Inhoud blog
  • een ander kleurtje
  • Hymer Free Blue Evlution
  • Zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Hobby heeft een nieuwe MAXIA
  • Hij wil niet naar school
  • De nieuwe I Trend
  • Aan de rivier
  • De nieuwste Niesmann-Bisschoff
  • Dor hout
  • Hobby caravans in de kijker
  • Idstein heeft een kasteel
  • Een speciale Chausson
  • een ander kleurtje
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    22-12-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LMC brengt nnieuws voor 2021

    Nieuws van LMC

    Hoewel er schijnbaar wat stilte heerst in de   kampeerwereld, wordt achter de schermen veel nagedacht en besproken om de   kampeervoertuigen nog beter, lichter en met veel aandacht voor de interieurs   beter te maken.

    De LMC Style reeks richt zich   voornamelijk op jongere gezinnen en met 6 verschillende indelingen biedt deze   reeks voor iedereen een ideale manier om te kamperen. Naast de Style heeft   LMC met de start van het afgelopen modeljaar de reeks uitgebreid met de Style   Lift; 2 indelingen op compacte wijze gebouwd en standaard voorzien van een   riant hefbed.

    Momenteel onderzoekt de fabrikant   naar extra mogelijkheden om het kampeerleven in een caravan nog aangenamer te   maken. De innovatie van het panorama dakraam in het prototype de Style 450 D   is hiermee absoluut vooruitstrevend.

    In de aanloop naar het nieuwe   modeljaar brengt LMC in het voorjaar van 2021 de Style 400 F; een compacte   caravan voorzien van een extra portie ergonomie en met vernieuwd design. Deze   meest compacte indeling uit de Style familie is vanaf april te zien bij de   LMC dealer.

     

    Een unieke noviteit voor volgend jaar: de nieuwe LMCSTYLE 400F

    Bij de start van het nieuwe kalenderjaar breidt LMC de Style-reeks uit met een momenteel unieke innovatie in het caravansegment: de nieuwe Style 400F met opklapbed.

    De LMC Style-caravan reeks is momenteel specifiek gericht op jonge gezinnen. Zes verschillende indelingen met maximaal zes mogelijke bedden maken hem tot een flexibele allrounder voor het hele gezin. Naast de basis reeks heeft de Style Lift-reeks het afgelopen modeljaar al voet aan de grond gekregen. Standaard uitgerust met een hefbed en een aanzienlijke stahoogte van 2,08 m in de woonkamer, creëren de twee indelingen van de Style Lift een royaal gevoel van ruimte met zes of optioneel zeven bedden. Om het gemakelijker te maken, zal LMC vanaf maart de Style 400F aanbieden met een compacte lay-out. De caravan met een totale lengte van 5,83 en een breedte van 2,33 is de kortste en meest compacte in de Style-familie. Met de stahoogte binnenin van 1,98 en het opklapbed neemt LMC het karakteristieke ruimtegevoel van de grote Style-modellen in een compactere ruimte over. LMC vertrouwt consequent op de typische eigenschappen van het merk: korte, compacte lichtgewicht constructie van de caravan. Het opklapbed is ruimte besparend in de caravan ingebouwd, voor meer ruimte overdag en voldoende ruimte voor twee personen 's nachts. Het biedt een comfortabele breedte van 1,50 m en voldoende lengte van 1,90 m. Het vouwmechanisme doet denken aan de opklapbedden uit de jaren 60, die momenteel een opleving doormaken op de meubelmarkt. De nieuwe indeling Style400F zal naar verwachting vanaf april bij de verdelers staan.

     

    Vouwdakstudie Style 450D

    Het prototype Style 450 met hefdak wordt nu op de proef gesteld in Sassenberg,

    LMC Caravan speelt een digitale beursstand op de eigen website als alternatief voor de grote caravanbeurzen. De vouwdakstudie Style 450D werd de afgelopen maanden al gepresenteerd, nu maakt het prototype zich klaar voor de stresstest. Het doel van de test is om de lekdichtheid van het vouwdak ook bij hevige regen te controleren en de positie tijdens het rijden te behouden. Om trouw te blijven aan de merkessentie en om ook voor de Style 450 D de 12 jaar dichtheid van de constructie te kunnen garanderen, wordt het dak in de test aan extreme belastingen onderworpen. Net als bij een cabriolet moet ook worden getest of zowel de verlijming van het klemframe als het vouwdak zich bij hogere snelheden houden. De functionaliteit van de elektromotor voor openen en sluiten wordt vervolgens getest op constante kwaliteit voordat deze markt rijp is. De LMC Style caravan reeks is momenteel expliciet gericht op jonge gezinnen. Zes verschillende indelingen met maximaal zes mogelijke slaapplaatsen maken hem tot een flexibele alleskunner voor een hele familie. Naast de basis reeks kreeg de Style Lift-reeks in het afgelopen modeljaar voet aan de grond. Standaard uitgerust met een hefbed en een flinke stahoogte van 2,08 m in de woonkamer, creëren de twee indelingen van de Style Lift een royaal gevoel van ruimte met zes of optioneel zeven bedden. De nieuwe Style 450D maakt nu ook indruk met een compressorkoelkast, die met zijn compacte afmetingen het gevoel van ruimte nog eens versterkt.

