Inhoud blog
  • Een oude brug
  • De nieuw Transporter voor werk en vakantie
  • Op weg
  • Vakantie
  • Veel nieuw bij Hobby
  • zwerfauto met hefdak
  • Volkswagen
  • De schrik van de fietsers
  • een fietser
  • Fietsers en voetgangers dat zijn problemen
  • Onder een brug
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 10-2025
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 10-2025
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    19-10-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een oude brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuw Transporter voor werk en vakantie

    Nooit gezien: nieuwe generatie Volkswagen Transporter biedt maximale keuze aan modelvarianten

     

    • Meer mogelijkheden: Volkswagen Bedrijfsvoertuigen heeft het aanbod aan modelvarianten van de Transporter aanzienlijk uitgebreid
    • Meer aandrijvingen: drie dieselmotoren, twee 4MOTION-varianten, één plug-inhybride en drie elektrische aandrijvingen zijn beschikbaar voor de nieuwe Transporter
    • Meer capaciteit: 5,8 m3 tot 9 m3 opbergruimte in de Bestelwagen en een laadruimte van 4,2 m² aan de achterzijde van het unieke model met open laadbak en dubbele cabine
    • Meer laadvermogen: de dieselversies kunnen tot 1,33 ton vervoeren, de plug-inhybride Transporter heeft een laadvermogen tot 1,14 ton terwijl de elektrische modellen tot 1,04 ton aankunnen
    • Hoger maximaal sleepgewicht: het basismodel biedt een maximaal sleepgewicht van 2.000 kg. De elektrische modellen kunnen tot 2.300 kg trekken en de turbodieselvarianten van 100 kW tot 2.800 kg
    • Vakantie
    • Buiten het gebruik als bedrijfswagen kan de Transporter ook als personenwagen worden gebruikt. Wat de buiten afmetingen betreft is hij niet veel langer dan een grote SUV wagen.
    • Hij leent zich goed als vakantie voertuig. Een gezin dat enkele weken het grote comfort van thuis kan missen kent het plezier om met een tent op vakantie te trekken. Met 5 vrienden of vriendinnen kan dat net zo goed. Bovendien is het kostendelend en hoeft men niet op een paar kg bagage te zien. In de laadbak kan een grote tent plus een paar kleine, comfortabele kampeerstoelen, een stevige tafel, veldbedden, twee 27 kg gasflessen met een warmte straler voor de frisse avonden, stroomgroepje voor licht om de GSM’s en ander elektronische apparaten op te laden. Dan blijft er nog genoeg plaats over om eigen bagage te bergen.
    • Iets comfortabeler maar wat minder leefruimte is een afneembare wooncel. In Europa is niet zoveel keus in pickup’s om een wooncel te vervoeren. De Transporter is er zeer goed voor geschikt. In een type afneembare wooncel met een diepe alkoof kunnen 2 enkele bedden. Twee kinderen kunnen slapen in de tot bed omgevormde zitgroep. Een keuken en sanitair is aan boord. Meestal als optie kan men een verwarming laten instaleren. Buiten op campings te overnachten kan men dat ook doen op de veel goedkopere parkeerplaatsen voor kampeerauto’s. Komt men thuis wooncel er af en de VW staat klaar als bedrijfswagen of zelfs als personenwagen.
    • Wie van luxe houdt kan met een luxueuze caravan op vakantie gaan.    

    Maximale veelzijdigheid voor de meest uiteenlopende toepassingen – de nieuwe Transporter van Volkswagen Bedrijfsvoertuigen biedt een grotere keuze aan koetswerk-, laadruimte- en aandrijfcombinaties dan zijn voorganger. Daarmee is hij beter dan ooit voorbereid op alle denkbare gebruiksscenario's. Het nieuwe aanbod reikt van de Bestelwagen met een ruimere keuze aan varianten over de Transporter met open laadbak en dubbele cabine, uniek in zijn klasse, tot de elegante Caravelle Style.

    Voor de aandrijving zorgen efficiënte turbodieselmotoren en elektromotoren. Een plug-inhybride aandrijving is eveneens beschikbaar. De Transporter is ook leverbaar met vierwielaandrijving (4MOTION). Dankzij het brede modellengamma en de verbeterde eigenschappen in alle disciplines is de nieuwste generatie van de Transporter, die begin 2025 werd geïntroduceerd, uitgegroeid tot een succesvol model. Bovendien onderscheidt de nieuwe generatie van de Transporter zich door vijf jaar garantie1 op nieuwe voertuigen en een van de dichtste en beste servicenetwerken van Europa.

    13 koetswerkvarianten. De Transporter is de allrounder voor alle laadvermogens tot 1,33 ton. De laadruimte biedt plaats aan twee of – bij een lange wielbasis – drie europallets of een complete werkplaats inclusief 230V-aansluiting. Afhankelijk van de uitvoering is er ruimte voor maximaal negen personen. Het brede aanbod aan Transporter-varianten is gebaseerd op 13 koetswerkvarianten. Het gamma omvat de Bestelwagen (tot 3 zitplaatsen) met normaal dak (5,8 m³ laadvolume) of hoog dak (9,0 m³ opbergruimte), de Bestelwagen Plus (tot 6 zitplaatsen), de Bestelwagen met L-vormige scheidingswand (tot 5 zitplaatsen) voor het vervoer van personeel en zeer lange voorwerpen, de Kombi met ramen voor het vervoer van goederen of passagiers (tot 9 zitplaatsen), het model met open laadbak met een laadoppervlak van 4,2 m² en dubbele cabine (6 zitplaatsen) en de Caravelle voor commercieel personenvervoer (tot 9 zitplaatsen). Alle modellen zijn verkrijgbaar met een normale en verlengde wielbasis (voertuigen met open laadbak hebben altijd een lange wielbasis). De standaard Digital Cockpit is perfect afgestemd op de mobiele werkplek. Extra veiligheid wordt geboden door innovatieve oplossingen zoals de optionele digitale achteruitkijkspiegel in het interieur. Hierbij wordt het beeld van de achteruitrijcamera op het display van de spiegel geprojecteerd, waardoor ook in de gesloten Bestelwagen optimaal zicht naar achteren mogelijk is.

