor de vrachtwagens, alhoewel ongeveer een derde minder dan 50 meter afstand laat met het voertuig voor hen. Volgend jaar start een proefproject om na te gaan of het mogelijk is om net zoals in Duitsland dit gedrag te controleren met camera’s.

    Nieuwe wegcode vermeldt expliciet tweesecondenregel
    Momenteel stelt artikel 10.1 (2de lid) van het verkeersreglement:’De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.‘
    ‘Voldoende’ is niet exact gepreciseerd, maar je mag er met gezond verstand van uitgaan dat het overeenkomt met de afstand die een voertuig op 2 seconden kan afleggen.

    De regel is duidelijker voor de bestuurders van vrachtwagens: ze moeten buiten de bebouwde kom minstens een afstand van 50 meter houden ten opzichte van elkaar. 

    In Frankrijk is de tweesecondenregel expliciet vermeld in de wegcode en dat is ook de manier waarop het in de nieuwe Belgische wegcode, die normaal eind 2025 van kracht wordt, beschreven staat. ”Iedere bestuurder moet in alle omstandigheden, en rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en
    zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden. Op openbare wegen waar de maximumsnelheid hoger is dan 50 km/u komt deze afstand overeen met de afstand die het voertuig heeft afgelegd gedurende een periode van ten minste twee seconden.

    6 op de 10 bestuurders respecteren de veiligheidsafstand niet
    De doelstelling van deze nieuwe studie was om te analyseren welke veiligheidsafstand personenwagens, vrachtwagens en bussen houden. Bijna 4 miljoen wagens en 400 000 vrachtwagens werden daarom geobserveerd. Voor de analyse werd de situatie in kaart gebracht waar voertuigen minstens 50 km/u reden en elkaar volgden. Files en (sterk) vertraagd verkeer werden dus niet in rekening gebracht.

    58% van de personenauto’s rijdt op minder dan 2 seconden van de achterbumper van de voorligger. Dit probleem komt vaker voor op de tweede (64%) en derde (65%) rijstrook dan op de rechterrijstrook (49%). Het komt ook vaker voor op weekdagen dan in het weekend en ook vaker wanneer het licht is dan wanneer het donker is.

    27% van de personenwagens bumperkleeft met een veiligheidsafstand van minder dan 1 seconde. Het probleem is groter op de tweede en derde rijstrook. Daar is gemiddeld 1 op de 3 voertuigen die bumperkleeft. Op de rechterrijstrook is het minder dan 1 op de 5 voertuigen.

    Er werden duidelijke verschillen waargenomen naargelang de lichtomstandigheden en voor weekdagen in vergelijking met weekends. Dit is duidelijk te wijten aan het veel lagere verkeersvolume wanneer het donker is en in het weekend, waardoor personenauto's meer afstand kunnen bewaren.

    De situatie is iets beter voor de zware voertuigen: ongeveer een derde (30%) van de vrachtwagens en bussen volgt het voertuig voor hen op minder dan 50 meter. Tijdens weekdagen ligt het percentage bijna 2 keer zo hoog (31%) als tijdens het weekend (19%).  

    Gevolgen voor de verkeersveiligheid
    Op de snelweg blijkt uit officiële statistieken dat 1 op de 3 ongevallen (33%) een kop-staartaanrijding is en 1 op de 5 ongevallen (21%) een kettingbotsing, waarbij ten minste 3 voertuigen betrokken zijn. Bij dit soort ongevallen is het niet bewaren van een veilige afstand de meest genoemde oorzaak.

    In feite is 70% van de kop-staartaanrijdingen te wijten aan onvoldoende veiligheidsafstand, vaak in combinatie met andere factoren zoals vermoeidheid, gsm-gebruik of overdreven snelheid. Op de autosnelwegen gebeuren zo in ons land jaarlijks bijna 1000 ongevallen die te wijten zijn aan het niet respecteren van de veiligheidsafstanden. Die ongevallen zorgen ook voor files en hebben dus een impact op de mobiliteit.