    Meer info www.erwinhymergroup.com


















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    17-12-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wensen voor 2021
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    12-12-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kennis makinge met de Malibu T 430 LE

    Malibu T 430 LE

    Malibu een broeder van Carthago wordt aan gunstige prijzen aangeboden, doch niet als goedkoop.

    De fabrikant uit Aulendorf heeft naam gemaakt als bouwer van hoogwaardige kampeerauto’s, met prijzen in verhouding. Om een minder kapitaalkrachtig publiek te bereiken werd de Malibu ontwikkeld en in het Sloweense dorp Odranci gemaakt.

    Net zoals hun duurdere broeders hebben ze een dubbele bodem, zowel bereikbaar langs binnen als langs buiten. Wanden lopen in ronde vorm over naar het dak wat een modern uitzicht geeft.

    De nieuwe halfintegrale Malibu T 430 LE is 6.90 m lang, gebouwd op een Fiat Ducato 2,3 l Multijet met verlaagd chassis en mag 3.500 kg torsen. Als optie kan men een 140 pk motor bekomen wat het rijplezier verhoogd. Met 2 enkele bedden achterin is hij ontworpen voor 2 zwerver, die graag wat ruimte en wooncomfort hebben. Ook de zitgroep vooraan is bedoeld voor twee, met een beetje goede wil kunnen er nog een paar bij om een praatje te doen, te genieten van een drankje en een snoepje.

    De onderste bodemplaat is 33 mm dik, langs beide kanten beschermt met polyester beplating. Voor de binnenvloer van de 48 cm hoge koffer heeft men multiplex gebruikt. Het is wel oppassen voor de warme lucht slangen die hier daar onbeschermd in de koffer liggen. De zijwanden eveneens 33 mm dik hebben aluminium buiten beplating en triplex langs binnen. Voor het dak heeft dezelfde sandwichpanelen gebruikt maar met hagelbestendig polyester langs de boven. Het mooie neusje boven de stuurcabine is uit polyester, voor de ramen heeft Malibu S4 vensters van Seitz en de buitendeur met venster komt van Hartal. Links en rechts geven brede deur toegang tot de garage.

    Voor het interieur hebben de ontwerpers voor een licht houtdecor gekozen. De bovenkasten zijn wit en vlak uitgevoerd met een streep houtdecor waarin de brede handgrepen keurig passen. Een redelijk groot stuk van de matrasseneinden kan men indien nodig weg nemen. Al zijn de kasten er onder met brede kwartronde deuren goed bereikbaar, kan het dak van de kasten nog open. Met 2 treden van de verschuifbare trap komt men gemakkelijk in de bedden. Voor wie ‘s avonds graag nog wat leest in bed zijn er verstelbare leeslampen voorzien.

    Keuken en badkamer.

    In plaats van 3 brede laden in de keuken heeft de fabrikant er 6 half zo brede geplaatst. Dat heeft zijn voor- en nadelen. In de smalle laden is het in ’t algemeen niet zo rommelig als in een brede uitvoering. Wat minder bergplaats is het nadeel. In het grijze aanrecht zijn 3 kookvuren en een ronde spoelbak geïntegreerd. Naast de keuken staat een 139 l grote absorptie koelkast van Dometic, ze kan links en rechts opendraaien. Onder de koelkast is de goed bereikbare Truma C6 geïnstalleerd. In de natte cel met een keurig wastafeltje en draaibaar cassette wc is een douchecel met ronde acryl glazen deur geïntegreerd.

    Technische gegevens

    LXBXH 6,9 x 2,27 x 2,94 m

    Gewicht rijklaar 2.905 kg

    MTM 3.500 kg

    Bedden 2,00 x 0,83 m en 2,00 x 0,79 m

    Meer informatie: www.malibu-carthago.com



















    12-12-2020 om 19:47  geschreven door Flup



      

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    06-12-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennis makling met Fendt