    11 aandrijvingsvarianten. Dit is nieuw – een Volkswagen Transporter die ook leverbaar is met plug-inhybride aandrijving en elektrische aandrijvingen als alternatief voor turbodieselmotoren. De zuinige instapmotor voor de modellen is een turbodieselmotor van 81 kW (110 pk) met directe injectie (TDI) met een manuele versnellingsbak. Het volgende TDI-vermogensniveau biedt een versie van 110 kW (150 pk), die optioneel kan worden besteld met een achttraps automaat. De topdieselmotor levert 125 kW (170 pk) en wordt standaard gecombineerd met de achttraps automaat. Als alternatief voor de voorwielaandrijving kunnen de TDI's van 110 en 125 kW worden besteld met 4MOTION-vierwielaandrijving en een achttraps automaat die in dat geval ook standaard voor de TDI van 110 kW is.

    Maximaal sleepgewicht van 2.800 kg. Zelfs de basisversie van de Transporter met zijn TDI-motor van 81 kW (110 pk) is ontworpen voor een maximaal sleepgewicht tot 2.000 kg. Vanaf de TDI-versie van 110 kW (150 pk) loopt het maximale sleepgewicht op tot 2.800 kg, afhankelijk van de uitvoering. De Transporter met plug-inhybride aandrijving maakt een maximaal sleepgewicht tot 2.300 kg mogelijk. De volledig elektrische Transporter en Caravelle trekken aanhangwagens met een totaalgewicht tot 2.300 kg naar de gewenste locatie (Caravelle en Transporter met open laadbak en dubbele cabine: 2.000 kg). De hier vermelde maximale sleepgewichten gelden voor geremde aanhangerwagens met een hellingspercentage van 12%.

    Meer info: joke.boon@dieteren.be 


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    15-10-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    RVcore 12V: één systeem voor alles

    Truma integreert de elektronica aan boord in het Truma iNet X systeem

    truma-press-image-rvcore12v-1920x1080

    Truma zet een verdere stap in de richting van een holistisch systeem: met de nieuwe 12V-verdeler RVcore voegt Truma aan het beproefde Truma iNet X-systeem een component toe voor de integratie van de boordelektronica. Zo ontstaat een gelijk, ideaal op elkaar afgestemd totaalsysteem van verwarming, airconditioning en boordelektronica – allemaal bediend via één paneel.

    Centrale aansturing – minder inspanning voor OEM's

    Het Truma iNet X-systeem is sinds vier jaar met succes op de markt en is al in meer dan 100.000 recreatievoertuigen geïnstalleerd. Met het Truma iNet X Pro Panel kunnen niet alleen Truma-producten zoals verwarmingen, airconditioningsystemen en Truma LevelControl worden aangestuurd, maar ook de integratie van boordelektronica – zoals verlichting, waterpompen of accustatus.

    Tot nu toe was hiervoor een externe distributie-eenheid nodig, waarvoor vaak extra panelen en componenten nodig waren. Met de RVcore 12V biedt Truma nu een eigen oplossing die optimaal is afgestemd op het
    Truma iNet X Pro paneel. Autofabrikanten profiteren van een veel eenvoudiger coördinatie- en integratieproces en er zijn ook mogelijkheden voor individualisering.

    Meer functies – meer comfort

    De RVcore 12V is een puur OEM-product en kan flexibel worden aangepast aan de eisen van verschillende voertuigseries. Naast het aansturen van aangesloten componenten biedt het extra functies zoals:

    • Geïntegreerde stroommeting: Zowel zonne-energie als laad- en ontlaadstromen kunnen duidelijk worden weergegeven in het paneel.
    • SOS-zekering: In het geval van een systeemstoring kunnen belangrijke stroomkringen eenvoudig opnieuw worden geactiveerd – zelfs door eindklanten. Dit betekent dat essentiële verbruikers zoals verwarming nog steeds kunnen worden gebruikt.
    • Individuele automatismen: Afhankelijk van de wensen van de klant kunnen functies zoals een thuiskomstautomaat worden geïmplementeerd.

    Al in gebruik – klaar voor de toekomst

    De nieuwe verdeeleenheid wordt al door de eerste Europese voertuigfabrikanten gebruikt – in combinatie met het Truma iNet X Pro Panel. Met de introductie van de RVcore 12V breidt Truma zijn systeem consequent uit en biedt het een holistische oplossing uit één hand: Truma combineert wat bij elkaar hoort.

    Jan-Peter Albers, Director Business Center Vehicle Systems"Met meer dan 75 jaar ervaring in de verwarmings- en airconditioningtechniek zetten we bij Truma de centrale besturing en koppeling voortdurend voort. Onze nieuwe bedrijfsstructuur stelt ons in staat om ons nog sterker op dit gebied te richten – in het voordeel van OEM's en eindklante


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    14-10-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel nieuw bij Hobby

                   Hobby trapt het seizoen 2026 af met een nieuwe kampeerauto,

                                       slimme upgrades en een fris design

     

    Voor het seizoen 2026 presenteert Hobby een volledig vernieuwd portfolio – met technologische vooruitgang en smart home-functies, een gloednieuw camperassortiment, innovatieve badkameroplossingen en vernieuwde caravanontwerpen. Op 29 augustus 2025 presenteertde Hobby de volledige line-up tijdens het Caravan Salon Düsseldorf.

