Inhoud blog
  • een ander kleurtje
  • Hymer Free Blue Evlution
  • Zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Hobby heeft een nieuwe MAXIA
  • Hij wil niet naar school
  • De nieuwe I Trend
  • Aan de rivier
  • De nieuwste Niesmann-Bisschoff
  • Dor hout
  • Hobby caravans in de kijker
  • Idstein heeft een kasteel
  • Een speciale Chausson
  • een ander kleurtje
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    31-10-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dat is nog eens winter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbanden voor de winter

     

    Wintertijd, maak dus tijdig een afspraak voor winterbanden!

    Het aantal wagens met winterbanden is meer dan verdubbeld op 7 jaar tijd. Rijhulpmiddelen niet heiligmakend.

    Over de invoering van zomer- en wintertijd zijn de meningen tussen voor- en tegenstanders nog steeds verdeeld. Over het nut van winterbanden bestaat echter geen discussie: “De banden van je auto zijn het enige contact met het wegdek en maken het verschil tussen een veilige en een minder veilige rit”, legt Filip Rylant van TRAXIO uit. “Zomerbanden verliezen immers veel van hun efficiëntie van zodra de temperatuur daalt onder de 7°C. Winterbanden daarentegen hebben een andere rubbersamenstelling waardoor ze soepel blijven bij lagere temperaturen. Ze hebben ook een ander profiel: de profielblokken hebben veel meer lamellen, die als het ware de waterfilm op de rijweg “breken” waardoor een winterband een grotere trekkracht krijgt. Dit “klauweffect” zorgt  voor een betere grip op het gladdere wegdek in winterse omstandigheden. Uit eigen TRAXIO-onderzoek blijkt dat het aantal wagens met winterbanden in de afgelopen 7 jaar is gestegen van 9 % tot 19 %: dat is zonder meer een positieve evolutie. We raden in alle geval aan om te kiezen voor de juiste, kwalitatief hoogstaande winterbanden: laat je daarvoor adviseren door een bandenspecialist. En opgelet: ook wagens met de modernste rijhulpmiddelen hebben winterbanden nodig…!”

    Winterbanden zijn geen marketingtruc 

    Er is daadwerkelijk een groot verschil tussen winter- en zomerbanden. Bij lage temperaturen garandeert een winterband een betere grip en dat kan resulteren in een beduidend kortere remafstand op een besneeuwde of beijzelde weg. Zo bedraagt de remafstand op een besneeuwde weg aan 50 km/u 50 m met een zomerband en 23 m met een winterband. Een belangrijk verschil, wetende dat een paar centimeter soms het verschil kunnen maken in het steeds drukkere verkeer.   

    In België zijn winterbanden volgens het verkeersreglement niet verplicht, maar wel aangeraden”, verduidelijkt Filip Rylant. Winterbanden moeten wettelijk een minimale profieldiepte hebben van 1,6 mm, maar voor extreme winterse omstandigheden raadt de sector eerder 4 mm aan. Het tijdig vervangen van zomer- door winterbanden draagt dus bij tot een verhoogde veiligheid voor alle weggebruikers, maar uiteraard is het ook van belang om je rijstijl aan te passen aan de winterse omstandigheden. Verder is het ook belangrijk om het juiste merk en type winterband te kiezen, in functie van je rijstijl en voertuig – je vraagt hierbij best raad aan een bandenspecialist.” 

    Rijhulpmiddelen? Toch winterbanden monteren! 

    Rijhulpmiddelen zoals ABS en tractiecontrole hebben een grote meerwaarde voor de verkeersveiligheid. Maar in winterse omstandigheden hebben ze ook hun beperkingen en daarom blijft het noodzakelijk om ook wagens met de modernste rijhulpmiddelen toch winterbanden te monteren.