    Pilootproject in tweede helft van 2024
    Volgend jaar zal er een proefproject worden gehouden op bepaalde snelwegen om na te gaan of er controles kunnen worden uitgevoerd met camera’s of radars, zelfs als er geen markeringen langs de weg staan. In eerste instantie zal de test betrekking hebben op het controleren van de veiligheidsafstand van 50 m tussen vrachtwagens. In tweede instantie zal de test zich richten op personenauto's. De camera's kunnen het tijdsinterval tussen twee voertuigen meten, dus het is niet nodig om markeringslijnen langs de weg aan te brengen. In bijvoorbeeld Duitsland vinden dergelijke controles al plaats op snelwegen.

    Conclusie
    Bestuurders hebben moeite om de afstand tot hun voorligger correct in te schatten. Toch is het niet naleven van de tweesecondenregel een belangrijke oorzaak van ongelukken. Het expliciteren van de regel in de nieuwe wegcode moet de zaken duidelijker maken en uiteindelijk de handhaving makkelijker maken. Daarom wordt er volgend jaar een proefproject uitgevoerd.

    Daarnaast zou de wegbeheerder meer herkenningspunten aan de kant van de weg of zelfs op de weg zelf kunnen plaatsen. Visgraatmarkeringen zijn een voorbeeld van markeringen die gebruikt zouden kunnen worden. Bewustwordingscampagnes zijn ook essentieel om uit te leggen waarom het essentieel is om veiligheidsafstanden te respecteren.

    Georges Gilkinet, minister van Mobiliteit: "Er worden elk jaar in ons land honderden ernstige ongevallen veroorzaakt door bumperkleven: te dicht bij ander voertuig rijden. Dit probleem wordt al te lang onderschat en wilde ik aanpakken. Een veilige afstand moet altijd en overal en ten opzichte van alle weggebruikers worden gerespecteerd. Daarom heb ik de '2-secondenregel' opgenomen in onze vernieuwde Code van de Openbare weg, samen met nieuwe afstandsregels die bedoeld zijn om actieve weggebruikers zoals fietsers en voetgangers te beschermen. Als deze verduidelijking in de wet is vastgelegd, zal de handhaving eenvoudiger zijn... en er minder gevaarlijk rijgedrag zijn.  Als er een veiligere afstand gehouden wordt in het verkeer, leidt dat tot minder stress, minder verkeersongevallen en meer verkeersveiligheid. Samen redden we levens!”

    Meer info: Vias institute


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    26-12-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wensen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    25-12-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eura Mobil T Profila 726 EF nieuw voor 2024
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eura Mobil T Profila 726 EF.

    De halfintegrale Profila’s van Eura Mobil krijgen voor het nieuwe modellenjaar 2024 een volledig nieuw  interieur met aangepaste naam: “Natural Heritage”

    Chroom en glanzende oppervlakken werden over boord gezwierd en kunstig vervangen door natuurdecor. Die tekening noemt de fabrikant “Natural Heritage”

    Eura Mobil combineert nu de bovenkastdeuren in licht pijn hout en donker notenboom decor voor de meubelwanden. De keuken bekomt een glad poliert leisteen optiek dat goed  harmonieert met de grijze vloerbekleding. De wandbekledingen herinneren aan filz. Voor de kussens van de zitgroep gebruikte men Cord-Stoff, een product dat men zelden gebruikt in kampeerauto’s. De handgrepen van de kastdeuren zijn in metaal optiek. Met deze grondige veranderingen heeft het interieur van de Profila 726 een modern en gemoedelijk uitzicht. Of deze grondige  wijziging van kleur en materiaal het publiek zal bekoren moet de toekomst uitwijzen. De drie indelingen zijn niet nieuw, maar waren al in een andere uitvoering te koop. De ongeveer 7 m lange PT 696 EB heeft enkele bedden en een L-zitgroep met zijzitbanken. Bij de andere zijn de verschillen achteraan te zien. In de PT 726 QF is een eilandbed geïnstalleerd. De PT 676 EB heeft wat langere bedden ten koste van de keuken. Als optie kan men een hefbed laten installeren boven de zitgroep en kunnen 2 zwerver meer mee. Voor de korte PT 696 E moet u ongeveer 92.000 euro voorzien en voor de langere type een 3.000 euro meer

    %%%FOTO2%%%

    Technische gegevens

    Basisvoertuig Mercedes Benz Sprinter met laag chassis

    Motor: 150 pk turbo diesel

    MTM: 3.500/4.500 kg

    Afmetingen L X B X H : 7,44 x 2,32 x 2,92 m

    Meer info: euramobil.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    19-12-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwieren tussen de bomen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie aan het water