    Slimme huizen en technologische innovaties

    Voor het nieuwe seizoen wordt het beproefde HobbyConnect-systeem uitgebreid met een 7" touch-bedieningspaneel. Zo kunnen alle elektronische functies – van verwarming, verlichting en water tot airconditioning – comfortabel worden bediend via het touchscreen bij de entree of via Bluetooth via de HobbyConnect-app. Nieuw is het geïntegreerde voertuignivelleringsdisplay met grafische weergave. Het nieuwe 7" touch-bedieningspaneel maakt deel uit van het standaard "HobbyKomplett" ALL-INCLUSIVE-pakket – inbegrepen bij alle caravans en campers in de Maxia- en Prestige-reeksen. Voor alle andere modellen in elke voertuigcategorie is het als optie verkrijgbaar en kan het achteraf worden ingebouwd in voertuigen vanaf modeljaar 2021.

    Voor een efficiënt energiebeheer worden alle nieuwe kampeerauto's en bestelwagens nu standaard geleverd met de nieuwe 2-in-1 combinatielader van DOMETIC. Door een oplader en laadbooster in één unit te combineren, bespaart het zowel ruimte als gewicht en kan het ook de startaccu voeden zodra deze volledig is opgeladen. Een bijzonder nuttige functie is de geïntegreerde starthulpfunctie, die via de app of direct op het apparaat kan worden geactiveerd.

    Bovendien zullen alle Hobby kampeerauto's en bestelwagens vanaf modeljaar 2026 voldoen aan de nieuwe GSR 2-regelgeving. Elk chassis is standaard uitgerust met een uitgebreid veiligheidspakket met onder meer een automatische noodremming, een waarschuwingssysteem voor het verlaten van de rijstrook, verkeersbordherkenning, vermoeidheidsdetectie van de bestuurder, licht- en regensensoren, adaptieve cruisecontrol en een intelligente snelheidsassistent. De MAXIA T, PRESTIGE T en PRESTIGE VAN First Edition worden ook af fabriek geleverd met state-of-the-art full-ledkoplampen.

    Nieuwe kampeerauto: de PRESTIGE T

    Op de Caravan Salon Düsseldorf onthult Hobby de PRESTIGE T – zijn nieuwe camperserie in het premiumsegment. Deze modellen brengen de luxueuze, op jachten geïnspireerde look van de PRESTIGE VAN naar de campercategorie, met meubelfronten in Shell White met een parelmoerachtige glans, bekleding in het "Baro"-design en vloeren in een scheepsdekafwerking. Ook aan de buitenkant maakt de PRESTIGE T een opvallende indruk: de chassiskap is uitgevoerd in zwart, terwijl het strakke, dynamische exterieurdesign wordt geaccentueerd door de kenmerkende rode accentstreep van het modellengamma.

    Het voertuig is gebouwd op een FIAT-chassis met een motor van 180 pk en een automatische transmissie met 8 versnellingen. Het meet 7,10 meter lang, 2,40 meter breed en biedt vier geregistreerde zitplaatsen. Aan de achterzijde bevinden zich twee langsbedden met optioneel een uitbouw. De L-vormige zithoek aan de voorkant kan ook worden omgebouwd tot een bed. De grote zijkeuken en de centrale compacte wasruimte staan tegenover elkaar tussen het voor- en achtergedeelte. Het uitgebreide "HobbyKomplett" ALL-INCLUSIVE-pakket omvat het nieuwe 7-inch touch-bedieningspaneel, sfeerverlichting, luidsprekers in het zitgedeelte, draaibare bestuurders- en passagiersstoelen, het nieuwe DOMETIC-verduisteringssysteem in de cabine, de DOMETIC 2-in-1 combinatielader en full-LED-koplampen.

    ONTOUR VAN: nieuw draaibaar badkamerconcept

    In de ONTOUR VAN heeft Hobby de wasruimte opnieuw vormgegeven met een slim nieuw draaibaar badkamerconcept. De wastafel, onderkast en spiegel vormen één geheel dat over het toilet schuift, waardoor een ruime doucheruimte ontstaat. Een waterdichte lamellendeur scheidt de natte zone op betrouwbare wijze van de rest van het woongedeelte. Met zijn geïntegreerde planchet, geoliede houten lattenbodem en hoogwaardige materialen combineert de nieuwe draaibare badkamer slimme functionaliteit met een markant design.

    Caravans 2026: nieuw design en nieuwe wasruimte achterin

    Het seizoen 2026 brengt ook tal van updates voor de Hobby caravans. Alle modelreeksen zullen voorzien zijn van nieuwe stofferingscombinaties, kussensets in bijpassende kleur en nieuwe laagpolige tapijten. De enige uitzondering is het MAXIA-assortiment, dat de nieuwe stoffen in het vorige seizoen ontving.

    Vanaf 2026 zullen de DE LUXE 460 SFf en 460 SL en de EXCELLENT 460 SL beschikken over een nieuw ontwikkelde wasruimte achterin, compleet met een opvouwbaar douchescherm en een ruimtebesparende roldeur. Dit zorgt voor een praktische scheiding tussen de leefruimte en natte ruimtes. De series DE LUXE en ONTOUR zijn nu ook uitgerust met de multifunctionele keukenachterwand die al bekend is van andere modelseries, met twee 230 V-stopcontacten plus een USB-aircopoort - ideaal om meerdere apparaten tegelijk te gebruiken.