    “Op koud, glad of besneeuwd oppervlak komt het erop aan om voldoende grip te hebben met het wegdek. Zomerbanden verliezen bij koude die noodzakelijke grip waardoor de wegligging en de remafstand problematisch worden,” zegt Filip Rylant. “Rijhulpmiddelen kunnen de wetten van de fysica niet veranderen en precies daarom is het noodzakelijk om ook op moderne auto’s winterbanden te monteren. Wie begaan is met de eigen veiligheid en die van de andere weggebruikers, schakelt daarom over naar winterbanden en past de rijstijl aan in functie van de weersomstandigheden.”

    Hoe herken je winterbanden? En wat met vierseizoenenbanden? 

    Winterbanden zijn heuse hightech-producten die in de afgelopen jaren enorme evoluties hebben ondergaan op het vlak van rubbersamenstelling en profiel. Gecertificeerde winterbanden zijn te herkennen aan het symbool van  een sneeuwvlok in een berg met 3 pieken op de flank van de band: het zogenaamde Alpine- of sneeuwvloksymbool, officieel 3PMSF-symbool (Three Peak Mountain Snow Flake) genaamd.

    Een bandenfabrikant mag deze markering enkel aanbrengen indien de winterprestaties bewezen zijn op basis van een voorgeschreven prestatietest op besneeuwde ondergrond. Je vindt deze markering ook terug op de meeste vierseizoenenbanden, die een verdedigbaar alternatief kunnen zijn voor mensen die een beperkt aantal kilometers rijden in gematigde klimaatzones met slechts matige en occasionele sneeuwval. Toch blijft het uit veiligheidsoverwegingen aan te raden om in de zomer op zomerbanden te rijden en in de winter op winterbanden.  

    Gebruik winterbanden in België 

    Uit een TRAXIO-onderzoek naar het gebruik van winterbanden in België (winter 2022-2023), bleek dat 19 % van de onderzochte wagens was uitgerust met winterbanden. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van 2015 (9 %). Het aantal wagens op zomerbanden tijdens de winter was in diezelfde periode gedaald van 89 % naar 66 %. En het aantal wagens met all-seasonbanden tenslotte was gestegen van 2 % in 2015 naar 15 % in 2022-2023. Problematisch waren de bijna 5 % wagens die op één as zomerbanden en op de andere as winter- of all-seasonbanden hadden gemonteerd: dit is een erg ongewenste combinatie omdat dit kan resulteren in instabiel weggedrag, zeker in kritische omstandigheden.

    Tijdig afspraak maken 

    Om onnodige wachttijden te voorkomen, raadt TRAXIO automobilisten aan niet te wachten op vorst of sneeuw om hun zomerbanden om te wisselen voor winterbanden.

    Tijdig winterbanden monteren kan – in combinatie met een aangepaste rijstijl – een enorme verbetering betekenen op vlak van verkeersveiligheid.

    Meer nieuws  TRAXIO


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug van een bergrit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    30-10-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Carthago C-Tourer T-I 145 RB LE


    De combinatie van enkele bedden en een ruime badkamer met afzonderlijke douche is een van de best verkopende interieurs van Carthago.

    Die modellen zijn 7,5 m lang. Met al dat comfort in de kampeerauto verwerkt heeft de fabrikant een probleem. Ze zijn gewoonweg te zwaar voor een 3,5 ton klasse.

    De fabrikant wil dat voor dit types voor 2024 veranderen en biedt nu compactere kampeerauto's aan met min of meer dezelfde indeling. Het kleinere model de C-Tourer 145 LE is als integrale en halfintegrale te bekomen, op Fiat Ducato en op Mercedes-Benz-Sprinter met een AL-KO laag chassis. De integrale krijgt op den koop toe nieuwe interieur kleuren. C-Tourer I 145 RB LE op Mercedes-Ben-Sprinter had hier en daar al een opwaardering bekomen dat is al direkt te zien aan de keukenwand bekleding en aan de groter 32 duim TV die aan de inkom hangt en 90° kan zwenken.