    Droomvakantie voor de deur

    Van Hohenlohe tot het Bodenmeer: ongeveer 150 exposanten presenteren op CMT het brede scala aan reismogelijkheden in Baden-Württemberg

    Van de heuvels van de regio Hohenlohe in het noordoosten, tot de bruisende hoofdstad van de deelstaat, tot de schilderachtige Schwäbische zee, het Bodenmeer: Baden-Württemberg is veelzijdig en biedt talloze mooie ervaringen. Bezoekers van CMT kunnen ervaren hoe opwindend de staat is als vakantieregio. Van 13 tot 21 januari zullen ongeveer 150 exposanten uit Baden-Württemberg in de Oskar Lapp-hal (hal 6) op indrukwekkende wijze laten zien dat je niet ver hoeft te reizen om een droomvakantie te vinden.

    De afwisselende landschappen met hun indrukwekkende uitzichten zijn een paradijs voor alle fiets- en wandelliefhebbers. De talloze routes maken de weg vrij voor bekende klassiekers en nieuwe hoogtepunten te voet of met de fiets tussen de keurvorstelijke Palts en de Breisgau. Als u in de voetsporen van de Romeinen wilt treden op de Limes-wandelroute of op pelgrimstocht wilt gaan op de Frankisch-Schwäbische Jakobsweg, komt u in het zuiden aan uw trekken. Informatie over de talrijke mogelijkheden voor een actieve vakantie in het zuiden vindt u bij het CMT.

    Een uitstapje voor het hele gezin
    Ook voor gezinnen is er veel te ontdekken. De verscheidenheid aan gevarieerde excursiebestemmingen zoals de Schwäbische Albgrot Erlebwel, een zeppelintocht op het Bodenmeer of pretparken zoals het Schwabenpark of Tripsdrill maken een vakantie met kinderen tot een onvergetelijke ervaring. De stands van de exposanten in de Oskar Lapp-hal (hal 6) van de CMT-vakantiebeurs weerspiegelen het brede scala aan vakantiemogelijkheden in het zuidwesten en zijn gericht op alle leeftijden, weersomstandigheden en gezinstypes. Dankzij dit brede aanbod is de deelstaat Baden-Württemberg bekroond met het kwaliteitskeurmerk "gezinsvakantie", dat bijzonder gezinsvriendelijke vakantiebestemmingen onderscheidt.

    Laat je gedachten de vrije loop
    Het grote aanbod aan kuuroorden en kuuroorden maakt Baden-Württemberg tot het nummer één kuuroord van Duitsland. Van de kuuroorden van de Schwäbische Alb zoals Bad Ditzenbach tot de thermale baden van Stuttgart in de hoofdstad van de deelstaat, tot het kuuroord Bad Peterstal-Griesbach in het Zwarte Woud, geïnteresseerden kunnen ter plaatse op de vakantiebeurs meer te weten komen over de vele wellnessmogelijkheden in het "waterrijk van het zuiden".

    Baden-Württemberg staat niet alleen landelijk bekend om zijn kuuroorden, maar ook om zijn topgastronomie. Zwabische specialiteiten zoals Maultaschen of Spätzle zijn al lang geen geheime tips meer. Het wijnzuiden met twee van de beste wijnregio's van Duitsland zal zich op de beurs presenteren met prachtige alledaagse wijnen en luxe topwijnen. Geïnteresseerden kunnen bijvoorbeeld een klein voorproefje krijgen van de bekroonde wijnen op de stand van Weingärtner Esslingen op de vakantiebeurs.

    Culturele hoogtepunten in het zuiden
    Op de CMT presenteert het Zuiden zich ook met al zijn culturele hoogtepunten. Daartoe behoren historische gebouwen zoals kasteel Hohenzollern, kleurrijke tuinen zoals die van de Staatstuinshow 2024 in Wangen im Allgäu, of de Porsche- en Mercedes-automobielmusea van de stad Stuttgart. Andere culturele hoogtepunten in het komende jaar zijn de wedstrijden van het Europees kampioenschap voetbal in Stuttgart, de Ornamenta 2024 en de viering ter gelegenheid van het 1300-jarig bestaan van het UNESCO-werelderfgoed Klosterinsel Reichenau.