    Fendy Bianca  Activ 515 SD

    Fendt een van de belangrijkste caravan producenten volgt op de voet de algemene wensen van de kampeerders op. De Carona pandemie heeft echter wat verandering gebracht in het kampeerleven. Mensen vinden het veiliger en terecht om zoveel mogelijk in eigen rollend vakantiehuisje te blijven. Kokerrellen, eten en slapen zijn net zolang de caravans bestaan heel gewoon. Douchen en sanitaire noodzakelijkheden kunnen bij veel caravans nog niet al te best. Fendt breidt voor 2021 zijn succesvolle Bianco reeks uit met de 7,53 m lange Activ 515 SD. Hij beantwoordt ten volle aan de vraag van veel gebruikers. Achteraan is over de volle breedte van het interieur een “echte” badkamer geïnstalleerd. Ze kan volledig afgesloten worden van het woongedeelte. Alles wat nodig is, is aanwezig, een afzonderlijke douchecel afsluitbaar met een gebogen acryl glazen deur. Goed om weten is de voldoende hoogte in de douchecel. Jongere mensen worden als maar groter en die zullen dat beslist waarderen. Centraal staat het wasbakje met spiegel en al wat er bij hoort. Zelfs de kasten zijn diep genoeg om handdoeken en ander toiletgerief te bergen. Het draaibaar wc staat ver genoeg van de omringende wanden en lange benen zijn hier geen probleem. Twee dakluiken en een venster voeren de vochtige lucht af.

    Met de badkamer achterin ontstaat een bredere loopruimte naast het Fransbed en heb je niet de benepen indruk van twee wanden naast je bed. Nog iets waar de kampeerders naar vragen is een grotere tv omdat ze bij avond in plaats van een stapje in de wereld te wagen en een “pintje” te gaan drinken op een terras, want de Carona laat dat niet overal toe, blijven ze liever in hun rollend vakantiehuisje. De ontwerpers van Fendt hebben er iets spitsvondig op gevonden. Rond de koelkast aan het voeteinde van het bed is een kast gemaakt zodat je enkel aan de dubbel opendraaiende deur kunt zien dat het een koelkast is. Men heeft aan de zijkant een vak gemaakt waarin een 32 duim tv past, maar wel op zijn smalle zijkant. Een speciale zwenkarm draagt hem naar voor, draait hem horizontaal met het scherm naar het bed of wel naar de zitgroep. Stopcontact en tv aansluiting zijn reeds van het fabriek uit geïnstalleerd.

    Kokkerellen aan de keuken van de Activ is een lust. Een 3 pitsgasvuur zorgt voor heerlijk warme gerechten en de afwas kan gebeuren in de spoelbak ernaast. Onderaan zijn 3 brede zelfsluitende laden met een afdeling voor bestekken en de apothekerslade houdt flessen recht en op hun plaats. Helemaal vooraan is een comfortabele U-zitgroep met een indrukbare tafelpoot om daar bij gelegenheid een bed van te maken. Bergvakken zijn er voldoende in de mooie en degelijk afgewerkte boven- en andere kasten. Om de ruime koffer onder het Fransbed gemakkelijker te bereiken heeft de fabrikant uit Metingen het service luik in de zijwand een stuk hoger gemaakt. Grotere zaken kunnen zo gemakkelijker in de koffer onder het bed, dat eventueel ook langs binnen bereikbaar is.

    Fendt caravans zijn niet bepaald de goedkoopste je krijgt echter waar voor je geld. Ervaren kampeerders kiezen dikwijls voor dit merk omwille van zijn degelijke afwerking en uitstekende kwaliteit, bovendien behoudt een Fendt lang zijn verkoopwaarde.

    Informatie: www.decuypermotrohomes.de

    e-mail: bartenmie@gmail.com

    Ter informatie: De foto's van de tv werden in een ander type genomen omdat er nog geen in de Activ hing. Bij de Activ hangt hij  tegenover de keuken.
















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    04-12-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Autoruit snel ijsvrij

    IJs op de autoruiten

    Voor enkele dagen kregen we ’s morgens en mini winterprikje. Een aantal automotoren vertikten te starten. Veel chauffeurs moesten eerst het ijs van de ruiten krabben om te vertrekken, zichtbaarheid is belangrijk als je met de auto rijdt. Dat ijs van de autoruiten krabben vraagt snel van 5 tot 10 minuten werk en ’s morgens is iedereen toch zo haastig om tijdig op het werk te zijn. Er is een veel snellere manier om het ijs te verwijderen. Vul een gieter met 7/8 liter KOUD water. Ja u leest goed KOUD water van de kraan of de regenton. Zet het contact op zonder te starten. Giet het water over de voor- en zijruiten. Zet onmiddellijk de ruitenwissers in gang, berg de gieter op. In tussen hebben de ruitenwissers de ruit droog gewreven. Start de motor en rij rustig weg.

    Laat de motor nooit stationair warm draaien, dat is zeer slecht voor hem en nog slechter voor wie aan de ruiten staat te krabben. Hij krijgt de gifgassen van de uitlaat naar binnen. Beter is ’s avonds een isolatie dekenmat over de voorruit hangen of een groot stuk karton kan ook al helpen. Hebt u een stand verwarming in de wagen dat is de “ grote luxe”. Ongeveer 10 minuten vóór het vertrek aansteken, de ruiten zullen ontdooien, het is warm in de wagen en motor heeft al een wat hogere temperatuur als u start. Hij zal dus ook vlotter starten. Rij rustig weg het verbruik bij de eerste kilometers zal minder zijn en dus ook beter voor het milieu.

     









     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!