    In de integrale Mercedes-Benz versie die nu 7,18 meet merkt men nauwelijks het verschil in het interieur. Door een anders gevormd achterfront met gelijke buitenafmetingen kon men het interieur met een paar cm vergroten. De enkele bedden meten nu respectievelijk 2,01 m zijn broer 1,89 m. In het nog even groot sanitair heeft men genoeg bewegingsruimte zowel op de wc als aan het wastafeltje. Optioneel biedt Carthago een schuifdeur aan als scheiding van slaapkamer sanitair.

    De keuken van de nieuwe C-Tourer heeft rijkelijk plaats voor keukengerief, op het aanrecht is nog voldoende werkoppervlak. De bijhorende absorptie koelkast kan links en rechts openen. In de zitgroep heeft Carthago een L-zitbank en een zijzit geplaatst. Hier ontdekt men dat de zetels van de stuurcabine en de L-zitbank wat dichter maar toch comfortabel bij elkaar staan.

    Door verfijning van de opbouw kon men hier ook nog gewicht besparen.

    Technische gegevens
    Mercedes-Benz-Sprinter met laag AL-KO chassis
    MTM 3500 of 4500 kg
    Rijklaar 3.085 kg
    Afmetingen L X B X H 7,18 x 2,27 x 2,95 m
    Richtprijs 125.000 euro
    Meer info www. carthago.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    29-10-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De inschrijvingen bijhouden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Kampeerauto's: occasies floreren (+15,9%), nieuwe campers op de terugweg

    Heel wat ‘corona-instappers’ blijven de kampeerwagen trouw.

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO, maakt de balans op na de zomer van 2023: “De markt van de nieuwe kampeerwagens is tijdens de afgelopen 9 maanden licht gezakt (-2,8% tot 4.938 eenheden). Een verwacht scenario na het succes van de kampeerwagens tijdens en na de lockdowns van 2020, met daardoor een absolute inschrijvingspiek in 2021. Voor de komende jaren verwachten we een verdere terugval tot het niveau van 2019. De tweedehandsmarkt daarentegen kende dit jaar een zeer sterke groei (+15,9% tot 4.471 eenheden) wat wijst op een blijvende interesse, en met dank aan het aanzienlijke aanbod occasies op de markt. Een beetje onverwacht blijkt dat heel wat mensen die tijdens Corona soms ‘impulsief’ een camper hebben gekocht, trouw blijven aan deze vakantiemodus en we zien dus nog groeipotentieel voor de komende jaren. In de cijfers merken we dat de markt van de occasie kampeerwagens bijna met de helft is gegroeid (+48,9%) sinds 2017 en dat is merkelijk meer dan de al mooi cijfers van de nieuwe campers (+37,1%).” 

    Nieuwe kampeerauto's opnieuw vlot leverbaar, maar de bestellingen dalen

    De producenten van kampeerauto's konden de enorm toegenomen vraag naar nieuwe kampeerauto's in de afgelopen 3 jaar onvoldoende snel beantwoorden maar nu zijn ze opnieuw vlot leverbaar. 

    Dirk Van Eyck (Dicar) licht de situatie toe: “Door tekorten aan onderstellen (‘chassis’) en onderdelen volgden de leveringen en bijgevolg ook de inschrijvingen met een grote vertraging, net zoals in de autosector. Daardoor geven de huidige cijfers een vertekend beeld van de realiteit: het aantal inschrijvingen is slechts lichtjes gedaald omdat er dit jaar nog behoorlijk wat kampeerauto's zijn ingeschreven die nog in 2022 waren besteld. Het aantal bestellingen van nieuwe kampeerauto's ligt dit jaar wel een pak lager. Ondertussen kunnen we opnieuw vlot nieuwe kampeerwagens

    Tweedehandsmarkt met potentieel

    In tegenstelling tot wat men had kunnen verwachten, zijn redelijk wat ‘Corona-instappers’ de camper trouw gebleven. Dank zij de blijvend hoge interesse van zowel nieuwe instromers als van bestaande kampeerauoeigenaars die een groter of een kleiner model zoeken, blijft de tweedehandsmarkt jaar na jaar aan een gestaag tempo groeien. Zo is de markt sinds 2017 al met bijna de helft (!) gegroeid en het ziet ernaar uit dat we ons ook in de komende jaren mogen verwachten aan een stijgende tendens.