    Tourismus Marketing GmbH Baden-Württemberg (TMBW) is met een gezamenlijke stand vertegenwoordigd op de CMT. Andreas Braun, directeur van TMBW, kijkt uit naar de komende vakantiebeurs: "We kijken er erg naar uit om de deelstaat Baden-Württemberg met al zijn mooie facetten op CMT te presenteren. Het zuiden biedt veel bijzondere excursiemogelijkheden en unieke momenten – er is hier gegarandeerd voor elk wat wils."


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie aan het water
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    18-12-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een knappe nieuwe Pösll

     Een knappe nieuwe Pössl Shine”640”

    Als je de Shine “640” binnen stapt is de eerste indruk “wauw”. Zeker als de lichtjes branden is het er gezellig wonen.

    Pössl is gespecialiseerd in het ombouwen van bestelwagens. Ik herinner mij hun eerste eenvoudig omgebouwde kampeerauto. Dat evolueerde tot de nu prachtige interieurs die niet, buiten de afmetingen, moeten onderdoen  voor een prachtige halfintegraal of integraal.

    Het witte blinkend koetswerk is buiten enkele afwisselende decoratie lijnen gelijk aan veel andere 6,36 m lange Fiat Ducato’s of deze wagen met een Citroën uitrusting. Shine “640” heeft 4 vensters achteraan rond de bedden. Aan de schuifdeur is een brede elektrisch bediende opstap. De schuifdeur sluit zeer zacht met hulp van het soflock systeem. Een hordeur belet dat steek en bijtbeesten zich toegang tot het interieur verschaffen. Vensters en service luik voor de wc cassette zijn omlijnd met zwarte kaders. Stroom aansluiting, watervuldop zijn eveneens in het zwart wat een mooi contrast geeft met de witte opbouw. De grote achteruitkijkspiegels zijn verwarmd. Boven de schuifdeur is een streep LED lichtjes over de volle breedte. Bij regenweer of te veel zon kan je de luifel open stellen. Dat is wel een optie.

    Via de 63 cm brede opstap is vlak voor de zitgroep, die prima geschikt is voor een koppel. Door een mobiel deel van het tafelblad uit te draaien kan men met drie en met wat inschikkelijkheid met vier rond de tafel zitten. Het tafelblad steunt op één poot en aan de wand gehouden met een metalen profiel dat het mogelijk maakt het tafelblad naar voor of naar achter te schuiven. Samen met de draaibare luxe cabinezetels uitgerust met veiligheidsgordels en kopsteunen plus de zitbank met dezelfde uitrusting kan men met z’n vieren in de rijrichting zitten. Onder de tafel is een gemakkelijk bereikbare koffer. Om het chique en modern te maken is rond het venster van de zitgroep een zwarte kunststof kader met een onrechtstreekse verlichting. Trouwens veel grijze kleuren, lichte wanden en een donkere vloer in parkettekening geven de Shine “640” een modern uitzicht. Onder de bovenkast hangen piepkleine verschuifbare lichtjes. Met de streep licht boven en onder de bovenkastdeur is ze leuk afgeboord. De kast is redelijk groot en heeft zelfs een stootrand die belet dat er iets uitvalt bij het openen van de deur. Veel licht en lucht kan door het dakluik naar binnen. Winter sporters hoeven zich geen zorgen te maken een Truma C 4 op gas, gecombineerd met warmluchtslangen sturen de warmte door heel het interieur.

    De keukenblok is knap afgewerkt zoals trouwens heel het meubilair dat duidelijk de stempel van een goed vakmanschap uitstraalt. Zoals bijna overal staat de keuken langs de kant van de schuifdeur en is zomaar eventjes 1,43 m breed en 0,5 m diep. Aan de kop staat een 84 l Dometic compressor koelkast met links en rechts open draaiende deuren. De inhoud is zowel langs binnen en buiten eenvoudig bereikbaar. Er boven een 40 x 50 cm groot werkblad dat deel uitmaak van het aanrecht. Zeer praktisch is het 30 x 40 cm groot opklapblad vooraan van het aanrecht. In het aanrecht zijn 2 kookvuren met elektrische ontsteking en de spoelbak in één roestvrij stalen bak verwerkt. Onderaan zijn drie zelf sluitende laden met er naast nog een kast. Plaats genoeg voor het keuken gerief van de zwervers. Rechts van het aanrecht is nog een stuk werkblad, tegen de wand zijn 2 kruidenschapjes. De bovenkast verlicht met strepen licht loopt helemaal tot tegen de achterdeur wat het interieur een lange indruk geeft. Onder de kast zijn open legplanken met stootrand, Handig voor kleine zaken die men snel bij de hand wil hebben.