    Meer info www.hobby.com

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    13-10-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zwerfauto met hefdak
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volkswagen

    Nieuwe campagne zet vakmanschap in de kijker

    “Het échte werk. Daar mag je trots op zijn.” Met die boodschap stuurt Volkswagen Commercial Vehicles Belgium vanaf deze week een communicatiecampagne de wereld in, die verder bouwt op de “Vertrouwen aan boord”-baseline van het merk. Een campagne waarin opvallend genoeg niet de bedrijfsvoertuigen zelf, maar wel hun gebruikers de hoofdrol spelen. Zij leveren immers het échte werk, en daar mag je trots op zijn, vindt het team bij de invoerder.

    Wel ‘rationeel’, niet ‘gevoelloos’

    Wie een bedrijfsvoertuig kiest, doet dat louter op basis van rationele afwegingen. Zo wordt de sector vaak samengevat, en er zit een grond van waarheid in. Elke gebruiker van een bedrijfsvoertuig checkt immers een reeks nuchtere criteria die voor hem van belang zijn: afmetingen, laadvermogen, budget, maximale treklast enzovoort.

    Bij elk vak horen nu eenmaal andere taken. Met een gamma van de compacte Caddy Cargo tot de grootste Crafter, over de historische Transporter tot de elektrische ID. Buzz en de Amarok-pick-up heeft Volkswagen Commercial Vehicles voor élke vakman een geschikt voertuig in huis. Die komen dus zeker in beeld in de nieuwe campagne maar … de hoofdrol gaat naar de klant zélf. ​

    “Natuurlijk communiceerden wij ook al over kubieke meters, asbelasting en aantrekkelijke prijzen. We blijven klanten trouwens bijstaan met nauwkeurige, gespecialiseerde informatie. Maar telkens we onze voertuigen voorstellen aan klanten, in de showrooms van onze Van Centers, op events of op vakbeurzen, voelen we nog iets veel belangrijkers: trots! Trots op hun job, op hun vak, op de dingen die ze bouwen, maaien, installeren, vervoeren of onderhouden. Die trots wilden we vatten in deze campagne”, verduidelijkt Koen Van Minnebruggen, sinds begin september de nieuwe Managing Director van Volkswagen Commercial Vehicles Belgium.

    Werkmakkers, onderweg én in het Van Center

    Net zoals een Volkswagen bedrijfsvoertuig meer is dan gewoon een vervoersmiddel, wil het merk met deze campagne laten zien dat ook zij méér doen dan enkel die voertuigen uitleveren. “Onze bedrijfsvoertuigen zijn werkmakkers, een vakkundig aangepast atelier voor onze klanten”, gaat Koen Van Minnebruggen verder. “En daarom willen wij méér zijn dan ‘gewoon’ een leverancier. We zien het als onze taak om klanten bij te staan met grondige expertise, en met een dienstverlening die volledig is afgestemd op professioneel gebruik van bedrijfsvoertuigen. Dat bieden wij in de Volkswagen Commercial Vehicles Van Centers.”

    Verspreid over het hele land telt het merk intussen al 37 Van Centers. Een snelgroeiend netwerk waarin Volkswagen Commercial Vehicles sterk gelooft en investeert. In elk Van Center staan immers speciaal gecertificeerde experts professionele klanten te woord. En met zaken als een prioritaire mobiliteitsservice, gespecialiseerd advies over ombouw, en maximale flexibiliteit in het onderhoud, denkt een Van Center helemaal mee met ondernemers en zelfstandigen. Als trotse partner … van het échte werk!

    meer info  joke.boon@dieteren.be

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    06-10-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De schrik van de fietsers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Škoda België zet schouders onder VeloVeilig en Vélosûre voor meer fietsveiligheid

     

    Kortenberg, 30 september 2025 Niemand die de fietsveiligheid van zijn straat beter kan inschatten dan de eigen inwoners. En dus krijgt iedereen de kans om van 30 september tot en met 14 oktober deel te nemen aan de grootste fietsonderzoeken van het land: VeloVeilig en Vélosûre.

     
    Michaël Mier y Mier, Managing Director van Škoda België, legt uit: “De nood aan een veiligere fietsomgeving blijft hoog. Het raakt gezinnen, scholen en bedrijven. Als supporter van de grootste fietsfamilie, voelen we een bijzondere verantwoordelijkheid om mee te bouwen aan een veiligere mobiliteit. Met VeloVeilig en Vélosûre geven we fietsers een stem én zetten we samen met HLN, Sudinfo en alle gemeenten concrete stappen vooruit. Samen maken we onze wegen echt veiliger.”
     

    1 ouder op 2 maakt zich zorgen

     Een recente iVOX-bevraging toont dat in Vlaanderen 1 op 2 ouders zich zorgen maakt wanneer hun kind met de fiets naar school vertrekt. Hoewel 65% van de Belgen in de toekomst meer wil fietsen, ervaart minder dan de helft de eigen buurt als veilig genoeg. Voor 6 op 10 fietsers blijft de weg naar school ronduit gevaarlijk.
     Daarom roept HLN voor deze derde editie zijn lezers op om mee te bouwen aan een veiligere fietsomgeving in Vlaanderen. Als automerk met een groot hart voor de fiets ondersteunt Škoda die oproep om autobestuurders en fietsers dichter bij elkaar te brengen. De campagne, die de nadruk legt op fietsveiligheid voor kinderen, trekken we nu ook door aan Franstalige zijde.
     
     

    Actief engagement: bescherming voor elke deelnemer

     Voor Škoda België is dit onderzoek dan ook meer dan een symbolisch engagement. Het merk koppelt zijn inzet aan een concreet gebaar: iedereen die deelneemt aan het onderzoek ontvangt een gratis Škoda-fluohesje.
     