    De tweedehandsmarkt wordt in alle geval nog goed aangevuld dank zij enerzijds een aantal mensen die afhaken en anderzijds door kampeerauto's die vrijkomen op de tweedehandsmarkt bij de aankoop van een nieuw model.

    Volkswagen trekt de markt

    De meest populaire merken op de nieuwmarkt zijn: VW (California, Caddy & Grand California), gevolgd door McLouis, Benimar, Chausson en Roller Team. Bij de 2de hands zijn VW, McLouis, Chausson, Benimar, en Burstner het meest gegeerd.

    De VW California blijft zowel op de nieuw- als op de occasiemarkt de onbetwiste marktleider. Het succes van deze ‘pop-up’ heeft ook de andere fabrikanten zoals Ford en Mercedes aangezet tot extra productie waardoor het aanbod op deze ‘pop-up’-markt stilaan oververzadigd raakt, ondanks de voordelen van dit concept zoals de mogelijkheid om ze in te zetten als tweede voertuig in het gezin. 

        

     leveren maar de echte ‘boom’ is voorbij en we verwachten dat de verkoop in de komende jaren zal terugvallen tot het niveau van 2019.”

    Dat betekent dat de markt in de komende jaren er potentieel zo’n 500 exemplaren op achteruit zou kunnen gaan. Oorzaken van een dalende verkoop moeten we zoeken in de gestegen prijzen van de kampeerwagens in combinatie met de toegenomen intrestvoeten op leningen waardoor impulsaankopers, twijfelaars en mensen met een beperkter budget afhaken.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    01-10-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een boekhouder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Caravelairs

    Caravelair Exclusive 475 en 520


    De Exclusiven van Caravelair verschijnen in 2024 in een totaal nieuw kleedje, zowel langs binnen als langs buiten. Ze hebben licht grijze buitenwanden met blauwe en donker grijze decoratie. Voor de hoekprofielen van het koetswerk, de aluvelgen, het deksel voor water en stroom aansluiting vensterkaders en de onderaan de schorten kozen de ontwerpers zwart zodat heel het koetswerk een modern en leuk uitzicht heeft. Dak, voor en achterfront zijn wit. Het voorfront in kunststof met geïntegreerde disselkoffer is mooi gevormd. De twee zwarte venster boven elkaar geven het een modern contrast. het front achteraan is vlak gehouden, dat biedt langs binnen meer inhoud in de kasten. Om in het interieur geen plaats te verlieren is het front vlak gehouden, daarom werd een afzonderlijke lichtbalk op geplaatst.

    Interieur

    Het meubilair in een lichte uitvoering heeft donkere deuren voor de bovenkasten, tafel, aanrecht en kussens.
    Naast het kleinste kamertje in de 475 is een Frans-bed. Wastafeltje met een sierlijk waskommetje, onderaan een kast voor toiletgerief van de bewoners zijn hier verborgen achter een deur.

    De iets grotere Exclusive 520 heeft een eiland-bed met in het midden de badkamer. zowel hier als in zijn broer de 475 is vooraan een comfortabele zitgroep.
    Wat de uitrusting betreft van deze nieuwelingen zullen de bewoners zeker niet mogen klagen, zo is de voorbereiding voor een fiets drager voozien, een buiten gas en stroomaansluiting, een elektrisch bediend opstapje, kompresser koelkast, douche inrichtring, combi verwarming met boiler om er enkele te vernoemen die in de standaard uitvoering begrepen zijn.
    Zo hebben de Exclusiven een stapje voor op de veel duurdere Allegra waar veel toebehoren een opties zijn. Zo past de nieuwe de nieuwe luxe klasse optisch en prijselijk in de caravan wereld van de Fransen.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dat is vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Open deurdag Bij Nismann-Bischoff

    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Open Dag in de Manufactory

     

    Op 4 en 5 november neemt u een kijkje achter de poorten van onze camperproductie.