    Badkamer

    Het is bijna een plezier om zich te wassen of te douchen in de schitterende natte cel. Ze is volledig in het wit met hier en daar zwarte elementen. Op het draaibaar paneel zijn een leuk kommetje met een knappe waterkraan en een spiegel gemonteerd. Samen kunnen ze over het draaibaar wc wentelen en vormt een douchecabine ruim genoeg om er zich gemakkelijk in te bewegen. In de douchebak zijn twee aflopen. Een lamellen schuifdeur sluit de douche zorgvuldig af.

    Wat hier opvalt zijn de rondom verlichte bovenkasten met onderaan kleine verschuifbare lichtjes. Twee enkele bedden met comfortabele 10 cm dikke matrassen nodigen de zwervers uit tot zalige nachten. Een deel van het langste bed kan aan het voeteneinde omhoog klappen matras en lattenbodem zijn er voor aangepast. Een kleerkast met buis om kleren aan te hangen komt te voorschijn. De inhoud is alleen langs boven bereikbaar. Aan de overzijde is onder het voeteinde ook een kast die via een deur bereikbaar is. Wie liever een groot bed heeft kan tussen de bedden een bijgeleverd kussen leggen. Via 2 treden die gelijktijdig bergvakken zijn kan men gemakkelijk in de bedden. Knap gevonden zijn de treden die een geheel vormen, om lange voorwerpen mee te nemen, kunnen ze eenvoudig weggenomen worden. Matrassen gedragen door lattenbodems kunnen tegen de zijwanden klappen en komt er een grote ruimte vrij om fietsen of zelfs een motor te zetten. Voldoende verankerringen zijn voorzien. Onder het linkerbed is een kast voor 2 gasflessen, verswater en afvalwater hebben hun plaats aan de overkant. Langs de 2 zijvensters, de venster in de achterdeur plus het dakluik is vast en zeker voldoende verluchting.

    Samengevat.

    Met de Shine “640” scoort Pösll beslist hoge punten zowel voor de kleuren combinatie, leuke verlichting, een meubilair dat stevig in mekaar zit en keurig afgewerkt is. Grote zwervers doen er best aan het bed eens te proberen. De draaibare WC staat goed opgesteld voor hen is er geen probleem met lange benen. Laat ons zeggen de Shine “640” is perfect geschikt voor een koppel. Voor een gezin met kinderen zijn tussen de vijf broeders types met een hefdak en 4 volwaardige slaapplaatsen.

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig: Citroen bestelwagen

    Motor: Turbo diesel 2,2 l 140 pk

    Afmetingen L x B x H: 6,36 x 2,05 x 2,58 m

    Stahoogte: 1,9 m

    MTM: 3.500 kg

    Rijklaar: 2.960 kg afhankelijk van de toebehoren.

    Bedden: 1-1,9 x 0,8 m

            1-1,78 x 0,8 m

     Verwarming: Truma C4 op gas plus ringverwarming

    Verswatertank 100 l

    Vuilwatertank 110 l

    Kast voor 2 gasflessen van 11 kg

    Koelkast compressor 84 l

    Prijs Totaal AL-IN  € 70.995

    Meer info. www.alphamotorhomes.be


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    14-12-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Comfortabel met de trein naar de CMT Stuttgart

    Met een beetje planning staat niets een bezoek aan CMT in de weg

    Comfortabel reizen naar de CMT ondanks bouwwerkzaamheden / S-Bahn-alternatieven en directe bussen voor beursbezoekers

    Vakanties worden geassocieerd met planning: wat moet er worden ingepakt? Welke documenten zijn vereist? Of waar moet u ter plaatse rekening mee houden? Dit jaar brengt de reis naar de CMT-vakantiebeurs ook een beetje planning met zich mee. Van begin januari tot eind maart 2024 werkt Deutsche Bahn aan de spoorinfrastructuur op de Gäubahn tussen Stuttgart en Singen. Voor de bouwwerkzaamheden moeten sommige sporen in verschillende secties en perioden worden afgesloten – waaronder die naar Messe Stuttgart en dus ook naar CMT. Tijdens de beursperiode, tussen 13 en 21 januari, dienen bezoekers zich daarom voor aankomst te informeren.