    “Zo zorgen we ervoor dat fietsers ook in de donkere maanden beter zichtbaar en veiliger onderweg zijn”, verduidelijkt Michaël Mier y Mier nog. “Als kinderen, ouders en pendelaars zich zonder zorgen op de fiets kunnen verplaatsen, wint de hele samenleving. Daarom willen wij als merk niet alleen observeren, maar ook handelen. Onze steun aan VeloVeilig en Vélosûre is daar een duidelijk voorbeeld van.”
     

    Hoe werkt het?

     Tussen 30 september en 14 oktober 2025 kan elke Belg de fietsveiligheid van zijn eigen straat beoordelen. Door een score te geven op belangrijke aspecten zoals de staat van het wegdek en verkeersdrukte krijgt elke straat een kleurcode (groen, oranje of rood).
     Die resultaten monden uit in een rapport voor alle gemeenten en op 17 oktober wordt bekendgemaakt welke gemeente zich respectievelijk tot de meest VeloVeilige en Vélosûre gemeente van Vlaanderen en Wallonië mag kronen.

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    02-10-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een fietser
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsers en voetgangers dat zijn problemen
     
     
    Voetgangerszones zijn bron van conflict tussen voetgangers en tweewielers
    Voetgangers zouden er nochtans veilig moeten kunnen wandelen 
    Een nieuwe studie van Vias institute heeft ongevallen met voetgangers bestudeerd. Daarnaast zijn ook voor het eerst bijna-ongevallen bekeken. Daaruit blijkt dat in de helft van de ongevallen de voetganger niet aan het oversteken was op het moment van het incident. Afleiding en onoplettendheid spelen een belangrijke rol in (bijna)-ongevallen met voetgangers, dit zowel van de kant van bestuurders als de voetgangers. Verrassend blijkt ook dat 1 ongeval of bijna-ongeval op 5 met voetgangers gebeurt…in een voetgangerszone. 
    Het doel van deze studie van Vias was om na te gaan wat de oorzaken zijn van (bijna)- ongevallen met voetgangers. Daarvoor zijn 515 getuigenissen van voetgangers en bestuurders (zowel van gemotoriseerde als niet-gemotoriseerde voertuigen) verzameld. Ze waren allemaal in het voorbije jaar betrokken in een ongeval of bijna-ongeval met een voetganger. In totaal gaat het over 777 incidenten (ongevallen+bijna-ongevallen) waarin ze betrokken waren. De resultaten van deze studie worden gepubliceerd ter gelegenheid van een wetenschappelijk symposium dat Vias vandaag organiseert in UZ Brussel. Tientallen experts zullen aanwezig zijn om de toekomst van verkeersveiligheid te bespreken.
     
    Voetgangers in gevaar gebracht door tweewielers…in een voetgangerszone
    Hoewel de meeste incidenten zich voordoen op de openbare weg (op een kruispunt of op wegen zonder kruispunt) vindt 1 op de 5 incidenten (20%) tussen een voetganger en een fietser plaats in een voetgangerszone. Bij incidenten met een gebruiker van een elektrische step is dat zelfs 2 op de 5 (40%). Fietsers zijn enkel toegestaan in een voetgangerszone als een verkeersbord dat toestaat. Dat is in veel voetgangersgebieden het geval. In die zones is gemotoriseerd verkeer vaak beperkt of verboden en mogen andere voertuigen sowieso enkel stapvoets rijden.

    Bijna helft van de ongevallen gebeurt niet tijdens het oversteken.
    Meer dan 9 op 10 voetgangers (91%) waren in beweging op het moment van het incident. Dat betekent dat 1 voetganger op 10 stilstond (voornamelijk op het trottoir) op het moment van het (bijna)-ongeval. 
     
    In 47% van het aantal incidenten was de voetganger niet aan het oversteken. Dit wil zeggen dat in bijna de helft van de gevallen de voetganger betrokken was in een incident terwijl hij langs de de openbare weg liep (op fietspad of trottoir) of zich in een voetgangerszone bevond.
     
    Onoplettendheid en agressief rijgedrag van bestuurders vaak oorzaak van incidenten
    Agressief rijgedrag wordt bij 38% van de incidenten gemeld als een van de oorzaken bij bestuurders. Overdreven snelheid is daarbij vaak in het spel.
    Daarnaast zijn onoplettendheid en afleiding door de smartphone ook bepalende factoren in incidenten en dit zowel bij de bestuurders als voetgangers.
     
    In 9% van alle incidenten is de afleiding te wijten aan de smartphone, maar in totaal speelt bij 29% van alle incidenten een vorm van onoplettendheid een rol. Die onoplettendheid gaat dus breder dan enkel de smartphone, het gaat ook over bestuurders die niet de focus niet op de weg gericht hebben of over voetgangers die afgeleid zijn omdat ze met andere voetgangers in gesprek zijn.
    Het niet-respecteren van de voorrangsregels wordt daarnaast in 19% van alle incidenten gemeld.
    Dat kan komen omdat de regels niet voldoende gekend zijn, maar evenzeer omdat de regel niet correct wordt toegepast.
     
    Conclusie
    Uit de studie blijkt dat onoplettenheid, afleiding door de gsm en agressief rijgedrag belangrijke factoren zijn bij incidenten met voetgangers. Ook het niet-respecteren van de voorrangsregels wordt vaak gemeld.
     
    Het beter naleven van de maximumsnelheden of in sommige gevallen aanpassen van de snelheid aan de omstandigheden door alle bestuurders (zowel gemotoriseerd als niet-gemotoriseerd) is een belangrijke manier om de veiligheid te vergroten. Net zoals het respecteren van de voorrangsregels aan oversteekplaatsen. Voor alle weggebruikers geldt dat wanneer ze zich op de openbare weg begeven hun aandacht op het verkeer moet gericht zijn.
     