    Op 4 en 5 november gaat ons populaire evenement de volgende ronde in en u de thuisbasis van iSmove, Arto en Flair ontdekken, evenals de fabriek van onze camperproductie.

    De afgelopen twee jaar is er veel veranderd op het bedrijfsterrein. Naast de vorig jaar geïntroduceerde logistieke hal laten we u dit jaar graag kennismaken met een andere nieuwigheid: ons zonnepark. We produceren niet alleen kampeerauto's, maar ook onze eigen elektriciteit voor meer duurzaamheid en klimaatneutraliteit.

    Na de marktintroductie van de Flair vorig jaar, presenteerden we dit jaar op de Caravan Salon voor het eerst de kortere versie met de Flair 880. Samen u in november met ons al onze succesvolle modellen verkennen en tegelijkertijd een kijkje nemen achter de schermen van hun productie.

    De voorpret voor de opening van de fabriekspoorten is groot, dus we verwachten een hoog aantal bezoekers. De verwachte gastenlijst is internationaal – naast bezoekers uit de regio en Duitsland worden gasten uit Nederland, België, Frankrijk, Groot-Brittannië, Oostenrijk en Zwitserland verwacht.

    Ook het programma is hierop afgestemd. Rondleidingen door onze productie-installatie in verschillende talen stellen al onze gasten in staat om visuele en informatieve inzichten te krijgen. Daarnaast zullen er diverse stands van onze leveranciers, klantenclubs en vriendelijke campings in onze hallen staan. De rommelmarkt en de onderdelenverkoop die in voorgaande jaren werd aangeboden, zullen niet meer bestaan.

    De open dagen worden afgesloten met passend entertainment. Zaterdagavond zal de Beierse cultband "Münchner Zwietracht" het podium betreden en het feestelijke hoogtepunt in de feesttent inluiden. Daarnaast wordt er op beide dagen gezorgd voor drank en eten.

    We kijken ernaar uit u terug te verwelkomen!

    Programma Open Dag 2023

    zaterdag, 04.11.2023

    van 10 tot 17 uur.

    Customer Lounge en Foyer:

    •  Presentatie van de klantenclub
    •  Tentoonstelling van onze partners

    Tentoonstellingsruimte:

    •  Presentatie van de iSmove, Arto en Flair modellen
    •  Tentoonstelling van onze partners

    Servicehal:

    •  Presentatie van ons service center, technisch advies

    Productie tours:

    in het Duits van 10.30 tot 16.00 uur, elk half uur

    Registratie bij de receptie, start van de rondleidingen achter de receptie

    Lichtkrant

    Open vanaf 10 uur

    11.00 – 14.00 uur Cateringservice voor de lunch

    14.00 – 17.00 uur Koffie met gebak

    17 – 19.30 uur Cateringservice voor het diner

    19.30 – 12.00 uur Live muziek met "Münchner Zwietracht"

     

    zondag, 05.11.2023

    Van 10 tot 16 uur.

    Customer Lounge en Foyer:

    •  Presentatie van de klantenclub
    •  Tentoonstelling van onze partners

    Tentoonstellingsruimte:

    •  Presentatie van de iSmove, Arto en Flair modellen
    •  Tentoonstelling van onze partners

    Servicehal:

    •  Presentatie van ons service center, technisch advies

    Productie tours:

    in het Duits van 11.00 tot 15.00 uur, elk half uur

    Registratie bij de receptie, start van de rondleidingen achter de receptie

    Lichtkrant

    Open vanaf 10 uur

    11.00 – 14.00 uur Cateringservice voor de lunch

    14.00 – 16.00 uur Koffie met gebak


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!