    Dit zijn de mogelijkheden om er met het openbaar vervoer te komen
    Tussen 8 januari 04.30 uur en 15 januari 04.30 uur is de lijn tussen Stuttgart-Rohr en Böblingen afgesloten voor treinverkeer. Als u van plan bent om op 13 of 14 januari 's werelds grootste openbare vakbeurs voor toerisme en vrije tijd te bezoeken, kunt u in deze periode de treinen van de S-Bahn-lijnen 2 en 3 en de U6-lijn van de Stuttgarter Straßenbahnen AG nemen. Er rijdt dit weekend een rechtstreekse bus tussen Böblingen en de luchthaven/beurs (Stuttgart Airport Busterminal).

    In de verdere bouwfase, tussen 15 januari 4.30 uur en 29 januari 4.30 uur, sluit DB de S-Bahn-tunnellijn tussen Stuttgart Schwabstraße en Stuttgart-Vaihingen af. In deze periode kunnen bezoekers de CMT bereiken met de SSB U6-lijn en met de directe bus, die rijdt tussen het centraal station van Stuttgart en de luchthaven/beurs. Bovendien rijden er in het weekend (20 en 21 januari) elk half uur S-Bahn-treinen op lijn S2 tussen Stuttgart-Vaihingen en Filderstadt. Bovendien rijdt de regionale pendeltrein dit weekend twee keer per uur tussen het centraal station van Stuttgart en Vaihingen/Böblingen, in Vaihingen kunnen passagiers overstappen op de S-Bahn-lijn S2 in de richting van de luchthaven/beurs.

    Realtime-informatie is beschikbaar in de reisinformatie op bahn.de, in de "DB Navigator"-app en in www.bahn.de/reiseauskunft.

    Details over hoe u bij de CMT kunt komen, vindt u op www.cmt-messe.de/bahn.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een basiliek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws bij Challenger

    Challenger 384.

    De Franse fabrikant had weer een geniaal idee en plaatste het achterin in de half integrale 384 dat bij een eerste blik in het interieur niet opvalt.

    In de 7,29 m lange Challenger 384 zien we de overbekende indeling. Achter de stuurcabine de zitgroep met L-zitbank er boven een hefbed, daar achter  een compacte keuken gevolgd door een grote natte cel over heel de breedte van het interieur en helemaal achterin een dubbel vastbed.

    Het venijn zit in de staart zegt men vaak, hier echter een lumineus een idee. Het bed kan men tot een halve breedte samen schuiven. Daar onder komt een 0,85 m brede schrijftafel te voorschijn. Ze kan gebruikt worden als bureelblad of voor de kinderen als tekentafel en nog andere dingen. Aan de linkerzijde bevind zich een kleerkast. Hier kan men het deksel open klappen en de buis waaraan de kleren hangen komt automatisch mee omhoog en zo kan men gemakkelijk bij de kleren. Is het deksel gesloten kan men het gebruiken als legplank of om op te knutselen. Het multifunctioneel achterste deel kan als slaapkamer dienen, mobiel bureel of speelkamer  voor de kinderen alles zo een beetje naar wens en behoefte.

    Het interieur in lichte kleur en afgewisseld  met enkele donkere vlakken geeft een sfeervolle indruk. Het is keurig afgewerkt, voor de avonden is een gezellig verlichting voorzien.

    Als basisvoertuig voor de Challenger 384 komt de Fiat Ducato of zijn tweeling broer de Peugeot Boxer met laag chassis in aanmerking. Ze hebben beide een 140 pk sterke turbo diesel motor met 6 versnellingen. Een automatische versnellingsbak word door Peugeot niet aangeboden. De standaard uitrusting maar enkel in de Etape Edition 384 is omvangrijk. Zo is er een luchtkoeler in de stuurcabine, snelheidsregelaar, panorama dakluik, buitendeur met centrale vergrendeling en venster om enkel de voornaamste te vernoemen.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig Peugeot Boxer  met verlaagd cassis.