    De studie duidt ook aan hoe belangrijk het is om aandacht te hebben voor de inrichting van de openbare ruimte, zeker in voetgangerszones. Daar kan de aanwezigheid van e-steps en fietsen een probleem vormen voor de veiligheid van de voetgangers.

    Voetgangers in enkele cijfers  
    - in 2024 waren er officieel 4057 voetgangers die gewond raakten in een letselongeval (-15% in vergelijking met  2015)
    - Alle Belgen samen wandelen gemiddeld 21 miljoen kilometer élke dag.
    - Jongeren onder 17 jaar (24%) en senioren boven de 65 jaar (17%) zijn de groepen die het vaakst betrokken zijn bij voetgangersongevallen
    - 82% van de letselongevallen met voetgangers gebeurt binnen de bebouwde kom. Van de dodelijke ongevallen gebeurt ‘slechts’ 66% binnen de bebouwde kom.
    - De ernst van de ongevallen legt ‘s nachts 4 x hoger dan overdag.
    Meer info: Vias institute

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    30-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Globebus Performance 4x4

    Klaar voor nieuwe wegen: de Globebus Performance 4x4 was op het Caravan Salon 2025



    Vrijheid, avontuur, onafhankelijkheid – dat is waar de Globebus Performance 4x4 als geen ander voertuig voor staat. En dat is precies wat we dit jaar op de Caravan Salon Düsseldorf (29.08.–07.09.2025) laten zien: In hal 6 wacht de Globebus Performance 4x4 T 46 erop om door u ontdekt te worden – krachtig, compact en gemaakt voor elk terrein.

    Maar dat is nog niet alles: vanaf nu kan de Globebus Performance 4x4 tot 4,5 ton worden belast! Dit betekent dat het je nog meer laadvermogen en nieuwe vrijheid biedt voor je avonturen buiten de gebaande paden.

    En ons heel bijzondere hoogtepunt: voor het eerst tonen we de nieuwe studie van de Globebus Performance 4x4 met hefdak – een tweeslaper wordt een echte vierslaper, klaar voor uw volgende gezinsavontuur.

    Met de Globebus Performance 4x4 opent Dethleffs een nieuw hoofdstuk: voor het eerst is er een camper met vierwielaandrijving in het modellengamma, die inspireert met zijn krachtige uitstraling en offroad-geschiktheid. De serieversie is al beschikbaar om te bestellen.

    Dethleffs Globebus Performance 4x4 – configureer de zwerfauto met vierwielaandrijving voor echte ontdekkingsreizigers

    De Dethleffs Globebus Performance 4x4 is geen gewoon recreatievoertuig – het is uw betrouwbare metgezel in regio's waar anderen al lang zijn teruggekeerd. Of het nu gaat om ruw terrein, steile beklimmingen of besneeuwde hellingen: met zijn vierwielaandrijving, robuuste technologie en doordacht wooncomfort is deze kampeerauto met vierwielaandrijving de perfecte mix van avontuur en comfortzone.

    Ontdek de wereld op uw manier - met een echte 4x4 kampeerauto van Dethleffs.

    Terreincamper met comfortzone

    Iedereen die buiten de gebaande paden reist, heeft een voertuig nodig dat daarin meegaat - en een huis dat aankomt.

    Kenmerken van de Globebus Performance 4x4:

    • Vierwielaandrijving met grote bodemvrijheid – perfect als zwerfauto voor ruw terrein
    • Compact formaat voor smalle paden, smalle paswegen en expedities
    • Robuuste carrosseriestructuur voor off-road stabiliteit en veiligheid
    • Geschikt voor de winter: isolatie, verwarmingssysteem en optioneel winterpakket
    • Comfortabel interieur met veel opbergruimte, ergonomische zithoek en functionele kitchenette
    • Comfortabele slaapplaatsen met hoogwaardige matrassen - zelfs in the middle of nowhere

    Gebouwd voor avontuur - en gemaakt voor jou

    Of het nu gaat om een off-road camper, als camper voor expedities of als ontsnapping aan het dagelijkse leven op vier wielen: met de Globebus Performance 4x4 bent u overal thuis.

    Configureerbare opties in één oogopslag:

    • Extra batterijen, zelfvoorzieningspakket
    • Navigatie, Achteruitrijcamera 
    • Comfort- en technologiepakketten
    • Accessoires zoals luifels, off-road banden

    Zet alles eenvoudig samen in de Dethleffs camperconfigurator


    Configureer nu de Globebus Performance 4x4 – en ervaar de vrijheid van vierwielaandrijving

    Ontwerp nu uw Dethleffs Globebus Performance 4x4 – de perfecte zwerfauto met vierwielaandrijving voor individualisten, avonturiers en vrijheidsliefhebbers.

    Camper met vierwielaandrijving configureren, kopen, opstappen – en wegrijden. Of het nu in het bos, aan zee of in de hooglanden is: deze 4x4 camper brengt je overal - en weer terug.

    Meer info www.dethleffs.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    29-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onder een brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
                                                                           
     
    Helft van de Belgen weet niet wanneer ze een reddingsstrook moeten vormen
    5 jaar geleden is het principe wettelijk ingevoerd 
    5 jaar nadat de reddingsstrook in de wegcode ingevoerd werd, weet volgens een nieuwe enquête van Vias institute slechts de helft van de Belgen wanneer ze dit principe in de praktijk moeten toepassen. Bijna 4 op de 10 Belgen denkt dat je enkel een reddingsstrook moet vormen wanneer een prioritair voertuig nadert, terwijl je al een reddingsstrook moet vormen zodra er filevorming is. Het is belangrijk dat de bestuurders correct een reddingsstrook vormen zodat prioritaire voertuigen makkelijker op hun bestemming kunnen geraken. Vias gaat daarom opnieuw een korte animatiefilm via sociale media verspreiden om te tonen hoe het principe werkt. 