    Motor: Turbo diesel 140 pk               6 versnellingen.

    MTM 3.500 kg

    Afmetingen. LXBXH  7,29 x 2,35 x 2,92 m.

    Info: Challenger.com

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    11-12-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slapen op het dak van de auto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ga eens naar de CMT van Stuttgart

    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     CMT laat de harten van caravanfans sneller kloppen

    Nieuwe producten, exclusieve voertuigen en de juiste bestemmingen op één plek

    De wereld ontdekken met een caravan, kampeerauto of daktent is voor veel mensen de favoriete manier van reizen. Dit is precies de reden waarom CMT zich in januari 2024 opnieuw zal richten op het thema caravanning. "CMT is ons vlaggenschip in Stuttgart en de caravansector is de brug", zegt Alexander Ege, directeur van Trade Fairs and Events. "Alleen al zeven van de tien hallen worden bezet door exposanten met caravans. Het zal moeilijk zijn om ergens anders een uitgebreider aanbod te vinden." De CMT opent vanaf 13 januari 2024 negen dagen lang haar deuren voor vakantie- en caravanfans.

    Van kampeerauto’s tot expeditievoertuigen en luxe liners
    In het L-Bank Forum (Hal 1) presenteren grote en bekende traditionele fabrikanten hun complete portfolio van caravans en kampeerauto’s. Als u op zoek bent naar iets meer multifunctioneel en ongebruikelijk, dan is de galerie in het L-Bank Forum (Hal 1) de juiste plek voor u. Hier presenteren exposanten indrukwekkende 4x4 langeafstands- en expeditievoertuigen. Niets staat een reis door de woestijn, door de jungle of iets dergelijks met de voertuigen in de weg.

    Luxe appartementen op wielen vindt u in Hal 2. Daar presenteren fabrikanten voertuigen die aan niets ontbreken: wijnkast, complete keuken, ruime badkamer – en soms zelfs een garage voor een kleine auto. De CERATIZIT-hal (hal 3) en hal 5 zijn de thuisbasis van de bloeiende sector van gesloten bestelwagens, bestelwagens en campers. Bezoekers kunnen het hele aanbod ervaren, van kleine minicampers tot comfortabele campers. Bijzonder populair op dit moment zijn de stadscampers, kleine recreatievoertuigen met pop-up daken, die in een grote verscheidenheid aan merken te zien zijn.

    De juiste accessoires voor caravanvakanties
    Hal 7 staat in het teken van accessoires. Talrijke exposanten bieden een grote keuze aan producten voor doe-het-zelvers en fans van inbouwapparatuur. Van A voor oprijwig tot Z voor extra koplampen, in deze hal vindt u alles wat wordt aangeboden door de competente accessoire-industrie met service en advies ter plaatse. In de Alfred Kärcher-hal (hal 8) vindt u een breed scala aan campings en staanplaatsen, evenals alle relevante aanbieders voor de infrastructuur voor mobiel reizen. In deze hal worden ook tenten, luifels en bijpassende accessoires gepresenteerd.

    Maar ook het thema duurzaamheid in de caravaning zal op CMT 2024 een hoge prioriteit krijgen. In een informatieruimte bij de oostelijke ingang kunnen geïnteresseerden interessante feiten vinden over milieuvriendelijke vakanties.

    Rust uit en krijg informatie in de woonkamer van Vans & Friends
    Na zoveel inspiratie heeft elke caravanliefhebber een pauze nodig. Voor persoonlijke uitwisseling met influencers zijn er comfortabele zitplaatsen beschikbaar in de Vans & Friends-woonkamer in de Alfred Kärcher-hal (hal 8). Maar het gebied is veel meer dan alleen een plek om uit te rusten: hier vinden lezingen plaats van bloggers over de onderwerpen busconversie en nieuw werk. Experts zullen ook informatie geven over individuele uitdagingen tijdens verbouwingen, uitbreidingen en dagelijks kamperen. Elke dag in het gebied staat in het teken van een ander onderwerp, bijvoorbeeld op 17 januari gaat het over reizen met de hond en drie dagen later over doe-het-zelven in de bestelwagensector.