    Op 1 oktober 2020 werd de reddingsstrook in de wegcode ingevoerd. 5 jaar later polste Vias institute of de Belgen exact weten hoe het principe werkt. Daarom werd een representatief staal van de bevolking van ongeveer 1000 personen ouder dan 18 jaar bevraagd over dit onderwerp.
     
    Resultaten van de enquête
    De helft van de Belgen weet hoe het principe toe te passen
    Op de vraag: ‘Onder welke omstandigheden moet een reddingsstrook gevormd worden ?’, geeft 49% van de Belgen een correct antwoord. Ze weten dat die moet gevormd worden als er filevorming is.
     
    De andere helft van de bevraagde Belgen kent het principe niet. Zo denkt 37% van de Belgen ten onrechte dat je pas een reddingsstrook moet vormen wanneer een prioritair voertuig nadert. 14% van de bevraagde personen heeft geen idee wanneer de reddingsstrook gevormd moet worden.
    Belangrijk: de regel geldt altijd wanneer een weg 2 rijstroken in dezelfde richting heeft, ook binnen de bebouwde kom.
     
    Brusselaars minst op de hoogte
    Er bestaan duidelijke verschillen tussen de gewesten als we peilen naar de kennis over de reddingsstrook. Zo weet slechts 31% van de Brusselaars dat je het principe moet toepassen van zodra er filevorming is. In Wallonië kent 46% de exacte regel en in Vlaanderen 53%.
     
    Slechts een kwart van de Belgen moet het principe nooit toepassen
    Het is zeker belangrijk dat je de regel kent, aangezien je die als bestuurder regelmatig moet toepassen. Slechts een kwart van de Belgen (27%) geeft aan dat ze zelden tot nooit een reddingsstrook moeten vormen. In de praktijk kom je regelmatig prioritaire voertuigen tegen zoals ambulances of brandweerwagens, zelfs op de autosnelweg.
     
    Wat zegt de wegcode precies?
    In de wegcode wordt de reddingstrook als volgt gedefinieerd: ‘de vrije ruimte tussen twee rijstroken in een file die mag gebruikt worden door de prioritaire voertuigen wanneer de aard van hun opdracht het rechtvaardigt, door de voertuigen van personen of diensten opgeroepen door het openbaar ministerie of door de federale of lokale politie om zich naar de plaats van een incident te begeven en door de takelwagens die zich naar een incident begeven.’
     
    Voor de praktische toepassing, zegt de wegcode dat in geval van filevorming de bestuurders een reddingsstrook moeten vormen:
     wanneer de openbare weg een rijbaan omvat die bestaat uit twee rijstroken begeven de bestuurders op de linkerrijstrook zich uiterst links en de bestuurders op de rechterrijstrook zich uiterst rechts zodat tussen hen een reddingsstrook ontstaat.
     wanneer de openbare weg een rijbaan omvat die bestaat uit meer dan twee rijstroken begeven de bestuurders op de linkerrijstrook zich uiterst links en begeven de bestuurders op de andere rijstroken zich naar rechts zodat naast de linkerrijstrook een reddingsstrook ontstaat

    Meer info: VIAS Institute.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    28-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een witte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe kampeerauto bij Hobby

             Hobby trapt het seizoen 2026 af met een nieuwe kampeerauto,

                                       slimme upgrades en een fris design

     

    Voor het seizoen 2026 presenteert Hobby een volledig vernieuwd portfolio – met technologische vooruitgang en smart home-functies, een gloednieuw camperassortiment, innovatieve badkameroplossingen en vernieuwde caravanontwerpen. Op 29 augustus 2025 presenteertde Hobby de volledige line-up tijdens het Caravan Salon Düsseldorf.

     

    Slimme huizen en technologische innovaties

    Voor het nieuwe seizoen wordt het beproefde HobbyConnect-systeem uitgebreid met een 7" touch-bedieningspaneel. Zo kunnen alle elektronische functies – van verwarming, verlichting en water tot airconditioning – comfortabel worden bediend via het touchscreen bij de entree of via Bluetooth via de HobbyConnect-app. Nieuw is het geïntegreerde voertuignivelleringsdisplay met grafische weergave. Het nieuwe 7" touch-bedieningspaneel maakt deel uit van het standaard "HobbyKomplett" ALL-INCLUSIVE-pakket – inbegrepen bij alle caravans en campers in de Maxia- en Prestige-reeksen. Voor alle andere modellen in elke voertuigcategorie is het als optie verkrijgbaar en kan het achteraf worden ingebouwd in voertuigen vanaf modeljaar 2021.

    Voor een efficiënt energiebeheer worden alle nieuwe campers en bestelwagens nu standaard geleverd met de nieuwe 2-in-1 combinatielader van DOMETIC. Door een oplader en laadbooster in één unit te combineren, bespaart het zowel ruimte als gewicht en kan het ook de startaccu voeden zodra deze volledig is opgeladen. Een bijzonder nuttige functie is de geïntegreerde starthulpfunctie, die via de app of direct op het apparaat kan worden geactiveerd.

    Bovendien zullen alle Hobby campers en bestelwagens vanaf modeljaar 2026 voldoen aan de nieuwe GSR 2-regelgeving. Elk chassis is standaard uitgerust met een uitgebreid veiligheidspakket met onder meer een automatische noodremming, een waarschuwingssysteem voor het verlaten van de rijstrook, verkeersbordherkenning, vermoeidheidsdetectie van de bestuurder, licht- en regensensoren, adaptieve cruisecontrol en een intelligente snelheidsassistent. De MAXIA T, PRESTIGE T en PRESTIGE VAN First Edition worden ook af fabriek geleverd met state-of-the-art full-ledkoplampen.

    Nieuwe camper: de PRESTIGE T

    Op de Caravan Salon Düsseldorf onthult Hobby de PRESTIGE T – zijn nieuwe camperserie in het premiumsegment. Deze modellen brengen de luxueuze, op jachten geïnspireerde look van de PRESTIGE VAN naar de campercategorie, met meubelfronten in Shell White met een parelmoerachtige glans, bekleding in het "Baro"-design en vloeren in een scheepsdekafwerking. Ook aan de buitenkant maakt de PRESTIGE T een opvallende indruk: de chassiskap is uitgevoerd in zwart, terwijl het strakke, dynamische exterieurdesign wordt geaccentueerd door de kenmerkende rode accentstreep van het modellengamma.

    Het voertuig is gebouwd op een FIAT-chassis met een motor van 180 pk en een automatische transmissie met 8 versnellingen. Het meet 7,10 meter lang, 2,40 meter breed en biedt vier geregistreerde zitplaatsen. Aan de achterzijde bevinden zich twee langsbedden met optioneel een uitbouw. De L-vormige zithoek aan de voorkant kan ook worden omgebouwd tot een bed. De grote zijkeuken en de centrale compacte wasruimte staan tegenover elkaar tussen het voor- en achtergedeelte. Het uitgebreide "HobbyKomplett" ALL-INCLUSIVE-pakket omvat het nieuwe 7-inch touch-bedieningspaneel, sfeerverlichting, luidsprekers in het zitgedeelte, draaibare bestuurders- en passagiersstoelen, het nieuwe DOMETIC-verduisteringssysteem in de cabine, de DOMETIC 2-in-1 combinatielader en full-LED-koplampen.

    ONTOUR VAN: nieuw draaibaar badkamerconcept

    In de ONTOUR VAN heeft Hobby de wasruimte opnieuw vormgegeven met een slim nieuw draaibaar badkamerconcept. De wastafel, onderkast en spiegel vormen één geheel dat over het toilet schuift, waardoor een ruime doucheruimte ontstaat. Een waterdichte lamellendeur scheidt de natte zone op betrouwbare wijze van de rest van het woongedeelte. Met zijn geïntegreerde planchet, geoliede houten lattenbodem en hoogwaardige materialen combineert de nieuwe draaibare badkamer slimme functionaliteit met een markant design.

    Caravans 2026: nieuw design en nieuwe wasruimte achterin

    Het seizoen 2026 brengt ook tal van updates voor de Hobby caravans. Alle modelreeksen zullen voorzien zijn van nieuwe stofferingscombinaties, kussensets in bijpassende kleur en nieuwe laagpolige tapijten. De enige uitzondering is het MAXIA-assortiment, dat de nieuwe stoffen in het vorige seizoen ontving.

    Vanaf 2026 zullen de DE LUXE 460 SFf en 460 SL en de EXCELLENT 460 SL beschikken over een nieuw ontwikkelde wasruimte achterin, compleet met een opvouwbaar douchescherm en een ruimtebesparende roldeur. Dit zorgt voor een praktische scheiding tussen de leefruimte en natte ruimtes. De series DE LUXE en ONTOUR zijn nu ook uitgerust met de multifunctionele keukenachterwand die al bekend is van andere modelseries, met twee 230 V-stopcontacten plus een USB-aircopoort - ideaal om meerdere apparaten tegelijk te gebruiken.

    Meer info www.hobby.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    26-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zichtje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe modellen bij Fendt

    Apero en Apero Activ

    De Apero maakt al drie jaar deel uit van de Fendt caravanfamilie en heeft zich fantastisch op de markt gevestigd. Vanaf dit seizoen wordt de Apero-serie aangevuld met twee Activ-indelingen.

     De twee modellen, de Apero Activ 390 FH en Apero Activ 560 SKM, zijn uitgerust met compressorkoelkasten (respectievelijk 98 liter en 154 liter) en een Truma Combi 4 en Combi 6 gaskachel en zijn respectievelijk de kleinste en grootste modellen in de serie. Er zijn in totaal zeven Apero-indelingen, die ruim voldoende ruimte bieden aan maximaal vijf personen en aan vrijwel elke behoefte voldoen. Twee indelingen met stapelbedden zijn bijzonder geschikt als gezinscaravan. In alle indelingen kunt u kiezen tussen de nieuwe stoffering "Brenta" en de bekende stoffering "Pino", die perfect harmoniëren met het moderne meubeldecor "Norfolk". Comfortabele zithoeken, hoogwaardige slaapgelegenheden, goed uitgeruste keukens en aantrekkelijke badkamers, maar ook ruime kledingkasten, opbergruimtes en planken zijn standaard bij

     Apero.

    Buiten de beschreven Apero heeft Fendt nog een rijk aanbod van caravans met keuze uit super comfortabele interieurs, gewoonlijk voor een koppel dat zich wil verwennen in comfort en ruimte. Daarnaast zijn er zeer geschikte caravans voor gezinnen al dat niet met kinderen. Van de laagste prijsklasse tot de duurste zijn ze allemaal perfect afgewerkt en worden er nauwkeurig uitgezocht materialen gebruikt.

    Een lijstje met de verschillende modellen 2026

     

    Apero und Apero Activ

    7 Modelle

    Twee nieuwe modellen Apero Activ met extra uitrusting

    Bianco:

    Bianco Selection en Bianco Activ

    17 Modelle

     

    Tendenza:

    6 Modelle

     

    Diamant: de luxe reeks

    6 Modelle

    Meer informatie  Thomas Kamm,  E-mail: marketing@fendt-caravan.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 10-2025
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 10-2025
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 10-2025
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!