    In het Rothauspark is er ook een informatieruimte over het thema Modern Werken. Hier worden drie voertuigen gepresenteerd die zijn ontworpen om op de weg te werken. Hier vinden ook gesprekken met influencers plaats.

    Bezoek CMT Stuttgart van 13 tot 21 januari 2024

     7 hallen vol nieuwigheden

    1200 caravans, kampeerauto’s , bestelwagens en recreatievoertuigen, ongeveer 120 nieuwe producten, talrijke wereldpremières, accessoires, vanlife, parkeerplaatsen en nog veel meer. Hier kunt u alle modellen en varianten vergelijken, de perfecte plattegrond ontdekken, "testkamperen", profiteren van aantrekkelijke beursaanbiedingen en vanlifers ontmoeten. Krijg de beste deal!

     In de hallen 1, 3 en 5 kunt u alles ontdekken wat de talrijke grootschalige en grote fabrikanten te bieden hebben.

     Minicaravans, off-road campers en nog veel meer zijn te vinden in de galerij in hal 1. Zeker een bezoekje waard!

     Groter, mooier, exclusiever: hier bevinden zich de premium modellen en de grote luxe liners.

     Caravanning, Kampeerauto’s en caravans met al hun nieuwigheden. Wordt vervolgd in Hal 5...

     Een hele hal plus de helft van hal 8 vol accessoires voor caravans, kampeerauto’s en kamperen. Met praktische uitbreidings- en ombouwoplossingen, mobiele zonnetechnologie, kachels, verhuizers, airconditioning en alles wat het leven onderweg en op de camping nog aangenamer maakt.

     Alle merken van Knaus Tabbert AG op 15.000 vierkante meter: meer keuze, meer innovaties en nog meer modelvarianten. Hier vindt u alles wat de multi merken fabrikant te bieden heeft.

     Bijna alle fabrikanten bieden ook complete oplossingen, individuele inrichtingspakketten en aantrekkelijke beursaanbiedingen voor alle aspecten van het bestelwagenleven en beurzen.












    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    04-12-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er was te veel water
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe compacte Pilote

    Pilote Atlas A 656 D

    In de loop van het jaar bracht Pilote een nieuwe halfintegrale A 656 G uit met een hefbed en achterin een dwarsbed.  Wegens zijn succes en vraag van de klanten hebben de ontwerpers van Pilote voor een kleinere broer gezorgd de Atlas A 656 D met een kleine afwijking in het interieur.

    Terwijl de Atlas A 696 G over zijzitbanken in de zitgroep en een hefbed er boven heeft, heeft de splinter nieuwe A 656 D met slechts een lengte van 6,6 m en een breedte van 2,2 m een vast bed. Toch bleef het elektrisch bediend bed boven de zitgroep met zijzitbanken hangen, ze hebben kopsteunen en veiligheidsgordels. Achter de zitgroep is de keuken met een 133 l koelkast gevolgd door een sanitair over de volle breedte van het interieur. Dat is ongewoonlijk voor een compacte halfintegrale zwerfauto. Eveneens de inrichting van een garage achterin. Er is een gasflessen kast, een grote kast met schabben en een doorgang naar de garage. Het houdt niet op want een tweede garage deur aan de linkerzijde van het koetswerk sluit de gaskast af. Langs diezelfde kant zijn laden voor allerlei spullen in te laden. Warmte in het interieur en voor warmwater komt van de diesel Truma C4. De verswatertank kan 130 l bevatten de afvalwatertank 90 l. Het interieur is modern ingericht donkere kleuren voor kussens afgewisseld met houtdecor voor de meubelen. Het mooie keukentje heeft een licht aanrecht met 2 kookvuren en een spoelbakje. Onderaan hebben de laden de kleur van de kussens. Alles is keurig en vakkundig gemaakt.

    Onderstel

    Als basisvoertuig is hij net zoals zijn grote broer op een Ford Transit met standaard laag chassis gebouwd. Met zijn 2,O l van 170 pk en 6 gang automaat komt hij vlot vooruit op snelwegen en hellingen zijn geen probleem.

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig: Ford Transit met laag

                   Chassis

    Motor: 70 pk    6 gang automaat

    MTM: 3,500 kg

    Afmetingen: LXBXH: 6,6 x 2,2 x 2,88 m

    Infor. www.pilote.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!